Problem nie leży w mechanice (mechanizm nie da się źle złożyć). Dwa sektory zębate są złożone na stałe i spięte kotwą, górny sektor jest połączony na sztywno z osią ramienia wycieraczki (jeśli się mylę popraw mnie- nie mam takiego mechanizmu). Podczas pracy silnik i białe koło nie zmieniają kierunku ruchu. Gdy dźwignia sterowania wycieraczkami (przy...
W silniku jest trzy szczotki: jedna "masowa", druga naprzeciw od niskiej prędkości i trzecia od wyższej prędkości. Najłatwiej jest sprawdzić działanie przełącznika wycieraczek mierząc napięcie na złączach we wtyczce zasilającej silnik (pewnie trzeba będzie zdjąć ramiona wycieraczek i plastikowe podszybie). Sprawdź czy pojawia się napięcie na przewodach...
Kolego weź cały silnik od dowolnego szrota i przełóż cały albo bierze się silniczek od szyby w drzwiach i przekłada całą tarczę ze szczotkami. Używam do różnych celów takie silniki i można wymieniać cały silnik z wirnikiem.
Jak sprawdziłeś silnik? Może szczotka się zawiesiła?
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
Jest to filtr
Za to w silniczku odpowiada trzecia szczotka.P
silnik wycieraczki -przedni ma 2 prętkości minus na obudowie izasilanie na kabelkach zamieniając bieguny masz 2masy i jeden plus małe obroty trzecia szczotka zwiększa obroty
Jeżeli tylko 2 szczotki to silniczek jedno biegowy Dwu biegowy ma 3 szczotki
Witam. To że uzwojenie nie jest przerwane, nie świadczy że nie jest spalone. Sam silnik bez elektroniki (sterownika) łatwo sprawdzić, może być zawieszona szczotka w szczotko-trzymaczu (przytopiona).
Ostatni najszybszy bieg jest chyba na "ostro", Pomyliłeś z dmuchawą nawiewu. W silniczku wycieraczek szybki bieg realizowany jest przez dodatkową szczotkę (w silniku są trzy szczotki).
To są zakłócenia pochodzące z instalacji samochodowej, a nie spowodowane napięciem. Przydałby się chociażby dławik i może jakieś kondensatory elektrolityczne na zasilaniu. Wszystko zależy od poziomu zakłóceń, jakie generują elementy pod maską, chociażby szczotki alternatora, albo silnik wycieraczek.
Po wymianie silnika, wycieraczki ruszyły. Dokładnie to skończyły się szczotki. Jeszcze muszę pomęczyć tą poduszkę w fotelu.
Idziesz na około problemu a jest on prozaiczny - woda w silniku wycieraczki przez zatkane odpływy pod szybą. Woda powoduje korozję i jedna z 3 szczotek silnika wycieraczki się zawiesza i uniemożliwia pracę wycieraczki. 90% przypadków.
Po pierwsze sprawdź jak chodzą ramiona po odłączeniu silnika i sam silnik, odkręć nakrętkę na osi silnika i rozłącz sprawdź czy luźno pracują ramiona , do tego mogły skończyć się szczotki w silniku.
Jedna ze szczotek to masa - a trzy są dlatego że jest to silnik dwubiegowy. Dla większej prędkości szczotki znajdują się co 180 stopni obwodu komutatora.
KOlego powyciągaj szczotki z obsad wyginająć blaszki z tyłu.\ Następnie - zasilacza dopnij do obudowy silnika a + do każdej ze szczotek i sprawdz czy szczotka ma przejscie do masy. Zielony i czerwony kabel to plusy.
Przekaźnik w silniku lub 3-cia szczotka.P
A może by tak jakieś mechaniczne rozwiązanie zrobić xd typu wycieraczki. Zamontować taka długą szczotkę i dwie wciągarki po bokach 😅
Jak wygląda silniik wycieraczek w środku to ja wiem - bez żartów. Mi chodzi o sposób nawinięcia uzwojeń wirnika i ich współpracy poprzez komutator ze szczotkami
Szczotki można dostosować, choćby skrócone od mlynka do kawy. Natomiast wstawienie magnesu zamiast cewki jest jaknajbardziej możliwe, ale wymaga to pocięcia stojana silnika.
