Transformator może cicho buczeć - to normalne ale niepożądane w gramofonie, bo się przenosi na ramie-igle i słychać to. Buczącego należało by wymienić lub zalać go ponownie żywicą. Nieświecąca żarówka/niedziałający silnik - przepalony wewnętrzny bezpiecznik
Na przyszłość - używaj przecinków, bo trochę trudno to od razu zrozumieć.
W seriach M3xxx, M8xxx i M9xxx wszystkie magnetofony miały rozwiązanie z non stop działającym silnikiem.
Te magnetofony tak mają,silnik pracuje non stop.Sterowanie funkcjami mechaniczne.
My wiemy jak wygląda taki silniki, prosiłem o zdjęcie konkretnie Twojego silnika. Rozkręcasz te obejmy trzymające wał silnika i oceniasz ich stan. Najlepiej zrób zdjęcia.
http://obrazki.elektroda.pl/5273051900_1... http://obrazki.elektroda.pl/5273051900_1...
Pewnie ma wersję z końcówka na układach i zasilaczem stabilizowanym. A tam do sprawdzenia dwa tranzystory i dioda zenera.
Przyczyną "ściągania" taśmy w górę lub w dół jest albo brudna bieżnia kółka dociskowego, stwardniała guma, odkształcenie, albo brak równoległości styku płaszczyzny bocznej koła dociskowego względem ośki napędu taśmy. O ile sama ośka raczej nie mogła się przestawić, to możliwe, że dźwignia z kołem dociskowym (gumowym) jest zwichrowana - sama dźwignia,...
http://obrazki.elektroda.pl/9605611500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1470697000_1... http://obrazki.elektroda.pl/9380384600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4133812100_1...
I co z tymi napięciami o których piszesz? Silnik sprawdziłeś? Zamieść schemat a nie rysunki płytek.
Jeżeli koło zamachowe wprawiłeś w obroty przez inny silnik i masz ciszę, to dalej upieram się, że piski dochodzą z silnika. Wytarte cienkie plastikowe panewki na ośce silnika.
Najpierw czarna tarczka.Może być na śrubką,lub klejona (podgrzać lekko lutownicą).Odlutować dwa przewody(biegunowość).Wypchnąć silnik z elastycznego etui.
Jakiś silnik od gramofonu mam,reszta na PW,lub gg.
Przede wszystkim, silnik strasznie głośno wyje (jakby o coś się ruchome części ocierały), ale wystarczy lekko docisnąć go w stronę reszty mechanizmu i jest w porządku. Na razie naprawiłem to mechanicznie, dociskając go trytytką, ale zdaję sobie sprawę, że to rozwiązanie tymczasowe. A jest własciwie zamocowany na wsporniku czy śruby są luźne? Po drugie,...
Bezpiecznik jest dobry. Jakieś pomiary? Napięcie zasilacza? Silnik magnetofonu kręci?
Sprawdzić czy silnik nie jest podłączony odwrotnie.
Witam Potencjometrem regulujesz obroty silnika. Zrób dwa takie układy bo na każdy silnik jeden układ. Typ tranzystora nie musi być dokładnie taki jak napisałem, ważne jest żeby jeden był typu NPN a drugi PNP. Na tranzystory dorób jakieś chłodzenie np. kawałek blaszki. pozdr.
Przecież mowa o silniku do potencjometru... To jest wzmacniacz. Mea culpa... nie wiem skąd mi się wzięło M w oznaczeniu modelu i siłą rozpędu uznałem,że to silnik polski. W oryginalnych zmotoryzowanych potencjometrach (a były one sprowadzane z "zachodu" w komplecie - silnik z potencjometrem od razu). były silniki o innej konstrukcji szczotek i te mogły...
Silnik powinien ruszyć przy napięciu 12V. Trzeba sprawdzić. Nie sprawdzałem tej przeróbki w modelu z autostopem na szczotkach. Ja sobie przerobiłem na auto stop optoelektroniczny (przekładka elektroniki). A więc tak: Pomysłodawcą tej przeróbki jest kol. parsifal7 z forum elektroda.pl i za jego wskazówkami wykonałem tą modyfikację. Magnetofon musi być...
Ramię przesuwając się załącza mikroprzełącznik. Dokładnie tak, należy także sprawdzić sam mikroprzełącznik. No i warto sprawdzić silnik bez obciążenia. Zresztą w starym gramofonie problemów może być sporo, także związanych z mechaniką. Na przykład stare przyschnięte smary i wieloletni brud potrafią także dać takie objawy
Tak i po wyjęciu bezpiecznika o oznaczeniu T0,100A silnik rusza bez oporu a po włożeniu bezpiecznika rusza z oporem. Pisałem o tym (#20): Ja wyjąłbym bezpiecznik 0,125A (ten przed mostkiem prostowniczym), włączyłbym magnetofon na "odtwarzanie" (fakt w głośniku nic nie usłyszy) i sprawdziłbym czy silnik nadal zwalnia. Kondensator C31 - do wymiany. Prostownik...
