Obawiam się, że to pierwsze oznaki uszkodzonego sterownika pompy wtryskowej. W zeszłym roku dawałem do naprawy podobny sterownik z Forda, za naprawę płaciłem 250zł.
Uważam jak kolega wyżej - trzeba by kupić praktycznie przednią połówkę auta żeby nie przepłacać za części a że astrę g w znośnym stanie kupi się teraz za małe pieniądze więc takie kombinacje nie mają sensu ekonomicznego .poza tym silnik y20dth (z takim miałem do czynienia) nie jest jakimś kultowym motorem aby robić takie kombinacje - o ile mechanicznie...
poszukuje schematu Opla Astry 2.0DTI 101KM silnik y20dth 2003r nie mogę nigdzie znaleźć a pilne z góry dzieki:)
witam Właśnie problem rozwiązałem temat zamykam pozdrawiam
Silnik 2,0DTI kod silnika Y20DTH 101KM. [/i]
Rozwiązano Silnik =złom. Nieszczelne zawory, zapieczone pierścienie tłokowe oraz porysowana gładź cylindra. Założony silnik Y20DTH tylko pompa wtryski oraz EGR przełożony z mojego silnika. Auto śmiga niemal jak nowe.
Silniki X20DTL i Y20DTL mają sztywne koło, Y20DTH dwumas.
Silnik Y20DTL 84KM i silnik Y20DTH 100KM to są dwa identyczne silniki,cały ich osprzęt też jest taki sam. Zmiany są w elektronice sterującej.Poszukaj jakiegoś dobrego tunera a napewno ci pomoże.
ten schemat wziołem z elektrody i to dokładnie taki jak mi potrzebny ale widzisz jaka jakość teraz dane opel zafira 2.0DTI 16 v oznaczenie silnika y20dth rok prod 2000 dzięki
Panowie, czy istnieje możliwość przeprogramowania (podwyższenia do ok.23*C) temperatury, w której rozpoczyna się podgrzewanie świec żarowych w omedze x20dth (2000r)? W silniku y20dth kontrolka świec żarowych mignie choć na ułamek sekundy, niezależnie od temperatury silnika.
witam.mam problem z zafirą z silnikiem y20dth z roku 2003. mianowicie chodzi o błąd 0070(błąd temp. powietrza otoczenia) którego nie moge skasować-silnik pracuje normalnie, drugi błąd 0400(błąd EGR-u) da się skasować ale powraca-silnik pracuje w "trybie awaryjnym". wyczyściłem kolektor ssący z klapkami bo był "zamulony", po wyciągnięciou EGR-u zawór...
Masz moduł wentylatorów?
Mam taki problem z moją asterka z 2000r. Silnik Y20DTH. Jest tak od czasu kiedy ją posiadam. Przy ruszaniu jak mam wciśnięte sprzęgło i naciskam pedał gazu i popuszczam sprzegło to trzeba gaz dość długo przytrzymać i mocniej niż w innych autach żeby ruszył. Jak się silnik rozgrzeje to jest troche lepiej ale jednak to nie jest tak jak w innych samochodach......
Potrzebujesz głowicy silnika X20DTL, nie ważne w jakim samochodzie siedziała... były też Y20DTL (oraz X20DTH i Y20DTH) ale nie wiem czy były jakieś różnice w głowicy. Silniki X to wersje EURO-2, natomiast Y to EURO-3.
Witam. Jestem posiadaczem Opla Astry II z 2 - litrowym silnikiem Y20DTH (DTI) 101 km. Zauważyłem ze jak jest dosc niska temperatura na zewnątrz poniżej 2-3 stopni to po dłuższym staniu samochodu np po nocy silnik podczas przyspieszania dławi sie i szarpie. Dzieje sie tak zaraz po uruchomieniu silnika i przestaje sie dławic tak po około 5 minutach......
