Witam! Jeśli sieć jest sztywna i nie jest sieć publiczna to rozruch silnika połączonego w trójkąt jest rzeczą normalną! A dodatkowo zwracam uwagę, że rozruch gwiazda/ trójkąt w pewnych warunkach może być zabójczy dla silnika ze względu na utyk silnika. A co do zabezpieczeń zwarciowego to prawidłowo dobrane nie będzie świecić.
Odnośnie punktu "a" silnik możemy podłączyć tylko w gwiazdę przy czym silnik małej mocy bodaj że do 4,5 Kw może być podłączony bezpośrednio do sieci, powyżej np: poprzez sof-start lub falownik,ale należy uwzględnić warunki obciążenia i rozruchu tego silnika. Odnośnie "b" napięcie sieci za niskie do prawidłowej pracy tego silnika, Podłączony w trójkąt,...
Witam Zabezpieczyć trzeba każdy silnik, bez wzgledu na moc. Zanik fazy prowadzi do utyku silnika i uszkodzenia uzwojeń stojana. Czujnik zaniku fazy możesz wykonać samemu (trzy kondensatorki + przekaźnik) i wpiąć w układ sterowania silnikiem. Pozdrawiam
Witam! Na początek zrób fotkę tabliczki znamionowej silnika- objaw utyk silnika. Następnie spisz te parametry: A01 A03 A04 A44 A45 b01 b12 b13 b21 b83 Pozdrawiam
Silnik ma napięcie utyku więc jest normalne że dopiero od pewnego napięcia zaczyna ruszać. Poniżej tego napięcia silnik stoi
Witam! Podana wartość częstotliwości wskazuje na utyk silnika (sprawdź w tym czasie jaki jest prąd silnika ), ale pierwotną przyczyna jest ustawiona tak nisko częstotliwość jak ją nazywasz nominalna. Jest ona za mała należy zmienić przełożenie napędu lub ewentualnie wymienić silnik na silnik o większej ilości par biegunów tak aby częstotliwość wysterowania...
Kolega dużo podał ale brak najważniejszego sposobu zasilania silnika i czy był sprawdzany obwód styczników czy co tam jest w tym obwodzie . W tym stanie jednak silnik pobiera prąd ok. 6,5A (jego znamionowy to 7,1A ). Czy równomiernie na wszystkich fazach . Czy sprawdzono wirnik podczas wymiany łożysk. Najważniejsze podczas tego utyku sprawdzić gdzie...
Wybrałeś dwa nieszczęśliwe, ale może realizowalne rozwiązania: 1. Zasilanie silnika asynchronicznego 3-fazowego napięciem jednofazowym, 2. Regulacja jego obrotów poprzez obniżanie napięcia. Ad.1. Zasila się jedną fazę uzwojenia wprost np. z L1, a drugą z L2 przez kondensator rozruchowy. Drugie końce uzwojeń do N. Nie łączymy uzwojeń w trójkąt. Silnik...
Czyli jeśli np. mam kompresor z silnikiem 3kW, to automatycznie z tych nominalnych 3, zbyt wiele nie zostaje przy duuuuużym spadku ? Tak. Napięcie (obniżone) przy którym silnik zatrzymuje się, gdyż "nie ma siły" się kręcić nazywamy napięciem utyku .
(at)rafalo Falownik zasilany 1~230VAC daje na wyjściu "międzyfazowo" 3~230VAC. Według tabliczki znamionowej silnika, którą wrzucił autor uzwojenia są przystosowane do pracy przy 230VAC więc naturalnie łączymy silnik w trójkąt. Gdybyśmy mieli przemiennik zasilany 3~400VAC to na wyjściu mamy to samo więc łączymy w gwiazdę. Faktem jest, że na silnik idzie...
To nie rysunek poglądowy tylko właściwe podłączenie gdzie nie musisz nic konfigurować. Silnik możesz uszkodzić jak zrobisz utyk, wtedy dostaje większy prąd.
BMW e 46 320i 150 km 1999 r Błąd w skrzyni biegów "59 Monitorowanie prędkości utyku" Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny na obrotach jałowych i biegu "D" Po ponownym uruchomieniu silnika błąd gaśnie i samochód działa normalnie przy codziennej jeździe błąd występuje średnio co 3/4 tygodnie
Po zmostkowaniu termostatu faktycznie zaczęła działać. Podłączyłem ją do czasówki w gniazdku, żeby nie mroziła na okrągło. Zauważyłem też, że gdy wyłączę ją z kontaktu i zaraz chcę włączyć spowrotem, to nawet przy zmostkowanym termostacie agregat się nie uruchamia (z jego okolicy słychać ciche buczenie, jakby silnik na utyku - trzy sekundy tylko tak...
Witam no tak teraz zaczniemy dochodzić co to jest : falownik, przetwornica, inwerter częstotliwości, itp., itd przypadek nr1: silnik (400/230 gw./tr) połączony w trójkąt start od 0 do pełnej prędkości w czasie max. 0,1sek i tu pojawia się problem z utykiem silnika kombinacja zmiany momentu obrotowego, częstotliwości bazowej, zabezpieczenia przed utykiem...
