Proszę o pomoc . Jak podłączyć silnik wycieraczek w oplu zafira c , dodam że z silnika wychodzą cztery przewody oznaczenia 1234 który kabel będzie plus masa? Bardzo proszę o pomoc Myślę że szkoda twojego czasu na ten silnik, jeśli się mylę niech mnie poprawi
Podłączyć kable do czego ? Do silnika wycieraczek ? Jeżeli tak to na masę czarny a zasilanie + 12 V żółty.
Witam. Nie tak ,podaj raz na jeden raz na drugi przewód masę lub (+)przez żarówkę,i będziesz wiedział czy silnik ruszy. Najlepiej zrób zdjęcie silnika.Silnik zapewne stosowany był również w Jelczu i Starze z instalacją 24V.Jeżeli można podłączyć do niego kostkę na cztery konektory ,to jest to o czym myślę.Sprawdź czy ze silnika wychodzi jeden ,czy dwa...
Zazwyczaj bezpiecznik dla silnika wycieraczek i pompki spryskiwacza jest ten sam. Jeżeli działa silnik wycieraczek to podłącz żarówkę zamiast pompki spryskiwacza i zobacz czy zadziała. W większości takich przypadków uszkodzona jest pompka spryskiwacza.
Miałem kiedyś identyczny problem w swojej Skodzie. ASO stwierdziło, że uszkodzony jest silnik wycieraczek, a że auto miało ledwo ponad dwa lata nie wyraziłem zgody na wymianę i zapłaciłem jedynie za "ekspertyzę"... Gdy go zdemontowałem i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora okazało się, że jest sprawny. Okazało się, że nie było styku we wtyczce modułu...
Silnik wycieraczek jest podłączony do do modułu SCA lub SSAM w zależności od wykonania w aucie. Wtyk X24 pod pokrywą plastikową na ścianie kabiny, pod atrapą. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć czy jest wysterowanie z dźwigni i czy da się zasterować silnik z modułu A7.
Witam ściągnij tą obudowę na której masz styki (opisane 1234)odlutuj przewody do silnika i zasilaj te przewody. Cała reszta to "układ" do podtrzymania ruchu wycieraczek - śmiało możesz sobie go darować - sam używam 2 takich zmodyfikowanych silników Podobny problem jest opisany w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/top... Powodzenia...
oczywiście...
Uproszczony. Zasada ta sama jak u (at)Radzio M. http://obrazki.elektroda.pl/1503728900_1... Przekaźniki? Dopisz "2 styki" i Ci znajdzie EDIT: Układ z zabezpieczeniem http://obrazki.elektroda.pl/8751033900_1...
Szukaj schematów do rolet lub schematów do sterowania mieszaczem w inst. CO - znajdziesz w tym inspirację i natchnienie. Do zrobienia na przekaźnikach, uC lub PLC.
Witam . S to sterowanie,uruchomienie silnika. Połącz na próbę S -(-) czy zadziała,lub S -do(+).Jak ruszy ,to sprawdź czy wycieraczka zatrzymuje się w położeniu krańcowym.Jeżeli nie (pozostaje pośrodku),to oznacza że chcąc ją zatrzymać ,należy połączyć S z (+ lub -) przeciwniwe jak jest uruchamiana.Czyli jak uruchamiana podaniem na S + ,to zatrzymywanie...
Te cewki są przeciwzakłóceniowe, spełniają rolę filtra żeby radia nie zakłócać. Natomiast te blaszki odpowiadają za rozłączenie silnika po jednym cyklu pracy wycieraczek. Możesz te elementy pominąć i podłączyć bezpośrednio silnik. Pozdrawiam
Zasada łączenia jest zawsze ta sama - robisz mostek H z wyłaczników. Wg numeracji z twojego opisu, dodam tylko a - dla sekcji z lewej strony rysunku i b- dla tej z prawej (+)silnika 2a,4a (-)silnika 2b,4b (+)zailania 1a,1b (-) zasilania 3a,3b Możesz spotkać dwie niespodzianki, pierwsza - jeśli wyłaczniki są typu make-before-brake będzie zwarcie przy...
