Sprawdź na jednym z pinów czy rośnie napięcie w raz z kręceniem przełącznikiem. jeśli tak to rezystor, jeśli nie to problem jest w innym miejscu.
Nie tyle pod co za schowkiem, dość wysoko ale sięgnie ręką od dołu.
DD najszybsze obroty: Zasilanie 3u, 3v, 3w Mostki 3u+1v+2v, 3v+1w+2w, 3w+1u+2u YY pośrednie obroty: Zasilanie 1u,1v,1w Mostki 1u+2u, 1v+2v, 1w+2w, 3u+3v+3w D Niskie obroty: Zasilanie 1u,1v,1w Mostki 1u+2v, 1v+2w, 1w+2u Tak bedzie chyba ok.
Odpal silnik i powinieneś mieć napięcie.Jeżeli po zapaleniu silnika pojawi się napięcie to masz uszkodzony sterownik silnika wentylatora nagrzewnicy .
Wygrzana kostka łączeniowa koło silnika na podszybiu.P
Jak dotykam masy silnik nie pracuje
Skoro nie ma dmuchania to po co macać nagrzewnicę? Wentylator, jego silnik albo sterowanie padło a nie linki czy poziom płynu.
Regulacja się kłania .Jak założysz pokrywę to jest zły skład mieszanki powietrzno-paliwowej.Po prostu jest za dużo powietrza.Typów tych dmuchaw jest bez liku od paliwowych po gazowe a z tych paliwowych jedne pracują z pompą wysokociśnieniową a te drugie pracują na podciśnienie. niema foto nagrzewnicy ze zdjętą górną pokrywą to tak jakby wróżyć z fusów.Wysokociśnieniowe...
Najczęściej wypala sie styk (kabel zółty) na UCBIC'u,ale ty piszesz że napięcie dochodzi do opornicy.... Więc sprawdz czy na czarnym kablu silnika masz pewną masę,no i czy silnik sprawny.
Koledzy czy nikt nie zna tych urządzeń? Może podpowiedź gdzie można kupić taki falownik? Firma która sprzedaje te urządzenia proponuje zakup całej nagrzewnicy wraz z silnikiem i falownikiem. Wolałbym zakupić sam falownik, nawet używany.
Białe przewody to zabezpieczenie termiczne. Masz opisane wyprowadzenia. Wszystkie końce są wyprowadzone. Czy ma pracować w d czy Y przeczytaj na tabliczce znamionowej.
Regulator na triaku dość dobrze reguluje obroty silnika wentylatora nagrzewnicy - to i do wyciągu się nada. Jednak należy zaznaczyć, że dobrze byłoby skonstruować układ pod kątem specyfiki obciążenia. Na takim silniku regulator typu "ściemniacz do światła" zadziała następująco : startując od zera - najpierw silnik buczy i nie rusza ; potem rusza i reguluje...
Kup sobie na Alle lub Ali....jakiś ściemniacz na 230 V. Koszt do 10 pln. Wsadź go w obwód wentylatora i będziesz mógł regulować obroty. Moc silnika masz 310 W, więc taki kup ściemniacz (np. 500 W).
witam stałem się nabywcą hyundaia i20 2015 1.2 benzyna i poszukuję schematu instalacji elektrycznej a dokładnie schematu wentylatora nagrzewnicy nie działa mi wentylator w kabinie silnik wentylatora jest sprawny bezpieczniki też i opornica też
Jeszcze potrzebujesz schemat? Podaj typ silnika jaki jest w tym P 306. To ci znajdę i przeslę.
Nie wiem jak jest w Twoim silniku, bo w moim silniku, układ sam się odpowietrza, jak otworzy się termostat.
Opornica jest między silnikiem nawiewu a nagrzewnicą .Jest koloru czrwonego .
Witam! Posiadam passata 91 silnik 2.0 automat. Nagrzewnica grzeje ale musi być dziurawa bo mam ciągle mocno zaparowane szyby i ubytki w płynie. Na szybach osadza się płyn chłodniczy i to mocno przeszkadza. Szukam jakiegoś schematu poglądowego jak dostać się do tej nagrzewnicy. Wiem że jest sporo rozkręcania pulpitu ale wole zrobić to sam bo u mechaników...