Sprawdź obecność powietrza w układzie paliwowym (odpowietrz układ). Podobny przypadek miałem trzy tygodnie temu. Zafira, silnik Y20DTH, pompa PSG16. W czasie jazdy silnik zaczął szarpać a następnie zgasł. Kody błędów: P0340, P0335. Po ich skasowaniu i próbie uruchomienia silnika ponownie pojawiały się - jeden albo drugi, albo oba na raz. Po różnych...
sorry,ale silnik to Y20DTH i stara pompa wtryskowa,Astry H nie mają już takich pomp, tylko listwy Coś Cię poniosł
Witam. Z157 to numer lakieru, silnik to X20DTL , Y20DTH, na tej tabliczce na słupku 3,4,5, pozycja to oznaczenie silnika od benzynowych o różnej pojemności do diesla. Podałem oznaczenie diesla, można też odczytać z VIN-u ale trzeba do serwisu, powodzenia.
Te czujniki padają jak muchy.
Witam Auto: Zafira A 2001 silnik Y20DTH 2.0D 101KM Bład P0530 czyli za niskie cisnienie w układzie. Po podłączeniu interfejsu Delphi Ds150 moge z poziomu programu załączyć "przekaźnik klimatyzacji", wtedy klima startuje i działa jak trzeba, wentylatory też. W innej zakładce w tym programie moge podejrzeć takie parametry jak: - czujnik cisnienia w klimatyzacji...
Witam wszystkich. Panowie zrobiłem najgłupszy błąd podczas wymiany filtra paliwa. Nie zalałem filtra paliwem. Paliwo było w obudowie i myślałem, że wystarczy, niestety okazała się że nie i efekcie zapowietrzył się układ. Dajcie jakiś sposób na odpowietrzenie. Ale nie typu odkręcanie wtrysków. Gdzieś kiedyś czytałem że jakiś przewód trzeba ściągnąć,...
Dzięki za odpowiedz muszę powiedzieć że trochę rozjaśniłeś mi temat i nie jest tak fatalnie jak myślałem (ale mogę się mylić). Sprawdzałem stronę którą podałeś ale znalazłem tam wsad tylko do zafiry oznaczenie ECU 0 281 010 268 to pewnie też jest do silnika y20dth (ale na razie nie znalazłem żadnych danych na jego temat). Pisałeś żeby "ze sterownika...
Witam jestem posiadaczem vectry b po-lift z silnikiem y20dth. Po zmianie opon na zimowe przy prędkości 50-60 km na każdym biegu czuć wibracje pedałów gazu i hamulca , coś jakby załączający się ABS. ponadto przy hamowaniu z tej prędkości pedał hamulca jest sztywny a po mocniejszym wciśnięciu czuć coś jakby ślizganie. Myślałem ze to wina zbieżności opon...
Pisałem wiele razy te silniki nie posiadają czujnika wałka rozrządu mają natomiast czujnik położenia wałka pompy znzjduje się wewnątrz pompy wtryskowej i to on ponosi winę za przerywającą pracę na ciepło,lub całkowite uniemożliwienie rozruchu silnika.
Sterownik ABS znajduje się obok pompy hamulcowej, pod skrzynką bezpieczników w przedziale silnika.
Proszę o pomoc w sprawie egr-a wahler w oplu vectrze C. Potrzebuje jakieś informacje jak można sprawdzić egr nie podłączając go do samochodu, może miernikiem? Zawór ten jest taki sam jak w oplu zafir A, signum, astra G, frotera B. Silniki to Y20DTH Y22DTR X22DTH.
Witam.Mam vectrę C z silnikiem y20dth. Problem polega na tym że raz na jakiś czas nieokreślony (przejadę 20km lub 340km silnik ciepły) silnik spada do około 1000 obrotów i nie reaguje na pedał gazu świeci się lampka (jedź do serwisu).Po pewnym czasie słychać odgłos stuknięcia i wszystko wraca do normy można jechać aż do następnego razu kiedy się to...
Witam kolego czy udało ci się rozwiązać problem ? Mam pompę po regeneracji i nadal tak kuleje już 2 razy dawałem na reklamacje a oni załamują ręce. Witaj, Kolego ogólnie nie dałem rady tego zrobić. Wiem tylko, że winny był zacierajacy się tloczek w pompie. Potem doszedł silnik i pare innych rzeczy. Nie opłacało się. Samochód został sprzedany. Miałeś...
