W seriach M3xxx, M8xxx i M9xxx wszystkie magnetofony miały rozwiązanie z non stop działającym silnikiem.
Jeżeli koło zamachowe wprawiłeś w obroty przez inny silnik i masz ciszę, to dalej upieram się, że piski dochodzą z silnika. Wytarte cienkie plastikowe panewki na ośce silnika.
Jeśli wierzyć schematowi M8010 to żarówka ma zasilanie brane z silnika 10V.
RN 604, patrz schemat. https://obrazki.elektroda.pl/5441991900_... Często regulacja była w obudowie silnika ale czy w Joli 2 też jest to nie pamiętam.
Jakiś silnik od gramofonu mam,reszta na PW,lub gg.
Dlatego napisałem, żeby dla testu całkowicie odłączyć wkładkę od płytki zasilającej silnik.
... Ostatnie pytanko dotyczy perka, którym reguluje się obroty odtwarzania. Który to ? Pozdrawiam. Ten wewnątrz obudowy silnika. GM
Na przyszłość - używaj przecinków, bo trochę trudno to od razu zrozumieć.
Najpierw czarna tarczka.Może być na śrubką,lub klejona (podgrzać lekko lutownicą).Odlutować dwa przewody(biegunowość).Wypchnąć silnik z elastycznego etui.
Mało informacji. Tak było od zawsze? Stało się po naprawie? Przyczyn może być kilka - jedno jest pewne zła polaryzacja napięcia na silniku.
Transformator może cicho buczeć - to normalne ale niepożądane w gramofonie, bo się przenosi na ramie-igle i słychać to. Buczącego należało by wymienić lub zalać go ponownie żywicą. Nieświecąca żarówka/niedziałający silnik - przepalony wewnętrzny bezpiecznik
Witam Potencjometrem regulujesz obroty silnika. Zrób dwa takie układy bo na każdy silnik jeden układ. Typ tranzystora nie musi być dokładnie taki jak napisałem, ważne jest żeby jeden był typu NPN a drugi PNP. Na tranzystory dorób jakieś chłodzenie np. kawałek blaszki. pozdr.
My wiemy jak wygląda taki silniki, prosiłem o zdjęcie konkretnie Twojego silnika. Rozkręcasz te obejmy trzymające wał silnika i oceniasz ich stan. Najlepiej zrób zdjęcia.
Bezpiecznik jest dobry. Jakieś pomiary? Napięcie zasilacza? Silnik magnetofonu kręci?
W niektórych magnetofonach z tej serii Kasprzaka stosowane były silniki SANKYO VFA 2L67. Znacznie bardziej trwałe od krajowych.
dziękuję za odpowiedź . Ja chętnie bym podziękował za pisanie tak, by można było zrozumieć co chciałeś przekazać. O przecinkach i składni zdania słyszałeś? Dobrze by było wykorzystać tę wiedzę w praktyce...
To faktycznie trzeba sprawdzić silnik.
Sprawdzić czy silnik nie jest podłączony odwrotnie.
http://obrazki.elektroda.pl/5273051900_1... http://obrazki.elektroda.pl/5273051900_1...
Pewnie ma wersję z końcówka na układach i zasilaczem stabilizowanym. A tam do sprawdzenia dwa tranzystory i dioda zenera.
Do sprawdzenia cały układ przeniesienia napędu. Zacznij od silnika i paska.
Na drugim zdjęciu widać elementy zasilacza. Wydaje mi się, że regulator mieści się w tej pionowej metalowej puszce, która jest ekranem.
masz instrukcje obsługi
Trochę skomplikowane, kabel na wyłącznik z wyłącznika jeden na bezpiecznik i do silnika drugi do silnika.
http://obrazki.elektroda.pl/9605611500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1470697000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9380384600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4133812100_1...
Nie jestem pewien ale moze w samym silniku jest potencjometr od regulacji obrotow , gumowa zaslepka i pod nia moze znajdowac sie .
I co z tymi napięciami o których piszesz? Silnik sprawdziłeś? Zamieść schemat a nie rysunki płytek.
