witam!mam opla vectre 1.8B.problem jest z tym że po zwolnieniu pedału gazu silnik długo utrzymuje sie na wysokich obrotach,dopiero po chwili zwalnia.linka jest ok.co może być przyczyną???
Witam. Posiadam Golf 2 gaźnik 2EE 1/6 BENZ 1989 inst.gaz LANDI RENZO, problem polega na tym ,że silnik nie schodzi na wolne obroty. Na benzynie obroty naprzemian są wysokie i niskie (następuje jakby falowanie), na gazie cały czas utrzymują się wysokie. Jeśli to może mieć znaczenie to od lata jestem "niedzielnym" kierowcą problem zaczął występować sporadycznie...
Witam Z dotychczas przeczytanych postów na forach nie znalazłem podobnego problem choć dotyczy on obrotów silnika na biegu jałowym. Sytuacja ma miejsce zarówno kiedy silnik nie został nagrzany ale również kiedy jest już temperatura silnika w granicach 85-90 stopni C - obroty silnika w granicach 1200-1400. Przypadki: 1. uruchamiam silnik - obroty 1100-1200...
Zadaniem regulatora jest utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od wahań obciążenia silnika. Silnik będzie działał, bez tej sprężynki, ale nie będzie działał regulator i będą problemy przy wzroście obciążenia silnika. Nie kręcił ktoś przypadkiem tą śrubka mocującą dźwignie regulatora do osi?
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Odpowiedzi na Twoje pytania to dwa razy tak – parametry zasilania dotyczą jednego uzwojenia i silnik krokowy może być stale utrzymywany pod zasilaniem o takich parametrach. Jest jednak małe ale: silnik o zasilaniu 3V/4A jest ewidentnie silnikiem przeznaczonym do zasilania prądowego. Ponieważ tak jest mi wygodniej, to żeby wyjaśnić o co chodzi,...
Bardzo proszę o pomoc. Mieszkam w Rzeszowie, odwiedziłem już kilku mechaników, żaden nie był w stanie mi pomóc. Mój samochód Volvo 850, silnik 2.0, rok '97, benzyna/gaz zepsuł się. Problem polega na tym że samochód podczas jazdy po kilku/ kilkunastu km zaczyna jakby przytykać, dławić zarówno na gazie jak i po przełączeniu na benzynie. Problem występuje...
Witam podzielę się moją historią, może komuś się przyda. Samochód Lancia Lybra 1.6 16V 103KM. Remont głowicy po zerwaniu paska. Mechanik pospinał rozrząd na blokady za 100zł z allegro. Silnik telepawka i spalanie pb 16L i LPG 20L (było przed awarią 8-9L pb, 7-8LPG). Oczywiście mechanik mówi, że on wszystko dobrze zrobił i trzeba do gazownika jechać....
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
Cześć wszystkim. Mój problem polega na tym, że po wymianie gaźnika w moim chinolku na nowy, silnik od razu po odpaleniu utrzymuje bardzo wysokie obroty. Sprawdziłem linkę i iglicę, nie zawiesiły się i są prawidłowo ustawione. Próbowałem dokręcić śrubę od regulacji biegu jałowego ale nie ma żadnych efektów mimo iż jest dokręcona na maska, skręciłem też...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problemy ze swoją Astrą 1.6 8v mianowicie: czasem ma problemy z odpalaniem, dodatkowo po odpaleniu przez jakiś czas nie da się płynnie ruszyć- tak jak by nie reagowała na pedał gazu, dopóki nie wkręci się na wysokie obroty. Dodatkowo problemem są obroty na luzie, które są zdecydowanie za wysokie, od 1.5 tys do 3 tys w zależności...
Witam. "Szukaj" nie pomogło, więc zapytam. Nubira 1,6/16V SX, 98r, bez gazu. Od jakiegoś czasu, stopniowo, autem szarpało na zimnym silniku. Ostatnio problem nasilił się i doszedł nowy, mianowicie na ciepłym silniku ciężko odpala. Co zrobiłem: - nowy akumulator, - nowe przewody wn, cewka i świece, - sprawny grzybek EGR, obecnie zaślepiony blachą, wężyk...
Ja rozumiem, że to forma skrótu myślowego, ale właśnie w tytule to brzmi okropnie! No ok. Więc na początku bardzo przepraszam za kłucie po oczach. W zasadzie nie wiem w jaki sposób to wymyśliłem, no ale robienie z siebie idioty ostatnio dość łatwo mi przychodzi. Mam nadzieję, że teraz tytuł jest bardziej zjadliwy i adekwatny. :) Teraz kilka zdjęć,...
