To nie silnik krokowy , wygląda na to że silnik jest dostaje za dużo gazu {problemu bym szukał w instalacji gazowej } tak w ogóle to na benzynie wszystko jest oki ? Weź odłącz akumulator i podłącz go po czasie 10min , w momencie jak przekręcisz pierwszy raz kluczyk na pozycję zapłon powinieneś usłyszeć pracę silniczka krokowego {takie terkanie } nie...
Chłopie, a gdybyś ty był mądry, to o takie sprawy nie pytał byś w dziale elektryka elektronika samochodowa a wybrał byś najbardziej lamerski dział; może kosz? To zwykły kondensator bocznikujący silnik i jego cel jest przeciwdziałaniu zakłóceniom jaki może tworzyć silnik. Te zakłócenia pojawiają się w momencie komutacji na węźle szczotkowym, gdy występuje...
wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
Masz tam instalację LPG. W tym silniku (zakładam, że 1.2 60KM) w zasadzie jest normalne, że po 1-2 min postoju na pracującym silniku załącza się wentylator.
Czy temperatura silnika widziana przez ECU jest poprawna? Jakie jest ciśnienie w układzie klimatyzacji?
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
wentylator musi sie wlaczyc 3 razy, kiedys pol godziny robilem adaptacje
Jak odkręcisz odpowietrznik na nagrzewnicy przy pracującym silniku i nie będzie się lał płyn to nie ma obiegu, czyli pompa.
Witam. Wymień włącznik (czujnik) wentylatora chłodnicy.
Napięcie akumulatora prawidłowe, jest prawie nowy. Nie wiem jaki ma wpływ napięcie akumulatora kiedy silnikiem kręci mocno.
Nie twierdzę że się nie da tylko czy to w miarę prosta robota czy obarczona ryzykiem wymiany przepustnicy.
Fiat Punto II 1,9JTD. Po wyłączeniu silnika po chwili włączają sie samoczynnie oba wentylatory układu chłodzenia. Silnik nie jest przegrzany bo jest przejechane raptem 5Km. Wyjęcie złącza zasilania z jednego z silników , zatrzymuje sie praca wentylatorów. Wyjęcie przekaznika od sterowania wentylatorów w module pod maską też wyłącza ich pracę.
Witam.Ja mam Punto I 75 SX. Wentylator nawiewu wykręcam bez problemu wkrętakiem krzyżowym po stronie pasażera - mażesz wtedy sprawdzić silnik i zasilanie. Czy w czasie powrotu nie czuć było nawiewu powietrza? U mnie przy wyłączonym wentylatorze w czasie jazdy czuję ruch powietrza. Sama nagrzewnica może nie oddawać ciepła jeśli jest za niski poziom płynu...
Witam. Wiele czasu minęło i wracam do tematu bo w ciąż jest aktualny. Jeździłem na odpiętym wentylatorze ale teraz mam korki i postanowiłem to zrobić. Wymieniłem czujnik na nowy i nawet w sklepie mi powiedziano że to jego wina ale nic z tego dalej się wentylator kręci nawet na wyłączonym silniku.
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
O ile te skoki, jaki silnik ?
Dzieki za oświecenie mnie z Tymi czujnikami ; ) a co bys mi doradził w sprawie tego niewłączającego sie wentylatora ?
Witam, Fiat Punto ZFA 188 1.9 jtd 54kW 2000r z klimą manualną. Po włączeniu zapłonu sterownik silnika załącza obydwa wentylatory na 1 biegu. W parametrach widzę prawidłową temperaturę silnika np 46 stopni i zezwolenie na uruchomienie 1 biegu wentylatora. Co to może być ?
Odepnij po kolei kabelki od czujników na silniku i sprawdź może któryś padł
W alfie 155 też tak jest? Przeszukałem sklep i nie ma do kupiena mostku, silnik wentylatora jest podobno taki sam jak w punto.
Te fiaty mają dwie typowe usterki. Mapsensor z czujnikiem temperatury powietrza lub sterownik silnika. Jeśli opis z pracującym wentylatorem pasuje do twojej sytuacji to wina leży w ECU.
to ze niema odpowietrznika to nie znaczy ze nie trzeba jej a raczej calego ukladu odpowietrzac ,sprawdz czy ogrzewanie ci grzeje w kabinie jak silnik bedzie rozgrzany
Wypiąłem przewody od termowyłącznika i zmostkowałem. Wentylator się włączył czyli wynika z tego że pewnie termowyłącznik na chłodnicy do wymiany. A jak zagotował mi się płyn to pasuje już go wymienić? wymianiałem go 4 miesiące temu. A mam jeszcze pytanie, bo na zagotowanym płynie (na czerwonej lampce która sygnalizuje przekroczenie dopuszczalnej temperatury...