Czyli rozumiem,że na jednym pinie mamy stały (+) na drugim stały (-) i sterowanie z manetki odbywa się (-) tak? na kole napędu wycieraczek jest "zgrubienie" które w pewnym momencie przełącza blaszkę z jednego styku do (-) tylko właśnie w tym problem, że jeżeli na styku blaszki będzie stały + to jezeli zestyk przełączy się na - to automatycznie uszkadza...
Wycieraczki naprawione. Problem tkwił w komputerze sterującym od wycieraczek. Silnika od wycieraczek nie da się podłączyć na krótko nawet w celu sprawdzenia . Temat zamykam.
Są różne rodzaje silników przeznaczonych do pracy jako napęd wycieraczek samochodowych, ale wszystkie "kręcą" się tylko w jedną stronę. Kolega miał na myśli silnik wbudowany na stałe w mechanizm wycieraczek i tam on zawsze obraca się w jedną stronę, pomimo że wycieraczki się "wahają". Po wypreparowaniu silnika z mechanizmu wycieraczek pracę nawrotną...
Szczotki można dostosować, choćby skrócone od mlynka do kawy. Natomiast wstawienie magnesu zamiast cewki jest jaknajbardziej możliwe, ale wymaga to pocięcia stojana silnika.
Czarny masa, ciemny niebieski plus, pozostałe 2 do układu czasowego wycieraczek (styki w przekładni)
styk raczej nie upalony jeżeli impuls na spryskiwacz z manetki uruchomia wycieraczki To tak nie działa. Manetka, silnik wycieraczek, pompa spryskiwacza, wszystko jest podłączone do komputera. Osobne 2 styki obsługują pompę, osobne wycieraczki, a osobne manetkę. Jedyne co łączy te 3 rzeczy to oprogramowanie. Tobie mógł upalić się jeden ze styków zasilających...
silnik od wycieraczek pobiera z pewnością dużo większą moc niż silniczek w samochodziku. Dlatego bezpośrednie podłączenie może spowodować uszkodzenie sterownika sterującego silnikiem.
Witam . Prawdopodobnie silnik od wycieraczek dwubiegowy. (+) na zielony ,lub czerwony w zależności jaki bieg (-) na obudowę silnika.
Witam. Szukam pomocy jak prawidłowo podłączyć silnik do wycieraczki przód ze Skody 105, 120 . Mam sam silnik i chcialbym go wykorzystas do innego pojazdu. Silnik ma dwa biegi. Szukam fachowej pomocy. Zdjęcie z Internetu zaporzyczone gdyż mam taki sam i takie same kolory przewodów. https://obrazki.elektroda.pl/1355635000_...
... a zestyk przełączny nie dość że odłącza zasilanie silnika to jeszcze zwiera wirnik, żeby silnik szybciej się zatrzymał...
Witam wszystkich, Mam problem z wycieraczką tylną - steruje ją moduł komfortu. Sytuacja wygląda następująco: Na manetce są 2 programy - czasowy i stały. Po przekręceniu na czasowy wycieraczka po 2 cyklach zimna. Po przekręceniu za jakiś czas na stały wykona losową ilość cykli i zimna. Mierzyłem połączenia między manetką a modułem, między modułem a wtyczką...
Ja po prostu chcę żeby można było regulować szybkość wycieraczek To chyba nie taki układ. Ten będzie regulował czas załączenia ich, a nie szybkość. Włącznik wycieraczki podłączasz pod "A" natomiast "B" wyjście na silnik wycieraczki.
Silnik wycieraczek jest podłączony do grundmodułu. Wtyczka X14 piny dodatnie 3 i 6 oraz ujemny 12 i załączany do masy przez silnik 5.
tak jak ma być tylko za każdym razem zatrzymuje się w innym miejscu To nie jest wina wadliwego przekaźnika tylko silnika wycieraczek.