Nie wiem jak to jest dokładnie rozwiązane w tym silniku, ale musi być jakaś listwa, która reguluje wydatek pompek i sterujący nią regulator odśrodkowy, tak aby silnik utrzymywał stałe obroty. Tam bym szukał problemu
Dziękuję za odpowiedz. -Pompki pójdą do sprawdzenia ( czy ich zbyt mocne przesunięcie na fasolkach może powodować zbyt wysokie obroty na biegu jałowym?) -Kompresja od 24-25bar, szału nie ma ale tragedii też nie. -Rozrząd będę musiał zweryfikować ale jest tam kiepski dostęp więc najpierw posprawdzam inne rzeczy. -szklanki popychaczy wyglądały ładnie...
mam problem z obrotami silnika. na luzie po przygazowaniu silnik utrzymuje wysokie obroty przez chwile nawet powyżej 2500 i bardzo powoli spadają do 1000 lub zatrzymują sie przy 1500. wczasie jazdy przy wciskaniu sprzegła obroty podnoszą się do 2500. dzieki za pomoc.:cry:
Witam i proszę pomoc.Mam od niedawna forda mondeo MK1 1.8 16V benzyna+gaz i problem z wolnymi obrotami.Na postoju wolne obroty czy benzyna czy gaz są OK (około 1000-1100 obrotów),natomiast podczas jazdy gdy dam na luz to obroty utrzymują się na poziomie (1600-1700 obrotów),a gdy się zatrzymam obroty same spadają do około 1000-1100.Odpiąłem kostkę od...
Witam ostatnio borykam się z problemem w moim MK2 GTI 1988 rok silnik to 1,8 PF + LPG jest to silnik na wielopunktowym wtrysku Po odpaleniu auta na zimnym silniku auto wchodzi na wysokie obroty ok 2 tyś. i nie schodzi niżej wraz z rozgrzaniem jest tak samo na gazie jak i na benzynie , jeździ się ciężko bo ciągle mam wysokie obroty . Niekiedy jest tak...
Witam Mam problem z kosiarka Honda z silnikiem GCV 135 z automatycznym regulatorem obrotów. Mianowicie po odpaleniu utrzymuje bardzo wysokie obroty, nie reaguje w ogóle na dodawanie lub odejmowanie gazu manetka i jeszcze jedno co spostrzegłem, to jakiś dziwny dźwięk dochodzący z silnika, tak jakby huczenie lub coś podobnego. Może to być spowodowane...
Podłączyłem przycisk grubszym przewodem równolegle do zasilania modułu zapłonowego i silnik gaśnie już prawidłowo. Spuściłem paliwo z Mixolem i wlałem mieszankę z olejem Organiki. Silnik na nowym paliwie nie dymi i nie chlapie olejem z rury wydechowej. Świeca po przejechaniu 10 km, była czarna, mokra, ale niezaolejona. Zmieniłem położenie zawleczki...
Swoją drogą co to ma wspólnego z elektroniką to nie mam pojęcia. Trochę ma - bez elektroniki działa kiepsko. Jest to silnik szeregowy więc bez obciążenia będzie sie rozpędzał do niebezpiecznie wysokich prędkości, a pod obciążeniem obroty spadają dosyć szybko, dopiero z regulatorem kontrolującym prędkość z prądniczki tachometrycznej silnik utrzymuje...
Witam wszystkich! Od pewnego czasu mam problem z rozruchem na 'zimny silniku' - startuje na wysokich obrotach do 2500, po rozgrzaniu się obroty spadają do normalnych ok 1000. Żadnego falowania, równa praca silnika. Ponowny rozruch gdy jeszcze jest ciepły silnik jest normalny ok 1000. Samochód zawsze startuje na benzynie. Obroty wysokie utrzymują się...
Mam nietypowe pytanie. Otoz wlasnie zlikwidowalem pralkosuszarke Zanussi WDA 1055W w sumie sprawna, ale suszenie mialo zbyt wysoki poziom halasu. W pojedynke nie moglem jej usunac z pierwszego pietra, a i tak chcialem wykozystac z niej silnik glowny. Roznontowalem ja na czesci i po kawalku wynioslem pozostawiajac kompletna instalacje i elektroniczne...
Z uwagi na to, że miałem przyjemność składać taki silnik po kapitalnym remoncie to napisze kilka uwag. Czy został wymieniony zawór baypas'u magistrali olejowej na nowy? Jeżeli w starym silniku wypaliło tłok to opiłki metalu mogły go zablokować. Pompa oleju musi być bezwzględnie przed montażem zanurzona w całości w oleju i napełniona poprzez kręcenie...
Witam. Mam problem i już nie wiem co mam robić! Posiadam Volkswagen T5 2,5 TDI Multivan z 2003 roku. Problem dotyczy kopcenia na biało przy pierwszym odpaleniu silnika. Silnik po generalnym remoncie, pompowtryski po regeneracji oraz turbina. Po pierwszej wymianie oleju po remoncie silnika dalej auto kopci. Przejechałem ok 2100 km i pojawił się nowy...
Może zawór regulujący ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia. Popatrz jak rośnie ciśnienie na szynie podczas rozruchu. Podejrzewam że nie osiąga 200-250 bar aby silnik zaskoczył. Odpalając na plaka ignorujesz zasilanie paliwem. Silnik pracując na wysokich obrotach utrzymuje obroty pompy na takim poziomie aby jakoś się kręcić, lecz mocy z takiej pracy...
Witam, Posiadam Skodę Roomster z silnikiem 1.4 TDI 80 KM. Podczas jazdy na biegu jałowym oraz przy wciśniętym pedale sprzęgła obroty wzrastają. Również podczas jazdy na biegu obroty utrzymują się na jednym poziomie bez dodawania gazu. Samochód utrzymuje prędkość, jak przy jeździe z tempomatem. Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika?
