Najpierw sprawdż pracę wentylatora poza okablowaniem instalacji samochodu czy pracuje.W moim przypadku skorodowały końcówki kabla w kostce zasilającej wentylator tuż przy silniku wentylatora.
nie ma w tym roczniku, przekaxnikiem wentylatora steruje sterownik silnika.
Skoro w czasie jazdy schładza to termostat jest raczej dobry. Włącznik termiczny wentylatora bardziej podejrzany. Jak sprawdzałeś wentylator? Przewodami na włączniku termicznym czy sam silnik wentylatora?
Daj zdjęcie. Pas musi być tak napięty żebyś ręką chwytająć za wentylator alternatora obrócił trochę silnik.
Metodą dedukcji (dźwięk po wyłączeniu silnika) stawiam na wentylator chłodnicy który się o coś ociera.
czym sie rozni silnik wentylatora chlodnicy w seicento 900 od silniczka wentylatora w cinquacento 700?
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
posiadam cały wraz ze stelażem valeo nie żaden chinol stan igła
Bo płynu chłodniczego było zbyt mało i załączał wentylator silnik miał wysoką temperaturę.
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Wentylator chłodnicy uruchamia się kiedy popracuje na postoju? Jeśli tak to czujnik działa. Pozatym odpięcie czujnika przy poracującym silniku powinno spowodować natychmiastowe uruchomienie wentylatora chłodnicy. Tak jest w przypadku sterownika silnika MPI seicento gdzie wentylator jest sterowany przez sterownik a nie przez czujnik w chłodnicy jak w...
W bardzo wielu Fiatach jest ten sam problem zacierającego się silniczka na chłodnicy. To powinno bć potraktowane jako wada produkcyjna!!! Ale można kupić używkę za 50zł na złomie lub giełdzie. Sam miałem ten przypadek w Seicento i Cinquecento. Dodatkowo powiem też o silniku wycieraczek tylnych, tam leci scalak i wycieraczka saje gdzie popadnie.
Motronic , skończ pić kawę ; napisał ,że sprawdzał silnik wentylatora zwierając styki przekaźnika - wiatrak sprawny!
Bezpiecznik maxi fuse 20A w skrzynce za akumulatorem sprawdź. I sam silnik wiatraka.
Jaki silnik i rocznik?
Witam Przy obecnych temperaturach raczej nie ma możliwości włączenia wentylatora chyba że na siłę będziesz katował silnik. To nie seicento że wentylator w lato załacza się na każdych światłach.
dzięki, kilka rzeczy z Twojej listy już zrobiłem sprawdziłem połączenia elektryczne i te najbardziej podejrzewam o sianie problemów. Płyn jest, co do czujnika to jezeli systuacja będzie sie powtarzaćwymienie czujnik temeperatury. Wiem, że one mogą być powodem kłopotów, kolejnym będzie przekaźnik do wentylatora, możliwe , że i on jest powodem. Termostat...
kila razy to przerabialem iza kazdym razem byl to czujnik wentylatora troszke za pozno wlaczal wentylator
O jaki czujnik pytasz? Są jakby 3: 1. temp do wskaźników 2.temp. do ECU 3. wł. wentylatora
W SC 900 masz 3 czujniki temperatury: - od sterownika wtrysku (rezystancyjny), - od kontrolki przegrzania silnika (bimetalowy), - od wentylatora chłodnicy (bimetalowy).
Gdy wentylator już się nie włącza. Rozgrzałem włącznik i niestety nie uruchamia wentylatora. Gdy podłączam drugi włącznik po rozgrzaniu normalnie uruchamia wentylator... Układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, olej nie miesza się z wodą i odwrotnie, brak wycieków na zewnątrz, w zbiorniczku wyrównawczym nie pokazują się spaliny... Przypominam włącznik...
