Skoro czujnik temperatury wymieniony to pozostaje sam sterownik wentylatorów oraz czujnik ciśnienia klimatyzacji. Można to dosyć łatwo sprawdzić, na noc odłącz wtyczkę z czujnika ciśnienia klimy. Jeżeli rano akumulator będzie rozładowany to pozostaje do sprawdzenia sterownik wentylatorów. Wstań trochu wcześniej aby mieć czas na naładowanie w razie czego...
Stojąc przed otwartą maską i patrząc z góry po prawej stronie na dole na wyjściu z chłodnicy masz czujnik, tzn. jeśli wiskoza nie zbije temperatury płynu chłodzącego zadaniem tego czujnika jest załączyć dodatkowo wentylator klimy aby zbić temperaturę płynu, często tam śniedź powoduje brak połączenia i usterkę nie załączającego się wentylatora.
W tych wentylatorach nie ma szczotek są to silniki bez szczotkowe.
Jest jedno ale - fabryczny moduł haka wyłącza czujniki cofania i zmienia "strategię" chłodzenia silnika (sterowanie wentylatorami).
objawy troche wieksze spalanie,bardziej mulowaty.silnik ALT.wlaczaja sie wentylatory po rozruchu.
popieram jeden wentylator jest od klimy a drugi od chłodzenia silnika
Wentylator od klimy cały czas działa, wymieniony czujnik temp. plynu chlodniczego rocznik audi 97, kod silnika ACK. climatronik
Sprawdź wentylator , silnik , bezpieczniki , zasilanie.
Dzięki za odpowiedz i pozdrawiam! ;]
Ja stawiam na czujnik temperatury. Przecież to czujnik daje sygnał do załączenia wentylatorów, a nie termostat...
Wyjmij przekaźnik świec, jest w komorze silnika i tam na złączu sprawdź świece. Jak jest git, to przekaznik, jak nie to pewno wiązka na wysokości wentylatora lubi się psuc.
Zauważyłem że wentylator chodzi cały czas. Od odpalenia silnika
Tak w ogóle to go załącza sterownik silnika a nie klimatyzacji.
A może by tak mechanik sprawdził napęd visco tego wentylatora bo on powinien pracować cały czas od momentu uruchomienia silnika.
Na włączniku ( presostcie ) masz prąd , podaj więcej danych , rok , silnik , klimatronik.
Poszukaj na chłodnicy czyjnika temperatury, który steruje pracą silnika. On przwdopodobnie uległ awarii.
Może uszkodzony czujnik albo sygnał zwarty do masy lub ktoś celowo pozmieniał ustawienia w sterowniku gazu aby przełączał się od razu. Z testem wentylatora to najprościej będzie uruchomić silnik i poczekać aż się rozgrzeje - ok 95~100 stopni wentylator powinien wystartować.
ale czy można jezdzić z tą usterką? Nie wolno, trzeba ją naprawić, to prosta droga, do uszkodzenia silnika, alternatora, czy chociażby wentylatorów.
Bo jest zimno. Viskoza nie ząłączy wentylatora.
wentylator chodzi?
Dziękuję za odpowiedź. Kolego, a w jakich sytuacjach u Ciebie ten wentylatorek się załącza? Czy jest to jakoś słyszalne w kabinie? Ja nasłuchiwałem tylko przy samym włączonym zapłonie i zgaszonym silniku.
A czujnik temp. cieczy chlodzacej zalacza wentylator?
Rozrusznik kręci? Opisałeś niedokładnie. Podaj oznaczenie silnika.
A mi wentylator włącza mi się odrazu po uruchomieniu silnika.
Pisałem niebieski jest do climatronica, a odnośnie V71 to raczej ciężkie dojście to ta klapka pod filtrem a wyżej niż klapka recyrkulacji. Silniczek za schowkiem między nagrzewnicą/dmuchawą a prawym bokiem nadwozia powyżej wentylatora, nad silnikiem wentylatora masz do niego wtyczkę szeroką 5pin a po kablu dojdziesz. Tylko ta klapka nie dużego wpływu...