Jak w temacie zafira 2,0 nie wejdzie wyżej jak 3000obr/min. Wyrzuca błąd P1335 i jeszcze błąd czujnika wału. Czujnik jest sprawny. Obroty silnika pokazuje dobrze,obroty pompy o polowe mniejsze czyli jak należy. Problem pojawia się na ciepłym silniku.
Witam Poszukuje sygnału wtrysku paliwa z komputera pokładowego (ECU typ: PA6-GF15 oraz napis TA 4503 firmy DELPHI) silnik Y20DTH Astra G z 2003r ,sygnał obrotomierza znalazłem zdjęcie nr 2 przewód zielony, lecz tego od wtrysku nie mogę. Potrzebny mi jest ten sygnał ponieważ instaluje w swojej astrze komputer pokładowy YACC ( http://e-pmk.eu/pl/diy/...
Po podłączeniu do komputera uzyskałem taki błąd "Exhaust gas recirculation system". Co zrobić z tym fantem? Opel Astra II Silnik 2.0 DTI 16V (Y20DTH 74kW) Przejechane 152 000 kilometrów
W takim razie mnie też ktoś wprowadził w błąd, bo schemat, który mam ma być rzekomo dla vectry B do 2001r...a wynika, że chyba nie jest. I jest tam ewidentnie połączenie z bezpiecznika F22 do złącza X1, a potem do żarówki bagażnika, po czym jest włącznik w klapie zamykający masę...Próbowałem w każdym razie pomóc. Spróbuję znaleźć właściwy schemat celem...
Zazwyczaj wystarczyło mi czytanie forum jednak teraz potrzebuję pomocy Waszej. Zaczynając od początku to tak: były 2 samochody vectra B anglik z 2001r z silnikiem Y20DTH (diesel) - wszystko działało auto na chodzie, natomiast drugie auto to Vectra B europejska wersja (niemiec) z 2000r z silnikiem X20DTH (diesel) - silnik miał ukręcony wał i przyjechała...
Oprócz tego ciśnienia atmosferycznego, które jest nieprawdopodobne reszta wygląda w miarę normalnie 2 litrowy silnik diesla z zamkniętym egr będzie pobierał bez doładowania 500mg/suw, taki pobór powietrza wynika z jego konstrukcji mechanicznej
Miałem u siebie dokładnie tak jak miał "walham", Astra 2.0 dti y20dth, czyli dokładnie taki sam silnik i identyczne objawy na rozgrzanym silniku, wymiana czujnika wału korbowego rozwiązała problem.
Witam serdecznie wszystkich urzytkowników forum. Troszeczkę przeglądałem forum ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na mój problem w zafirce z silnikiem Y20DTH rok 2001 wersja Elegance Byłem u mechanika 3 tygodnie temu i wymieniłem świece żarowe, wymieniłem wszystkie lecz podczas wymiany powstał problem, ponieważ jedna ze świec się ukręciła, mechanik powiedział...
Witam. Jeśli było już taki temat to proszę o przeniesienia. Mam dziwny problem z Oplem Zafirą 2,0DTI 2005r ( wg Op-com 2004). Silnik Y20DTH. Świeci się kochana kontrolka, odczyt błędów wykazał P0105 - za niskie ciśnienie. Problem występuje już od włączenia zapłonu i nie można go skasować ( nie trzeba odpalać bo problem występuje ciągle). Sprawdzone:...
W tych silnikach spotkałem się z peknietym wałem korbowym, wówczas rozrusznik nie obroci silnika. Zobacz czy podnosząc jedno koło i wrzucajac 5 bieg możesz obrócić silnikiem kręcąc kołem.
Ten program jakieś bzdury podaje, czemu zawsze jest oczekiwane ciśnienie 1,83bar??? Turbina w tym aucie zaczyna efektywnie działać powyżej ok 2300rpm. To że słabo ładuje bez obciążenia jest normalne - małe obciążenie = krótkie czasy wtrysku = małe ciśnienie spalin = słaby napęd dla turbiny. To jest silnik X/Y20DTL czy X/Y20DTH (82 czy 101KM)? Z w/w...