Witam Kolegów. Czy może ktoś z Was miał do czynienia z silnikami do nagrzewnic VTS Volcano? Wentylator ma silnik prawdopodobnie z uzwojeniem odczepowym (3 prędkości wentylatora). Silnik pracuje tylko na najwyższej prędkości. Szukam możliwości przezwojenia tego silnika, ewentualnie schematu, danych. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Powiem ci tak przerobić się daje tylko .....jest mały problem z kąd wziąść zasilanie na pare godzin pracy jak załączysz ogrzewanie musi pracować, ogrzewacz silnik pompy obiegowej silnik wentylatora nagrzewnicy a baterja w sprinterku jest mała i jak ją wypompujesz to masz następny problem przy prubie odpalenia masz jak znalazł < start error > i...
Witam. Wyciągnij wtyczkę od dmuchawy i sprawdź czy wybija. Jeżeli nie to problem tkwi w regulatorze obrotów lub w samym silniku dmuchawy. Silnik możesz sprawdzić "na krótko".
Prawdopodobnie uszkodzony rezystor redukcyjny obrotów dmuchawy, albo sam przełącznik. Może ten temat pomoże rozwiązać problem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
w 406 moduł sterujący prędkośćią wentylatora nagrzewnicy umieszczony jest w obudowie silnika tego wentylatora, z prawej strony deski rozdzielczej od dołu. Nie jest to klasyczny opornik lecz elektroniczny sterownik , przewarznie pada w nim tranzystor.
Mam schemat całego układu klimy ale podaj jeszcze symbol silnika
Przekaźniki: 1-pompa paliwa, układ podgrzewania paliwa 2-sterowanie silnika 3-nagrzewnica płynu chłodzącego 1 4-sprzęgło sprężarki klimatyzacji, przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 5-rozrusznik 6-wolny 7-wolny 8-nagrzewnica płynu chłodącego 2 9-wentylator chłodnicy- wysoki bieg 10-wentylator chłodnicy niski bieg http://obrazki.elektroda.pl/3103008900_1...
Cześć, jestem nowy na tym forum. Kupiłem sirokko 251, mam następujący problem, pompa podaje, że wynosi 1,1l/h, ale na etapie 1/2 dałem mu pracować i jest zużycie 1l/h, gdzie może być problem. Pompa paliwa zasilana jest z silnika wentylatora, masz za duże obroty.
Czy to jest silnik nagrzewnicy wodnej?
Na początek sprawdź stan klapy mieszania (może ci dopuszcza zimnego powietrza) . Jeżeli ok sprawdź czy wymiennik oddaje ciepło ( nagrzej silnik, pokrętło na max ciepłe wentylator na max, w komorze silnikowej powinien jeden wąż od nagrzewnicy być znacznie zimniejszy od drugiego)
Sterownik silnika EC/PMSM - chyba :) Padł mi sterownik silnika EC/PMSM- silnik ma 4 piny. Do niego jest sterownik sterowany 0-10 V - tak się steruje obrotami. Nie wiem, jak sprawdzić napięcie silnika - po podpięciu pod dobry sterownik na pinach silnika jest jakieś HV - pewnie przez EC/PMSM Proszę o pomoc, czy da się taki sterownik wymienić na inny?...
Już teraz wiem od czego zacząć, dzięki. A może ktos ma na sprzedaż taki silnik wentylatora?
Witam kolegę retrofood ;) Słuszna uwaga. Już kilkukrotnie spotkałem urządzenia (konkretnie nagrzewnice wodne) gdzie od puszki silnika wentylatora na obudowę nagrzewnicy fabrycznie poprowadzony jest przewód np. 7*0,75 - dalej do rozdzielni 4*1,5mm. Dobrane zabezpieczenie na pewno nie spełnia długotrwałego dopuszczalnego obciążenia przewodu 0,75mm A jak...
Dlatego tak jak pisałem wcześniej - najlepiej testować bez termostatu, szczególnie o takiej porze roku. Plus test schładzania silnika nagrzewnicą i wentylator na zworkę.
W połączeniu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... to masz problem z zapowietrzonym układem chłodzenia (na skutek rozszczelnienia nagrzewnicy) i/lub uszczelką pod głowicą silnika...