Jeśli rozruch zimnego silnika przebiega prawidłowo (nie gaśnie i ma podwyższone obroty) to czujnik jest OK. Można wtedy sprawdzić podłączając kontrolkę na wyjście z modułu sterujące bezpośrednio wentylatorem, czy sprawny jest wentylator i przewody do niego. Jeśli wszystko to działa to niestety uszkodzenie jest w sterowniku silnika.
Dziękuję wszystkim z pomoc. Wpiołem sie kabelkiem z wtyczki od wentylatora w pin 87 w R1, drugi do minusa na aku. Po wzroście temp. w silniku wentylator się uruchomił, potem wyłączył. Próbowałem parę razy na odpalonym silniku - działało bez zastrzeżeń. Temat do zamknięcia.
A gdzie ten silnik się znajduje. to jest ten pod schowkiem od strony pasażera? Czy ten silnik jest gdzies pod maską?
witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
Oleju jest max na bagnecie, plyn chłodzący też. co do termostatu , pompy i wentylatora nie mam pewnosci.
Witam , jak wymienic przepalony drut oporowy na rezystorze wentylatora (pierwszy bieg wentylatora nie działa ) tzn. czy można go przylutować czy trzeba zgrzewać jak zgrzewać to gdzie albo kto wykonuje takie usługi czy w przewijalni silników mi to zrobią . Dzięki i pozdrawiam
pewnie czujnik do bani wentylatory tak mają chodzić
Pomyśl - co ma czujnik do ogrzewania? Uszkodzony był termostat. Może się mylę ale bym powiedział że nie koniecznie. Czujnik odpowiada za temperaturę silnika, po wiązce widać że połączony jest z wentylatorem chłodnicy. Uszkodzony czujnik warjował, mylnie odczytywał tęperaturę silnika. Dla tego kontrolka świeciła. Wentylator latał nie mal że od odpalenia...
Na obudowie termostatu i nie steruje bezpośrednio wentylatorem. Za włączanie wentylatora odpowiada sterownik silnika. Najprościej podłącz tester i aktywuj wentylator komputerem, będziesz wiedział gdzie dalej szukać.
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Zacznij od wymiany czujnika temperatury,który jak sam piszesz jest uszkodzony. Co pokazuje wskażnik temperatury i kontrolka jej przekroczenia na liczniku? Jakie są temperatury węży dochodzących do nagrzewnicy? Płyn wyrzuca w czasie pracy silnika,czy zaraz po jego zgaszeniu?
włącznik znajduje się w chłodnicy (tylko rób na zimnym silniku aby się nie poparzyć płynem, no i łap w coś płyn)
Witam serdecznie. Pojawił się dzisiaj problem z odpaleniem mojego Fiata Grande Punto. Odpala, ale momentalnie gaśnie i włącza się wtedy wentylator, tak jakby silnik był bardzo nagrzany. Płyn chłodniczy jest ok. Wcześniej samochód nie sprawiał takich problemów. Czy mógłby ktoś doradzić, co mogłoby powodować taki problem?
Wentylator nie włączył mi się nawet wtedy kiedy wczoraj temp zew 30 st.C silnik pracował na bezynie 15 min na postoju, czy tak może być
Jak będzie coś nie tak to wentylator będzie chodził cały czas, lub zaświeci się kontrolka przegrzania silnika, a jeżeli chcesz sprawdzić temperaturę, to tylko komputer diagnostyczny
Co znaczy wyrzuciłem " czarną skrzynkę"? Chodzi Ci o wymianę przekaźnika na nowy, lub wykluczenie w znaczeniu "wyeliminowałem" go, jako przyczynę randomowego czyli sporadycznego gaśnięcia swiateł mijania? Przyczyną może było to, że przy większym obciążeniu systemu poprzez włączenie tylnej szyby podgrzewanej, włączeniu wentylatora nawiewu powietrza na...
Skoro zatem klima padła w sensie elektrycznym (bo wentylator działa tylko na 4 biegu) Wentylator wnętrza nie ma żadnego związku z klimatyzacją.