Część ! Wymieniał ktoś może silnik 2.0 DTI 100 KM opel Signum 2003 r. na nowy słupek o tych samych Parametrach plus montaż osprzętu ? Parę dni temu pękł mi wał.. zakupiłem słupek i pytam was o jakieś porady przed montażem oczywiście nowy rozrząd płyny wtryski po regeneracji . 2.0 DTH DTI Y20DTH
okolice 120 PS i 260 Nm sa osiagalne dla jednostki Y20DTH ...
Witam W zał. dokładna instrukcja (rysunki i opis PL) wymiany rozrządu dla silnika Opel 2.0 DTi (Y 20 DTH). 26 stron .pdf.
Witam wszystkich, PROBLEM: Nie znalazłem takiego wątku w internetach. Jest temat ze sterownikiem chłodzenia nazywanym potocznie sterownikiem wentylatorów ECM-D przy silniku Y20DTH 2.0DTI z klimatyzacją automatyczną numer 24410130, za przednim zderzakiem po lewej (Astra G; Zafira A; Vectra B, C): https://obrazki.elektroda.pl/8962021200_...
Ta właśnie taka chłodnica jest w tym aucie. Nie ma tam miejsca na ten termowyłącznik (rezystor) którego mi brakuje w tym aucie. Koledzy, może ma ktoś taką vectre w zasiegu wzroku i mógłby spojrzeć gdzie idą dwa grube czerwone z żółtym paskiem kable które wychodzą z wiązki gdzieś tak po środku chłodnicy - gruba wiązka która biegnie pomiędzy chłodnicą...
odkręcasz koło zębate od piasty i tam w środku są trzy,no i z tyłu przy rurkach więc chyba wszystkie odkręciłeś.Musisz ją stuknąć przez drewienko bo pewnie się przykleiła na wejściu do bloku silnika.
Trzy stówki za używany wtrysk do starego gruza o wartości dwa koła? 🤣 No bez jaj. Ostatnio kupiłem kompletny silnik za 500. Ta druga oferta ma sens już ją widziałem. Choć takie sklepy jak ten są nie poważne, wystawiając coś nie wiedza czy mają tylko trzeba pytać? No nic, mimo wszystko dzięki za chęci.
podaj numer silnika, mam co nieco w programie AUTODATA, jest kilka schematów, masz X20DTL czy Y20DTH:?:
2.0 i 2.2 DTI (Y20DTH, Y22DTH) w Zafirach to archaiczne silniki na pompie wtryskowej VP-44. Co prawda 16V (na jednym wałku!) i z bezpośrednim wtryskiem ale o dość niskiej kulturze pracy i słabych osiągach. Ojciec ma Astrę II z silnikiem 2.0DI (czyli słabsza, 82KM wersja, bez IC, kod silnika X20DTL) jedyne co mogę powiedzieć to że zimą pali idealnie...
Problem jak w temacie. Pali bezpiecznik od wentylatora chłodzącego silnik, ale tylko przy włączonej klimatyzacji. Jeśli klima nie pracuje bezpiecznik ok. Spotkał się ktoś z tym?
Propozycja wpięcia do instalacji elektrycznej silnika OPEL (m. in. Astra G, Zafira A, Vectra B, Omega) 2.0DTI symbole Y20DTH lub Y20DTL ze sterownikiem PSG5(jedna wtyczka na pompie VP44) lub PSG16 (2 wtyczki na pompie VP44) pompki paliwa z baku benzynowej Vectry B.
Auto jak w temacie. Nie wkręca się na obroty - jest w trybie awaryjnym. W zeszłym roku miało zamontowany nowiutki EGR a teraz m in ma od niego błąd. Obroty pompy widzi na testerze. Teraz pytanie czy PSG16 padł czy elektroniczny egr Walbro. Zawór po włączeniu zapłonu piszczy, zaś próba jego wysterowania z testera x431 kończy się niepowodzeniem. Miał...
Silniki isuzu - moim zdaniem najlepszy z dieseli jakie montował opel w swoich autach 16V, elektroniczna pompa, wtrysk bezpośredni i niezłę w skali bezwzględnej zarówno od strony awaryjności jak i zużycia paliwa. Silniki 2,0DI/DTI (kod X20DTL, X20DTH, Y20DTH, X22DTR) - pogmatwanie z pomieszaniem. Opel chciał coś WŁASNEGO i nowoczesnego stworzyć na 16v...