Kocioł 25 kW do "napędzenia" 30-60kW ? To nie zadziała. Tylko jakie to będzie działanie? Pewnie dmuchanie zimnym powietrzem. Obaj nie macie racji w przeciwieństwie do (at)Jacek79 . Jakby moc NOMINALNA nagrzewnicy była mniejsza od mocy kotła to byłby problem. Przecież mamy dwie możliwości regulacji odbioru mocy przez nagrzewnicę: 1. Prędkość przepływu...
Nie ma znaczenie czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku. Można robić na zimnym - przynajmniej brak obawy o możliwość oparzenia. Mógłbyś podać jaki tam masz silnik bo samo 120 km (kilometry) nic nie mówi. Odpowietrznika zazwyczaj jest więcej w układzie chłodzenia ale zależy to od silnika. Może być też na termostacie. Sprawdź czy rurki od nagrzewnicy...
https://obrazki.elektroda.pl/2245384200_... M510 - silniczek obiegu wewnętrznego M500 - silnik wentylatora w nagrzewnicy R500 - opornica S512 - czujnik temp zewnętrznej (rozłącza poniżej 5 stopni) Y500 - kompresor klimatyzacji M18 - wentylatory na chłodnicy S501 - czujnik na chłodnicy A24 licznik B515 - czujnik ciśnienia klimy A54...
Witam Panowie, mam pytanie. Mam nagrzewnicę wodną z silnikiem jednofazowym z kondensatorem. Silnik ma moc 280W / 1.2A i jest jednobiegowy. Chciałbym regulować obroty tego silnika za pomocą potencjometru, ale powoduje to buczenie silnika. Jaki regulator obrotów powinienem kupić, aby silnik nie buczał i można było nim sterować obrotami wentylatora? Czy...
-Zrzuć wtyczkę z zaworów ogrzewania, powinny się wtedy otworzyć na całość -Sprawdź, czy po przekręceniu "kręciołków" do nastawiania ogrzewania powyżej "min" rusza pompka ogrzewania (usytuowana na przewodach ogrzewania w komorze silnika) -Nie ma problemów z odpowietrzaniem, jak termostat się otworzy układ można traktować jako odpowietrzony -Jeżeli jest...
Podaj dokładny model Citroen Jumpy 1/2/3? Jaki silnik masz?
Jest układ chłodniczy, dwa wymienniki - pracujące jako chłodnica i nagrzewnica i wentylator. Są dwa silniki jeden w zabudowanej sprężarce (to czarne duże na dole) i w wentylatorze. Sprawdź czy pracuje sprężarka (powinna drżeć), oraz czy ta miedziana rura, ta na widoku, robi się gorąca, a druga miedziana rura (pod otuliną z pianki) czy robi się zimna....
Jak odkręcisz odpowietrznik na nagrzewnicy przy pracującym silniku i nie będzie się lał płyn to nie ma obiegu, czyli pompa.
Jak masz tylko 3 przewody to raczej nie będzie opornik, a przetwornica. Jak jest drabinka oporników, to idzie przewód od każdej pozycji przełącznika i wyjście na silnik. Ile biegów chcesz mieć i czym je zadajesz?
Odpowietrz układ. Czy wentylator działa? Żeberka nagrzewnicy są gorące? Wentylator jak najbardziej działa, po oczywiście nagrzaniu się silnika. Co do nagrzewnicy to nie mam pojęcia bo nie ma do niej dostępu..
W syrenie wycieraczki i wentylator nagrzewnicy to silniki bocznikowe więc jest im wsio jedno.
Pisałem niebieski jest do climatronica, a odnośnie V71 to raczej ciężkie dojście to ta klapka pod filtrem a wyżej niż klapka recyrkulacji. Silniczek za schowkiem między nagrzewnicą/dmuchawą a prawym bokiem nadwozia powyżej wentylatora, nad silnikiem wentylatora masz do niego wtyczkę szeroką 5pin a po kablu dojdziesz. Tylko ta klapka nie dużego wpływu...
silnik wentylatora miał wyłamane skrzydełka i dostawał wibracje, został wymieniony cały silnik z plytką regulującą obroty i dalej nic
Nie, "w silniku wentylatora".
Rura 16mm pex to minimum. w chłodnictwie są ciśnienią rzędu 5 bar więc przez cienkie rurki przepchnie czynnik. Weź w zamian tego jakąś nagrzewnice z korpusem i wentylatorem i już masz gotowe rozwiązanie. U mnie metraż 50m2 grzeje nagrzewnica tico. Jak na piecu 70'C to szybko mam 16'C na hali. Ale jest troszkę za mała .Tak może E36 by była lepsza albo...
