Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
Zakładam że bezpieczniki sprawdziłeś.Jeśli dalej nie działa to poszukaj złącza pod konsolą po stronie pasażera .Rozpoznasz je po dwóch grubszych przewodach.Najczęsciej przepala się samo złącze.Jeśli jest ono w porządku, to masz uszkodzenie w module regulacyjnym -pozdrawiam
Najprościej -moc = prąd x napięcie (P=U x I).Zmierzyć prąd pobierany przez silnik.
To jest filtr przeciwzakłóceniowy, jeżeli go pominiesz możesz słyszeć w głośnikach pracę silników: wentylatora, wycieraczek, nawiewu i również układu zapłonowego.
Tak się zastanawiam czy większe silniki wentylatorów chłodnicy lub nawiewu nie są lepszą alternatywą dla prądnicy.
Nie wiem czy z poloneza wytrzyma, musi kolega spróbować
i jeszcze mam pytanie czy po odłączeniu kabli z panelu i zapaleniu silnika wentylator nawiewu powinien pracowac bo jeśli nie to miałbym gotową odpowiedź co jest popsute
Rezystor dmuchawy, jeżeli czuć, że coś się spaliło, prawdopodobnie silnik, wentylator nawiewu stawia opór i spaliło się. Słabe grzanie może być spowodowane zapchaną nagrzewnicą, ale problemem jest spalona instalacja.
Nie wymieniałeś przypadkiem silnika dmuchawy?
do wymiany moduł sterujacy silnikiem
Rezystor dmuchawy w naprawie ??? _ Dmuchawa do spr - szczotki padają tam bardzo często Wtyki na grodzi z prawej strony, 80% c6 ma tam zielono
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
Jak wpadnę w dziurę, działa, a drugi raz nie Można obstawiać że kończy się silnik dmuchawy.
Witam. A może panewki silnika wentylatora... Tak sobie świerczą.
Sprawdź rezystor silnika wentylatora nawiewu. Przepalił się w nim drut oporowy.
Kończą się szczotki w silniku wentylatora nawiewu, lub dużo tam brudu/kurzu. Proponuję tam zaglądnąć. Włącznik w konsoli (pokrętła) jest sprawny (inaczej klima by się nie załączała). kolego masz na mysli te wentylatory co sa przy chlodnicy czy silnik wentylatora nawiewu ktory znajduje sie w srodku samochodu po prawej stronie tam gdzie nogi pasazera?
A zastanawiałeś się nad tym, czy zmniejszenie obrotów silnika wentylatora nawiewu nie spowoduje szronienia parownika w przypadku włączonej funkcji chłodzenia?
Sprawdź sam silnik wentylatora "na krótko"...
Kiedy skończycie pytać non stop o to samo? Masz uszkodzone zabezpieczenie termiczne microtemp,ulokowane na drabince rezystorów obok silnika wentylatora:!::!::!::!:nawiewu
Wentylator jest pod kierownicą z lewej strony,dość głęboko patrząc od spodu.Sprawdź czy po włączeniu przełącznika nawiewu pojawia śię napięcie na kablu do silnika. Jeśli wentylator VALEO to na 99% szczotki.Robiłem ostatnio dwa takie wentylatory i była ta sama usterka.Kiepskie dojście ale można wyciągnąć bez rozbierania plastików.
Luzy osiowe na wirniku silnika nawiewu!
Wentylatory uruchamiają się razem z klimatyzacją i pewnie nawiew na szybę więc to normalne.
Panel sterowania nawiewu jest uszkodzony. Podmień go
Może być uszkodzony silnik nawiewu skoro ciągle upala regulator.
W tych wentylatorach nie ma szczotek są to silniki bez szczotkowe.
Naprawić złącze, zmierzyć pobór prądu,wymienić jak trzeba silnik albo moduł silnika wentylatora. Takie proste. Każdy prawdziwy elektromechanik ogarnie.
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
Dzień dobry, Mam problem z moim W212 z 2009 roku, silnikiem 3.5. Wentylator od nawiewu działa poprawnie, filtr kabinowy jest wymieniony, a mimo to z kratek nawiewu na najwyższym biegu leci bardzo mało powietrza. Macie może jakieś porady, gdzie sprawdzić lub co zrobić?
mówisz o wentylatorze chłodzącego chłodnice czy o wentylatorze nawiewu??
To może pęknięty wentylator nawiewu , silnik nawiewu obraca się a turbinka stoi w miejscu i nie podaje powietrza .