Jak nie masz czy diagnozować to odłącz akumulator na 2,5 min, potem podłącz i odpal tylko na benzynie aż do włączenia wentylatora, potem jazda na samej tylko benzynie tak ze 3 dni i napisz czy pomogło...
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
To jest bezpiecznik termiczny... skoro się przepalił to znaczy, że silnik dmuchawy pobiera za duży prąd. Być może dostała się do niego woda i uszkodziło się łożysko wirnika.
czyli jeśli u mnie przy silniku nagrzanym tak że się załącza wentylator na chłodnicy czyli temp ~ 90oC a czujnik temperatury płynu wtedy ma rezystancje ~290 ohm to znaczy że mam czujnik do wymiany?
Witam , po krótce opiszę problem . Po przekręceniu stacyjki wentylator i wycieraczki działają . Ale jak odpalę silnik wicieraczki i nawiew nie działaja . Jak wyłącze silnik znowu działają . Wcześniej siadło radio .
Witam Mam taki problem, otóż gdy silnik jest dobrze rozgrzany wentylator nie włącza się. Sprawdzałem na krótko tz. zdjołem kostkę od czujnika temp. który znajduje się w głowicy (zaraz pod termostatem) włączyłem stacyjkę zapaliła się kontrolka od temp. poczekałem chwilkę i zaraz zapaliła się kontrolka od wentylatora i wentylator zaczyna pracować. Dodam...
Spalił ci się pewnie bezpiecznik od wentylatora za akumulatorem(zielony), dlatego nie działa,problem leży pewnie też w pierścieniach
Kupiłem samochud,konkretnie Fiata Punto II z silnikiem 1.9 JTD..i w pewnym momencie wentylatory chlodnicy właczyły sie i juz sie nie chca wyłaczyć:|Dlatego jak najszybciej potrzebne sa mi schematy elektryczne tego auta!!!!!z góry dziekuje każdemu kto mi pomoże!!!!
nie nic nie robiłem tylko ostatnio jak jechałem to zauważyłem ze wskazówka temperatury idzie mocno do góry i nie włącza się wentylator chłodnicy czy to możliwe że od jazdy na lpg tak często byłby problem z uszczelką pod głowicą I do sprawdzenia również w takim wypadku termostat, bo jak nie puszcza na duży obieg płynu to i wentylator się nie załączy,...
Od dłuższego czasu mam problem z wentylatorem chłodnicy. Gdy się załączy a auto stoi np. na luzie - obroty silnika spadają z 900 do nawet 600. Często mam wrażenie że silnik zaraz zgaśnie. Gdy wentylator się wyłączy - obroty wracają do 900. Wentylator jest nowy firmy Magneti Marelli. Niestety - nie od tego Punto. Mój Punto to: 1996r, 55kM, 1.1, 8v a...
tam nie ma zaworu tylko sterowanie ciepło-zimno jest klapkami, jeśli chodzi o zatkane kanały w głowicy, to czyściłem cały układ 2 razy preparatami do czyszczenia układu chłodzącego, i powiem że jak silnik pracował na tym preparacie do czyszczenia to grzało ładnie, no ale spuściłem tą wodę z tym preparatem i zalałem świeżego płynu to już nie chce ;/;/...
Witam. Zakupiłem miesiąc temu grandę Punto 2008r 1,2 8v. Byl to bardzo szybki zakup z racji kolizji wcześniejszym samochodem. Był zimny dzień sprzedawca zapewniał że klimatyzacja sprawna wczoraj okazuje się że jednak mnie oszukał. Po nagrzaniu kabiny wraz z obiegiem zamkniętym po włączeniu klimatyzacji i przekręceniu na zimne cały czas wieje ciepłe...
Pod środkowym pokrętłem masz jeszcze jedną śrubę która trzyma maskownicę, trzeba zdjąć gałkę z środkowego pokrętła czyli gałki od obrotów, a rezystor do prędkości pewnie jest przy silniku, a dokładniej gdzieś w okolicy zasysania powietrza do wentylatora po to by był chłodzony
Witam. Mam problem w punto 1.2 8v, wyłącza się silnik, na desce rozdzielczej miga kontrolka czujnika temperatury przy czym wentylator nie działa. Trzeba poczekać, aż samochód się ochłodzi, żeby zapalił, zapala też po zdjęciu klemy. Komputerowo usterka została usunięta, ale problem nadal występuje
Nie takie głupie. W najwyższych punktach układu chłodzenia masz specjalne zaworki. Uruchamiasz silnik i delikatnie odkręcasz te zaworki - jeżeli zaczyna wyplywać z nich płyn to zakręcasz - i po problemie. Punto ma specjalną długą rurę wlewową (na chłodnicy) - zalewasz ją na max i uruchamiasz silnik, odpowietrzasz i dolewasz. Nie wszystkie układy trzeba...