W pasie przednim, gdzieś obok chłodnicy przykręcony jest sterownik wentylatorów, bywa że się psuje albo gnije wtyczka. EDIT Albo i nie, sterownik jest chyba w nowszych modelach, schemat do twojego silnika: https://obrazki.elektroda.pl/1205948700_... K12 - przekaźniki wentylatora S24 - włącznik termiczny R46 - rezystor M6 - wentylator...
Zgasiłem po 10 minutach idę odpalić zobaczyć czy zagada i koniec kręci nie odpala. Zapach paliwa czyli zalał się... Wychodzi że go zalewa. Testerem trzeba sprawdzić jak sterownik widzi temperaturę silnika. Jak odpali to rozgrzej go do właczenia wentylatora chłodnicy i dalej zobaczymy.
Dodam te informacje jak będzie ciepelej. Jedyne co wiem to w serwisie powiedzieli że jest za duże. Przepraszam za moje pytanie (zawodowo naprawiam ksera nie samochody). Jeżeli robię test w zakładce klimatyzacja to wentylator który się uruchamia to ten od klimatyzacji czy silnika? Myślałem że są to dwa niezależne wentylatory. Pozdrawiam.
Czujnik ciśnienia klimy sprawdzisz w parametrach...Ale przecież masz inny błąd...
Klimatyzacja w audi A4 włącza się dopiero przy 1300 obrotach , na wolnych obrotach wyłącza się. Tak samo jest z wentylatorami . Komputer nie pokazuje błędów, obroty silnika w klimatyzacji też są pokazywane prawidłowo. To chyba nie jest normalne działanie tej klimy
wentylatory pracują idealnie...
Zacznij od diagnozy, ten model nie jest zbyt wymagający pod względem sprzętu. Na oko to niewiele wykombinujesz. Błąd będzie prawdopodobnie na silniku a Esp to widzi.
Witam, zacząłem dzisiaj od najprostszych rzeczy i sprawdziłem bezpiecznik wentylatora. Nie jest spalony. Nie wiem w sumie, co następne. Próbowałem zlokalizować czujnik temperatury silnika, ale nie wiem, gdzie się znajduje. Szukałem również termo przełącznika w chłodnicy, ale też go nie mogę znaleźć.
Zobacz vagiem co go boli, może też być zalany sterownik silnika lub milion innych przyczyn.
Hmm na 99% tez chodzi wentylator EE tam, na 99% się wyłączy, jak nie od razu, to po parunastu sekundach :)
Włączona klimatyzacja w okresie letnim powoduje ciągłą pracę wentylatora elektrycznego. Tak się zachowuje wiatrak w moim A4. Ręczne wyłączenie klimatyzacji powoduje zatrzymanie wiatraka (jeżeli silnik jest zimny oczywiście).
Wisko to raz, dwa to powinien byc osobny wentylator na klimę(elektryczny).
Wentylator się w ogóle nie włącza. W tym modelu wentylator odpowiedzialny za chłodzenie silnika napędzany jest paskiem z silnika po przez sprzęgło wiskotyczne. Jak nie wiesz co masz w aucie oddaj do mechanika.
Za mała temperatura by załączyło się wisko. Daj mu tym czasem spokój i zajmij się niedogrzanym silnikiem.
Jezeli masz przy wentylatorze jakis silniczek to prwdpd do obiegu (wewnetrzny/zewnetrzny). Powinien ruszac klapa znajdujaca sie przed wentylatorem. Jak dobrze pamietam to stare A4 mialy silnik klapy reg temp nad srodkowym tunelem(podloga). Jeden z dwoch znajdujacych sie tam silniczkow.
Możesz mieć uszkodzony czujnik temperatury lub przytkany duży obieg... ogrzewanie kabiny działa bez problemu ? Wentylatory na chłodnicy chodzą ?
Tak się kończy używanie tandetnych narzędzi. Teraz raczej tylko demontaż całej łapy, bo na wbicie tam czegokolwiek raczej nie będzie miejsca. Nie podałeś jaki silnik, po wyglądzie wycieków zgaduję że w benzynie 1,6.
w takim razie albo czujnik temperatury padł i trzeba go wymienić albo wentylator. Sprawa jest o tyle poważna że jeśli przegrzejesz silnik to możesz go zepsuć a nawet zatrzeć.