Coś się porobiło z wycieraczkami i ciągle pracują, nie można ich wyłączyć, jedynie wyłączając zapłon.Myślałem że nawalił silnik wycieraczek. Podłączyłem drugi silnik i sytuacja jest taka sama.Może mi Ktoś pomoże zlokalizować usterkę.
Mierzyłem DC miernikiem M890C+. Ewidentnie silnik ma przebicie na masę, bo na innych urządzeniach wszystko jest ok.
Witam Silnik ten napędza mechanizm tak jak Kolego napisałeś. Było wszystko sprawdzane. Nie stawia nic większego oporu.
Silnik pracuje bardzo dobrze. Poprawiłem schemat. Możę się jeszcze przyda komu. :wink: :wink: :wink:
Silnik wycieraczek, przełącznik krzyżowy.
Tak jest nie wiem po co jest ten żółty przewód w silniczku podłączyłem czarny do minusa i ten żółty do plus i nic powinien to być chyba powrót ? Taki schemat znalazłem. https://obrazki.elektroda.pl/6895721100_... 38 silnik wycieraczki 42 przełącznik wycieraczki
robie takie urządzenie jak mam silnik od wycieraczek potrzebuje podłączyć to pod przekażniki a potem to do przełącznika od szyb ale wiem tylko ze przełącznik ma tylko wyprowadzenie do 4 kabi , dwa idą do niego + i - a jak podłącze pod następne drugie kable , silnik to naciskam w góre to obroty mam lewe a jak nacisne w dół to mam prawe i to potrzebuje...
Jeżeli tak to czy cały ten mostek robi się jak z silnikiem od wycieraczek? Tylko w miejsce silnika z wycieraczek wpina się silnik od wkrętarki?? Pozdrawiam Tak.
http://obrazki.elektroda.net/49_12564677... Można np. tak na czasówce.P
Tak i zrobiłem, wywaliłem elektronikę ze środka i podłączyłem bezpośrednio.
Witam ktoś w jaki sposób podłączyć silnik wycieraczek by wyłąńczał się w skrajnym położeniu. Kabina do Z)56
1. Po stronie kierowcy, mniej wiecej tam gdzie jest kostka podłączenia silnika wycieraczek. Jak ktoś nie ma "złodziejskich palców" to trzeba wymontować przegrodę komory silnika (tą którą trzeba wyjąć przy wymianie filtra kabiny) 3 śruby M6. 2. Nie, ponieważ nie ma krążenia cieczy chłodzącej i dogrzewacz zagotowałby się.
Zauważyłem ze to nie ten schemat. Tam jest kostka 6. Powiedz czemu nic nie będzie z tego? Jaki silnik można zastosować? Może od wycieraczek samochodu?
Witam Jak ktoś śledził ten wątek to już wiem chyba o co chodzi (podłączałem tak jak trzeba). Sam problem leży w mechanizmie, bo jak podłączyłem panel do auta to jbył ten sam efekt. Więc albo się zastało\zatarło, albo popsuło. pozdro
Jeśli masz to komuś zlecić to po co ci schemat . Dwa styczniki dwie krańcówki czasówka na stop silnika przed zmianą kierunku.Nie znam tej maszyny może praca ciągła na mimośrodzie coś jak silnik w wycieraczkach.
Witam, potrzebuję regulatora obrotów do silnika od wycieraczki z Syrena 105 Lux. Silnik podłączę do napędu posuwu uchwytu przecinarki plazmowej. Regulator obrotów silnika sterowany pokrętłem nie ma być od samochodu Syrena, inny lecz odpowiedni wartościom.
Silnik od CITROEN XANTIA. Chodzi o to, że po zmianie biegunów na obudowie silnika jest napięcie (używam silnika jako mieszadło podłączony do zasilacza ATX)
O jakim obciążeniu mówisz? Stolik chodzi na plastikowych rolkach co pozwala na pchanie go małym paluszkiem. No to bez przesady że silnik będzie miał ciężko.
