Transformator może cicho buczeć - to normalne ale niepożądane w gramofonie, bo się przenosi na ramie-igle i słychać to. Buczącego należało by wymienić lub zalać go ponownie żywicą. Nieświecąca żarówka/niedziałający silnik - przepalony wewnętrzny bezpiecznik
Na przyszłość - używaj przecinków, bo trochę trudno to od razu zrozumieć.
W seriach M3xxx, M8xxx i M9xxx wszystkie magnetofony miały rozwiązanie z non stop działającym silnikiem.
Te magnetofony tak mają,silnik pracuje non stop.Sterowanie funkcjami mechaniczne.
My wiemy jak wygląda taki silniki, prosiłem o zdjęcie konkretnie Twojego silnika. Rozkręcasz te obejmy trzymające wał silnika i oceniasz ich stan. Najlepiej zrób zdjęcia.
http://obrazki.elektroda.pl/5273051900_1... http://obrazki.elektroda.pl/5273051900_1...
Pewnie ma wersję z końcówka na układach i zasilaczem stabilizowanym. A tam do sprawdzenia dwa tranzystory i dioda zenera.
Przyczyną "ściągania" taśmy w górę lub w dół jest albo brudna bieżnia kółka dociskowego, stwardniała guma, odkształcenie, albo brak równoległości styku płaszczyzny bocznej koła dociskowego względem ośki napędu taśmy. O ile sama ośka raczej nie mogła się przestawić, to możliwe, że dźwignia z kołem dociskowym (gumowym) jest zwichrowana - sama dźwignia,...
http://obrazki.elektroda.pl/9605611500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1470697000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9380384600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4133812100_1...
I co z tymi napięciami o których piszesz? Silnik sprawdziłeś? Zamieść schemat a nie rysunki płytek.
Jeżeli koło zamachowe wprawiłeś w obroty przez inny silnik i masz ciszę, to dalej upieram się, że piski dochodzą z silnika. Wytarte cienkie plastikowe panewki na ośce silnika.
Najpierw czarna tarczka.Może być na śrubką,lub klejona (podgrzać lekko lutownicą).Odlutować dwa przewody(biegunowość).Wypchnąć silnik z elastycznego etui.
Witam Potencjometrem regulujesz obroty silnika. Zrób dwa takie układy bo na każdy silnik jeden układ. Typ tranzystora nie musi być dokładnie taki jak napisałem, ważne jest żeby jeden był typu NPN a drugi PNP. Na tranzystory dorób jakieś chłodzenie np. kawałek blaszki. pozdr.
Jakiś silnik od gramofonu mam,reszta na PW,lub gg.
Przede wszystkim, silnik strasznie głośno wyje (jakby o coś się ruchome części ocierały), ale wystarczy lekko docisnąć go w stronę reszty mechanizmu i jest w porządku. Na razie naprawiłem to mechanicznie, dociskając go trytytką, ale zdaję sobie sprawę, że to rozwiązanie tymczasowe. A jest własciwie zamocowany na wsporniku czy śruby są luźne? Po drugie,...
Bezpiecznik jest dobry. Jakieś pomiary? Napięcie zasilacza? Silnik magnetofonu kręci?
Sprawdzić czy silnik nie jest podłączony odwrotnie.
Przecież mowa o silniku do potencjometru... To jest wzmacniacz. Mea culpa... nie wiem skąd mi się wzięło M w oznaczeniu modelu i siłą rozpędu uznałem,że to silnik polski. W oryginalnych zmotoryzowanych potencjometrach (a były one sprowadzane z "zachodu" w komplecie - silnik z potencjometrem od razu). były silniki o innej konstrukcji szczotek i te mogły...
Silnik powinien ruszyć przy napięciu 12V. Trzeba sprawdzić. Nie sprawdzałem tej przeróbki w modelu z autostopem na szczotkach. Ja sobie przerobiłem na auto stop optoelektroniczny (przekładka elektroniki). A więc tak: Pomysłodawcą tej przeróbki jest kol. parsifal7 z forum elektroda.pl i za jego wskazówkami wykonałem tą modyfikację. Magnetofon musi być...