bost vehler jak dobrze odczytałem to mi wygląda na coś z silnikiem nawiewu lub jego zasilaniem? (sterowanym z climtrnka)
No i dobrze uruchom silnik zagrzej do momentu az włączy się wentylator dolej i w droge Pozdrawiam
A wiesz może gdzie się on znajduję?? Dodano po 2 Dodam,że wentylator klimatyzacji cały czas chodzi po włączeniu zapłonu i silnika
Witaj Oznacza to że auto jest jeszcze na małym obiegu i termostat nie puszcza na duży obieg cieczy chłodzącej. Możliwe że termostat Ci się zawiesza ale to tylko teoria. Jaka jest temperatura silnika w trasie? czy na postoju załącza się wentylator wspomagający chłodzenie? Pozdrawiam
pompa wody, termostat , nie załaczajace sie wentylatory, czy popsute wisco lub błednie pokazujacy czyjnik temperatury
Witam Czy ktoś mógłby mi pomóc odnaleźć pod maską gniazdo do którego podłącza się wentylator klimatyzacji? Wentylator w tej chwili jest niesprawny, przewód jest zwinięty i odłączony, zamierzam kupić zamiennik http://skodexim.pl/allegro/nowefoto/C607... problem w tym, że nie wiem gdzie powinienem go podłączyć. Uprzejmie...
Jak chłodnica zimna to wentylator nic nie daje, że włącza sie bo nie ma dużego obiegu sprawdz czy chłodnica drożna.
Tak, jeżeli ster silnika widzi uszkodzenie wentylatora czy to 1 czy 2 może nie puścić procedury wypalania, tak samo z poziomem paliwa poniżej 1/4.
Ciśnienia 5/12 bar, to że temperatura tak nie wzrasta to wiem, tymbardziej że na odpiętych czujnikach temperatury jest dokładnie to samo. Na przewodzie czujnika brak, 2 sztuki w trójniku na silniku i jeszcze jeden 3-pinowy w chłodnicy. Założyłem że ten ostatni jest tylko do wentylatora i w sumie jego nie odpinałem.
A czy wentylatory od chłodnicy się właczają? Taką temperaturę widzi deska a jaką widzi sterownik? Podmieniałeś czujnik?
Nie robi się tego tak jak napisałeś "przy otwartym zbiorniczku" - chyba w każdym samochodzie przy odkręconym korku zbiorniczka wyrównawczego poziom płynu będzie rosną wraz z temperaturą. Ja zawsze wlewam płyn do poziomu maks , odpowietrzam przez odpowietrzniki lub ściskam węże od chłodnicy żeby wypchać powietrze , dolewam płyn do poziomu maks , zakręcam...
Otwórz maske przygazuj na postoju i posłuchaj czy to wycie występuje a pewnie tak. Kiedyś miałem A6 z tym silnikiem tylko 150KM i też wyło, normalna praca wentylatorów ten typ tak ma, myślę że u Ciebie jest tak samo.
WItam. Witam mam taki problem podczas jazdy wyrzuca mi płyn chłodniczy czasami przy 80C chłodnica zimna, czasami wyrzuca płyn gdy temp dochodzi do 105C chłodnica gorąca. Sprzęgło wiskotyczne wymienione. Chłodnica przepłukana, auto dobrze odpowietrzone, z nawiewów leci ciepłe powietrze... Co może być przyczyną że po zalaniu płynem odpowietrzeniu zrobie...
No to kombinuj, sprawdź czy łapa z wentylatorem przypasuje do 1Z, zawieszenie silnika, puszkę immo jak masz w aucie i drugą do kompletu 1Z to przełożysz, ale obrotomierz i ASR zostają nie rozwiązane.
Same błędy w VAG-u to nie wszystko. O pewne wnioski można się pokusić po analizie bloków pomiarowych. W polu 1 grupy pierwszej(jak dobrze pamiętam) znajdziesz tam choćby status sprężarki kody 1-12 znajdziesz w załączniku (co prawda to z instrukcji do Passata B5 ale to i tak taka sama platforma). Nawiasem mówiąc chyba słaby ten serwis klimy jeśli Ci...
Do wymiany masz kompletny silnik ze skrzynią , wydechem, instalacją elektryczną , chłodnice i wentylatory tez sa inne, plastiki pod maską , belka z przodu, półosie, sanki pod silnikiem. Nie wiem czy to się opłaca .
