więc do wymiany jest pewnie czujnik odpowiedzialny za załączanie wentylatora.
to jest właśnie łożysko...ślizgowe, żeby je stamtąd wydłubać musisz je obrócić prostopadle do osi o 90 st, wyciągnąć i w taki sam sposób wcisnąć nowe... robiłem tak, da sie zrobić... pozdrawiam
miałem już wymieniać reduktor.... a tu taka niespodzainke mi moje punto zaserwowalo... padl juz drugi raz czujnik temperatury chlodnicy... zagotowal.. do domu trzeba bylo sie jakos dostac... i tak zagotowal ze 3razy... po wymianie czujnika odpalam (wentylator oczywiscie sprawdzany sprawny termostat puszcza) i bardzo kopci na bialo.. raz pracuje jakby...
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
presostat do wymiany
Chłopie, a gdybyś ty był mądry, to o takie sprawy nie pytał byś w dziale elektryka elektronika samochodowa a wybrał byś najbardziej lamerski dział; może kosz? To zwykły kondensator bocznikujący silnik i jego cel jest przeciwdziałaniu zakłóceniom jaki może tworzyć silnik. Te zakłócenia pojawiają się w momencie komutacji na węźle szczotkowym, gdy występuje...
to samo mialem w unie. Niby był dobry bo puszczał ale okazało się, że usczelka podczasz otwierania podwijała się i nie otwierało go do końca. Wymieniłem termostat i włącza się przy około 95-100
Wentylatory sterowane masą. Oryginale rozwiązanie. Schemat na PW.
presostat do wymiany !
Mam problem z wentylatorem w Punto I, nie działa na 1 i 2 trybie. Dowiedziałem się już z innych postów, że winny jest rezystor, ale wiem też, że wina może być po stronie diody, która jest bezpośrednio przy tym rezystorze. Czy ktoś zna oznaczenia tej diody?
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
sprawdź wyjście ze stacyjki
wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
weź owin drutem dwa przewody robiłem tak w puncie 2 rok czasu juz chodzi i jest ok :)
Może przekaźnik wentylatora się "skleił" - spotkałem się z tym w Bravie - też z klimą. Może być też uszkodzony presostat lub jego obwód (kabelki, wtyczka...) i centralka wtrysku "myśli", że trzeba włączyć drugi bieg wentylatora.
Drugi odpowietrznik powinien być na wężu idącym do nagrzewnicy.
W zasadzie do wymiany jest nie czujnik, tylko termiczny włącznik wentylatora.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Witam.Ja mam Punto I 75 SX. Wentylator nawiewu wykręcam bez problemu wkrętakiem krzyżowym po stronie pasażera - mażesz wtedy sprawdzić silnik i zasilanie. Czy w czasie powrotu nie czuć było nawiewu powietrza? U mnie przy wyłączonym wentylatorze w czasie jazdy czuję ruch powietrza. Sama nagrzewnica może nie oddawać ciepła jeśli jest za niski poziom płynu...
skoki są o jakies 3-4 minimetry w góre i w dół Dodano po 4 tak wzrasta na tyle żę włącza sie wentylator i to dośc często , stan płynu jest prawidłowy , na wolnych obrotach też włącza sie wentylator
Wentylator w Punto dwójce na połówce wskaźnika się włącza.
proponuje sprawdzić czy na 4 tym biegu wychodzi napięcie z przełącznika sterującego wentylatorem
Dziękuję za odpowiedzi. Klimatyzacja chłodzi, chciałem tylko się upewnić, czy wentylator zachowuje się prawidłowo.
termostat wymieniony, chlodnica ciepla po obu stronach. Dodam, że dzisiaj zmieniłem zegary na wersje ze wskaźnikiem temperatury cieczy. No i ładnie się utrzymuje na poziomie 90 stopni. Za to wentylator dostaje szału. Pierwszy raz się załączył jak wyjeżdżałem rano z garażu. Czyli po jakiś 10 sekundach od uruchomienia. Potem Zrobiłem kilka kilometrów...
Witam. Wymień włącznik (czujnik) wentylatora chłodnicy.