Temat zamykam. Oczywiście winny był sam czujnik. Na oscylogramie tylko szum, kiedy silnik przestawał chodzić. Wymieniono na Delphi SS10821, który ma 3-5cm krótszy odcinek kabla 'L'. Kwestia poprowadzenia i wszystko pasuje. L i L1 to długości w [mm], jak wyjaśniono wyżej.
tom321 Widzisz, masz niekompletne dane. Nie podałeś silników X12XE, X18XE1, X20XEV, Z20LET, X20XER, X20DTH, X22DTR, Y22SE, Y20DTH twinportów, pozostałych spełniających Euro III i IV. X12XE oczywiście występował i nie ma sensu ta dyskusja. Dodano po 1 Wracając do tematu. Na pewno Ci się to uda stosownym interfejsem: http://corsa.ja.pl/forum/viewtopic.php?t...
Nie ma silnika DTI, to jest tylko oznaczenie modelu samochodu. Silniki to X/Y20DTL i X/Y20DTH, samochody są oznaczane odpowiednio DI 16V i DTI 16V. Jeśli to DTH to powinien mieć niezłe przyspieszenie od ~2000rpm. Przepływomierz możesz profilaktycznie wymienić, choć zacząłbym od wymiany filtra powietrza. Niestety oryginalny przepływomierz BOSCHa jest...
opis kodu podałem ci z dokumentacji opla ponieważ pracuję w oplu i mam dostęp. Jak bys podał pełne dane samochodu np. rocznik i oznaczenie silnika to może więcej byś się dowiedział. Poza tym silnik Y22DTH był pakowany tylko do OMEGI B, a do VECTRY X20DTH, X20DTL, Y22DTR lub Y20DTH Dodano po 4 Wynika w takim razie ze wszyscy odpowiadaja i nie rozumieja!!!...
Zafira 2.0 DTI Y20DTH zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu. Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ? moim zdaniem...
Wszystkie diesle w Oplach nowszych niż Vectra A są włoskie. A włoskie są lepsze niż niemieckie, mniej awaryjne, lepsza kultura pracy. X20DTH, X20DTL, Y20DTH też są włoskie? Bo mnie się wydaje, że to Opel je robił, a opinie miały jaką mają. Każde następne były już Fiata. A były jeszcze 1.7 DTI i chyba CDTI - a to produkcja japońska Isuzu.
Witam .Auto jeżdziło "koło komina" i było wszystko ok , płynu w układzie chłodzenia ubywało ale w granicach zwykłej eksploatacji - jakiś litr na półtorej roku.Niestety zaszła potrzeba przejechania dalszej trasy , ciurkiem jakieś 600km i następnego dnia po powrocie auto się rozciekło . Byłem przekonany że to pompa ale zdjąłem osprzęt , dostałem się do...
tak jest tylko ze nie widze tego czujnika w silniku 2.0 dti,w silniku 2.2 dti nie ma problemu ze znalezieniem,jest przy zaworze egr. Dodano po 21 przy przepustnicy jest tylko jeden czujnik boscha wyglada jak czujnik temp.,nie posiada ruchomych czesci jak czujnik elobau ktorego tu nie ma??
Jak w zafirze masz silnik 101 konny to masz Y20 DTH. X20DTH 101 konne były montowane tylko w Vectrach i Omegach, wszystkie inne X20 to są DTL i mają 82 konie bo są fabrycznie bez IC. Y20DTH i X20DTH różnią się momentem według statystyk Y20 ma 230NM, a X20 ma 205 NM. I z tego co jeszcze kojarzę Y20 są już EGRy sterowane elektronicznie. Tak dla potomnych...
Witam Jak w temacie, pompa VP44 po regeneracji, gdy skręcę koła rozrządu na pompie nie mogę obrócić silnikiem, po oględzinach wyszło, że koło rozrządu zaczepia o łby śrub którymi jest przykręcona pompa. Regenerowłem swoją pompę, oczywiście wcześniej było ok. Wygląda na to, że przesunięte jest koło na pompie albo cały wałek, tylko pytanie czy to jest...