Przepalony bezpiecznik 30A w skrzynce za akumulatorem,przepalił się na wskutek uszkodzenia silnika wentylatora (zatarty\uszkodzone uzwojenie wirnika)
Ja bym obstawiał uszkodzony rozrusznik (tulejki ew szczotki), bez związku z uszkodzeniem wentylatora. Spróbuj na rozgrzanym jak i zimnym silniku wbić 4 i przepchnąć kawałek samochód po płaskim, wyczujesz czy faktycznie silnik stawia większy opór
Odpinałeś lub mostkowałeś czujnik na uruchomionym silniku? Jesteś pewny, że silnik osiąga odpowiednią temperaturę do włączenia wentylatora?
Sprawdź filtr powietrza. Na próbę, nie hamuj silnikiem, jak zużycie oleju się zmniejszy to winna głowica. Zmień olej. Sprawdź czy wentylator się załącza. Jak będziesz robił remont silnika to nie zakładaj pierścieni olejowych trzy częściowych. Na początek wymień tylko same pierścienie i zweryfikuj głowicę.
Co załacza wentylator w Seicento 1100 rok 2004 (pełny wtrysk) Szukałem na chłodnicy ,ale tam nie ma zadnego czujnika. Wentylator jest wporzadku sprawdzałem, mimo to nie włacza się po dobrym rozgrzaniu silnika, tylko czuć zapach jakby się coś przypiekało z nawiewu ciepłego powietrza.
troszkę dziwne, w jaki sposób uzwojenie może samo zrobić sobie zwarcie bez niczyjej pomocy? rozumiem przegrzany silnik ale tak od stania?
Przepustnicy w tym aucie się nie czyści,a to ze go dławi to moze byc kwestia wysokiego napiecia,a do wentylatora dostaniesz sie od silnika za wyciszeniem
Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie wiadomo z jakiego powodu przestał działać wentylator chłodnicy Wentylator działał wcześniej? Korka nie odkręca się na gorącym silniku.
Nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi na moje proste pytanie, a chciałbym się dowiedzieć czy to jest prawidłowe. Auto opel astra F 1.6 1998r sedan. Wskaźnik temperatury silnika strasznie szybko dobija do 100 stopni, po włączeniu się wentylatora spada max do 95. Raczej nie gotuje się, ale po wyłączeniu zapłonu i zgaszeniu silnika, wentylator również...
Coś jak termowłącznik wentylatora.
Czujnik temperatury silnika do wymiany!!!
Sprawdź na krótko sam silnik czy działa
Będzie to jednak TYLKO sygnalizacja podania napięcia na zaciski silnika wentylatora. Nie informuje ona o tym, czy wentylator chłodnicy faktycznie się obraca.
Jeśli to wielopunkt, to wentylatorem steruje sterownik silnika, przekaźnik jest obok sterownika. Pasuje zrobić podgląd parametrów testerem.
Wymienić silnik skoro reszta w porządku. W czasie jazdy samochód nie ma prawa się zagotować mimo niesprawnego wentylatora (sam jeżdżę Seicento i z reguły wentylator włącza się tylko podczas stania w korku). Co może sugerować, że coś było z nim nie tak zaraz po zakupie.
Czujnik jest dobry ponieważ na komputerze pokazuje odpowiedni odczyt. Wina leży po stronie kabla za bezpiecznikiem w stronę wentylatora
Wentylator się załącza?
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
ja przewijam, seicento ma ten sam silnik i bezpiecznik jest 40A
po co Ci ten wskaźnik temperatury. Po to np żeby nie ugotować silnika w razie awarii wentylatora która się zdarza dosyć często w tych autach
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Czy samochód był połączony pod tester? Jeżeli tak to jaka temperatura silnika była w ECU po nagrzaniu. Bez tego ani rusz kolego. Ja podejrzewam, że kolego masz uszkodzony termostat stad te problemy.
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Program IAW SCAN 2 i odczytasz temperaturę silnika, zobaczysz wykres tej wartości . Czujnik od CC (czerwony) może nie być kompatybilny ze wskaźnikiem autogauge i masz przekłamanie
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
W moim seiczenciaku ostatnio nie słyszę aby włączał się wentylator chłodnicy- szczególnie jak stoję w korku w upale powinien działać. Silnik samochodu wtedy zaczyna mi nierównomiernie pracować - czy to ma związek? Na trasie nie ma problemu - tylko w korkach ulicznych. Sprawdziłem bezpiecznik 20A. Smigło wentylatora poruszone ręką kręci się bez oporów....