Nie czekając na odpowiedź zabrałem się do działania. Efekt końcowy jak najbardziej zadowalający dla właściciela pojazdu. Wycieraczka hula jak szalona we wszystkich trzech programach. Pozdrawiam
Przepatrzyłem schemat z ciekawości i nie jest tak chop/siup, silnik ma w sobie sterownik i sterowany jest CANem. Może pomyśl o silniku z wycieraczek, powinien mieć dość mocy tylko obecność koła talerzowego z plastiku stawia pod znakiem zapytania wytrzymałość napędu.
nie nie :) myślę jak najlepiej opisać to co mam zamiar zrobić aby nie było większych niejasności..może zacznę od wstępnej obrazowej konstrukcji http://obrazki.elektroda.pl/5382643500_1... myślę że obrazowo już coś widać zarys całej konstrukcji teraz potrzebuję dobrać do tego komponenty które muszą być dość małe i wiadomo muszą spełniać...
Kup jakiś tani silnik od wycieraczek, rozkręć go i zobaczysz czy ma magnesy trwałe, czy uzw. wzbudzenia, zobaczysz jak jest podłączone, przy okazji poznasz budowę tego typu silniczków :) Jak już będziesz wiedział jaki to silnik to sobie do niego dobierzesz odpowiedni dla danego typu opis matematyczny.
Można tak: Wracając do tego schematu, mam prośbę o informacje pod które przewody silnika wycieraczek to podłączyć. Jest ich tam 5, z czego dwa wchodzą gdzieś pod zębatki (czy to są przewody do wyłącznika krańcowego?). Z góry dzięki.
Ale to musisz wyjąć inne przewody i założyć tylko to czego wykorzystujesz. Czyli podłączyć pod 12V grubsze przewody np. tak 2,5mm².
Nie wiem skąd wziąłeś elektrolizę :) Ale ok. W silnikach prądu stałego jakim jest Twój kierunek obrotów zmieniamy przez zamianę polaryzacji, w praktyce to wygląda że zmieniać bieguny (+ do plus , - do minusa)w drugą stronę jeśli chcemy to ( - do plusa , + do minusa) jeśli podłączasz według kolorów czyli prawidłowo i chodzi w lewą stronę to już taka...
Nie sprzeczajmy się o terminologię, użyłem tej nazwy by kolega Jakub_Elektronik zrozumiał w czym rzecz.
hi dzięki "kaczor2502 ", a czy morze się orientujesz czy idę dobrym tropem , nie działające przednie wycieraczki - manetka pod kierownicą sprawdziłem wygląda dobrze,przejścia ,styki -bezpieczniki ,kabina i pod maską sprawdzone - kabelki od tego modułu do silnika wycieraczek sprawdzone - wycieraczki podłączone na krótko pracują - komputer nie pokazuje...
Rozebrałeś nawet, w specjalizacji masz elektronik i nie wiesz, jak sprawdzić taki silnik? Panie, Ty widzisz i nie grzmisz? P.S Schematy wiszą tu od dawna ale co ci z nich, panie elektronik...
Jak podłączyć krańcówke żeby talerz satelity nie wywalił ściany. Mam zrobiony taki prowizoryczny obrót na silniczku od wycieraczek , ale bardzo skuteczny.
Jeden bieg podłączyłem już. Silnik wycieraczek mam jednobiegowy (tak mi się wydaje). Z twoją rozpiską pod "drugi" bieg spróbuję podłączyć czasówkę. Dzięki jeszcze dzisiaj lub jutro sprawdzę z regulatorem czy mi się uda.
silnik od wycieraczek od Mondeo. zastosowałem mostek graetza. Silnik podłączyłem i działał, po kilku godzinach go znów podłączyłem i nie chce ruszyć tylko buczy, chyba coś się w środku stało z diodami, ale nie wiem co
Nie dasz rady wykonać takiego podłączenia bez odseparowania masy silniczka. Sam przełącznik potem to pestka. Obroty lewo i prawo uzyskujesz zmianą polaryzacji na zasilaniu silnika. Z racji odciążenia styków przełącznika, konieczne będą dwa przekaźniki.
