Witam, podepnę się do wątku, czy ktoś z was montował silnik 1,8T z VW ? poszukuję kogoś kto dorobi mocowania aby posadzić silnik 1,8T na belce Poloneza.
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
>Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek >luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie? panewka to tak jakby jedna czesc ukladu, wal jest jego druga czescia - obie czesci wspolpracuja ze soba i stad raczej powinno sie "wymieniac" oba wspolpracujace ze soba elementy. kol.arkadiusz na poczatku nie napisal...
No i co z tego że koło zamachowe od Poloneza? Wiesz chociaż o czym bredzisz? Wskaż mi proszę link do jakichś materiałów odnośnie silnika VW w Polonezie.
http://uk.youtube.com/watch?v=_V3XIyKB1t... Dowód na to, że jest Polonez z silnikiem VW. ;) Stare, ale jare... ;)
Kupujesz XUD9, w jak najstarszej odmianie z jakiegoś Citroena, skrzynię od Poloneza diesla można jeszcze bez problemu znaleźć i w ogłoszeniach i na złomowiskach. Znacznie prościej będzie jednak wyszarpać kpl. powerpack z jakiegos starego Mercedesa/VW LT - ze starego, tylnonapędowego "elteka" można wziąć skrzynię, silnik 1.6/1.9 z jakiegoś starego osobowego...
Mam małe pytanie jak połączyć silnik z VW Passata1.9D ze szkrzynią od poloneza? Połączyć na stałe czy na tzw paski? Który sposób będzie lepszy bo moim zdaniem to najlepej na stałe to zmontować i będzie GIT.
Napisałem ci masz silnik w przepustnicy to nie polonez gdzie miałeś linię od gazu i ssanie na lince
Witam wszystkich Mam takie oto pytanie: Czy jako silniki napędzające cały układ mogę zastosować silniki od wycieraczek od VW golf bo takie posiadam ale nie wiem jak wygląda silnik od poloneza czy malucha i nie wiem czy sposób połączenia silnik od golfa i podnośnika będzie wyglądał tak samo jak w przypadku silnika od malucha. Proszę o pomoc Pozdrawiam...
Nie wiem jak jest dokładnie w vw ale poszukaj po kablach od stacyjki stycznika który odpala auto bo prawdopodobnie tam jest przyczyna. Ja miałem identyczny problem ale w polonezie i właśnie stycznik się w jakiś magiczny sposób zepsuł i i nie wracał do poziomu wyjściowego, czyli nie rozłączał prądu i silnik nie gasł. Oczywiście mogę się mylić bo polonez...
Spróbuj zalożyć kondensator przeciwzaklóceniowy do alternatora, mialem kiedyś dawno temu taki przypadek w polonezie plusie. Pozdrawiam...
ty mnie nie rozumiesz !!! 2 silniki poloneza na 2 przednie koła i 2 silniki VW III na 2 tylnie koła i 4 nowe akumlatory żelowe
ludzie moi kochani czemu jak macie na silnikach vw ok 200 tys to wy przechodzicie na mineralne oleje to nie polonezy. to sa silniki ktore bez problemow robia 500 tys. syntetyk wlej i zobaczysz roznice i sie nie przejmuj ze cos sie stanie. a przynajmniej pol syntetyk.ludzie mineralny olej nienadaje sie do diesli w naszym klimacie. jest za gesty a po...
Ty masz aparat zapłonowy na wałku rozrządu (jak na zdj. w 1 poście), czy w bloku silnika ?. Ten od passata będzie pasował tylko w tym drugim przypadku Moduł od poloneza nie będzie współpracował z czujnikiem halla, musisz gdzieś zdobyć moduł tsz (golf mk II, passat b2 i inne vw z lat 80)
Bo dragonku1473 zadajesz pytania stare jak świat : jak znaleść GPZ? Też mi problem. POzatym naprawiam polonezy i bardzo to lubię . Nie obrażaj naprawiających polonezy pod blokiem - ty fachowcu od........
Witam. Skrzynia pasuje od poloneza 1.9d prawdopodobnie. A co z oryginalną skrzynią od VW 1.6 z sprzęgłem?
przenosić odmę jest sens jeśli silnik ma już duże przedmuchy (zużycie cylindrów objawiające się spalaniem oleju przez silnik) obrotomierz w zasadzie dowolny dla silnika 4 cyl (najprościej wymienić licznik bo po prostu drugi tylko podłączasz) może być od poloneza czy fiata 125 zielony kabelek to ten który wychodzi z pinu nr 1 modułu zapłonu przepływomierz...
ten silniczek i regulacja zaworów to taki żart,odstaw do mechanika on będzie wiedział co zrobic. Jaki może być koszt wymiany z czesciami paska rozrządu,klocki,szczęki i płynJakiej firmy pasek dobry,rolki,napinacze oraz płyn hamulcowy jest stosowany w VW GOLF 3.Oraz jaki olej zalać do silnika.Czy ufać warsztatowi.Po ilu km następna wymiana oleju w silniku....