Okazało się, że silnik rozgrzewa się do temperatury 97 stopni C, następnie przy tej temperaturze uruchamia się wentylator, zbija temperaturę do 93 stopni. I tak w kółko. Wszystko w temacie, zamykam.
zapal silnik ,poczekaj az sie właczy wentylator chlodnicy i w ten sposób sprawdzisz w jakiej pozycji jest wskaznik przy około 95 stopniach celcjusza daj znac jakie masz wskazania .
Oczywiście jest to do zrobienia (podobnie jak 1.1 i 1.2 73KM z Punto). Tylko że musisz sie liczyć z dużym kosztem. Silnik z osprzętem będziesz miał? Cały osprzęt - rozrusznik, alternator, kolektory, filt pow., komputer do wtrysku. Do tego jeszcze skrzynia, połosie, przeguby, chłodnica z wentylatorem, bak, pompa paliwa. Co jeszcze - lewarek zmiany biegów...
termostat sprawny działa odmyka wszystko chodzi wentylator się załancza przewody się grzeją, usterka chyba usunięta delikatne wycieki płynu chłodniczego za silnikiem wąż to nagrzewnicy, teraz jeszcze tylko to grzanie słabe ma.. no ale pewnie punto 1.1 temperatury niskie więc nie ma co szaleć dzięki za pomoc
Nie ma tak, że wszystko sprawne, a auto nie działa. Coś musi być nie tak. Jaką temperaturę osiąga silnik ? I sprawdź jeszcze raz dokładnie termostat, lambdę, wtrysk. Odłącz aku na pół godziny, a potem odpal samochód i zostaw na luzie aż do załączenia wentylatora chłodnicy.
Witam Zagadnienie jak w temacie otóż Punto rok 1996 TD wersja ELX z klimatyzacją posiada dwa wentylatory, Główny od chłodnicy, i drugi chyba od klimy. Ale gdy zmostkuję piny we wtyczce czujnika temperatury chłodnicy działa ten główny na dwóch biegach i OK, lecz gdy zmostkuję presostat na 3i4 pinie to włącza się też ten główny na 1 biegu. 1 i 2 pin presostatu...
Witam, problem wygląda następująco. Przy pokonywaniu krótkich tras do 25km nie występują raczej objawy, chyba że silnik zagrzeje się na tyle że włączy się wentylator i po ok 5min po wyłączeniu się wentylatora silnik dławi się, nie da się ruszyć po gwałtownym wciśnieciu pedału gazu, na biegu jałowym chodzi dobrze przy delikatnym gazie. Objawy znikają...
1.Wypnij wtyczkę z czujnika umieszczonego w chłodnicy i zewrzyj np. spinaczem do papieru lub kawałkiem drutu, wentylator powinien wtedy zadziałać. Jeśli nie zadziała to usterka będzie w obwodzie elektrycznym np.bezpiecznik, wtyczki, złącze silnika ,masa kabel oczko, lub jeśli występuje przekaźnik to przekaźnik. 2.Usterka zamkniętego termostatu wtedy...
Witam. Kiedyś stałem w dość długim korku i w pewnym momencie zauważyłem, że zapaliła się kontrolka od temperatury silnika, czyli wskazówka od temperatury wychylona na maksa. Od razu wyłączyłem silnik i sprawdziłem co się stało. Okazało się, że z silnikiem od wentylatora chłodnicy coś jest nie tak i na wysokich obrotach lubi się zatrzymywać. Poczekałem...
Ok a w jaki sposób można w takim razie sprawdzić ten czujnik? Najlepiej wymieniając na dobry i sprawdzony czujnik, ale najlepiej opisz jak duże są skoki wskazań, czy silnik pracuje normalnie, czy nie gotuje płynu chłodzącego oraz czy wentylator chłodnicy włącza się przy górnych wskazaniach wskaźnika. Dużo pytań, ale napisałaś zbyt ogólnie.