Witam podlanczam sie do tematu moj pojazd to Jeep Grand Cherokee 2003 r ,2,7 crd.Moj problem jest taki ze ten silnik co steruje klapka od powietrza cieplo-zimno od wentylatora nagrzewnicy raz dziala a raz nie i problemem jest to ze raz dmucha cieplo raz zimno co moze byc problemem i od czego zaczac sprawdzanie tego silnika.Dzieki z gory i pozdrawiam
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Witam. Do niedawna miałem Avensisa D4D i taki objaw występował tylko przy zimnym silniku. Po osiągnięciu trochę wyższej temperatury silnika , zanikał związek pracy dmuchawy z obrotami silnika. Przy ciepłym silniku praca wentylatora nie wpływała na obroty silnika
Wynika z tego że jednak nie idzie. Zapewne wychodzą 4 przewody z silnika. Zmierzyć dokładnie wymiary tego wentylatora dł/sz/gł/ i zakupić nowy silnik 230V z śmigłem
Masz zakamienioną nagrzewnicę lub pompa źle pracuje. Jeżeli to pompa to powinno dojść do przegrzewania silnika. Jeżeli chłodnicę silnika będziesz miał gorącą i będą załączać się wentylatory to zakamieniona nagrzewnica. Żadna chemia nie da rady, tylko wymiana.
(at)sokolam Z tych mocniejszych nagrzewnic z większymi silnikami i wentylatorami to pewnie może by podołał ale mam w w swojej 20kW taki łopatkowy to ok 0,5 Bar dmucha i ani kreski więcej choć zaworek skręcony na głucho a nowy wirnik dostał w zeszłym roku bo stary pękł na pół. Zaryzykowałbym z takim łopatkowym od fanfar pneumatycznych ale te na 12-24V...
Witam forumtowiczów. W moje ręce trafiła nagrzewnica wodna Volcano typ VR2AC-19 z uszkodzonym wentylatorem (podobno spalony) problem polega na tym że wentylator jest nie do zdobycia w sieci .Typ wentylatora to VTS Axial Fan 1-2-2701-0291 .Serwis VTS nie sprzedaje części zamiennych jedynie całe zestawy z nagrzewnicą wentylator posiada 3 prędkości. Przewinięcia...
Witam Czy silniki stosowane w samochodach służące do napędu nagrzewnic wentylatorów, można by zastosować do napędu minipojazdu?
2. odpowietrznik znalazłem tylko na wężach nagrzewnicy przy grodzi kabinowej (za filtrem powietrza) Pominąłeś najważniejszy, nie napisałeś jaki silnik, ale większości jest przy termostacie, na głowicy nad skrzynią biegów. co załącza wentylator ? Oczywiste że sterownik, to nie lata 80-te.
Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś. Chłodnica i oba węże do niej są gorące? Wentylator się włącza?
a dlaczego ten podgrzewacz niema wpływu na nagrzanie silnika??przecież nagrzewa płyn chłodniczy(na krótkim obiegu)czyżby ten podgrzewacz mia załanczac się razem z załączeniem wentylatora???
Witam wszystkich bardzo proszę o pomoc w podłączeniu takiego silnika. Jest to silnik wentylatora 380V od nagrzewnicy wodnej. Zamieszczam zdjęcia by widać w czym problem. chodzi o połączenie w ΔΔ λλ Δ Z góry dziękuję za pomoc. http://obrazki.elektroda.net/87_12869953... http://obrazki.elektroda.net/86_12869953...
Co ma to wspólnego z ogrzewaniem i klimą? Jak to sprawdzić gdyby to było to ? Oleju nie ubywa, a płyn chłodzący nie ma zapachu oleju i również poziom jest stały. Chodziło mu o to ze jak walnieta głowica, czy uszczelka, to są przedmuchy do płaszcza wodnego i wtedy w układzie chłodzenia jest powietrze pod zancznym cisnieniem, chociąż korek to upuszcza...
