Centralka jest podłączona pod cewkę w celu pobrania z tamtąd impulsów świadczących o tym, że silnik pracuje. Jeżeli silnik zostanie zatrzymany automatycznie jest odcinany gaz. Zważywszy na mnogość rozwiązań odpowiedzi na pozostałe pytania szukaj u ludzi którzy zakładali ci centralkę, podejrzewam, że jednak coś jest nie tak.
Wygląda jak wolne koło, ale czy Wartburg czy skarpeta to nie wiem. Wolne koło to takie coś, co zezwala, aby silnik napędzał układ napędowy, ale nie było sytuacji odwrotnej-w czasie jazdy z góry przy puszczonym pedale gazu -hamowanie silnikiem-dwusuw nie miał smarowania ( brak mieszanki)
jak w opisie moze ktos z mazowieckiego ma albo ma namiary na cały pojazd wmiare tanio do oddania zalezy mi na czasie
Ja proponuję wyizolowanie z tematu - Sirokko 211.xx (benzyna) - Trabant, Wartburg - Sirokko 231.xx (benzyna) - Barkas B1000, Star (sztabówka) - Sirokko 232.xx (diesel) - Robur, IFA L60, Star 244/266 - Sirokko 241.xx-26x.xx (diesel) - Sirokko 291.xx (diesel) Przenośna (zasilnie 230V, 380V lub silnik 2T) - Sirokko OETF xx (diesel) Zasilanie sieciowe Bo...
ak samo nie można pisać takich bzdur, że Ukraińcy uciekają ze swojego kraju z powodu niskiej ceny prądu To była ironia zwana też sarkazmem. Nie załapałeś... a wojna nie ma wpływu na gospodarkę i ich decyzje o wyjeździe z kraju. Większy wpływ na ich wyjazd z kraju ma wprowadzenie ruchu bezwizowego i otwarcie rynku pracy w zachodnich krajach UE na pracowników...
Witam. Wie ktoś jak jest mocowany silnik w tym samochodzie? Chodzi mi o to czy jest mocowany do ramy czy do blach . Inaczej mówiąc czy po zdemontowaniu karoserii silnik zostaje na swoim miejscu.
Z tego co wiem, bardzo często problemem że po wyjęciu kluczyka silnik pracuje, jest regulator ciśnienia w pompie paliwa (tej na pasku). Ale diagnostyka to podstawa. To nie Wartburg że nic nie powie.
Przy osłoniętej chłodnicy poldek 1.9 szybko się nagrzewa do 90*C na termowskazie (środek wskaźnika). Wartburg i jego układ chłodzenia był ok. Szybko osiągał "temp. norm.", jednak powodem przejścia na Diesla było to iż mam swoje źródła paliw, a sam motor jest oszczędny i trwały. Polo-nez ma być może po prostu lepszą nagrzewnicę i mocniejszy wentylator...
Słyszałem o napinaczu łańcuszka rozrządu w PF126p i podobno było to bardzo skuteczne rozwiązanie. Ale skuteczne na co miało być, skoro tam problemem była szybko wycierająca się zębatka na wale? Tego nie wiem. Nigdy nie rozbierałem silnika malucha, a maluchy które były w rodzinie nie miały przebiegów większych niż 120 Mm. Pamiętam jak zlecałem znajomemu...
Co do temperatury oleju to mam wskaźnik z bagnetem Lumela(bagnet własnej roboty) i temperaturę oleju już mam. U mnie temperatura pracy to 115-140°C, tylko że silnik już się kończy. Na początku chciałem zrobić właśnie temperaturę oleju na tym wskaźniku, ale właśnie skonstruowanie układu który będzie mi odejmował połowę skali to nie na moje możliwości(chyba...
No prosze czlowiek cale zycie sie uczy . Jak sie odpowietrza owik . Warszawa miala ukl podcisnieniowy wspomagania taki sam jak w Zuku . Trabant i maluch z racji lekiej konstrukcji nie mialy wspomagania . Wartburg nie wiem . Ale zasady sie nie zmienily odpowietrza sie auto od najdalszego punktu od pompy hamulcowej . A konczac na samej pompie jezeli ma...
Witam Zakupiłem niedawno trabanta z silnikiem wartburga 353. Zamontowany jest w nim alternator z poloneza (chyba) http://images40.fotosik.pl/232/4ed59a741... Niestety poprzedni właściciel nie pomyślał o regulatorze napięcia, jest natomiast wpięta zamiast niego żarówka 21W pod zacisk 67. Jaki kupić do tego regulator? Jak go podłączyć i jak...