30-40 lat temu było to popularne. Przeważnie montowano VW 1,5 lub 1,6. Bywały też montowane Peugeoty 2,1 i 2,3. FSO montowało 1,9 od Citroena. Ale do tego jest potrzebna obudowa sprzęgła, łącząca dany silnik ze skrzynią poloneza. Kiedyś te obudowy robili "prywaciarze". Dzisiaj musisz poszukać w ogłoszeniach lub na szrotach.
Witam Samochod nastepnie chcialem zdiagnozowac programem VAG-COM Tym softem zrobisz tylko grupe VW AUDI SKODA SEAT Soft do poloneza jest na elce.
cewka od poloneza-elektronika,VW golfa II (bosch z zielona nalepką),lady samary,itp
Poszukaj silnika VW 1.8 16V o oznaczeniu KR wraz z osprzętem, widziałem na OLX. Myślę, że zespoły napędowe zniosą spokojnie jego moc a z osiągów na pewno będziesz zadowolony. Nie wiem czego się czepiacie człowieka, to jego auto i ma prawo z nim zrobić co chce. Wystarczy popatrzeć jak w USA przerabia się klasyki i nikt nad tym nie płacze. Dodano po 3...
Kolego astra 2.0 DI więc pewnie chodzi o X20DTL.Mogę cię tutaj zaskoczyć bo powiem ci że te silniki nie chodzą i nie będą chodzić jak żyleta.Opel spaprał ten silnik jak tylko się dało.To zaledwie 82 konie przy pojemności dwóch litrów wtrysku bezpośrednim i czterech zaworach na cylinder.Przecież tyle koni miał polonez no sory bardzo.Dla porównania weźmy...
Najpierw byś sie zapytał czy jest cos takiego. Nie ma do Renault. Ludzie-co wy tak z tymi interfejsikami?Sterownik silnika samochodu to nie ericsson czy nokia że jest do tego sofcik i fejsik. Do VW i poloneza jest tylko . -nie ma do opla -nie ma do renault -nie ma do fiata i całej reszty
VW to nie Polonez! Renault, PSA, Fiat też miały wtrysk Boscha. I co z tego jak całkiem inna elektronika nim sterowała.
Korpus przepustnicy, wtrysk pojedynczy Bosch (monojetronic, monomotronic), podejdzie z jakiegoś fiata (Tipo/Tempra 1,4 1,6, Brava 1,4) polonez caro plus, VW Golf/polo/ Passat B3 (kod silnika RP, AAM) bądź PSA (patrz na średnicę gardzieli)
średnicę przelotów chyba najlepiej dobrać jak najbardziej podobną do oryginalnego pierburga? nawet jeśli jest od wersji 1.1 - 1.3 i resztę korygować dyszami? w przypadku fosów montowanych do vw mało kto wymienia dysze, bez żadnych regulacji silnik odpala i chodzi stabilnie, wystarczy tylko "doregulować".
Ładowanie może być ale bardzo słabe lub w ogóle, kontrolka w porządku, sprawdź na początek regulator i szczotki czy nie są zbytnio wytarte, jak jedna jest więcej wytarta to sprawdź jak pisałem wcześniej, jak masz zużyte szczotki to możesz je same wymienić, pasują od poloneza, trzeba tylko przelutować.
A może kopci je z tego powodu że robisz krótkie odcinki i świeca nie rozgrzewa się do takiej temp. żeby się oczyściła, ja też mam taka sytuacje w swoim vw polo, albo przewody WN masz już słabe
Słuchajcie ! To jest to samo co, jakby trzeba było włożyć silnik 1.6 od Poloneza z 2000 r, do Poloneza z 1994 r. Niby ten sam samochód, ale zmiany są widoczne. Podobnie z tym Vento.
To niech kolega odczyta co na tym pisze.Jeśli Boscha to jest to nastawnik (regulator) biegu jałowego, jak Multec to jest tam krokowy. Można to przełożyć do takiego samego układu . Boscha Mono-Jetronic był montowany w VW, FIAT, RENAULT 19, CITROEN. Multec to układ wtryskowy OPLA.
