Witam. Nie napisałeś, czy to SPI czy MPI. W MPI pod klapą silnika z prawej strony nad sterownikiem silnika pod czarną "klapką" masz 2 czerwone przekaźniki - sprawdź prawy (do niego dochodzi zasilanie z bezpiecznika za akumulatorem i wychodzi przewód o którym piszesz - do silnika wentylatora). W moim przypadku - sterowanie przekaźnikiem ze sterownika...
troszkę dziwne, w jaki sposób uzwojenie może samo zrobić sobie zwarcie bez niczyjej pomocy? rozumiem przegrzany silnik ale tak od stania?
czym sie rozni silnik wentylatora chlodnicy w seicento 900 od silniczka wentylatora w cinquacento 700?
posiadam cały wraz ze stelażem valeo nie żaden chinol stan igła
Podczas jazdy w korku z powodu nie włączenia się wentylatora zagotowała się woda i zapaliła kontrolka sygnalizująca to. Gdy silnik ostygł po przejechaniu około 150km zapaliła się żółta kontrolka check engine. Czy te usterki mają ze sobą związek? Wymieniłem wentylator ponieważ silnik był spalony oraz bezpiecznik za akumulatorem. Przekaźnik jest sprawny....
Skoro w czasie jazdy schładza to termostat jest raczej dobry. Włącznik termiczny wentylatora bardziej podejrzany. Jak sprawdzałeś wentylator? Przewodami na włączniku termicznym czy sam silnik wentylatora?
Motronic , skończ pić kawę ; napisał ,że sprawdzał silnik wentylatora zwierając styki przekaźnika - wiatrak sprawny!
Witam ponownie:) No więc tak... koledzy z forum wprowadzili mnie w błąd, ponieważ przekaźnik od wentylatora jest czerwony ale znajduje się obok ECU w komorze silnika obok przekaźnika pompy itd , przekaźnik wewnątrz jest od dmuchawy. Zwierając 30 i 87 silnik wentylatora pracuje. Cewka tego przekaźnika jest sterowana prawdopodobnie z ECU idą od niej dwa...
Bezpiecznik maxi fuse 20A w skrzynce za akumulatorem sprawdź. I sam silnik wiatraka.
dzięki, kilka rzeczy z Twojej listy już zrobiłem sprawdziłem połączenia elektryczne i te najbardziej podejrzewam o sianie problemów. Płyn jest, co do czujnika to jezeli systuacja będzie sie powtarzaćwymienie czujnik temeperatury. Wiem, że one mogą być powodem kłopotów, kolejnym będzie przekaźnik do wentylatora, możliwe , że i on jest powodem. Termostat...
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Spójrzcie jeszcze na te parametry. Odpaliłem silnik , parametry przed załączeniem się wentylatora . Filtr paliwa . Dramat. Po wymianie odpalił bez kłopotów.Niestety mój problem nie zniknął .Wypinałem czujnik temp silnika, jak by równiej pracował , ale oczywiście mieszanka była przbogata , wiec chyba pokazuje dobrze.Miałem tez błąd sondy , wykasowałem...
Wymienić silnik skoro reszta w porządku. W czasie jazdy samochód nie ma prawa się zagotować mimo niesprawnego wentylatora (sam jeżdżę Seicento i z reguły wentylator włącza się tylko podczas stania w korku). Co może sugerować, że coś było z nim nie tak zaraz po zakupie.
Czujnik temperatury musi być typu 0-1, czyli przy z byt wysokiej temperaturze (akurat w tych "fiacikach" powinien załączać przy temp. 113-115 stopni C) ma załączać kontrolkę. Ty masz najprawdopodobniej założony czujnik od wskaźnika temperatury (zegara) i im większa temperatura silnika, żarówka wskaźnika przegrzania świeci coraz jaśniej. Ta kontrolka...
w seicento 900 niema czujnika w bloku, jest czujnik w głowicy - w seicento jest to nie czujnik a włącznik który zaświeca kontrolkę przegrzania - już po wszystkiemu ja to koledze wymieniłem właśnie na czujnik temperatury (z cinquecento) i założyłem przełącznik który przełączał sygnał między poziomem paliwa a temperaturą czujnik załączania wentylatora...
Hmm, wygląda na to ze silnik od wentylatora chlodnicy sie spalił, ktos wie czy mozna taki silnik kupić osobno, bo w komplecie to troche kosztuje :(
ja przewijam, seicento ma ten sam silnik i bezpiecznik jest 40A
Do wentylatora czujnik jest w chłodnicy. Często już fabrycznie zdarzają się uszkodzone.. Z tym czujnikiem dla kontrolki jest trochę lipa. 116 stopni to zdecydowanie zbyt dużo dla silnika i w wielu przypadkach zwyczajnie jest już za późno i uszczelka pod głowicą zostaje uszkodzona. Nie wspomnę, że wielu użytkowników po zapaleniu się kontrolki od razu...