Drugim sprawcą jest automatyczne podbijanie momentu. Chyba nawet podstawowym bo to może wywołać fałszywą detekcję utyku.
Jeśli mój schemat jest w porządku, to proszę tylko o potwierdzenie. Silnik jest podłączony poprawnie. Kondensator stosuje się tylko i wyłącznie w przypadku silników jednofazowych by łatwiej pokonać moment utyku. W przypadku silników trójfazowych (u Ciebie silnik jest asynchroniczny klatkowy, jednobiegunowy połączony w gwiazdę) zasilonych z sieci trójfazowej...
Oczywiście w Twoim przypadku sterowanie grupowe całkowicie odpada. Przeznaczone ono jest do sterowania zasilaniem grzałek. Już bardziej pasowałoby mi tutaj coś oparte na zasadzie działania softstartu elektronicznego: - 2 fazy na stałe załączone - 3 faza ma regulowane napięcie Ale nie potrafię powiedzieć jak w pracy długoterminowej takie traktowanie...
Jeśli nominalnie 24v daje 20rpm, to czy myślicie że znacznie zmniejszając napięcie, załóżmy do paru voltów, będzie się kręcił na mizerne 2rpm? Wątpie, zależy jakie jest napięcie utyku takiego silnika, czyli napięcie od jakiego rusza i jakie są wtedy obroty. Poza tym to nie jest tak że można dowolnie w dół schodzić z napięciem. Wraz z napięciem będzie...
Ktoś sobie uprościł robotę, a użytkownikowi montaż. U nas w Polsce nie było nigdy potrzeby dostępu do tych trzech wyprowadzeń, dopóki nie pojawiły się falowniki 1-fazowe (sieć wszędzie ma 400V 3f). Gdybyś wcześniej napisał, to mógłbyś spróbować takiego rozwiązania: wpisać 29Hz tam, gdzie jest częstotliwość bazowa, czyli 50Hz, a w LG nawet domyślnie...
Moim skromnym zdaniem do zabezpieczenia takiego układu sterowania wystarczy UPS. Natomiast pompy, silniki przy obniżkach napięcia nie powinny tak bardzo tego odczuć. Napięcie "utyku" z tego co pamiętam to jest coś około 0,7 napięcia nominalnego ale mogę się mylić. Pompy w tym układzie sterowane są po jakimś falowniku czy bezpośrednio?
Panowie,czy my się znamy na silnikach. Dla tak dużych mocy jedyną metodą regulacji obrotów jest zmiana częstotliwości napięcia zasilającego. Silniki asynchroniczne 'rozbiegają' do prędkości biegu jałowego. Przy obciążeniu mają poślizg, niewielki. Przy przeciążeniu wpadają w utyk. Dwa identyczne silniki możesz połączyć wałem. Prądy rozruchowe będą dosyć...
Być może twój zasilacz nie ma stabilizatora a jedynie sam prostownik. A na jakiej podstawie sądzisz, że jeśli nie ma stabilizatora to silnik nie ruszy? Obecność stabilizatora w zasilaczu nic w tym przypadku nie zmienia. Problemem tutaj jest mała wydajność prądowa zasilacza. Napięcie z 9V spada do dużo niższej wartości, gdyż przez silnik płynie prąd,...
Wypada jeszcze sprecyzować jaki jest dokładny cel tej czasówki układ detekcji obrotów taśmy transportowej aby po jej niezamierzonym zatrzymaniu układ wyłączył silnik napędu z tego opisu i uzupełnienia Teraz silnik jest załączany na raz zwykłym włącznikiem można jedynie przypuszczać, że układ czasówka + czujnik ma pełnić rolę zabezpieczenia przed przeciążeniem...
No to coś nie tak z opisem: "frezarka ma mieć pole robocze 1000x2000x200, i ma frezować aluminium" Jeżeli drewno to być może krokowe na początek wystarczą, ale dla uzyskania sensownych prędkości roboczych oraz międzyoperacyjnych proponowałbym jednak serwa AC. Krokowe mają małą dynamikę pracy. Większość osób zajmujących się budową takich maszynek najpierw...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z maszyną i potrzebuję informacji gdzie mógłbym szukać problemu. Posiadam maszynę która ma 9 falowników simensa simovert 6se7016 wszystkie są spięte szyną profibus i sygnał sterujący jest zadawany z panelu operatorskiego. Dzisiaj maszyna po 4 godzinach pracy została zatrzymana przez obsługę , próbując ją ponownie...
Witam. Bez problemu napięcie możesz obniżać bez obawy uszkodzenia silnika. Granicę napięcia przy,którym następuje utyk silnika - zatrzymanie możesz sprawdzić przez obniżanie napięcia. Zależne to jest od dwóch parametrów charakterystyki mechanicznej M=f(n)silnika i charakterystyki wydajności pompy Q=f(n). Charakterystyka pompy jest stała dla danej konstrukcji....