Witam! To manualny nawiew czy klimatronic? Bezpiecznik potem rezystor i silnik wentylatora. Rezystor i silnik za schowkiem od dolu.
Witam, zrobiłem w swoim samochodzie regulator prędkości silnika wentylatora nawiewu i pojawiły się problemy. Silnik jest sterowany PWM'em (32khz) kluczuje nim tranzysor MOSFET(80N055). Sam regulator chodzi dobrze, ale zakłóca mi działanie komputera wtryskowego (obrotomierz wariuje, odczyt z lambdy niestabilny itp.) Co można poradzić w takim przypadku?...
Tak układ diagnostyczny nie obejmuje pojazdu. I nie może bo nie steruje bezpośrednio wentylatora nawiewu.
Opornica jest między silnikiem nawiewu a nagrzewnicą .Jest koloru czrwonego .
Wyglada na moduł sterujacy silnikiem nawiewu.
Witam Kolegów, Potrzebuję wykonać prosty sterownik silnika wentylatora nawiewu samochodowego i zamierzałem zastosować pierwszy lepszy AVR i przebieg PWM. Nie znam dokładnie parametrów takiego silnika, ale oceniam je na 12V/20A (podczas rozruchu wiadomo, że więcej). Pytanie czy sterownik, jak niżej spełni oczekiwania? Jaką częstotliwość PWM zastosować?...
Witam.Ja mam Punto I 75 SX. Wentylator nawiewu wykręcam bez problemu wkrętakiem krzyżowym po stronie pasażera - mażesz wtedy sprawdzić silnik i zasilanie. Czy w czasie powrotu nie czuć było nawiewu powietrza? U mnie przy wyłączonym wentylatorze w czasie jazdy czuję ruch powietrza. Sama nagrzewnica może nie oddawać ciepła jeśli jest za niski poziom płynu...
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Witam serdecznie Mojemu koledze jednego dnia przestało funkcjonować kilka obwodów elektrycznych. Brak kierunkowskazów, pracy silnika nawiewu, prawdopodobnie też wentylatora chłodnicy ( tak jemu się wydaje ) oraz kompletny bezruch szyberdachu. Bezpieczniki sprawdzone i są sprawne.Eksperymentował podając napięcie z jakiegoś bezpiecznika 30A na bezpiecznik,...
sprawdź elektronikę przy silniku nawiewu
Kup nowy wentylator i nie kombinuj, jak skończyły się szczotki to i pewnie komutator ma dość
W sterowaniu wentylatora nawiewu mam dwa elementy FW26925A1,obudowe mają jak 2N3055.Czy ktoś może mi podpowiedzieć co to za elementy. Silnik wentylatora sprawny,brak nawiewu.
8033 czujnik naslonecznienia 8028 czujnik temp wewn prawy 8024 czujnik temp wewn lewy 8006 czujnik temp parownika 8045 regulator wentylatora nawiewu 8050 silnik wentylatora 0004 zestw wskaznikow
Maile podobny problem niedawnow do wymainy szczotki do silnika wentylatora nawiewu. Bezpiecznik od opornicy rezytorowej do sprawdzenia, w pierwszej kolejności. Jak bezpiecznik przy oporniku jest spalony to niedzialaj w recznym sterowaniu trzy nastawy. Jesli juz sprawdziles i to nie to. To trzeba wyciąg nac wentlator. Szczotki sa od strony wentylatora....
Ma regulator obrotów nawiewu? Rezystor?
Witam Mam problem z nawiewem z przodu wogule przestał działać a z tyłu działa . Przeszukałem wiele forów i nie znalazłem rozwiązania . Rozebrałem silnik nawiewu szczotki w porządku jak podpinam go do akumulatora bez rezystora regulującego obroty , za każdym razem działa. Na kostce zasilającej jest 12 V po włączeniu silnika 14 V . Jak podłączyłem pod...
W kostce ,która dochodzi do wentylatora nie ma napięcia ? bezpiecznik dobry ? przekaźnik powinien być pod maską jeśli dobrze pamiętam.
Wszystko zależy od tego jak ta maszyna jest obciążona. Jeżeli przy połączeniu w gwiazdę silnik będzie regularnie i często przeciążany (a jest to prawdopodobne) to na pewno szybciej zakończy żywot. Jak się bardzo postarasz to możesz go też zabić w krótkim czasie. Wszystko zależy od obciążenia w funkcji czasu. Racja, w takim przypadku przeciążany będzie...