Ramię przesuwając się załącza mikroprzełącznik. Dokładnie tak, należy także sprawdzić sam mikroprzełącznik. No i warto sprawdzić silnik bez obciążenia. Zresztą w starym gramofonie problemów może być sporo, także związanych z mechaniką. Na przykład stare przyschnięte smary i wieloletni brud potrafią także dać takie objawy
Tak i po wyjęciu bezpiecznika o oznaczeniu T0,100A silnik rusza bez oporu a po włożeniu bezpiecznika rusza z oporem. Pisałem o tym (#20): Ja wyjąłbym bezpiecznik 0,125A (ten przed mostkiem prostowniczym), włączyłbym magnetofon na "odtwarzanie" (fakt w głośniku nic nie usłyszy) i sprawdziłbym czy silnik nadal zwalnia. Kondensator C31 - do wymiany. Prostownik...
Nie, po co chcesz napędzać silnik silnikiem? Jeden koniec paska zakładasz na kółko znajdujące się na osi silniczka, drugi na kółko przy zębatce. Paski kupisz na portalu allegro.
Jeżeli: omomierz wykazuje ciągłość wszystkich uzwojeń oraz Wszędzie widoczne jest 0V, na uzwojeniu pierwotnym trafo też Sprawdzasz bezpiecznik 0,2A a nie 2A (ten 2A można wyjąć na czas sprawdzenia i uzyskania napięcia na uzwojeniu wtórnym). Przy braku bezpiecznika 0,2A można na chwilę zabrać bezpiecznik 0,2A, który jest w sekcji silnika - silnik na...
A silnik nie zatarty?
Po pierwsze wyczyścić rolkę napędową. Spirytus na szmatkę i trzymać na rolce aż przestanie brudzić. Oś napędowa też ma być czysta. Niektórzy czyścili benzyną ekstrakcyjną, ale benzyna niszczy gumę. Paski nie są za ciasne? Rolka silnika też powinna być czysta. W nierównomierności przesuwu decydującą rolę odgrywają: 1. silnik - niektórzy wymieniali je...
Silnik ten sterowany jest elektroniką na płytce elektroniki.Należy pomierzyć napięcia zasilające ,a także sprawdzic tranzystory t101 do t109
Tutaj filmik prezentuje działanie od wewnątrz: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Start zaczyna się przesunięciem ramienia na płytę - mikro włącznik podaje napięcie na silnik. Po zakończeniu płyty fotorezystor się odsłania i zatrzymuje silnik - działa prawidłowo. Problem zaczyna się kiedy mamy ochotę wrócić...
Co tam masz za silnik w tym M8011? Jak Silma to do kosza z nią i nie płacz po niej bo tylko więcej problemów niż pożytku z tymi silnikami. Wstawiasz coś takiego: Sankyo BFG 2L05 > Wpisz frazę na Allegro. Oczywiście przełóż Sobie kółko pasowe ze starego silnika. Ustawiasz prawidłowe obroty i zapominasz o problemie na kolejne 20 lat. No chyba że jesteś...
Jaka tam jest mechanika? Koło zamachowe wklejone na oś napędu taśmy - czasem klej puszczał i być może temu należałoby się przyjrzeć? Tam jest klasyka gatunku tak jak mówisz. Koło zamachowe klejone do osi. Ja bardziej się obawiam tego, że sama oś jest krzywa i ma bicie wzdłużne. Wystarczy różnica 1 mm lub nawet mniej i już mamy kłopot. Problem przerabiany...
Zdecydowanie! Wygląda dużo lepiej! I z tego co widzę ma w sobie Vibrato i Reverb. Tylko zastanawia mie gdzie jest silnik tego Vibrata... (pogłos sprężynowy). Bardzo ciekawa propozycja. Głośniki się z tyłu po prawej podłącza. Należało by poszukać czegoś w sieci więcej o nim.
Ad1. Te śrubki służą tylko do blokady mechanizmu na czas transportu. W czasie normalnej eksploatacji ma ich nie być - magnetofon będzie działał prawidłowo. Ad2. Co do paska, ważna jest długość oraz grubość (nie może być za krótki i gruby, bo silnik nie będzie miał siły napędzić mechanizmu). Te paski są ogólnie dostępne w każdym sklepie z częściami RTV.
Wzmacniacz: potencjometr do wymiany. Plus sprawdzenie prowadzenia mas, ekranowania. Magnetofon: silnik i paski do wymiany, mechanika do regulacji. Dla zaawansowanych-wymiana głowicy, przeróbka wzmacniacza zapisu. Tuner: wkleić stroiki potencjometrów przestrajających. Wygląd: to zależy od możliwości. Nowych paneli zdobyć raczej się nie da. Pozostaje...
