Ostatnio w pracy montowałem silnik trójfazowy z hamulcem w pewnej maszynie, oryginalnie prostownik podłączony był do zacisków U1 i W2 silnika, ja musiałem sterować hamulcem "z zewnątrz". Na tabliczce silnika umieszczona byla informacja ze hamulec zasilany jest napięciem 100V DC, na prostowniku umieszczona byla następująca informacja: P2R 150...250 V...
Masz wszystko pięknie opisane. Ale pod warunkiem, że dotyczy to innej centrali i silnika... :D :D :D Proszę dołączyć fotografie złączy silnika i centrali sterującej. BR100 ( B rama R oletowa 100) posiada silnik trójfazowy boczny pracujący w "trójkącie", natomiast centrali nie znam stąd prośba o dołączenie szczegółowych fotografii. Ponadto nie jest...
Hamulec elektromagnetyczny nie powinien być zasilany przez przemiennik. Do tego należy zastosować osobny stycznik, sterowany przez przekaźnik wewnętrzny przemiennika (najczęściej przez wysterowanie go sygnałem RUN). Napięcie zasilania hamulca należy "pobrać" sprzed przemiennika. V.
Tak apropo kolei linowych — czy ktoś się orientuje jaką konstrukcję miał napęd starej kolejki na Kasprowy Wierch? Pamiętam, że jak się wysiadło z wagonika na Myślenickich Turniach, to słychać było w tamtym budynku wyjący dźwięk. Myślałem wtedy że to wentylatory, ale teraz myślę, że to mogły być przetwornice wirujące systemu Ward-Leonarda. Alternatywnym...
Wydaje mi się, ze musi być tak jak poniżej. Po prostu zmyliły mnie zaciski 3U,3V,3W oraz ich połączenie (mostki) z innymi zaciskami. To są po prostu przyłącza hamulca trójfazowego, który zasilę zza styczników kierunkowych, w ten sposób zawsze podam 3 fazy, niezależnie od wybranego biegu. Dziękuję za pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/7734036600_...
Dzięki za wszystkie rady, dużo mi pomogły. Kupiłem falownik 0,75 kW + zasilacz 24VDC do sterowania hamulca (zewnętrzny hamulec blokady wału). Silnik działa, podnośnik spelnia swoje zadanie, czekam tylko na pełne obciążenie ramy bo jak na razie sprawdzałem na "sucho".
Witam spalił mi się silnik trójfazowy posiadający hamulec, o ile silnik jest już przewinięty i pracuje poprawnie problemy są z hamulcem. W pierwotnej wersji był on wpięty z jednym uzwojeniem w szereg przez układ prostowniczy, wymyśliłem sobie że zastosuje zewnętrzne źródło zasilania tego hamulca a silnik przewinę tradycyjnie stąd moje pytanie jakim...
silnik trójfazowy pracuje jako jednofazowy z kondensatorem pracy Oj kolega okrutnie się pomylił. Silnik 3 fazowy, nie widzi kolega na schemacie połączenia 3 fazowego wprost do silnika ? Silnik ten pracuje akurat w układzie gwiazdy a kondensatory służą z powodu wysokich obrotów silnika (2800 obr ) jako hamulec dynamiczny by nie uszkodziło zawieszenia...
Witam, chce do silnika 3 fazowego 0,35 KW zastosowac falownik jednofazowy i podlaczyc go na 230 V. Silnik jest z hamulcem. Czy hamulec w jakikolwiek sposob bedzi mi przeszkadzal w plynnej regulacji obrotow ? W tej chwili ( wylaczony ) hamuje. Czy po podlaczeniu zasilania przestanie hamowac ? Jak to wlasciwie dziala. Hamulec jest podlaczony juz fabrycznie....
Witam. Posiadam silnik 3 fazowy i koniecznie potrzebuje dorobic hamulec. Chciałbym zeby hamowany był elektrycznie czyli prądem stałym ale z narastajacą siłą hamowania. Czy ktos coś pomoże- schematy wskazówki? Silnik ok 1,5 KW.
