Jeśli wierzyć schematowi M8010 to żarówka ma zasilanie brane z silnika 10V.
W seriach M3xxx, M8xxx i M9xxx wszystkie magnetofony miały rozwiązanie z non stop działającym silnikiem.
silnik chodzi non stop jeśli wciśnięty jest klawisz odtwarzania Tak ma być! Jeżeli chodzi o pasek, to jest np. tutaj: [url=https://allegro.pl/oferta/pasek-do-... Nie wiem, jaka jest jego jakość, ale są podane wymiary.
Witam. w tych silnikach są panewki silnik do rozbiórki,panewki przemyć lekko nasmarować i zmontować ,pamiętając o tym samym położeniu.
http://obrazki.elektroda.pl/5273051900_1... http://obrazki.elektroda.pl/5273051900_1...
Pewnie ma wersję z końcówka na układach i zasilaczem stabilizowanym. A tam do sprawdzenia dwa tranzystory i dioda zenera.
dziękuję za odpowiedź . Ja chętnie bym podziękował za pisanie tak, by można było zrozumieć co chciałeś przekazać. O przecinkach i składni zdania słyszałeś? Dobrze by było wykorzystać tę wiedzę w praktyce...
Najpierw czarna tarczka.Może być na śrubką,lub klejona (podgrzać lekko lutownicą).Odlutować dwa przewody(biegunowość).Wypchnąć silnik z elastycznego etui.
Jeżeli koło zamachowe wprawiłeś w obroty przez inny silnik i masz ciszę, to dalej upieram się, że piski dochodzą z silnika. Wytarte cienkie plastikowe panewki na ośce silnika.
Generalnie silniki te nie mają mocy naprawę trzeba zacząć od sprawdzenia samego silnika czy nie ma za duży pobór prądu może ktoś wymienił pasek na inny nieoryginalny (podróbki są grubsze i stawiają dużo większy opór silnikowi) Sprawdził bym też wartość napięcia na diodzie D2 powinno wynosić 10V.
RN 604, patrz schemat. https://obrazki.elektroda.pl/5441991900_... Często regulacja była w obudowie silnika ale czy w Joli 2 też jest to nie pamiętam.
Jakiś silnik od gramofonu mam,reszta na PW,lub gg.
Transformator może cicho buczeć - to normalne ale niepożądane w gramofonie, bo się przenosi na ramie-igle i słychać to. Buczącego należało by wymienić lub zalać go ponownie żywicą. Nieświecąca żarówka/niedziałający silnik - przepalony wewnętrzny bezpiecznik
Z powodu sklerozy nie pamiętam, ale część typów silników tego typu można byuło złożyć z częścią dekla ze szczotkami obróconą o 180*. Wówczas przy zachowaniu poprzedniej polaryzacji zasilania będzie się obracać w drugą stronę. Ano, mnie się też tak kojarzy, tylko ja zwykle sam sobie znaczyłem, a jak ostatnio nie zaznaczyłem, to silnik podnoszenia szyb,...
W niektórych magnetofonach z tej serii Kasprzaka stosowane były silniki SANKYO VFA 2L67. Znacznie bardziej trwałe od krajowych.
http://obrazki.elektroda.pl/9605611500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1470697000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9380384600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4133812100_1...
RN5R - kanał prawy i RN5L - kanał lewy, PR'ki 10 KOhm
Na drugim zdjęciu widać elementy zasilacza. Wydaje mi się, że regulator mieści się w tej pionowej metalowej puszce, która jest ekranem.
Dlatego napisałem, żeby dla testu całkowicie odłączyć wkładkę od płytki zasilającej silnik.