Nadciśnienie , Kolego Polonez, masz na rurze pomiędzy filtrem powietrza a turbiną , to turbina pcha powietrze do filtra? Pomyśl niczym coś napiszesz!
sZfedo --> jeśli masz zamiar ciągnąć za poldkiem cysternę z benzyną to bierz poldka. on za dużo pali. za 3 tysiące masz to starsze polo w naprawdę fajnym stanie. silnik 1.4 powinien cię zadowolić.
Jesli juz fantazjowac to ok: silnik vw z przodu zamontowany wzdluz skrzynia biegow stary passat,audi montowany z tylu Mozna pomyslec o czesciach z fiata,poloneza czyli klasycznie skrzynia biegow,wal,tylny most(to raczej nie wejdzie do malucha)
powiem tylko ze silnik gaznikowy mozna spokojnie odpalac na gazie gdy jest zimny - nawet w zimie mam podobnego poldasa z przebiegiem 70kkm na gazie +140kkm na Pb naprawde szkoda benzyny TAK A SILNIKA CI NIE SZKODA ??? ??? ??? Nie ma znaczenia czy silnik jest na gaźniku czy na wtrysku, aby pracował poprawnie gaz powiniem włączać się jak temperatura...
Polonez 15 pewnie ma rację. Masz komunikację ze sterownikiem silnika? Kontrolka świec zaświeca się na chwilę po przekręceniu kluczyka. Przecież widzisz, że w zegarach czysto.
Nikt się nie chwali jak długo eksploatował akumulatory poszczególnych firm. Myślę,że żywotność akumulatora stanowi o jego jakości. Ja się pochwalę miałem różne Centrę,Five Star i ZAP Piastów. I tak :Centra (stara)jako taka ok.4 lat eksploatacji Five Star -totalna porażka nie wytrzymał 2-ch lat ZAP Piastów 60Ah -eksploatowany w Polonezie z silnikiem...
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
Sam mam 1,9 TDI (ATD więc PD) w Fabii, 530000 na blacie aktualnie, bez problemów z silnikiem. Znajomy ma taki w Octavii 520000 i również bez problemów. Auta mechanicznie są w takim stanie że możnaby zdjąć 300 tysięcy z blatu i byłyby jak 200 w innych. Po prostu nie cofane liczniki. Znane są przypadki gdzie dobijały do miliona. Inny znajomy miał Galaxy,...
Polecam wykonać trajkę na całym ukladzie napędowym od Maluszka! Silnik od WSKi nie uciągnie mostu od Poloneza! Narobisz sie i wyjdzie jakiś nieproporcjonalny bohomaz. Trajki te najszlachetniejsze robi się na silnikach VW! Zwłaszcza Garbusów i pochodnych! Zaporożec i Maluch mają podobny napęd i dostępność części Malucha i ich cena gwarantuje dokończenie...
W samochodach, z którymi miałem do czynienia były dwa czujniki. Jeden odpowiadał za wskazania temperatury na desce, korzystał z niego również sterownik benzynowy i on był umieszczony w bloku silnika w rejonie termostatu. Drugi sterował wentylatorem na chłodnicy i w FSO (Duży Fiat) i Polonezie umieszczony był na chłodnicy, ale już megance znajdował się...
Chyba przekładni "z", no to turbodisel 1,6-1,9 VW. Koło zamachowe z automatu, flansza przegub od tego plus krótka półoś i szczątkowa obudowa sprzęgła (mocowanie rozrusznika). Wydech masz mokry czy suchy? Chłodzenie wew. czy zaburtowe?
sprawdź koniecznie czy przypadkiem nie zwiera Ci przewód od czujnika temp. na mase . wszystkie brązowe przewody w VW są to masy.(całe brązowe bez pasków ) a co do spadania z obrotów i gaśnięcia to wina silniczka krokowego jeżeli elektycznie jest sprawny a zacina się mechanicznie to środek(mechanika wraz z samym silniczkiem )pasuje od poloneza caro lub...
Z tego co pamiętam dla sprawnych rozruszników. Fiat 126p 40A Polonez 1500 80A VW 1.6 D 160A VW 1.9 D 180A VW LT 2.4 D 220A VW T5 2.5 TDI 280A Pomiary robione przy 20 st C. Diesel przy odłączonych świecach żarowych.
Witam. W moim golfie III 1.4 jednopunktowy wtrysk, uszkodziła się pompa, objaw jest taki że jak przekręcę kluczyk to jest cisza ale jak uderze wieko w zbiorniku i przekręcę kluczyk to załapie. Kable i złącza wszystkie wymieniłem i nic nie pomogło. Postanowiłem więc założyć inną pompę którą posiadam. Założyłem więc pompę od poloneza rovera 1.4 która...
