SB4 bezpiecznik 5A w komorze silnika
Popełniłeś błąd Kolego na etapie doboru przemiennika. Zapewne doradzał Ci "fachowiec", albo nie podałeś istotnych cech napędu: praca z małą prędkością i dużym momentem obrotowym. ACS150 nie ma niestety takich możliwości jak przemienniki ze sterowaniem wektorowym, niemniej warto spróbować osiągnąć cel z tym co posiadasz. Rozwiązaniem jest zwiększenie...
Poprostu wpnij pod niego potencjometr wtedy będziesz mógł bez problemu regulować obroty wentylatora...
Kolego,Archon816! Wybrałeś złą metodę diagnozowania problemu! Przede wszystkim należy sprawdzić sprawność uzwojeń stojana i dostarczanie napięcia do tego uzwojenia. Sprawność kondensatora sprawdzana za pomocą woltomierza (patrz zdjęcie ). Jeśli kondensator stracił nawet 3/4 swojej pojemności, po włączeniu do sieci silnik będzie się obracał lub próbował...
1.2 Hp = ok 0.8 kw. Polecam falownik LS IG5A 008, jeśli masz zasilanie trójfazowe, jeśli jednofazowe to IC5, Tylko wtedy przełącz silnik w trójkąt. Dobrze jest ustawić pracę wektorową w falowniku, duży moment na niskich obrotach, lecz czasem potrzebny zewnętrzny wentylator do chłodzenia silnika (niskie obroty własnego wentylatora w silniku). Dobrze...
Nie ma tam żadnego stabilizatora napięcia - jest czujnik halla. To jest silnik z tzw. elektronicznym komutatorem, odwracając zasilanie można go co najwyżej spalić. W budowie i zasadzie działania rzeczywiście bardzo przypomina silnik krokowy.
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora, tylko zmianą kierunku obrotów silnika.
czy wystarczy wypiac 1 przewód W żadnym wypadku nie możesz tego zrobić. Możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. czy też konieczne jest zastosowanie jakiegoś regulatora napięcia? W przypadku tego typu silnika niezbędne będzie zastosowanie falownika.
Piszesz o wentylatorze chłodnicy jak myślę. To zapodaje na uszkodzony czujnik temperatury lub jego okablowanie, jaki silnik?
Niekoniecznie nie masz takiej mocy na falowniku, jak włożysz w kanał to zaczną się problemy chyba że nie będzie pracował na maksymalnych obrotach.
Tak, wystarczy ze podepniesz pod obwód od najwyższej prędkości.
Wiatrak podczas startu szarpie dużo większy prąd niż jest w stanie oddać zasilacz. Zasilacz widzi to jako zwarcie/przeciazenie i się wyłącza. I tak co chwilę. Normalna sprawa z przetwornicami impulsowymi.
Bo zwykle ta firma w swoich produktach robi, jak już robi układ sterowania oparty na regulacji obrotów proporcjonalnie do wysterowania stopni końcowych mocy? Z resztą co szkodzi na przeszkodzie zastosowanie dodatkowego układu zmniejszającego co prawda tylko początkowo obroty silnika wentylatora dla niskiego zakresu temperatury?
Wygląda na zwykły przełącznik krzywkowy. Może służyć do przełączania pracy styków jakiejś aparatury sterowniczej, układu pracy silnika (0-gwiazda-trójkąt), obrotów wentylatora, itd.
Najprawdopodobniej regulator zniekształca sinusoidę zasilania. Znaczy ten model nie nadaje się do regulacji obrotów silników.
Ten typ silnika jest bardzo mało podatny na regulację obrotów. Żeby "zejść " z obrotami należałoby znacznie zmniejszyć częstotliwość zasilajacego napięcia ale nie każdy silnik będzie poprawnie działał przy np 25 Hz. Tak naprawdę jedynym prostym sposobem jest przekładnia pasowa - tu można dowolnie dobrać obroty wentylatora.
Rozumiem że przewód od tej "strzałki" to L? Tak L do silnika .
Wszędzie 240 - 250 V. Na silniku?