RN5R - kanał prawy i RN5L - kanał lewy, PR'ki 10 KOhm
Silnik, paski.
Sprawdzić główny silnik. Miałem taki przypadek. Podobny efekt dżwiękowy.
A silnik nie zatarty?
Nie ma napięcia na silniku.
Witam, Rozwiązaniem problemu okazało sie przeczyszczenie silnika :)
Sprawdż jeszcze czy pasek napędowy jest założony prawidłowo na małym kole tym na silniku.
Przyczyną "ściągania" taśmy w górę lub w dół jest albo brudna bieżnia kółka dociskowego, stwardniała guma, odkształcenie, albo brak równoległości styku płaszczyzny bocznej koła dociskowego względem ośki napędu taśmy. O ile sama ośka raczej nie mogła się przestawić, to możliwe, że dźwignia z kołem dociskowym (gumowym) jest zwichrowana - sama dźwignia,...
też miałem taki problem wymieniłem głowicę gra bardzo dobrze i naregulowałem obroty silnika
To akurat regulujesz przestawiając sprężynę która jest pod zespołem talerzy. Przestawiasz ją na kolejny otwór w kierunku środka magnetofonu.
Moduł po lewej stronie silnika, na nim powinien być w/w RN4.
Pasek się nie ślizga, w ogóle on jest w idealnym stanie, gdyby nie ten silnik... A możesz podać jakiś konkretny model silnika?
Witam w moim magnetofonie grzeje się silnik co może być przyczyną?
Co tam masz za silnik w tym M8011? Jak Silma to do kosza z nią i nie płacz po niej bo tylko więcej problemów niż pożytku z tymi silnikami. Wstawiasz coś takiego: Sankyo BFG 2L05 > Wpisz frazę na Allegro. Oczywiście przełóż Sobie kółko pasowe ze starego silnika. Ustawiasz prawidłowe obroty i zapominasz o problemie na kolejne 20 lat. No chyba że jesteś...
Najprawdopodobniej łożyska wyrobione, mają luz i wirnik wpada w rezonans. Do wymiany cały silnik.
Faktycznie, wygląda to na problem z listwą. Przytrzymanie klawisza zapisu w połowicznej pozycji powoduje pojawianie się tego efektu. Czy nie zaszkodzi użycie Kontaktu S albo izopropanolu? Przy okazji proszę o przypomnienie gdzie znajduje się potencjometr do regulacji obrotów silnika.
Źle zrozumiałem Twoją wypowiedź. Tłumaczyłem to sobie za pomocą Google Translate. Wyszło mi, że chodzi Ci o transformator głośnikowy. Tu jednak chodzi o transformator sieciowy, które to stanowi jedną całość z silnikiem. Można kupić taki transformator: [url=https://allegrolokalnie.pl/oferta/s... Jeżeli chcesz...
Akurat tyłu silnika na tym filmie nie widać. https://obrazki.elektroda.pl/6184648000_... A tam się znajduje otwór, w który należy wsunąć cienki wkrętak i trafić nim w nacięcie w potencjometrze regulującym obroty silnika.
Pasek napędowy sprawdzałeś? Silnik się kręci?
Ale co mam czytać? To, że wylutował kondensatory i podłączył magnetofon do prądu w celu sprawdzenia napięć? Po twoim pytaniu widać ile z tego tematu zrozumiałeś. Wyjaśnij mi w takim razie dlaczego po włączeniu zasilania ten wylutowany w/g ciebie kondensator wybuchł? Dodano po 2 Jutro pomierze Nie włączaj zasilania dopuki ta część zasilacza jest uszkodzona....
Te stare są niepewne, zostawianie ich mija się z celem, poza tym skoro regulację blokuje ten w silniku, to zewnętrzny nic Ci nie pomoże. Pozostaje tylko ingerencja lub inny silnik.
Problem z silnikiem - nie rozwiązany
Generalnie silniki te nie mają mocy naprawę trzeba zacząć od sprawdzenia samego silnika czy nie ma za duży pobór prądu może ktoś wymienił pasek na inny nieoryginalny (podróbki są grubsze i stawiają dużo większy opór silnikowi) Sprawdził bym też wartość napięcia na diodzie D2 powinno wynosić 10V.