Dobra, a więc wjechałem na kanał, wymieniłem cały kompletny wentylator( ze starego przełożyłem plastikowa ramkę i osłonę plastikową na tył silnika) Założyłem nowy bezpiecznik 30A, dla próby odpiałem kostkę od termowyłacznika i zwarłem dwa styki wentylator działa. Zastanawia mnie sprawa samego termowyłacznika, wczoraj dla próby zrobiłem bezpiecznik z...
witam Muszę wymienić wentylator chłodnicy gdyż silnik w starym wentylatorze się spalił. Jakiej firmy polecacie ? Bo rozrzut cenowy na różnych portalach jest od 100 do 300 zł .
Witam, mam szybkie pytanko. Czy można zamontować wentylator (silnik ze śmigłem) z seicento 900 do 1.1 MPI. Różnią się one uchwytami ale nie wiem czy mocowanie silników i same silniki są takie same. Pozdrawiam.
W SC Sporting EURO03 (silnik MPI) wentylatorem chłodnicy steruje komputer, przynajmniej tak jest w wersji z klimatyzacją... wtedy nie ma termowłącznika przy chłodnicy. Silniki w SC Sporting były dwa - 1.1 SPI 55KM EURO-02 i 1.1 MPI 55KM EURO-03. W tym nowszym jak jest tam klima to w pierwszej kolejności zobacz czy działa - jeśli nie ma ciśnienia, lub...
Witam Sprawdź jeszcze bezpiecznik wentylatora (powinien być za akumulatorem,oznaczony ,jak dobrze pamiętam 30A ),lub sam wentylator na osobnych przewodach.Dość często paliły się silniki pod wpływem zatarcia na łożyskach ślizgowych.
Właśnie dokładne popatrzyłem ten rejon u siebie i odstęp jest nie 1,5cm, a ledwie 0,5cm. Co wg mnie jest kategoryczne, bo koło pompy wody prawie nachodzi na wentylator, przez co lekkie osunięcie silnika i znowu pasek klinowy będzie tarł o wentylator piłując go do zera. Chłodnica jest dobrze założona. Coś czuję, że czeka mnie korekta położenia silnika.
jak masz zasilanie na silniku i ci spada po włączeniu !!!!!!! to brak masy do wentylatora ,sprawdzic styki zasńiedziałe miałem to w cienkusiu!! i zobacz pod gniazdo bezpieczników od tyły tam czasem sie cuda dzieją styk i tp!!!!!
Podłączę się pod temat. W Seicento 1.1 z silnikiem MPI wentylatorem steruje komputer który otrzymuje informację o temperaturze z czujnika który jest zamontowany w bloku silnika - czujnik jest typowym termistorem więc wraz ze wzrostem temperatury obniża się jego oporność. Teraz pytanie: Czy można podłączyć (dopiąć się równolegle) do tego czujnika jakimś...
Trochę tych wentylatorów w CC ( seicento) się narobiło..... , wiesz środowisko w jakim mu przyszło pracować ( silnikowi wentylatora) jest nieciekawe - bardzo nisko nad ziemia , przed przednim kołem.... wiesz jak ktoś jeżdzi po drogach gruntowych , ba nawet na tych naszych nie sprzątanych po zimie z piachu ulicach , do tego dochodzą bryzgi błota z solą...
ten objaw sugerował by że silnik jest gorący więc odwrotnie a w rzeczywistości jest zimny W tym silniku wentylator załącza ECU, a takie zachowanie jak wskazuje by wskazywało na uszkodzenie czujnika/uszkodzenie wiązki czujnika za termostatem. I dlatego "check engine"
Sprawdziłem przewód i raczej jest Oki. Tez myślałem nad wymianą tylko nie wiem który czy ten co w komorę silnika jest w kręcony czy ten włącznik wentylatora co przy chłodnicy jest, bo niby kontrolka mruga ze zagrzany a wentylator się sam nie załącza.