Witam serdecznie! Do tej pory silnik klatkowy z hamulcem sterowany był poprzez przekaźnik trójfazowy SSR. Hamulec załączany (hamowanie) przed końcem cyklu pracy silnika. Wszystko sprzężone z enkoderem i po zliczeniu x impulsów stop silnika z wcześniejszym hamowaniem. Silnik zatrzymywał się prawie idealnie, wszystko pracowało świetnie, ale w związku...
Proszę o pomoc, jak podłączyć hamulec silnika, wiem tylko, że lewy skrajny zacisk był podłączony do zera, czerwony i niebieski idzie do hamulca.
Witam bardziej doświadczonych kolegów, Chciałbym poruszyć jedną kwestię która nie daje mi obecnie spokoju. Wykonuję właśnie badania (typowe pomiary charakterystyk ) silnika indukcyjnego. Co prawda wykonałem je w dwóch wariantach, przy oryginalnym fabrycznym wirniku, oraz mocno zmodyfikowanym, jednak nie różnice pomiędzy nimi stanowią moją obawę. W toku...
Witam. Chciałbym uruchomić tą przekładnie. Silnik posiada jakiś hamulec w środku. Mam kilka pytań. Chciałbym aby silnik pracował na ustawionym zakresie obrotów. To znaczy urządzeniem zewnętrznym umożliwiającym to. Czy jest to możliwe ? A moze silnik posiada kilka uzwojeń do zakresu obrotów? Po co jest ta dodatkowa kostka w silniku ? Jak odblokować ten...
Witam. Szukam schematu hamulca elektrycznego do silników asynchronicznych klatkowych 3 fazowych. Chodzi mi o kompletny schemat takiego urządzenia. Z góry wielkie dzięki
Witajcie . Zakupiłem niedawno tokarkę do metalu w której chcę zmienić silnik. Dokupiłem do niej silnik trzybiegowy 3fazowy i zastanawiam się jak go podłączyć. Silnik wg tabliczki na 1biegu łączy się w trójkąt,na 2 w gwiazdę,na 3 w podwójną gwiazdę. Silnik ma w puszce 9 oznaczonych wyprowadzeń. Zastanawiam się też ewentualnie jakim włącznikiem mogę załączyć...
Witam! Mam prośbę do kolegów z forum szukam schematu urządzenia (po najmniejszej linii oporu) do maszyny numerycznej produkcji włoskiej które steruje hamulcem silnika wrzecion normalny silnik trójfazowy a konkretnie jest to kostka 2cm na 2cm z czterema przewodami zmienia napięcie zmienne 400V na stałe 90V prąd 1A to właśnie „zdechło” bez...
Witam Mam silnik trójfazowy o mocy 2,2 kW, prędkość znamionowa 950 obr/min, moment obrotowy (wyliczony ze wzoru [M=(P*9550)/n] wynosi 22,12 Nm, cos fi=0,79. Moje pytanie brzmi: jak mocno można go obciążyć? 15%?? 20?? Chce wykorzystać ten silnik do wyznaczenia sprawności przekładni planetarnej. Silnik jako napęd, hamulec jako źródło momentu hamującego.
Jest to silnik jednofazowy 950W z kondensatorem 40uF,przystosowany do ruchu lewo-prawo (góra-dół) za pomocą odpowiedniego przełącznika w manipulatorze. Po zasterowaniu góra lub dół słychać jedynie klepnięcie hamulca o wirnik i nic poza tym. Zdemontowałem silnik i zdjąłem hamulec z wału, by można było swobodnie obracać wirnikiem i obserwować go po podaniu...
Witam proszę o pomoc w postawieniu diagnozy dotyczącej silnika trójfazowego dwubiegowego TYPU-8Kf 100 L -4A-H6 o mocy 2,2kW (mogą wystąpić nieścisłości bardzo nieczytelna tabliczka znamionowa) silnik ma również dołączony trójfazowy hamulec typ nie do odczytania. Silnik, ten jest częścią używanej maszyny która została przywieziona z innej firmy w której...
Witam Jak regulacja ma być na tyrystorach to silnik prądu stałego. Jak ma być silnik trójfazowy (łatwa zmiana kierunku wirowania) to w grę wchodzi jedynie falownik. Żaden hamulec nie będzie potrzebny. Do czego ma być ta tokarka do metalu ? Jaka ma być najmniejsza i największa prędkość obrotowa ? Z jaką dokładnością chcesz toczyć ? 4-5kW bez przesady,...
