Piszesz o wentylatorze chłodnicy jak myślę. To zapodaje na uszkodzony czujnik temperatury lub jego okablowanie, jaki silnik?
Ja miałem do czynienia z układem PWM na 10A. KTO DA WIĘCEJ ? Ja dam, regulatory nawiewu w Renault, silnik prądu stałego z magnesami, prąd w obwodzie silnika ponad 30A. Elektrowentylator chłodnicy w mercedesach, wentylator o regulowanej wydajności, prąd nie wiem jaki, bezpiecznik 80A Tak samo BMW, bezpiecznik 110A
Mercedes W205, błąd U121A00: wentylator chłodnicy wchodzi na pełne obroty po uruchomieniu silnika. Jakie mogą być przyczyny i jak to naprawić?
Kompletnie nie masz racji, ten wentylator ma płynną regulację prędkości, prędkość jest ustalana przez sterownik ecu w zależności od potrzeb. Nawet w Star Diagnosis masz możliwość zasterowania i przetestowania na różnych prędkościach obrotowych. W wentylatorze jest silnik krokowy lub 3xfaz.
Wiem tylko ze wiskoza sobie w korku nie radzi i już przy 25 stopniach na dworze po kilkunastu minutach silnik przekracza 105*C i leci w górę wtedy przelaczanie na luz dodawanie gazu zbijanie temperatury włączanie drive podjechanie itd. Zabija skrzynie i meczy kierowcę. Normalnie podczas jazdy czy powolnej czy bardzo dynamicznej wiskoza jwst ok schładza...
Z tego co mi wiadomo wiatrak nie kręci się na zimnym silniku. Wentylator załącza się po otwarciu tzw. dużego obiegu wody i po przekroczeniu odpowiedniej temperatury. Wiatrak jest sterowany przez czujnik temperatury najczęściej drugi niezależny od czujnika temperatury wskaźnika na desce rozdzielczej. Ta straszna temperatura do odczucie własne organoleptyczne...
Jak byś zrobił test komputerowy to na 99% odpowiedź na swoje pytanie byś otrzymał. My sobie możemy tylko podywagować: 1. Usterka regulatora wentylatora. 2. Usterka sieci CAN 3. Błędy aktualne w sterowniku silnika.
Czarno-biały to prąd "po zapłonie" (tzw. "15"), na zielono-niebieski przychodzi sygnał sterujący PWM ze sterownika silnika. PWM to prostokątny sygnał o zmiennym wypełnieniu. Wielkość wypełnienia odpowiada wysterowaniu silnika wentylatora.
Musisz wyciągnąć wentylator chłodnicy i to chodzi o sprzęgło wentylatora.
1.BEZPIECZNIKI POD DESKĄ Z PRAWEJ STRONY: F1 - 7.5A - OKNO OBROTOWE F2 - 30A - SZYBA PASAŻERA,SZYBER-DACH PRZÓD F3 - 30A - SZYBA KIEROWCY,SZYBER-DACH TYŁ F4 - 25A - CENTRALNY ZAMEK F5 - 10A - OŚWIETLENIE KABINY F6 - 20A - GNIAZDA WTYKOWE W KABINIE P,L F7 - 7.5A - TELEFON F8 - 20A - ALARM ANTYWŁAMANIOWY(EDW) F9 - 10A - PRZEKAŹNIK OGRZEWANIA DODATKOWEGO...
nie wiem, czy zasada jest taka sama, Nie jest taka sama. Vito model 638 ma silnik ustawiony poprzecznie - tak więc żadne "visko" napędzane od wału korbowego nie wchodzi w grę. Ten model ma wentylator napędzany silnikiem elektrycznym.
Witam, mam jak w tytule problem z „wiatrakami” chłodnic, wcześniej wywalało bezp. 20A w tym roku zauważyłem przegrzane(nadtopione) bezpieczniki ale po wymianie silniki went. nie pracują choć „na krótko” jest OK. Kable od nich giną pod nadkolem (w innych mercedesach jest tam przekaźnik – sterownik wiatraków, w moim uciekają...
W okolicach chłodnicy to znajduje się rezystor odpowiedzialny za wolne obroty wentylatora na chłodnicy, a nie nawiewu.