Witam Nie wiedzialem w jakim dziale napisac wiec padlo na ten(jezeli wybralem zly to prosze o przeniesienie) Chcialem sie dowiedziec jak zespolic szczotki z przewodem W silniku wycieraczki w fordzie byly szczotki zespolone z przewodem, niestety dokonaly zywota i chcialem wsadzic nowe, znalazlem takowe ale bez przewodu, jak to polaczyc aby dzialalo z...
Witam . Takie rozwiązanie hamowania silnika jest od bardzo dawna stosowane w silnikach wycieraczek samochodowych i może nie tylko.
Biały i żółty to biegi szybki i wolny sterowane plusem. Masa brązowy. Możliwe że "wisi" szczotka masowa i jak podałeś zasilanie na szczotki od 2 biegów jednocześnie to silniczek ruszył na krótko mimo że jest niesprawny.
Do silnika wchodzą do środka 3 przewody: masa, plus dla wolnego biegu oraz plus dla szybkiego biegu. Trzeba zobaczyć czy pojawia się tam plus dla wolnego biegu. Jeżeli jest to wymiana silnika. Nie ma sensu zabawa ze szczotkami. Jeżeli go brak to problem w instalacji auta, np przekaźnik wycieraczek.
To nie do końca tak działa. Wszystko się zgadza poza tym że styk zasilajacy jest po wyłączeniu wycieraczek zwierany z masą. Wycieraczka ma silnik komutatorowy i magnesy stałe ,z rozpędu jest więc prądnicę a zwarcie gasi prąd i robi za hamulec. Uszkodzenie przełącznika jest więc realną przyczyna,ale warto zajrzeć do samego silnika pod pokrywę.Wszystkie...
Witam! Genario napisał: ...będzie duża różnica jeśli dojdą szczotki? Z matematycznego punktu widzenia oba modele są sobie równoważne, zamienione są tylko role stojana i wirnika. Napisałem w poprzednim poście, gdzie masz wpisać poszczególne dane. Silnik do napędu wycieraczek powinien być silnikiem bocznikowym ze szczotkami o magnesach trwałych (takie...
Witam. Podpowiem, gdyż kilka tygodni temu naprawiłem swoja wycieraczkę w Megane 1,4 2000r. Przyczyną jest zużycie szczotek komutatora silnika wycieraczki, zawieszają się. Rozbierz plastikowy dekiel silnika, wymień szczotki, wyczyść stojan i kanały ślizgowe szczotek, przy okazji nasmaruj sworzeń wycieraczki w tulejce np. olejem silnikowym. Będzie działać.:D
Mam problem w maluchu(126P)i nie mogę tego opanować.Po załączeniu wycieraczek można przestawić dźwigienkę załączania wycieraczek w pozycję zero a one sobie dalej pracują Wycieraczki pracują płynnie i jeżeli się już zatrzymają to zawsze w prawidłowym położeniu przy dolnej krawędzi szyby. Do tej pory zdążyłem podmienić silnik napędowy wycieraczek na inny(bez...
Ze szczotkami masz racje pomyliłem się :wstyd: . Tylko, że to nie rozwiązuje problemu. Jeśli jest za małe napięcie to proponuje posprawdzać instalacje oraz rozebrać przekaźnik czasowy wycieraczek i sprawdzić, czy nie ma "zimnych lutów"
piszesz że sprawdziłeś połączenia przewodów w przelotkach gumowych klapy kufra 90% uszkodzeń to właśnie przerwane przewody w owych przelotkach, polecam sprawdzenie szczotek silnika wycieraczki (informacja zaczerpnięta z książki obsługi golfa).
Biegi wole i szybkie to dwie oddzielne szczotki , jeśli jest na nich napięcie to silnik musi się kręcic. Czasówka to bieg szybki poprzez przekaźnik.
Często padają same silniki od napędu wycieraczki, (zapieczona ośka , wytopiony szczotko trzymacz) , sprawdź żarówką 12v czy masz zasilanie na wtyczce po włączeniu wycieraczki. Wycieraczka działała wcześniej, słychać klikanie przekaźnika,rok produkcji ?