Witam . Niedawno zakupiłem Audi A4 B6 1.8T 140kw , wszystko jest ok poza tym , że po zagrzaniu utrzymują się wysokie obroty od 1500 do 2000. Po odpaleniu obroty utrzymują się na poziomie 800-900 ( gdy silnik jest w miarę chłodny ), po jeździe , gdy temp dojdzie do 90 stopni obroty sie podwyższają ( chociaż czasem potrafią spadnąć do normalnych obrotów...
Szanowni czytelnicy mam następujący problem. Sam. MAZDA 626 poj.1,8 16V sil.FP sterownik EGI rok ok.94-97 to jest mało istotne w tym przypadku, chodzi o układ sondy Lambda. Na bęzynie silnik ma złe spalanie co wynika z analizy (CO 10% i więcej ) a napięcie na sądzie jest bliskie 1V w czasie nagłej zmiany obrotów czyli depnięcia gazu napięcie chwilowo...
Witam serdecznie . Od 2 miesięcy mam pasata 2.0 silnik 2E 91 r. I od jakiegoś czasu zauważyłem, że kiedy go rano odpalę to po około 15-20 sekundach wchodzi na 3tys, obrotów -wtedy w obawie przed uszkodzeniem gaszę motor i odpalam ponownie i niby wszystko jest ok. ale !! jest jedno ale. Kiedy jadę na zimnym silniku to te wysokie obroty się utrzymują...
Mam Citroena AX 1.1 na wtrysku. Problem przedstawia się następująco: przy odpalaniu zimnego silnika wchodzi na zbyt wysokie obroty i utrzymują się one trochę za długo (ok 5km). Przy uruchamianiu ciepłego silnika jest OK. Silnik krokowy jest OK. Podejrzewam czujnik temperatury płynu chłodzącego układu wtryskowego. Mam tylko mały problem - nie wiem który...
W moim Oplu Vectra (1.8 benzyna z 90 roku) pojawił się dla mnie dziwny problem. Auto gdy jest zimne po odpaleniu silnika wchodzi na wysokie obroty ok. 2500-3000 i się utrzymują na tym poziomie. Czasem cały czas. Zdarza się że przy niewłaściwym puszczeniu sprzęgła i dodaniu gazu potrafią wskoczyć z normalnych na 2500 i tak pozostać. Jedynym rozwiązaniem...
Uszczelkę pod kolektorem ssącym oraz kopułkę,palec rozdzielacza zapłonu wymieniłemna na nowe.Przewody gumowe sprawdzone.Problem obrotów silnika utrzymuje stan nie zmienny.Podczas jazdy wydaje się być dobrze lecz po zatrzymaniu się obroty silnika albo za wysokie albo za niskie.brak stabilności.
Witam wszystkich co moze byc przyczyna utrzymywania sie wysokich obr okolo 3000 podczas jazdy . Dodam ze wyglada to tak ze jak sie samochod kula powoli na luzie to obr sie utrzymuja a gdy samochod stanie ( np bez dotykania hamulca poprostu sam sie zatrzyma)to obr spadaja automatycznie do 900 obr Jak sie przygazuje na postoju to obr sa lux. ) usterek...
Utrzymują się około 2000 obrotów
witam wszystkich, mam taki mały problem z moim peugeotem (306 1,4xr rok 1993 układ wtryskowy Bosh ma 3.0 z gazem) jakiś czas temu na wolnych obrotach gasł silnik, zgodnie z zaleceniami mechaników wyczyściłem przepustnice oraz wymieniłem świece i silnik krokowy - po tych zabiegach autko przestało gasnąć po puszczeniu pedału gazu ale niestety pojawił...
Witam! Mam taki problem w mojej astrze f 1.4 60 KM z 94 roku (przed face liftingiem). Obroty biegu jałowego zależą od prędkości samochodu. Gdy na zimnym silniku wyłącza się ssanie to obroty na gazie na luzie podczas jazdy utrzymują się na ok 300 (na benzynie 500). Wracają do normy tylko gdy się zatrzymam do 0 km/h. Na rozgrzanym silniku natomiast (90...
Witam. Od około miesiąca jestem posiadaczem cc 700 z gaźnikiem aisan i jak to bywa z aisanem mam z nim mały problem. Silnik zarówno zimny jak i ciepły odpala "od kopa" - zero problemów. Po chwili jednak silnik wchodzi na za duże, jak mi się wydaje, obroty, które utrzymują się do momentu ruszania samochodu. Jeśli doda się trochę gazu, w czasie kiedy...
Mam problem z fiatem uno silnik 899 wtrysk (magneti mareli), 2002 r. cały czas utrzymują się wysokie obroty po wyłączeniu ssania około 1500-1600 obr/min i już tak zostaje po dodaniu gazu i odpuszczeniu spada na moment na 1200 i wraca na 1500-1600 samochód ma moc jeździ normalnie nie szarpie poza zbyt wysokimi obrotami nie ma problemów. Wcześniej auto...
witam wszystkich przeszukałem całe forum i nie znalazłem podpowiedzi dotyczącej mojego problemu z astra F silnik 1400 8v ,monowtrysk, otóż wolne obroty utrzymują sie na poziomie 1500 obr/min przy rozgrzanym silniku,jak zgaszę na chwile motor i zapalę to wszystko wraca do normy,obroty na poziomie 900 obr/min,po godzinnym postoju sprawa sie powtarza,nadmieniam...