Kupiłem fiata punto II z klimatyzacją proszę aby ktoś z uzytkowników tego typu samochodu powiedział mi czy w moim modelu powinien być jeden wentylator czy dwa ?
wentylator musi sie wlaczyc 3 razy, kiedys pol godziny robilem adaptacje
Dzieki za oświecenie mnie z Tymi czujnikami ; ) a co bys mi doradził w sprawie tego niewłączającego sie wentylatora ?
Nie wymieniaj - podepnij pod program komputerowy i odczytaj rzeczywistą temperaturę przy jakiej startuje wentylator . Pewnie jest wszystko w porządku.
Może zwarty stycznik ?
Firmą i ceną. Możesz kupić i taki i taki.
jak wymienię to dam odpowiedź czy pomogło.
Witam. Mam problem w punto 1.2 8v, wyłącza się silnik, na desce rozdzielczej miga kontrolka czujnika temperatury przy czym wentylator nie działa. Trzeba poczekać, aż samochód się ochłodzi, żeby zapalił, zapala też po zdjęciu klemy. Komputerowo usterka została usunięta, ale problem nadal występuje
Z tego co opisujesz to termostat, a jak duzy obieg jest po jakims czasie to wentylator sie odrazu wlacza?
Witam. Wymień opór wentylatora. Zamontowany jest pod schowkiem pasażera obok wentylatora (uszkodzony opór 1 biegu).
Odłącz kostkę od opornicy wiatraka zobacz czy będzie działał na 1 i 4 biegu, jeśli tak to opornica dowymiany
A tą gazownią steruje jakiś komputer.Możesz na próbę odłączyć aku na noc ,a rano odpal na Pb i zostaw na wolnych bez ruszania gazu ,aż zał się wentylator.
W alfie 155 też tak jest? Przeszukałem sklep i nie ma do kupiena mostku, silnik wentylatora jest podobno taki sam jak w punto.
Panowie nie daję za wygrane i zacząłem jeżdzić punciem.Po przyjechaniu do domu zauważyłem jakby delikatnie drgnęła wskazówka-może jakieś 5minimetr.Zacząłem porządnie gazować,ale wskazówka nie bardzo się chce podnieść.Załączył się natomiast wentylator
została wymienione: chłodnica (przeciekająca), termostat, pompa wody (uszkodzona) i problem znikł - silnik nie przegrzewa się, wentylator się włącza, chłodnica na całej powierzchni jest ciepła zamykam
pierwsze co to termostat do wymiany, drugie to czy się włączą wentylator na chłodnicy ?
Przekaźnik wentylatora też sprawdzony?
Na poczatek ja bym radzil sprawdzic poziom wody w chlodnicy
uszczelka pod głowica
Masz "mikro" dziurki w nagrzewnicy i pęd powietrza z wentylatora tę mgiełkę osadza na szybie. Lub rury doprowadzające są sparciałe. Czyli - zmienić nagrzewnicę albo gumowe rury.
Termostat raczej odpada bo kolega mowi, ze duzy obieg goracy i wentylator sie wlacza a czujnik jest wlasnie w duzym obiegu. Ja stawiam na korek bo on trzyma cisnienie w ukladzie, przy wysokim cisnieniu temperatura wrzenia wody jest sporo wyzsza albo czujnik wentylatora.
mam problem nie załącza sie wentylator chłodnicy wymieniłe już czujnik temperatury a i tak grzeje sie na maksa a nie załącza wentylatora . wentylator sprawdziłem i na krótko działa.
Bardzo proszę o linki lub dokładny opis lub podanie książki jak wymienić elektro wentylator w Fiacie Seicento. Mam dość przepłacania za tę naprawę, a wymieniano mi już go dwa razy. Jeżeli bez kanału nie da się tego zrobić to też proszę o napisanie. Proszę o podanie nietypowych kluczy, które trzeba mieć i czy śruby trzeba nakręcić z określoną siłą. Czy...
Z tego co pamiętam to ten od termostatu Nie pisz głupot, jak już to od wyłącznika termicznego w chłodnicy.