Pewnie przymarzły, uszkodzony silnik/ krańcówka, czasówka, szczotka/.P
Podłącz zasilanie bezpośrednio do szczotek silnika z pominięciem układu podtrzymania zasilania do zaparkowania ramion (zespół styków na talerzu koła zębatego przekładni. Te silniki mają dodatkową szczotkę do wolniejszych obrotów Co to da? A z ciekawości - jak działa spowalnianie z użyciem dodatkowej szczotki?
Nie ,nie-trzecia szczotka to bieg wolny silniczka wycieraczek.
KUP I WYMIEŃ SZCZOTKI.
Szczotki kontaktują z komutatorem? Zdjęcia co prawda niezbyt ostre, ale widzę że dużo osadów jest w działkach międzywycinkowych, usuń je ostrą igłą.
W moim przypadku za nie działający silniczek tylnej wycieraczki były szczotko trzymacze ( jedna szczotka się zawiesiła ), po wyczyszczeniu szczotko trzymaczy wszystko śmiga jak trzeba i cieszę się działającą tylną wycieraczką skoda octavia 2 lift
poszedł silnik wycieraczek, mam nowy :)
Do jednej szczotki idą dwa takie przewody, w tym jeden jest zwierany/rozwierany blachą koła ślimakowego. To jest minus. Plusa dostaje po załączeniu przekaźnika.
Niestety nie i ma jedną szybkość a wycieraczek ma dwie( trzy szczotki)
Rozbierz silnik, wyjmij wirnik i wyczysć szczotki oraz płytki miedziane na wirniku. Miałem taki problem z wycieraczką u astry - poprostu zabrudzone szczotki. Teraz wszystko jest ok. Spróbuj to może być przyczyną. Pozdro
albo przekaźnik pracy czasowej ( takie pudełko wielkości paczki papierosów) albo zakleszczona szczotka w silniku
Witam. Nie tak ,podaj raz na jeden raz na drugi przewód masę lub (+)przez żarówkę,i będziesz wiedział czy silnik ruszy. Najlepiej zrób zdjęcie silnika.Silnik zapewne stosowany był również w Jelczu i Starze z instalacją 24V.Jeżeli można podłączyć do niego kostkę na cztery konektory ,to jest to o czym myślę.Sprawdź czy ze silnika wychodzi jeden ,czy dwa...
Raczej nie do końca. Bo jak włączyłem wycieraczki i uderzylem delikatnie w silniczek wycieraczek to zaczęły chodzić więc stawiam na szczotki.
Witam Ja raczej zastosował bym szczotki z silniczka pracujacego w samochodzie, typu wycieraczki, dmuchawa.
Silniki wielobiegowe w układzie Dahlandera są stosowane od 1897r. Tyle, że są to silniki indukcyjne na prąd przemienny a nie stały. Silniki DC kilkubiegowe mają przeważnie zmienny kąt szczotek (silniki z magnesami trwałymi), przyjrzyj się budowie dawniejszych silników napędzających wycieraczki w autach. silnikiem elektrycznym szeregowym zasilanym prądem...
sprawdz czy nikt nie wlaczyl na wielkim mrozie silnik wycieraczek ma dwie szczotki pracy jedna jast na prace przerywana i wolny bieg a druga na szybka prace ewentualnie uszkodzony jast przekaznik
Możliwe szczotki silnika. Dobrze byłoby zmierzyć napięcie na silniku.
Styk F to styk hamowania ramion na dole szyby; Styk C to doprowadzenie prądu do silniczka tak długo, pomimo "wyłączenia" wycieraczek dźwignią przełącznika, by ramiona doszły w położenie spoczynkowe. W tej chwili krzywka na przekładni (to właśnie oznacza linia przerywana na rysunku, mechaniczne przełączanie sobie styków przez silniczek) przełącza uzwojenia...
Albo się kończy albo zaciera w szczotkotrzymaczu 3-cia szczotka.P
Zmieniałem mechanizm wycieraczek, bo przegub z plastiku pękł. Wymieniłem mechanizm, lecz silniczek nie kręci. Przed podmianą mechanizmu ściągnąłem lekko obudowę styków i z powrotem ją docisnąłem. Zajrzałem jeszcze raz i zobaczyłem, że styki odpowiadające za zatrzymanie się wycieraczek nie odpowiadają położeniu na trybie, poprawiłem to lecz to samo -...