Ahh Polonez :D Też miałem problem z pompą. Mistrzostwo. Ja ciąłem podłogę flexem i ją odgiąłem. Stary był i zgnity na maxa więc nie szkoda mi było. Ale z silniczkiem od wycieraczek nie pamiętam bym miał jakieś większe problemy. Silnik FSO, może w Roverach było inaczej. I jakość tego magicznego niebieskiego przekaźnika (Mikroprocesorowe urządzenie sterujące...
Osobiście i od zawsze dokręcam śruby poszczególnych elementów siłą ogólną jaką dany element należy dokręcić bez podziału na samochody poszczególnych producentów. Zatem bez różnicy czy dokręcam sprzęgło w VW, Polonezie czy Renault ale sprzęgło a dokładniej dwumasę w następujący sposób. Oczywiście kolejność dokręcania śrub ma znaczenie i zakładam że wiesz...
Benzyna to lipa w 5008. Mazdy mają słabiutkie blachy, jak w Polonezach. Jest jeszcze Opel Zafira 1,8, jednakże auto starszej generacji od 5008, lub coś ze stajni VW. Niestety teraz silnik benzynowy powyżej 1,6 to rzadkość u wszystkich marek. Dlatego mi wpadła w oko Toyota Prius Plus (7 osobowa), ponoć najbardziej bezawaryjne auto na rynku. Tylko ta...
Ciekawi mnie jaka byłaby efektywność silnika samochodowego w ciągniku rolniczym (moc, czy da rade zrobić takiego SAM'a żeby miał wszystko to co ciągnik z fabryki- WOM, podnośnik, jeszcze tura do tego wszystkiego)?? Popatrz sobie na ciągniki/miniciągniki SAM. Mają silniki od Malucha, Poloneza, 1.8 Forda, 2.0/2.5D Mercedesa, chyba wszystkie możliwe z...
Od kilkunastu dni sąsiad dwa domy dalej składa (ma dobre wyposażenie warsztatu mechanicznego, plany zabawki ma) takiego ,,ruraka'': pełna klatka z rur bezszwowych cal, silnik/skrzynia z tyłu (jak dla mnie na oko trochę mikry, z VW busa), cztery niezależne wahacze, na dniach obejrzę układ kierowniczy, miło popatrzeć na jakościową robotę, do końca wakacji...
I nie szukaj "starszych" i prostszych diesli, bo będą zajeżdżone. Synuu! POszukaj jakie przebiegi robi "stary i prosty diesel" z MB W124. Również uwielbiam 1.9TDI, to oszczędna rakieta, ale najlepszy będzie stary wolnossący diesel, z Volkswagena, części tanie, mało pali. Albo 1.9D z poloneza. Silnik Citroena, nie do zajechania. W warsztacie mamy takiego...
Witam wszystkich,śledzę ten wątek od jakiegoś czasu i postanowiłem się podzielic swoimi doświadczeniami.Posiadam dwa auta VW LT 28 z silnikiem 2.4 TD oraz Poloneza Trucka 1.9D ( Citroen ).W obu samochodach zastosowałem własnoręcznie wykonanom instalację dwuzbiornikową sterowana elektrozaworami z wymiennikami ciepła w postaci rurki miedzianej nawinietej...
czesc ,sprawdzenie sondylabdy kosztuje 10zl banalne uzadzenie.jezeli bedziesz mial zepsuta to sprawdz przed kupnem nowej czy masz sondelambde na jednym przewodzie czy na dwoch,jezeli masz na jednym to mozesz kupic sondelambde z poloneza za 110 zl orginalna do vw kosztuje 250 zl.ja juz jezdze 1.5 roku na polonezowskiej i jak narazie jest ok. pozdrawiam.
a jeśli można wiedzieć jaki jest tytuł tej książki?. Na chwile obecna posiadam książke napraw dostęoną w księgarniach ale to nie jest to co potrzebuje. Nie ma w niej dokładnej budowy silnika, momentów dokręcania śrub itp. Jest w niej natomiast kupa śmieci typu jak zminic klocki czy też płyn w układzie chłodzenia i to wszystko jest na dodatek niedokładnie...
Tylko dalej nie wiemy czy chodzi o zamianę prądnicy na alternator i co ten C-330 ma na masie (+) czy (-) . To jak nie wiecie, to po co zabieracie głos? Po wymianie - witamy w prawdziwym świecie. Baterie pod napięciem 14,4V będą ciągle niedoładowane, ale za to trzeba będzie mniej wody dolewać i częściej je zmieniać. Jeszcze lepiej. Pasuje bez większych...
wydaje mi siw ze glowica z fiata 125p czyli z silników typu 115c ...... nie posiadala uszczelniaczy zaworowych ma inny ksztalt komory spalania silnik 115c ma mniejszy stopien sprezania natomiast glowice z polonezow czyli silnik typ AB maja uszczelniacze zaworowe mojadobra rada !!!!!!!! nigdy nie stosowac oryginalnych uszczelniaczy zaworowych produkcji...
