Takiego silnika, napędu nie można (nazwijmy to) od tak po prostu podłączyć. Bo taki oto napęd posiada oprócz przewodów, pinów zasilania, piny które to ustalają w jakim miejscu zatrzyma się sama oś napędzającą wycieraczki. Funkcję taką nazywamy parkowaniem, chodzi o to aby zatrzymać cały mechanizm w odpowiednim miejscu. Tak aby sama wycieraczka (przy...
Człowiek chce tylko sprawdzic czy dziala silnik . Zobacz na schemat ,zaznaczylem tylną wycieraczke ale to jest to samo ,tak samo jest podłączona. https://obrazki.elektroda.pl/2569341000_... Nawet sa podane nr pinow przy silniku. 1 to plus 2 to masa 3 i 4 są zwierane razem kiedy zostanie wlaczona wycieraczka przelacznikiem. W chwili...
Podłączyć kable do czego ? Do silnika wycieraczek ? Jeżeli tak to na masę czarny a zasilanie + 12 V żółty.
Ogólny schemat elektryczny wycieraczek z dwiema prędkościami. Pin od styku położenia wału, jest często połączony wspólnie z pinem od szczotki silnika. Wtedy kostka ma 5 pinów. Jeżeli wycieraczka ma 4 piny to nie ma drugiej prędkości. http://obrazki.elektroda.net/10_12032828...
Silnik powinien pobierać prąd wynikający z jego mocy. Nawet jak podłączysz ten silniczek pod akumulator samochodowy, który jest w stanie dać chwilowy prąd rzędu kilkuset amper to silnik pobierze np. 5A, które będzie wynikało między innymi przekroju i rezystancji jego uzwojeń. Prąd ten może się wahać w przypadku gdy silnik zostanie obciążony mechanicznie,...
Wczoraj próbowałem podłączyć silnik na krótko żadna kombinacja podania +/- nie uruchomiła silnika, co najdziwniejsze po podłączeniu do auta silnik działa może ktoś wie jaka jest zasada działania tego silnika.
witam mam opla corse b i mam problem z tylna wycieraczka a mianowice niezaleznie od niczego wylaczona wycieraczka tylna a sama wyciera szybe poprostu pracuje a nikt jej nie wlaczyl czasem przestanie ale za chwile znow macha a przekaznik wogole to zalezy jak czasem slychac ze cyka a czasem nic nie cyka a wycieraczka macha co moze byc przycyzna dodam...
witam, Mam problem z działaniem tylnej wycieraczki, tzn. działa dosyć chaotycznie, niekiedy wykonuje pełne ruchy, a niekiedy zatrzymuje się w środku, tak jakby przyjęła położenie skrajne. W momencie załączania/wyłączania wycieraczki zawsze słychać stukanie przekaźnika. Żebym mógł zacząć przy tym grzebać potrzebuję jednak znać zasadę działania tego prostego...
Zazwyczaj bezpiecznik dla silnika wycieraczek i pompki spryskiwacza jest ten sam. Jeżeli działa silnik wycieraczek to podłącz żarówkę zamiast pompki spryskiwacza i zobacz czy zadziała. W większości takich przypadków uszkodzona jest pompka spryskiwacza.
Wycieraczka jest osobno bo woda psika z góry a wycieraczka jest mocowana od dołu. Dziwne dla mnie że bez przekaźnika silnik jest podłączony to niby przez wyłącznik przy kierownicy płynie cały prąd silnika? Coś nie bardzo jestem w stanie uwierzyć no może się mylę a może ogrzewanie szyby tez bezpośrednio przez wyłącznik? Tylko że ten przycisk jest monostabilny...
Miałem kiedyś identyczny problem w swojej Skodzie. ASO stwierdziło, że uszkodzony jest silnik wycieraczek, a że auto miało ledwo ponad dwa lata nie wyraziłem zgody na wymianę i zapłaciłem jedynie za "ekspertyzę"... Gdy go zdemontowałem i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora okazało się, że jest sprawny. Okazało się, że nie było styku we wtyczce modułu...
Silnik wycieraczek jest podłączony do do modułu SCA lub SSAM w zależności od wykonania w aucie. Wtyk X24 pod pokrywą plastikową na ścianie kabiny, pod atrapą. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć czy jest wysterowanie z dźwigni i czy da się zasterować silnik z modułu A7.