Kiedy jest jakaś ciężka robota dla mieszadła, to silnik przy większych czy mniejszych obrotach się spali szybciej?? Z racji konstrukcji silników napędzających takie urządzenia, lepsza dla nich jest praca na wyższych obrotach( wentylator chłodzący jest napędzany z tego samego silnika).
mozna ta regulacja nazywa sie regulacja poślizgu gdyz jest to silnik asynchroniczny
Witam. Jako motoreduktor posłużył podajnik drutu 12V 0,5A,z MAGA pozostały z wymiany.Silniczek malutki ale daje radę.Muszę go podłączyć na trochę dłużej żeby zobaczyć czy się nie grzeje.Mam jeszcze taką myśl żeby w palniku założyć reduktor obrotów z silnika wentylatora na pompę, i silnikiem regulować obroty pompy a zarazem wydatek powietrza.
Czy taki regulator obrotów można podłączyć do takich silników wentylatorów ?
To zwykły sciemniacz, tyle tylko że załączany w ,,0". Można spróbować, bo to silnik reluktancyjny, bez kondensatora, ale nie sadzę, że wynik będzie dużo lepszy. Falownik zmienia częstotliwość do zmiany prędkości obrotowej, a te ,,ściemniacze" zmieniają nateżenie prądu w obwodzie silnika ( obciążenia) na zasadzie ,,ucinania" części sinusoidy. A tego...
Witam mam pytanie jakie obroty ma silnik wentylatora chłodnicy BMW e46 1.8i
Ten wentylator ma silnik BLDC, kup wentylator z silnikiem DC.
Wtrysk nr 2. Albo cewka ,albo wiązka, albo sterownik. Będziesz to sprawdzał ?
Zwróć uwagę, że podany przez Ciebie silnik jest opisany jako silnik wentylatora, a nie talerza mikrofali. Różnica w obrotach będzie znacząca.
Witaj Kolego to prawdopodobnie silnik bldc, więc korekta będzie dość trudna.
Możesz zastosować najprostszy przetwornik temperatury [url=https://www.wikapolska.pl/upload/OI... . Ustawiasz dwoma potencjometrami np: 0V dla 20°C oraz 10V dla 70°C. Na falowniku ustawiasz najniższe obroty (minimalną częstotliwość pracy) na 20% znamionowych silnika.
Tylko że tu nie chodzi o regulację obrotów pompy, a wentylatora. Podstawowa sprawa - jaki to konkretnie silnik? W zgadywanki się bawili nie będziemy.
Im mniejsze C tym mniejsze napięcie na silniku. Tak wstawiaj kondensator rozruchowy.
Mała moc silnika, spore obroty, więc wentylator lub pompa. Coś, co nie potrzebuje dużego obciążenia.
Nie, to jest regulator obrotów do silników komutatorowych. Twój wentylator ma silnik pewnie indukcyjny. Poczytaj jaki rodzaj silnika i taki dobierz regulator.
Kolego wentylator przypuszczam że jest zrobiony z tworzywa sztucznego ABS i jest zasilany z 230V więc jest to obojętne czy podłączysz fazę z lewej strony czy z prawej bo wyprowadzone przewody są tylko od uzwojenia silnika. Co do regulatora również będzie działał montuje się go na przewodzie fazowym aby w przypadku pełnego wyłączenia silnika żeby faza...
Taka regulacja obrotów na triakowym regulatorze powoduję, że silnik indukcyjny wentylatora buczy przy niskich obrotach. zastanawiam się czy nie lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie jakiegoś taniego falownika i podłączenie takiego silnika z kondensatorem jako silnik trójfazowy?
Witam - czy możesz zamieścić kilka fotek tego silnika?
Frontem do silnika ( tak jak na foto )
https://obrazki.elektroda.pl/6808549300_... Masz wersję sterowaną masą, opcjonalnie, liniami przerywanymi narysowałem podłączenie 3 przekaźnika, jego zamontowanie włączy oba wentylatory na max podczas chłodzenia silnika
witam ,jak jednofazowy można użyć autotransformatora
Wszystko zależy od tego jaki silnik jest w wentylatorze. Bo jeśli tradycyjny komutatorowy to będzie działać z dowolnym regulatorem PWM-najwyżej najniższe obroty nie będą działały. Ale jeśli wentylator ma silnik BLDC taki, jak w komputerowych wentylatorach to regulacja może nie działać wcale, dawać niezadowalający zakres lub wręcz uszkodzić wentylator.
Jeśli ze zwartą fazą rozruchową To rozbierz silnik i obróć wirnik względem stojana.