Rozwiązań i typów przekaźników to chyba jest tyle co typów samochodów... W polonezie nie ma układu czasowego (przynajmniej u mnie) a przekaźnik umieszczony przy silniku wycieraczki tylnej tylko odciąża styk przełączany kołem przekładni ślimakowej. Styk steruje przekaźnikiem a przekaźnik załącza silnik.
witam Od paru dni mam problem z tylna wycieraczka. Otóż nie działa ona i po rozebraniu osłony tylnej klapy nie ma na nim żadnego napięcia.Nawet stałego 12v.Masa jest ok. w peszelu pomiędzy klapa a nadwoziem przewody są ok. Co się mogło stać? silnik wycieraczek po podłączeniu na krotko chodzi bez zarzutu. Wiem , że gdzieś na lewym boku auta z tyłu jest...
witam serdecznie czy ktoś już przekładał wtyczkę z 4 pinową na 3 pinową do citroena berlingo 99r? jak to zrobić?
I ta trzecia to masa. A dwie pozostałe to dwie różne prędkości. Musisz tą podłączoną do masy odizolować i wyprowadzić na zewnątrz silnika.
Witam, chce zbudować sobie pojazd, napędzany będzie silnikiem od minibike. Do skrętu chcę użyć silników od wycieraczek, od jakiego auta będzie dobry silnik do wycieraczek i był mocny. Waga pojazdu to gdzieś z 15-20kg. Jak podłączyć taki silnik do obornika? Jakbym pod kanał pierwszy jak jest serwo od skrętu dał jakiś ESC? Skręcało by to przez gałkę od...
Witam, jakiś czas temu zakupiłem corsę C. Tylnia wycieraczka nie posiadała pióra więc została odłączona przez elektryka na polecenie poprzedniego właściciela. Pióro zakupiłem i zamierzam je wymienić lecz muszę jeszcze odnaleźć miejsce w którym odłączono wycieraczkę. Sprawdziłem skrzynkę z bezpiecznikami, bezpiecznik nr 29 jest ok. Wajcha przy kierownicy...
Witam, najprościej sprawdzić czy dochodzi napięcie do silnika wycieraczki. Po zdemontowaniu maskownicy będziesz miał kostkę do silnika , rozepnij ją - podłącz miernik i włącz zasilenie tylnej wycieraczki. Jak miernik pokaże napięcie zasilania to znaczyć będzie że przyczyna tkwi w samym silniku, a nie w instalacji. Jeżeli zaś nie będzie napięcia to trzeba...
Witam Do regulacji obrotów silnika ten układ się nie nadaje. Podłącz silnik np. od wycieraczek samochodowych to się przekonasz.
Już jest połączone, wykorzystaj grube czerwone przewody. Gruby czarny zostaw nie podłączony nigdzie.
Podłącz pod silnik-przewody wirnika.
To da, że będziesz mógł prawidłowo zmieniać obroty silnika przy pomocy przekaźników, w chwili obecnej nie jest to możliwe bo jedna ze szczotek silnika jest stale podłączona do masy. dodatkowa szczotka to odczep uzwojenia silnika, mniej zwojów to mniejsza siła elektromotoryczna a to mniejsze obroty silnika. Jeszcze coś jest niejasne?
Piszesz, że wiązka od silnika jest ok a silnik sprawdziłeś? Podłącz żarówkę zamiast silnika i posteruj wycieraczką. Masa na silniku jest?
a prosił bym jaśniej bo nie rozumiem. jeśli możesz to narysój cały schemat dziękuje za zainteresowanie.
witam...dzięki kolego. ja jednak poczekam na ten schemat (nie chcę wysadzic autka w powietrze :D ). Pozdrawiam
(at)diven320 Ogarnij się, człowieku ! Ty konstruujesz mechanizm do silnika, czy silnik do mechanizmu, pojazdu czy maszyny ? Przedstaw tą konstrukcje, to ci dobierzemy odpowiedni silnik.
