Witam.Podczepiam się do tematu ponieważ w moim traficu wycieraczki oszalały.Proszę o instrukcję działania jak zreanimować silnik wycieraczek.
Zacznij od sprawdzenia czy wtedy dochodzi napięcie do silnika.
A przełącznik w porządku? Czy światel nie da się wyłączyć wcale czy jak silnik pracuje?
Sprawdź solidnie bezpieczniki. Potem sprawdź krańcówki w silniku wycieraczek. .
Teraz nie ma wody, zajrzyj do silnika.
Ja bym szukał w przełączniku wycieraczek lub w wiązce do silnika wycieraczek.
przełącznik był już wpodmieniany ... możliwe , że jest coś z silnikiem wycieraczek ??
Wycieraczkę włącza się opcjonalnie na stałe lub włącza się czasowo-impuls spryskiwacza, stąd dwa przewody zasilania silnika.
Może moduł zwariował. I to nie ma nic wspólnego z manetką. To już nie te metody projektowania samochodów, że manetka wycieraczek jest spięta z silnikiem.
DOpisz do .... silnik .... wycieraczek.
To są nity, rozwiercić łby i gotowe
To bardziej skomplikowana sprawa. Z włącznika wycieraczek sygnał cyfrowy idzie do modułu UCH nad nogami kierowcy i dalej CAN do modułu BSM pod maską. Tam przekaźnik uruchamia silnik spryskiwacza. Przekaźnik nie wymienny, tylko cały moduł. Najczęściej leci sam silnik spryskiwacza lub włącznik wycieraczek.
Pewnie przekaźnik.
mam też lagunę 2 u mnie przy takich efektach był uwalony przełącznik pod kierownicą,ale sprawdź też silnik.
Sprawdź czy w położeniu parkowania napęd wycieraczek podaje masę na cienkim kablu we wtyczce zasilającej silnik.
Nic nie było grzebane na początku tak zatrzymywały się tylko na czasówkach w innych trybach zatrzymywały się w tym miejscu w którym zostały wyłączone. Ale chodzi o cały mechanizm czy tylko o silnik wycieraczek
Rozgarnięty mechanik powinien bez problemu ustalić przyczynę złego zachowania wycieraczek. Mechanizm przestawia się na dźwigience przekładni silnika przykręconej do osi napędowej, wszystko schowane jest pod plastikowym podszybiem
jeżeli F1 30A TO SILNIK wycieraczki przód
Manetka robiła zwarcie. Wymieniona, brak przejścia na jednym z przewodów między bezpiecznikami a silnikiem wycieraczek. Temat zamykam.
Silniki, wycieraczki miały aktualną ochronę, wewnątrz bimetalii.
Na spokojnie trzeba - na YT jest film z naprawą wycieraczek clio. Okazało się wynny styk manetki wycieraczek. Trzeba by prześledzić cały tor zasilania i oczywiście, ze moze tez to być zgnity silnik.
A który jest od silnika wycieraczek przednich?
Zamykam temat. Przyczyną był silnik wycieraczek. Po wymianie objawy ustały.
Co do megane sprawdż nadkola może plastiki ocierają o oponę
...silnik wycieraczek działa, ale sterowanie nim już jakoś nie bardzo.
Renault Clio 4 faza 1. Od około 2 lat tylna wycieraczka raz działała, raz nie. Aktualnie przestała całkowicie działać. Odłączyłem wtyczkę od silnika i podłączyłem z zewnętrznego zasilacza napięcie 12V, minus na korpus silnika, plus na bolec który łączy się z fioletowym przewodem we wtyczce. Silnik pracuje normalnie i po zaniku napięcia, wycieraczka...
Czy po wyłączeniu wycieraczki wracają na miejsce??? Niestety ze schematu wynika że mogą być uszkodzone 3 rzeczy włącznik, silnik, wiązka. Niestety trzeba wziąć kontrolkę i sprawdzać po kolei
Sugerując się opisem bezpieczników,za pracę wycieraczek odpowiedzialne oprócz typowego bezpiecznika wspólnego w Lagunie II dla przednich i tylnich są bezpiecznik od klimatyzacji i bezpiecznik oznaczony STOP. (wszystkie te bezpieczniki w kabinie przed kolanami kierowcy). Wycieraczki zaczęły zwalniać? Albo stopniowo zacierały się albo styk na którymś...