Ja mam podobny problem z moim paskiem .Mam 1.9 tdi 130KM z 2003 roku .U mnie jest odwrotnie podwyższone obroty mam na zimnym silniku i zaraz po odpaleniu obroty sięgają 2500 i spadają do 1100 i tak się utrzymują dopóki się silnik nie zagrzeje.Później jest ok , chociaż zdarza się że i na ciepłym też ma podwyższone obroty i też jak jadę na biegu i puszczę...
Tylko ja się nie aż tak znam, i mam wątpliwości co do tych 2000 obr. Dalej utrzymuje swoją teorię o "strzykawce", że praca kompresora na taki obrotach byłaby nieuzasadniona. Mam Ursusa u sąsiada z takim kompresorem więc mogę się zapytać. Jak to jest rozwiązane w ciągniku i w ogóle przy jakich obrotach sprężarka pompuje? Wiadomo, że jest tam jakieś przełożenie,...
Witam! otóż od jakiegoś czasu mam uciążliwy problem z moim samochodem, polega on na zbyt wysokich wolnych obrotach, obroty te utrzymują się na poziomie 1,5tys i nie chcą zejść, dziwna sytuacja występuje także przy wciśnięciu gazu ponieważ kiedy wkręcam silnik tak do 5tys (na luzie) to obroty kiedy spadają tak od 2 tys spadają bardzo powoli podczas normalnej...
Mam taką samą astrę więc może pomogę. W pierwszej kolejności wymienia się wszystkie przewody podciśnieniowe z fajkami. Czasem pomaga. Jeśli zabieg nic nie daje sprawdzamy silnik krokowy. W moim przypadku się wiesza i utrzymuje 2.5 tyś obrotów. Przy wymianie tej części należy zwrócić uwagę na odległość między kołnierzem a końcówką silniczka. O dziwo...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
Witam , mam problem z autem jak w temacie a mianowicie auto po odpaleniu czy to na zimnym czy ciepłym silniku utrzymuje wysokie obroty w granicach 2500-3500 obr/min bez falowania tzn. cały czas trzyma sztywno np.3000obr. i po dodaniu i odjęciu gazu wraca do tych samych obrotów. Czasami ale to bardzo rzadko zdarza się że obroty są ok.Co to może być bo...
Witam mam problem ze swoją megi silnik 1,6 8v 90KM + LPG Podczas jazdy przy rozgrzanym silniku po wrzuceniu luzu (lub po wciśnięciu sprzęgła) obroty zamiast spadać do 700-800 obr/min, spadają do pomiędzy 1500-2000 i tak wiszą. Jeżeli zduszę silnik na postoju (trzymając hamulec puszczając sprzęgło ) tak poniżej 1500 obrotów to obroty spadną na 1200 a...
Witam Panowie. Mam problem z pracą silnika, podczas utrzymywania stałej prędkości silnik faluje na obrotach i w tym samym czasie z tłumika wypuszcza chmurę czarnego dymu. Podczas przyspieszania nie ma takich objawów. Wymieniłem turbo, cóż mogę jeszcze wymienić, naprawić. Mieszkam w Anglii i tu nie ma zbyt wielu mechaników. Proszę o pomoc. Pozdrawiam...
Witam posiadam Volvo 440 1991r z silnikiem 1721 GLT injection 102 km B 18 FP komputer Siemens (bendix). Od przedwczoraj mam problem z zbyt wysokimi obrotami biegu jałowego.Obroty utrzymują się w granicy 1500 obr/min na zimnym silniku, gdy silnik popracuje z 2-3 minuty wzrastają na 2000 obr/min i falują miarowo pomiędzy 2000 a 3100 obr/min. Wymieniłem...
Witam! Mam problem z obrotami silnika w samochodzie. Po zapaleniu silnika lub w czasie postoju utrzymują się zbyt wysokie obroty silnika - 2,5 tys. obrotów. Sytuacja ustępuje po szybkim naciśnięciu na pedał gazu. Podkreślam, że obroty były regulowane komputerowo, co nie przyniosło skutku. Szukam przyczyny takiego stanu rzeczy. Proszę o pomoc. Pozdrawiam!
Witam.Xantia II1,9 SD z pompą wtryskową Lucasa.Po wymianie o-ringu między pompą a rozdzielaczem silnik utrzymuje wysokie obroty ok 2000. Po uruchomieniu przez kilka sekund jest OK ale powoli obroty rosną do 1800 i tak zostaja. Dodam,że rozdzielacz nie był demontowany,tylko trochę wysunięty, aby dostać się do o-ringu. Pytałem wśród znajomych ,ale Lucasm...
