http://obrazki.elektroda.net/44_12480811... Tak jak na zdjęciu.
Dodaję schemat z naniesionym regulatorem. http://obrazki.elektroda.net/37_12693701...
Dwa przewody " przelotowe" na L i N, a trzeci z konektorem na aluminiową masę silnika.
Od tyłu daję śrubokręt w imadle i punktowo kluczem nasadowym odkręcam nakrętkę😁 zablokowałem o komutator, ale boję się, że go rozwalę Zapomnij o tym!
Możesz włączyć.Trzymaj silnik.
Były montowane przez kilka (może nawet kilkanaście lat) w bardzo wielu modelach odkurzaczy Zelmer.
W załączeniu karta katalogowa silnika komutatorowego jednofazowego typ 15:
Witam - to jest silnik szczotkowy szeregowy , proszę dokładnie sprawdzić połączenia silnika czyli ; cewka stojana szczotki oraz druga cewka stojana - można multimetrem sprawdzić ciągłość połączenia . Prawdopodobnie dwa przewodu niebieskie należy połączyć razem ( możliwe że tam był włącznik ).
Trzeba wymienić płytę montażową bo widać ,że przy kole nie ma trzpienia metalowego , który ograniczy ruch koła zębatego. Odpada uchwyt tego bolca.
Witam! Kolego nie będę wiecej polemizował ani doradzał Tobie, gdyż upierasz się przy swoim - każdy ma takie prawo. Jak ja serwisowałem odkurzacze były to silniki z blaszanymi jak i z pastikowymi kierownicami, z mocowaniem łożysk w kierownicy odlewanej przedniej z podtoczeniem pod łożysko, z rowkiem pod pierścień seegera, z dwustronnymi podtoczeniami...
To skąd wiesz że ten silnik jest marki zelmer?
Odpowiem tylko na pierwsze, spiralę jak jeszcze nie przegrzana to można skręcić, jak druciki się już łamią to kawałek metalowej rurki i tylko zaciskamy dwa końce spirali.
Zmodyfikowałem amatorsko schemat dokładnie do Twojego modelu. Musisz sobie poradzić bazując na nim. http://obrazki.elektroda.pl/7938136300_1... Dodano po 41 Niebieska wsuwka ma iść do włącznika.
Sterownik tego wentylatora zasilany jest za pośrednictwem tzw. zasilacza beztransformatorowego. Elementami tego zasilacza są między innymi te duże żółte kondensatory lub jeden z tych kondensatorów. Przy naprawie tak zasilanych urządzeń elektronicznych trzeba zachować szczególną ostrożność. Zasilacz ten nie zapewnia separacji galawnicznej od napięcia...
Witam, Proszę: http://www.eres.alpha.pl/elektronika/fus... [url=http://www.eres.alpha.pl/elektronik... TR1 można zamienić na BT136. Przypomnę tylko, że w regulatorze występują napięcia niebezpieczne dla życia człowieka i należy zachować szczególną ostrożność. Pozdrawiam, Hiob.
Ta część jest właśnie nierozbieralna :) Pozostaje zakup nowego silnika.
Ja to robię tak: duży wkrętak (taki z sześciokantem) wkręcam w imadło, stawiam na nim (w wycięciu wirnika) silnik, na nakrętkę nakładam klucz (najlepiej oczkowy) i energicznie uderzam młotkiem. Przeważnie już jedno czasem dwa uderzenia wystarczą.
napięcie dochodzi do płytki sterownika Czym sprawdziłeś napięcie ? Silnik nie jest przyczyną problemu. Albo zwijacz przewodu (na jego wyjście podłącz żarówkę), albo płytka elektroniki. Silnik możesz podpiąć pod 230V, napięcie podajesz na dwa zaciski z boku silnika.
Przecież to bez znaczenia, przy prądzie przemiennym nie ma polaryzacji, a w urządzeniu wykonanym w II klasie ochronności położenie L i N nie może mieć znaczenia.
Może jakiś przekaźnik lub krańcówka traci styk i silnik staje.
Triak odpowiada także za regulację obrotów silnika.
Polak by nie wymieniał ? :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... Sam tego nie robiłem, czekam aż mi wpadnie taki silnik w ręce :)
Jeżeli oglądając komutator zauważysz że przerwy pomiędzy elementami metalowymi są powypalane to wirnik do wymiany. Dla pewności zrób zdjęcia komutatora najlepiej po wyjęciu wirnika z silnika.