Czy talerz kręci się dość luźno, bez większych oporów, gdy obracasz go ręcznie? Zdejmij talerz i pasek napędowy z subplatera, obróć samym subplaterem. Sprawdź czy smar w łożysku osi talerza nie zgęstniał mocno ze starości. Wymienić go powinieneś tak czy siak (najpierw wyczyścić oś i łożysko oczywiście), zamiast smaru, potraktuj łożysko olejem wazelinowym.
Przycisk start podaje tylko impuls i wraca do poprzedniego położenia powinien wtedy włączyć się silnik napędu talerza i wtedy też po opuszczeniu ramienia powinien zaskoczyć elektromagnes który przytrzymuje dźwignię ramie w dolnym położeniu. Jak nie ma żadnej reakcji na klawisz start to rozkręcił bym dół i sprawdził bym bezpiecznik na płytce elektronicznej.
Typowa usterka mechanizmu. Musisz ręcznie wywołać funkcję STOP. Następnie sprawdzić, czy przyczyną jest silnik (zużycie, niewystarczająca moc), czy usterka elementów przenoszących napęd. Sprawdź luz poosiowy koła zamachowego, przy nadmiernym koło odjeżdża do tyłu i pracuje jedynie krawędź koła zębatego. Piszę w celu informacyjnym, bo naprawę jest w...
Zaobserwuj czy obraca się silnik. Możliwe że pasek się ślizga.
Talerz wchodzący na wysokie obroty bez kontroli to oznaka przepalonej żarówki od kontroli prędkości (świeci ona przez mały talerzyk z dziurkami). Alternatywnie uszkodzenie fototranzystora po drugiej stronie talerzyka. W moim uszkodzeniu uległ fototranzystor w pewnym momencie. Wymieniłem na nowy (typu nie pamiętam). Jednocześnie wymieniłem też żarówkę...
Wymień fotorezystor i będzie po sprawie.
Przejrzałem wskazane linki.Trafo to pochodzi z gramofonu Mister Hit. Mam zamiar wykorzystać je do zasilania wzmacniacza do domofonu. Posiada sześć wyprowadzeń. Zasilało silnik gramofonu. Nie orientuję które końcówki są http://obrazki.elektroda.net/36_12322746... sie http://obrazki.elektroda.net/35_12322747... ciowe a które to uzwojenie...
Hej! Sprawdź tranzystory T125-128 i elementy z nimi współpracujące. Te tranzystory odpowiedzialne są za napęd silnika ramienia a nie silnika talerza. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić napięcia w punktach 1, 2, 3, 4, i 5. To powinno naprowadzić na znalezienie rozwiązania problemu.
Z powodu sklerozy nie pamiętam, ale część typów silników tego typu można byuło złożyć z częścią dekla ze szczotkami obróconą o 180*. Wówczas przy zachowaniu poprzedniej polaryzacji zasilania będzie się obracać w drugą stronę. Ano, mnie się też tak kojarzy, tylko ja zwykle sam sobie znaczyłem, a jak ostatnio nie zaznaczyłem, to silnik podnoszenia szyb,...
Witam, jestem zainteresowany kupnem sprawnego silnika w rozsądnej cenie do magnetofonu lampowego Unitra ZK-120. Silnik Saz 5tr. (NIE Saz 5tr-3 wersja do magnetofonu tranzystorowego) coldie(małpa)o2.pl
Trochę poczytałem postów na temat tych silników i wszystkie opisują przypadki zwalniania obrotów z powodu zacierania się mechanicznego. U mnie jest tak że sinik przyśpiesza chwilowo z powodu wzrostu napięcia zasilania które po chwili wraca do poziomu prawidłowego i chodzi prawidłowo dopóki znów napięcie nie wzrośnie lub zmaleje a wtedy zwalnia..W dodatku...
Wizualnie wygląda bez zastrzeżeń. Sprawdź jaką realnie wartość rezystancji całej ścieżki oporowej ma podkówka 4k7 R102 = 2k7 R100 = 4,7 Ohm R101 = 18 Ohm Tu mogą być rozbieżności, w zależności gdzie silnik był wstawiany, z jakiej serii pochodził, bo nieraz R101 miała wartość 10 Ohm, np. w niektórych radiomagnetofonach, gdzie siedział wizualnie podobny...
Miałem taki sam problem ale wina nie leżała po srtonie silnika tylko transformatora, po wymianie chodzi bezbłędnie...