Mniej skomplikowane byłoby kupno używanego silnika samochodowego ( koszt ok. 500-1000 zł ) i połączenie bezpośrednie sprzęgła z prądnicą 10 kW. Niezgodne z założeniami. Odpada. A czy autor przemyślał jak rozwiązać utrzymanie stałych obrotów silnika samochodu? Tak. Utrzymanie stałych obrotów może zapewnić tempomat. Wystarczająca dokładność. Drugi problem...
Zmierz temperaturę, musimy wykluczyć niedogrzewanie się silnika. Czy zauważyłeś samoczynne załączanie się wentylatora głównego oraz pomocniczego chłodnicy?
Mam problem z moim bobcatem (silnik kubota d722) poniewaz szybko sie zagrzewa silnik okazuje sie że nie masz pojęcia czy sie "zagrzewa" bo nie masz nawet wskazań temperatury. Jeśli wyrzuca płyn to nie koniecznie z powodu temperatury. Pompa zostala wymieniona ale tego wentylatorka nie mozna dostac wiec zalozyl wentylator elektryczny baju baju- jest...
To był układ bez świecidełek. Obudowa była cała oklejona gąbką więc okno z plexi nie wchodziło w rachubę. Sprzedawałem te bloczki po 85zł - ale już nie mam i nie robie - nie mam wszystkich podzespołów. cennik (przybliżony): Blok -miedź - około 5zł -top - 15zł -złaczki+korek - 12zł multizapinka - free Chłodnica - 139zł (cooling.pl) Pompka - 250zł (cooling.pl)...
1.BEZPIECZNIKI POD DESKĄ Z PRAWEJ STRONY: F1 - 7.5A - OKNO OBROTOWE F2 - 30A - SZYBA PASAŻERA,SZYBER-DACH PRZÓD F3 - 30A - SZYBA KIEROWCY,SZYBER-DACH TYŁ F4 - 25A - CENTRALNY ZAMEK F5 - 10A - OŚWIETLENIE KABINY F6 - 20A - GNIAZDA WTYKOWE W KABINIE P,L F7 - 7.5A - TELEFON F8 - 20A - ALARM ANTYWŁAMANIOWY(EDW) F9 - 10A - PRZEKAŹNIK OGRZEWANIA DODATKOWEGO...
Tylko czemu wyświetla się informacja o awarii układu wentylatora Nie tyle awarii, co o nieprawidłowej pracy. To może wynikać z niewłaściwego tłumaczenia lub skróconego opisu. Np. jak w W203 wysiądzie CAN, to pojawia się komunikat "faulty display". Czy to znaczy "uszkodzony wyświetlacz" tak jak to dosłownie ludzie tłumaczą? Nie - to można określić jako...
Liczyłem na zrozumienie i podpowiedz, nie każdy musi się znać na problemach motoryzacyjnych. Oczywiście wentylator pracuje ciągle i na maksymalnych obrotach, wtedy kiedy silnik pracuje. Taki rezystor wymieniłem i nic się nie zmieniło. Dzięki za komentarz.
Witam. Mam problem z moim mercedesem . Stał cała zimę nie odplanany . Dzisiaj postanowiłem go uruchomić i takie objawy się pojawiły . Po włączeniu zapłonu silnik nie uruchamia się ale włącza się wentylator od chłodnicy . Brak reakcji na kluczyk . Prosze o pomoc gdzie szukać przyczyny . Mercedes w211 2003 rok 2.2 cdi . Dziekuje
Witam wszystkich i proszę o Pomoc. Mianowicie posiadam mietka Klasy c ( siwka) - to ksywka, problem polega na tym że wentylator ma maksymalne obroty nawet gdy silnik jest wyłączony i oczywiście temperatura silnika w normie. Musiałem odpiąć wtyczke przy chłodnicy z lewej strony. Pomocy a wiadomo że serwis zaśpiewa.
Normalne. Jeździłem Skodą Fabią 1.9 SDI. W korku było "zimno" w aucie. Za to w Felicji 1.3 benzyna w korku wentylator chłodnicy się załączał.
Przełożenia mostów : W124 250D 4 manual - 3,42 5 manual - 3,64 Automat - 3,07 W124 300 D 4,5 manual - 3,46 Automat - 2,88 Więc jeśli zmieniasz tylko silnik z 250D na 300D a nie zmieniasz skrzyni, to most mozesz zostawić. Po włożeniu silnika 6-cio cylindrowego w miejsce 5-cio, skrzynię przesuwasz do tyłu (są fabryczne mocowania w dwóch miejscach w podłuznicach)...
a kolego jorge83 ta chłodnica na pezdzie przed ta od silnika nic sie niebedzie dzało bo merc ma wiatrak tak ze sie cały czas kreci i ma sprzegło wiskozowe czy cos takiego w nim a np brat w golfieIII jak załączy klime to wentylator od chłodnicy od silnika sie kreci cały czas i niewiem własnie czy niebedzie przegrzewac diesla musze gdzies zobaczyc diesla...