Witam, tak jak w temacie mam to autko od niedawna, zauwazyłem że jak wskaźnik od temperatury pokazuje ok 45-40°c (nie wiem ile to dokladnie jest bo nie ma cyferek, jest 2mm od środkowej kreski) to wtedy wentylator rusza i chodzi tak długo do póki temepratrua nie spadnie do przedostatniej kreski moze mi ktos powiedzieć co jest przyczyną tej usterki?...
Rezystor i pokrętło biegów wentylatora daje masę.
Fiat Punto II 1,9JTD. Po wyłączeniu silnika po chwili włączają sie samoczynnie oba wentylatory układu chłodzenia. Silnik nie jest przegrzany bo jest przejechane raptem 5Km. Wyjęcie złącza zasilania z jednego z silników , zatrzymuje sie praca wentylatorów. Wyjęcie przekaznika od sterowania wentylatorów w module pod maską też wyłącza ich pracę.
To świadczy o braku zasilania sterownika...
Masz tam trochę miejsca ?, można by założyć bezpiecznik maxi fuse (ze szrotu można wziąć z fajną obudową bezpiecznik od wentylatora chłodnicy seicento, punto etc), duże styki sprawią, że nie będzie się grzał
pewnie czujnik do bani wentylatory tak mają chodzić
Oleju jest max na bagnecie, plyn chłodzący też. co do termostatu , pompy i wentylatora nie mam pewnosci.
Skraplacz właśnie nie wygląda źle, wentylator ma w tym aucie 3 biegi. Wymienię wentylator i się zobaczy.
Chłodnica gorąca? Może termostat się nie otwiera.
to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
Nie twierdzę że się nie da tylko czy to w miarę prosta robota czy obarczona ryzykiem wymiany przepustnicy.
Z tego co wyczytałam w nocy - wychodzi na to że nie ma objawów uszkodzenia krokowego. Auto zachowuje się tak: Na zimnym: - odpala nawet na mrozie od razu - obroty są wtedy na poziomie 1200 - trzymają się równo i nie falują - po minucie zaczynają pomału spadać - po przejechaniu 2,3 km są już na poziomie 1000 - po przejechaniu 4km są na poziomie 850 i...
Jeżeli tylko właczysz klimatyzację to wentylator załącza się ale nia na pełną moc tylko tak gdzieś koło połowy - kręci sie wolniej niż przy przekroczeniu temperatury. W tym trybie jak się wyłaczy zapłon to od razu wyłącdza się i wentylator - zresztą on się też wyłączy chwilę po wyłączdeniu klimy. To po to aby nieco ochłodzić wymiennik klimatyzacji -...
Nie ma tak, że wszystko sprawne, a auto nie działa. Coś musi być nie tak. Jaką temperaturę osiąga silnik ? I sprawdź jeszcze raz dokładnie termostat, lambdę, wtrysk. Odłącz aku na pół godziny, a potem odpal samochód i zostaw na luzie aż do załączenia wentylatora chłodnicy.
Najprostsza robota na świecie-nad kolanami pasażera,porzebny jedynie śrubokręt krzyżakowy. Nie obraź się,ale jak masz problem z wymontowaniem go,raczej reszty roboty nie przebrniesz
Wszystko w porządku? Mam ten samochód od trzech lat i dopiero od tej zimy (listopad- grudzień) tak się zachowuje. W zimie również włączał się wentylator na postoju, czasem nawet w trakcie jazdy.
Odpal i bez ruszania gazu poczekaj, aż załączy się wentylator chłodnicy. Powinno pomóc, jeżeli wcześniej było dobrze. Dodano po 34 I zajmij się ładowaniem.
no to wysteruj ceweczkę obcym napięciem [odłącz ten przewód ze sterownika] i poszarpaj wtyczką przy wentylatorze ,może szczotki ,lub coś wtym typie ,i czy swobodnie sie obraca śmigło
Faktycznie korek był uszkodzony. Z nowym już nie wylewa. :) Teraz tylko muszę coś zrobić z wentylatorem, bo się nie włącza.