W końcu koniec naprawy wiec nie do końca by to co pisaliście Co było u mnie: 1.Zapieczone tuleje tak to najczystsza przyczyna wady wycieraczek po nasmarowaniu ich 2 Wymieniłem szczotki 3. wycieraczki wariowały trzeba było ustawić mechanizm sterujący wycieraczkami w zdjęciu poniżej ( chodz co do tej czynności nie mam pewności czy by się sam nie ustawiły)...
Silnik od wycieraczek ma stojan zrobiony na magnesach stałych a zmienić można zasilanie wirnika na przeciwne czyli zmienić obroty. Jedyną wadą jest szybsze zużywanie się szczotek- ten silnik jest przewidziany do pracy w jedną stronę co w przypadku bramy nie ma znaczenia.
normalnie jak go podłączam do czerwonego i zielonego to chodzi.. więc chyba nie szczotki..
Tak, czy inaczej ,coś decyduje o zerowym punkcie położenia wycieraczki.
Zakupiłem silnik gdyż myślałem, skoro mają hamulec elektromagnetyczny wiatr nie obróci konstrukcją. Sterowanie miało być czasowe. W między czasie pomyślałem o sterowaniu automatycznym z uwagi na wiatry jakie mogą uszkodzić konstrukcję. Wtedy wpadł mi ten sterownik. Oferuję śledzenie jak i kontrolę prędkości wiatru z pozycją bezpieczną. O silnika z ciężarówki...
Szczotka od pierwszego biegu nie przykleiła się przypadkiem do szczotkotrzymacza ?
Fiat punto I, silnik 1.1 8v 1996, wersja sx, benzyna. Czy silniczki wycieraczek przód i tył są takie same? Zepsuł mi się przedni silniczek wycieraczek (nie działa 1 i 2 bieg, 3 najszybszy działa) i mam stare 2 silniczki tylnich wycieraczek, czy mogę przełożyć silniczek z tyłu wycieraczek do przodu? Ewentualnie jeśli to nie jest możliwe, czy da się przełożyć...
Hm, trudne pytanie, powiem szerze-nie zastanawiałem się. Wyglądają jak miedziografit, ale są wyraźnie mniej twarde od tych z rozruszników. Są stosowane też w silniczkach wycieraczek.
Wicher44, a w jakim pojeździe to występuje, jakie jest sterowanie obrotami silnika wycieraczki (impulsowe, dodatkowe rezystory, dodatkowe szczotki), Marek
Posprawdzać złącza , wyjąć silniczek posprawdzać szczotki czy nie zużyte
Rozbierz silnik prawdopodobnie szczotka przygrzana w szczotkotrzymaczu.P
Strasznie dużo tych szczotek znalazłeś : Silniki tego typu posiadają trzy szczotki, które są umieszczone pod odpowiednim kątem w stosunku do siebie na obwodzie komutatora, jest to związane z "biegami" (prędkość obrotowa wirnika silnika) Jedna ze szczotek jest podłączona na obudowę silnika, najczęściej jest to szczotka minusowa zwarta do obudowy silnika....
Uszkodzony silnik a konkretnie jego 1 bieg, na płytce w nim przekaznik,zimne luty na tej płytce lub sama szczotka 1 biegu.
To, że wycieraczka wraca do pozycji wyjściowej w większości samochodów jest rozwiązane jako ścieżka na dużym trybie z przekładni ślimakowej. Po prostu jest w tryb wtopiony kawałek blaszki do którego dociskają się 2 szczotki. Blaszka jest w kształcie literki C i w momencie jak jedna ze szczotek wyjedzie poza ścieżkę, to silnik ma przerwany obwód i wyłącza...
Wycieraczki przednie działają , na tył nie miałem czasu , powodem była zawieszona szczotka w silniczku . Zamykam temat.
Witam Nie działa mi tylna wycieraczka jak popchnę dźwignie wycieraczki to włącza się spryskiwacz przedniej szyby zamiast tylnej wycieraczki i leje płyn na szybę cały czas do puki nie odciągnę dziwni wycieraczek do siebie . wycieraczki przednie działają niema jakby styku w tej dźwigni jak ją chce pociągnąć do siebie - coś jest nie tak z tym przełącznikiem...