Panowie, dobór przekładni do układu napędowego nie jest sprawą prostą. Optymalny dobór przekładni składa się co najmniej z trzech etapów: 1. Określenie warunków pracy, wybór współczynnika bezpieczeństwa. 2. Wykonanie niezbędnych wyliczeń w szczególności na moc P1 na wale czynnym jak i moment obrotowy M2 na wale biernym 3. Wybór z aktualnego katalogu...
Jeśli napięcie spadnie to prąd się nie zmniejszy? Jasne że się zmniejszy. A moment rozruchowy zmniejszy się jeszcze bardziej. Czy znane jest Ci pojęcie napięcia utyku?
Gwoli wyjaśnień bo kolega napisał tu wiele głupstw. W układ gwiazdy można go podłączyć na czas rozruchu Każdy silnik który ma wyprowadzenia w układzie połączeń G/T może pracować w gwieździe cały czas bez szkody dla siebie. Pod pewnymi warunkami. Ma to związek z drugim głupstwem jakie napisałeś. Przy tym silniku w połączeniu uzwojeń w gwiazdę, prąd pobierany...
Co do obliczeń z silnikiem wentylatora - mi wychodzi, że około 300W (niecałe) to jest iloczyn maksymalnych obrotów, i momentu siły zatrzymanego silnika; jeśli przyjąć, że moment siły jest proporcjonalny do różnicy między maksymalnymi obrotami, a tymi, które silnik aktualnie wykonuje, to maksymalna moc, jaką można by z niego uzyskać, byłaby 1/4 tego...
Witam. Mam problem z mocą silnika, objawia się on w ten sposób że w okolicach 3 tys. obrotów następuje swoisty utyk w mocy (uciążliwe przy wyprzedzaniu na 4ce). Poniżej i powyżej tych feralnych 3 tys obrotów wszystko chodzi cacy i auto zbiera się jak powinno. Zaznaczam że nie jestem jakoś wybitnie ukierunkowany na mechanikę (wole ptaki i nietoperze...
Zależy na jak małych. Ustawiasz sobie napięcie utyku tym górnym potencjometrem. A transoptor dajesz poprostu w miejsce tego potencjometru, tak jak daje się normalnie tranzystor.
Witam, Mam pytanko do grupy, Falownik Ig5a podłączyłem do sprężarki zamiast rozruchu G-T. 1. Liniowa charakterystyka silnik bez sprężania działa super przy sprężaniu dochodzi do utyku, nie ma siły dusi się. 2. Wektorowo nie chce przejść autotuningu wyświetla komunikat POT (Wyłączenie spowodowane brakiem jednej fazy na wyjściu falownika (U,V,W) Sprawdź...
Mam zakupiony zestaw ATB 1.05a. Do wyprowadzeń MOT1 i MOT2 podłączyłem silnik skokowy zakupiony w tym sklepie: botland.com.pl/pl/silniki-krokowe/3607-s... 200 impulsów na obrót, 0.25 Nm, napięcie znamionowe 12 VDC. Układ taktowany rezonatorem kwarcowym 11.059200 MHz Do pinów portu D kontrolera...
Mam wątpliwości co do wielu wypowiedzi, więc podaję niektóre zależności: Prąd rozruchu w trójkącie (D) jest 3 razy większy od prądu rozruchu w gwieździe (Y) Moment w D jest 3 razy większy niż w Y Czyli rozruch z zastosowaniem przełącznika gwiazda - trójkąt powoduje trzykrotne obniżenie prądu rozruchowego w porównaniu z rozruchem bezpośrednim, przy jednoczesnym...
Jest jeden dostepny w necie i do tego tylko na zamowienie. Jak to sie ma do tego falownika? To nie tak silniki na 230/400V są jak najbardziej typowe tak jak 400/690V. Silnik zasilany 230V i połączony w trójkąt zapewni poprawna pracę sprężarki. Zasilanie falownikiem silnika 400V nic nie zmieni i w dalszym ciągu w czasie rozruchu pod ciśnieniem nastąpi...
Oj Panie, to nie mi tutaj brakuje teorii. Prąd silnika indukcyjnego nie jest funkcją jednej zmiennej (i w dodatku liniową). Poślizg krytyczny jest ok. 10x większy od znamionowego, więc samym obciążeniem da się wymusić znamionowe prądy dla Uzasilania = Un/sqrt(10). Bo do poślizgu krytycznego mamy jeszcze zakres pracy stabilnej. Nic z tego, Panie. Owszem,...
Jeżeli nie ma układu bezpośrednio kontrolującego prędkość obrotową to sam opisałeś sposób określenia kontroli stanu silnika. W mikroprocesorze na kolejne wejścia przychodzą sygnał zadający (np. z potencjometru ) oraz sygnał sprzężenia prądowego. Spotykają się one w układzie komparatora. Wynikowy sygnał zadaje wartość przesunięcia w fazie impulsów wyzwalających...