1. Jak Kolega wcześniej napisał, czujnik indukcyjny + odpowiednie koło sprzężone z kołem zębatym (nie licz bezpośrednio zębów na zębatce, czujnik może gubić impulsy ze względu na kształt zęba, dodatkowo olej/smar z łańcucha czy zębatki mogą zanieczyścić czujnik i powodować przyklejanie się zabrudzeń). Ja osobiście wykorzystałbym przemysłowy enkoder...
Z tym falownikiem o ile gdzieś się po kątach nie wala może być problem (koszty), taki który "dogaduje" się z PLC np. po PROFIBUSIE kosztuje sporą kupkę złota. Ale skoro by się dorwało taki falownik... Co do silnika... Klatkowy, tani i popularny, moc do 500W chyba, więcej nie trzeba. Styczniki to mały problem. Hamulec, jak pisałem, najlepiej jakby się...
Oto data sheet dla oryginalnej diody: http://www.datasheetarchive.com/preview/... Natomiast dla BZW06: http://www.datasheetcatalog.net/datashee... Natomiast odpowiednik (1N5367) można nabyć np tu: http://rcselektronik.super.sklep.pl/skle...
Raczej obecność falownika podłączonego do tego silnika powoduje że twoje pomiary są błędne. Na pewno przekaźnik załącza ten silnik? Może przekaźnik tylko uwalnia hamulec postojowy (blokadę).
Sprawa z podłaczeniem zasilanaia silnika wyjaśniona został w postach powyżej. Teraz hamulec. Sprawdź omomierzem rezystancję pomiedzy wyprowadzeniami uzwojeń hamulca. Jeśli są takie same to najprawdopodobniej jest to hamulec trójfazowy. Bez problemu możesz podpiąć te wyprowadzenia pod zaciski zasilające silnik. Polscy producenci stosują hamulce na różne...
Ten właśnie jest hamulcem prądu stałego. Zasilanie cewki odbywa się poprzez prostownik/moduł hamulca- to ten drugi blok od lewej, od strony zacisków uzwojenia silnika. Podobne serie motoreduktorów SEWa stosujemy w napędach suwnicowych. Żaden nie ma hamulca trójfazowego, to historyczne rozwiązanie. V
No ale nie będziesz mierzył przecież całego śmigłowca. Ja widzę to tak. Zbudować łoże na silnik wahliwe z osią obrotu w osi wału, prostopadle do osi wału dźwignia przymocowana do łoża opierająca się czujnik siły ( myślę że w tej roli waga kuchenna byłaby doskonała). Na osi silnika sprzęgło łączące z hamulcem. Hamulec to np. drugi silnik z prostownikiem...
To znaczy tak że jeśli porażenie nastąpi na wskutek zwarcia przez ludzkie ciało przewodu L z N i tylko nieznaczna część prądu będzie płynąć przez PE bądź zamykać obwód innymi drogami to taki nieszczęśnik ma większe szanse na przeżycie przy bardziej czułym RCD Przy przepływie prądu przez ciało człowieka na zasadzie obwodu L-N wyłącznik różnicowopradowy...
Witam Kol.Florkisz.Mam schemat układu elektrycznego hamulca piły tarczowej do natychmiastowego zatrzymania silnika.Upewnij się czy o taki rodzaj hamulca chodzi . Mogę ten schemat podesłać.Pozdrawiam
Po co rozbierałeś ten silnik ? Ale skoro już, to ja żadnego hamulca tu nie widzę. Złożyć to do kupy, przełączyć w gwiazdę i do sieci trójfazowej z nim.
Ten silnik jest już skonfigurowany w gwiazdę i nie może pracować spięty w trójkąt, bo się spali. Przy prądzie 6,4A daj zabezpieczenie trójfazowe C10A. Przewód 4X1,5mm² da radę, ale na 2,5mm² nie będziesz miał żadnych spadków napięcia, a i zapas mocy w razie większego silnika. Te dwa przewody mogą być wyprowadzeniem termistora, ale też hamulca....
