Witam Termostat pozostaw. Silnik ma określoną temperaturę którą powinien osiągać aby pracował prawidłowo. Nagrzewnicę zastąp wężykiem tak aby zachować mały obieg. Jeśli silnik nie osiągnie odpowiedniej temperatury to nawet ssanie Ci się nie wyłączy, nie wspominając już o szkodliwości spalania paliwa w zbyt niskiej temperaturze.
Dopiero teraz przyjrzałem się zdjęciom - nie podłączysz tego sterownika do tej nagrzewnicy - tak aby wykorzystać jego możliwości - przynajmniej nie bezpośrednio. Masz sterownik do nagrzewnicy AC, a twoja to EC - czyli silnik sterowany napięciowo.
To silniczek krokowy - raczej małe szanse żebyś to wystartował na stole. Po montażu silniczka w układzie (w aucie) powinien on najpierw zostać nauczony, a potem znormalizowany. Bardzo często niezastosowanie się do tej procedury jest właśnie powodem niedziałania silniczków w układzie ogrzewania.
Można wymienić bez demontażu deski rozdzielczej. 1. Demontujesz schowek. 2. Odłączasz klemę masowa akumulatora. 3. Odkrecasz skrzynke bezpieczników za schowkiem i opuszczasz ja na dół, niczego nie musisz z niej odpinać 4. Potrzebujesz torx 20 wygięty i bita na 1/4 z grzechotką. 5. Wentylator jest na samej górze, największy problem jest z odkręceniem...
klapy nagrzewnicy w 407
W końcu, po raz któryś tam, wziąłem się za temat. Po pierwsze, zrobiłem przedłużacz do wtyczki, żeby mieć możliwość swobodnego operowania przy wyjętym wentylatorze. Po podłączeniu, regulator ustawiłem na najmniejszych obrotach. Oczywiście piski były słyszalne, a po zatrzymaniu ręką śmigła piszczało dalej ! :roll: . Przegląd robiłem wieczorową porą i...
Sterowana jest za pomocą przekaźników (z reguły 2) z modułu GEM, nie żadnym CANem. Grzałki elektryczne włączają się przy temp. zewn. nie większej niż +5*C i grzeją do osiągnięcia przez silnik bodajże 50*C Nagrzewnicę elektryczną trzeba włączyć w opcjach ustawienia modułu GEM urządzeniem diagnostycznym. Tu jest temat o nagrzewnicy https://forum.fordclubpolska.org/archive...
Prawdopodobnie silnik przegrody nawiewów nagrzewnicy nie może znaleść pozycji krańcowej i przeskakuje na blokadzie. Potwierdzić to można tylko diagnostycznie reszta to zgadywanie.
Silnik rozgrzewa się normalnie? Czy węże idące do nagrzewnicy nagrzewają się ? Czy bez dmuchawy załączonej oba są tak samo ciepłe? Po załączeniu dmuchawy robi się jeden chłodniejszy ? Mogła nagrzewniczka się zalepić. Co do temp. Na wyświetlaczu to sprawdź wiązkę do czujnika i sam czujnik. Podłącz komputer to się dowiesz czemu nie ma gazu.
A gdzie dokladnie znajduje sie ten termik ? Dmuchawa przed padnieciem zalaczala sie cyklicznie co okolo 5 minut, pochodzila z minute i sie wylaczala. Wlasnie wygladalo to jakby ja odlaczalo jakies zabezpieczenie. Moze to wspomniany termin, tylko gdzie go szukac ? Pozdrawiam -- P4tryk
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Nie ma znaczenie czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku. Można robić na zimnym - przynajmniej brak obawy o możliwość oparzenia. Mógłbyś podać jaki tam masz silnik bo samo 120 km (kilometry) nic nie mówi. Odpowietrznika zazwyczaj jest więcej w układzie chłodzenia ale zależy to od silnika. Może być też na termostacie. Sprawdź czy rurki od nagrzewnicy...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Witaj. To zależy od tego ile będzie ważył ten "rowerek" jeśli jest to delikatna konstrukcja to myśle że wystarczy silnik z nagrzewnicy z 125p lub z wycieraczek. Pozatym jeśli zastosujesz silnik o dużym poborze prądu to bedziesz potrzebował konkretnego zasilania na akumulatorze to nie popływa zadługo. Widziałem taki "pontono-kajak" na silniczek z nagrzewnicy...
odpowietrzyć układ. Najprościej odpal silnik na 5 minut wyłącz poluzuj wąż wyjściowy z nagrzewnicy wystarczy kawałek go zsunąć nie zdejmować całego
Jaki poziom płynu, czy układ odpowietrzony, czy silnik osiąga temperaturę roboczą, czy węże od nagrzewnicy mają taką samą temperaturę i najważniejsze czy otworzyłeś w ogóle maskę ?