Witam. Mam problem z moją Audi A6 C4 1.9 TDI 90KM. Problem polega na tym, że silnik pracuje na wyższych obrotach. Gdy jest zimny, to po odpaleniu obroty utrzymują się ok. 1200 i rosną z czasem, gdy silnik się nagrzewa. Gdy silnik jest ciepły utrzymują się na 1500-1700. To samo jest podczas jazdy i zmiany biegu, gdy zmieniam bieg obroty nie opadają normalnie...
Witam! Mam problem dotyczący silnika 139qma w chińskim skuterze. Po odpaleniu, zimny lub ciepły, na niskich obrotach silnik pracuje nierówno. Raz obroty wysokie, raz niskie. Po ostrym dodaniu gazu i ostrym puszczeniu go obroty na chwilę spadają, czasem w tym momencie gaśnie. Podczas grzebania przy wariatorze z ciekawości odpaliłem silnik bez paska....
Witam wymieniałem uszczelkę kolektora ssącego w Astrze 2003 z silnikiem Z14XE Pb/LPG i po odpaleniu silnika utrzymują się obroty około 2tytś. Starą uszczelkę zanim wymontowałem sprawdziłem jaki momentem jest dokręcona (zwiększałem moment na kluczy aż do momentu ruszenia się śruby) i wyszło mi że jest poniżej 20Nm po przy wartość 17Nm zaczęła się dokręcać...
Skoro pompa da radę podać dawkę maksymalną, to raczej jest sprawna. Jak długo utrzymywały się wolne obroty po pierwszym odpaleniu? Możliwe, że jest pęknięta sprężyna na regulatorze. Trudno cośkolwiek powiedzieć na odległość. Jeśli nie można zgasić silnika normalnie, to nie odcina się paliwa, tylko trzeba popuścić nakrętkę na przewodzie wysokiego ciśnienia...
W takim razie jakie są objawy (które doprowadzają do tego, że silnik nie wchodzi na obroty)? Jak zachowuje się silnik pracujący bez paska? Równo wkręca się na obroty, nie dusi się (uboga mieszanka) czy nie czwórkuje (bogata mieszanka)? Nie odcina gdzieś na obrotach, czy można na słuch wyczuć przy jakich obrotach następuje rezonans wydechu? Jak zachowuje...
Witam. Mam problem z moim golfem III 1.6 8V kod silnika AEE(rocznik 1996) ,a mianowicie po odpaleniu przez 2-3 minuty utrzymuje bardzo wysoki obroty 2000-2500 obr/min. Po upływie tego czasu silnik zaczyna falować 1500-2000 obr/min. Szarpie podczas jazdy nawet bez dodawania gazu.Po podpięciu pod komputer wyskakiwał "Błąd styku biegu jałowego" i wymieniłem...
Witam. Chciałbym odświeżyć temat ponieważ mam podobny problem w tym samym aucie. Po odpaleniu samochodu na zimnym silniku wszystko jest w normie, kiedyś musiałem zrobić około 20-30 km, teraz wystarczy przejechać 500 metrów aby obroty na luzie zaczęły skakać od 1500 do 2000. Wraz ze wzrostem temp. silnika jest coraz gorzej - obroty już nie skaczą a utrzymują...
Panowie, auto to Peugeot 205 z silnikiem 1,1 44kw na monowtrysku Bosch i zapłonem na rozdzielaczu. Do tego instalacja gazowa I generacji. Sam silnik jest w bardzo dobrej kondycji, nie konsumuje oleju, nie ma uszkodzonej UPG. Ma założone nowe świece NGK i przewody Janmor niebieskie. Nowy filtr paliwa. Nowy krokowiec. Czujnik cieczy do komputera 100%...
Witam. Mam taki problem z autem niedawno zakupionym. W momencie kupna było wszystko ok, później problem raz występował raz znikał, a teraz się nasilił. Mianowicie: podczas jazdy na gazie, przy wciśnięciu sprzęgła obroty na początku się utrzymywały a teraz nawet mocno wzrastają. Przy jeździe jest ok, bo na przykład jadę na 3 biegu, wciskam sprzęgło,...
Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na luzie. To jest akurat całkowicie naturalne zachowanie. Kiedy samochód się toczy sterownik silnika utrzymuje nieco wyższe obroty, mi.in. by zapewnić sprawne działanie układu hamulcowego (i zapobiec zgaśnięciu silnika np. w...
Ostatnio zauważyłem, że jak dojeżdzam do świateł na wciśniętm sprzęgle, to obroty silnika utrzymują się na poziomie ok. 1500 albo nawet więcej. Jak już zatrzymam się, to obroty sopadają na ok.900 i utrzymuj ą się na tym poziomie. Moim zdaniem nie powinno tak być. Co może być nie tak? Wymienieny jest EGR na nowy, na komputerze 0 błędów. Jakieś pomyły?
Witam Silnik 1.6 16V. Przepustnica w pełni elektroniczna. Przy zwalnianiu np. przed skrzyżowaniem obroty spadną do 1500-2000 wystarczy lekko nacisnąć na gaz i wtedy dopiero spadną do normalnej wartości. Trzeba adaptacje przeprowadzić clipem?
A gdzie konkretnie szukać? Gdzie tego typu awaria się zdarza najczęściej w silniku. A i jeszcze dziś wyjołem kostkę od sondy i falowanie uspokoiło się ale utrzymują się wysokie obroty.