Mam problem z wycieraczkami po włączeniu wycieraczek nie działają i spryskiwacze tez nie włączają się auto to Renault Master z 2007r. silnik 2,5
A powiedz mi jeszcze czy ta usterka sama w sobie jest groźna? Może spowodować uszkodzenie czegoś itp.? Uszkodzony kabel będzie się przegrzewał w tym miejścu, kiedy będzie duży pobór mocy (szyba). Może to doprowadzić do jego upalenia. Ogrzewanie szyby również nie będzie pracowało z pełną mocą, a silnik wycieraczki może być wtedy bardzo „leniwy”.
Złącze PP1 (złącze 8-ścieżkowe) pin nr 2 idzie na silnik tylnej wycieraczki, przewód koloru beżowego wchodzi do kostki koloru zielonego przy silniku na pozycji nr 2.
Prawdopodobnie wysiadł czujnik krańców w silniku wycieraczek, dlatego niewracają do poziomu.
problemem jest skrzynka bezpieczników w komorze silnika u mnie wystąpiła ta sama usterka
Trzeci przewód to tzw "park switch" , Info dla BCM . Wychodzi na spalony silnik.
Witam Wycieraczka ma napięcie stałe po kluczyku .Trzeci przewód przeważnie jest przewodem sterującym ,czyli tym który uruchamia wycieraczkę.Musisz sprawdzić co pojawia się na tym przewodzie.Ogólnie powinien być (+),lecz nie reguła.
Czy woda w wiązce może powodować niewłaściwą pracę szyny CAN?Może ktoś miał podobną sytuację. NIe, raczej sterowanie dochodzi z samego silnika.
Renault Modus - nie działające wycieraczki przód Modus 1.2 benzyna 2006r nie działają przednie wycieraczki, bezpieczników w kabinie i silniku sprawdzone, brak prądu na wtyczce przy silniczku wycieraczek, silnik sprawdzony na krótko - działa... Wymieniony pająk, lecz to nie pomogło... Tylna wycieraczka, spryskiwacze działają... Brak również klaksonu...
Co to jest UPC i gzie go szukać. Wiązke sprawdzałem jest dobra. Dzisiaj ściągnełem mechanizm,chodzi lekko a silnik pracuje ciągle na szybkim biegu
Najprawdopodobniej zalane UCH - skrzynka bezpiecznikowa nad nogami kierowcy. Wyjmij, spróbuj wysuszyć a jak nie pomoże to raczej czeka Cię jego wymiana. UCH jest częścią systemu immo więc po jego wymianie nie odpali - trzeba dopisać do auta/usunąć immo ze sterownika silnika/wymienić wraz ze sterownikiem silnika i transponderem z kluczyka.
Jeżeli wycieraczki nie pracują (przy sprawnym bezpieczniku )odłącz mechanizm od silnika i sprawdź.Nie napisałeś w czym problem.
https://schematy24.pl/renault-clio-iii-2... F14-5A https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... 5A ?- troche mało jak na silnik wycieraczki!... A może z innego źródła? https://obrazki.elektroda.pl/9188049200_... e marcus
witam!pomysł na zrobienie silnika już mi przeszedł ,jak ktoś chce to mam na sprzedaż silnik z wycieraczek renault za 8zł plus przesyłka. po sezonie mam okazje kupna silnika firmowego ,sprzęt chiński ,uciąg 45 "czegoś tam" kolesiowi nawala tylko regulacja prędkości ,wymieniał już tą część 2 razy , i tu rodzi się moje pytanie, czy jest możliwość zrobienia...
Do podłożenia zostaje jeszcze włącznik wycieraczek, choć osobiście stawiam na silnik wycieraczki. Wszystkie biegi wychodzą z UPC (pod maską) sprawdź jeszcze wiązkę.
Temat rozwiązany dla zainteresowanych uszkodzony był silnik wycieraczek, na kurtko pracował ale komputer odcinał zasilanie.
Wycieraczki nie pracują w pozycji pracy przerywanej Nie dostaje silnik napięcia. Sprawdzić włącznik. Wytarte, zaśniedziałe styki.
Jeżeli alarm daje tylko sygnał dźwiękowy to na 90% padła syrenka(wylewają się akumulatory w syrence) Jeżeli alarm był montowany w serwisie to syrenka jest na podszybiu od strony kierowcy(koło silnika wycieraczek)
problem jest łączony brakiem zasilania na bezpieczniku Zasilanie na bezpieczniku pojawia się dopiero po włączeniu tylnej wycieraczki a jej silnik włącza UCH, wycieraczki przód włącza moduł UPC obok akumulatora. Sprawa pierwsza-zdemontuj podszybie i sprawdź czy silnik przednich wycieraczek nie siedział czasem w akwarium. Dobrze by było zrobić też diagnostykę,...