Przekaznik wyglada na sprawny, cyka po podaniu mu napiecia, jeszcze go dokladnie sprawdze, ale wstepnie go wykluczam. No "cykać" może i "cyka", ale czy "przekazuje", "przenosi" napięcie, (wypalone zużyte styki załączające) czyli czy załącza obwód? Najlepiej podmienić ze sprawnego taki przekaźnik i wtedy będziesz pewny czy dobry, czy uszkodzony (ten...
W moim seiczenciaku ostatnio nie słyszę aby włączał się wentylator chłodnicy- szczególnie jak stoję w korku w upale powinien działać. Silnik samochodu wtedy zaczyna mi nierównomiernie pracować - czy to ma związek? Na trasie nie ma problemu - tylko w korkach ulicznych. Sprawdziłem bezpiecznik 20A. Smigło wentylatora poruszone ręką kręci się bez oporów....
Wymieniłeś dobry czujnik? W sejcento 0.9 sa 3 czujniki. Jeden to termowłącznik wentylatora na chłodnicy(nieistotny) Drugi to czujnik dwu pinowy przy termostacie(nieistotny także dla tej usterki) Trzeci w głowicy po stronie alternatora, na jedna wsuwkę, to własnie ten od lampki. W Momencie jak swieci sie Tobie lampka, a silnik jest względnie zimny to...
Witam państwa, kupiłam miesiąc temu fiata seicento 900. Auto paliło na dotyk ale miał mały problem silnik był cały ubrudzony olejem i jak sie rozgrzewał to było czuć w środku auta, więc mąż wziął kupił K2 i umył silnik aby zobaczyć czy nie ma przecieków . Po przejechaniu około 25 km po umyciu silnika tego samego dnia zapaliła się lampka od płynu chłodniczego....
osiadam seicento MPI z 2002 roku i mam następujący problem. Kiedy samochód się rozgrzeje zaczyna szarpać przy 2000 obrotów. Objawia się to tak że silnik rozpędza się do ok 2000 obrotów i pyk tak jak bym całkiem puścił gaz albo zalał silnik pyrka zwolni i znowu przyspiesza. Jeżeli nacisnę mocniej gaz to przestaje tak falować ale też obroty są większe....
Witam Posiadam fiata seicento 899 czyli przysłowiową 900. Autko Zostało kupione w 2000r i do tej pory bezawaryjne. Kłopot w tym że zagotował mi się płyn i zaświeciła kontrolka. Wymieniłem termostat bo stary po włożeniu do gotującej się wody nie otworzył się. Do tego wymieniłem czujnik temperatury, czujnik chłodnicy od wentylatora wentylator w 100% sprawny....
Sam silnik działa zasilany z prostownika, pobór prądu ok 6A, na 100% gdzieś jest jakiś wyłącznik lub przekaźnik bo z bezpiecznika jest fioletowy a z silnika wentylatora czerwono czarny i oba idą wiązką chyba w stronę kierownicy, rok produkcji 99 i silnik spi 100% MPI były chyba od 2002 i mają inny filtr powietrza Dodano po 4 Witam, awaria usunięta,...
Siemano! Mam taki problem: To tak na początku wyskoczyła dioda engine. Odpala normalnie, czy to na zimnym czy na ciepłym silniku. Jak jechałem do pracy zaczął delikatnie przerywać, później już go konkretnie szarpało jak dodawało mu się gazu. Tracił też moc, tak jakby go muliło. No chyba, że mu dałem konkretnie w "palnik" to po jakimś czasie wchodził...
Po zdjęciu i założeniu głowicy przez mojego pracownika, nie dało się uruchomić autka, działa pompka paliwa dochodzi paliwo, nie otwiera sie monowtrysk i brak jest iskry, czujnik położenia wału ok, masa silnika ok. Dodano po 2 Sprawdziłem: przewód prądowy do cewki i monowtrysku, dostaje po włączeniu zapłonu prąd na ok 17-20 sek., pętla przy stacyjce...
Jeżeli nie chcesz kupować czujnika do kontrolki to wypnij przewód z niego(jest wkręcony w blok silnika lub w głowicę jak w przypadku 1.1) i owiń taśmą izolacyjną. Te czujniki i tak działają dopiero wtedy kiedy w 98% przypadków jest już za późno-czyli wyrzuca płyn lub upg poszła na spacer przez wydech. Co do wyrzucania płynu chłodniczego (nie wody, bo...