Koledzy maja racje. Srodek ten jak sama nazwa wskazuje jest przeznaczony do uszczelniania chlodnicy (ew. nagrzewnicy). evolutionVIII oczywiscie, ze mozna zatkac przeplyw plynu chlodzacego, ale w przypadku uzycia preparatu, ktory nie spelnia zadnych norm i jego wlasciwosci nie zgadzaja sie z danymi podanymi przez producenta. Srodki takie dzialaja na...
Wg zdjęć to masz klimatyzację półautomatyczną SAC .Tam są dwa silniki krokowe jeden od rozdziału (nogi,kabina,szyba itp ) i drugi ciepłe zimne + silnik obiegu wewnętrznego . Ciepłe zimne tylko przez klapę w zespole nagrzewnicy - nie ma zaworu (nagrzewnica ciągle ma obieg). Bez mechanicznej ingerencji tego nie przestawisz . Przesyłam schemat do wglądu...
Ale podejrzewam że standardowo silnik indukcyjny jednofazowy. Najprościej będzie obniżenie mu napięcia co zwiększy poślizg silnika. Polecam użycie transformatora, a jeżeli nadmiar ciepła nie przeszkadza w co wątpię, to szeregowo z silnikiem wstawienie rezystora dużej mocy.
Odprowadzenie (powrót) to przewód, który idzie z nagrzewnicy do pompy wody. Na przewodzie odprowadzającym z nagrzewnicy jest trójnik, który powinien być podłączony do zbiornika wyrównawczego. Jaki silnik wtrysk, gaźnik? Trójniki masz podłączone, czy zaślepione.
Najczęściej wypala sie styk (kabel zółty) na UCBIC'u,ale ty piszesz że napięcie dochodzi do opornicy.... Więc sprawdz czy na czarnym kablu silnika masz pewną masę,no i czy silnik sprawny.
Witam --proponuję sprawdzić czy do układu chłodzącego nie przedostają się spaliny z uszczelki głowicy (może silnik był kiedyś przegrzany ) i wtedy przy zamkniętym obiegu mogą się umiejscawiać w nagrzewnicy tworząc poduszkę powietrzną!
Skoro wymieniałe termostat (zakładam, że nowy) A przewody idące do nagrzewnicy są zimne, to albo są zapchane, albo zapowietrzone, albo idą wysoko i pompa nie ogarnia. Najpierw zrób tak: Włącz silnik poluzuj wężyk idący do nagrzewnicy tak żeby się odpowietrzył, niech ktoś go przegazuje, powinno troche płynu się wylać i powietrze uciec. Powinno pomóc.
i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i Ten zimny to pewnie dolny z chłodnicy - zimny płyn z chłodnicy płynął do silnika żeby...
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
tomek_wlkp:Zakup falownika ? przecież tam masz silnik jednofazowy w nagrzewnicy .... Falowniki stosujemy do silników jedno i wielofazowych ! O ile pamiętam, to w nagrzewnicy jest silnik jednofazowy z kondensatorem. Czyli, po odłączeniu kondensatora staje się silnikiem wielofazowym i można zastosować falownik wielofazowy. Czy ktoś próbował już takich...
Nie tyle pod co za schowkiem, dość wysoko ale sięgnie ręką od dołu.
Wkładanie dużego bezpiecznika grozi pożarem instalacji elektrycznej. Dobrze podejrzewasz prawdopodobnie zaciera się silnik dmuchawy. Aby wyciągnąć silniczek nie musisz demontować nagrzewnicy . Dmuchawa znajduje się za schowkiem pasażera odkręcasz 3 wkręty i powinna wyjść.
Tak , ustawiasz turbine na rurze o podobnej średnicy żeby nie pękła i lekko wybijasz wirnik trzymając silnik od dołu tak żeby nie zerwać komutatora od uderzeń. Możesz też użyć prasy jak masz.
Jeśli silnik jest nagrzany i nie ma ogrzewania, to są trzy przyczyny i innych nie ma. Zbyt wolny przepływ przez nagrzewnicę. (tu przyczyn kilka) lub nieszczelne połączenie nagrzewnica-obudowa i zimne powietrze omija nagrzewnicę. Lub zakamieniona nagrzewnica. Bardzo częstą przyczyną jest uszczelnienie nagrzewnicy z obudową, po kilkunastu latach uszczelnień...