Franklin - zrób tak: podłącz ten wentylator do 12 V DC i zmierz pobór prądu (uważaj żeby ci go z ręki nie wyrwało). Jak nie masz doświadczenia to tego nie próbuj. Taki silnik wentylatora nawiewu pobiera około 15 A przy zasilaniu 12 VDC. W momencie startu ten prąd jest zdecydowanie większy. Mostek jak najbardziej potrzebny, ale o dużo większym prądzie...
witam. Moze ktos orientuje się jakie są wartości oporników szeregowych od regulacji prędkości nawiewu.albo jeszcze jaki jest maxsymalny prad silnika wentylatora. Wiem ze ktos moze napisac zebym dobral sie do instalacji i zmierzyl ale chce odrazu dobrac potencjometr o odpowiedniej rezystancji i mocy do plynej regulacji nawiewu bez demontowania plastików...
Dzień Dobry wlasnie wrocilem z testow problem nadal trwa , ale powiem co zrobilem ..`Wentylator po zalaczeniu silnika zalaczyl sie i chodzil z 20 minut , moglem regulowac pokretlem poziomy 123 , zalaczalem z 5 razy silnik i wentylator sie zalaczyl poszedlem do domu wrocilm odpalam silnik wentylator sie nie zalacza byl ustwiony na poziom 3 , przerwa...
Weź żarówkę np H7 i przyłóż do złącza plusowego silnika. Jak nie ma tam prunda to możliwe uszkodzenie BSM. Nie sprawdzaj miernikiem tylko żarówką .
Ło musi być beton nie filtr jak nic nie leci. Choć i takie się trafiają. Widziałem też odwrotnie podłączony silnik dmuchawy.
Pewnie szczotki się skończyły, ale nie widzę problemu żeby to sprawdzić czy do silnika dochodzi prąd.P
Wymontuj go i sprawdź czy na wszystkich biegach dochodzi do niego napicie. Jeśli dochodzi a silnik nie pracuje sprawdź szczotki w silniku.
A co oznacza funkcja,,ekon,,Funkcji ekonomicznej powinieneś używać właśnie na trasie a nie w trybie miejskim Akurat przy VW i pochodnych opcja econ wyłącza sprężarkę i klimatyzacja działa jak zwykły nawiew. Spróbuj w sterowniku silnika zrobić test wentylatorów czy wentylator tam działa cały czas. Może poprostu drugi bieg nie działa. Sprawdzałeś bezpieczniki...
Dziękuję za podpowiedź. Ja też uważam, że to jest problem klapy, bo wtedy nawiew klimatyzacji nie dmucha normalnie mimo maksymalnej pracy wentylatora. Jest lekki nawiew ciepła, pewnie z okolic silnika? Podobno tych klapek jest kilka i nie są w stanie w serwisie namierzyć, która jest zablokowana.
przy wymianie drugiego całego silnika wentylatora usterka nie znikła . nawiew pracuje tylko na max i czasami sie załącza tylko
Najpierw bym sprawdził silnik i rezystor nawiewu, wentylator chłodnicy może pracować np. przez uszkodzony czujnik temperatury poszukaj kogoś z clipem niech zrobi diagnostykę. Dodano po 1 Najpierw bym sprawdził silnik i rezystor nawiewu, wentylator chłodnicy może pracować np. przez uszkodzony czujnik temperatury poszukaj kogoś z clipem niech zrobi diagnostykę....
Prędzej jeż padł.
Robiłem ostatnio nadmuch w Master i też warkotał na każdej pozycji, jak ciągłemza kable ożywał. okazało się jedna ze szczoetk silnika miała słaby docisk i dlatego warkotał. Dodam że reno master ma taki sam wentylator jak megan. W meganach często też za niedziałanie wentylatorana pozycjach 1-6 odpowiadają zgnite lub przegrzane przewody w okolicy regulatora...
Według schematu to na pinie 4 tego rezystora oraz na silniku wentylatora plus pojawia się po zapłonie. Jeżeli tam ich nie ma to masz przerwę/uwaloną wiązkę.
Może nie być filtra kabinowego. Ogólnie jazda bez nawiewu na bank nie realna (ktoś kto nie jeździ samochodem to pewnie nie wie). Pomysł super. Ile prądu pobiera taki silnik wentylatora? Czy poleciłbyś ten regulator do elektrycznego samochodu dla dzieci? Grzeje się?
Nie.Posprawdzaj te BUK'i. Pewnie któryś zwarty na złaczu D-S. Ale jeszcze sprawdź czy zaraz koło silnika nawiewu nie ma modułu regulacji obrotów wiatraka.