Na razie mam ustawione oba R 29 tak samo naocznie. A skąd masz pewność że napięcie zasilające silnik z każdego stabilizatora jest takie samo? Robiłeś pomiar na silnikach?
Regulacja obrotów pomoże ale na chwilę. jak juz ktoś wyżej wspomniał, silnik do wymiany.
Witaj! Napisz jaki masz układ wyłączania.Mechaniczny czy elektroniczny, fotoelement jest zasłaniany dźwignią raczki. Tam szukaj. Kol.poprawnie zauważył o silniku ale naoliwienie nigdy nie zaszkodiło. Pozdrawiam Miro.Nasz.
Witam Te silniki to straszne badziewie wymień go na nowy o takim samym napięciu zasilanie i kierunku obrotów w tych silnikach psuje się sam silnik ,a nie regulator w nowym silniku podłączasz zasilanie pod + i - a pomiędzy A i B włączasz potencjometr montażowy 2,2kΩ i nim ustawiasz obroty wymień też pasek i nasmaruj mechanizm
Cześć , jak połączyłeś kulę z silnikiem ?
Witam. No nie, tak od razu do rozbierania? A gdzie gra wstępna? Jasny gwint, wystarczy zewrzeć "dwie blaszki" przy ramieniu i sprawdzić dodatkowo, czy jest zasilanie 230V na silniku.
(at)ganitu właśnie nie widzę żadnej kropeczki i jakiegoś znaku na korpusie silnika. Masz może jakieś zdjęcie jak to wygląda
... W oryginalnym Marcinie był silnik trójfazowy zasilany z wewnętrznego zasilacza zamieniającego napięcie stałe na trójfazowe - przez to prędkość przesuwu była bardzo stabilna... Coś mnie tu zainspirowało do działania. Faktycznie do silnika biegnie więcej przewodów niż dwa, kilka w wiązce, nie liczyłem jeszcze. Czyli jeżeli teraz silnik kręci się...
Tutaj filmik prezentuje działanie od wewnątrz: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Start zaczyna się przesunięciem ramienia na płytę - mikro włącznik podaje napięcie na silnik. Po zakończeniu płyty fotorezystor się odsłania i zatrzymuje silnik - działa prawidłowo. Problem zaczyna się kiedy mamy ochotę wrócić...
Oczywiście dla całej grupy.zmieniając kąt zapłonu regulujesz obroty silnika
Właśnie chyba masz rację , zacznę od tych silników i zobaczę .
Sprawdziłem silnik. Wyglada ok.
Wizualnie wygląda bez zastrzeżeń. Sprawdź jaką realnie wartość rezystancji całej ścieżki oporowej ma podkówka 4k7 R102 = 2k7 R100 = 4,7 Ohm R101 = 18 Ohm Tu mogą być rozbieżności, w zależności gdzie silnik był wstawiany, z jakiej serii pochodził, bo nieraz R101 miała wartość 10 Ohm, np. w niektórych radiomagnetofonach, gdzie siedział wizualnie podobny...
Zaobserwuj czy obraca się silnik. Możliwe że pasek się ślizga.
Witam. Podejrzewam że ten tranzystor to może być BC238. Na schemacie nie widzę czegoś takiego jak EV5C38. Może to być jakieś inne oznaczenie teslowskiego KC238. Tu jest schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... może dojdziesz według niego z tymi ścieżkami i tranzystorem. Pozdrawiam.
Wymień ten silnik na nowy,może być inny ale kierunek obrotów musi się zgadzać .Napięcie zasilania silnika to 10V.Możesz ppzesmarować oś koła zamachowego,zalecanym olejem był Transol100 lub Liten EPX-00.Po złożeniu koła zamachowego należy wyregulować luz osiowy koła.Wkrętem łożyskującym to taki plastikowy wkręt wkręcany styłu obejmy mocójącej koło zam....