Szukaj wirnika 217.1200 lub całego silnika. Zapytaj tu: http://tablica.pl/oferta/silniki-zelmer-...
Ten robot kuchenny ZELMER podpisany jest jakimś modelem? Poszukaj w środku jakiejś płytki z elektroniką i tam szukaj uszkodzenia w półprzewodnikowych elementach mocy sterujących prądem silnika .
Teraz weź pumeks vel kamyk i na niskim napięciu wyczyść kumutator i dotrzyj szczotki, delikatnie przesuwając tym że kamyczkiem po komutatorze.
To sprawdź szczotki bo możliwe że się już wytarły i nie stykają dobrze. a jeśli szukasz wirnika tu masz link: http://czesciagd.pl/zelmer-wirnik-301120... I wirnik jest razem z łożyskiem.
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/9655924700_1...
Otwierający się zawór informuje o zapchaniu filtra. Należy go porządnie wyczyścić lub wymienić, a problem ustąpi. Żadnego rozciągania sprężyny, po to nazwa zawór bezpieczeństwa, żeby nie spalić silnika.
Tu na tym zdjęciu masz regulator obrotów tak producent go zamontował .
Sprężynka ma być wtopiona w szczotkę inaczej ZOONG. Zelmer już dawno jest w rękach BOSCHA a ten w globalnym konsorcjum. SILNIK ODKURZACZA ZELMER ODYSSEY ZVC: 305 ST/03 Bosch Zelmer 12017560 -- 125zł Alledrogo Bosch KLU814S72 Szukaj ---klinika AGD , lub North
Według instrukcji serwisowej jak najbardziej. Jednakowoż po odlutowaniu dwóch przewodów od szczotkotrzymacza i odkręceniu śrubki możesz wyjąć szczotkę i coś dopasować. Szczotki oryginalnej jako tako nie dostaniesz, ale można kupić np. do zelmerowskiego silnika 309 (jest troche wyższa od normalnej zelmerowskiej) i przelutować przewody z nich wychodzące....
No to silnik wadliwy reklamacja.
Mam taki sam silnik w zelmerze 03, na silniku napis SK 10, odkurzacz podobny do tego na ostatniej fotce, srebrne napisy "zelmer-03" po obu stronach obudowy, obudowa w kolorze żółtym, wyprodukowany w 06.78, na tabliczce znamionowej podana moc 500W, odkurzacz najprawdopodobniej był wyprodukowany na eksport - ma 2 tabliczki znamionowe - naklejka z "predom-zelmer"...
to jakie numery są na tym silniku ?
Po pierwsze sprawdź włącznik. Uzwojenie sprawdzałeś miernikiem na oporność? wspominasz coś o napięciu, a chodzi o sprawdzenie ciągłości przewodnika w uzwojeniu, co możesz sprawdzić mierząc rezystancję. I miernikiem na rezystancję sprawdź czy włącznik zamyka obwód. To że dochodzi do niego napięcie to nie wszystko, ja jest włączony to powinno odchodzić...
W żadnym wypadku nie pryskaj WD. Łożyska należy wymienić na nowe a turbiny i sam silnik dokładnie oczyścić.
Fabrycznie tak jak jest na zdjęciu w 338.0 powinien być 217.1 a 338.5 417.5
To nie podkładka, a tulejka dystansowa (są w silniki dwie takie same przeciwnie skierowane). Namocz to dobrze mieszaniną nafty (WD40) i alkoholu. Co jakiś czas próbować w obie strony obkręcać, można delikatnie popukać (nie mocno, by nie uszkodzić "kierownicy", bo jest bakielitowa. Tuleja: [url=https://north.pl/karta/00759426-tul...
Witam, mam problem z silnikiem zelmer aquawelt. Czy można go bezpośrednio podłączyć pod 230V z pominięciem płytki?
Kupię nowy silnik Zelmer za ok. 60 zł na Allegro i po problemie. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Jeśli triak jest taki sam montowany do wersji 1400W jak i 1600W, to nie ma problemu. Bo mowa tu o zmianie silnika na 1600W?
Komutator nie ma teraz bicia osiowego? Te silniki mają duże obroty i toczenie może zrobić więcej szkody niż pożytku.
Niestety tego silnika nie da się rozebrać .Teraz tak robią.