Najprawdopodobniej brak trzeciej szczotki w silniku.Pozdr.
Możliwe że szczotka biegu wolnego wisi. Ostukaj silniczek na włączonym 1biegu , on też odpowiada za powrót i pracę przerywaną. Jak ruszy po stuknięciu to do rozebrania silniczek i do wyczyszczenia prowadnice szczotkotrzymaczy i szczotki.
Witam. Wmoim pasku bylo po troche z karzdego postu. Mianowicie nieraz właczaly sie przy odpaleniu samochodu, zatrzymywaly sie w polowie szyby, nie dzialal najszybszy bieg, wogole chodzily jak chcialy. Zabralem sie za czyszczenie mechanizmu wycieraczek, ciezko sie tam dostac najpierw trzeba odkrecic komputer jedna srobka z prawej strony jedna w srodku...
podpiołem zasilanie i nic. Nie działa. Co by było jakbym podpioł zasialnie bezpośrednio do szczotek "+" do jednej szczotki a "-" do drugiej?
Koniec szczotek. W A klasie wyjmujesz plastik przy wycieraczkach, potem obudowę filtra pyłkowego, potem taki plastik osłonę i wentylator jest na wierzchu.
ej ej-jakie styki w silniczku? Już prędzej skończyły się szczotki.
Czyli niech ktoś napisze jaśniej w jakim podłączeniu silnik ma najwięcej mocy i szybkości musi być ta 3 szczotka czy nie .
Witam Mam problem z wycieraczkami w Toyocie Corolli E11 z 2001 po lifcie wersja angielska. Otóż zdarzyło mi się już dwa razy, że wycieraczki przednie przestały działać jak było wilgotno. Po jakimś czasie znowu zaczynają działać normalnie. Włączanie przełącznika od wycieraczek nie powodowało żadnej reakcji przednich wycieraczek, tylna działa normalnie....
Czy według Ciebie z tego schematu wynika, że lewa szczotka jest połączona z masą samochodu? Ze schematu napewno nie wynika. Wynika że jest połączona z obudową silniczka wycieraczek i przekaźnikiem od nich. Trzeba by sprawdzić co jest na pinie przekaźnika do którego dochodzi kabel LW od silniczka ale obstawiam że masa.
Po prostu wyprowadź tą szczotkę co idzie do masy.
A ja myslę ze dwie. Dwa kable od dwu szczotek, trzecia umasowana.
chyba jednak uszkodzony jest alternator bo nie ładuje on poprawnie akumulatora a piszczenie przekaznikow ustępuje kiedy pokręce nim ręką. Dodano po 3 jedna szczotka byla upalona bo zbyt krotka.PO wymianie szczotkotrzymacza wszystko ok z ładowaniem.Zmyliło mnie to wycie przekaźnika...zostal jeszcze problem z wycieraczkami i wentylatore.Jeśli dobrze rozumiem...
Witam Zobacz na prowadnice lubią się zacierać, najlepiej odkręć silniczek poruszaj ręką czy prowadnice chodzą lekko. Jak chodzą ciężko to rozbierz prowadnice na części pierwsze, wyszlifuj papierem ściernym na gładź zatarte miejsca, porządnie wymyj, dodaj smaru i poskładaj (ja dodaje o ringi żeby woda nie dostawała się do nasmarowanych części). Sposób...
Żaden przekaźniki, silniczek do roboty, to silnik z trzema szczotkami, sczotkotrzymacze są mosiężne i zapieka się szczotka.
Pojedź do elektryka samochodowego niech sprawdzi. Uszkodzenie cewki (przebicia) zdarzają się. Nowa cewka nie jest znowu taka droga. Elektrykę zapłonową zostaw elektrykowi (fachowcowi) - posłuchaj dobrej rady. Jak elektryk sprawdzi i będzie ok, to podpytaj czy zna sposoby na odkłócenie CB. Pozdr. P.S. Zakłócać CB w samochodzie może wszystko: począwszy...
alboś źle podpiął - zailanie powrotu na szczotki- albo włącznik ( wajcha)
Witam. chciałbym żeby ktoś wytłumaczył mi i podał jakieś zdjęcia jak przenieść napięcie szczotkami na wał z żarówkami, dysponuje szczotkami z silnika od wycieraczek z żuka O pierścieniach ślizgowych słyszałeś?? Pzdr.