Odpowietrzenie układu chłodzenia w Puncie bez LPG jest trudne, z LPG to już w ogóle... najwyżej położonym miejscem układu chłodzenia jest... korpus przepustnicy i jeśli wszystko zawodzi to można odpowietrzać na przewodach tam idących. Ważne jest też aby zawór w korku zbiornika wyrównawczego działał prawidłowo. Odpowietrzniki fabryczne są dwa - na wężu...
Witam.Potrzebuje pilnie pomocy.Wymieniłem w swoim Puncie chłodnice od płynu chłodzącego,niby wszytko jest w porządku,chłodnica się nagrzewa,ale nie włącza się wentylator od chłodnicy,i woda się gotuje.Może ktoś wie gdzie jest problem??Z góry dzięki piękne za podpowiedzi.Pozdrawiam Łukasz
jacek ma racje uszczelka pod gowicą w tym aucie to częsty przypadek odpowietrzylem dokladnie układ i jest prawie ok mówie prawie bo wentylator się załancza ale chodzi krócej niż zawsze chyba to bedzie wina czujnika w chłodnicy który zalancza wentylator co otym sądzicie
Kemoth To weź jeszcze maskę i błotniki po ściągaj, 10 minut roboty na podnośniku, wystarczy wentylator zdjąć, wraz z wypiciem kawy
Jak ci nie włącza się wentylator to sprawdź czujnik temperatury płynu i sam wentylator czy jest sprawny. (prawdopodobnie jest to przyczyna problemu)
jak temperatura w normie,wentylator działa ,to nagrzewnica albo klapa zimne ciepłe
Te przyciski są połączone w układ klawiatury opartej na dzielniku rezystancyjnym. Sygnał z nich trafia na komputer Body, następie on steruje przekaźnikami w skrzynce bezpieczników i modułem wentylacji (prędkość wentylatora i nastawnik recyrkulacji). Należy w pierwszej kolejności sprawdzić poprzez interfejs diagnostyczny czy pojawiają się sygnały z przycisków...
aby zgasla lampka od wtrysku musisz rozciac przewod od check przekaznikiem pin 6 z sterowniku gdy auto przelacza sie na gaz przekaznik rozwiera styki musisz zresetowac komputer benzynowy ja to robier ktsem bo gdy caly czas ma blad komputer mysli ze wtryskiwacz jest uszkodzony zresetowac mozna takze przez zdjecie klemy na dluzszy czas potrem odpalic...
witam na 100% uszczelka pod głowicą na postoju będzie wszystko ok , właczy ci się wentylator temp bedzie w normie , natomiast w czasie jazdy temperatura zbyt wysoka , ciśnienie z któregoś cylindra dostaje się do układu chłodzenia , układ się zapowietrza i silnik się przegrzewa pozdrawiam
Układ ogrzewania jest sterowany mechanicznie, możesz się jedynie wpiąć równolegle do włącznika wentylatora (dowolnie wybranego biegu).
po podłączeniu próbówki pod + a drugim końcem do poszczególnych styków w kostce na każdym biegu lampka w próbówce zapalała się. Wentylator na krótko to działa?
Mam problem z dmuchawą we Fiacie Punto z 2002r. Dmuchawa działa tylko na 4 biegu. Wentylator nie włącza się na 1,2,3 biegu. Czy 123 i 4 to są dwa różne obwody ? Jak znaleźć przyczynę awarii ? Ma ktoś może schemat elektryczny tego układu ?
Kolego ale jakaś przyczyna spalenia się opornicy musi być , najprawdopodobniej przytarty wentylator dmuchawy więc po wymianie może być tylko chwila dobrze .