Witam Potencjometrem regulujesz obroty silnika. Zrób dwa takie układy bo na każdy silnik jeden układ. Typ tranzystora nie musi być dokładnie taki jak napisałem, ważne jest żeby jeden był typu NPN a drugi PNP. Na tranzystory dorób jakieś chłodzenie np. kawałek blaszki. pozdr.
masz instrukcje obsługi
Przyczyną "ściągania" taśmy w górę lub w dół jest albo brudna bieżnia kółka dociskowego, stwardniała guma, odkształcenie, albo brak równoległości styku płaszczyzny bocznej koła dociskowego względem ośki napędu taśmy. O ile sama ośka raczej nie mogła się przestawić, to możliwe, że dźwignia z kołem dociskowym (gumowym) jest zwichrowana - sama dźwignia,...
... Ostatnie pytanko dotyczy perka, którym reguluje się obroty odtwarzania. Który to ? Pozdrawiam. Ten wewnątrz obudowy silnika. GM
Nie jestem pewien ale moze w samym silniku jest potencjometr od regulacji obrotow , gumowa zaslepka i pod nia moze znajdowac sie .
A silnik nie zatarty?
Tutaj filmik prezentuje działanie od wewnątrz: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Start zaczyna się przesunięciem ramienia na płytę - mikro włącznik podaje napięcie na silnik. Po zakończeniu płyty fotorezystor się odsłania i zatrzymuje silnik - działa prawidłowo. Problem zaczyna się kiedy mamy ochotę wrócić...
Bezpiecznik jest dobry. Jakieś pomiary? Napięcie zasilacza? Silnik magnetofonu kręci?
Sprawdzić czy silnik nie jest podłączony odwrotnie.
To akurat regulujesz przestawiając sprężynę która jest pod zespołem talerzy. Przestawiasz ją na kolejny otwór w kierunku środka magnetofonu.
Do sprawdzenia cały układ przeniesienia napędu. Zacznij od silnika i paska.
Wymień ten silnik na nowy,może być inny ale kierunek obrotów musi się zgadzać .Napięcie zasilania silnika to 10V.Możesz ppzesmarować oś koła zamachowego,zalecanym olejem był Transol100 lub Liten EPX-00.Po złożeniu koła zamachowego należy wyregulować luz osiowy koła.Wkrętem łożyskującym to taki plastikowy wkręt wkręcany styłu obejmy mocójącej koło zam....
To faktycznie trzeba sprawdzić silnik.
I co z tymi napięciami o których piszesz? Silnik sprawdziłeś? Zamieść schemat a nie rysunki płytek.
Czy talerz kręci się dość luźno, bez większych oporów, gdy obracasz go ręcznie? Zdejmij talerz i pasek napędowy z subplatera, obróć samym subplaterem. Sprawdź czy smar w łożysku osi talerza nie zgęstniał mocno ze starości. Wymienić go powinieneś tak czy siak (najpierw wyczyścić oś i łożysko oczywiście), zamiast smaru, potraktuj łożysko olejem wazelinowym.
Silnik, paski.
Sprawdzić główny silnik. Miałem taki przypadek. Podobny efekt dżwiękowy.
Moduł po lewej stronie silnika, na nim powinien być w/w RN4.
Mam do Was pytanie, nabyłem gramofon Bernard GS438 bez silnika i koła impulsatora. Założyłem silnik jąkąś plastikową oś, poradziłem sobie z obrotami tzn. zmniejszyłem je. Mam jednak pytanie, do czego tak naprawdę służy to koło impulsatora? Bo z zasłoniętym tym kołem gramofon po drobnej modyfikacji pracuje, trzyma nawet obroty poprawnie. Zastanawia mnie...
Hej! Sprawdź tranzystory T125-128 i elementy z nimi współpracujące. Te tranzystory odpowiedzialne są za napęd silnika ramienia a nie silnika talerza. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić napięcia w punktach 1, 2, 3, 4, i 5. To powinno naprowadzić na znalezienie rozwiązania problemu.
Czy , jak określasz, "wibracja" dźwięku ma charakter przydźwięku 100 Hz, co wskazywałoby na utratę zdolności filtracyjnych zasilacza. Zajrzyj do tego filmu: to są oscylacje o częstotliwości kilku herców i z przydźwiękiem sieciowym nie mają nic do czynienia. No właśnie sęk w tym że to falowanie jest słuszalne tylko przez głośnik wewnątrz urządznie lub...