Przy odłączeniu uznaje że silnik ma temperaturę roboczą, dlatego tak reaguje - tryb awaryjny, dawki dla gorącego silnika, wentylator na stałe. A w kabinie ogrzewanie jest wydajne? 80 stopni to trochę mało na otwarcie (standard to 85-90 przy zwykłym termostacie, 105 przy termostacie z grzałką - dla wolnych obrotów, dla średnich i dużych obciążeń też...
Dymi raczej na biało. A jak się ustawia kąt wyprzedzenia wtrysku. Problemem okazał się zaworek zwrotny nad pompą na przewodzie przelewowym. Nie utrzymywał odpowiedniego ciśnienia i silnik na wolnych obrotach pracował dobrze a po dodaniu gazu zaczynał szatkować. Wpadłem na to po przeczytaniu postu na kopaczka. pl. Podobny problem i rozwiązany po wymianie...
Witam. Czytam i szukam co może być przyczyną, ale nie ma konkretnej odpowiedzi w internecie. Ale do rzeczy. Passat b5 98r silnik 1,6 AHL. Zimą nie było problemu, po odpaleniu trzymał obroty nieco ponad 800. Wręcz jak fabryka kazała. Jednak jak się zrobiło ciepło to problem wrócił. Często jest tak że np. wychodząc z pracy kiedy samochód stoi, ale jest...
Zatrzymał się zawór biegu jałowego,mozna to porównać ,jako silnik krokowy biegu jałowego, z tym że w fordzie nazywa się i jest to zawór. Należy go wymontować wyczyścić ,posmarować WD 40.,i będzie dobrze. A widzisz gdzieś w pytaniu problem dot. obrotów biegu jałowego? Awaria bocznika powietrza w Zetecu objawia się falującymi obrotami, w tym spadkiem,...
Witam, Proszę zeby ktoś mi cos doradził bo kazdy mechanik chce naprawiac i wymieniac cos innego a najlepiej wszystko w moim polonezie. Problem polega na tym ze samochod po odpaleniu wchodzi na 1500 obrotow (ssanie) i przez jakis czas (do nagrzania silnika) utrzymuje sie na tym poziomie. Po nagrzaniu obroty zaczynaja falowac - tzn raz jest 1200 pozniej...
od pewnego czasu moja omega utrzymuje za wysokie obroty ok 1500do 2000 .po podłączeniu do testera wyszło że jest uszkodzony regulator minimum ale mechanik nie wiedział co to jest silnik krokowy i czujnik na wale wymieniłem omega 2l z90 roku mototronik ver 1,5
Witam wszystkich. Ostatnio widziałem gdzieś w necie zdjęcie jak ktoś zrobił szlifierke z silniczka z dysku twardego. :) Chciałbym sam zrobić coś podobnego... Wziąłem się ostro do pracy i zmontowałem układ którego schemat zamieszczam poniżej: Zasada działania układu jest prosta, przedstawie ją w ten sposób: 1 0 0 , 0 1 0 , 0 0 1 , 1 0 0 , 0 1 0 , 0 0...
Jałowe obroty silnika utrzymuję Ci się ponad 2000obr/min? I to jest Bosch Mono-Jetronic? Przyczyny szukaj tutaj, w nastawniku przepustnicy:
Udało mi się coś znaleźć, po wyjęciu gniazdka od góry alternatora z trzema kablami zobaczyłem, że do gniazdka dostała się woda, która robiła zwarcie, wyczyściłem wszystko ładnie i jest efekt po zapaleniu silnika napięcie utrzymuje się na poziomie 11,5 i nie skacze jak wcześniej, niestety dalej mam problem, na wysokich obrotach napięcie wzrasta jedynie...
Zafira A, rok 1999, silnik 1.8 benzynka o symbolu X18XE1. Samochodzik ma nierówne wolne obroty - po odpaleniu nierówno chodzi. Podczas jazdy - zwłaszcza kiedy mocniej pocisnę - potrafi zgasnąć. Ale jeśli pozwolę mu się toczyć i trzymam pedał gazu wciśnięty - silnik po kilkunastu sekundach ożywa i mogę jechać dalej. Najczęściej nie łapie żadnego błędu...
Witam, jakiś czas temu założyłem temat odnośnie problemu z moim samochodem, ale nie otrzymałem odpowiedzi. W skrócie, mam problem z obrotami, falują mi na postoju, w momencie kiedy dojeżdżam do skrzyżowania i zaczynam hamować, redukuje bieg obroty głęboko falują (zazwyczj tak spadają, że silnik gaśnie). Najgorzej jest w momencie maksymalnego skręcenie...
Czyli do napięcia 12V silnik musi mieć zasilanie 3-4 lipol. Samo 3 to za mało. Nie. Gdyż naładowany pakiet 3S, to 12,6 V. 11,1 V to napięcie nominalne pakietu z trzech ogniw 3,7 V. Gdy pakiet osiągnie to napięcie w czasie pracy, to jest już bliski rozładowania. Pakiety Lipo dość długo utrzymują wysokie napięcie pracy, po czym następuje szybki spadek...