Na tej płytce nie ma nic co było by w stanie bezpośrednio sterować silnikiem wentylatora, regulator obrotów musi być umieszczony koło niego, a z płytki leci zapewne pwm do regulacji prędkości obrotowej
Dzień dobry. Jaki regulator obrotów albo mały przemiennik częstotliwości zaproponowali byście mi do wentylatora kanałowego BESTFAN BFD H300 Słyszałem że takie z alledrogo po 50 czy 80 zł. powoduja buczenie silnika na małych obrotach a chciał bym tego uniknąć. Silnik bez szczotkowy.
Witam. Do niedawna miałem Avensisa D4D i taki objaw występował tylko przy zimnym silniku. Po osiągnięciu trochę wyższej temperatury silnika , zanikał związek pracy dmuchawy z obrotami silnika. Przy ciepłym silniku praca wentylatora nie wpływała na obroty silnika
Wentylator z mikrofali - jak zrobić regulację obrotów? Nie ma mowy, żeby bez przetwornicy w samochodzie chodziło coś na 200V, ani transformator ani silnik indykcyjny. Autor nie pyta o samochód. Wentylator napędzany jest silnikiem indukcyjnym ze zwarta fazą rozruchową, w ograniczonym zakresie możesz regulować obroty przy pomocy sterownika fazowego (ściemniacza).
Kup sobie na Alle lub Ali....jakiś ściemniacz na 230 V. Koszt do 10 pln. Wsadź go w obwód wentylatora i będziesz mógł regulować obroty. Moc silnika masz 310 W, więc taki kup ściemniacz (np. 500 W).
Wymień kondensator od silnika wentylatora.
Tym razem może być ten sam problem? może być a tam jest elektroniczny czy na opornikach? widzę na fotkach że tam jest bezp termiczny, czesto przyczyna to silnik wentylatora za wolne obroty lub zapchany filtr kabinowy.
jak to ma być prawdziwy regulator obrotów do silnika indukcyjnego to musi być falownik ale to jest drogie - około 350 zł , przedstawiony wcześniej regulator jest dobry do obciążeń oporowych , spawarki - reguluje wypełnienie impulsu bez zmiany częstotliwości (czyli do obrotów silnika )
Skoro autor ma "wentylator kręcący się razem z silnikiem" to całkiem możliwe że ma wiskotyczny, lub jakieś elektrosprzęgło. I uszkodzona wiskoza czy elektrosprzęgło może przegrzewać silnik, bo nie przenosi odpowiednio mocy, więc wentylator nie ma odpowiednich obrotów. Mimo że wygląda że kręci się razem z silnikiem. Tylko że kręci się "leniwie". Zagrzana...
Wszystkie tanie regulatory oparte są na regulacji tyrystorowej - mogą sterować obrotami wentylatorów. Nie dotyczy to silników obciążonych w inny sposób.
Są oczywiście wentylatory czteroprzewodowe z wejściem PWM do sterowania prędkością, ale zakładam, że autor wie o takich. Dwuprzewodowe nie nadają się do zasilania sygnałem PWM, tak jak np. silniki DC, w których całkowanie odbywa się drogą naturalną.
Niech zgadnę... okap? Silnik nie nadaje się do sterowania regulatorem. Zostaw jak chcesz, to Twój silnik. Pobuczy i przestanie :D
Po to są silniki z osobnym wentylatorem aby nie zmniejszać mu obrotów. Silnikowi zmniejszasz a wentylator pracuje na maxa. Jeśli chcieli zaoszczędzić na wentylatorze to mogli kupić silnik z wentylatorem na osi silnika. A te z osobnym wentylatorem przewidziane są do długiej pracy na małych obrotach.
A co napędza ten silnik? Jakiś wentylator?
Ten układ sprężynek jest więc pewnym zabezpieczeniem przed nadmiernym wzrostem obrotów. Pozdrawiam. Nie do końca tak, dzięki tym sprężynkom silnik może uzyskać większe obroty. Bez nich, regulator zamyka całkowicie przepustnicę natychmiast po uruchomieniu silnika. Regulator musi go pokonać, aby zmniejszyć obroty. Jest on uruchamiany podmuchem powietrza...