Silnik do wymiany. Zdziwisz się, że cokolwiek działa jak zerkniesz od strony szczotek. ;)
Witam. Wycieraczki pracują tylko na najwyższym biegu. Tylna OK, Przednie spryskiwacze nie działają . Manetka, a może przekaźnik, może szczotki w silniku wycieraczek. Jeśli to przekaźnik to jak to sprawdzić . Mam drugie takie auto tylko 2.2dt z 1999 roku . Czy można wyjąć z diesla i na chwilę przełożyć przekażnik do benzynki żeby go sprawdzić . A może...
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Sprawdziłem pokazuje 13,8 . Rozebralem dziś silniczeki widzę że szczotki są do wymiany moze coś to pomoże.
Ale to też można w łatwy sposób ustalić. Wystarczy zwykły omomierz. Pin minus będzie prawdopodobnie zwarty do masy, obudowy. wartość pomiaru będzie bliska zero Ω Między tak zwanym minusem "masą" a zasilaniem do szczotek będzie kilka, kilkanaście Ω A między masą, minusem a czwartym pinem powinna być przerwa. Ale nie koniecznie, bo to zależy...
Usterka naprawiona. Rozkręciłem całe wycieraczki łącznie z silniczkiem, wszystko dokładnie wyczyściłem, okazało się że plastikowe zębatki w silniczku były całe zawalone błotosmarem. Wszystko wyczyściłem nałożyłem smar dorobiłem jedną blaszkę na zębatce chyba od czasowego wyłączania i złożyłem wszystko do kupy. A wymieniłem jeszcze szczotki nie wyglądały...
zdarta szczotka biegu szybkiego w silniczku, to silnik z trzema szczotkami.
Ogólny schemat elektryczny wycieraczek z dwiema prędkościami. Pin od styku położenia wału, jest często połączony wspólnie z pinem od szczotki silnika. Wtedy kostka ma 5 pinów. Jeżeli wycieraczka ma 4 piny to nie ma drugiej prędkości. http://obrazki.elektroda.net/10_12032828...
Raczej coś z krańcówką, bądź zawieszaona szczotka (są trzy )
Witam szanownych Kolegów.Volvo V50 2.0 D 06r. Objaw-po naciśnięciu manetki wycieraczki drgną 3 razy i tyle.(słychać jakby lekkie buczenie od strony silnika wycieraczek). Zdemontowałem cały mechanizm. Kostka zasilająca - 4 piny. 1 Plus.2 minus(12v),3 ci wolny, czwarty plus - 7-8v. Podłączyłem sam silnik, w każdym położeniu manetki silnik od wycieraczek...
Panowie mam ten sam problem... Niestety nie jest to wina dyszy , nic tez nie jest zatarte , .. rozkręciłem i sprawdziłem mechanizm chodzi bez problemu.Wymontowałem silnik wycieraczki szczotki są oki , podłączyłem go do 12V kreci się bezproblemowo .A jednak po złożeniu nie działa:( Dokładnie to co koledzy wyżej czyli po włączeniu wycieraczka robi mały...
Zawiesiły się szczotki i na razie działa. Tak czy inaczej wyszło nam to samo. Ps. Z wycieraczką dobre😁 muszę zacząć wozić łyżkę do kół 😁
1. Silnik do wycieraczek ma dwa zasilania, bo pewnie jest trzyszczotkowy. Ta dodatkowa szczotka, to jest wolny bieg silnika. Raczej jej nie wykorzystasz. 2. Jeśli chcesz uzyskać działanie silnika prawo - lewo, to zastosuj mostek H na zewnętrznych przekaźnikach przełącznych. 3. Nie wiem, co miałyby dać tutaj dwa transformatory, skoro wszystko chodzi...
Przecież pisałem że komutator i szczotki sprawdzane.. Kable całe, w osłonach.
silnik wycieraczka szczotka szczotka dyson szczotka makita
alpine kostki testy akumulatorów zamel brama
Pralka Ariston Hotpoint piszczy podczas prania - przyczyny Brak wyświetlania zasięgu w Renault Megane 2 2008