To jest rezystor ograniczający prąd, będzie on miał wartość kilku kilkudziesięciu ohm. w/g schematu od Neptun 171 jest to 27 Ω/2w a transformator w kilku neptunach był ts50/11. Pewnie trafo inne, ale rezystor ok pewnie będzie
Unitra za szybko kręci taśmę, próbowałem potencjometrem w silniku, ale jest już na minimum i dalej jest za szybko. Co mogę zrobić? A ma silnik prawidłowe zasilanie? Jest jeszcze problem w bardzo słabym dźwięku, potencjometr od siły głosu jest na maksa i dalej jest bardzo cicho. A jak dotykasz np. palcem piny potencjometru od siły głosu, to też jest...
Tamta była lekko pęknięta, a piny zawierały się dobrze, były czyszczone i mierzone, czy przewodzą. Dodano po 1 Głowica przełożona od innego magnetofonu, który miał dobro, ale niestety tranzystory się spaliły. Ale kasował dalej. Dodano po 3 Właśnie nabyłem też magnetofon ZK120, ale kręci się bardzo wolno, silnik buczy, ale nie głośnik, tylko silnik....
kupię silnik copal gg 2930 do zegaru kartkowego unitra adam. pozdrawiam
Lodówka startuje od kopa, więc nie wiem czy jest sens wymieniać kondensator rozruchowy, mierzyłem go jakiś rok temu i ma fabryczną pojemność. Jak to była pojemność? Jak kilka uF to na 100% nie jest to kondensator rozruchowy. A najlepiej było by podać typ sprężarki lub chociaż markę i model lodówki. Nie ma żadnych efektów typu przygaśnięcie światła...
Zrób próbę i po zdjęciu talerza włóż pasek z papieru pomiędzy czujnik światła obok silnika i talerzyk z perforacją na wałku silnika nad żarówką. Po zasłonięciu czujnika światła silnik powinien wskoczyć na o wiele wyższe obroty. Jeśli tak nie będzie to szukamy głębiej w elektronice.
https://obrazki.elektroda.pl/8530383300_... Jakiś czas temu zaprezentowałem wykonany przez siebie zestaw elektroakustyczny Retro Tower. W jego skład wchodzą kolumny, wzmacniacz, tuner oraz odtwarzacz CD. W latach świetności zestawów wieżowych podstawowym źródłem bywał jednak magnetofon kasetowy. Ponieważ posiadam sporo nagranych kaset...
Gramofony Unitry tej nowej mogą się schować przy takim sprzęcie - To jest właśnie przykład kompletnego szmelcu w cenie 10000 PLN. Denon to już się dawno skończył i nie pomoże mu twoja propaganda i bełkot marketingowy. Dodano po 4 Gramofony Unitry tej nowej mogą się schować przy takim sprzęcie https://pl.horn.eu/pl/PL/MARKI...gQDGHxm...
Cześć Mam problem z gramofonem Unitra WG610. Zastosowany w nim gramofon to G601A. Otóż wyczyściłem podtalerzyk i kulkę z starego smaru i dałem nowy. Wymieniłem pasek i wszystko było ok talerz się kręcił w dobrą stronę. Wyjąłem silnik prądu stałego wyczyściłem posmarowałem i kable połączyłem tak samo. I teraz talerz zaczął się kręcić w drugą stronę musiłem...
Wymień ten silnik na nowy,może być inny ale kierunek obrotów musi się zgadzać .Napięcie zasilania silnika to 10V.Możesz ppzesmarować oś koła zamachowego,zalecanym olejem był Transol100 lub Liten EPX-00.Po złożeniu koła zamachowego należy wyregulować luz osiowy koła.Wkrętem łożyskującym to taki plastikowy wkręt wkręcany styłu obejmy mocójącej koło zam....
Witam szanownych kolegów i proszę o poradę. Otóż wpadł mi ostatnio w ręce magnetofon Unitra 232P (ze starych zapasów magazynowych zakładu, w którym obecnie pracuję), a że jestem fanem Unitry i wszystkiego, co z nią związane (w przyszłości chcę otworzyć muzeum Unitry), od razu go przygarnąłem. Mam z nim pewien problem, gdyż jest on, można to powiedzieć,...