Uaz ma rację.Złap za wentylator na altku (jak silnik zgaszony!!!) i kręć nim-ma się też obracać wał..
Masz zegary z mechanicznym licznikiem przebiegu czy z wyświetlaczem LCD? Kontrolka w starych zegarach ma włącznik bimetalowy i albo świeci albo nie - jeśli się żarzy to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony lub niewłaściwy czujnik. Sterownik silnika ma swój czujnik, wentylator swój, a kontrolka też swój - teraz pytanie który Ty wymieniłeś ;) Czujnik...
Wymontuj wygłuszenie od strony komory silnika (zdejmujesz uszczelkę u góry i kilka wkrętów odkręcasz). Dostaniesz się do wentylatora nawiewu a na nim jest przymocowana opornica która najprawdopodobniej się uszkodziła
Witam czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić czujnik temperatury w seicento 1.1 MPI - mam wrażenie, że wentylator się nie włącza podczas jazdy (a chyba nie jest na tyle zimno, żeby się nie musiał uruchamiać) - niestety wentylatorem steruje centrala a czujnik jest w przy termostacie w bloku silnika. Jak zrobiłem zwarcie na tej wtyczce która jest wpięta do...
Seicento 899cm monowtrysk Jesli nie zapali z pierwszym obrotem silnika to juz dalsze krcenie nie daje rezultatu. Czasami tak cykam ze 30razy żeby załapał Jak już odpali to pracuje ladnie (rowno) i jezdzi ok. do mometu kiedy silnik się zagrzeje. Wystarczy wtedy np. właczyć dlugie swiatla lub wentylator się automatycznie zalaczy i auto gasnie jeśli wczesniej...
Ojej, nie ja to wymyśliłem. Ale to bardzo trafne, wbita śruba lepiej trzyma niż wkręcony gwóźdź. Może nic nie trzeba podnosić, nie potrzeba demontować nadkola. Ale trzeba zapytać, jaki silnik w tym Seicento siedzi. I tak od tego zacząć? Tak mi się tylko wydawało.:D
Witam ! Pozwolę sobie podpiąć się do tego tematu, coby nie zaśmiecać forum. Dzisiaj temperatura około 30st na dworze plus makabryczne korki sprawiły, że musiałem podjechać po żonę do miasta "bo autko się zepsuło". Objawy - mocno nagrzany silnik, para, śmierdzi plastik. Oczywiście po zaobserwowaniu tych rzeczy - żonka mądrze stanęła i telefon do mnie....
Właśnie tak nie ma świeci tak samo cały czas. A ile powinien być czujnik położenia wału od koła? Zastanawia mnie też dla czego się grzeje? Wentylator padł czy czujnik odpowiedzialny za jego włączanie?
Nie,jest w skrzynce za akumulatorem.Mechanizm usterki jest taki-zaciera się ośka wirnika,w związku z tym rosną opory mechaniczne na wirniku,powoduje pobór znaczengo prądu przez silnik,w wyniku czego zwęgla się izolacja uzwojenia,co powoduje zwarcie i przepalenia bezpiecznika.
Silnik to SPI rok 2000 to gdzie jest ten czujnik? sandamiano "Re: Fiat Seicento 1.1, kontrolka temperatury i wentylator Czujnik na kontrolkę masz patrząc na silnik od strony kabiny niedaleko miarki poziomu oleju. Wkręcony w głowicę i z jednym przewodem. Kolor przewodu zapewne białozielony." http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Jeżeli...
Co do hamulców,- to w przednich zaciskach pęcznieją uszczelki tłoczków i należy je wymienić [przypadłość SC i CC ].Co do wentylatora -sprawdzić czy w momencie włączenia wentylatora przewody dochodzące do chłodnicy są gorące ,jesli są zimne świadczy to o uszkodzonym termostacie,jeśli są gorące to uszkodzony jest czujnik temperatury ,który w SC podaje...