Nowy (młody) kierowca, jak kupuje uczciwie auto na siebie, bo on nim będzie jeździł i on go ubezpieczał, to raczej silnik 1.2 jest max. na co może sobie pozwolić, a i tak OC będzie pewnie koło 800zł/rok. Szczerze wątpię w możliwość zakupu auta w dobrym stanie za 3 tys. zł. Uno czy Punto I da radę kupić ale pewnie bez podłogi/progów. Moim pierwszym autem...
W żaden sposób tego nie uzyskasz bo układ rozrządu na to nie pozwoli.Gdybyś na szrocie miał auto z silnikiem dwusuwowym (Syrena,Trabant,Wartburg) to przy dużo za wczesnym zapłonie silnik może pracować w drugą stronę.
A dla tego tematu wykres wyprzedzenia zapłonu dla silników syrena/wartburg z 2 wersji. https://obrazki.elektroda.pl/6534714600_... Trochę mnie zastanawia to że przecież w syrenie i wartburgu chyba nie było komór rezonansowych ? Więc napełnianie silnika jest inne (pomijając już różnice w konstrukcji motocykl-syrena). Ale zgrubny pogląd...
Porozmawiaj z motorowodniakami, kiedyś były robione motorowki z silnikiem Wartburga, woda która chłodziła silnik była odprowadzana zaraz za kolektorem wydechowym tak że wydostawała się razem ze spalinami i dodatkowo chłodziła wydech. Jak taki silnik dłużej postał to najbardziej korodowały gładzie cylindrowe przez co niszczyły się pierścienie.
Nie wiecie, o czym piszecie. Skoro ktoś pisze, że miał Wartburga i takie klocki w nim były, to po co nabijać punkty? Dla prestiżu? Klocki od łady były podobne, dało się je dopasować, ale kształt blachy nośnej jest inny. Dodano po 5 Rzemieślnicy PRL robili wiele części zamiennych do samochodów, również klocki hamulcowe ale Wartburgów z klockami nie pamiętam,...
Odrestaurowuję motorówkę z silnikiem wartburga który jest z prądnicą i kupiłem regulator napięcia elektroniczny do malucha i niewiem jak to razem połączyć z regulatora są 4 wyjścia oznaczone / 51 / 67 / st / 30 / a z prądnicy są 3 wyjścia oznaczone / DF / D- / D+ / Jak ja to mam ze sobą połączyć proszę o pomoc:!::!::!::!:
witajcie mam samochod warburg z silnikiem dwu sówowym jak go przerobic na 4 sowowy mam silnik do golfa 1 nki czy sie to oplaca jest to nowy typ z rama przystosowana do 4 sowa
zobacz czy jest podgrzewacz powietrza (jeż) w kolektorze ssącym i czy jest na nim napięcie po uruchomieniu silnika. mialem taki problem w wartburgu z silnikiem golfa 1,3. Jak to zrobilem chodzil jak rakieta nawet na zimnym silniku
Kilka uwag - na liście znalazł się Wartburg - miałem to auto i nie ma tam wspomagania niczego (nawet hamulców), siedzi się wysoko ale wsiada niewygodnie - ze dwa razy rozciąłem sobie głowę przy wysiadaniu. Na pewno Punto I w wersji ELX ma regulację wysokości siedzenia i kierownicy, siedzi się bardzo wysoko, w wersji 3D drzwi są szerokie ale i w 5D nie...
Po prostu Porsche nie miało automatycznej skrzyni biegów, więc zastosowało taki mechanizm. Co umożliwiało po ruszeniu dalszą zmianę biegów bez użycia sprzęgła. Cała tajemnica. Po prostu puszczałeś gaz i za chwilę można było zmienić bieg. Tak samo jak w Wartburgu.
Dyskusja zmierza być może w złym kierunku. Z tego co mi wiadomo: 2-cylindrowy silnik w Syrenie to taki sam jak w strażackiej motopompie POLONIA, natomiast 3-cylindrowy jest bardzo podobny do silnika starego Wartburga. Co do zeżnięcia Mikrusa z Goggomobila - istotnie podobieństwo jest zauważalne ale niestety za mało wiem na temat szczegółów Goggomobila....