Napięcia silników rozwiązane działają żarówka od podświetlania taśmy jest z tego samego zasilania żarówka robiła zwarcie uszkodzona wewnątrz . Ale pojawił się inny problem. Po wymianie bezpiecznika i przywróceniu zasilania na silniki jest problem z odtwarzaniem brak dźwięku tylko słychać silnik a jak jest stop kaseta nie idzie to świecą się diody od...
Piszesz że tyrystor to BTW67, widzę je tylko w obudowie RD91, a u ciebie TOP3 na radiatorze. Warystora nie podajesz ale jakiś wlutowałeś. Wielki dosyć, taki ze 40 J. Ogólnie schemat bez wielu detali. Przepraszam, to moje niedopatrzenie. BTW67 i BTW 69 do dokładnie te same tyrystory, różniące się jedynie obudową. Mają wspólną kartę parametrów od producenta....
Z tymi polskimi silnikami Silma to daj sobie spokój, niestabilne obrotami i lubią śmiecić od szczotek. Nawet nówka silnik potrafił już po 2 miesiącach używania tańcować z obrotami, rano taśma przesuwała się z inną prędkością niż po południu, gołym uchem było słychać te odchyłki, co dyskwalifikowało te silniki jak sensowny napęd magnetofonu. Wymień...
Dziękujęza instrukcję, obawiam się jednak,że problem jest w elektronice. Jak prełączam na SEN to silnik magnetofonu nie włącza się.
Unitra mk323p 5-9V 1,2A silnik prądu stałego
Witam w moim magnetofonie grzeje się silnik co może być przyczyną?
Silnik ten który widać go na nagraniu i jest za panelem?
Pasek napędowy sprawdzałeś? Silnik się kręci?
Mam ZK 140 ,mechanika nie do odtworzenia. Do wykorzystania TG2-20-666, ECC83, ECl 86, ew. wypatroszony silnik jako trafo anodowe. Brakuje tylko do poskładania wzmaka stereo 1 szt ECL 86 i trafa do niej j.w. Rezygnuję z oczka w zamian druga ECL 86. Chętnie wymienię niewykorzystane częsci .
Dlaczego w takim razie upadła fabryka w dawnym FSO nie produkuje samochodów? A ile lat chciałbyś jeździć Polonezem na bazie płyty podłogowej Fiata 125P, zresztą opracowanej w fabryce Fiata (tak samo jak i pierwsza wersja nadwozia Poloneza) i zmianami jedynie w zakresie nadwozia, silnika oraz wyposażenia? Pierwszy Polonez miał silnik Fiata 125P, tylko...
Mam do Was pytanie, nabyłem gramofon Bernard GS438 bez silnika i koła impulsatora. Założyłem silnik jąkąś plastikową oś, poradziłem sobie z obrotami tzn. zmniejszyłem je. Mam jednak pytanie, do czego tak naprawdę służy to koło impulsatora? Bo z zasłoniętym tym kołem gramofon po drobnej modyfikacji pracuje, trzyma nawet obroty poprawnie. Zastanawia mnie...
Na razie mam ustawione oba R 29 tak samo naocznie. A skąd masz pewność że napięcie zasilające silnik z każdego stabilizatora jest takie samo? Robiłeś pomiar na silnikach?
Tylko czy ten silnik ma prawe czy lewe obroty? Skoro (jak pisałem) był montowany zamiennie z "Silmą" to chyba pasujące? Diory gdzie jeden z silników miał odwrotne obroty a na to pomagało otwarcie puszki i zmiana biegunów. Nie wiem jak w tych japońskich, ale w Silmie nie polecam takiej zamiany. Różnica nie polega tylko na zamianie kolorów na przewodach...
Stary i twardy pasek wpływa jak najbardziej na równomierność przesuwu taśmy. Potencjometr do regulacji obrotów znajduje się w metalowej puszce osłaniającej silnik a dostęp do niego jest przez otworek po przeciwnej stronie kółka pasowego.
Pewnie, że styki te same, tylko inaczej jest przekazywany ruch dźwigni. Autor tematu pisze, że silnik pracuje przy niepełnym wciśnięciu klawisza START.
Najpierw przeprowadiłbym pomiary napięć w układzie i porownał ze schematem. Być może przy przestrojeniu coś zwarłeś. Tu obstawiałbym że autor gdzieś zwarł (lub odlutował ekran czyli brak masy), podczas przestrajania, zwłaszcza że pisze że brum zaczął występować po ingerencji, wcześniej było dobrze. Zgadzam się z Codeboyem, sprzęty 40-to letnie wymagają...