Wizualnie wygląda bez zastrzeżeń. Sprawdź jaką realnie wartość rezystancji całej ścieżki oporowej ma podkówka 4k7 R102 = 2k7 R100 = 4,7 Ohm R101 = 18 Ohm Tu mogą być rozbieżności, w zależności gdzie silnik był wstawiany, z jakiej serii pochodził, bo nieraz R101 miała wartość 10 Ohm, np. w niektórych radiomagnetofonach, gdzie siedział wizualnie podobny...
Wymień fotorezystor i będzie po sprawie.
Zaobserwuj czy obraca się silnik. Możliwe że pasek się ślizga.
Najprawdopodobniej łożyska wyrobione, mają luz i wirnik wpada w rezonans. Do wymiany cały silnik.
Te stare są niepewne, zostawianie ich mija się z celem, poza tym skoro regulację blokuje ten w silniku, to zewnętrzny nic Ci nie pomoże. Pozostaje tylko ingerencja lub inny silnik.
Witam Silniki napędu taśmy pracują cały czas, gdyż napędzają koło zamachowe, którego spora masa ma za zadanie stabilizować obroty. Silnik przewijania taśmy załączany jest osobno, po wybraniu funkcji przewijania. Rolka zwijająca taśmę napędzana jest również z koła zamachowego. Jeśli silniki mocno słychać to są raczej do wymiany. Teoretycznie można przerobić...
(at)ganitu właśnie nie widzę żadnej kropeczki i jakiegoś znaku na korpusie silnika. Masz może jakieś zdjęcie jak to wygląda
Witaj! Napisz jaki masz układ wyłączania.Mechaniczny czy elektroniczny, fotoelement jest zasłaniany dźwignią raczki. Tam szukaj. Kol.poprawnie zauważył o silniku ale naoliwienie nigdy nie zaszkodiło. Pozdrawiam Miro.Nasz.
Witam w moim magnetofonie grzeje się silnik co może być przyczyną?
Trochę skomplikowane, kabel na wyłącznik z wyłącznika jeden na bezpiecznik i do silnika drugi do silnika.
Co tam masz za silnik w tym M8011? Jak Silma to do kosza z nią i nie płacz po niej bo tylko więcej problemów niż pożytku z tymi silnikami. Wstawiasz coś takiego: Sankyo BFG 2L05 > Wpisz frazę na Allegro. Oczywiście przełóż Sobie kółko pasowe ze starego silnika. Ustawiasz prawidłowe obroty i zapominasz o problemie na kolejne 20 lat. No chyba że jesteś...
Witam, jestem zainteresowany kupnem sprawnego silnika w rozsądnej cenie do magnetofonu lampowego Unitra ZK-120. Silnik Saz 5tr. (NIE Saz 5tr-3 wersja do magnetofonu tranzystorowego) coldie(małpa)o2.pl
Nie ma napięcia na silniku.
Unitra mk323p 5-9V 1,2A silnik prądu stałego
Witam, Rozwiązaniem problemu okazało sie przeczyszczenie silnika :)
Pasek się nie ślizga, w ogóle on jest w idealnym stanie, gdyby nie ten silnik... A możesz podać jakiś konkretny model silnika?
Pasek napędowy sprawdzałeś? Silnik się kręci?
Oczywiście dla całej grupy.zmieniając kąt zapłonu regulujesz obroty silnika
Sprawdż jeszcze czy pasek napędowy jest założony prawidłowo na małym kole tym na silniku.
też miałem taki problem wymieniłem głowicę gra bardzo dobrze i naregulowałem obroty silnika
Pytanie czy da się je czymś zastąpić? Innym kondensatorem silnikowym - nie będzie papierowo-olejowy a foliowy, dla silnika nie ma to żadnego znaczenia.
Problem z silnikiem - nie rozwiązany
Miałem taki sam problem ale wina nie leżała po srtonie silnika tylko transformatora, po wymianie chodzi bezbłędnie...