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
Spoko ale tak to można było robić w Fiat 126p , 125p czy polonezie. Raz wyczyszczona odma i szczelna nie jest problemem. A jak już naprawdę wali olejem do dolotu to oznacza silnik do remontu . I takie rozwiązanie które proponujesz było modne 20 lat temu . Dalej widzę żyjemy komuną .
Szok ale w koszty się wkręciłeś. Prowadnice jak sama nazwa mówi. Głowica jest z aluminium wiec zawór nie może w niej pracować potrzebna jest prowadnica w której umieszcza się oring i wtedy szczelnie pracuje zawór. Prowadnica jest wciskana w gniazdo zaworu. Ja na twoim miejscu sprawdził bym odmę jak spala ci tyle oleju bo 1 litr przez 400 km to na gumki...
Dzięki marck Niech to będzie odpowiedź na posty o przestarzałych konstrukcjach FSO !!! Łza się w oku kręci, gdyż od tamtego czasu minęło już około 35 lat. A przy okazji, ostatni wolnossący diesel jakim jechałem /konstrukcja silnika chyba z lat 50 - nie jestem samochodziarzem/, to produkowany jeszcze kilkanaście lat temu VW Polo. Jak się to ma, do diesla...
te silniku lubią być zaolejone,ale można temu zapobiegać. Co do uszczelnienia i wyczyszczenia odmy oleju z silnika nie ma potrzeby spuszczać.Zależy wiele od oleju na jakim silnik pracuje. Mineralny będzie odkładał szlam. sama podstawa odmy musi być prosta lubi się odkształcić [wygiąć tak jak w Polonezie czy Maluchu pompka paliwa]. Przed montażem trzeba...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Warsztatów specjalizujących się we FIATach jest niewiele mniej niż tych wyspecjalizowanych w VW, do silników FIRE żadnych specjalizowanych narzędzi nie potrzeba (to silnik 8V, są znaki do ustawiania rozrządu, nie potrzeba blokad, a w razie czego silnik i tak jest bezkolizyjny, więc jak źle założysz rozrząd to najwyżej nie odpali), a poza tym jak ktoś...
Witam. Panowie a ten silnik to ma ""elektrycznie sterowany termostat""??? Kolega Polonez napisał że pokazuje mu temperaturę 70 stopni a realna zmierzona w zbiorniczku to 68 stopni. Po wymianie czujnika temperatura jest OK ale gdzie? na zegarze czy pod maską. Co z dolnym wężem jest ciepły po wymianie czujnika temperatury? Jakieś dziwne to.
Honda Accord 2.2 i-CDTi, VW był dobry w latach 90. kiedy stanowił konkurencję dla Polonezów i Moskwiczy.
nie wiem czy dobrze zrozumialem ale nie ma uniwersalnego jednego schematu podłaczenia lpg w w/w samochodach ale co wazniejsze to, podaj jakiej firmy instalacje Cie interesuja jakie dokladnie samochody i pojemnosci silnika oraz jaki kolektor ssacy w roznych firmach oferujacych lpg schematy sa rozne w niektórych nie ma po polsku schematów ani opisow poprostu...
lecz zwracam uwagę iż 1.8t jest jednym z nielicznych silników benzynowych które max moment obrotowy łapią już od 1750obr. I dlatego dobrze sobie radzą. Charakterystyka stworzona specjalnie dla dziadków którzy boją się przekroczyć 3000rpm, w sam raz do sprawnego przyspieszania przy jeździe po poranne bułeczki. Z punktu widzenia osiągów silnika i jednocześnie...
Czujnik temperatury silnika oparty na termistorze stosowany byl w Polonezach oraz Fiatach 125p (Rezystancja zmienia sie miedzy obudowa a zaciskiem czujnika). Tego typu czujniki powszechnie teraz sa stosowane w ukladach wtryskowych rowniez do pomiaru temp silnika. (czujnik posiada 2 zaciski) Np Vw Golf, Opel, Produkowane mniej wiecej od 1990r
udało się, ale swoją drogą to nie podoba mi sie działanie tego układu ponieważ zaczyna wykrywac czy jest ciśnienie- sygnał z czujnika dopiero na wyższym zakresie obrotów silnika.. fakt to nie polonez tu czujnik działa odwrotnie podaje mase po pojawieniu sie cisnienia więc ten sygnał przetwarza sterownik silnika i stąd do zegarów lub inaczej tego nie...
chodzi mi o to że silniki (małe jak je nazwałem) były montowane do tanich w zakupie aut miejskich. silniki o pojemności pow 1,6 były zaś montowane do aut dość drogich (pow. 70000zł - nowe w salonie) i dlatego na rynku wtórnym bedą w o wiele starsze wiekowo (w tych samych cenach) . nie ma silników niezawodnych- wszystkie się psują ;-) nawet "wieczny"...