A jak się zatrzymuje, to ostrze ręcznie obraca się swobodnie ? To by potwierdzało powyższą diagnozę i oznacza konieczność wymiany całego silnika. Silnik zelmera jest dostępny w internecie, natomiast co do boscha nie mam danych czy silniki są zamienne.
A dlaczego wkładać od strony komutatora? Bo od zewnętrznej strony jest przewężenie i szczotka bardzo ciężko (o ile w ogóle) będzie przechodzić. Wcale nie ma wiele roboty, szczotko-trzymacz montowany jest na wcisk w tarczy łożyskowej, dobrze obejrzyj, od spodu jest wytłoczenie, które trzeba pokonać. Kształt mają ten sam, ale są leciutko "chudsze" od...
Na razie pomiń bo nie konieczny(czytaj co piszę).A póżniej zastosuj lub nie.Podam ci przykład włączasz odkurzacz a w twoim TV,skaczą paski itp.że nie można oglądać telewizji.
Witam! W silniku 305.1 są zastosowane 2 szt jednakowych turbinek skośnych 305.0040. Natomiast po kolei montowane są (począwszy od kierownicy stałej odlewanej z zamontowanym łożyskiem 608zz): - pierścień dystansowy 417.0003 (szersze wywinięcie ma dać oparcie turbince) - turbinka 305.0040 - tulejka dystansowa 304.0002 (szersze wywinięcie do tej wyżej...
Jak zrobić test silnika?
Zapewne jest na gwint, odkręca się go w tym kierunku w którym obraca się silnik w czasie pracy. Aby upewnić się, że jest na gwint sprawdź wcześniej czy na drugim końcu wirnika jest nacięcie aby przytrzymać wirnik w czasie odkręcania tego sprzęgła.
Witam, Niestety wirnika nie zdobędziesz 3091200 są wprowadzone całe agregaty 309.1, natomiast będzie pasować wirnik 3083200 ;) Pozdrawiam, X.
Wstaw zdjęcia tego elementu.
Nigdy nie sprawdzałem sprawności spalonego wirnika multimetrem, iskrzenie na komutatorze jest zazwyczaj wystarczającym dowodem. Nie wiem, czy ta metoda się sprawdzi, ale mając dobry omomierz możesz sprawdzić opór poszczególnych cewek wirnika. Przy uszkodzonym wirniku któryś obwód powinien mieć znacząco mniejszy (lub bliski zeru) opór.
A wystarczyło [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Powietrze do wentylatora dostaje się od środka i w trakcie obrotu jest wyrzucane na zewnątrz i dalej do następnego stopnia. Wiedząc to sam sobie ułożysz cały wielostopniowy wentylator. Podkładki masz do tego aby wentylatory nie uderzały o puszkę ( obudowę ) . Nie trzeba tu wielkiej wiedzy, ale rysunek może być Ci na pewno pomocny.... tylko po co? pozdrawiam...
Zaciśnięcie wystarczy.
Zelmer stosował dwa rodzaje filtrów. Podłączenie pokazuje poniżej. Sprawność filtra można sprawdzić mierząc "przejście" miedzy jego wejściami i wyjściami. http://obrazki.elektroda.net/95_12821722... Dodano po 1 a bez filtra włącza się lecz szczotki bardzo iskrzą. Jak pisałem, silnik może działać bez kondensatora przeciwzakłóceniowego i nie...
Trzeba wybić w celu wymiany łożyska, chyba że jego praca tzn luzy itp. nie wzbudzają żadnych zastrzeżeń. Wymijasz uderzając w krawędź starego łożyska. Przed zmontowaniem dokładnie wyczyść turbinkę. Jeżeli szczotki są krótsze niż 1cm. wymień je. pozdrawiam
Zwykle kończy się na wymianie silnika. Smród i dziwny dźwięk to pewnie iskrzenie dookoła komutatora.
Przewód w przeźroczystej izolacji to przewód ochronny czyli musiał być podłączony do metalowej części obudowy silnika.
Przeniosłem z AGD.
więc dorobiłem ją z kawałka filcu A czy filc ma taki sam przepływ powietrza jak ta gąbka? I tyle w temacie zablokowanego chłodzenia silnika.
Najpierw kołnierz B, potem odkręcasz turbinkę i dopiero a. Pod turbinką będzie plastikowa kierownica, nie należy jej ściagać. Weź duży płaski wkretak i delikatnie ostukuj po bokach to będziesz miał najmniejsze szkody.