Przekaznik wyglada na sprawny, cyka po podaniu mu napiecia, jeszcze go dokladnie sprawdze, ale wstepnie go wykluczam. No "cykać" może i "cyka", ale czy "przekazuje", "przenosi" napięcie, (wypalone zużyte styki załączające) czyli czy załącza obwód? Najlepiej podmienić ze sprawnego taki przekaźnik i wtedy będziesz pewny czy dobry, czy uszkodzony (ten...
Mam takie autko, również z LPG i uszczelkę wywaliło mi po kilkukrotnym zagotowaniu silnika z powodu zablokowania wentylatora (sprawdzałeś ?) Uszczelkę wymieni nawet średniorozgarnięty mechanik z kluczem dynam. Oprócz tego miałem kilka zaworów z praktycznym brakiem luzu. Musiałem docierać gniazda i szukać nowych płytek.
Jedź z nagrzanym silnikiem na Examinera przed badaniem Na wydruku temp>85 stopni termostat dobry 2-3 załaczenia wentylatora temp >92 stopnie. Czas wtrysku 0.8-0.86 mS. Kroki zaworu obejściowego >5.
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Od tygodnia mam wlanie taki problem jak w temacie. W moim Seicento po włączeniu świateł mijania spod maski silnika wydobywa się bardzo głośny dźwięk przypominający swoim brzmieniem - zatarty wentylator. Dźwięk pochodzi (jak otworzę maskę) z prawej górnej strony. Jak wyłączę światła ten warkot zanika. Ma ktokolwiek pojęcie co to może być ??
ja bym obejrzał chłodnicę, czy nie ma korka do wykręcenia i wkręcenia w to miejsce normalnego termowłącznika wentylatora, kupił bym taki termowłącznik i pociągnął przewód do tego stycznika który załącza orginalnie wentylator. Miałem podobny przypadek w Seicento jakimś nowszym i też nie załączał komputer wentylatora i zrobiłem oddzielną instalację z...
Co ten test ma na celu? Sprawdzenie poprawności działania czujnika i wskaźnika, czy bardziej kondycji silnika? Dodano po 37 Jedno wiemy, wentylator załącza się, czyli termowyłącznik i termostat jakos tam działają Dodano po 1 Zauważyłem też jedną zależność, gdy załączy się wentylator chłodnicy i zgaszę samochód to wentylator wieje przez ok. 1,5- 2 min....
witam mam sejtka 900 rocznik 2000, problem z odpaleniem na cieplym, na zimnym pali na dotyk, wymienione filtry, swiece, kable, cewki, cpw czujnik temperatury, wentylator, termostat, pompa paliwa, co moze byc przyczyna? elektryka?
Wymieniłeś dobry czujnik? W sejcento 0.9 sa 3 czujniki. Jeden to termowłącznik wentylatora na chłodnicy(nieistotny) Drugi to czujnik dwu pinowy przy termostacie(nieistotny także dla tej usterki) Trzeci w głowicy po stronie alternatora, na jedna wsuwkę, to własnie ten od lampki. W Momencie jak swieci sie Tobie lampka, a silnik jest względnie zimny to...
ten typ nie posiada czujnika na radiatorze Gdzie w tym jest czujnik włączania i wyłączania wentylatorem???. Wentylator jest osobno tylko i wyłącznie dla klimy. Jednostka sterujące chyba nie steruje tym silnikiem. Na zdjęciu nr.jednostki sterującej. http://obrazki.elektroda.net/80_12540815...
Wiele już wymieniłeś, a nadal problem nie ustąpił. Jak dla mnie na początek wywal całkowicie termostat. Jeśli problem nadal będzie występował to niestety zostaje do wymiany to co jeszcze nie wymienione - chłodnica. Pomimo, iż nie cieknie, może mieć niedrożne kanały i w rezultacie nie oddaje tyle ciepła co powinna. Masz moze LPG? Edit: Jak silnik zaczyna...
Witam Posiadam fiata seicento 899 czyli przysłowiową 900. Autko Zostało kupione w 2000r i do tej pory bezawaryjne. Kłopot w tym że zagotował mi się płyn i zaświeciła kontrolka. Wymieniłem termostat bo stary po włożeniu do gotującej się wody nie otworzył się. Do tego wymieniłem czujnik temperatury, czujnik chłodnicy od wentylatora wentylator w 100% sprawny....