W syrenie wystarczy odwrotnie podłączyć akumulator i będziesz miał "-" na masie ;) Normalnie cewka jest kluczowana do masy (do "-" akumulatora). Przeróbka obrotomierza z silnika 4ro suwowego z rozdzielaczem zapłonu do 2 suwa bezrozdzielaczowego (3 cewki) może być trudne, pomijajaą już fakt, że raczej 2 suw wkręca się na wyższe obroty.
mam trabanta z silnikiem 1300ccm, irytuje mnie gaźnik z automatycznym ssaniem i ciągłe problemy z wolnymi obrotami. . Jeżdziłem kilka lat na takim silniku i znam ten ból... :D Jest to silnik VW, gażnik pierońsko wredny na zanieczyszczenia paliwa. Zapycha się dysza wolnych obrotów i to powoduje kłopoty. Jedyna rada: dobry filtr paliwa i czyszczenie...
jaki silnik rok i tak dalej --- lecz zrób tak jak jak sie samo programuje poloneza z wtryskiemm ( komp bosch ) pozostaw wyłączony aku na jakieś 5 min zapal silnik , nie dowawaj gazu nic nie rub niech sam chodzi do momętu uzysjkania temperatury najlepiej jak sie załonczy wentylator pamiętaj nie dawaj nogo na gaz , pozdrawiam Seba napisz jaki masz silnik...
Korzystając z tematu chciałbym sie zaytać jakom sonde (odpowiednik) moge założć do poloneza (Bosch) 4 przewody bo moje już się chyba kończy auto ma ok. 180000 km a jak ją mierzyłem to mi nawet wartości ujemne wychodziły chuba że to tak ma być ale silnik nie pracuje za dobrze troche nim trzęsie. Za każdą pomoc z góry dziękuje pozdrawiam.
Przestalo dymic po wymianie wydechu - majster klepka zalozyl taki od poloneza i smiga. A to przyduszanie chyba jednak musi byc - tak sie dowiedzialem na angielskim forum porka.net. Dzieki wszystkim za odpowiedzi! - pisze dopiero teraz, bo dostalem prosbe od moderatorow o zgloszenie zamkniecia tematu ;) DZIEKI i pozdro!
Podglądaj sobie rankingi amerykańskie i europejskie. Ostatnio nawet był taki na onecie, kia/hultaj chyba 3 miejsce. Ja patrze z perspektywy warsztatu i osobistego (mam dwie kia od nowości). Jedź do pierwszego lepszego zakładu i zapytaj czy kiedykolwiek robili silnik VW,Opla. W odpowiedzi usłyszysz śmiech i "panie na pamięć go znamy", a potem zapytaj...
Samochód może i jest historyczny, lecz w tzw. międzyczasie przechodził modernizacje. Przypuszczam, że skoro w ostatnich egzemplarzach montowane były silniki ROVER z wtryskiem i katalizatorem, to osprzęt tego silnika mógł wymagać magistrali CAN. Przyglądałem się też innym ECU np. FORDa czy chyba VW z logo BOSH. W każdym przypadku takie same trudności...
Przy silniku 4T (tym do którego jest dedykowany przedmiotowy moduł VW) i czterech cylindrach zapłon jest co 1/2 obrotu ( tarcza nadajnika impulsów ma cztery wycięcia, jest sprzęgnięta z wałkiem rozrządu 1:1 a ten na jeden obrót wało robi pół obrotu). Poniżej zdjęcia hallotronowego nadajnika impulsów VW: http://obrazki.elektroda.net/76_12621792...
Dobra,skończmy tą dyskusję.Od jutra myjemy przepustnice w oplach na mutecu TBI i fiatach na marelli SPI.Coprawda nie wiem z czego,ale zawsze. Nawet w naszym kochanym polonezie :) Koledze M4SA chodziło chyba o wykasztanienie się adaptacji,albo pomieszał pojęcia. moj drogi nie o adaptacje lecz o wprowadzenie nowych wartosci nastawu , mysle ze w vw jeszcze...
Z tymi częściami to ludzie tak mają i często właśnie słyszę jak mówią, że części do "Japończyków" są drogie i nie opłaca się kupować tych aut. A wcale tak nie jest ponieważ ceny zamienników są podobne do innych aut jak VW Opel Ford itd. Może kiedyś to i tak było, gdy porównali ceny części do zachodniego auta i do Poloneza to wtedy była różnica. A i...