Witam Mam problem z moim autkiem mianowicie chodzi o to,że zamiast ciepłego powietrza dmucha mi zimne mimo,że wskaźnik pokazuje że woda jest nagrzana do 90 stopni. Wymieniłem już termostat,pompę wody i wyczyszczony wentylator. Rurki są gorące.
chłodnica gorąca, lecą ciepłe nawiewy, ciśnienie na cylindrach ok, czy to może być wina sprzęgiełka wiskotycznego ? bo wentylator nie przyspiesza,chodzi cały czas wolno, podłaczyłem na chwile wiatrak od klimy i wtedy temp silnika nie przekroczy 90C
no tak - tak jak już Tobie napisano to jest ok ale powinieneś wiedzieć kilka żeczy 1 twoje autko stałosie troszke mułowate słabsze - bo sprężareczka jednak daje dość spory oppry - i dla tego auto z klimą pali około1 litra wjęcej 2jak ostro startjesz z pod świateł nasępuje samo wyłonczenie spręrzarki by nie uszkodzićukładu - działa wtedy przekażnik wysokiego...
Witam Pacjent to audi a4 b6 130Km kod silnika AWX. Problemem jest to że na wolnych obrotach klimatyzacja działa tak jak powinna natomiast po dodaniu gazu wentylator nawiewu zwalnia. Im więcej gazu tym mniej powietrza wdmuchiwane jest do środka aż prawie do zatrzymania dmuchawy. Klimatyzacja w pełni nabita,sprężarka działa, wentylator klimy też. objaw...
wytłumacz mi od czego są wartości +85 st jak stoję w miejscu i rosnie,lub +55 podczas jazdy?od czego te temp? Gdy stoisz w miejscu, a silnik pracuje, to płyn krąży i nagrzewa się od silnika, dlatego temperatura rośnie. A w jazdy, gdy powietrze ochładza plyn w chłodnicy, to jego temperatura spada. To calkowicie normalne, zauważ, ze wentylatory chłodnicy...
Witam. Jest to mój pierwszy post na forum. Bądźcie wyrozumiali :D Problem dotyczy Audi A4 B7 2007 z silnikiem 1.8t z oznaczeniem BFB (163km). Temperatura silnika w trakcie jazdy szybko wzrasta ponad normę, podchodzi do czerwonej skali a za chwilę opada, jak stanąłem zobaczyć, płyn w zbiorniczku był tylko trochę przygotowany, nie było żadnej pary ani...
Witam! Diesel wolniej się nagrzewa niż benzyna i z tym nic nie zrobisz. Przy włączonej na max temperaturze i wentylatorze silnik na niskich obrotach wolniej się grzeje niż nagrzewnica "potrafi oddać ciepło". Przy większych prędkościach i dłuższej jeździe temperatura silnika zapewne będzie właściwa.
Właśnie jakoś nie umiem zlokalizować tego tematu, mimo, ze kiedyś już o tym czytałem. Mam jeszcze jedno utrudnienie, po uzbrojeniu się zabezpieczenia włącza mi się wentylator na chłodnicy, co po nocy powoduje rozładowanie akumulatora. Czy odcięcie "czarnego" +15 rozwiąże ten problem?
Witam serdecznie przeszukałem formu i niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. A mianowicie nie działa mi wentylator od klimy, ten większy od chłodzenia silnika działa a ten lewy nie. Myślałem, że wentylator jest zepsuty ale niestety nie w tym tkwi problem sprawdziłem go na krótko i jest sprawny. Klima działa, świeżo nabita tylko na postoju...
Witam forum, pacjent to Audi A4 B7, 2005 rok, silnik 2.0 TFSI BGB quattro. Sprawdzałem w parametrach i tak: Temp. cieczy chłodzącej -40 °C Temp. powietrza dolotowego -40 °C Ciśnienie paliwa 14000 kPa Po odpaleniu wentylatory się załączają. Błędy to: P0652 Docelowe napięcie czujnika B - niski sygnał wejściowy, P0190 Obwód czujnika ciśnienia szyny paliwa...
Witam Zgłaszam swój kłopot licząc na pomoc. Jestem posiadaczem Audi A4 B5 1,8 1996r. Od pewnego czasu po przekręceniu stacyjki ciągle pracuje wentylator i nie wyłącza się. Bez znaczenia czy odpalę silnik, czy tylko przekręcę kluczyk w stacyjce. Temperatura silnika rośnie normalnie i nie przegrzewa się. Moje Audi ma dwa wiatraki po prawej na wisko i...