Na powrotach wtryskiwaczy zakładasz przewody elastyczne których drugie końce umieszczone są w słoiczkach lub innych pojemniczkach, najlepiej w menzurkach (bo są wycechowane). Porównanie ilości paliwa w zbiorniczkach po kręceniu rozrusznikiem lub krótkotrwałej pracy pozwala na uzyskanie wielu bezcennych informacji.(np.niewspółmiernie duża ilość paliwa...
Pierwsze co byś zrobił to wylutował ten duży elektrolit , zobaczył czy z niego nie pociekło i zrobiło jakiegoś upływu pomiędzy ścieżkami. Najczęściej odpala ścieżki które idą do tacho silnika. Druga kwestia to ściągnięcie bezołowiówki plecionką i przelutowanie (Pb-Sn) elementów smd otoczenia układu MC33274ADG, robią się przerwy dość trudne do namierzenia...
Raczej prędzej zerwie się łańcuch, a jeśli nawet nie, to silnik się zatrzyma - pytanie tylko czy się nie uszkodzi/przegrzeje wtedy? Po pierwsze łańcuch sprawny nie ma prawa się przerwać , ma tak być jego wymiar obliczony by jego napęd go nie przerwał. Druga sprawa to zabezpieczenie silnika . Należy tu się posiłkować zabezpieczeniami elektronicznymi...
Cześć, właściwie każdy falownik na 2,2kW, który weźmiesz się sprawdzi, chociaż nie tak od 0 obr/min. - przy częstotliwościach poniżej 5Hz występuje tzw. utyk. Co do obciążenia momentem - zazwyczaj moment obciążenia jest w jakimś stopniu proporcjonalny do obrotów, więc jeśli silnik "daje radę" przy znamionowych obrotach, to przy zmniejszonych też pociągnie.
NIE MA układu umożliwiającego regulację silnika indukcyjnego od zera, z tej prostej przyczyny że aby nie przekroczyć indukcji w rdzeniu, zmieniając f trzeba proporcjonalnie zmieniać i U. Regulację w górę ogranicza wytrzymałość napięciowa izolacji, regulację w dół ogranicza przekrój (a raczej wytrzymalość termiczna) drutu. Po prostu silnik o mocy P =...
witam oc1-alarm zabezpieczenia przeciążeniowego przetwornicypodczas przyspieszania(200% prądu znam, silnika) jeżeli jest jeszcze możliwość podnieść parametr 9(zabezpieczenie prądowe) to powinno pomóc można o ile silnik nie jest zbytnio obciązany zmniejszyć parametr 1(moment obrotowy od 0 do 15%) problem jest taki że te przetwornice są proste i nie ma...
Witam! Zaistniał problem z falownikiem Mitsubishi D700 FR-D720S-100-E8. Chodzi o pracę przy niskich częstotliwościach 2-30 Hz. Gdy falownik przestoi niepodłączony dobę to normalnie kręci silnikiem nawet 1 czy 2 Hz. Ale po około 3 minutach zaczyna pracować jakby krokowo. Wał silnika porusza się w wybranym kierunku lecz nie płynnie tylko krokami, aż szarpie...
Witam! W pytaniu jest za mało informacji. Jeżeli chodzi o procedurę wyznaczania wartości nastaw zabezpieczeń - to jest ona taka sama jak dla każdego innego zabezpieczenia ( przeciążenie, zwarcie , zwarcie doziemne, ewentualnie utyk . Nie ma większego znaczenia czy jest to silnik pierścieniowy czy np. synchroniczny ( w synchronicznym dodatkowo wyznacza...
To może lepiej falownik zastosować? Posiada wszystkie zabezpieczenia, kolejność faz nie ma znaczenia. We/wy programowalne. Zamiast czasówki do zabezpieczenia przed "suchobiegiem", czujnik przepływu cieczy? I jak uzasadnisz wydanie większej ilości pieniędzy na falownik gdy EPS-D zapewnia w zasadzie więcej: Funkcje zabezpieczające: * Zabezpieczenie termiczne...
Witam. Kolego jekab pytanie zadałem powiem trochę podchwytliwie.Temat dla mnie jest znany ciekawy byłem jak odpowiesz. Ponieważ obydwie charakterystyki są nieliniowe dlatego jest możliwa regulacja obrotów napięciem.Ze zmianą napięcia zmienia sie moment krytyczny ale jednocześnie zmienia się (maleje) moment obciążenia i dlatego silnik nie utyka.Natomiast...
Witam. Dodam, że będziesz się poruszał wg charakterystyki stało-momentowej. I jeśli jest u/f to obniży się napięcie proporcjonalnie i częstotliwość proporcjonalnie.Moment się nie zmieni na silniku i wszystko się będzie kręciło tylko spadnie chłodzenie silnika i musisz uważać czy tak może być ale jak falownik jest nowoczesny to możesz włączyć funkcję...
Cze :) Sprawdz: http://www.introl.pl/katalog/transmisja_... tutaj masz praktycznie komplet co potrzebujesz do transmisji GSM w Introlu :) Pozdrawiam :) Dodano po 10 Cze :) ano,skrót ten jest aż za duży... Taka diagnostyka już jest prowadzona, ale chodzi o monitoring drgań celem stwierdzenia zużycia łożyska,czy złego wyważenia ....