Autorze, masz dziwne podejście, trochę jak taki Janusz emeryt który zatrzymał się na czasach Fiata 125 albo Poloneza, gdzie 2 lata to byłą wielka różnica bo auto korodowało na całego Chcesz koniecznie VW/Golfa, weź pod uwagę to że Golf IV ostatni ma dobre silniki, w Golfie V dobre są tylko 1,4 albo 1,6 (ale muły niesamowite, chyba rower jest szybszy),...
dlatego mam wrażenie że mechanizm się gdzieś zacina i wtedy automat nie włączy silnika rozrusznika ( miałem kilka lat temu tak w polonezie więc myślę że w Twoim może też być coś podobnego ) Dodano po 6 oczywiście lepiej jak poczekasz na wypowiedzi innych osób a tym forum bo ja mogę się mylić (jestem raczej amatorem a nie profesjonalistą )
Witam Instrukcja obsługi każdego samochodu nie podaje rodzaju oleju (min czy syn ) a tylko wymagane gęstości i klasę oleju. Ja od 20 lat jeżdżę na syntetyku nawet w Polonezie. Obecnie w B3 2E mam zalany Motul 4100 Power, SAE 15W50, Techosynthese, klasa API: SL/CF, normy VW 505.00 - 501.01, MB 229.1. Na opakowniu jest napisane po niemiecku, że jest to...
Mondeo to syf. Nie bierz nawet. Znajomy sprowadził ładnie wyglądającego z dość niskim przebiegiem z włoską instalacją LPG bodajże. Tak go chwalił, tak sie cieszył. Pojeździł 3 lata i sprzedał bo nie miał już sił w niego ładować pieniędzy. Kolego kup najlepiej Poloneza z silnikiem Rovera 1.4 16v. Nie popsuje sie bo tam nie ma co sie popsuć chyba że coś...
(at)Janusz_Janusz To bierz sie do pracy i nie pitol o dzieciecych marzeniach i wies tuningu :) Jak cos zrobisz sensownego z autem to podyskutujemy... latwo krytykowac innych trudno cos samemu zrobic. Kalkulacji nie znajdziesz bo nie wiesz jakie niespodzianki cie czekaja :) Jak pisalem szykuj sie na spore wydatki i tyle... Na dzien dobry masz zakup turbiny,...
Alfa 1.8 benzyna -porażka,obraca panewki space star-pompy wysokiego ciśnienia w silnikach GDI siadają z innych wymienianych tutaj na forum hyundai lantra, acent bardzo mało awaryjne honda civic ,mistubishi colt 1.5 stara toyota corolka też jest dobrym wyborem wszystko zależy od stanu danego samochodu , nie zarażaj się żadnym starym golfem ani audi ,...
Piszecie ciekawe rzeczy, natomiast nie sądzę, by karcenie mnie za wybór samochodu Volkswagena było odpowiedzią na moje pytanie z tematu Kolego ostatnim autem jakie brało olej jakie miałem był polonez xx lat temu, teraz żadne nie bierze bo nie kupuje szajsowatych marek, i silników z plasteliny. Jeszcze uwierzył bym jak być kupił ulepa ale skoro kupiłeś...
Co do masełka to faktycznie może być to uszczelka pod głowicą, chociaż nie koniecznie. W moim polonezie z gaziurą czasami tez się pojawiało, jak to powiedział gaziarz "urok gazu i jazdy na krótkich odcinkach". Niepokojący jest jednak ten ubytek płynu chłodniczego i to w dość sporej ilości. Najlepiej przeglądnij jeszcze raz wszystkie węże i chłodnicę....
Jeżeli chcesz je przekazać do legalnej stacji demontażu pojazdów i uzyskać stosowny dokument umożliwiający wyrejestrowanie , to z tego co wiem pojazd musi być kompletny tak jak był kupiony w salonie . Za każdy brakujący kilogram masy w stosunku do masy oryginalnego auta tej marki każą płacić .... i to nie mało. W końcu to ich biznes sprzedaż używanych...
Pozwoliłem sobie odgrzać temat, bo po wyjęciu wczoraj filtra p.pyłkowego w swojej Astrze stwierdziłem totalne upalenie/zardzewienie opisywanego tutaj rezystora. Mam jednak wewnetrzne zapędy,żeby zamienic ten rezystor (koszt nowego-115zł) na regulator PWM,bo aż sie tu o to prosi. Szukajac na elektrodzie nie znalazłem jednak,poza sugestią zastosowania...