Zdemontuj Silnik rozbierz zobacz stan szczotek i uzwojenia . Rozbierz i nasmaruj przekładnie zobacz stan ślizgaczy . sprawdź czy silnik ładnie łapie masę (na obudowie)
A wycieraczki wracają normalnie do swojej pozycji "parkowania"?
spalony silnik, spalony bezpiecznik, coś się wywaliło w ucebiku\uch
poszukuje schematu instalacji elektrycznej do renault clio rok 1991 silnik 1.1rn,50km
Witam, posiadam Clio IV 0.9 TCe hatchback z 2013 roku. Mam problem taki, że tylna wycieraczka po pewnym czasie żyła własnym życiem. Chodzi o to, że po wrzuceniu wstecznego powinna ona chodzić i po jego rzuceniu przestawać. U mnie zaczęło dziać się tak, że ona chodziła, jak chciała, nagle stawała w połowie lub nie wracała na miejsce wyjściowe, czyli...
Napięcie które podłączone jest na stałe dochodzi nie pojawia się natomiast impuls pobudzający silnik. Co może być tego przyczyną?
Brakuje ci podtrzymania pracy silnika do punktu parkowania. Nie pamiętam, jak to jest tam rozwiązane, ale jeśli tradycyjnie, to szukaj styku na przekładni silnika. Sprawdź też najpierw, czy do silnika dociera stały plus po stacyjce, niezależny od wyłącznika wycieraczek (on zasila silnik do położenia parkowania piór).
Problemem okazał się silnik wycieraczek. Po jego wymianie wszystko jest ok.
proponuję sprawdzić połączenie przy silniku wycieraczek chodż szczerze mówiąc mała szansa raczej bym obstawiał, że to coś z modułem UCH
Nie wiadomo jaki silnik, robiłeś diagnostykę?
Manetka podmieniona i nic wycieraczki nie chodzą ma ktoś rozpiske kostek z modulu UCBIC w komorze silnika(skrzynka bezpieczników)
instrukcje mam po francusku , bez zdjęć , tylko o silniku ,oleju, i wycieraczkach i gwarancji. Ale dziekuje
Już wiem, że przekaźniki są w kabinie, gdzieś po stronie kierowcy (tego PDF-a też już widziałem) Nie ma osobnych przekaźników do wycieraczek, steruje nimi moduł zespolony kabiny, zwany UCH. Jeżeli oglądałeś pdf,a to wyraźnie go widać, lepiej grzebać w nim z głową, w przeciwnym razie poza wycieraczkami, przestanie odpalać też silnik. Trzeba rozebrać...
na szrocie o laguny to nie latwo ..
musi gdzieś być zwarcie albo: silniki wycieraczek muszą być czymś przyblokowane , przez co może płynąć zbyt duży prąd przez silnik co bedzie powodować palenie bezpiecznika
Wymieniłem Antenę na Nową która mieści się na podszybiu pod wycieraczkami i godzina wróciła.
Witam W renault midlum 2005 220 dci nie działa pierwszy bieg wycieraczek i wycieraczki nie schodzą na dół . Przełącznik sprawdzony silnik jest też raczej ok. Co może być jeszcze powodem tej usterki?
Po wyłączeniu silnika włączają się kontrolki temperatury i paliwa i wycieraczki a było tak że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik dalej pracował został dołożone dodatkowy kabel masowy po dwóch tygodniach od nowa to samo co to może być :( :(
jakoś też wariuje wycieraczka się podnosi Wsadź tam wreszcie dobry akumulator
ale nie mam problemu z zapaleniem silnika tylko z kierunkowskazami wycieraczkami szybami i centralnym zamkiem raz chodzi raz nie
Schemat z Atris technik po nr. vin, ale wiadomo jak to z francuzami. Jak na moje patrząc na zdjęcie ze stykami, pin 1 i 3 idzie na silnik tak jak na schemacie.
Witaj, a odpala normalnie? Sprawdź dokładnie bezpieczniki, jest tam opisany jako UCH. Jak sam napisałeś zwarcie lub przeciążenie poszło z tylnej klapy. Silnik wycieraczki lub przewody w przelotce.
sprawdziłem przewody wszystkie ok bez czasówki tez pali bezpiecznik ,wychodzi na to ze silnik robi zwarcie
Najbardziej podejrzana jest stacyjka. Zdejmij osłonę kierownicy i sprawdź na kostce. Wyłącza te obwody, które są wyłączane na czas rozruchu silnika.