Mało realne Węże idące do nagrzewnicy i ten gruby idący do chłodnicy nagrzewają się jednocześnie tak samo? Stawiam na termostat przy takiej temp. na zewnątrz cały czas otwarty i silnik nie może się zagrzać
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
Witam Objawy, które obserwujesz, ma także ja i to na identycznym silniku, czyli 1.6 HDi 90 KM od nowości, bo kupiłem samochód w ASO i mam go szósty rok. Spadek temperatury na wskaźniku przy włączonym ogrzewaniu jest normalny - Diesel ma wyższą sprawność niż silnik benzynowy, zatem mocno upraszczając, odda mniej ciepła na zewnątrz niż benzyna. Włączenie...
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Silnik w tej "starej suszarce " się nie spalił - zadziałało zabezpieczenie termiczne. W większości suszarek silnik jest zasilanyz odczepu spirali. Jeśli spirala nie jest zasilana to i silnik nie pracuje. Bez wymuszonego przepływu powietrza ta spirala rozgrzewa się zbyt mocno i stąd cały efekt. Moc grzewczą ustalamy dobierając długość elementu grzejnego...
Dla grzałki cosφ=1, silnik dmuchawy pewnie trójfazowy mocy ~200-300W więc tak naprawdę jego wpływ na współczynnik mocy jest znikomy. http://obrazki.elektroda.pl/8047723900_1... Na podstawie normy PN-IEC 60364-5-523/2001, dla ułożenia B1 i przewodu z izolacją polwinitową, przewód LgYżo 5x4mm² (linka). Pytanie, jak długi ma być...
Jestem posiadaczem Tolka 1L wersja z klimą i poduszkami powietrznymi. Ostatnio przestała działać mi nagrzewnica, pracowała tylko na 4 biegu. Wymieniłem regulator obrotów z opornikiem termicznym (ok.35 PLN ) który pracował kilka dni. Zareklamowałem go a w między czasie w starym regulatorze wymieniłem sam opornik termiczny (ok.3,5 PLN). Po zamontowaniu...
faza zasilania do brązowego w silniku neutralny zasilania do niebieskiego w silniku kondensator do niebieskiego i czarnego w silniku
Hehe miałem to auto, to trzeba robić po pełni księżyca i przed odtańczyć idianski taniec. A na poważnie. 1. Masz termostat? Bez termostatu płyn "nie wie" gdzie płynąć. 2. Ogrzewanie działa więc na 90 zarówno odpowietrzony jak i pompa działa poprawnie. 10 że masz cos niedtandardowo w instalacji. Ogrzewanie działa "skokowo" - pompa lub zapowietrzony....
Lubryfikator - prędzej blacha ci zardzewieje niż silnik padnie jeżdżąc na gazie. Silnik na gazie się nie wypala, wypalają się zawory i gniazda, ale tylko wtedy jak ktoś jeździ bardzo oszczędnie, czyli ma ubogą mieszankę paliwową. Lubryfikator to kolejny wymysł aby zarobić kasę. Wiem, ze posiadacze nowoczesnych silników stosują je do takiego ja twój...
Czasem motory potrzeba załączyć z trybu ręcznego, ale to tego dojdę jakoś. Trochę sobie pewnych rzeczy sam wykminiłem. W sumie to nie takie trudne. Siłowniki otwieram najpierw, opóźnienie i włączam nagrzewnicę, następne opóźnienie i włączam wentylator nawiewu, dlatego żeby było wstępnie ciepłe powietrze. kwestia tylko kiedy włączam obieg wody? No i...
Nagrzewnica już naprawiona. Przycierała się zębatka na ślimaku. Trochę smaru rozwiązało problem. Dzięki za odpowiedź.
Mocnej stłuczce ? Bez stłuczek i potrafiło lecieć karoserią w rogu szyby na łączeniu blach. Bez zdjęcia deski słabo było to widać. Poniżej przewodów wody wchodzących do kabiny masz gumowe kolanko, jest drożny ten odpływ z nagrzewnicy ? Odpływ/y z podszybia ? Jeśli leciało przelotką przewodów, to w kabinie przewody są mokre ? Masz ABS ? Na nich powinien...