Witam, możliwe że nie trafiłem w dział za co od razu przepraszam. Potrzebuję rozrysować sobie obwody sterujące silnikami a takie wytyczne dostałem od dostawcy wentylacji, który zamontował wentylatory i "zawinął się" 1. Wszystkie silniki 3-fazowe należy zabezpieczyć przed zanikiem fazy i przed przekroczeniem prądu ( czujnik zaniku fazy + wyłącznik silnikowy...
Rzeczywiście, nie są to zbyt wesołe wiadomości :( Producent nie przewidział wymiany, ale teoretycznie można tam włożyć nowe szczotki. Znalazłem już o odpowiednim wymiarze 4mm x 6mm, ale w opisie jest dodane: "Dedykowane do silników niskonapięciowych tj. 6-12-24 V ZASTOSOWANIA - SILNIKI DC - PRĄDU STAŁEGO : - dmuchaw - nagrzewnic - wentylatorów - podnoszenia...
W audi A3 wlacza sie samoczynnie wentylator nagrzewnicy i mimo zgaszenia silnika pracuje non -stop. zaznaczam ze temperatura utrzymuje sie w czasie jazdy okolo 90stpni i raptownie wlaczy sie wentylator. Co mozze byc przyczyna
Standardowo szczotki i regulator napięcia do sprawdzenia. Alternator w tym silniku jest na wierzchu, łatwy dostęp. Poza tym instalacja elektryczna w tych samochodach (przed wprowadzeniem BSI) posiada przekaźnik zasilany z D+ alternatora. Gdy działa ładowanie, przekaźnik załącza wentylator nagrzewnicy oraz ogrzewanie tylnej szyby. Sprytne i nawet przydatne.
Sorki że tak mało napisałem, ale pierwszy raz na oczy maszynę widzę i chyba od razu ją popsułem ;) Ale skoro są pytania, to postaram się odpowiedzieć Sprzęt podobny do tej http://allegro.pl/nagrzewnica-olejowa-po... Silnik, o którym piszę to ten na którym zamontowane jest śmigło takie jak to http://allegro.pl/smiglo-wentylatora-wen...
Musiał byś zainstalować włącznik termiczny w układzie chłodzenia, np. taki jak w w modelu w124 do włączania wentylatora chłodnicy, ale z doświadczenia wiem że przy słabym ogrzewaniu w tym modelu pomaga tylko wymiana nagrzewnicy, i żadna pompka nie pomoże.
Witam, trochę mało danych ... wentylatory i wymiennik będą przez falowniki zasilane ? jakiej mocy jest nagrzewnica ? Ale mogę powiedzieć że napewno każdy silnik ( falownik ) na osobnym zabespieczeniu adekwatnym do mocy silnika szafa sterownicza na osobnym zabespieczeniu i nagrzewnica też na osobnym zabespieczeniu... Jeżeli jest to orginalna szafa sterownicza...
Witam piszę dopiero teraz brak czasu więc tak ogarnąłem węże jest wszystko ok okazało się że orginalny trujnik przy nagrzewnicy miał zbyt małe fi dlatego nie było przepływu cieczy przez piec wyspawalem swój trójnik na fi 20 i jest ok grzeje i silnik i nagrzewnice teraz chciałbym się zająć automatycznym załączaniem wentylatora i tu moje pytanie. Jaki...
Też tak myślę, zrobię tak: odepnę węża od chłodnicy u góry, jak nie będzie płynu, to założę z powrotem, zaleję płyn do chłodnicy przez zbiorniczek i przez przelew od chłodnicy, odkręcę odpowietrznik na termostacie i oba na wężach do nagrzewnicy. Po odpowietrzeniu pozakręcam razem z korkiem zbiorniczka, odpalę i nagrzewam silnik, aż się uruchomi wentylator....
Witam.Ja mam Punto I 75 SX. Wentylator nawiewu wykręcam bez problemu wkrętakiem krzyżowym po stronie pasażera - mażesz wtedy sprawdzić silnik i zasilanie. Czy w czasie powrotu nie czuć było nawiewu powietrza? U mnie przy wyłączonym wentylatorze w czasie jazdy czuję ruch powietrza. Sama nagrzewnica może nie oddawać ciepła jeśli jest za niski poziom płynu...
A no racja, jak tylko widzę gdzieś 814 to od razu się mi włącza "vario". Tu pewnie będzie inaczej co nie zmienia jednak faktu ze bardziej prawdopodobne że padł silnik niż rezystor.