Czy jest możliwość wymiany paska klinowego wraz z napinaczem bez demontażu przodu, jak tak to proszę o opis jak to zrobić. Jeżeli posiada klime i osłone silnika ;ściągamy osłonę silnika ściągamy pasek napędu sprężarki klimy.Następnie śćiągamy pasek napędu alternatora odkręcamy wentylator chłodnicy odkręcamy napinacz.Montaż w odwrotnej kolejności.Przodu...
Proszę o pomoc mam audi A4 1,tdi z 1995r, stanął mi wiatrak nadmuchu, jak mu się spodoba to idzie, jak zgaszę silnik i załącze stacyjkę od nowa to nie idzie. Po jakimś czasie np po 4 godzinach znów idzie. Podpiąłem go pod VAG i nie chce się połączyć z klimą, a jak się połączy to zrywa połączenie i tak w kółko, nie ma jak odczytać błędów, natomiast bezproblemowo...
Na liczniku jest 90 stopni i to się zgadza z vagiem. Przy tym silniku są dwa czujniki.Jeden jest przy głowicy na 4 piny i jeden przy termostacie na dwa piny i według vaga też pokazuje niby dobrze.
Witam.Moze to ci pomoze : "Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod zabezpieczenia systemu audio. Uwaga: Podczas demontażu należy zaznaczyć kierunek obrotów, podczas ponownego montażu należy upewnić się, czy pasek obraca się w tym samym kierunku. Przed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia. Odłączyć akumulator.Zdjąć przedni...
Czy mogłaby to być pompa wody ? Przy wymianie rozrządu nie była ruszana, mechanik twierdził że jest w dobrym stanie i nie trzeba jej na razie wymieniać (było to po zakupie auta w grudniu 2020). Pompa wody wchodzi w skład zestawu rozrządu. Ją też się wymienia. Nie jestem pewien, ale sprawdź, czy masz chłodnicę spalin dla EGR. Powinieneś posiadać dogrzewacz...
Dobrze narysowany jest schemat; szkoda, że nie chcesz posłuchać. Wiem, że coś tu jest nie tak, dlatego pytam. Taki układ połączeń występuje w oryginalnym sterowniku, jak i w podróbce. W jakimś celu tak to połączyli. Q3 nie ma żadnego sterownika. Ta wrysowana dioda do SMD oznaczona A4 z tego, co znalazłem, jest to zwykła podwójna dioda BAV70. Wychodzi,...
Podaj dokładne dane obu aut z kodami silników. Wg moich schematów oba wentylatory w A6 sterowane są elektrycznie (silnik AJK - może tu jest błąd?) poprzez przełącznik termiczny na chłodnicy i sterownik wentylatorów.
sprawdzałes węże i sa ciepłe :) -to masz odpowiedz ze uszkodzony termostat bo po osiagniecie własciwej temperatury powinny byc gorące (przynajmniej chłodnica) prawidłowa temperatura KAŻDEGO silnika spalinowego to 85-95'C... to nie Żuk ze ma miec 70'C :) ad.1 moze byc uszkodzony czujnik -ale dlaczego takie spalanie na trasie ??? ad.2 moze byc zapowietrzony...
Witam. Ostatnio pewnym trafem dostałem w posiadanie zestawik Arduino uno+ cnc shield+A4988 , który to zestaw pozwala sterować krokowcami. Planuję budowę mikrofrezarki, i teraz właśnie potrzebuję waszej pomocy do określenia jak bardzo mikro będzie ona musiała być ;P Sterownik max prąd 2A i napięcie 35V oczywiście z z chłodzeniem ( mogę zapewnić dodatkowe...