Prawdę mówiąc nie są obce mi rozważania nad silnikiem parowym zamkniętym tak, żeby czynnik roboczy nie był tracony. Zawsze jednak utykałem na problemie tego, że potrzeba energii żeby wpompować z powrotem do kotła, w którym jest przecież ciśnienie czynnik roboczy. Jak to się robi nadal nie wiem tak żeby bilans energii wytworzonej był na plus.
(at) czesiu! Przyjmij do wiadomości, że silniki indukcyjne, ich budowę, charakterystyki i zachowanie się, znam lepiej niż własną żonę, więc mnie nie ucz, tylko zastanów się co Ty piszesz. Rozważamy silnik przystosowany do rozruchu gw/tr w naszej sieci. Taki silnik ma trzy cewki i w jego warunkach znamionowych zarówno dla gwiazdy jak i trójkąta na każdej...
Witam. Silniki krokowe " nie lubią " pracować bez obciążenia. Pomijając kwestię rezonansu - który występuje przy pewnych obrotach. Silnik po prostu " utyka " . Jak już Kol. napisał - wzmacniacz na LPT musi być do sterowania transoptorem. Pozdrawiam. Każda praca silnika w stanie jałowym jest bez sensu. Co to znaczy nie lubią? Nie utykają od braku obciążenia...
A w taki : https://sklep.galmet.com.pl/produkt/diel... nypel z tworzywa sztucznego gz 34-352 sprawdziłem, nie działa. każdy kawałek miedzi mam odizolowany i nic to nie daje. Jony swobodnie poruszają się w glikolu . Tak się zastanawiam, czy osad tych tlenków na rurach nie zabezpiecza przed dalszą korozją NIe zabezpiecza. zasu znajduje się powietrze...
Właśnie zabieram się za poprawianie tego schematu i po przeglądnięciu forów, dokumentacji i kart katalogowych zastanawiam sie czy nie lepiej byłoby użyć układów VNH3SP30 w konfiguracji półmostkowej. Jest tylko jedna niejasność. W karcie katalogowej układu napisano, że układ jest w stanie sterować prądem 30A, ale już nie napisano czy dotyczy to połowy...
Prąd jest ważny i zakres napięć w których ma silnik pracować. A że kolega chce uzyskać mniejszy moment niż daje producent to może być problem z utykaniem.
A ten napęd to właściwie jak jest zasprzęglony? Jak jest na paskach klinowych to wystarczy je zluzować "odrobinę":D Ale jeśli chodzi o rozwiązanie wykrywające utyk wału, to proponuję czujnik indukcyjny z wykrywaniem ruchu tzw. czujnik obrotów np. PCR z Selsu, trzeba tylko na wale znaleźć jakiś wystający stalowy element (np. łeb śruby, końcówka tzw....
Jeżeli częstotliwość znamionowa silnika wynosi 50 Hz to by osiągnąć znamionowe obroty musi być sterowany 50Hz, to logiczne. robson24-78 - LG też oferuje charakterystykę wektorową jak i forsowanie momentu, zabezpiecza przed utykaniem silnika, itd. Pozdrawiam
Zrobiłęm sobie kiedyś test w centrali wentylacyjnej były dwa silniki na dwóch falownikach 11KW prądy nominalne przekraczały już przy 45Hz,przy sterowaniu wektorowym silniki zaczęły walczyć ze sobą i nie były w stanie wejść w obroty, Nominalny prąd w tej konfiguracji jest przy 62Hz (dobory wydajności) ---------------------------------- Najprędzej to...
Kolego napisz w końcu czy ci przeszkadza pierdzenie dziurawego tłumnika czy utykanie silnika. I czy masz LPG .
Witam wszystkich posiadam audi a4 b5 1.8 benzyna plus lpg to jest zwykły silnik bez turba no to tak auto chodziło paliło na benzynie i lpg normalnie bez problemu ale w sobotę w tamtym tyg zaczeła utykać na benzynie i lpg ale pojawił się problem z ciężkim paleniem postanowiłem poszukać przyczyny trochę z tym zeszło za nim doszedłem z tym utykaniem na...
Prawie. Między innymi z tego względu że "ssanie" to nie tylko zwiększenie obrotów silnika, ale także wzbogacenie mieszanki ponad stechiometryczną dla prawidłowej pracy silnika do czasu osiągnięcia temperatury pozwalającej na prawidłowe odparowanie i zapłon paliwa. Reasumując - zimny silnik bez ssania nawet po dodaniu gazu, pomimo że nie zgaśnie, będzie...