Możesz wykorzystać te co są opisane jako"single-phase input 220V / single-phase output 220V" Ale najpierw sprawdź czy oby na pewno Twój falownik ma możliwość takiej pracy i jak go sparametryzować do takiej pracy. Inna kwestia co czemu chcesz sterować tymi wentylatorami z falownika? Jak bardzo obniżasz/podnosisz obroty? To są silniki jednofazowe z kondensatorem...
załóżmy ze szkoły do domu mam jakieś 4-5km nie idzie jechać przez ostatni kilometr. Naciskając sprzęgło silnik łapie obroty 300-400 po czym gaśnie (obrotomierz opada..opada..opada... i zdycha silnik). Zaznaczam iż dzieje się tak tylko gdy jeżdżę szybciej (lub ucze się lekko zarzucać tyłem jako że zima). Czy w tym czasie załącza się wentylator chłodnicy?...
Wiatm Poszujkue charakterystki silnika od wentylatora od poleneza. Podejżewam, że może być ciężko o taka ch-ke. Przynajmniej chciałbym wiedziec jakiego typu jest to silnik, i moze jakieś parametry (obroty,moc,moment). Jak ma ktoś książke poloneza, to byłbym wdzięczny za zerknięcie do niej i podanie jakiś parametrów.
Regulator na triaku nie nadaje się do regulacji obrotów silnika asynchronicznego.
Wentylator na napięcie zmienne nigdy nie nalezy podłączać na stałe. Wentylator ruszy od napiecia ok 40-60V. Najprostszy sposób regulacji prądkości obrotowej to obniżyć napięcie. Najprościej zastosować zwykły ściemniacz do lapmy pokojowej. Nie ma obawy o przegrzanie silnika gdyż w wentylatorze moc na wale zależy od obrotów, a te ze spadkiem napięcia...
Witam Jeżeli by Ciebie interesował schemat takiego regulatora na triaku i układzie scalonym, to pisz na maila. Jest to wysokiej klasy sterownik prędkości obrotowej do silników jednofazowych. Mam do tego opis, druk, schemat i wykaz podzespołów
Miałem identyczny objaw (Peugeot 508SW, 2012, THP 156). Wentylator ustawiał maksymalne obroty bezpośrednio po odpaleniu silnika (własciwie chwilka po, zaraz jak kończy się check i wyskakują błędy). Po wyłączeniu silnika dodatkowe 3minuty pracy wentylatora, nadal na maksymalnych obrotach. U mnie było to związane z zawieszonymi żaluzjami chłodnicy. Dodatkowy...
Wszystko byłoby ok. Nie bylo by OK, tylko w efekcie spalony silnik. Regulatory na triakach (sciemniacze) nie nadają się do regulacji obrotów silników indukcyjnych.
Jeśli jest od tego wentylatora to: napięcie zasilaniaV/Hz 230/50 obroty silnikarpm 1420 mocW 50 pobór prąduA 0,16 max. temp. pracyoC 40
Sprawdź montaż KITu. Bez obciążenia regulator powinien działać jak na filmie, ale nie będzie miał silnik moc na niskich obrotach. Do silnika wentylatora się nadaje.
Jeżeli wentylator ruszy przy 2µF, to może być. Jest to kondensator rozruchowy , czyli potrzebny do rozruchu silnika. Obroty nada mu częstotliwość prądu. Polaryzacja kondensatora tego typu nie ma znaczenia.
Jeżeli chodzi o włącznik cztero-klawiszowy to jak dobrze pamiętam to pierwszy bieg był realizowany przez opornik który spowolniał obroty silnika wentylatora, była też wersja wentylatora z elektroniczną regulacją temperatury z potencjometr na tylnej ściance.
Jedna czasowka z regulatorem powinna rozwiązać sprawe. Po wyłączeniu zasilania pełnych obrotow czasowka po zaniku tego zasilania podtrzyma zasilanie regulatora na nastawiony czas. Należy pamiętać ze niektóre układy nie można zasilić „od tylu” gdyby element wykonawczy bym przekaźnik ok ale elektronika to co innego. Napewno istniejący sygnał...
Weź pod uwagę, że silnik przy niższych obrotach ma mniejsze chłodzenie. Silniki przewidziane do pracy z falownikiem na niskich obrotach,, miewają dodatkowy wentylator.to raz.. Dwa: swego czasu miałem klienta, któremu za głośno chodziły wentylatory i pomysł z falownikiem się spodobał - okazało się, że ma silniki jednofazowe... I trzy - mam nadzieję,...