To na samej górze to nie rezystor, to termik. Na temperaturę w okolicach 200 stopni. Kilku kolegów to ładnie wytłumaczyło na tym forum, na bank pisał o tym m.in. kolega viper555. Rezystor dmuchawy musi być zamontowany gdzie jego miejsce, wtedy jest chłodzony. Jeżeli znowu się przepali, to tak jak Ci radzono, szukaj problemu w samym wentylatorze.
wentylator odłączyłem zamontowałem nowy bezpiecznik i nowy sie przepalił
Albo wentylator nie ma drugiego biegu albo masz bardzo brudny skraplacz (chłodnice)
Pod środkowym pokrętłem masz jeszcze jedną śrubę która trzyma maskownicę, trzeba zdjąć gałkę z środkowego pokrętła czyli gałki od obrotów, a rezystor do prędkości pewnie jest przy silniku, a dokładniej gdzieś w okolicy zasysania powietrza do wentylatora po to by był chłodzony
Co do pompki chyba jedna mi wystarczy (z oopisów co czytałem powinna mi wystarczyć taka bez wiekszych problemów) Co do chłodnicy to tak jak pisałem u góry bedzie ona za scianą (w warsztaciku) wiec wygląd i rozmiar i ewentualny hałas wentylatora nie ma dla mnie wiekszego znaczenia na początek na chłodnice mam 2 pomysły bezwydatkowe (mam takie rzeczy...
Skoro zatem klima padła w sensie elektrycznym (bo wentylator działa tylko na 4 biegu) Wentylator wnętrza nie ma żadnego związku z klimatyzacją.
Te fiaty mają dwie typowe usterki. Mapsensor z czujnikiem temperatury powietrza lub sterownik silnika. Jeśli opis z pracującym wentylatorem pasuje do twojej sytuacji to wina leży w ECU.
Witam serdecznie. Pojawił się dzisiaj problem z odpaleniem mojego Fiata Grande Punto. Odpala, ale momentalnie gaśnie i włącza się wtedy wentylator, tak jakby silnik był bardzo nagrzany. Płyn chłodniczy jest ok. Wcześniej samochód nie sprawiał takich problemów. Czy mógłby ktoś doradzić, co mogłoby powodować taki problem?
Zajrzałeś w ogóle do zbiorniczka wyrównawczego, czy od razu na komputer chcesz lecieć? Ewidentnie nie ma płynu chłodniczego i właśnie przytarłeś silnik. No to pierwsze co zrobiłem. Płyn jest I czyściutki. Sprawdziłem bo myślałem że uszczelka poszła. Dodano po 2 Wygląda na luźne przewody, może przetarte. Sprawdź wiązki. Uważam że są w porządku. Kostka...
Właśnie sprawdziłem. Wentylator na film + światła mijania. Na wolnych obrotach Aku 12.8. Altek 12.84.
Punto nie miał alternatora z wentylatorem zewnętrznym,a alternator typu internal fan.Jeżeli tak jest,to ktoś założył alternator od CC sporting,lub fiata uno. Niemożliwe raczej to 19V,weź no sprawdź innym miernikiem,albo w swoim bateryjkę wymień
Punto 2, 1.2 8v benzyna 2002 rok. Problem polega na tym, że gdy auto osiągnie temperaturę płynu 90 stopni i w górę do momentu włączania wentylatora podczas jazdy mruga check, obroty spadają do 0, po chwili check gaśnie i jedzie dalej normalnie. Sprawdzane pod kątem błędów 3 różnymi komputerami i niestety nic nie wiadomo. Miał ktoś z Was podobny problem?
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
Spalił ci się pewnie bezpiecznik od wentylatora za akumulatorem(zielony), dlatego nie działa,problem leży pewnie też w pierścieniach
Może podobnie jak w Punto: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Jak nie masz czy diagnozować to odłącz akumulator na 2,5 min, potem podłącz i odpal tylko na benzynie aż do włączenia wentylatora, potem jazda na samej tylko benzynie tak ze 3 dni i napisz czy pomogło...
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
KOlego, to chodzi o to że spróbuj na 1 biegu wentylatora, włącz klime i zobacz jakie widzi temperatury evapa po dłuższym czasie, komputerem.
punto wentylator wentylator nawiew punto silnik wentylator punto
przekaźnik corsa balast projektora schemat zamka drzwi
rejestracja pojazdu silnik napędu bramy
Dopasowanie stacyjki do kluczyka Ford Transit 1991 Toyota Yaris 1.0 2000 - Brak mocy na wyższych obrotach