Spójrzcie jeszcze na te parametry. Odpaliłem silnik , parametry przed załączeniem się wentylatora . Filtr paliwa . Dramat. Po wymianie odpalił bez kłopotów.Niestety mój problem nie zniknął .Wypinałem czujnik temp silnika, jak by równiej pracował , ale oczywiście mieszanka była przbogata , wiec chyba pokazuje dobrze.Miałem tez błąd sondy , wykasowałem...
Podczas jazdy w korku z powodu nie włączenia się wentylatora zagotowała się woda i zapaliła kontrolka sygnalizująca to. Gdy silnik ostygł po przejechaniu około 150km zapaliła się żółta kontrolka check engine. Czy te usterki mają ze sobą związek? Wymieniłem wentylator ponieważ silnik był spalony oraz bezpiecznik za akumulatorem. Przekaźnik jest sprawny....
Silnik wentylatora do wymiany razem z oramowaniem na którym jest zamontowany to koszt około 70 zł Pompę na razie zostaw w spokoju. Może być problem z termostatem który dosyć często ulega awarii. U mnie w CC 900 od jakiegoś czasu cały czas pracował na otwarciu co było spowodowane niedogrzaniem silnika po wymianie trzyma parametry. Silnik wentylatora...
Witam państwa, kupiłam miesiąc temu fiata seicento 900. Auto paliło na dotyk ale miał mały problem silnik był cały ubrudzony olejem i jak sie rozgrzewał to było czuć w środku auta, więc mąż wziął kupił K2 i umył silnik aby zobaczyć czy nie ma przecieków . Po przejechaniu około 25 km po umyciu silnika tego samego dnia zapaliła się lampka od płynu chłodniczego....
Według moich spostrzeżeń na swoim samochodzie jeśli sonda wskazuje współczynnik 1 to pracuje w pętli otwartej .Warunkiem wejścia w pętlę zamkniętą jest osiągnięcie temperatury 61 stopni C. (sterownik IAW16fm.EC) . Co do czujnika to jeśli jest to niebieski czujnik WTS-05 na termostacie jak w seicento to on może przekłamywać . Wskazania ECU masz 68 stopni...
Witam, Mój problem polega na tym, że po zgaszeniu silnika po dłuższej jeździe (~5km) słychać bulgotanie pod maską, a po ponownym włączeniu stacyjki świeci się kontrolka temperatury silnika. Otworzyłem maskę, chłodnica była gorąca(ale nie wiem czy wystarczająco), wiatrak nie chodził(jest sprawny, sprawdzany przez złączenie styków wtyczki). Czynności...
Witam, Po około 20 km jazdy zapala się kontrolka od układu chłodzenia, płyn się gotuje. Chłodnica zimna. Ale co ciekawe na biegu jałowym silnik normalnie sie grzeje, po chwili chodnica też się nagrzewa i następnie rusza wentylator. Kontrolkę wywala tylko podczas jazdy:/ Co jest grane? Termostat? Uszczelka pod głowicą? (olej w silniku jest ok, płyn utrzymuje...
Witam, mam taki oto problem: wentylator raz się włącza a raz nie... stając w korku wyciszam radio i nasłuchuje... wentylator sie włącza... po pewnym jednak czasie przestaje sie uruchamiać i oczywiście zapala sie kontrolka... wyłącze silnik odczekam troszke i ruszam a po pewnym czasie wentylator sie włącza i jest wszystko ok. aż po pewnym czasie znów...