Da się sprzedać miedź (jak odwiniesz te uzwojenia) i stal z rdzenia. Ps. Dziś znalazłem na strychu taki kompletny trafo-silnik. Ma dwa napięcia po 24V (te największe).
kupię silnik copal gg 2930 do zegaru kartkowego unitra adam. pozdrawiam
Źle zrozumiałem Twoją wypowiedź. Tłumaczyłem to sobie za pomocą Google Translate. Wyszło mi, że chodzi Ci o transformator głośnikowy. Tu jednak chodzi o transformator sieciowy, które to stanowi jedną całość z silnikiem. Można kupić taki transformator: [url=https://allegrolokalnie.pl/oferta/s... Jeżeli chcesz...
Dzień dobry. W moim RM-222 głośno słychać zakłócenia od silnika. Jeśli go odkręcę i odsunę od radyjka to zakłócenia cichną. Zależy w jakiej pozycji go trzymam. Jeśli obciążę rdzeń silnika (element który się obraca) np. palcami to wraz z siłą nacisku zakłócenia są coraz mocniejsze. Próbowałem na dwóch różnych silnikach. Próbowałem wymieniać kondensatory...
Regulacja obrotów pomoże ale na chwilę. jak juz ktoś wyżej wspomniał, silnik do wymiany.
Deck ma być poziomo do góry nóźkami. Załóż pasek na oś silnika potem z jednej strony na koło zamachowe, przy obrocie koła pasek powinien wskoczyć sam.
Tu masz schemat http://www.elektroda.net/service.php?dir... Z tego co widzę to stabilizator, regulator obrotów jest w silniku w obudowie. Można dorobić zewnętrzny .
Talerz wchodzący na wysokie obroty bez kontroli to oznaka przepalonej żarówki od kontroli prędkości (świeci ona przez mały talerzyk z dziurkami). Alternatywnie uszkodzenie fototranzystora po drugiej stronie talerzyka. W moim uszkodzeniu uległ fototranzystor w pewnym momencie. Wymieniłem na nowy (typu nie pamiętam). Jednocześnie wymieniłem też żarówkę...
Wymienić silnik na właściwy lub wymienić rolkę na osi silnika na taką która ma mniejszą średnicę
Sprawdziłem silnik. Wyglada ok.
To jest wentylator który służy do chłodzenia uzwojeń silnika,ktory jest jednocześnie transformatorem zasilającym całe urządzenie. nie sądzę aby brak kilku skrzydełek spowodowało duży wzrost temperatury.
Witam. Podejrzewam że ten tranzystor to może być BC238. Na schemacie nie widzę czegoś takiego jak EV5C38. Może to być jakieś inne oznaczenie teslowskiego KC238. Tu jest schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... może dojdziesz według niego z tymi ścieżkami i tranzystorem. Pozdrawiam.
Nie, po co chcesz napędzać silnik silnikiem? Jeden koniec paska zakładasz na kółko znajdujące się na osi silniczka, drugi na kółko przy zębatce. Paski kupisz na portalu allegro.
Podgrzej "dziada" zapalniczką :) .
With difficulty accessible this engine after fall of firm Unitra.
Witam. No nie, tak od razu do rozbierania? A gdzie gra wstępna? Jasny gwint, wystarczy zewrzeć "dwie blaszki" przy ramieniu i sprawdzić dodatkowo, czy jest zasilanie 230V na silniku.
Dymek :arrow: Poczytaj tutaj : http://www.elektroda.pl/rtvforum/searcht... Miałem ten sam problem, nawet do tego stopnia, że silniki trzeba było "popchnąć", żeby ruszyły.
Cześć , jak połączyłeś kulę z silnikiem ?
Problem polega na że nic nie słychać muzyki z kasety, głowica uniwersalna dobra, silnik dobry, paski napędowe dobre.... A, przełącznik Z/O sprawdzony, pomiary napięć zasilających?
Na razie mam ustawione oba R 29 tak samo naocznie. A skąd masz pewność że napięcie zasilające silnik z każdego stabilizatora jest takie samo? Robiłeś pomiar na silnikach?