Ja z uC do sterowania silnikami i led większej mocy używam IRLML2502
Skupię się na częsci elektrycznej sterowania silnika.Problemy z odpaleniem zimnego silnka mogą leżeć po stronie stanu instalacji elektrycznej sterowania silnika-duza wilgotność powietrza większe problemy z odpaleniem(sprwdż stan połączeń elektrycznych w komorze silnika a szczególnie przewodów zapłonowych). Jeżeli problem pojawia sie zarówno w dni wilgotne...
Czujnik czyta obroty cały czas i porównuje z obrotami silnika i na podstawie temperatury i kilku innych czynników dodatkowych załącza elektrozawór PROP3 czyli wiskozę w takim stopniu aby utrzymać żądane obroty wentylatora. http://obrazki.elektroda.pl/7289903600_1...
Witaj. Możesz wzorować się i analizować przykład sterowania jasnością diod: Trzy przykłady: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011... Zaglądnij także do spisu treści i szukaj silnika BLDC. Tam znajdziesz przykłady sterowania PWM faz silnika.
WPisz na alledrogo - regulator obrotów silnika-- wyskoczy ci to czego szukasz, twój bierze ok 30A przy twardym rozruchu.
manitou. Ten trzeci to informacja że działają i ile obrotów generuje silnik danego wentylatora.
Dodano po 9 Upierając się przy twoim planie należałoby rozpatrzeć to tak: - śmigło ma jeden słuszny kierunek obrotu, powiedzmy prawy patrząc od przodu (silnik za śmigłem). Jeżeli spojrzymy na odwrotne "zasilanie" śmiga od przodu ( silnik przed śmigłem, śmigło nadal obracane w tym samym kierunku ), to faktycznie obroty silnika muszą być odwrotne dla...
A jaki masz tam silnik serii 500 z regulatorem obrotów sterowanym powietrzem od wentylatora z koła zamachowego,czy regulatorem mechanicznym wbudowanym wewnątrz w silniku?
Silnik i wentylator chodzą gładko? Podkładkę zostaw! Ma być pomiędzy panewką a piastą.
Ten regulator nie nadaje się do silnika jaki jest w tym okapie. Służy do regulacji obrotów w silnikach komutatorowych jak w wiertarce, odkurzaczu itp.
Witam W Polsce nikt lepiej aniżeli ludzie z DFME Wrocław Sp. z o.o. ( dawny DOLMEL) nie doradzą, podpowiedzą na temat silników, produkowali wszystkie rodzaje, asynchroniczne, synchroniczne. Mechaniczna częśc w treści nazwa producenta, wycinek z tekstu opisującego uruchomienie nowych wentylatorów kopalnianych"Przed uruchomieniem nowej stacji w kopalni...
Silnik obrotu talerza i wentylator w czasie pracy po otwarciu drzwiczek jest rozłączany przez krańcówkę drzwiową i tak samo później (oczywiście w trakcie cyklu) po zamknięciu drzwiczek jest ponownie załączany prze tą jedna krańcówkę. Może tam być styk wypalony i dlatego napisałem powyżej post. Przyczyn może być dużo innych (od przerwy na przewodzie...
Kupiłem sobie wentylator stojący 230V 60W z 3 biegową guzikową regulacją prędkości obrotowej, silnik jest ośmio odczepowy tego typu (rysunek pożyczony od kolegi aksakal) https://obrazki.elektroda.pl/3681492800_... Wentylator za mocno wieje nawet na pierwszym biegu i chciałbym spowolnić jego obroty najchętniej wstawiając coś między oznaczeniami...
Witam Falownik reaguje poprawnie, silnik jest przeciążony. Nic nie piszesz co mówi specyfikacja o obrotach silnika. W wentylatorach i w pompach jest tak że obciążenie silnika rośnie wraz ze wzrostem obrotów. Być może że wentylator jes zaprojektowany do 900 obrotów/min.