Witam. Mam problem z wycieraczkami w Clio2. Najpierw ,,zaginął'' pierwszy bieg - ten czasowy, potem dwa szybsze. Sprawdziłem bezpiecznik, ale do silnika się nie dobierałem. Pytanie mam takie: Czy ktoś z forumowiczów jest w stanie wskazać w instalacji punkt, do którego po przyłożeniu zasilania (z pominięciem manetki i sterownika) zacznie pracować silnik...
Na 99% zanika masa na silniczku. Można rozebrać silniczek i przeczyscic wewnątrz blaszkę dotykająca do obudowy ,ale szybciej i solidniej można przykręcić dodatkowy przewód masowy od silniczka do budy. Spróbuj podać masę z zewnatrz dotykając jednym kablem do minusa akumulatora i drugim końcem do obudowy silniczka przy włączonych wycieraczkach , uważając...
Hmmm, ale nie są sprężyste. Ja myślałem czy nie zastosowac kotwiczki z przekaźnika, wiesz, podobne jak styk krańcówki w silnikach wycieraczek. Jak sądzisz, ma to sens?
Witam. W moim Masterze II 2008 r przestał działać 2 bieg wycieraczek, czyli praca ciągła (wolna)- szybka działa ,czasowa działa . Gdzie szukać : Przekaźnik , manetka czy silnik. Z góry dzięki .Piotr
Sprawdź czujnik położenia w silniku, często winą jest smar, który blokuje styki
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
Gdzie konkretnie ją sprawdziłeś? Silnik i buda mają dobrą?
Witam, Proszę o podesłanie rozpiski pinów do UCH - w szczególności potrzebne mi są piny wyjściowe do zasilania silnika wycieraczki tylnej. Generalnie poszukuję także schematu UCH zawierającego przekaźnik silnika tylnej wycieraczki - ale mając piny powinienem sobie poradzić (mam nadzieję). Pozdrawiam Peffenb1
Tez mialem ten problem w Renault kangoo, i znalazlem ja na podszybiu, tzn w okolicach silnika wycieraczek tylko po lewej stronie pod taka plastikowa maskownica. pozdr Witek
Witam, Problem dotyczy Renault Megane II. Z powodu niewłaściwego odwodnienia korytka w którym pracuje silniczek od wycieraczek czesto ulega on awarii. W korytku podszybia gdzie znajduje się silniczek są dwa otwory odprowadzające wodę z podszybia. Ten z prawej strony jeszcze nigdy mi się nie zapchał natomiast ten z lewej gdzie pracuje silnik wycieraczek...
Jak w temacie. Po sprawdzeniu bezpiecznika, silnika wycieraczki i przełącznika nadal nie działa. Napięcie dochodzi do silnika, ale to chyba sam potencjał, ponieważ przy obciążeniu zanika. Pozostaje już chyba tylko UCH. Czy ktoś zetknął się z podobnym problemem?
Silnik wymieniony na nowy. Jest szansa że manetka się uszkodziła?
Podczas jazdy gdy wcisnę pedał hamulca podświetl się (słabo) na wyświetlaczu kontrolka świateł przeciwmgłowych, a gdy są włączone przednie wycieraczki to dodatkowo włącza się tylna (tylko przy wciśniętym hamulcu). Dodatkowo po przekręceniu stacyjki nie włącza się radio, trzeba je włączyć ręcznie i działa w trybie jak przy wyłączonym silniku czyli po...
Witam wtyczka to linia can średnia a więc hamulec ręczny i upc licznik działają na tej szynie tak więc jeśli upc i silnik idą po szynie wysokiej a upc ma zwarcie na szynie średniej to to przywarcie szyny średniej wpływa na szynę wysoką sprawdż tą kostkę miałem taki przypadek włączały mi się też wycieraczki
Wyłącznik czasowy obsługujący tylną wycieraczkę znajduje się pod deską rozdzielczą. Aby się do niego dostać należy zdjąć dolną osłonę. Pod osłoną znajdują się trzy rzędy przekaźników i wyłączników czasowych. Ten, o który pytasz /wyłącznik czasowy tylnej wycieraczki, włączający ją co jakieś 1,5 minuty/ to drugi od lewej strony w środkowym rzędzie przekaźników....