Przekaźniki montuj przy samych reflektorach najlepiej przyłap je gdzieś do pasa przedniego. Pamiętaj o porządnym zaizolowaniu przewodów aby się żaden nie dotknął do blachy nadwozia! Przewód plusowy puść pod zbiorniczkiem wyrównawczym a potem zwyczajnie po pasie przednim (możesz dopiąć trytkami do przewodów idących do wentylatora ew do linki od zamka)....
przez włącznik wentylatora wkręcany w chłodnicę u dołu po prawej. Dodano po 8 Zobacz rurę która idzie wzdłuż silnika do węża od chłodnicy tam jest oring i często pęka Po której stronie idzie ten wąż patrząc od przodu? wracam dość późno, a w garażu nie mam światła, więc każda najdrobniejsza wskazówka będzie mi pomocna, gdyż z latareczką to cuda wianki.
Znajdź przekaźnik i sprawdź czy działa. Jeśli nie przekaźnik to możesz spróbować podłączyć wentylator na krótko, jeśli wentylator też działa, musisz sprawdzić opór na czujniku temperatury, przy rozgrzanym silniku do 90 stopni powinno być około 200/300 ohm, no i jeśli już będziesz przy czujniku to sprawdzić czy jest 5V na złączu czujnika. Jeśli i tu...
Wydaje mi się, ze czujnik temperatury jest w porządku, sugeruje się załączaniem wentylatora chłodnicy. Dziś wymieniłem jeszcze świece, nigdy od nowości nie były zmieniane. Co do parametrów pod komputerem, to były dwa błędy: -nieprawidlowe napięcie zasilania -błąd czujnika podciśnienia (czy jakoś tak podobnie brzmiało) tylko, że ten czujnik już wymieniłem....
Witam! Mam samochód fiat uno 899 cm. z 2000r. (silnik taki jak w seicento). OD czasów kiedy przyszły mrozy trzeba dłużej kręcić silnikiem żeby zapalił, zawsze palił na dotyk zresztą na ciepłym dalej tak pali. Mam wrażenie że na zimnym silniku mieszanka jest zbyt uboga tzn na ssaniu. Ssanie rzecz jasna jest tu sterowane elektronicznie. Moje pytanko brzmi:...
Nie ma sensu sprzedawać go po cenie rynkowej, jeżeli jest bardzo zadbany. Zostaw go "w rodzinie", oddaj żonie, sprzedaj ojcu, teściowi albo teściowej. Kup sobie Audi B4 kombi 1.9tdi albo 2.0 benzyna z gazem za 8-9 tys, a za resztę doprowadź go do "normalnego" stanu. Mój ojciec (sporo po 50-tce) jeździ B4 sedan 2.0 8v od 7 czy 8 lat i przez ostatnie...
Witam Panowie. Po co zakładać turbokompresor do malucha ? Smarowania, chłodnice, itp. A co z układem wydechowym, który będzie do wyrzucenia ... Skoro on ma fabrycznie kompresor !!! Wystarczy założyć gaźnik od japońca (motocykla) podciśnieniowy, obciążeniowy, Wykorzystać wentylator do chłodzenia silnika i gotowe.Wydech trzeba zrobić nowy bofabryczny...
Cześć, mam problem z moim cieniasem. Najprawdopodobniej mysz dostała się do nawiewu albo gdzieś w okolice wiatraka wentylatora. Przy włączeniu słychać jakieś dziwne odgłosy plus zapaszek mysi. Muszę się tam jakoś dostać, pytanie jak? Przez wygłuszenie pod maską (to od podszybia?)? Czy mogę to zrobić sam? Z informacji które uzyskałem szukająć w necie,...
Witam! Jestem tu nowy. Przeszukałem forum i wszystkie posty dotyczyły problemów z włączaniem a ja mam odwrotny :) Jakiś czas temu zapalała mi się lampka check engine. Po odczytaniu błędów wyskoczyło że czujni temperatury cieczy podaje czasami błędne odczyty w postaci -40st. Ostatnio wymieniłem czujnik ale kontrolka już od tygodnia świeciła ciągle nie...
seicento bezpieczniki wentylatora włączanie wentylatora seicento czujnik wentylatora seicento
silnik briggs zawora odblokować telefon samsung galaxy stabilizator lt1083
uniwersalny programator mcculloch trimmac
Szum w głośnikach po podłączeniu radia w VW Lupo 1.0 Termometr bezdotykowy DT8380 - odczyt poza pomiarem