Witam, Opel Astra 1994, 1.6 Od pewnego czasu podczas pracy na biegu jałowym na gazie obroty silnika utrzymują się na wysokim poziomie (1600-1800). Na benzynie jest Ok. Dołączam screeny z ustawień po połączeniu do sterownika lpg, może ktos coś zobaczy i zaproponuje zmianę.
Przecież każdy silnik czterosuwowy od kosiarki ma ograniczone obroty (najczęściej ok.3000 obr/min) i utrzymywane na tym poziomie przez regulator obrotów a traktowanie go w taki sposób (gaz do końca) doprowadzi do rozwalenia go. Plucie iskrami przy skrajnych obrotach nie musi o niczym świadczyć.
teraz już wiem co to jest..... Charakterystyki: Dwa wałki krzywkowe w głowicy, z żeliwa sferoidalnego, usytuowane w głowicy górnej; napęd paskiem i kołami zębatymi. BUDOWA Na wałkach znajdują się krzywki odpowiednio ustawione i wyprofilowane, znajdujące się w miejscu zaworów sterujących. Z przodu wałek po stronie wydechu przystosowany jest do zamontowania...
Mam escorta jak w temacie, w którym czasami gasł silnik. Objaw był taki, że na wolnych obrotach od czasu do czasu na moment spadały obroty. Obserwując silnik regulujący wolne obroty widziałem, że reagował na wachnięcia obrotów. Czasami kiedy nie zdążył zareagować na gwałtowny spadek obrotów, silnik gasł. Wymieniłem potencjometr przepustnicy i zaczęły...
Witam. Posiadam Mazdę 929 88’ 3.0 z instalacją gazową. Od pewnego czasu mam problem z obrotami silnika. Zarówno na gazie jak i na benzynie przy zimnym silniku obroty oscylują między 2500 a 3000. Praktycznie nie muszę naciskać na gaz, bo auto samo jedzie do przodu. Takie obroty utrzymują się przez około 10 min, nawet, gdy wskaźnik temperatury wskazuje...
Tak jak w temacie. Silnik na jednopunktowym wtrysku. Czy zimny, czy ciepły utrzymuje na poziomie 1200 - 1400 obr/min. Kupiony w sumie za bezcen, z zamęczonym silnikiem. Takie obroty miał od kupna - myślałem że wynika to z jego stanu technicznego. Ostatnio trafił mi się taki silnik, bez osprzętu, ale żyleta. Po wymianie nowy silnik trzyma takie same...
Problem jest dość ciekawy i już od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić. Jest to Fiat UNO 1.0 Fire z wtryskiem boscha "Bosch Motronic" z 1999r, wyposażony w instalacje LPG 2 generacji BINGO-M. Kilka miesięcy temu pseudo silnik krokowy otworzył przepustnice do końca i przestał regulować co oczywiście skutkowało obrotami rzędu 5-6k więc go odłączyłem....
Jakiś czas temu zauważylam, że moje auto dość długo trzyma wysokie obroty. Jakieś 2 miesiące temu trwalo to do około 10 minut jazdy, ale sytuacja sie pogorszyła. Auto jezdzi normalnie tylko obroty utrzymują się na poziomie 1100. Około 3 tygodnie temu znajomy zalał mi przez pomyłkę ( :( ) benzynę zamiast ropy. W baku było bardzo mało ropy a dolane zostało...
Błędów brak. Kompresja, równa i wysoka 15,7. Iskra i paliwo jest.Niepokoi wysokie podciśnienie 660mb. Rozrząd 3 krotnie ustawiany. Jeśli odpali nie utrzymuje wolnych obrotów. Każde ruszenie pedału gazu dusi silnik. Czasem uda się utrzymać koło 2000 obrotów ale każde ruszenie pedałem dławi silnik. Układ krokowiec, linka. Macie jakieś rady?
Witam mam problem z pewną rzeczą. Silnik który był w tej meganie po nagrzaniu utrzymywał obroty w granicach 1500-2000/min,szukałem problemu,lecz silnik uległ uszkodzeni (wypadła pastylka regulująca luz zaworu , zblokowała wałek rozrządu pękł pasek) i w tym momencie wymieniłem silnik.Różnił się on jedynie kolektorem dolotowym i przepustnicą więc unikając...
Witam wszystkich. W moim audi wolne obroty od tygodnia utrzymują się na poz.1400 ,kod błyskowy wykazał że winien jest czujnik albo szwankuje połączenie od niego do sterownika, wymiana czujnika pomogła o tyle ze kod błyska teraz 4-4-4-4 , czyli nie znaleziono usterki, a obroty dalej stoją wysoko.Oczywiście w stanie zimnym do momentu nagrzania obroty...
Witam. Problem mam z oplem jak w temacie.Walcze z tym kilka dni. Gdy jest bardzo zimno i nie dodaje się gazu po odpaleniu normalne obroty utrzymują się kilkadziesiąt sekund. Gdy opel był już odpalany albo temperatura jest dodatnia - obroty odrazu są wysokie. Nie mam obrotomierza ale myślę że utrzymują się obroty w granicy 2,5 - 3tyś. Na drugim biegu...