Witam. Wysiadły nagle wycieraczki na tylnej szybie. Kable są ok, silnik ok, bezpiecznik ok (wiszą na nim też przednie wycieraczki ale te działają). Wyciągnąłem przekaźnik z elektroniką (zdjęcia) i.... no właśnie. Siedzi tam jakiś scalak o oznaczeniu M77AB. Ma ktos może namiar jak go sprawdzić? Końcówki nie są opisane, wg http://obrazki.elektroda.net/8_126105275...
Witam ściągnij tą obudowę na której masz styki (opisane 1234)odlutuj przewody do silnika i zasilaj te przewody. Cała reszta to "układ" do podtrzymania ruchu wycieraczek - śmiało możesz sobie go darować - sam używam 2 takich zmodyfikowanych silników Podobny problem jest opisany w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/top... Powodzenia...
Wycieraczki naprawione. Problem tkwił w komputerze sterującym od wycieraczek. Silnika od wycieraczek nie da się podłączyć na krótko nawet w celu sprawdzenia . Temat zamykam.
Te cewki są przeciwzakłóceniowe, spełniają rolę filtra żeby radia nie zakłócać. Natomiast te blaszki odpowiadają za rozłączenie silnika po jednym cyklu pracy wycieraczek. Możesz te elementy pominąć i podłączyć bezpośrednio silnik. Pozdrawiam
Zasada łączenia jest zawsze ta sama - robisz mostek H z wyłaczników. Wg numeracji z twojego opisu, dodam tylko a - dla sekcji z lewej strony rysunku i b- dla tej z prawej (+)silnika 2a,4a (-)silnika 2b,4b (+)zailania 1a,1b (-) zasilania 3a,3b Możesz spotkać dwie niespodzianki, pierwsza - jeśli wyłaczniki są typu make-before-brake będzie zwarcie przy...
oczywiście...
Witam . S to sterowanie,uruchomienie silnika. Połącz na próbę S -(-) czy zadziała,lub S -do(+).Jak ruszy ,to sprawdź czy wycieraczka zatrzymuje się w położeniu krańcowym.Jeżeli nie (pozostaje pośrodku),to oznacza że chcąc ją zatrzymać ,należy połączyć S z (+ lub -) przeciwniwe jak jest uruchamiana.Czyli jak uruchamiana podaniem na S + ,to zatrzymywanie...
Uproszczony. Zasada ta sama jak u (at)Radzio M. http://obrazki.elektroda.pl/1503728900_1... Przekaźniki? Dopisz "2 styki" i Ci znajdzie EDIT: Układ z zabezpieczeniem http://obrazki.elektroda.pl/8751033900_1...
Szukaj schematów do rolet lub schematów do sterowania mieszaczem w inst. CO - znajdziesz w tym inspirację i natchnienie. Do zrobienia na przekaźnikach, uC lub PLC.
styk raczej nie upalony jeżeli impuls na spryskiwacz z manetki uruchomia wycieraczki To tak nie działa. Manetka, silnik wycieraczek, pompa spryskiwacza, wszystko jest podłączone do komputera. Osobne 2 styki obsługują pompę, osobne wycieraczki, a osobne manetkę. Jedyne co łączy te 3 rzeczy to oprogramowanie. Tobie mógł upalić się jeden ze styków zasilających...
Szczotki można dostosować, choćby skrócone od mlynka do kawy. Natomiast wstawienie magnesu zamiast cewki jest jaknajbardziej możliwe, ale wymaga to pocięcia stojana silnika.
Czarny masa, ciemny niebieski plus, pozostałe 2 do układu czasowego wycieraczek (styki w przekładni)
silnik od wycieraczek pobiera z pewnością dużo większą moc niż silniczek w samochodziku. Dlatego bezpośrednie podłączenie może spowodować uszkodzenie sterownika sterującego silnikiem.
Są różne rodzaje silników przeznaczonych do pracy jako napęd wycieraczek samochodowych, ale wszystkie "kręcą" się tylko w jedną stronę. Kolega miał na myśli silnik wbudowany na stałe w mechanizm wycieraczek i tam on zawsze obraca się w jedną stronę, pomimo że wycieraczki się "wahają". Po wypreparowaniu silnika z mechanizmu wycieraczek pracę nawrotną...