OK poczyszczę, a paski od silnika mogą mieć jakiś wpływ na to?
Właśnie chyba masz rację , zacznę od tych silników i zobaczę .
Witam. Mogę się mylić, ale proszę sprawdzić jak obracają się rolki i silnik. Kilka kropelek WD40 powinno uzdrowić sytuację. Chyba wirnik silniczka lubił się zacierać. Pozdrawiam old.
Silnik silnikiem, ale jeżeli chodzi o zespół napędu to głównie padał stabilizator obrotów zamocowany na tym silniku.
Jak jest silnik typu podkówka to jest otwór na malutki śrubokręt od spodu obudowy.
Silnik ten sterowany jest elektroniką na płytce elektroniki.Należy pomierzyć napięcia zasilające ,a także sprawdzic tranzystory t101 do t109
A ja odradzam wymianę elektrolitów, stare Elwy bywały tak dobre, że mimo 20/30 lat mają lepsza parametry niż te na etykietach. Dam Ci przykład kolego. Dajmy na to, masz 30 letnie auto, ze starym ale sprawnym silnikiem. Wymienisz go na inny nowszy tylko dlatego, że ma dużo lat? No wątpię. Przewody pod spodem prawdopodobnie były fabrycznie.
Faktycznie, wygląda to na problem z listwą. Przytrzymanie klawisza zapisu w połowicznej pozycji powoduje pojawianie się tego efektu. Czy nie zaszkodzi użycie Kontaktu S albo izopropanolu? Przy okazji proszę o przypomnienie gdzie znajduje się potencjometr do regulacji obrotów silnika.
Akurat tyłu silnika na tym filmie nie widać. https://obrazki.elektroda.pl/6184648000_... A tam się znajduje otwór, w który należy wsunąć cienki wkrętak i trafić nim w nacięcie w potencjometrze regulującym obroty silnika.
W niektórych bywa na płytce (poznasz skąd idą przewody, a przeważnie był pod przykrywką metalową na tylnej części ekranu silnika. W pokrywce powinien być nawet otwór do PR-a, na śrubokręt płaski. Pozdr.
Sprawdź żarówkę od automatycznej regulacji prędkości- wraz z fotoopornikiem była umieszczona przy silniku, a między nimi znajdowała się tarcza z otworami. Kiedyś miałem podobną usterkę, zawiniła właśnie ta żarówka, i po wymianie było cacy.
W tych magnetofonach często uszkadzał się silnik dowijania (w środku mechanizmu), sa jednak problemy z jego zdobyciem ma on inne mocowania niz pozostałe silniki.
O ile pamiętam, ten gramofon ma zabezpieczenie przeciążeniowe i na przykład wyłączał się kiedy przez chwilę przytrzymało się palcem talerz. W Twoim przypadku jest taka możliwość, że pojawiły się jakieś momenty hamujące, coś dociąża silniczek i zabezpieczenie działa. Musisz więc sprawdzić cały napęd od silnika. Czyli działanie samego silnika bez paska,...
Witam - ten wyłącznik ma płytkę z elektroniką . Należało by sprawdzić te elementy. Jest to wyłącznik z układem hamowania silnikiem. Pozdrawiam.
Na innym silniku to samo Sprawdzę bezpiecznik
Trzeba cały prze-serwisować, usunąć stare samary, nałożyć nowe, pasek do sprawdzenia (do wymiany), fotorezystor/żarówka 2szt, silnik, wg instrukcji serwisowej
Witam .Czy ta wolno leżąca sprężynka nie powinna dociągać wodzika z kółkiem pośrednim przekazującym napęd z osi silnika na talerz ? Pozdrawiam.
silnik unitra silnik unitra magnetofon unitra magnetofon silnik
wektor napięcia opinie mastech hasło wygasa
philips senseo licznik geigera
Odbiór Polsatu Cyfrowego w Norwegii - sprzęt i usługi Canon kserokopiarka nie działa po awarii - co robić?