Jeśli jest 3 fazowy to podłącz do każdej fazy po jednym przewodzie a do obudowy PE. Masz instalacje 4 czy 5 przewodową? Obroty zmieniasz zamieniając jedna fazę miejscami. Mój napędza wentylator promieniowy do dnia dzisiejszego.
silnik musi pracowac na wolnych obrotach do momentu az wlaczy sie wentylator chlodnicy i to wszystko ale na benie
Witam Panowie, mam pytanie. Mam nagrzewnicę wodną z silnikiem jednofazowym z kondensatorem. Silnik ma moc 280W / 1.2A i jest jednobiegowy. Chciałbym regulować obroty tego silnika za pomocą potencjometru, ale powoduje to buczenie silnika. Jaki regulator obrotów powinienem kupić, aby silnik nie buczał i można było nim sterować obrotami wentylatora? Czy...
Faza L (brązowy przewód silnika) podłączyć do L regulatora Wyjście LOAD regulatora połączyć z wejściem L silnika N pozostaje bez zmian Ustawić C3
Mikser i sokowirówka to silniki szczotkowe zapewne więc i wysokie obroty
Witam, Obroty sterowane są przez rezystory, znajdziesz je w okolicy silnika nadmuchu(za schowkiem ) zazwyczaj przepala się termik. Pozdr.
Kondensator przy silnik jest po to żeby silnik w ogóle działał jak należy - dodatkowa faza. Dodatkowy dławik lub kondensator da spadek napięcia docelowo "pogarszający" parametry silnika, jak moment obrotowy, prędkość obrotowa.
gdyby byl zle nastawiony pasek rozrzadu to silnik zupelnie inaczej by chodzil. Nie mialby mocy, i odglos pracy silnika bylby zupelnie inny. Ja obstawiam zjechana kopulke + kable + swiece. Zresetuj tez komputer (klema na 5 min i pozniej nagrzanie silnika na wolnych obrotach do wlaczernia wentylatora) Termostat wymieniaj wtedu jesli silnik nie łapie wlasciwej...
A tu jest tak że wraz z obrotami silnika rosną obroty wentylatora, ale czy tylko tak ma być?
Kolego kup taki silnik żeby przy znamionowych obrotach wentylator miał obroty takie jak potrzebujesz.
Witam! Gdzie moge dostać kondensator przeciwzakłóceniowy???Pytałem na giełdzie elektronicznej, w sklepach i nie mają! Straszne mam zakłócenia w radiu- słychac obroty silnika, kierunkowskazy, wentylator! Radio jest firmowe hyundai( ma troszke lat), masa i zasilanie (przewody nowe) od Aku poprowadzone, antena ok, mam nawet filtr przeciwzakłóceniowy na...
Jakikolwiek błąd krytyczny w sterowniku silnika np.wypadanie zapłonów uruchomi wentylator na full obroty. Zobacz w bsi jaką widzi temperaturę zewnętrzną, bo miałem przypadek przełamanych kabli w przelotce drzwi pasażera (czujnik jest w prawym lusterku), bsi widziało 65°C, włączało wentylator na pełne obroty i działał nawet do 10min po zgaszeniu silnika...
Witam, mam podobny problem tyle że przy silniku wentylatora centrali wentylacyjnej. Silnik standardowy, 50Hz, 1390 obrotów, 2,2kW. Wentylator nie startuje płynnie, rozpędzając się wskazania Hz na falowniku skokowo rosną lub maleją i co chwila pojawia się błąd W12. Po rozpędzeniu się do ustawionych 30Hz co jakiś czas nastepuje jakby skokowa próba zatrzymania...
Witam! Potrzebuje jakiegoś schematu do regulatora obrotów silnika DC 12V (Wentylator do komputera). Może macie schemat płytki:?:
Bez wymiany tego układu (naprawa) silnik nie będzie kręcił...
Dzień dobry. Mam podobny problem z wentylatorem Harmana. Nie chcę spalić regulatora, więc wolę zapytać. Mam takie dwa schematy podłączenia. Silnik EC i chciałbym płynnie sterować obrotami. Podłączyłem zasilanie do wentylatora, ale nie wiem, jak podłączyć dalej wentylator do regulatora. Podacie schemat podłączenia według tych schematów? https://obrazki.elektroda.pl/8571520100_...
regulator obrót silnik wentylator regulator obrót obrót wentylator oszukać obrót wentylator
opticum oprogramowanie alternator trafic unitra r8040
fajna faktura wentylator voltano
Skoda Rapid 1.4 TDI 2016 vs Toyota Yaris 1.0 VVT-i 2014 – wybór auta przy 200 000 km Audi A1 1.6 TDI 2014 Francja – co sprawdzić i wymienić po imporcie?