Witam . Prawdopodobnie silnik od wycieraczek dwubiegowy. (+) na zielony ,lub czerwony w zależności jaki bieg (-) na obudowę silnika.
Czyli rozumiem,że na jednym pinie mamy stały (+) na drugim stały (-) i sterowanie z manetki odbywa się (-) tak? na kole napędu wycieraczek jest "zgrubienie" które w pewnym momencie przełącza blaszkę z jednego styku do (-) tylko właśnie w tym problem, że jeżeli na styku blaszki będzie stały + to jezeli zestyk przełączy się na - to automatycznie uszkadza...
Witam. Szukam pomocy jak prawidłowo podłączyć silnik do wycieraczki przód ze Skody 105, 120 . Mam sam silnik i chcialbym go wykorzystas do innego pojazdu. Silnik ma dwa biegi. Szukam fachowej pomocy. Zdjęcie z Internetu zaporzyczone gdyż mam taki sam i takie same kolory przewodów. https://obrazki.elektroda.pl/1355635000_...
Witam wszystkich, Mam problem z wycieraczką tylną - steruje ją moduł komfortu. Sytuacja wygląda następująco: Na manetce są 2 programy - czasowy i stały. Po przekręceniu na czasowy wycieraczka po 2 cyklach zimna. Po przekręceniu za jakiś czas na stały wykona losową ilość cykli i zimna. Mierzyłem połączenia między manetką a modułem, między modułem a wtyczką...
Silnik wycieraczek jest podłączony do grundmodułu. Wtyczka X14 piny dodatnie 3 i 6 oraz ujemny 12 i załączany do masy przez silnik 5.
Ja po prostu chcę żeby można było regulować szybkość wycieraczek To chyba nie taki układ. Ten będzie regulował czas załączenia ich, a nie szybkość. Włącznik wycieraczki podłączasz pod "A" natomiast "B" wyjście na silnik wycieraczki.
tak jak ma być tylko za każdym razem zatrzymuje się w innym miejscu To nie jest wina wadliwego przekaźnika tylko silnika wycieraczek.
Coś się porobiło z wycieraczkami i ciągle pracują, nie można ich wyłączyć, jedynie wyłączając zapłon.Myślałem że nawalił silnik wycieraczek. Podłączyłem drugi silnik i sytuacja jest taka sama.Może mi Ktoś pomoże zlokalizować usterkę.
Kup jakiś tani silnik od wycieraczek, rozkręć go i zobaczysz czy ma magnesy trwałe, czy uzw. wzbudzenia, zobaczysz jak jest podłączone, przy okazji poznasz budowę tego typu silniczków :) Jak już będziesz wiedział jaki to silnik to sobie do niego dobierzesz odpowiedni dla danego typu opis matematyczny.
Witam Silnik ten napędza mechanizm tak jak Kolego napisałeś. Było wszystko sprawdzane. Nie stawia nic większego oporu.
Mierzyłem DC miernikiem M890C+. Ewidentnie silnik ma przebicie na masę, bo na innych urządzeniach wszystko jest ok.
Silnik pracuje bardzo dobrze. Poprawiłem schemat. Możę się jeszcze przyda komu. :wink: :wink: :wink:
Przepatrzyłem schemat z ciekawości i nie jest tak chop/siup, silnik ma w sobie sterownik i sterowany jest CANem. Może pomyśl o silniku z wycieraczek, powinien mieć dość mocy tylko obecność koła talerzowego z plastiku stawia pod znakiem zapytania wytrzymałość napędu.
Nie dasz rady wykonać takiego podłączenia bez odseparowania masy silniczka. Sam przełącznik potem to pestka. Obroty lewo i prawo uzyskujesz zmianą polaryzacji na zasilaniu silnika. Z racji odciążenia styków przełącznika, konieczne będą dwa przekaźniki.
Silnik wycieraczek, przełącznik krzyżowy.
Tak jest nie wiem po co jest ten żółty przewód w silniczku podłączyłem czarny do minusa i ten żółty do plus i nic powinien to być chyba powrót ? Taki schemat znalazłem. https://obrazki.elektroda.pl/6895721100_... 38 silnik wycieraczki 42 przełącznik wycieraczki
Ale to musisz wyjąć inne przewody i założyć tylko to czego wykorzystujesz. Czyli podłączyć pod 12V grubsze przewody np. tak 2,5mm².
robie takie urządzenie jak mam silnik od wycieraczek potrzebuje podłączyć to pod przekażniki a potem to do przełącznika od szyb ale wiem tylko ze przełącznik ma tylko wyprowadzenie do 4 kabi , dwa idą do niego + i - a jak podłącze pod następne drugie kable , silnik to naciskam w góre to obroty mam lewe a jak nacisne w dół to mam prawe i to potrzebuje...