Duże motory pala dużo w mieście przy ciągłym ruszaniu z miejsca, w trasie spalanie może byc zaskakująco małe jak na pojemność i gabaryty auta. Mniejsze silniki pala relatywnie dużo , bo są źle dobrane do masy auta i utykanie silników 1,2- 1,4 do auta klasy średniej jest nieporozumieniem , a producenci wciskają nam, że będzie oszczędnie i w miarę dynamicznie....
http://obrazki.elektroda.pl/2254907700_1... Witam, Każdy, kto posiada diesla starszej generacji na pompie mechanicznej, zimą może mieć problemy z odpaleniem auta, szczególnie podczas srogiego mrozu lub gdy paliwo jest kiepskie. Fabryczny sterownik grzeje świece przed uruchomieniem i przez pewien czas po uruchomieniu, do momentu rozgrzania...
di/dt i du/dt to parametry krytyczne związane z nienadążaniem obszarów struktury za wzrostem prądu lub napięcia przy załączaniu i blokowaniu. Powoduje to ich zagrożenia związane z chwilowym ociąganiem się i wystawianiem niepełnych (nieprzeładowanych) obszarów na wpływ pełnego prądu lub napięcia. A kto nie zdąży -to się pogrąży :) Obciążenia reaktancyjne...
Kolego schakal jeśli wyjąłeś i dokładnie wyczyściłeś zespół transportu i przy wyjętym transporcie nie było żadnych oporów sprawdż czy silnik podciśnieniowy pracuje. Zdarza się nieraz uszkodzenie lub przerwa w obwodzie w.w. silnika .Wówczas kartka nie przylega dobrze do pasów i utyka. P.S Łożyska kulkowe zamiast panewek pasują od RX 5026 ponieważ są...
Witam. Z rozważań teoretycznych wynika że regulacja predkości obrotowej slników indukcyjnych klatkowych może być tylko w zakresie Un do 0,8Un czyli praktycznie niewielka.Poniżej tego napięcia silnik utyka. Dzęki elektronice jest możliwa praca silnika w zakresie napięć poniżej 0,8Un. Przykładem tego jest opracowany przez Motorolę układ scalony do sterowania...
Witam. Proponowałbym sprawdzić pracę na powiedzmy 10Hz czy 15Hz przez jakiś czas i zobaczyć czy to utykanie jest stałe. Miałem taki przypadek, że uszkodzony był falownik i na prędkości poniżej 20Hz wystawiał za niskie napięcie i objawy były takie same jak u Ciebie. Po podniesieniu predkości powyżej 20Hz praca była ok. Pozdrawiam.
Witam! Samochód Opel Omega 2.0 na jednym wałku (GAZ i BENZYNA). Gość zatarł silnik, kupiliśmy silnik od vectry i zrobiliśmy przekładkę, z vectry został blok, wał i głowica (+zawory i wałek) reszta od omegi w tym rozrząd. Silnik odpalił, lecz nie pali na jeden cylinder (na pierwszy), benzyna jest na wtrysku, a gaz drugiej generacji (mixer przed kolektorem...
Wstępnie należy sądzić, że nastąpiło rozszczelnienie układu olejowego. W którym miejscu? Mój stary narząd wzroku, tak daleko nie widzi! Aktualnie jestem kilkaset kilometrów od miejsca zdarzenia. Może bez ironii, przecież napisane, że zalany cały przód. Maska zalana? Wywaliło wlewem oleju zapewne, i zapewne masz dziurę w tłoku wypaloną lejącym wtryskiem. Nie...
nie widziałem jeszce PGM-FI po 90-tym innego niż wielopunkt ale wszyscy się uczymy.Co do głowicy i zaworów to chyba jedyne ogniwo łączące utykanie na gazie i benzynie.Jednak zwalanie głowicy wolałbym zostawić na koniec.Ale skoro to ma być głowica to dlaczego ciśnienie jest po 13 atm i na wolnych jest idealnie :?:
Sprawa wygląda następująco: jest sobie maszyna z dwoma silnikami indukcyjnymi zasilanymi z jednego przemiennika. Pierwszy to 50Hz 400V, drugi 600Hz 400V. Pracuje tylko jeden silnik jednocześnie, a jest to przełączane stycznikami. Dodatkowo silnik 50Hz jest zabezpieczony wyłącznikiem silnikowym, ponieważ jest on mniejszej mocy. Taka jest konstrukcja...
Jak powstaje celowa nieszczelność to ta wartość spada z tego względu, że silnik zwiększa obroty biegu jałowego (bo dostał powietrza), ale przepustnica jest zamknięta. Dlatego też nie ma szansy na to, że przy nieszczelności na drodze od przepustnicy do grzybków zaworów ssących silnik utrzymał prawidłowe niskie obroty biegu jałowego; no chyba, że ta powstanie...
Seicento naprawione. Przyczyną utykania silnika i strzelania w gażnik był uszkodzony komputer. Wymiana na używany z dawcy organów rozwiązała problem. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i za zainteresowanie.
Może wystąpić "utykanie" silnika spowodowane zbyt dużym obciążeniem. obroty będą wtedy mniejsze (ok 400 obr/min) Jeśli to możliwe sprubój odpalić silnik z mniejszym obciążeniem i zobacz co się dzieje. Jeśli sieć wytrzyma to możesz próbować odpalić silnik w połączeniu w trójkąt, 7,2kW to nie jest tak dużo.