Nie działa mi wentylator nagrzewnicy. Wymieniłem silnik na inny problem nadal jest. Po podłączeniu kostki czteropinowej napięcie na przewodach spada do 3,5 - 4V (grube przewody). Na nie podłączonych jest 12V. Podpowiedzcie proszę co sprawdzić następnie. Ewentualnie jak stwierdzić co faktycznie jest uszkodzone.
To są typowe silniki wentylatorów stosowane w chłodnictwie parowniki, skraplacze. Tyle że tutaj występuje zasilanie 400V.
Opornik jest właśnie bardzo gorący, chyba lepiej wymienie ten wirnik zanim się coś spali i narobi większych szkód w aucie. To do wymiany będzie cały silnik od wentylatora?
Jaką masz temp. silnika jak słabo grzeje?
bocznikowany to znaczy że wyłacznik będzie miał swój styk podłączony równolegle do styku termika kontrolujacego wychłodzenie grzałek i te 2 razem szeregowo ze stykiem termika silnika wentylatora :] uff..
witam, może jesteście w stanie pomóc, mam silnik SZJe34a, który napędza wentylator za nagrzewnicą powietrza, ktoś kiedyś zastosował taki silnik, ale jest za szybki i przepływ powietrza jest na tyle duży, że nagrzewnica nie daje rady nagrzać powietrza. Chciałbym zamontować transformator i łącznik krzywkowy, ale żeby zrobić transformator z odczepami potrzebuję...
Najpierw musisz sprawdzić z jakim napięciem działa wentylator, jak jest na prąd stały to układ do regulacji jego obrotów jest zdecydowanie prostszy niż w przypadku silników prądu zmiennego. Pomocne będzie również podanie modelu nagrzewnicy.
Jeden odpowietrznik jest za prawą lampą na wężyku, drugi na górnym wężu nagrzewnicy
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
Witam. Moje Webasto już zamontowane i działa (prawie). Thermo TopE analogowe, sterowane zegarem. Chevrolet Cruze 1.8 benzyna 2012r. Pozostało mi podłączyć się zasilaniem z pieca do wentylatora nagrzewnicy. I tu mam mały kłopot: silnik wentylatora oryginalnie jest zasilany z "modułu zasilania silnika nagrzewnicy" (wiem, masło maślane ). Ów moduł "dostaje"...
Witam Zmieniłem wczoraj szczotki w silniku elektrycznym od wentylatora nagrzewnicy w BMW. To dość duży i silny wentylator. Szczotki dałem używane utwardzane, przypiłowałem je przed założeniem. Zmieniłem je przy okazji bo musiałem naprawić mu łożyskowanie. Szczotki były niskie to wymieniłem... a akurat były używane pod ręką to takie złożyłem. Wentylator...
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Jeżeli na wybojach włącza się wentylator nawiewu to szczotki mogą się zawieszać, kończyć w silniku nawiewu. Jeżeli tłuste szyby to nagrzewnica może puszczać.
[url=http://www.centrowent.pl/userfiles/... prędkości obrotowej wentylatora-silnik jednofazowy
Witam! Mam następujący problem. Bardzo słabo grzeje w kabinie. 1. Poziom płynu chłodzącego OK. 2. Samochód rozgrzewa się normalnie, wskazówka temperatury silnika prawie na połowie. 2. Nagrzewnica była wymieniana jakieś 20 miesięcy temu. Wstawiona jest nowa. Niestety jest wstawiona trochę mniejsza od lanosa, ale pamiętam jak grzało po wymianie. Było...
Sam sobie odpowiedziałeś, ten wentylator ma opornicę w środku, ten z 6 pinami, z tego co kojarze to ma dochodzić do niego plus masa i kabel sterujący z klimatronika, jeśli nie masz klimatronika to można pominąć opornicę i podłączyć się pod silnik wentylatora, tylko trzeba go rozebrać i wywalić te opornice z niego.
Witam wszystkich. Buduję auto typu kit car i chciałbym w nim zastosować nagrzewnicę od audi TT wraz z panelem sterującym. 880869 . Panel ten jest połączony z nagrzewnicą grubą wiązką kabli. W nagrzewnicy znajdują się przeróżne zawory, klapy czujniki czy choćby silnik wentylatora. Problem polega na tym, że w nagrzewnicy są jeszcze dwa gniazda z całą...