I ta trzecia to masa. A dwie pozostałe to dwie różne prędkości. Musisz tą podłączoną do masy odizolować i wyprowadzić na zewnątrz silnika.
Tak i zrobiłem, wywaliłem elektronikę ze środka i podłączyłem bezpośrednio.
Witam, w kuzyna MF 595 MK2 zakładałem radio i musiałem zdemontować panel nawiewu, niestety okazało się że przełącznik wycieraczki był już w słabym stanie i się rozpadł. Chciałem założyć jakiś inny, ale mam problem ze zrozumieniem działania tego starego. Były podłączone do niego 4 przewody, niestety nie wiem jak bo się rozpadła ta część i piny wypadły....
Jeżeli tak to czy cały ten mostek robi się jak z silnikiem od wycieraczek? Tylko w miejsce silnika z wycieraczek wpina się silnik od wkrętarki?? Pozdrawiam Tak.
A jeszcze jedno pytanie, jak bo nie chodzi wycieraczka, co to jakiś czas się włącza a normalna działa Odkręć tą płytkę tam są ślizgi sterujące. Ewentualnie szczotki silnika sprawdzić albo zasilić prze tą wtyczkę.
1. Po stronie kierowcy, mniej wiecej tam gdzie jest kostka podłączenia silnika wycieraczek. Jak ktoś nie ma "złodziejskich palców" to trzeba wymontować przegrodę komory silnika (tą którą trzeba wyjąć przy wymianie filtra kabiny) 3 śruby M6. 2. Nie, ponieważ nie ma krążenia cieczy chłodzącej i dogrzewacz zagotowałby się.
http://obrazki.elektroda.net/49_12564677... Można np. tak na czasówce.P
Witam ktoś w jaki sposób podłączyć silnik wycieraczek by wyłąńczał się w skrajnym położeniu. Kabina do Z)56
następnego dnia zastałem rozładowany akumulator i wycieraczki w pozycji pionowej (nie ma opcji, żebym zostawił je włączone, Nic, kolego, na razie nie wymieniaj. Widzę, że auto nie było podłączone do kompa. Też miałem przypadek z losowym zatrzymywaniem wycieraczek w pozycji pionowej i to cykanie, rzadkie, ale było. To wygląda na błąd komunikacji z COM...
Witam, potrzebuję regulatora obrotów do silnika od wycieraczki z Syrena 105 Lux. Silnik podłączę do napędu posuwu uchwytu przecinarki plazmowej. Regulator obrotów silnika sterowany pokrętłem nie ma być od samochodu Syrena, inny lecz odpowiedni wartościom.
Nie czekając na odpowiedź zabrałem się do działania. Efekt końcowy jak najbardziej zadowalający dla właściciela pojazdu. Wycieraczka hula jak szalona we wszystkich trzech programach. Pozdrawiam
To są na 100 % wycieraczki z samochodu Syrena 103/ 104 . Wiem bo miałem taki bolid . Nie jestem pewien czy w Żukach też nie było ich.
Witam Jak ktoś śledził ten wątek to już wiem chyba o co chodzi (podłączałem tak jak trzeba). Sam problem leży w mechanizmie, bo jak podłączyłem panel do auta to jbył ten sam efekt. Więc albo się zastało\zatarło, albo popsuło. pozdro
Witam. Podłączę się pod temat. Co jest odpowiedzialne za całkowite unieruchomienie wycieraczek?. Który bezpiecznik, może jakiś przekażnik? Gdzie go znajdę?. Silnik na krótko działa. pozdrawiam
Silnik od CITROEN XANTIA. Chodzi o to, że po zmianie biegunów na obudowie silnika jest napięcie (używam silnika jako mieszadło podłączony do zasilacza ATX)
Jeśli masz to komuś zlecić to po co ci schemat . Dwa styczniki dwie krańcówki czasówka na stop silnika przed zmianą kierunku.Nie znam tej maszyny może praca ciągła na mimośrodzie coś jak silnik w wycieraczkach.