Silnik silnikiem, ale jeżeli chodzi o zespół napędu to głównie padał stabilizator obrotów zamocowany na tym silniku.
Witam Silniki napędu taśmy pracują cały czas, gdyż napędzają koło zamachowe, którego spora masa ma za zadanie stabilizować obroty. Silnik przewijania taśmy załączany jest osobno, po wybraniu funkcji przewijania. Rolka zwijająca taśmę napędzana jest również z koła zamachowego. Jeśli silniki mocno słychać to są raczej do wymiany. Teoretycznie można przerobić...
SANKYO VFA2767 10302C - u mnie siedzi ten silnik od 30 lat...
UnitraUser napisał: Żarówki od obrotów świecą, Układy grzeją się równomiernie ale nie do takich temperatur jak wcześniej. Talerzem lekko buja ale nie ma siły wystartować. (at) HD-VIDEO , wiem że nie odpowiada się pytaniem na pytanie. Mimo to je zadam: jak zachowa się silnik trójfazowy po zaniku jednej z faz?
Po zdjęciu obudowy i front panelu widzę urwany pasek od licznika i przepalona żarówkę. Myślę że to nie ma żadnego wpływu na omawiana usterkę. Pytanie czy po włączeniu dolny silnik z kołem zamachowym ma się kręcić cały czas? Koło zamachowe jak i rolki kręcą się bez oporów. Czy najlepiej wyczyścić mechanizm i głowice? Dodano po 47 https://obrazki.elektroda.pl/6217446800_...
Obstawiam w ciemno "wypasiony" silnik Silmy z rodziny PRM. Wstawione silniki tej rodziny do np. magnetofonów już po 2 miesiącach użytkowania lubiły pływać losowo z obrotami. Dopiero wymiana na coś dobranego z "chińczyka" jak ręką odjął. Bazuj na tym http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32...
Patrzę z każdej strony na ten silnik i NIC nie ma do regulacji -żadnej śrubki..... Zdjąłem obudowę,jednak i tam nic nie ma.... Ten otwór jaki widać-zdarłem numer seryjny - papier jest pełny bez żadnej śruby. Jak sie w tym sprzęcie reguluje obroty silnika..... https://obrazki.elektroda.pl/1295970100_... https://obrazki.elektroda.pl/2595860600_...
Wymienić silnik na właściwy lub wymienić rolkę na osi silnika na taką która ma mniejszą średnicę
Zapewne uszkodzony jest VT815 i elementy z nim współpracujące. Ale za nim się do niego dobierzesz sprawdź czy mechanika działa prawidłowo fizycznie. Nie jest zblokowana, czy sanki nie są zatarte tak jak koledzy wyżej napisali. Silnik od podnoszenia możesz sprawdzić na zewnętrznym zasilaczu. Polaryzacja podłączeń nie ma znaczenia. W silniku podnoszenia...
Wyczyściłem osostaty i potencjometry , wymieniłem na nowy 2,2k , pasek nowy , żarówka nowa, ale niestety dalej obroty trzeba korygować plus lub minus , możliwe jest żeby silnik był uszkodzony ?
Sprawdzał kolega sam silnik ? Wygląda na uszkodzone uzwojenie .
Tak wyglada silnik dalem dlugopis dla porownania
Odnośnie obrotów silnika w prwie wszystkich przypadkach wystarczy oczyścić szcotki i komutaror silnika spirytusem. Taki zabieg wystarczy na jakiś czas. Silniczki zachodnie rozwiązują ten problem na bardzo długo. No pewnie wszystko mozna ale po co.hehe ja nie powiedzialem ze silnik mi nie chodzi chodzi i to nawet nie ma jakich dziwnych zwolnien naglych....
W tym problem że pasek napędowy i bezpiecznik są sprawne. A silnik nawet nie buczy.
Można było by tak zrobić lecz jest dociśnięta, a silnik aż z tego oporu prawej tarczy staje.
Witam, od jakiegoś czasu w moim magnetofonie (Unitra Etiuda 411D) ciężko chodził przycisk przewijania do tyłu - trzeba było włożyć sporo siły, żeby zaskoczył. Pomyślałem więc, że czas na czyszczenie. Rozkręciłęm przedni panel z przyciskami i dokładnie wyczyściłem styki izopropanolem. Jednak po złożeniu z powrotem co prawda przycisk zaczął chodzić tak...