Witam raz jeszcze. Dźwięki "pianki" zniknęły. Przejechałem około 150km i nic nie słyszałem. Bulgotanie jest lecz tylko przez chwilę od włączenia zimnego silnika. To jednak nie koniec problemów. Po zmianie płynu jest bardzo ciężko osiągnąć temperaturę. Termostat faktycznie może być do wymiany. Dziś poszukam w sklepach i wymienię. Zimny silnik pracuje...
Dzień dobry, Proszę o poradę i wskazówki, jak skontrolować poprawność załączania wentylatora chłodnicy przy uruchomionej klimatyzacji. Samochód (Punto evo 1.4 8V) z klimatyzacją manualną miał niedawno wymienianą chłodnicę klimatyzacji, ponieważ stara była rozszczelniona. Klimatyzacja niby działa, ale z kratek nie leci bardzo mroźne powietrze. Zauważyłem,...
Dzisiaj wymieniłem termostat i to samo, wentylator się załączył gdy wskazówka byłą ok 0,5cm pod połową skali. Wychodzi na to,że jest to wina czujnika temperatury?
Witam.. Zakupiłem samochodzik Punto 1.1 z 95r. i jest drobny problem,bo nie działają w nim przednie i tylne wycieraczki oraz wentylator nadmuchu powietrza na żadnym biegu, a reszta działa. Silniki wycieraczek i nadmuchu są dobre,bezpieczniki sprawdzone, na krótko podłącze to wszystko działa...Czy ktoś dysponuje jakimś dobrym schematem elektrycznym do...
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Auto od około miesiąca ma problem z temperatura silnika/chłodzeniem. Nagrzewa się zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy do okolo 100-110 stopni i nie schodzi niżej (a jak juz zejdzie to po chwili znowu mocno wzrasta). Na korku oraz sciankach od wlewu płynu chłodniczego pojawia się dziwna brazowa maź, nie jest oleista, jest bezwonna (patrz zdjecie)....
Czy w chwili wywalania wody (zalany jest płynem?) na chodzącym silniku chłodnica była gorąca? jeżeli tak to czy pracował wentylator ? --jeżeli nie to sprawdzić bezpiecznik i czujnik od wentylatora i sam wentylator ---jeżeli chłodnica była zimna to do sprawdzenia termostat lub czy nie zamulona sama chłodnica (pompa wody z dobrym kierunkiem łopatek wirnika?)---na...
Po prostu zrób regulację obrotów biegu jałowego zamiast wymieniać części. Uruchom i rozgrzej silnik na benzynie, pozostaw w spokoju aż wentylator chłodnicy załączy się i wyłączy kilka razy i gotowe. Pamiętaj by przed regulacją przełączyć instalację gazową w tryb jazdy na benzynie oraz żeby w trakcie regulacji nic nie włączać w samochodzie i nie ruszać...
to bulgotanie slyszysz z chlodniczki nagrzewnicy nie przejmuj sie tym , jak bedziesz mial zimny silnik poluzuj korek wlewu plynu i zerknij na jego poziom , w tym momecie zejdzie z niego podcisnienie zakrec korek dobrze przekrec na gorace pokretlo chlodniczki w kabinie i dobrze przegon silnikiem az do otwarcia termostatu , bulgotanie powinlo ustapic...
od jakiegoś czasu chwile po zapaleniu samochodu wystarczy ze wcisne stop lub chociaż wrzuce wsteczny czy tam swiatła wlacze samochód gaśnie tak jakby brakowalo mu prądu. Jak przegazuje kilka razy, nie wiem moze alternator dostanie wieksze obroty jest ok. zdarza sie nawet ze podczas jazdy przez jakis okres na mniejszych obrotach przy wlaczanym ogrzewaniu,...
Mam Haynessa w oryginale. Jest Selecta ale nic na temat opisanego problemu. Do Punto też mam fabryczną serwisówkę i to z opisem potencjalnych błędów i awarii (troubleschooting). Witz w tym, ze w Punto był monowtrysk Weber Marelli IAW 6F.S3 a to zupełnie inna konstrukcja. Mam Punto Selecta także. Mam też Lancię Y10 Selectronic, która też ma tę samą skrzynię...