Moje radio 108d /konstrukcja ta samo co 105d, tylko przestrojone/ po uruchomieniu po raz pierwszy od 20 lat w słuchawkach wydaje tylko bardzo głośne buczenie przypominające silnik wartburga. Jest to całkowicie niezależne od ustawienia anteny i częstotliwości. Woltomierz pokazuje prąd w antenie, mogę go dostrajać. Czy to wina wibratora? Wytrząchałem...
Wartburg, w kombi. Duże auto.
Robert1 daj spokój, nie masz racji. Co prawda temat nie na to forum, ale ciekawy. Silnik syreny lub wartburga będzie sie kręcił obie stronny, dwusuw trabanta nie bardzo- miał tzw stawidła na wale.
poszukaj schematu od golfa lub polo "Sam naprawiam". Tam zastosowany układ jest prosty. Kiedys moja siostra miała Wartburga z silnikiem VW i w książce był bardzo ładny schemat układu zapłonowego.
Witam. Przy gaźniku z żółtym kabelkiem to zawór elektromagnetyczny odcinający paliwo. Przeróbka jest możliwa i można się wzorować na silniku "SYRENA" lub "WARTBURG" potrzebne będą trzy cewki zapłonowe i trzy kondensatorki. Pozdrawiam.
, czy wystarczy że altek jest przykrecony do ramy Lepiej do silnika . Cz y silnik stoi tak sztywno na ramie ?
Wszystkie vw (te starsze) maja problem z klepiącymi zaworami, jak sie silnik zagrzeje to jest ciszej, ale nie zawsze a spowodowane jest to tym ze ludziska za zadko wymienija olej !!!!w 90% przypadków wystarczy wyjąć wałek, szklanki i pożądnie to wyczyscic powinno przestac. Jest to gdzies opisane nawet jak to samemu zrobic chyba na jakiejs stronie klubu...
Narzekacie koledzy na wpadki a conajmniej w 50% przypadków jest to celowe działanie producenta aby zachęcić do wymiany pojazdów na nowe zamiast ich naprawy a konieczne naprawy realizować w serwisach fabrycznych wyposażonych w odpowiedni sprzęt. W pozostałych niedogodności wynikają z koniecznosci upchania elementów w małej objętości. Jak wspomnę swojego...
Powiem Wam, że fajne macie pomysły i podoba mi się konstruowanie takich ciekawych pojazdów, ale niestety zauważyłem że większość z Was ma spor problem z estetyką i ogólną "zwięzłością" konstrukcji , wygląda większosć Waszych "wynalazków" jak takie jeżdżące potworki poskładane " ze wszystkiego" . Widziałem motocykle z silnikiem od kaszlaka , WV garbusa...
Jeszcze 20 lat temu spotykało się na ulicach ostatnie Syreny , Trabanty czy Wartburgi, za którymi wlókł się smrodek rozpuszczalnika.
Bo to dwusów był, trzycylindrowy - w dodatku z charakterystycznym układem wydechowym - Wartburg pomimo podobnego silnika odgłos miał całkiem inny.
(at)facio41 całkowicie napewno nie jest zatkany bo wtedy faktycznie nie miał by ciśnienia takiego jak trzeba ale może np na czymś się paliwo skraplać, a wałka pośredniego to ten silnik nie ma bo to taki jak były te 1.3 dla wartburg'ów
Wartburg 353 albo Trabant ale 2-suw, modele z silnikami VW nie miały już ekonomizera. To nie jest coś w rodzaju tylko to jest ekonomizer - wskaźnik chwilowego zużycia paliwa. Tylko coś ilość LEDów mi się nie zgadza - temperatura jest pionowo na 4 LEDach (zółty, 2x zielone i czerwony), a paliwo na 5 (czerwona rezerwa, zółta i 3x zielona). http://obrazki.elektroda.pl/2441600800_1...
Posiadam obrotomierz VDO z układem scalonym sn29736p. Obrotomierz najprawdopodobniej pochodzi od Garbusa lub Audi. Jest to dodatkowy obrotek średnicy około 40mm. Do silników czterosuwowych. Chciałem podpiąć go do Wartburga z silnikiem dwusuwowym. Rozebraliśmy ze znajomym elektrykiem obrotomierz i gdzieś w necie odszukaliśmy, że trzeba będzie zmienić...
Były też gaźniki z modułem elektronicznym i elektrozaworem odcinającym paliwo podczas hamowania silnikiem, miałem taki gaźnik w Wartburgu 1.3. Wszystkie znane mi systemy elektronicznego wtrysku benzyny odcinają paliwo podczas hamowania silnikiem.