Zepsuł się od tak można powiedzieć ponieważ chciałam załaczyć klimatyzajce i nie działała więc pojechałam do serwisu klimatyzacji mechanik powiedział że klimatyzacja się nie załącza ponieważ wentylator chłodnicy nie działa. mechanik rozbierał i sprawdzał i również komputer mu wykazywał że wentylator jest zepsuty.
Witam Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Mercedes W168 rok 2000 benzyna 1,6. Wentylator podczas jazdy się włączył i nie chciał się wyłączyć nawet po zgaszeniu silnika. Działał aż bateria padła. Mechanik sprawdził styki, bezpieczniki , podłączył kompa ( brak błędów) sterował z komputera wiatrakiem. Wymienił mi sterownik wentylatora ten co jest przy...
Proszę o pomoc przy układzie sterującym pracą wentylatora przy chłodnicy. Mój problem wygląda następująco: Przełożyłem silnik z mercedesa w124 do w123, gdzie wentylator był sterowany przy pomocy nagrzanego oleju który blokował mechanizm i wentylator obracał się wraz z silnikiem. W silniku od 124 nie ma takiej blokady mechanicznej tylko jest układ który...
czy to może być wina sterownika czy BSI W tym aucie nie ma BSI. Problem z ogrzewaniem NOx-sensora Bank1. Tak to jest jak się korzysta z uniwersalnych interfejsów diagnostycznych. Niejednoznaczne tłumaczenia kodów, brak informacji w którym sterowniku jest błąd. Ale on nie ma jeszcze ADBLE To tak bardziej z francuskiego ;) Dla ciekawości włącza sie wentylator...
Witam wszystkich! Mam pewien problem... Posiadam Mercedes Vito w638 v280 czyli silnik 2.8 Vr6 z grupy VW. Problem polega na tym, że padł mi czujnik od wentylatora chłodnicy... Nie działa wiatrak. Po odpieciu czujnika wiatrak sie uruchamia... Udalem się do sklepu motoryzacyjnego (chyba już 10tego z koleji) i chcialem dokupić czujnik... I tu się pojawia...
spojrzalem wczoraj na ten wentylator i rzeczywiscie jest duzy.Ciekawe czy z chlodnica od poloneza caro z jednym wentylatorem by dal latem rade.Na zime mysle zrobic zaluzje od ZUKA bo silnik nie ma swoich temperatur jezdzac na male odleglosci .amoze ktos ma inne rozwiazanie mego tematu.
Spojrzałem na schemat, bo pamięć jednak zawodna... Dwa grube wchodzą (masa i bateria), dwa grube wychodzą (na silnik wentylatora) Cienkie: - czerwono/zielony 1,5 mm² - zasilanie po stacyjce - czarno/czerwony 0,75 mm² - sterowanie regulatora (sygnał PWM)
Chłodnica - tu bym się zastanawiał, TDI mają chłodnice takie same jak benzynowe. z tą różnicą że 1,4 benz ma chłodnice nie dość że mniejszą to jeszcze na jeden wentylator. a diesel większą i na dwa, myśle że w lato może być rożnica;)
Witajcie. Mercedes S500 2002. Mam problem z wentylatorem na chłodnicy. Wentylator BEHR 650W. Po odpaleniu zimnego silnika na początku wentylator nie pracuje w ogóle, nawet jak włączę AC. Po około 2min pracy zaczyna się powoli rozpędzać. PWM ze sterownika silnika na moduł zwiększa się krokowo z 10% PWM na 90% PWM. Klima wyłączona czy włączona, nie ma...
Witam. Problem jak w temacie: wentylator chłodnicy chodzi cały czas, nawet bez odpalenia po włączeniu zapłonu(po odpaleniu również się włącza) mimo tego, iż silnik jest zimny. Towarzyszy temu komunikat: "coolant visit workshop". Sprawdzałem czy nie ma przerwy na którymś przewodzie odchodzącym od wentylatora, jest ok. Poziomy płynów chłodniczego i do...