Witam mam następujący problem.. wysiadł mi wentylator nagrzewnicy i równocześnie przestało działać gniazdo zapalniczki. Bezpieczniki nie są spalone. Wiatrak podpięty jest na krótko i działa. Czy miał już ktoś taki problem? Jak go rozwiązać?
Witam, mam taki oto problem: wentylator raz się włącza a raz nie... stając w korku wyciszam radio i nasłuchuje... wentylator sie włącza... po pewnym jednak czasie przestaje sie uruchamiać i oczywiście zapala sie kontrolka... wyłącze silnik odczekam troszke i ruszam a po pewnym czasie wentylator sie włącza i jest wszystko ok. aż po pewnym czasie znów...
Witam :) Problem polega na dość wysokich obrotach silnika przy seicento 1.1 na biegu jałowym. Auto bardzo głośno pracuje i dużo pali. Mam wrażenie że do płynu chłodzącego dostaje się olej, a pod korkiem oleju jest "biała maź". Czy ma to coś wspólnego z wysokimi obrotami czyt problemu raczej trzeba szukać w lewym powietrzu?? Pozdrawiam
Seicento 110 z 2000 roku wtrysk jednopunktowy + LPG Odpala bez problemu ale po dodaniu gazu przerywa strzela w wtrysk {Gażnik] nawet ogniem. Wymienione ŚWIECE ,KABLE ,CEWKI CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU na nowe . Podmieniany map sensor używany. Sprawdzone fazy rozrządu i są ok. Wymieniona głowica kolektor ssący i urządzenie wtryskowe [gażnik tak dla orientacji...
Witam. Mam problem z tylnia wyciaraczka a silnik wycieraczki jest sprawny. prosze o udzilenie informacji i najlepiej jaby jeszcze schemat elektryczny.prosze o szybką o pomoc ! :!: :cry:
Witam. Mam problem z pracującym wentylatorem chłodnicy. Ogólnie opiszę problem. Po przejechaniu ok. 70km. załącza się wentylator chłodnicy i przy okazji włącza się pomarańczowa kontrolka silnika, gdy wyłączę silnik od razu wentylator się wyłącza. Napomnę, że wymieniłem czujnik temp. cieczy oraz zamontowałem inny sterownik komputera, problem cały czas...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki, łapie i jedzie dalej. Zrobione bez efektów:...
Witam panowie mam problem z moim seicento pali mi bezpiecznik za akumulatorem od wentylatora chłodnicy i nie wiem co się dzieje proszę o pomoc
Witam wszystkich mam problem z wycieraczką szyby przedniej gdy je włacze i zrobia cykl zaczyna cos tykać (chyba w silniku wycieraczek) i do końca nie schodzą i tez czasowe sie zacinają prosze o podpowiedz
Proszę o radę bo moje seicento ostatnio po odpaleniu kilka sekund strasznie nierówno pracuje. Dzieje się to i na benzynie i na gazie, najczęściej na zimnym silniku. Cewki wymienione, świece i przewody ale zrobiłem odczyt parametrów i różnice są w parametrach silniczka krokowego. Na górnym zdjęciu silnik po odpaleniu źle pracuje a na dolnym po 15 sekundach...
niewiem co sie dzieje z sejem po odpaleniu rano w poze zimowej chodzi jak maluch pomozcie jesli wiecie co jest nietak
Niestety to było tak: Wymieniłem pasek klinowy w seicento 1,1 rocznik 2000 i nie regulowałem jego naciągu,był mocno napięty. Rozrusznik zakręcił silnikiem z 3 razy i zaniemógł. Jak się później okazało rozłączył się kabel (plecionka) połączony z płaskim drutem,który tworzy uzwojenie na wewnętrznej ścianie rozrusznika.Plecionka jest z drugiej strony przymocowana...
od jakiegoś czasu męcze się ze swoim SEicentem, 2001 1,1 MPI jak jest zimny odpala OK, a gdy jest ciepły odpala tak jakby na 3 gary (nie ma kompletnie ducha) po kilku lub kilkunastu sekundach wskakuje na 4 gary i jest ok i jak jest rozgrzany to w czasie jazdy z ok 2000 obrotów (mam obrotomierz) czuć lekkie poszarpywanie wymieniłem świece, filtry, kable,...
Witam:), Więc tak. Duży krok nastąpił przy tym moim problemie. Programem Tzok-a udało mi się połączyć z moim sterownikiem ECU:). Czyli pół problemu z głowy :). I teraz tak w błędach odczytałem błąd sondy lambda i drugi błąd centralka CODE niezaprogramowana ( nie wiem co to ,,Centralka CODE niezaprogramowana")??? Ale po usunięciu błędów ta centralka...