Zauważyłem ze to nie ten schemat. Tam jest kostka 6. Powiedz czemu nic nie będzie z tego? Jaki silnik można zastosować? Może od wycieraczek samochodu?
Rozebrałeś nawet, w specjalizacji masz elektronik i nie wiesz, jak sprawdzić taki silnik? Panie, Ty widzisz i nie grzmisz? P.S Schematy wiszą tu od dawna ale co ci z nich, panie elektronik...
Nie sprzeczajmy się o terminologię, użyłem tej nazwy by kolega Jakub_Elektronik zrozumiał w czym rzecz.
O jakim obciążeniu mówisz? Stolik chodzi na plastikowych rolkach co pozwala na pchanie go małym paluszkiem. No to bez przesady że silnik będzie miał ciężko.
Rozwiązań i typów przekaźników to chyba jest tyle co typów samochodów... W polonezie nie ma układu czasowego (przynajmniej u mnie) a przekaźnik umieszczony przy silniku wycieraczki tylnej tylko odciąża styk przełączany kołem przekładni ślimakowej. Styk steruje przekaźnikiem a przekaźnik załącza silnik.
Jeden bieg podłączyłem już. Silnik wycieraczek mam jednobiegowy (tak mi się wydaje). Z twoją rozpiską pod "drugi" bieg spróbuję podłączyć czasówkę. Dzięki jeszcze dzisiaj lub jutro sprawdzę z regulatorem czy mi się uda.
witam serdecznie czy ktoś już przekładał wtyczkę z 4 pinową na 3 pinową do citroena berlingo 99r? jak to zrobić?
nie nie :) myślę jak najlepiej opisać to co mam zamiar zrobić aby nie było większych niejasności..może zacznę od wstępnej obrazowej konstrukcji http://obrazki.elektroda.pl/5382643500_1... myślę że obrazowo już coś widać zarys całej konstrukcji teraz potrzebuję dobrać do tego komponenty które muszą być dość małe i wiadomo muszą spełniać...
Witam. Pozwólcie że odświeżę temat, mianowicie w starszych berlingach to najprawdopodobniej do 2002 roku były silniki tylnych wycieraczek 4 - ro pinowe i te silniki nie są dostępne na aftermarkecie tylko serwis a cena koło 800 zł i 4 tyg oczekiwania, te co są dostępne to 3 pinowe o zmienionej konstrukcji (pasują na mocowanie i do klapy a kosztuję niecałe...
hi dzięki "kaczor2502 ", a czy morze się orientujesz czy idę dobrym tropem , nie działające przednie wycieraczki - manetka pod kierownicą sprawdziłem wygląda dobrze,przejścia ,styki -bezpieczniki ,kabina i pod maską sprawdzone - kabelki od tego modułu do silnika wycieraczek sprawdzone - wycieraczki podłączone na krótko pracują - komputer nie pokazuje...
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
cici - super są te twoje patenty, mój teść(tatuś) zrobił sam bramę uchylną i napęd do niej ale troszkę bardziej skomplikowany, większej mocy i on ma problem jeśli niema prądu bo jest silnik chyba 0,37kW na 3fazy ;-) - podobnie z bramą przesuwną ale ona waży z 500kg ha ha ha... tyle, że on to robił 10 lat temu. działają do dziś. Jak zrobię wg twoich...
Można tak: Wracając do tego schematu, mam prośbę o informacje pod które przewody silnika wycieraczek to podłączyć. Jest ich tam 5, z czego dwa wchodzą gdzieś pod zębatki (czy to są przewody do wyłącznika krańcowego?). Z góry dzięki.
http://obrazki.elektroda.net/82_12858649... Zaprezentowany układ powstał z myślą o konkursie na dowolną konstrukcje lub dowolny układ elektroniczny realizujący ciekawą funkcje, oparty o dowolny mikrokontroler. Jak i z faktu, że wycieraczki (w większości samochodów) nie wycierają szyby, tak jakbyśmy, my kierowcy tego chcieli. To za wolno, to...
Jak podłączyć krańcówke żeby talerz satelity nie wywalił ściany. Mam zrobiony taki prowizoryczny obrót na silniczku od wycieraczek , ale bardzo skuteczny.