Moj silnik ( 2,0 16V 136KM ) też bierze ok 1 l na 10000 i to jest chyba normalne ,ale to 16V. masz kolego rację teraz to już robi się normą jak miałem kiedyś mk3 1.4 abd 60KM to tam w instrukcji było napisane że "zużycie oleju może wahać sie w granicach do 1l/10000km i może zależeć też od stylu jazdy kierowcy" w latach 80-90 to konstruktorzy prześcigali...
Wszystko tylko nie Seat. Tam mało co pasuje od reszty VAG'a. Przykład - zamek w drzwiach wymienny Audi-VW-Skoda a Seat ma inny, takie przykłady można mnożyć. Ciekawe jak poradzili sobie z problemem zaworów ssących (silniki o bezpośrednim wtrysku), bo Kia tego problemu nie ma. Na jakimś tam forum czytałem jak gostek poszedł do serwisu Kia/Hyundai zapytać...
Co do Peugeota, to awaryjna i droga w naprawie tylna belka. Nagminne jest padanie opornicy w dmuchawie i koszt oryginału to przeszło 700zł, a zamiennik około 500zł. Na szrotach znają te ceny, wiec sobie też za to nieźle liczą. Co do naprawy tego nie jest to proste i nie każdy się podejmuje. Co do silników, to nie wiem jak w 206, ale ogólnie ja więcej...
2E2 jest jakimś rozwiązaniem. Zajrzyj na forum golfa tam jest temat o swapie gaźnika rodem z polonezów/ dużych fiatów do silników VW, czyli to samo co w audi :). Te FOS'y to są proste gaźniki dwu gardzielowe, nie ma się co w nich zepsuć. Wypadają dość przyzwoicie w osiągach i nawet ze spalaniem da się zejść w dół.
Mitsubishi nigdy nie było tanie w serwisie, ASO czy nie. Z Suzuki jest jeszcze model SX4, jest Hyundai Tucson i większy SantaFe, Kia Sportage i Sorento, Toyota Rav4 też występuje obficie, jest też hit sprzedaży czyli Nissan Qashqai, pierwsza generacja miała nawet jakieś normalne silniki. W latach 90. za kupnem Volkswagena przemawiała awaryjność dużo...
jet jeszcze jedna opcja - powiedz tylko czysilnik bierze olej. jeżeli masz zużyte uszczelniacze zaworów na ciepłym silniku olej rzadszy przedostaje się koletorem ssącym do garów i parując w komorze spalania wypiera tlen niezbędny do procesu spalania przez co odpala dłużej, bo musi najpierw opary z oleju wydmuchnąć i dopiero zaskoczy. Jeżeli natomiast...
Panowie, czytam sobie teraz te posty i odnoszę wrażenie jakbyście chcieli mieć "nastolatkę z 30-letnim doświadczeniem w branży"; autka z tych lat wyglądają jak wyglądają, trwałość też jest nadszarpnięta. Kwestia jest tego rodzaju, że jednak jakby były nieładne, to do niemieckich aut części jest po sufit: oryginałów, zamienników i używek. Z francuskimi...
Nie rób tego !!! Co prawda nie wpłynie to na pracę silnika, ale uszkodzi klimę. Temperatura parowania freonu R134a wynosi ok. 0st. Jeśli powietrze, które odbiera ciepło od parownika będzie miało poniżej 5st. istnieje niebezpieczeństwo zamarznięcia parownika i uszkodzenia sprężarki. Wg mnie masz zagrzybiony parownik i to jest przyczyną parowania szyb....
W Polonezach były montowane zwykłe turbosprężarki z WSK Rszeszów(no troszke zmodyfikowane). Silniki cywilne wewnątrz różniły się tylko płaskimi tłokami(z silnika do benzyny LO78), oprócz tego był zmodyfikowany gaźnik, aparat zapłonowy, kolektor wydechowy. Obok chłodnicy był montowany intercooler. W zeszłe wakacje miałem takie cudo przez kilka dni w...
Kupiłem auto i okazało się, że jest problem z dużym spalaniem oleju (1l/1000km). Zalełem go mineralnym Lotosem i tak trochę jeździłem. Przedtem prawdopodobnie też śmigał na mineralnym, bo tyle nagaru na pokrywie zaworów to widziałem wcześniej w Polonezie co jeździł na Selektolu. Przejechałem około 2000km i olej wyglądał jak smoła. Aby przestał brać...
remont silnik polonez polonez silnik wycieraczka polonez silnik citroen
dławik rdzeniu toroidalnym spawa blacha elektroda android blokowanie
wkrętarka akumulatorowa cyberpower cp1500epfclcd
Gdzie kupić okrągły gumowy pasek napędowy do karuzeli? Przesuwanie się obrazu w dół w wideodomofonie Tuya