Wentylator nie załącza się kręci się powoli. Górny przewod od chłodnicy gorący dolny zimny. Przewody puchna węże od nagrzewnicy są gorące jak je otworzyłem leci powietrze tylko gorące, chłodnica do połowy ciepła ale nieraz wogole zimna temperatura silnika 90 /100stopni proszę o pomoc. Oze być wina nagrzewnicy bo nie wiem czy rozbierać. Z góry dzieki
wiem że na klimie można ustawić tylko 29 stopni, ja mówiłem o temperaturze punkt 45 - jako wyliczona temp. wewnątrz (program wewnętrzny, cyfrowo) - przynajmniej tak mam to przetłumaczone, inne temperatury są adekwatne do stanu jaki mamy w zimie - około 0 stopni do 5 wewnątrz na czujniku w podsufitce. Wężyki do nagrzewnicy obydwa gorące jednakowo, temp...
Kurcze no,wentylator nie załącza się ani na postoju ani w korkach dodam jeszcze że jeśli silnik złapie i trzyma przez dłuższy czas 90-st. to na postoju (np.światłach) temperatura potrafi spaść na 70-st.
Pacjent Audi A4 B6 2.0 ALT Witam mam problem z błędem o numerze 17700 termostat wymieniony temp trzyma ładnie nic nie skacze wentylatory załączają się tylko po trasie według mnie jest wszystko jak należy więc nie wiem czemu taki błąd . Drugi błąd to 17947 , wczoraj wymie ialem filtr oleju i po tej wymianie na następny dzień się zaczęło mianowicie chodzi...
Witam, dziękuje bardzo za odpowiedz. Nie zauwazylem zadnych wywietrznikow w komorze silnika. Dostep jest przez klape w kokpicie oraz przez schodki w kabinie, nie ma natomiast zadnej nawet kratki wentylacyjnej. Należy taką dorobić, kratkę i wentylator elektryczny. To jest bezpieczeństwo. Skoro wydostają cię się spaliny to jak pójdziesz spać z włączonym...
Sprawdz sam silnik na ostro,odepnij kostkę od niego.Nie wiem ile przewodów z niego wychodzi ale jak trzy to sprawdzisz bez problemu.Przekażnik iskrzy bo jego odbiornik czyli wentylator raczej jest uszkodzony na drugim biegu.Ale mogę się mylić.
Witajcie ten przekaźnik mam też w Audi A4 B5 też mi brzęczy od dłuższego czasu okazuje się że po jego wyjęciu Nie działa mi na przykład wentylator dodatkowy klimatyzacji reszty układów Działa dzięki
Witam.. wtrące się do tematu.. mam a4 b5 96r 1.6 czy wentylator chodzi non stop w tych autach?? czy czujnik walnięty?? a i temp nie wzrasta .. czasem jak jade w trasie to wzrosnie ponad 60 stopni.. niby termostat puszcza
Witam chciałbym sie podłaczyć do tematu, mam dylemat czy wymienic wisko czy nie. Otoz bylo nowe zalozone po kolizji, jednak wentylator nie został wymieniony, jednak zostal rowniez uszkodzony (brak jednego smigla oraz obwódka peknieta). I ta wlasnie obwodka zachaczyla o obudowe wentylatora i smiglo nie obracalo sie, natomiast wisko wewnatrz obracalo...
Witam Mianowicie mam taki problem ze swoim audi A4 B6 rok 2001 z silnikiem 1.9 tdi AWX. Otóż wczoraj na trasie zauważyłem że temperatura płynu chłodniczego oscyluje w granicy 60 stopni Celsjusza. Zauważyłem że jest to spowodowane ciągłą pracą wentylatora chłodnicy nawet zaraz po starcie gdy silnik jest zimny. Sprawdziłem temperaturę za pomogą VAGa no...
Witam. Problem ujawnił się po założeniu gazu. Centralka gazu jest podłączona pod prąd płynący do wtryskiwaczy paliwa. Po wyłączeniu silnika centralka gaśnie z opóźnieniem nawet kilku godzinnym a bardzo rzadko od razu. Podobno odpowiedzialny jest za to przekaźnik sterujący prądem wtryskiwaczy paliwa który jak określił gazownik "klei". Wymieniłem już...
Jak po uruchomieniu silnika włącza się duży wentylator, to czujnik temperatury silnika(czujnik temperatury płynu chłodzącego) należy sprawdzić. Czy styki we wtyczce nie są zaśniedziałe lub jakiś przewód od czujnika nie jest oberwany. I od tego bym zaczął . Nie znam dokładnie tego modelu silnika ale czy przy termostacie nie było czujnika temperatury...