Dzięki za odpowiedź. Żeby go zobaczyć to trzeba by go wylutować i zdemontować koło pasowe silnika. Musi wyjść po zdemontowaniu tarczki z otworami. Wydaje mi się, że powinien działać skoro po mocniejszym oświetleniu tego fotorezystora silnik zaczyna pracować z prawidłową prędkością. Mam już schemat elektryczny. Jak najłatwiej sprawdzić poprawność działania...
Mam problem z magnetofonem szpulowym m2405s. Początkowo po podłączeniu do prądu magnetofon nie dawał oznak życia ( nic się nie świeciło silnik się nie tracił) po otwarciu okazało się że bezpiecznik od silnika był spalony i ktoś za miast bezpiecznika włożył drut po oględzinach płytki okazało się że jedna ścieżka była wypalona połączyłem ja drutem i po...
Sorry ale nie wiem czy dobry temat ale mam problem dotyczący silnika. Mam silnik wyjęty ze starego radia firmy Unitra. Potrzebny mi on jest do napędzenia kuli lustrzanej i po prostu za szybko sie kręci. Co mam zrobić aby sie wolniej kręcił ? Ja zasilałem go dwoma paluszkami AA (3V)
Witam - to zależy ile tych łopat brakuje ( cały prawdopodobnie ma ich 12 ) . Wiatraczek chłodzi silnik podczas pracy ( silnik jest też transformatorem ).
adam.eltra Dziękuję za opis gniazda nr 4. WE.STEROWANIA PAUZĄ, wolnej chwili przeanalizuję układ, Coś mi się nie zgadza opis gniazda DIN mikrofonu a dokładnie wejście sygnału mikrofonu. Opis gniazda mikrofonowego jest prawidłowy, https://obrazki.elektroda.pl/2035819700_... Mikrofon dynamiczny, też będzie w miarę działał, tyko jest...
Witajcie. Zaliczyłem załamkę ponieważ właśnie dzisiaj mój ZRK M351S przestał grać. Po czyszczeniu płytek spirytusem właśnie to się stało. Pomóżcie. Co ja znowu zepsułem. Głowica podłączona, silnik pracuje i ciągnie taśmę. Przed czyszczeniem płytek, magnetofon grał choć miał zwolnione obroty. Liczę na pomoc bo to drugi magnetofon który tak załatwiłem...
Jak jest silnik typu podkówka to jest otwór na malutki śrubokręt od spodu obudowy.
Witam Te silniki to straszne badziewie wymień go na nowy o takim samym napięciu zasilanie i kierunku obrotów w tych silnikach psuje się sam silnik ,a nie regulator w nowym silniku podłączasz zasilanie pod + i - a pomiędzy A i B włączasz potencjometr montażowy 2,2kΩ i nim ustawiasz obroty wymień też pasek i nasmaruj mechanizm
Czy ktoś posiada schemat obwodu styczników P1 i Pp i zasilania silników S4 i S5 podanych w tabeli usterek instrukcji serwisowej ? Silnik talerza drży ale nie rusza. na elektrodzie nie znalazłem tego schematu.
Silnik ma łożyska samosmarujące - z materiału o dużej wsiąkliwości nasyconego fabrycznie olejem. Po latach olej gęstnieje ("wysycha") co dodatkowo przyspiesza dość duża temperatura samego silnika podczas pracy. Aby usunąć stary olej z samych łożysk należy rozmontować silnik i zanurzyć elementy z łożyskami w naczyniu z naftą ub benzyną ekstrakcyjną na...
Założyć nowy silnik z zespolonym z nim stabilizatorem obrotów. GM
Faktycznie silnik ruszył wydaje mi się że blaszka na styku jest nie z tej strony Dodano po 2 Jeszcze styk S1 sprawdź, na wyżej pokazanej płytce Dzięki za pomoc Jeszcze dużo pracy przy tym sprzęcie Paski Coś z głowicą bo buczy No i coś z mechanizmem nie wyłącza się na końcu kasety
silnik unitra silnik unitra magnetofon unitra magnetofon silnik
naprawa uszkodzonej taśmy piła hydrauliczna tracić route
robienie pakietów 18650 robienie pakietów 18650
Discord – aplikacja nie została właściwie uruchomiona, błąd startu na Windows 10/11, Electron, VC++ Hotpoint-Ariston XH9 T3Z XOJZH – opadające szuflady zamrażarki, wymiana prowadnic, naprawa