Witam! Żeby nie zakładać nowego postu-mam dokładnie ten sam problem-przestała działać dmuchawa. Brak zasilania tzn na mierniku pokazuje zasilanie 12 v na kostkę silnika ale pod obciążeniem-zero. Sprawdzony silnik, rezystor, przełącznik wielopozycyjny. Jest tylko jedna różnica-mój punciak 75 1,2-8V 1994 r , bez ABS-z klimatyzacją)Ma klimatyzację-poprzedni...
Jak się zagrzał silnik i włączył wentylator to po zdjęciu przewodu WN z I cylindra brak było reakcji. Zmierzyłem szybko kompresje i było 12 barów, podłożyłem cewkę, świece i przewody i wtryskiwacz paliwa. Najdziwniejsze jest to że po ok 2min było ok. Czy te sterowniki silnika psuły się na usterkę nie palącego cylindra ?
Witam wszystkich . Zakupiłem niedawno fiata punto 1.2 elx i jak to z fiatem bywa MAM PROBLEM, a mianowicie gdy odpalę silnik zagrzewa się do 1/4 skali i gdy tylko ruszę i po chwili spada do zera i tak sobie leży przez cały czas nie zależnie ile kilometrów przejadę dodam tylko ze górny wąż po włączeniu wentylatora jest ciepły ogrzewanie dzała normalnie....
Więc czekam na dostawę innego czujnika. Nie wiem czemu wysłali taki jaki mam teraz. Czujnik temperatury (przegrzania) silnika do 900-setki wkręcany w głowicę ma być z czarnym plastikiem, obudową, żaden inny, więc patrz co ci przyślą... Ma wyglądać tak. https://obrazki.elektroda.pl/2690028000_... https://www.autodoc.pl/meyle/15827929...
A wiec tak, pierwszy elektryk gdy podpiął go pod kompa wyskoczyły jakieś błedy IMO. i tasiemka poduszki ale poduszka to juz inna bajka, wiec błąd usunął wyczyścił (czy tam wymienił) takie kostki od sciany grodziowej co podchodzą do przepustnicy, odebrałem auto i z autem zaczeło sie dziać znowu to samo wiec zawiezłem mu je spowrotem, po tygodniu trzymania...
Po wymianie płynu rozumiem że układ został prawidłowo odpowietrzony pytam ponieważ kolega "kkknc" w drastyczny sposób odpowietrzył układ. Po wymianie płynu zagrzej autko do momentu włączenia się wentylatora oczywiście możesz nalać płynu nawet trochę więcej niż max bo jak się odpowietrzy to wciągnie ten nadmiar. Po zagrzaniu autka sprawdź ogrzewanie...
Chyba zapomniałem dopisać, że wentylator też normalnie pracuje. Załącza się. Gość mówi, że skoro mu grzało na placu to na pewno nie termostat ani nagrzewnica. Koszt termostatu jest nieduży i chyba lepiej go wykluczyć zanim się podejmie decyzję o wymianie UPG? Chyba, że ktoś ma inny pomysł? Dodano po 21 Dodam, że tylko ten zaznaczony przewód po prawej...
Czujnik na chłodnicy jest od uruchamiania wentylatora. Jeżeli do 1 czujnika podpinasz 2 przewody, to prawdopodobnie robisz "błąd" dla komputera (zamykasz obwód) i podnosi obroty. Jeżeli silnik był wyposażany w 2 czujniki na bloku lub 1 na bloku drugi przy termostacie to muszą tam być. Chyba ze był stosowany inny czujnik z inną liczba przewodów.
Witam Mam problem z moim samochodzikiem. Jest to Punto 2 1.2 8V. Gdy silnik jest zimny, jezdzi jak marzenie. Prawie wciska w fotel jak przyspiesza. Jednak gdy tylko wskaznik temperatury sie troche podniesie, autko zaczyna dusic sie i dlawic, i przyspieszenie wynosi 7 minut do setki. Autko jest po dosyc gruntownym remoncie. Wymieniona glowica, kolektor,...
No i własnie wróciłem, spalanie jest wszystko ok, silnik grzeje się do połowy i załącza się wentylator chłodzi go i się wyłącza, mechanicy stwierdzili że to jest wina płytek regulacyjnych że są już wytarte, lecz jest problem z tymi płytkami :/ dzwoniłem po sklepach i jak im np podałem wymiar płytki 3.92 to facet mi powiedział że jest tolerancja do dwóch...