Witam trochę zdjęcie słabej jakości Czyli ten silnik ma 3 biegi Jaka pojemność kondensatora
Miałem podobnie w lagunie, zakończyło się na wymianie cewka i czujnik położenia wału korbowego. A zapach spalenizny to może z nagrzewnicy z nawiewów bo kratki nawiewów są niedaleko radia, spalenizna to zapach spalin które dostały się do układu chłodzenia przez uszkodzona uszczelke głowicy. 1,3 mpi z 99 rok ma pełną cewke z 4 fajkami i ma napewno czujnik...
Witam wszystkich w moim pierwszym wystepie :) Problem jest taki: Posiadam silnik jednofazowy, zdaje sie ze indukcyjny (nie znam sie, szczotek tam nie widzialem :p), silnik ma 3 wyjscia: bialy, niebieski i czarny. Po podlaczeniu oryginalnego kondensatora 10 µF/450V silnik ruszyl, lecz zauwazylem silne nagrzewanie sie silnika mimo zamocowanego na...
Nie słuchaj żadnych postów o wywalonej uszczelce pod glowicą a na dodatek jeszcze w tym silniku jeśli to jest 1.8 90kM ABS to w tym silniku musiałbyś go chyba tak niesamowicie przegrzać by coś się stalo z tym silnikiem po prostu masz nie odpowiednio założoną instalacje gazową parownik podłączyć równolegle by nie zabieralo podgrzanie mieszanki ciepla...
Witajcie. Po włączeniu przecinarki silnik (moc 0.9kW) buczy. Kupiłem drugi kondensator (13uF 430V) i bez zmian. Po włączeniu jak pokręce wałek to włączy się ale po 3 minutach pracy jest mocno ciepły. Rozebrałem go, w środku był rdzawy nalot bo długo maszyna była nieużywana, oczyściłem skręciłem i bez efektu. Czy mogę jeszcze coś sprawdzić i czy trzeba...
Co najmniej 460 W.
Podczas porządków znalazłem w garażu silnik zachomikowany jeszcze przez poprzedniego właściciela Jest to niemiecki mały silnik klatkowy zwarty o mocy 900W i 2850 obrotów, Chciałem go wykorzystać do małej kosiarki ale jest problem Po jakiś 2-3 minutach od uruchomienia uzwojenia i obudowa są już gorące że parzą Mechanicznie jest bez zarzutu, wirnik kręci...
witam,uzupelnij plyn do poziomu jaki powinien byc /oznaczenie kalt -zimny/, a nasteonie rozgrzej silnik i zobaczysz czy ubywa plynu pod samochodem/po wlaczeniu wentylatora tj uzyskaniu odpowiedniego nadcisnienia/, to,ze plyn wciaga po rozgrzaniu jest prawidlowe bo otwiera sie termostat i uzupelnia sie plyn, jezeli tak sie stanie to wylacz silnik i powoli...
Ja mam taki opis. Skrzynka na 35 bezpieczników. Spójrz na klapkę bezpieczników, to będziesz mieć pewność. 1 - 7,5A - Tylne swiatlo przeciwmgielne 2 - ---------------------------------- 3 - 10A - Prawe swiatlo pozycyjne 4 - ---------------------------------- 5 - 15A - Lewe swiatlo drogowe 6 - 15A - Prawe swiatlo drogowe, Reflektory dodatkowe 7 - 3A -...
Chłodziwo cały czas krąży w obwodzie silnik - nagrzewnica? Dlaczego nawet po wyłączeniu grzania temperatura się nie wyrównuje? Strasznie dziwne to dla mnie że temperatura wyjściowa nie zmienia się nie ważne czy grzeje czy nie w środku nawet podczas jazdy i jest 25-30 stopni mniej niż na wejściu. Termostat chyba w tym obwodzie nie działa? Po włączeniu...
Witam, Problem: Silnik się mocno grzeje (w porównaniu do pracy bez falownika) ale pracuje w w obrębie nominalnego prądu. Posiadam falownik SV075IG5A-4 Silnik: 7,5kw 400/690V 15.3A/8,8A połączony w trójkąt. Silnik zasila pompę i pracuje w tybie ciągłym np.:6h Grzanie silnika występuje już po 30min. Falownik obecnie pracuje jako softstart dla pompy. Rozbieg...
silnik wentylatora nagrzewnicy silnik klapy nagrzewnicy silnik nagrzewnicy renault
programator cyrkulacji tłumić przelotowy karta pamięci goodram
p0201 p0202 p0203 p0204 mlody zdolny
Philips D260 nie identyfikuje dzwoniącego - możliwe przyczyny Philips D260 brak opcji identyfikacji dzwoniącego