Teoretycznie świecenie kontroliki oleju nie powinno mieć związku z grzebaniem przy wycieraczce ale jednak jest podłączona również do moduł UCH ( inf. o pracującym silniku ) W tym modelu jest trochę zawiłe zasilanie . Z bezpiecznika opisanego na klapce jako Światło cofania ( lampka z R w srodku) jest zasilana funkcja tylnej wycieraczki , spryskiwacza...
Jeżeli masz w procesorze przetwornik AC to nic prostszego jak podłączyć do niego potencjometr 10Kohm i wartość przetwornika przetworzyć na PWM
Witam, potrzebuje pomocy przy podłączeniu silnika 12 v od wycieraczek od poloneza. Czy jest możliwość sterować obrotami za pomocą 3 pozycyjnego przełącznika kołyskowego 6 pinowego? Przełącznik lewo --> silnik w lewo, przełącznik prawo silnik w prawo. silnik wymaga zmiany biegunowości do zmiany kierunku.
To da, że będziesz mógł prawidłowo zmieniać obroty silnika przy pomocy przekaźników, w chwili obecnej nie jest to możliwe bo jedna ze szczotek silnika jest stale podłączona do masy. dodatkowa szczotka to odczep uzwojenia silnika, mniej zwojów to mniejsza siła elektromotoryczna a to mniejsze obroty silnika. Jeszcze coś jest niejasne?
Dzięki za odzew. Podłączyłem żarówkę 12V do wtyczki przy silniku wycieraczki (do przewodu fioletowego i czarnego) po włączeniu tylnej wycieraczki żarówka świeci około 5-7sek i gaśnie. Wnioskuję se zasilanie jest ok. Nie wiem od czego jest trzeci przewód ( cieńszy) brązowy. Do pinów w gnieździe silniczka wycieraczki podłączyłem z osobnego akumulatora...
Witam, najprościej sprawdzić czy dochodzi napięcie do silnika wycieraczki. Po zdemontowaniu maskownicy będziesz miał kostkę do silnika , rozepnij ją - podłącz miernik i włącz zasilenie tylnej wycieraczki. Jak miernik pokaże napięcie zasilania to znaczyć będzie że przyczyna tkwi w samym silniku, a nie w instalacji. Jeżeli zaś nie będzie napięcia to trzeba...
Witam, jakiś czas temu zakupiłem corsę C. Tylnia wycieraczka nie posiadała pióra więc została odłączona przez elektryka na polecenie poprzedniego właściciela. Pióro zakupiłem i zamierzam je wymienić lecz muszę jeszcze odnaleźć miejsce w którym odłączono wycieraczkę. Sprawdziłem skrzynkę z bezpiecznikami, bezpiecznik nr 29 jest ok. Wajcha przy kierownicy...
silnik od wycieraczek od Mondeo. zastosowałem mostek graetza. Silnik podłączyłem i działał, po kilku godzinach go znów podłączyłem i nie chce ruszyć tylko buczy, chyba coś się w środku stało z diodami, ale nie wiem co
Nie wiem skąd wziąłeś elektrolizę :) Ale ok. W silnikach prądu stałego jakim jest Twój kierunek obrotów zmieniamy przez zamianę polaryzacji, w praktyce to wygląda że zmieniać bieguny (+ do plus , - do minusa)w drugą stronę jeśli chcemy to ( - do plusa , + do minusa) jeśli podłączasz według kolorów czyli prawidłowo i chodzi w lewą stronę to już taka...
Witam, chce zbudować sobie pojazd, napędzany będzie silnikiem od minibike. Do skrętu chcę użyć silników od wycieraczek, od jakiego auta będzie dobry silnik do wycieraczek i był mocny. Waga pojazdu to gdzieś z 15-20kg. Jak podłączyć taki silnik do obornika? Jakbym pod kanał pierwszy jak jest serwo od skrętu dał jakiś ESC? Skręcało by to przez gałkę od...
Piszesz, że wiązka od silnika jest ok a silnik sprawdziłeś? Podłącz żarówkę zamiast silnika i posteruj wycieraczką. Masa na silniku jest?
Silnik razem z mechanizmem też został podmieniony.Nic to nie zmieniło.Ślizgi w silniku od wyłącznika krańcowego też są dobre nie powycierane i nie nadpalone.Silnik wycieraczek pracuje na najwyższym biegu czy zapłon jest włączony czy nie.Po odpieciu akumulatora i ponownym podłączeniu wycieraczki przestają ciągle pracować i wszystko jest ok do momentu...