Świece powinny być brązowe, miałem takie Punto, świetne autko ale to tak na marginesie... Auto dość długo się nagrzewa i ciężko w nim odpowietrzyć układ chłodzenia - to raz. Dwa - sprawdź czujnik temperatury płynu, ale ten dla ECU (przy termostacie) - odczytaj na diagnostyce jaką temperaturę silnika widzi ECU w momencie załączenia wentylatora chłodnicy,...
Jak ci naleciało śniegu, to pewnie zablokowałeś łopaty wiatraka. Auto z ciepłym silnikiem stało bez ruchu, chłodzenia nie było, to się wiatrak załączył. nie mógł się kręcić, to się silnik zgotował. Do wymiany.
Witam. Mam oto takie punto już 3 rok. Co nieco musiałem przy nim zrobić, także termostat(rok temu). Od "nowości" irytuje mnie takja sprawa. W dzisiejszych temperaturach otoczenia nie wystarcza mi nawet 10km aby osiągnąć umowne 90st silnika. Wiadomo, że przez okres lata jest lepiej z nagrzewaniem. Ale gdy przychodzi znienawidzona zima w moim autku można...
Odnośnie kupna Punto to sam przez to przechodziłem 9-mcy temu i to co mogę ci podpowiedzieć jeszcze ,a wiem od kogoś kto tylko takimi autami jezdzi że szukaj lepiej silnika 1.2 16V 80Km są naprawdę dobre i te 80KM też się przyda. Uważaj przy kupnie na tylną belkę czy nie stuka,sporo potem roboty żeby naprawić,z reszty wad punciaka to przepalające się...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
najpierw sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury silnika nagrzewa się też chłodnica w twoim aucie bo jak nie to masz walnięty termostat albo uszczelkę pod głowicą co powoduje zapowietrzenie układu chłodzenia i przegrzewanie silnika. Uważaj na to że wskaźnik temperatury przy zapowietrzonym układzie chłodzenia zaniża faktyczną temperaturę silnika bo...
Silniczek krokowy wyczyszczony, podobnie przepustnica, chyba zostało mi spróbować z tymi wtryskiwaczami. Po takim czyszczeniu rób zawsze autoadaptację. Zdejmij klemę "-" z akumulatora co najmniej na pół godziny, potem załóż, gaz do podłogi ze 3 razy (pod 6 tys. obrotów) i niech sobie chodzi na jałowym do włączenia wentylatora chłodnicy i powinno być...
ja mam SC 1.1 spi i zauwazyłem ze gdy silnik jest gorący, to znaczy często załącza sie wentylator to widze odczuwalny spadek mocy. Kiedyś jechałem gaźnikowym Renówką 19 i jak sie zagrzał to zwalniał strasznie, nie miał mozy. Wg mnie, zobacz czy chłodnica jest jeszcze w dobrym stanie i jaki olej lejesz bo pod wpływem wysokich temperatur zwiększa sie...
Korek w tym przypadku nie ma nic dorzeczy. Jak układ chłodzenia jest sprawny, wtedy temperatura silnika powinna być utrzymywana na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia silnika, temperatury zewnętrznej czy stania w korkach, taka jest jego rola. Wtedy układ chłodzenia może być otwarty (bezciśnieniowy), płyn się nie zagotuje, bo prawidłowa temperatura...
Po odłączeniu akumulatora ( więcej niż 15 min) po uruchomieniu zostawiam autko w spokoju aż do osiągnięcia temp włączenia wentylatora po czym gaszę i uruchamiam ponownie. Taką robiłem za każdym razem jak odłączałem bądź wymieniałem jakiś czujnik czy czyściłem silnik krokowy. A i tak przy okazji wracając do obrotów silnika wcześniej pisałem że mam za...
Zapałką to można w zębie podłubać. Gratuluje pomysłu, a jeszcze bardziej tego że się tym chwalisz. Kolego spalanie spadnie to raz, tak wymiana sądy wpłynęła na płynną prace silnika to dwa. Co to za mechanik który jak się domyślam wiedział o klopotach z temperaturą, zrobił sondę (to się chwali) ale nie zrobił nic z kontrolką to trzy. Idąc dalej ta kontrolka...
punto wentylator wentylator punto silnik wentylator chłodnica punto
klony wzmacniaczy termet awaria czujnik otwarcie klapa
indukcja candy blokada prędkości
Bezpieczeństwo używania słuchawek po wycieku baterii Modem 4G LTE z mini SIM, Błąd STOP 0x0000007B i 0x0000000A