Witam, mam dokładnie taki sam problem w mojej Megane 1.4 16v 2000r. Na zimnym silnik kangurzy, na ciepłym już mniej. Utykanie jest na całym zakresie obrotów silnika. Dłubiemy to z moim pobliskim elektrykiem już od miesiąca co jakiś czas podkładając inne elementy (czujniki). Nic nie przyniosło skutku. Czy to może być wina oprogramowania? może wina wtrysków?
Szlak może człowieka trafić. Temat rozwiązany. Przy składaniu silnika zamontowaliśmy nową magistralę przelewu. Jedyna jaka była aktualnie dostępna to Engitech w intercars. Nienawidzę tej firmy, bo robi części bez utrzymywania jakości oryginału i często miałem z nią problemy w spasowaniu. Niestety w tym przypadku wynikło to samo. Część wygląda jak oryginał,...
Jesiotr napisał jakiś czas temu: "Najlepiej jak przezwoisz drutem Φ2 mm o łącznej długości 1000 m.To powinno się zmieścić. Jeszcze lepiej jak przezwoisz 4 x Φ1 mm ( ten sam przekrój ale lepiej wsypywać i utykać) oby tylko zachować długość ok.1000 m" Czy chodzi o całkowitą długość drutu razem z zagięciami cewek, czy tylko o długość drutu znajdującego...
Tak na marginesie naprawiałem już dwa samochody po zastosowaniu "złotego środka do łatania nieszczelności układu chłodzenia". Ten "złoty środek" pozapychał cieńkie wężyki prowadzące z głowicy do zbiorniczka wyrównawczego. Nie było obiegu i termostat w tym przypadku (wraz z czujnikiem temperatury) nie dostawał gorącego płynu do jego otwarcia. Płyn wybijało...
Łożyska są chyba ok, żadnych luzów na wale, żadnych hałasów podczas pracy. By nie szukać gdzie jest błąd, dałem reset do ustawień fabrycznych i narazie nie było utykania. Co do charakterystyki to dałem wektorową, jak pojawią się problemy to popróbuję z u/f. Jest jeszcze 1 parametr którego nie rozumiem: H22 wybór szukania prędkości. Ustawiłem na 0001...
Zmierz rezystancje grzałki sondy. Co do zaworka to może być coś z rozrządem . Nie przejmuj się dopóki silnik nie będzie utykał lub nierówno ciągnął. Jak tak się stanie to zajedz do vovlo niech naprawią.
"skoki napięcia na cylindrach" - ciekawe co to takiego ;) P0300 to wielokrotne wypadanie zapłonów w róznych cylindrach.. Na ciepłym ciśnienie sprawdzane było ? Czy na wolnych obrotach na ciepłym pracuje równo czy utyka ? ciśnienie paliwa było sprawdzane ?
Pisał też o wymianie silniczka krokowego, widziałes tam coś takiego w tym monowtrysku? Poza tym sterowniki tego silnika się nie psuły. Dalej jestem pewien że probem z przeciekiem powietrza, w tym modeli strzelał też wąż do serwa i silnik utykal na 4 i trochę 3 gar.
Witam mam problem po odpaleniu auta (odpala bez problemu) falują mi obroty. Słychać nierówną prace silnika i samochodem delikatnie kołysze tak jak by utykał. Dodam ze swiece sa nowe proszę o pomoc
Wymienić bez dyskusji. Po co wracać potem do tematu. Kondensator z za małą pojemnością będzie "osłabiał" silnik. Silnik nie rozwinie pełnego momentu obrotowego i może utykać. Po co ryzykować za kilka zł??? Tak, tak już zamówiłem. Chodziło mi o to by w jakiś sposób wykluczyć uszkodzenie silnika bo to jednak najdroższy element z możliwych przyczyn dysfunkcji...
W takim razie przydałoby się sprawdzić ciśnienie paliwa (ok. 1 bara) i szczelność wtryskiwacza - czy po nabiciu ciśnienia trzyma je cały czas i czy z dyszy wtryskiwacza nie kapie paliwo. Można też podpiąć się pod lambdę i zobaczyć co pokazuje, gdy silnik utyka (za mało paliwa, czy zalewa).
Sam miałem taką astrę ostatnio. Trzy błędy: P0300(5) wykryto przerwy spalania przy niskim poziomie paliwa P0302 przerwy w cyklu spalania cylinder nr2 i jeszcze jakiś P0300 Robiłem test odcięcia wtryskiwaczy, i rzeczywiście jeżeli wyłaczyłem drugi, utykanie silnika było wyraźnie mniejsze, można by rzec, że czy wtryskiwacz załączony, czy nie, silnik chodzi...
Siemanko.Mam podobny problem z przegrzewaniem silnika, gdy jade na trasie to temp delikatniew wychyla sie powyzej 90 st, jesli utykne gdzies w korku to drastycznie idzie w gore, gdy juz wruce do nomrlanej jazdy to powoli spada do 90 st,jednak ostatnio zaczela nawet na trasei wariowac i swskazywac ok 100-110 st,doradzi ktos co moze byc przyczyna?? CC700
Witam, Nie jestem pewien czy pisze w 'dobrym' okienku, bo będzie o rozruchu silnika, chyba klatkowego, 11 kW. Jest obciążony sporej masy bębnem, przez koła pasowe, przełożenie niewielkie (oczekiwana duża prędkość obrotowa bębna). Mam do dyspozycji póki co softstart kilka nr większy (chyba do 30kW). Są u nas podobne aplikacje, każda jest inaczej sterowana....