Witam, mam problem z szaranem silnik 1.9 90 km rok 1997. Problem polega na tym że auto po odpaleniu wskakuje na bardzo wysokie obroty az do 2 tys i spada, jednak utrzymuje się na poziomie w granicach 1,2 - 1,4 tys na bieguj jałowym. Auto zaraz po odpaleniu zakopci na czarno. Spalanie utrzymuje sie na poziomie 12-14 litrow na 100 km! Auto podpiąłem pod...
A co w tym złego? Masz przy 3300 max moment obrotowy to byś chciał jeździć przy 2 tys obrotów w benzynie? Przy 6500 masz czerwone pole, także ponad 5 tys można spokojnie utrzymywać. No chyba że silnik śmietnik, pluje olejem albo pożera hektolitrami lub gotuje się płyn chłodzący, to wiadomo że trzeba odpuścić ale to wtedy weryfikuje się usterkę. Wg...
Witam,po uruchomieniu silnika po nocy(silnik zimny)obroty wzrastaja do około 900 i utrzymują się do około 10minut na tym poziomie.Dopiero po tym czasie przycisnięcie chwilowe na gaz powoduje spadek do wymaganych 775.Czy to jest normalne w TdI ? czujnik G79 przy pedale czy może coś w pompie?
Cześć! Tak jak napisał Dioda52. Wrzeciono tokarki będzie zmniejszać obroty w zależności od obciążenia. Taki eksperyment możesz przeprowadzić przy użyciu wiertarki z regulacją obrotów. Napęd pomysłu znajomego, będzie zachowywał się identycznie. Chyba, że znajomy rozważał rozbudowanie sterownika w układ sprzężenia zwrotnego od wirnika. W takim wypadku...
Mam auto jak w temacie. Niedawno zmieniłem akumulator i silnik zaczął inaczej pracować. Po każdym dodaniu gazu utrzymuje przez kilka sekund wyższe obroty mimo że pedał nie jest przyciskany. Reasumując obroty spadają z kilku sekundowym opóźnieniem. Podejrzewam że może to mieć związek z nieszczelnym korkiem wlewu oleju a precyzyjniej z sondą. Proszę o...
Witam. Problem mam z oplem jak w temacie.Walczę z tym kilka dni. Gdy jest bardzo zimno i nie dodaje się gazu po odpaleniu normalne obroty utrzymują się kilkadziesiąt minut. Gdy opel był już odpalany albo temperatura jest dodatnia - obroty odrazu są wysokie. Nie mam obrotomierza ale myślę że utrzymują się obroty w granicy 3,5 - 5tyś. Opel przed wyświetleniem...
Tico 800cm. 97r. Gdy zimny silnik to wiadomo że obroty są wysokie w tym autku ale nawet po rozgrzaniu silnika wolne obroty się utrzymują tak jak na zimnym. Czasami spadną do normalnych ale jest to rzadkość a nawet jak spadną to gdy zgaszę silnik i po chwili uruchomię to znów są wysokie. Linka z gazem się nie zawiesza bo jest na niej lekki luz i cięgno...
Posiadam silnik od malucha , ele (jeszcze chyba x ). Chcę przerobić skrzynię czyli ją częściowo odłączyć i podłączyć pompę myjki ciśnieniowej. Temat ten powstał by ktoś pomógł mi zrobić układ elektroniczny który byłby podłączony do cewki wysokiego napięcia (szczytywanie obrotów silnika) i do serwomechanizmu modelarskiego który w razie potrzeby dodawał...
Witam ponownie. Ponownie zwracam się do Was z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Samochód Opel Astra F, silnik 1.4 16V, 90KM, EcoTec, 1998r. Po odpaleniu silnika wchodzą trochę za wysokie obroty bo rzędu 1300 i nie byłoby nic w tym dziwnego, gdyby po nagrzaniu spadały do 800 / 900, ale utrzymują się cały czas na tym poziomie. Dodatkowo, podczas...
Kolego ''Wasylek112233'' dziękuję za zainteresowanie ale kiedyś mierzyłem ten czujnik miernikiem i wychodziły mi opory mniej więcej tak jak ma być w zależności od temperatury. Jeszcze jedno, dawniej jak było wszystko dobrze to po odpaleniu zimnego silnika chodził na 1500 obr/min. następnie obroty po lekkim podgrzaniu spadały na 750 i utrzymywały się,...
Witam. Panowie znajomy ma problem z Lanosem silnik 1,4. Podczas jazdy gdy wrzuca na luz lub wciska sprzęgło obroty silnika nie spadają do prawidłowych 800 tylko utrzymują się na poziomie ok 1200-1300 obrotów. Obroty spadają do 800 w momencie całkowitego zatrzymania samochodu. Nawet jeśli będzie się toczył to obroty będą wysokie. Podczas jazdy nie ma...
Proszę o dalsze rady i sugestie. Nie szukaj dziury w całym. Poprawione luzy - poprawiła się kompresja. Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Kompresja lepsza - więcej mocy to i obroty wyższe - ot co. Dla potwierdzenia podałem filmik który obrazuje to samo - nie sądzę żeby ktoś prezentował zepsuty...