moze byc tez uszkodzony silnik tylnej wycieraczki, co do licznika to nie bedzie problem bezpiecznikow
mam ten problem w aucie - gdzie szukać tego modułu, silnik jest na podszybiu - ale dochodzą do niego tylko 2 przewody zasilające - nie widziałem tam tego rezystora i diody, czy muszę wykręcić cały silnik ?? Czy trzeba odkręcać wycieraczki ? proszę o jakieś podpowiedzi jak się dobrać do tego modułu nie wymując silnika pozdr. marcin_dob
Popalily sie styki czujnika polozenia w silniku. Trzeba wyjac silniczek, rozebrac i zobaczyc jak to wyglada. Moze byc tak, ze prad plynal przez blaszke ktora opiera sie o plastikowa krzywke ktora jest w przekladni slimakowej w wycieraczce (to duze kolko) - i ta blaszka po nagrzaniu wtopila sie w krzywke. Rozbierz i zobac - na 100% jest cos w obwodzie...
dzięki jak możesz powiedz mi jeszcze czemu wycieraczki mi nie działają.
witam jestem nowy potrzebuje pomocy scenik 2000rok 1.9 dci zginely kierunki awaryjki wycieraczki otwieranie kluczykiem szyba kierowcy silnik odpala bez problemu swiatla sa sprawne prosze o pomoc
Zasilanie było ok. pomogło czyszczenie styków ślizgowych w ukł. silnika wycieraczek, auto jeżdzi miesiąc czyli jest ok. Dzięki za pomoc.
Martwi mnie te informacje o EEPROM, bo w nim są zapisywane wszystkie dane, pozostałe błędy to tylna wycieraczka, pracujący silnik,blokada (możliwe e chodzi o zamek), kierunkowskazy i coś tam jeszcze. Czy teraz oprócz tego że nie możesz otworzyć/zamknąć samochodu są jeszcze jakieś problemy tzn. czy możesz odpalić silnik? Jeśli można wiedzieć to skąd...
miałem kiedyś taki problem i był on w silniku od wycieraczki tylnej wypnij go i sprawdź czy jest ok albo te masy jak kolega mówi
Witam. Temat już wielokrotnie poruszany ale nie rozwiązany. Mam objawy książkowe tylnej wycieraczki ale żadna metoda z poszukiwanych na forum mi nie pomogła. Wycieraczka tylna działała coraz słabiej i coraz rzadziej się załączała. Teraz nie działa w ogóle. Słychać pracę przekaźnika, silnik wymieniony, przewody sprawdzone. Co dalej?
Standardowy temat w tym modelu. Ktoś może rozkodował elementy na tym PCB? Widzę na bank 2 upalone MOSFET'y (TO-252), być może i trzeci. No, ale nie mam schematu, ani symboli elementów. One musiały paść, silnik zalany, trochę śmiecia, korozji i w końcu nie pociągnął... A prąd coraz większy, jak wiadomo.
Sprawdzone, wszystko ok, przekaźnik tez tyka, wiec obstawiam silnik wycieraczki, ponoć lubią padać albo tracić masę, nie obejdzie się bez wizyty u mechanika.
jest to silnik dti, a co może mieć z tym wspólnego złe działanie wycieraczek??
Witam, Renault Megane I 1.6 16V Sirius 32. Samochód nie odpala dioda immo po włączeniu zapłonu mruga tak samo wolno jak po wyjęciu kluczyka. Nie działa spryskiwacz, wycieraczki, kierunkowskazy i szyby w lewych przednich i tylnych drzwiach. Padnięte uch ? W silniku błąd immo.
A jesteś pewien że to silnik.Trzeba od strony akumulatora zajrzeć i pooglądać dwie wtyczki: jedna dwupinowa przewody czarny(-) i czerwony (+)tu możesz podłączyc akumulator i sprawdzić silnik czy kręci.Pod tą wtyczką masz drugą wielopinową którą przychodzi sterowanie dmuchawą . Element na którym są te dwie wtyki to opornica z termicznym bezpiecznikiem...
wycieraczka renault silnik wycieraczka sterować renault silnik wycieraczka tylny renault
sprawny stator lanos głowica oporniki radia
maxcom mm428bb satel uszkodzone wyjście
AVR Dragon zawiesza się podczas programowania HVISP Lokalizacja przekaźnika pompy paliwa Audi A4 Avant 1999