Witam kolegę. Widzę że masz okropny meksyk ze swoim autem, elektryczny wentylator nie powinien się kręcić na zimnym silniku, chyba że masz klime i jest cały czas włączona. Co do chłodnicy, odpowietsza się samoczynnie. Lepiej pokieruj się wskazówkami które pisałem we wcześniejszych postach, bo przyjdą mrozy i będziesz jeździł ze skrobaczką w ręku ;-)...
Sygnal z konsoli s292 pin a1 niebiesko czerwonym leci do komputera silnika i do pin2 czujnika cisnienia. Z pin 1 leci czarno bialym do wylacznika temp zewnetrznej pin 2. Z niego pin1 zielono niebieskim leci do wylacznika temperaturowego srodka chlodniczego. A dalej zielonym do sterownika wentylatora pin b5 b8 Dodano po 3 Wentylatory to zasilanie pin...
Witam mam pytanko związane z klimą w Audi A4 TDI .Rok temu kupiłem to auto i za każdym razem kiedy gasiłem silnik syczała mi klimatyzacja ale chodziła normalnie chłodem wiało,no a teraz mi klima nie chodzi wogóle dmucha ciepłem jak normalny wentylator ale dalej mi syczy po zgaszeniu silnika, a syczy mi gdzieś tak po środku gdzie węze od klimy wchodzą...
Hej, ojciec kiedyś miał tak w A4 1.6 (nie wiem czy kod silnika ten sam) 97r. ale właśnie w zimie przy mrozach -10C' - -15C' temperatura na desce dochodziła lekko ponad 100C' i dosyć kumaty elektromechanik VAG powiedział, że to normalne i auto się tak zachowuje, aby utrzymać temp. pracy silnika na odpowiednim poziomie. Dodał też, że to co na wskaźniku...
Posiadam audi a4 b7 2.0 TDI BRE. Od roku walczę z problemem drgań samochodu na wolnych obrotach, zauważyłem że w zimie jak odpalę auto przy -10 C to auto pracuje równo do momentu złapania temperatury. Dodam że zostały sprawdzone wtryski, koło dwu masowe, poduszki silnika zostały wymienione i nadal auto ma drgania na biegu jałowym. Dodam że w aucie odpięty...
Czujnik ktory masz w chlodnicy jest to tzw wylacznik termiczny - wlacza wentylator kiedy plyn oisiagnie odpowiednia temperature. G 62 jest to czujnik temperatury plynu jest umieszczony z tylu silnika gdzies kolo egr. G62 mierzy tempearute cieczy i wysyla sygnal do wskaznika i sterownika.
Sprawdziłeś modul wentlatora ? Jest bodajze na lewej podluznicy, blizej pasa przedniego. Moze zgnił,spali siel,pekł albo zgnił jakiś plus :-) Sprawdz miernikiem czy jest masa na kostce i + jezeli nie ma plusa to sprawdz moduł. Domyslam się, ze masz nabity czynnik w klimie. Jeszczę możesz sprawdzić na szybko na zapalonym silniku i WYŁĄCZONEJ klimatyzacji...
Wtyczka nie łączy? Dziwne są również wskazania vag-a, chodzi o to, że gdy na pulpicie pokazuje mi temp 90stopni to na vag-u wybija 100-102stopni, przy 102 włącza wentylatory, nie wiem teraz czy o jest spowodowane tym, że czujnik jest blisko silnika czy po prostu coś podaje złe dane. Proszę o informację. To jest akurat tak jak fabryka przewidziała.
No to jedna potencjalna przyczyna mniej. Sprawdź jeszcze, czy układ trzyma ciśnienie na gorącym silniku - czy węże od chłodnicy robią się twarde. Jeśli układ nie trzyma ciśnienia, może dojść do zagotowania się płynu jeszcze zanim włączy się wentylator. Wtedy pojawiają się opisane przez Ciebie objawy - szczególnie dwa pierwsze.
silnik wentylator pokojowy silnik wentylator głośny silnik wentylator wibracja
turbo diesla benzyny koszt naprawa telewizor samsung lenovo laduje baterie
wykrywacz metali schemat piekarnik samsung
Renault Laguna 2 1.8V 2004 - licznik nie wskazuje kilometrów Jak zatrzymać pulsujące podświetlenie klawiatury?