Nie, po co chcesz napędzać silnik silnikiem? Jeden koniec paska zakładasz na kółko znajdujące się na osi silniczka, drugi na kółko przy zębatce. Paski kupisz na portalu allegro.
Po pierwsze wyczyścić rolkę napędową. Spirytus na szmatkę i trzymać na rolce aż przestanie brudzić. Oś napędowa też ma być czysta. Niektórzy czyścili benzyną ekstrakcyjną, ale benzyna niszczy gumę. Paski nie są za ciasne? Rolka silnika też powinna być czysta. W nierównomierności przesuwu decydującą rolę odgrywają: 1. silnik - niektórzy wymieniali je...
Jeżeli: omomierz wykazuje ciągłość wszystkich uzwojeń oraz Wszędzie widoczne jest 0V, na uzwojeniu pierwotnym trafo też Sprawdzasz bezpiecznik 0,2A a nie 2A (ten 2A można wyjąć na czas sprawdzenia i uzyskania napięcia na uzwojeniu wtórnym). Przy braku bezpiecznika 0,2A można na chwilę zabrać bezpiecznik 0,2A, który jest w sekcji silnika - silnik na...
A silnik nie zatarty?
Silnik ten sterowany jest elektroniką na płytce elektroniki.Należy pomierzyć napięcia zasilające ,a także sprawdzic tranzystory t101 do t109
Tutaj filmik prezentuje działanie od wewnątrz: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Start zaczyna się przesunięciem ramienia na płytę - mikro włącznik podaje napięcie na silnik. Po zakończeniu płyty fotorezystor się odsłania i zatrzymuje silnik - działa prawidłowo. Problem zaczyna się kiedy mamy ochotę wrócić...
Co tam masz za silnik w tym M8011? Jak Silma to do kosza z nią i nie płacz po niej bo tylko więcej problemów niż pożytku z tymi silnikami. Wstawiasz coś takiego: Sankyo BFG 2L05 > Wpisz frazę na Allegro. Oczywiście przełóż Sobie kółko pasowe ze starego silnika. Ustawiasz prawidłowe obroty i zapominasz o problemie na kolejne 20 lat. No chyba że jesteś...
Jaka tam jest mechanika? Koło zamachowe wklejone na oś napędu taśmy - czasem klej puszczał i być może temu należałoby się przyjrzeć? Tam jest klasyka gatunku tak jak mówisz. Koło zamachowe klejone do osi. Ja bardziej się obawiam tego, że sama oś jest krzywa i ma bicie wzdłużne. Wystarczy różnica 1 mm lub nawet mniej i już mamy kłopot. Problem przerabiany...
Zdecydowanie! Wygląda dużo lepiej! I z tego co widzę ma w sobie Vibrato i Reverb. Tylko zastanawia mie gdzie jest silnik tego Vibrata... (pogłos sprężynowy). Bardzo ciekawa propozycja. Głośniki się z tyłu po prawej podłącza. Należało by poszukać czegoś w sieci więcej o nim.
Ad1. Te śrubki służą tylko do blokady mechanizmu na czas transportu. W czasie normalnej eksploatacji ma ich nie być - magnetofon będzie działał prawidłowo. Ad2. Co do paska, ważna jest długość oraz grubość (nie może być za krótki i gruby, bo silnik nie będzie miał siły napędzić mechanizmu). Te paski są ogólnie dostępne w każdym sklepie z częściami RTV.
Wzmacniacz: potencjometr do wymiany. Plus sprawdzenie prowadzenia mas, ekranowania. Magnetofon: silnik i paski do wymiany, mechanika do regulacji. Dla zaawansowanych-wymiana głowicy, przeróbka wzmacniacza zapisu. Tuner: wkleić stroiki potencjometrów przestrajających. Wygląd: to zależy od możliwości. Nowych paneli zdobyć raczej się nie da. Pozostaje...
Czy talerz kręci się dość luźno, bez większych oporów, gdy obracasz go ręcznie? Zdejmij talerz i pasek napędowy z subplatera, obróć samym subplaterem. Sprawdź czy smar w łożysku osi talerza nie zgęstniał mocno ze starości. Wymienić go powinieneś tak czy siak (najpierw wyczyścić oś i łożysko oczywiście), zamiast smaru, potraktuj łożysko olejem wazelinowym.
Przycisk start podaje tylko impuls i wraca do poprzedniego położenia powinien wtedy włączyć się silnik napędu talerza i wtedy też po opuszczeniu ramienia powinien zaskoczyć elektromagnes który przytrzymuje dźwignię ramie w dolnym położeniu. Jak nie ma żadnej reakcji na klawisz start to rozkręcił bym dół i sprawdził bym bezpiecznik na płytce elektronicznej.
Typowa usterka mechanizmu. Musisz ręcznie wywołać funkcję STOP. Następnie sprawdzić, czy przyczyną jest silnik (zużycie, niewystarczająca moc), czy usterka elementów przenoszących napęd. Sprawdź luz poosiowy koła zamachowego, przy nadmiernym koło odjeżdża do tyłu i pracuje jedynie krawędź koła zębatego. Piszę w celu informacyjnym, bo naprawę jest w...