To prawda ale pewnie średnica będzie zbyt duża i raczej długość mają mniejszą. Zresztą jutro przejrzę kilka rozruszników. W jednym z rozruszników z czołowym komutatorem też były mocne sprężyny ale nie pamiętam od czego on był. Czy nie od Wartburga z silnikiem 1,3?
Otóż tak jedną konstrukcję już wcześniej zrobiłem osiąga 45 km/h ale na silniku od malucha tez na srodku skrzynia główna od malucha z zablokowanym oczywiście mechanizmem różnicowym a mosty w tym przypadku to skrzynie od wartburga . Ten co teraz tworze jescze nie skończony jest na 1,6 16 v i jeśli chodzi o prędkość 70km/h to jest v max gaz w podłodze...
Obawiam się, że w/w przepływomierz jest mechaniczny i jest smarowany mieszanką (Wartburgi i Trabanty miały silniki 2-suwowe) a na czystej benzynie by się zatarł.
Panowie z pierwszych postów wiedzą co to hamowanie silnikiem??? Jak obroty mogą zawiesić się podczas tego stadium jak obroty silnika są wtedy ściśle zależne od prędkości auta i wrzuconego biegu w skrzyni??? Wtedy silnik jest napędzany poprzez koła, Takie rzeczy działy się w dwusuwach-np. w Trabancie, Syrenie czy Wartburgu a tylko dlatego, że było tam...
Proponował bym silnik VW golfa 2 1.3 na gaźniku lub z wartburga lub polówki 1.1 obydwa proste spełniające ww.warunki i bardzo dobrze sprawdzają sie na gazie.
Od kiedy wskazanie prędkościomierza ma wpływ na wcześniejszą zmianę oleju ? A o wiekowych gaźnikach kolega słyszal ? Czy one teź calkowicie odcinaja paliwo ? W moim pierwszym samochodzie - wartburg z silnikiem 1,3 firmy VW zastosowano gaźnik firmy Weber - wiekowy :D Potwierdzam, że ten gaźnik również odcinał paliwo. Wynika to z zasady działania samego...
Steruje tym włącznik bimetalowy wkręcony w głowicę silnika, jeśli jest tak jak w Wartburgu 1.3 to na tym samym obwodzie jest też grzałka w automacie ssania, instrukcja obsługi zalecała w okresie letnim odłączać zasilanie "jeża".
Sześciocylindrowy nie wejdzie, za ciasno. Wiele lat temu do Poloneza zamontowałem silnik od Peugeot 504 Diesel 2.3L (czterocylindrowy). Połączenie silnika ze skrzynią od Poloneza (kielich) odlewał gość w Konstancinie Jeziorna. Przód samochodu "siedział" nisko to zamontowałem tylne sprężyny od Wartburga Kombi. I tyle było kombinacji.
chyba ze to nie 353 tylko 1.3 z vwejoskim sielnikiem z golfa ale w tedy cisnienia oleju bedzie dioda bo wskaznik diodowy jest do temp silnika i do poziomu paliwa
Silnik z NRD. Pewnie pasować będzie trabant/wartburg. Zamieść zdjęcia przerywacza i innych komponentów układu zapłonowego. Jeśli jest tam iskrownik, to też nie będzie problemów z jego naprawą/podmianą. Można też unowocześnić układ i zastosować coś z nowoczesnych układów zapłonowych.
Jak najbardziej normalne jest to spalanie. Mojego ojca Wartburg z silnikiem 1,3 VW pali tak samo ok 8-9 litrow trasa, miasto ok 12 -13 (czesto na ssaniu) wiec nie ma sie czym przejmowac .Pozdrawiam Mariusz :. :D
Silnik elektryczny ze sztaplarki na 48V zapięty na stałe do skrzynki przekładniowej z malucha lub np wartburga( ideał z doborem mocy) . Tak najprościej Silniki elektryczne mają ok 2 razy większą moc startową niż znamionową tak wiec sprzęgło nie jest potrzebne. Nie można porównywać mocy bezpośrednio silnika elektrycznego z mocą silnika spalinowego dla...
alternator wartburg wartburg zapłon zapłon wartburg
drukarka laserowa białe autocom zasilanie lodówka trzeszcz
bateria parkside styki bateria hilti
SanDisk Cruzer Glide VID 0781 PID 5575 Not Detected in Windows 10 – Troubleshooting USB Issues Optima SP20 – instrukcja obsługi, serwis, taśmy, naprawa maszyny do pisania