Witam. Daj zdjęcie z widokiem całych przewodów. A hamulec był spalony?
A dlaczego nie falownik? Możesz przecież w falowniku ustawić charakterystykę ruchu, a dodatkowo falownik może przecież sterować załączaniem/wyłączaniem hamulca
Czujników temperatury bez kontrolera (dedykowanego, trójwejściowego) nie podłączaj. Możesz pokombinować ze standardowym kontrolerem dwuwejściowym, ale nie gwarantuję powodzenia nie znając jego parametrów i rezystancji "termików" w stanie zimnym i gorącym. Hamulec musisz obejrzeć, poszukać tabliczki/naklejki na jego cewce. Powinno to być możliwe po zdjęciu...
1U1, 1V1, 1W1 - początki uzwojeń pierwszego biegu 2U1, 2V1, 2W1 - początki uzwojeń drugiego biegu Końce uzwojeń połączone oczywiście w gwiazdę wewnątrz silnika. Czyli byłby układ γ / γ z nie połączonymi uzwojeniami Dla mnie przynajmniej tak to od początku wyglądało . Uzwojenia trójfazowych silników indukcyjnych dwubiegowych, są przełączane...
Co da przycisk dłoniowy STOP jak silnik wysokoobrotowy i nie ma hamulca?
Sprawa nie jest taka prosta oto Goglowe tłumaczenie ich strony Standardowe wykonanie sterowania hamulca Domyślnie, trójfazowe silniki z hamulcem DT / DV ... BM (G) z wbudowanym Sterowanie hamulcem BG / BGE dla połączenia sieciowego (połączenie AC) lub wbudowany sterownik BS / BSG dla DC 24 V oraz złącze zasilania wydana. Standardowa wersja jest całkowicie...
To silnik trójfazowy. Pod 230V trzeba go połączyć w trójkąt i dodać stosowny falownik. Do tego nie wiem czy zielone przewody to czujnik temperatury uzwojeń czy też może hamulec. Należałoby to sprawdzić.
Niektóre silniki posiadają hamulce. Z mojego doświadczenia hamulec najczęściej zwalniany jest stycznikiem. W Twojej szafce brakuje wyłącznika nadprądowego trójfazowego, są tylko jednofazowe, ale to chyba na trafo idzie.
Dzień dobry! Mam problem z silnikiem trójfazowym - zwarcie w momencie podania napięcia. Problem nie występuje, gdy odepnę napięcie podane na hamulec tego silnika. Ale wtedy, bez prądu, hamulec hamuje silnik. Poniżej zdjęcia. Na razie planuję zdjąć hamulec wraz z wiatrakiem, ale niestety wiatrak ani drgnie. Czy ktoś się spotkał z tego rodzaju silnikiem/hamulcem?...
Witam, posiadam taki silnik jak na zdjęciach i mam w puszcze z wyprowadzeniami kostkę do której należ podłączyć hamulec, niestety nie mam tabliczki na hamulcu i nic o nim nie wiem oprócz tego że wychodzą z niego 2 przewody. ma ktoś może pomysł jak podłączyć ten hamulec ?? Te 2 przewody które są na zdjęciu to ja aby tak podpoiłem żeby były. http://obrazki.elektroda.pl/6826976300_1...
Witajcie. Mam wątpliwość dotyczącą zasady działania hamulca w silniku Lenze 4481 z hamulcem BFK 457-05 z osobnym zasilaniem 24VDC. Jest to taki mały silniczek 0,12kW, trójfazowy. Problem polega na tym, że po podaniu tylko napięcia na cewkę hamulca nie można go obrócić ręką (podobnie jak przed podaniem). Natomiast gdy zasili się normalnie silnik 3x400V...
Mostka prostowniczego nie rób z diod prostowniczych tylko zastosuj gotowy dedykowany mostek prostowniczy do silnika. W ofercie SEW-a są takie prostowniki, które pasują do silnika. Silnik z hamulcem powinien mieć miejsce w puszce przyłączeniowej na montaż takiego prostownika.