Mam ten sam problem co autor Astra 2.0 101kM y20dth walczę z nim od roku co najmniej zrobiłem: *wymiana regulatora napięcia wraz ze szczotkami 140zł (ogrom pracy by wyciągnąć alternator) *nowy pasek alternatora *świece wymienione na nowe ngk 5A -150zł potem pomyślałem ze to może one wymieniłem na oryginalne nowe beru15A- 200zł<--auto lepiej odpala...
Witam. Podobno on odpowiada za błąd P0070 w Astrze G (Y20DTH 2003r). Znaduje się w skrzynce pod maską. Jak go sprawdzić? Ma on przełączać sygnał z czujnika na wyświetlacz i ecu -ale ma tylko 4piny? Ma 4piny i w środku jest zalany więc nie da się nic podejrzeć. http://obrazki.elektroda.pl/5319845000_1... http://obrazki.elektroda.pl/7347746600_1...
Rozeznałem trochę temat. Są dobre poradniki drukowane po angielsku z wydawnictwa Haynes. Z tym, że pracują tam na silniku bez głowicy (bez górnego łańcucha) i miski. W takiej konfiguracji wg tej książki: Ad 1. Uszczelkę można podłożyć pod łańcuchy wał-pompa wtryskowa po zluzowaniu koła na pompie paliwa. Nie wiem, czy będzie wystarczająco miejsca z nieodkręconą...
Zafira 2.0 DTI Y20DTH zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu. Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ? moim zdaniem...
Witam ponownie, Wczoraj po miesiącu! odebrałem auto od mechanika - elektryk się poddał, a diesel service - cóż, wymienili zaworek od EGR i w miejsce 09158200 został zamontowany - pierburg 7.22796.01.0 ( sprawdziłem, że to do BMW - czy może zostać ?), ponoć zmierzyli podciśnienie i jest dobrze (-0,9) dla pewności wymienili jeszcze pompę paliwa wraz ze...
Witam, Chciałbym odświeżyć trochę temat związany z EGR (elektroniczny) w silniku 2.0 dti. Mianowicie jakiś miesiąc temu czyściłem kolektory dolotowe wykorzystując sytuację chciałem również przeczyścić EGR niestety jest tak zapieczony że nie da się go wyjąć (macie może na to jakieś sposoby?). Jednak przez otwory w kolektorze trochę go poczyściłem i było...
Dla wszystkich najpierw małe wyjaśnienie. Na początek nie opublikowałem schematu bo nie wiedziałem że znajdą sie osoby zainteresowane tym tematem. Jak już napisałem , ten projekt powstał co najmniej 6 lat temu. Proszę o trochę cierpliwości bo muszę poszukać dokumentacji (znajduje się na starym dawno już wybudowanym dysku twardym). Po pierwsze mój samochód...
Witam Czy ktoś wie jaki jest pin do pompy. W którym wierszu zapisany jest pin??? Niżej zamieszczam log z opcoma. RAPORT DIAGNOSTYCZNY: OP-COM 100219a hkj **********************POCZĄTEK ECU ID********************** Source Address: CIM Adres źródłowy: 0x00000245 Identyfikator: 0x0002 VIN 10BX2RF6931033951 Numer części:13112786 Numer wersji oprogramowania:...
Witam, Dopadła mnie usterka czujnika MAF, podłączonego do EDC15M (HW: BOS 010505, SW: HJ7M0400_S, engine Y20DTH D3) i już zacząłem rozglądać się za nowym czujnikiem. No ale mamy sobotę, wolną sobotę - więc czemu by nie sprawdzić dokładniej co się stało?. Objawy typowe: zaniżone wskazania o ok. 50%, samochód muli do ok. 2000-2200RPM, nie osiąga max prędkości...
zafira y20dth vectra y20dth aster y20dth
y510p płyta ustawienie trasy serwo skoda
unitra merkury merkury schemat
Zelmer Aquawelt – jak rozebrać i dostać się do silnika odkurzacza ACEMAGIC S1 – oprogramowanie do wyświetlacza LCD, S1 Control Program, sterowanie LED, Linux