Czasem motory potrzeba załączyć z trybu ręcznego, ale to tego dojdę jakoś. Trochę sobie pewnych rzeczy sam wykminiłem. W sumie to nie takie trudne. Siłowniki otwieram najpierw, opóźnienie i włączam nagrzewnicę, następne opóźnienie i włączam wentylator nawiewu, dlatego żeby było wstępnie ciepłe powietrze. kwestia tylko kiedy włączam obieg wody? No i...
No to musi dostać dobrze w p...dę - tak żeby termostat otworzył się na max i żeby wysoka prędkość obrotowa pompy płynu chłodzącego przepchała całe powietrze z układu. Innego sposobu producent nie wymyślił - nie ma żadnych zaworków odpowietrzających. Z praktyki wiem, że wystarczy otworzyć ogrzewanie i na postoju doprowadzić na wysokich obrotach silnika...
Powodzenia trzeba wyjąc deskę. Zaślep pod maska przewody do nagrzewnicy i nie będzie ciekło. ;D Zacznij najlepiej od demontażu schowka. Masz dwa wkręty trzymające klapkę (pod maskownicami o wymiarach 10x15-20 mm). Odkręcasz je, wyjmujesz kalpkę. Potem widzisz na obwodzie wkręty mocowania schowka. Wykręcasz je, masz jeszcze jeden wkręt z boku deski....
Rezystor dmuchawy, jeżeli czuć, że coś się spaliło, prawdopodobnie silnik, wentylator nawiewu stawia opór i spaliło się. Słabe grzanie może być spowodowane zapchaną nagrzewnicą, ale problemem jest spalona instalacja.
Ponownie do tematu.Jak odpalisz nagrzewnicę a fotoopornik zabudowany na uchwycie w pobliżu palnika będzie zasyfiały to nie poda informacji na płytkę elektroniki że odpaliłeś nagrzewnicę i wówczas elektrozawór zamyka dopływ napędu do palnika.Pisałem zasyfiały lub uszkodzony fotoopornik lub jego odłączenie z zacisku na płytce.Przy palniku jest również...
Jeśli nie musi być ten silnik, to kolega spróbuje z silnikiem na 12V. Wariant modelarski, albo z samochodu do napędu wentylatora chłodnicy/nagrzewnicy. Oba przystosowane do długiej pracy. Również w ich wypadku potrzebna będzie przekładnia. Można kupić coś z motoreduktorem, ale to już spore koszty.
Od początku jaki budzet? 1 czy 3 fazy - co to za silniki ?
Jak się nie mylę to dmuchawa znajduję się "pod nogami pasażera" a najczęściej pada opornica (rdzewieją piny na wtyczce ) wystarczy je wyczyścić i powinno pomóc http://sprzedajemy.pl/opornik-rezystor-w...
Przede wszystkim odłożyć klawiaturę, a wziąć narzędzia. Wsadzić głowę pod kokpit, posłuchać, skąd skrzypi. To będzie silnik. Wymontować, wyczyścić, nasmarować, złożyć, założyć.
Co do zużycia energii, to faktycznie, rachunki przy wyższym napięciu będą minimalnie większe tam gdzie używa się urządzeń o budowie rezystancyjnej lub indykcyjnej bez sterowania, np. zwykłe żarówki, farelki, nagrzewnice, wentylatory, silniki urządzeń itd. Nie ma to jednak zastosowania do czajników, bojlerów etc. z powodów mam nadzieje zrozumiałych....
Witam. Jestem w trakcie uruchamiania ogrzewania zabudowy w samochodzie ciężarowym. Ogrzewanie jest wodne (cieczą chłodzącą) z silnika) lecz posiada pompkę wspomagającą przepływ cieczy do nagrzewnicy z wentylatorem znajdującej się na kontenerze. Wentylator ma 3- stopniową regulację ( wychodzą 3 kable sterownicze i 1 masowy). Wybór prędkości odbywa się...
wymontowanie wentylatora nagrzewnicy schemat wentylatora nagrzewnicy silnik nagrzewnicy
wiertarka bosch wirnik przebieg mercedes diody wnioski
Stabilizator SWEN VR-F1000: Ochrona pieca gazowego Powolne podnoszenie windy w busie przy wzroście obrotów silnika