Podłączony. Mój błąd, było 9 przewodów, nie wiem skąd mi się 12 wzięło. Z pomiarów wyszło że 6 to uzwojenia a reszta niewiadoma. Moze jakiś hamulec, może termik. Hamulec dałem i tak zewnętrzny, przewody zaizolowałem. Teraz jest inny problem. Za skarby nie znam mocy tego silnika, na jakiej podstawie ustawić termik w szafie sterowania. Nie mam możliwości...
http://obrazki.elektroda.net/96_12454270... Na rysunku przedstawiona jest wyciągarka. Sterowanie ma być góra dół, hamulec trójfazowy jest podłączony bezpośrednio do silnika tzn jak jest napięcie na silniku to hamulec "puszcza" po zaniku napięcia hamulec automatycznie zatrzymuje silnik. W schemacie sterowania powinien być wyłącznik serwisowy...
Może hamulec, drugim końcem wpięty pod punkt gwiazdowy uzwojenia? (at)busztomasz, czyj ten wynalazek? Proofy? V.
Jak wspomniałem na początku, chcę awaryjny hamulec do turbiny wiatrowej. Turbina 2 kW, napięcie znamionowe 380 V~, 3 fazy. Zastosuj kontroler faz. Są takie gotowe urządzenia - do zabezpieczania silników. Są także w sprzedaży przekaźniki napięciowe. (at)_jta_ Autor mierzy wartość skuteczną napięcia międzyfazowego w układzie trójfazowym.
Hamulec trójfazowy. Prawdę mówiąc na zdjęciach b. mało widać. Podłączasz pod zasilanie silnika. Uruchom silnik na kilka sekund i wyłącz. Sprawdź, czy się cewki nie grzeją. Jeśli będzie dobrze, trzeba tak wyregulować ustawienie śrub, aby hamulec działał pewnie, ale pracował jak najciszej i tyle.
Witam serdecznie, mam układ zbudowany z dwóch silników indukcyjnych trójfazowych oba o mocy 0,12kW. Pierwszy jest podłączony w trójkąt i zasilony jest napięciem trójfazowym, drugi natomiast służy jako hamulec dynamiczny i jest zasilany z napięciem stałym na zaciskach U1 i V1, uzwojenia silnika połaczone w trójkąt. Wały silników są połączone mechanicznie....
W ustawieniach falownika rampy startu i hamowania są odpowiednio skrócone? Hamulec elektromagnetyczny też ma spory czas zadziałania... No i nie napisał Kolega nic na temat szybkości ruchu w.w windy...
Takie rozwiązanie stosuje się gdy silnik może być wyposażony w sterownik , na przykład do sprzęgła lub hamulca.
3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
Po kolei i poraz ostatni. Trzy fazy L1, L2,L3 poprzez wyłącznik-termik F1 do zacisków stycznika K1 nr 1,3 i 5. Odłączyć prostownik hamulca z zacisku nr 2 i podłączyć do N. Usunąć - zmostkować kondensator CB, odłączyć całkowicie kondensator CA. Połączenie 5-6 do S1 zlikwidować. Przełączyć Transformator na 400 VAC. Odłączyć (czasowo) SO w punktach 2,4,14....
Witam, ja używam hamulce dynamiczne: RTC 40 HD 12-5, RTC 40 HD 12-6 / RTO 12.. firma Relpol S.A. pozdrawiam
Witam, chce dowiedzieć się różnicy w działaniu dla falowników 1-fazowchy i 3-fazowych. Wiem jak działają i jakie wyróżniamy. Ale nie mogę sposób działania nigdzie znaleźć. Książki dwie już przeszukałem i nic godnego uwagi. Proszę w dwóch trzech zdania to wystarczy jak na początek. Różnica w zasadzie dotyczy tylko zasilania. Ale skutkiem ubocznym jest...
silnik trójfazowy hamulec silnik piła hamulec podłączyć silnik hamulec
instrukcja toyota odbiornik zdalnego sterowania chwilowy zanik
volvo obrotomierz przeróbka dedra
Whirlpool FFTE D 9X3B PL – brak reakcji przycisków, nie można zmienić języka, blokada panelu Graetz 1PM05 – mostek prostowniczy 1A 40V, zamienniki B40C1000, W04M, DF005M, parametry