Witam szanownych forumowiczów :) Mam problem jak w temacie. Wycieraczki przednie czasami same się załączały tzn. nie tak że pracowały cały czas, ale robiły takie jedno pojedyncze majdnięcie. Piszę to w czasie przeszłym chociaż teraz też tak się czasami zdarza, ale ten objaw jest tylko trochę denerwujący, natomiast teraz mam dużo poważniejszy problem....
Podłącz pod silnik-przewody wirnika.
Silnik typu "wycieraczka od auta". Ja tam całkiem niedawno zmieniałem w aucie mechanizm wycieraczek z silnikiem i było to radośnie podłączone przez bezpiecznik 40A (przewody nie więcej niż 1.5mm2), czyli prądu potrzebujesz raczej więcej jak mniej. Generalnie patrząc na rezystancje tego układu (82mOhm przy temperaturze pokojowej, im wyżej tym gorzej)...
witam...dzięki kolego. ja jednak poczekam na ten schemat (nie chcę wysadzic autka w powietrze :D ). Pozdrawiam
Renault Clio 4 faza 1. Od około 2 lat tylna wycieraczka raz działała, raz nie. Aktualnie przestała całkowicie działać. Odłączyłem wtyczkę od silnika i podłączyłem z zewnętrznego zasilacza napięcie 12V, minus na korpus silnika, plus na bolec który łączy się z fioletowym przewodem we wtyczce. Silnik pracuje normalnie i po zaniku napięcia, wycieraczka...
Już jest połączone, wykorzystaj grube czerwone przewody. Gruby czarny zostaw nie podłączony nigdzie.
Witam jestem posiadaczem cały czas tego kochanego Golfa 3 który ciągle daje mi ciekawe zadania . Tym razem mam problem z tylną wycieraczką nie działa , silnik wycieraczki działa po podłączeniu na krótko , kabel nie jest przecięty miedzy klapą , przy próbie włączenia wycieraczki na bezpieczniku nr 72 pojawia sie zasilanie na dolnym pinie nr1 .
Zamontój silnik, podłącz zasilanie, włącz i wyłącz wycieraczki żeby ustawić silnik i teraz montujesz mechanizm w osi.
Witam. Ja bym nawet5 pominą czujniki krańcowe bo można przecież pociąć film programem czyli nawet jak kamera wykona 360 stopni obrotu to nie ma problemu:) (przynajmniej tak mi się wydaję a sam kręciłem już parę filmów:] ). Co do sterowania mikrokontrolerem to ja bym widział to w taki sposób: - do uK np: ATMEGA8 podłączyć do jednego z przetworników AC...
Poczytałem na forum i dowiedziałem się że akumulator 71 Ah to jego max prąd jaki może dać to 71 A Herezje. Prad rozrusznika jest o wiele większy, akumulator rozruchowy o pojemności 71Ah może dać nawet 300A przez chwilę. mam także z tego auta silnik od wycieraczek 12 V, 25 A. mój problem polega na tym bo nie wiem czy jak podłączę ten silnik to on dostanie...
Witam . Zaznacz na zdjęciu jaki numer ma dany pin, ile przewodów wychodzi z silnika wycieraczek i jakie kolory.
Pytanie tylko - jak zmodyfikować, żeby pasowało do tego co narysowałem kilka postów wyżej? Tam przekaźniki musiał byś przełaczć na przemian, ale można zamienić styki i przełaczać je jednocześnie, albo nawet użyć jednego przekaźnika z dwoma parami styków. Silnik od wycieraczek pobiera kilka A, więc diody 1N400X są za słabe, chyba że krańcówki podłączysz...
Witam. Potrzebuje zasilacza 24v do podłączenia silnika od wycieraczek. Co możecie mi polecić??
podłączyć silnik wycieraczka podłączyć wycieraczka wycieraczka podłączyć
zmiana czasu letni zimowy zegar regulator wyłączenie blokada rodzicielski
citroen berlingo player internetowy
Smarowanie wariatora w skuterze – jaki smar do Malossi, Polini, Dr. Pulley, objawy złego smarowania Ustalenie biegunowości urwanych przewodów ładowarki DC – pomiar multimetrem, polaryzacja, kolory