To niewiele z tym zrobisz nie chcąc wymienić na coś dobrze od podstaw skonstruowanego, taki urok niektórych serii lipnego produktu. Wstawiłeś kulawą serię było słychać w torze magnetofonu bzyczenie silnika jako zakłócenie elektromagnetyczne, wstawiłeś bardziej udaną serię, mimo braku kombinowania z dodatkowym odkłóceniem, tłumieniem iskrzenia szczotek,...
W tych magnetofonach często uszkadzał się silnik dowijania (w środku mechanizmu), sa jednak problemy z jego zdobyciem ma on inne mocowania niz pozostałe silniki.
Pytanie czy da się je czymś zastąpić? Innym kondensatorem silnikowym - nie będzie papierowo-olejowy a foliowy, dla silnika nie ma to żadnego znaczenia.
Witam - ten wyłącznik ma płytkę z elektroniką . Należało by sprawdzić te elementy. Jest to wyłącznik z układem hamowania silnikiem. Pozdrawiam.
Da się sprzedać miedź (jak odwiniesz te uzwojenia) i stal z rdzenia. Ps. Dziś znalazłem na strychu taki kompletny trafo-silnik. Ma dwa napięcia po 24V (te największe).
Czy talerz kręci się dość luźno, bez większych oporów, gdy obracasz go ręcznie? Zdejmij talerz i pasek napędowy z subplatera, obróć samym subplaterem. Sprawdź czy smar w łożysku osi talerza nie zgęstniał mocno ze starości. Wymienić go powinieneś tak czy siak (najpierw wyczyścić oś i łożysko oczywiście), zamiast smaru, potraktuj łożysko olejem wazelinowym.
Witam, jestem zainteresowany kupnem sprawnego silnika w rozsądnej cenie do magnetofonu lampowego Unitra ZK-120. Silnik Saz 5tr. (NIE Saz 5tr-3 wersja do magnetofonu tranzystorowego) coldie(małpa)o2.pl
Mam do Was pytanie, nabyłem gramofon Bernard GS438 bez silnika i koła impulsatora. Założyłem silnik jąkąś plastikową oś, poradziłem sobie z obrotami tzn. zmniejszyłem je. Mam jednak pytanie, do czego tak naprawdę służy to koło impulsatora? Bo z zasłoniętym tym kołem gramofon po drobnej modyfikacji pracuje, trzyma nawet obroty poprawnie. Zastanawia mnie...
Czy , jak określasz, "wibracja" dźwięku ma charakter przydźwięku 100 Hz, co wskazywałoby na utratę zdolności filtracyjnych zasilacza. Zajrzyj do tego filmu: to są oscylacje o częstotliwości kilku herców i z przydźwiękiem sieciowym nie mają nic do czynienia. No właśnie sęk w tym że to falowanie jest słuszalne tylko przez głośnik wewnątrz urządznie lub...
Pasek sięnei ślizga - po prostu silnik nie rusza (jak tależ jest zdjęty, to silnik się kręci, ale delikatnie, wystarczy lekko go dotknąć i już się zatrzymuje). Zarówka jest w porządku. Po prostu wyjmę silniczek i poszukam po sklepach nowego, pasujacego. Jeśli to nie pomoże, to byc może to transformator (jak mówił szaman) ale myślę, że nie. Napiszę później,...
Silnik silnikiem, ale jeżeli chodzi o zespół napędu to głównie padał stabilizator obrotów zamocowany na tym silniku.
Zdjęcie nr 0031 biała podstawa z dwoma stykami (blaszkami), dochodzą do niej dwa niebieskie przewody. W zależności od położenia ramienia z igła ma wył/wł zasilanie na silnik.
Tu masz schemat http://www.elektroda.net/service.php?dir... Z tego co widzę to stabilizator, regulator obrotów jest w silniku w obudowie. Można dorobić zewnętrzny .
kupię silnik copal gg 2930 do zegaru kartkowego unitra adam. pozdrawiam
Deck ma być poziomo do góry nóźkami. Załóż pasek na oś silnika potem z jednej strony na koło zamachowe, przy obrocie koła pasek powinien wskoczyć sam.