Zaobserwuj czy obraca się silnik. Możliwe że pasek się ślizga.
Talerz wchodzący na wysokie obroty bez kontroli to oznaka przepalonej żarówki od kontroli prędkości (świeci ona przez mały talerzyk z dziurkami). Alternatywnie uszkodzenie fototranzystora po drugiej stronie talerzyka. W moim uszkodzeniu uległ fototranzystor w pewnym momencie. Wymieniłem na nowy (typu nie pamiętam). Jednocześnie wymieniłem też żarówkę...
Wymień fotorezystor i będzie po sprawie.
Przejrzałem wskazane linki.Trafo to pochodzi z gramofonu Mister Hit. Mam zamiar wykorzystać je do zasilania wzmacniacza do domofonu. Posiada sześć wyprowadzeń. Zasilało silnik gramofonu. Nie orientuję które końcówki są http://obrazki.elektroda.net/36_12322746... sie http://obrazki.elektroda.net/35_12322747... ciowe a które to uzwojenie...
Hej! Sprawdź tranzystory T125-128 i elementy z nimi współpracujące. Te tranzystory odpowiedzialne są za napęd silnika ramienia a nie silnika talerza. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić napięcia w punktach 1, 2, 3, 4, i 5. To powinno naprowadzić na znalezienie rozwiązania problemu.
talerz i silnik chodzą bez zarzutu i tylko brak głosu Talerz i silnik są niezależne od ''głosu''.
Witam, jestem zainteresowany kupnem sprawnego silnika w rozsądnej cenie do magnetofonu lampowego Unitra ZK-120. Silnik Saz 5tr. (NIE Saz 5tr-3 wersja do magnetofonu tranzystorowego) coldie(małpa)o2.pl
Z powodu sklerozy nie pamiętam, ale część typów silników tego typu można byuło złożyć z częścią dekla ze szczotkami obróconą o 180*. Wówczas przy zachowaniu poprzedniej polaryzacji zasilania będzie się obracać w drugą stronę. Ano, mnie się też tak kojarzy, tylko ja zwykle sam sobie znaczyłem, a jak ostatnio nie zaznaczyłem, to silnik podnoszenia szyb,...
Trochę poczytałem postów na temat tych silników i wszystkie opisują przypadki zwalniania obrotów z powodu zacierania się mechanicznego. U mnie jest tak że sinik przyśpiesza chwilowo z powodu wzrostu napięcia zasilania które po chwili wraca do poziomu prawidłowego i chodzi prawidłowo dopóki znów napięcie nie wzrośnie lub zmaleje a wtedy zwalnia..W dodatku...
Słyszałem historyjkę która mówi co innego Mogę to potwierdzić z autopsji. W pewnej fabryce udało się wykorzystując zapał i potencjał konstruktorów zbudować silnik wysokoprężny który na owe czasu po badaniach na renomowanych hamowniach miał lepsze parametry od konkurencji na zachodzie. I co? I niestety tak drążyli tak kombinowali, spotkania w resorcie,...
Miałem taki sam problem ale wina nie leżała po srtonie silnika tylko transformatora, po wymianie chodzi bezbłędnie...
Wizualnie wygląda bez zastrzeżeń. Sprawdź jaką realnie wartość rezystancji całej ścieżki oporowej ma podkówka 4k7 R102 = 2k7 R100 = 4,7 Ohm R101 = 18 Ohm Tu mogą być rozbieżności, w zależności gdzie silnik był wstawiany, z jakiej serii pochodził, bo nieraz R101 miała wartość 10 Ohm, np. w niektórych radiomagnetofonach, gdzie siedział wizualnie podobny...
Gramofony Unitry tej nowej mogą się schować przy takim sprzęcie - To jest właśnie przykład kompletnego szmelcu w cenie 10000 PLN. Denon to już się dawno skończył i nie pomoże mu twoja propaganda i bełkot marketingowy. Dodano po 4 Gramofony Unitry tej nowej mogą się schować przy takim sprzęcie https://pl.horn.eu/pl/PL/MARKI...gQDGHxm...
Po wymianie kondensatorów w wzmacniaczach przydźwięku nie ma ale po włączeniu zasilania jest przez około sekundy warkot w głośnikach nie mam konceptu dlaczego, teraz magnetofon nie działa tzn.nie dosuwa głowic czyli silnik nie pracuje a ręcznie przesuwając głowicę zaczyna odtwarzać po naciśnięciu stop silnik pracuje i cofa głowice Dodano po 1 A teraz...
To jest rezystor ograniczający prąd, będzie on miał wartość kilku kilkudziesięciu ohm. w/g schematu od Neptun 171 jest to 27 Ω/2w a transformator w kilku neptunach był ts50/11. Pewnie trafo inne, ale rezystor ok pewnie będzie
unitra obrót silnik gramofon unitra silnik unitra gramofon silnik
oporność głośnik emulator temperatury multiswitch unicable
niskie ciśnienie oleju marpol prostownik
Wymiana łożysk w wentylatorze podłogowym Aqlation Volkswagen Polo Classic 1.4 60 KM 1999 - Nie wchodzi na obroty