Witam, chciałem dopytać autorów czy mieli problem typu niedziałająca dmuchawa i 2 błędy w klimatroniku o numerach 2C6 i 4F9, prawdopodobnie 2C6 - Defrost flap motor - silniczek klapy chłodzenia, 4F9 - Air turbine motor - silnik nawiewu.
W komorze silnika, na górze obudowy wentylatora nawiewu. Jednak najpierw podaj zasilanie na krótko na rezystor, bo możliwe że masz uszkodzoną skrzynkę bezpieczników. Standard w tym modelu auta.
Wypalone przekaźniki lub ząłcza przy oporniku.
Łatwiej zrozumie proste układy , kiedy zmusi prąd do pracy ...Więc ze szrotu : aku z diesla nawet zajechane , wystarczy mu na wiele dni ćwiczeń , przekaźniki ( używka 3-5 zł sztuka)żarówki 1 i 2 włóknowe , uniwersalne siłowniki (ze szrotu bez żadnej wartości technicznej i handlowej)silniki wentylatora nawiewu z anglika , silnik wycieraczek (także anglik),...
Nie kupiłeś czasem wentylatora od anglika (mają odwrotnie łopatki ustawione).
Tzn. nie rozumiem jak przy silniku?chodzi o silnik wentylatora?Jeśli tak to tam też niema żadnego zasilania.
Candycane mocno przesadzasz. Kupiłem auto za 1500zł, oc 300zł, przegląd 100 (nie było problemu), hamulce feorodo przód 200zł (mogłem tańsze), wahacze 2x 60zł, końcówki drążków i drążki 200zł (mogłem tańsze) + 80 zbieżność, silnik wentylatora nawiewu 60zł + hammereit, szpachla i lakier żeby "podpicować". W tej chwili nie ma nic do roboty, następny przegląd...
Wiesz nie znam się zabardzo na klimatyzacjach:( Napisze może co wchodzi w skład tej klimatyzacji która jest w tej sali:siłownik przepustnicy nawiewu, siłownik przepustnicy recyrkulacji, siłownik przepustnicy wywiewu, siłownik zaworu nagrzewnicy, silnik wentylatoru nawiewu, silnik wentylatora wyciągu, presotat filtra nawiewu, presostat filtru wyciągu,...
Silnik wentylatora chłodnicy lub nawiewu powietrza - taki o mocy około 200W powinien sobie poradzić bez problemu z taką prądnicą. Regulacja mocy impulsowa, albo tak jak w samochodzie - opornikami, tyle że trzeba taki opornik dobrze chłodzić. Poza tym koledze może zależeć na płynnej regulacji. W sumie ten silnik 90W powinien też dać radę prądnicy 60W.
sprawdz zabezpieczenia i sam wentylator
Sprawdź szczotki w silniku wentylatora, demontaż banalny.
Silnik miałeś uruchomiony oczywiście.
Odpal silnik i powinieneś mieć napięcie.Jeżeli po zapaleniu silnika pojawi się napięcie to masz uszkodzony sterownik silnika wentylatora nagrzewnicy .
WPisz na alledrogo - regulator obrotów silnika-- wyskoczy ci to czego szukasz, twój bierze ok 30A przy twardym rozruchu.
Witam, raczej nie możesz powiedzieć że wentylator działa skoro nie reaguje :) . Sprawdź szczotki na silniku oczywiście wentylatora.
Jeżeli silnik nawiewu jest sprawny a po prostu nie dochodzi zasilanie to łatwo można taka usterkę naprawić. Wystarczy pociągnąć przez bezpiecznik zasilanie bezpośrednio do przewodu doprowadzającego prąd, do panelu nawiewu. Tu masz opisane http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic79...
W takim razie RACZEJ bym się nastawiał na nieszczęsny* wentylator nawiewu. Jest on w miarę dobrze dostępny w tym modelu - jest za schowkiem pasażera i można go samemu wymienić. Czemu tak sądzę? Hałas nie narasta z obrotami silnika - czyli można wykluczyć sprężarkę i łożysko, które jest spięte z silnikiem za pomocą paska. No i na wyłączonej klimatyzacji...
Może to się jakaś pompka włącza która odprowadza wodę. Tylko ten spadek obrotów wentylatora do tego nie pasuje. Druga hipotez to że masz ustawiony wentylator nawiewu na auto regulacja obrotów w starych klimach byla na zasadzie zmiany odczepów na silniku i po prostu słyszysz zmianę prędkości obrotowej. Jak masz ustawione obroty nawiewu?