Witam pacjent to mercedes w168 z 2003r 1.7 i manualną skrzynią. Problem wygląda następująco po odpaleniu wentylator chłodnicy pracuje cały czas, warjuje obrotomierz i kontrolki na liczniku, w ster silnika jest zapisany błąd p0600 dotyczący komunikacji. gdzie szukać problemu? może ktoś dysponuje schematem jak leci komunikacja między sterownikami w tym...
Witam wszystkich i proszę o Pomoc. Mianowicie posiadam mietka Klasy c ( siwka) - to ksywka, problem polega na tym że wentylator ma maksymalne obroty nawet gdy silnik jest wyłączony i oczywiście temperatura silnika w normie. Musiałem odpiąć wtyczke przy chłodnicy z lewej strony. Pomocy a wiadomo że serwis zaśpiewa.:cry::cry::cry:
witam jak w temacie.. autkiem jak sie jedzie to wszystko niby ok.. ale np. w miescie chwile postoje i zaraz temperatura rosnie prawie 100stopni nie wiem jak jest rozwiazany czujnik ktory wlancza wentylator.. nie czekamlem duzej zeby nie przegrzc silnika moze to byc spowodowane oslona wentylatora ktora jest na chlodnicy byla peknieta i zdematowalem ja...
U mnie jest tak ze górny sie robi ciepły,góra chłodnicy terz a chłodnica i dolny wąz zimny-to by wygladało na cały czas otwarty termostat...dobrze mówie??? Odwrotnie.Cały czas zamknięty. Dodano po 59 wy też zgłupiejecie totalnie po przeczytaniu.. Ja już zgłupiałem :D A tak serio:ze znanych mi przyczyn braku ogrzewania w samochodzie są: 1. zerwane linki,zablokowane...
Tak jak w temacie - wentylator chłodnicy jest cały czas załączony na 2gi bieg, nawet przy zimnym silniku. Jednocześnie wyświetla się błąd MR 7109 (Proportioning valve 3 has Open circuit). Czasem błąd znika - wydaje mi się, że wtedy, gdy silnikowi uda się osiągnąć temperaturę, przy której wentylator rzeczywiście powinien się załączyć. Jeśli błąd zniknie...
Fantastyka paranaukowa. Każde urządzenie, którego podaje się moc, może osiągnąć ją tylko w określonych warunkach. Podaje się moc, która z założenia będzie uzyskana w wyniku właściwej eksploatacji. Więc by rozstrzygnąć które urządzenie ma lepszy stosunek mocy do masy musimy porównać urządzenia przeznaczone do pracy w tych samych warunkach (chłodzenie...
(...) po za tym punto palące 9 litrów to ja bym go sprzedał szybciej niż się zastanawiał. W/g książki ma palić 7,8 l/100km w warunkach miejskich więc 9l nie jest tragicznie, dane producenta co do spalania zawsze są sporo zaniżone. Średnio rocznie robię nim 1500-2000km na odcinkach 5-8km (teraz będzie trochę więcej jeździło) więc specjalnie spalaniem...
[Quote = "blue_17"] Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) dla modeli 1996 + Nieprawidłowe działanie układu Czyszczenie P0466 Czujnik obwodu Range / Performance P0467 Czujnik przepływu Purge Circuit Low Input P0468 Czujnik przepływu Purge Circuit High Input P0469 Obwód czujnika przepływu Purge Przerywany P0470 Nieprawidłowe działanie czujnika...
Witam Mercedes W168 1.7 CDI. Silnik co jakiś czas gaśnie lub wcale nie można go uruchomić. Wtedy załącza się wentylator chłodnicy. Niekiedy rozrusznik kręci i nie odpala niekiedy nie kręci wcale. Wystarczy odłączyć klemę na parę sekund i odpali pochodzi pół minuty i gaśnie. Gdy się to dzieje nie ma ze sterownikiem silnika komunikacji. Z resztą sterowników...
wentylator chłodnica mercedes mercedes wentylator chłodnica silnik wentylator chłodnica
zasilanie odkurzacza czujnik obwodu mazda gaźnik silnik kosiarka briggs
brama przesuwna kosiarka faworyt
Brak iskry w motocyklu: możliwe przyczyny i diagnostyka Kontrolka hamulca ręcznego nie świeci w MAN TGA - przyczyny i diagnostyka