Myślałem nad tym rozwiązaniem ale jest tutaj kilka problemów: 1) moment zatrzymania musi być dość precyzyjny 2) element będzie podnoszony i opuszczany, stąd silnik będzie miał większy opór w górę i dłuższy czas pracy niż w dół 3) element będzie miał zmienną masę własną co znowu może przyczynić się do zmiany czasu pracy, szczególnie "w górę" Dlatego...
Witam jestem posiadaczem cały czas tego kochanego Golfa 3 który ciągle daje mi ciekawe zadania . Tym razem mam problem z tylną wycieraczką nie działa , silnik wycieraczki działa po podłączeniu na krótko , kabel nie jest przecięty miedzy klapą , przy próbie włączenia wycieraczki na bezpieczniku nr 72 pojawia sie zasilanie na dolnym pinie nr1 .
tu masz filmik do goscia co z smieci robi cua ... i ten glos Arnolda :) Zobacz caly a najlepiej to wszystkie filmy i wejdz na jego stronke . Schematy , kody ,pcb do sciagniecia Ty chcesz serwo wiec masz w 9:55 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Tu zobacz [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Gdyby inny silnik podłączyć np.od wycieraczek albo chłodnicy i wtedy sprawdzić. Sprawdze jeszcze silnik na małym bezpieczniku i do akumulatora.
Witam . Zaznacz na zdjęciu jaki numer ma dany pin, ile przewodów wychodzi z silnika wycieraczek i jakie kolory.
Witam, potrzebuje pomocy przy podłączeniu silnika 12 v od wycieraczek od poloneza. Czy jest możliwość sterować obrotami za pomocą 3 pozycyjnego przełącznika kołyskowego 6 pinowego? Przełącznik lewo --> silnik w lewo, przełącznik prawo silnik w prawo. silnik wymaga zmiany biegunowości do zmiany kierunku.
Nie wiem jakie te traktory mają napięcie akumulatora ale jak 12V to musi ten silnik działać.
Kolego przystąp do sprawdzenia wiązki kabli tj. pomiędzy nadwoziem a klapą bagażnika. Silnik wycieraczki jest podłączony kostką 3-pinową (minus, plus stały i plus po kluczyku). Wg mnie przewód "stały plus" jest ułamany i w chwili poruszania wiązką działa wycieraczka. Spróbuj wysunąć z nadwozia osłonę gumową (harmonijkę) i badaj każdy kabelek pod kątem...
Witam. Potrzebuje zasilacza 24v do podłączenia silnika od wycieraczek. Co możecie mi polecić??
Witam szanownych forumowiczów :) Mam problem jak w temacie. Wycieraczki przednie czasami same się załączały tzn. nie tak że pracowały cały czas, ale robiły takie jedno pojedyncze majdnięcie. Piszę to w czasie przeszłym chociaż teraz też tak się czasami zdarza, ale ten objaw jest tylko trochę denerwujący, natomiast teraz mam dużo poważniejszy problem....
To są na 100 % wycieraczki z samochodu Syrena 103/ 104 . Wiem bo miałem taki bolid . Nie jestem pewien czy w Żukach też nie było ich.
Silnik wycieraczek działa tak jak ALANA opisał .Jednak jest to silnik prądu stałego a więc zasilany +12 i -12 V .Odpowiedni biegun musi być podłączony w odpowiednie miejsce.Przy zamianie biegunów silnik zacznie chodzić w druga stronę.Sprawdź czy wszystko jest poprawnie podłączone.
Witam. Podłączę się pod temat. Co jest odpowiedzialne za całkowite unieruchomienie wycieraczek?. Który bezpiecznik, może jakiś przekażnik? Gdzie go znajdę?. Silnik na krótko działa. pozdrawiam
Podłożyłem drugi używany silniczek i jest podobnie, 1 bieg chodzi a na 2 zachowuje się jak na pierwszym (chodzi mi o prędkość) z tym że staje w połowie obrotu. O co chodzi ? Dodano po 3 Jałowo na nie podłączonych wycieraczkach mam I bieg z manetki ale nie mam II biegu, natomiast II bieg mam jak uruchomie testerem silniczek. Na podłączonych wycieraczkach...