Hej! Sprawdź tranzystory T125-128 i elementy z nimi współpracujące. Te tranzystory odpowiedzialne są za napęd silnika ramienia a nie silnika talerza. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić napięcia w punktach 1, 2, 3, 4, i 5. To powinno naprowadzić na znalezienie rozwiązania problemu.
To jest wentylator który służy do chłodzenia uzwojeń silnika,ktory jest jednocześnie transformatorem zasilającym całe urządzenie. nie sądzę aby brak kilku skrzydełek spowodowało duży wzrost temperatury.
Unitra mk323p 5-9V 1,2A silnik prądu stałego
Wymienić silnik na właściwy lub wymienić rolkę na osi silnika na taką która ma mniejszą średnicę
Wymień fotorezystor i będzie po sprawie.
Nie, po co chcesz napędzać silnik silnikiem? Jeden koniec paska zakładasz na kółko znajdujące się na osi silniczka, drugi na kółko przy zębatce. Paski kupisz na portalu allegro.
Witam Silniki napędu taśmy pracują cały czas, gdyż napędzają koło zamachowe, którego spora masa ma za zadanie stabilizować obroty. Silnik przewijania taśmy załączany jest osobno, po wybraniu funkcji przewijania. Rolka zwijająca taśmę napędzana jest również z koła zamachowego. Jeśli silniki mocno słychać to są raczej do wymiany. Teoretycznie można przerobić...
Dymek :arrow: Poczytaj tutaj : http://www.elektroda.pl/rtvforum/searcht... Miałem ten sam problem, nawet do tego stopnia, że silniki trzeba było "popchnąć", żeby ruszyły.
Witam .Czy ta wolno leżąca sprężynka nie powinna dociągać wodzika z kółkiem pośrednim przekazującym napęd z osi silnika na talerz ? Pozdrawiam.
OK poczyszczę, a paski od silnika mogą mieć jakiś wpływ na to?
Witam. Mogę się mylić, ale proszę sprawdzić jak obracają się rolki i silnik. Kilka kropelek WD40 powinno uzdrowić sytuację. Chyba wirnik silniczka lubił się zacierać. Pozdrawiam old.
Trzeba cały prze-serwisować, usunąć stare samary, nałożyć nowe, pasek do sprawdzenia (do wymiany), fotorezystor/żarówka 2szt, silnik, wg instrukcji serwisowej
Można ten silnik wymienić na nowy.
W tym problem że pasek napędowy i bezpiecznik są sprawne. A silnik nawet nie buczy.
Problem polega na że nic nie słychać muzyki z kasety, głowica uniwersalna dobra, silnik dobry, paski napędowe dobre.... A, przełącznik Z/O sprawdzony, pomiary napięć zasilających?
Silnik ten sterowany jest elektroniką na płytce elektroniki.Należy pomierzyć napięcia zasilające ,a także sprawdzic tranzystory t101 do t109
Wyczyściłem osostaty i potencjometry , wymieniłem na nowy 2,2k , pasek nowy , żarówka nowa, ale niestety dalej obroty trzeba korygować plus lub minus , możliwe jest żeby silnik był uszkodzony ?
A ja odradzam wymianę elektrolitów, stare Elwy bywały tak dobre, że mimo 20/30 lat mają lepsza parametry niż te na etykietach. Dam Ci przykład kolego. Dajmy na to, masz 30 letnie auto, ze starym ale sprawnym silnikiem. Wymienisz go na inny nowszy tylko dlatego, że ma dużo lat? No wątpię. Przewody pod spodem prawdopodobnie były fabrycznie.
Na innym silniku to samo Sprawdzę bezpiecznik
unitra silnik silnik unitra magnetofon unitra magnetofon silnik
podłączenie komputer honda accord monter elektronik sharp migające podświetlenie
telewizor samsung restartuje telewizor samsung restartuje
Programowanie Alinco DX-10 z Windows 10: krok po kroku Lokalizacja czujnika przesunięcia skrzyni biegów