Silniki nawiewu i wentylatora mają podobną moc z tego co wiem. A jak duże będą straty? A z podłączeniem jest taki problem że nie mam opisu pinów i nie wiem jak to było w oryginale. I potrzebował bym jakiegoś rysunku.
No nie do końca może pasować. Nie wiem jak jest z Mercem ale do golfa od anglika wentylatora nie przełożysz, bo ma odwrotnie łopatki i kierunek obrotów. Dodano po 46 Aha sterownik masz przy silniku.
sie ma jestem nowy ja robie sterowanie doplywem oleju na patelnie przez pompke ze starego palnika napedzana wkretarka odcinke oleju elektrozaworem sterowanym przez sterownik od termy elektrycznej umeszczony w wylocie spalin i wentylatorem regulowanym przez regulacje obrotow od odkurzacza podlaczona przed transformatorem 12 v z mostkiem wentylatorem...
JESTEŚ WIELKI! Ale skąd wziąć kod silnika?
Witam . Jestem posiadaczem V230 . Niedawno wrócilem z garażu gdzie wymontowywałem wentylator nawiewu. Przedewszystkim chcialem znalezść symbol silnika wentylatora . Oczywiście rozebralem wyczyścilem i znalazłem zjechane szczotki. Teraz siedze przy kompie i kolego z nieba mi spadasz . Powiedz mi tylko gdzie można kupić takie szczotki ? Z góry dzięki...
Silnik a dokładnie moduł regulator sterujący przy nim.
mam niebieski plus i biały jako minus. podłączony pod te przewody silniczek od zasilacza komputerowego działa poprawnie, silnik nawiewu podłączony na krótko pod akumulator też działa, jednak silnik nawiewu podłączony tak jak powinien być nie działa. wentylator od kompa to: DC 12V 0.15A
Sprężarka jest raczej sterowana z ECU wiec podaj jaki masz silnik.
z nawiewów nie leci nic Czyli wentylator nawiewu pomimo ustawienia na max, lub na wysokie obroty nie pracuje ? Jeśli tak, to problem leży (w sumie to wisi) pod samochodem, albo sam silnik wentylatora, albo jeden z dwóch elektronicznych regulatorów jego obrotów
W VW golf jest tak:(dziś sprawdzałem,opornik opisany) 2R2 1R5 0R82 No ale VW ma silnik o większej mocy (8A przepływ swobodny,13 A przy zamknietych wylotach) ----------------------------------------... VW Passat,silnik nawiewu tak na oko 100-120 W-drabinka z oporników 0,4 oma 0,8 oma 1,7 oma.
Witajcie, Póki co wszystko działa :) Po wymianie wentylatora na nowy i podpięciu nowego sterownika wszystko działa (tzn. po wciśnięciu przycisku AC (oraz pokrętło nawiewu na więcej niż 0) załączają się obydwa wentylatory na pierwszym biegu oraz sprężarka = zimne powietrze z nawiewów). Mam teraz kilka pytań: 1. Czy powinno być tak, że samo wciśnięcie...
Może przepala się, bo silnik wentylatora jest zatarty? Na początek to sprawdź.
Proponuje zainteresować się elementem załączającym ten wentylator bo to pewnie jest przekaźnik.
Myślałem, że to wiatrak za duży opór stawia, ale bez podpiętego wiatraka sytuacja identyczna Mam rozumieć, że odpinasz obciążenie (silnik wentylatora) od tego rezystora, a on się dalej nagrzewa? To szukaj zwarcia jakiegoś. Albo dziwnie połączonej instalacji.
Jeżeli wentylator pracuję a jego pisk zmienia się z prędkościa obrotową to nie jest wina sterowania. Na dworze jest wilgotno i są minusowe temperatury takie zjawisko negatywnie wpływa na urządzenia elektrycznie i samą elektronikę. Wraz ze spadek temperatury i wzrostem wilgotności na urządzeniu typu wentylator(silnik)powstają większe opory w momencie...
Bo tam jest termik przy silniku kolego. I termik, i kondensator.
Uszkodzony masz modół wentylatora. Znajdziesz go w obudowie silnika nawiewu.
bezpiecznik wentylatora nawiewu schemat nawiewu wentylatora zwarcie wentylatora nawiewu
atmega8 analog input zg15c głośnik volvo silnika
volvo d4204t14 telefon samsung dobry modem
Adaptacja APS w Scania 2020: Skrzynia biegów, zawieszenie i inne systemy Rozpoznawanie dźwięków domofonu z 3 bramek