Hey, ja potrzebuje tylko fragment schemtau instalacji do podłączenia silnika wycieraczek, bo jakiś elektryk przerobił kostki i nie umiem się w tym połapać, może mógłbyś mi przesłać tylko skan tego fragmentu ?? Pozdr.
Silnik typu "wycieraczka od auta". Ja tam całkiem niedawno zmieniałem w aucie mechanizm wycieraczek z silnikiem i było to radośnie podłączone przez bezpiecznik 40A (przewody nie więcej niż 1.5mm2), czyli prądu potrzebujesz raczej więcej jak mniej. Generalnie patrząc na rezystancje tego układu (82mOhm przy temperaturze pokojowej, im wyżej tym gorzej)...
Kolega teskot juz napisał jak podłączyć silniczek.
Dzięki za odzew. Podłączyłem żarówkę 12V do wtyczki przy silniku wycieraczki (do przewodu fioletowego i czarnego) po włączeniu tylnej wycieraczki żarówka świeci około 5-7sek i gaśnie. Wnioskuję se zasilanie jest ok. Nie wiem od czego jest trzeci przewód ( cieńszy) brązowy. Do pinów w gnieździe silniczka wycieraczki podłączyłem z osobnego akumulatora...
Zamontój silnik, podłącz zasilanie, włącz i wyłącz wycieraczki żeby ustawić silnik i teraz montujesz mechanizm w osi.
następnego dnia zastałem rozładowany akumulator i wycieraczki w pozycji pionowej (nie ma opcji, żebym zostawił je włączone, Nic, kolego, na razie nie wymieniaj. Widzę, że auto nie było podłączone do kompa. Też miałem przypadek z losowym zatrzymywaniem wycieraczek w pozycji pionowej i to cykanie, rzadkie, ale było. To wygląda na błąd komunikacji z COM...
Sterownik działa,podłączenie silnika rozwiązało problem.
Potrzebna pomoc przy reanimacji silnika. Pomierzony prąd na wejściu do silnika (na najwyższym biegu pracy wycieraczek - ok 7V) prawdopodobnie coś z modułem, tylko co? Silnik po podłączeniu go do 12V kręci jak złoto.
Może szczotki się skończyły? Stuknij w niego jak go będziesz miał podłączony.
Nie wiem o co do końca chodzi z podłączeniem silnika "na krótko"? Na krótko to znaczy, bezpośrednio podłącz 12V do silnika wycieraczki. Ja w swoim samochodzie (306) miałem zwarcie na kole w wycieraczce. Sam silnik był sprawny. Na tym kole są blaszki/ścieżki które odpowiadają dla pracy przekaźnika. Żeby konkretnie w tym miejscu wycieraczka się zatrzymała.
Witam. Mam Problem z Seatem Ibiza 2007 1,4 tdi silnik bns. Nie działają przednie wycieraczki. Na wtyczce nie ma plusa. Silnik podłączony na krótko działa. Według książki niema bezpiecznika bezpośrednio pod silnik wycieraczek. Pompki spryskiwaczy działają. Auto dostaje plus na silnik wycieraczek bezpośrednio z komputera silnika. Proszę o pomoc.
Witam Zbudowałem sobie zasilacz 0 - 30 V 3A na lm350 , bez żadnych zabezpieczeń , tylko bezpiecznik topikowy 3,15A pomiędzy trafkiem a mostkiem prostowniczym . Działał pięknie do czasu gdy podłączyłem silnik 70W 24V . Coś w środku strzeliło , przez wentylację wyleciało trochę dymku i tyle . Okazało się że wystrzelił lm350 i spalił się opornik 240 Ω...
podłączyć silnik wycieraczka podłączyć wycieraczka wycieraczka podłączyć
honda civic termostat onkyo bateria przewody wysokiego rezystancja
philips az1060 schemat krups evidence ea894t
Przekaźniki w Volvo V70 2.5 TDI 1997: lokalizacja i funkcje Wpływ zamiany kabla wysokiego napięcia w Oleo-Mac 937 na pracę silnika