Daj zdjęcie. Pas musi być tak napięty żebyś ręką chwytająć za wentylator alternatora obrócił trochę silnik.
Metodą dedukcji (dźwięk po wyłączeniu silnika) stawiam na wentylator chłodnicy który się o coś ociera.
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
W bardzo wielu Fiatach jest ten sam problem zacierającego się silniczka na chłodnicy. To powinno bć potraktowane jako wada produkcyjna!!! Ale można kupić używkę za 50zł na złomie lub giełdzie. Sam miałem ten przypadek w Seicento i Cinquecento. Dodatkowo powiem też o silniku wycieraczek tylnych, tam leci scalak i wycieraczka saje gdzie popadnie.
Bo płynu chłodniczego było zbyt mało i załączał wentylator silnik miał wysoką temperaturę.
Wentylator chłodnicy uruchamia się kiedy popracuje na postoju? Jeśli tak to czujnik działa. Pozatym odpięcie czujnika przy poracującym silniku powinno spowodować natychmiastowe uruchomienie wentylatora chłodnicy. Tak jest w przypadku sterownika silnika MPI seicento gdzie wentylator jest sterowany przez sterownik a nie przez czujnik w chłodnicy jak w...
Sprawdź filtr powietrza. Na próbę, nie hamuj silnikiem, jak zużycie oleju się zmniejszy to winna głowica. Zmień olej. Sprawdź czy wentylator się załącza. Jak będziesz robił remont silnika to nie zakładaj pierścieni olejowych trzy częściowych. Na początek wymień tylko same pierścienie i zweryfikuj głowicę.
kila razy to przerabialem iza kazdym razem byl to czujnik wentylatora troszke za pozno wlaczal wentylator
Jaki silnik i rocznik?
Witam Przy obecnych temperaturach raczej nie ma możliwości włączenia wentylatora chyba że na siłę będziesz katował silnik. To nie seicento że wentylator w lato załacza się na każdych światłach.
Silnik Tico jest akurat bardzo fajny i mocny, tyle, że ma nie traktorową charakterystykę - czyli mały moment na niskich obrotach, za to lubi wysokie obroty, dużo lepiej się nada 900-tka z Cinqecento/Seicento - ten silnik to stare OHV i on bardzo mocno ciągnie z dołu. Co do elektryki Tico to z aparatu zapłonowego wychodzą 2 kable - brązowy i czarny z...
Gdy wentylator już się nie włącza. Rozgrzałem włącznik i niestety nie uruchamia wentylatora. Gdy podłączam drugi włącznik po rozgrzaniu normalnie uruchamia wentylator... Układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, olej nie miesza się z wodą i odwrotnie, brak wycieków na zewnątrz, w zbiorniczku wyrównawczym nie pokazują się spaliny... Przypominam włącznik...
W SC 900 masz 3 czujniki temperatury: - od sterownika wtrysku (rezystancyjny), - od kontrolki przegrzania silnika (bimetalowy), - od wentylatora chłodnicy (bimetalowy).
Będzie to jednak TYLKO sygnalizacja podania napięcia na zaciski silnika wentylatora. Nie informuje ona o tym, czy wentylator chłodnicy faktycznie się obraca.
Przepalony bezpiecznik 30A w skrzynce za akumulatorem,przepalił się na wskutek uszkodzenia silnika wentylatora (zatarty\uszkodzone uzwojenie wirnika)
Przepustnicy w tym aucie się nie czyści,a to ze go dławi to moze byc kwestia wysokiego napiecia,a do wentylatora dostaniesz sie od silnika za wyciszeniem
Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie wiadomo z jakiego powodu przestał działać wentylator chłodnicy Wentylator działał wcześniej? Korka nie odkręca się na gorącym silniku.
Co załacza wentylator w Seicento 1100 rok 2004 (pełny wtrysk) Szukałem na chłodnicy ,ale tam nie ma zadnego czujnika. Wentylator jest wporzadku sprawdzałem, mimo to nie włacza się po dobrym rozgrzaniu silnika, tylko czuć zapach jakby się coś przypiekało z nawiewu ciepłego powietrza.
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Coś jak termowłącznik wentylatora.
seicento bezpieczniki wentylatora włączanie wentylatora seicento czujnik wentylatora seicento
dietrich kotły pralka łożysko wymienny alphard końcówka
przetwornica 24vdc 12vdc podzielniki kosztów
Awaryjne otwieranie drzwiczek pralki Beko HTV 8733XSO Sharp Aquos 50BL3EA - brak obrazu po aktualizacji