Witam, Mam problem z takim układem na suwnicy, czasem suwnica po załączeniu sygnalizuje przeciążenie i ten układ wysterowuje przekaźnik 1KA1, który wprowadza suwnicę w stan awaryjny. Sygnalizuje przeciążenie, chociaż jest bez ładunku i napędy wyłączone. Najgorsze, że ta usterka jest nietrwała i nie udało mi się jej zobaczyć fizycznie na module. Suwnica...
DO JESIOTR Robiłem prądnice z silnika od pralki co miała 36 żłobków.. Dobrze robiłeś - ale teraz popatrz uważniej na zwoje w stojanie - masz nawinięty jeden bok cewki poprzez dwa żłobki, cewka zajmuje 4 żłobki i na dodatek w fazie są 4 cewki. Jedna faza, a 4 cewki, a 4 żłobki to faza się mieści w 16 żłobkach. Jak byś chciał te 3 fazy każda w 16 żłobkach...
W instalacjach I generacji (na register) nie ma jak prawidłowo ustawić skład mieszanki. Nikt przecież nie wkładał sondy AFR w wydech i nie regulował, a regulacja zazwyczaj wyglądała tak że silnik się wkręcał na obroty — było ok. Użytkownik zwykle nieco przykręcał gdy samochód za dużo palił. Tu z Kolegą się nie zgodzę. Fakt, że zaraz po zagazowaniu...
Tylko, że rozruch takiego silnika trwa ułamki sekund, i on już wystartował. Gdyby "namyślał" się w którą stronę ruszyć, to wtedy trzeba by szukać przyczyny w układzie elektrycznym silnika, więc i kondensatorze. Owszem masz rację, ale nie do końca. To jest silnik z fazą rozruchową pojemnościową - tak się to nazywa. Oczywiście silnik taki startuje natychmiast...
To może być sprzęgło do regulacji obrotów, nie cierne tylko magnetyczne. Widziałem sprzęgła zasilane 0...120V= (chyba), przez tyrystorowy regulator z tachometrem. Bez tachometru i regulatora nie da się ustawić jakichś stałych obrotów - przy stałym napięciu utyka albo rozbiega się.
Przerabiam na pompę ciepła stary agregat od klimatyzatora Fujitsu AOYG45LETL. Chłodnica była podsufitowa ABYG45. Złożyłem wszystko do kupy z wymiennikiem płytowym i generalnie działa, właśnie na próbę grzeję wodę w zbiorniku. Wentylator turbiny od chłodnicy zostawiłem podłączony. Wszystko było by ok, bo niewielki pobór prądu silnika wentylatora mi nie...
Silnik poprzez przekładnię ciągnie długi łańcuch, jak np. łopatki zgarniacza trafią na przeszkodę (np. krowa nie ustąpi) to cofa łopatkę i jeszcze raz do przodu. Silnik ciągnie łańcuch którego naprężenie zależy od tego ile obornika, lepkości itd. Powiedzmy kilkadziesiąt, kilkaset kilogramów ? Krowa nie ustępuję, lub czyjaś noga utyka. Silnik w ciągu...
Może utyka na jednym cylindrze i rzuca silnikiem bo to masz tylko pod obciążeniem Dodano po 2 Sprawdź dopływ paliwa , może paliwa nie dostaje tyle co trzeba i rzuca silnikiem
może utykać podczas rozruchu/z cisn. w zbior./radzę zastosować zawór /elektro/włączany w momencie rozr na kilka sek.
Witam. Może jeszcze taka propozycja,która jest nie ma bezpośredniego związku z silnikiem ale jest stosowana w przemyśle .Poza zabezpieczeniami przeciążeniowym i zwarciowym stosuje się jeszcze kontrole czasu pracy urządzenia.Załóżmy że mechanizm "utyka" lub się rozsprzęglił co się zdarzyć może, to po przekroczeniu tego czasu zostanie wyłączone sterowanie...
Ten napęd w ogóle nie ma stopniowego ruszania - więc do szarpnięcia przy starcie będzie trzeba przywyknąć. Spowalnianie po krańcówkach - to które jest pod pozycją rA - działa na max 7 cm po zadziałaniu krańcówki (dla max parametr - 9) - czyli po pierwsze magnesiki muszą być ustawione na nieco wcześniejsze działanie (może tego nie wziąłeś pod uwagę i...
silnik dyson silnik dogrzewać silnik silnik przezwajać silnik silnik
odzysk danych nokia bf240 głowica iskrownik ustawić
solar bateria kamera sonoff przekaźnik
Jak zdjąć przyciski w Moulinex Masterchef 350? Problem z wgrywaniem oprogramowania do telewizora Philips