Możesz wstawić dowolny silnik z rodziny 308. W modelach po 2009r. stosowano też silniki uniwersalne, które można kupić za 60-70zł. pozdrawiam
Dwie już są zwarte "fabrycznie" (dolutowane do wspólnego, dużego pola lutowniczego). Zwierasz zatem te 2 skrajne od strony radiatora. Przepraszam, teraz widzę, że tam nie ma miękkiego startu. Zatem bez znaczenia czy z regulatorem czy bez.
Witam. Mimo daty dodania postu, silnik w tym odkurzaczu to silnik ZZSD typ 300 (750w) jeśli jest to 200.8, lub silnik ZZSD typ 84 (750w) jeśli jest to 200 albo Silma RH5500 (550w) jeżeli jest to typ 200S. Może też być 200s7 to wtedy jest tam silnik Silma w wersji 700w (ale Silma 700w to rzadkość).
Osłona jest na wcisk.
Schemat mechaniczny, muszę złożyć silnik.
Podważ wkrętakiem zatrzaski nad kołami.
Do sprawdzenia szczotki silnika i silnik poza urządzeniem. Potem będziemy wróżyć dalej.
Były 2 typy. Włączany równolegle w obwód silnika bądź szeregowo. Typ włączany szeregowo to taka okrągła beczka z łacznie 5 przewodami i jest to typ KSPpz-10. Jeżeli zaś włączony był równolegle miał 2, góra 3 przewody, 3 to masa, będzie to typ KSPpz10-2. Rozstrzygnij, który potrzebujesz i wymień na odpowiedni, w ostateczności pomiń. pzdr
Szczotki są twarde lub miękkie może tu jest odpowiedź .
Poczytaj i sprawdź u siebie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Mostkujesz wyjście po wyłączniku i dajesz na silnik pomijając całą płytkę.
Nie należy to do przyjemnych, ja w swoim wymieniałem silnik
Masz jeszcze ten silnik?
jak podlaczysz silnik pod 2 i 3 to bedziesz mial 2 razy faze Czy w ogóle masz pojęcie o tym co piszesz?
Myślę że przesunięty jest pakiet względem stojana.
A przewód sieciowy sprawny? Przełącznik nie wypalony?
Podglądałem te silniki, kosztują około 250 zł, wirniki niedostępne. Ale może w twoich stronach znajdziesz.
Tefal, Zelmer. Należy pamiętać, że ponad połowa wentylatorów posiada silniki nawinięte aluminium, co nie wróży długiego życia. W przypadku Zelmer czy Tefal, jest duże prawdopodobieństwo, że silnik będzie nawinięty miedzią. Pamiętać należy o fakcie, iż wentylator o mocy 40-60W nie schłodzi nam nagrzanego pomieszczenia a mielił będzie gorące, podgrzane...
Sprawdź ten trop https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Uzyskałem odpowiedź na pytanie. Tak poza nawiasem problemem były szczotki w silniku.
Triak jest przeważnie 16 amperowy, więc wytrzyma.
Z pewnością wymiana wirnika a może nawet cewek stojana. Chyba taniej wyjdzie kupić nowy silnik
Czy mogę podłączyć odkurzacz bez triaka jak nie chcę regulacji mocy czy coś się stanie dla silnika?
Masz schemat żeby nie było niedomówień. A na przyszłość podawaj typ urządzenia, to ułatwia sprawę :) http://obrazki.elektroda.pl/1031508100_1...
Witam. Posiadam na sprzedaż silniki głównie do odkurzaczy Zelmer. Od najstarszych zelmer -predom do modeli aktualnych. Silniki używane, wyczyszczone dokładnie turbiny, łożyska wymienione na nowe. Posiadam konto na allegro- Mateuszwlkp19, często wystawiam na allegro właśnie te silniki(sprzedałem ok. 40 szt-póki co żadnego zwrotu nie było,także myślę,że...
Takie są efekty jak się zwleka z naprawą.Wszystko do wymiany(turbinka i kierownica),konstrukcja wirnika się nie przesunie(chyba że będziesz zdejmował łożyska metodą zza ucha).
Raz że pogięłeś tarcze turbin przy rozkręcaniu - pewnie z tego tytułu coś trze. Zejście silnika z obrotów trakcie pracy, to niestety zwarcie w uzwojeniu.
... lub przy wtyczce. Właśnie wczoraj wymieniłem kabel. Wyjęty ze zwijacza mierzył się dobrze, nawet po maltretowaniu przez gięcie i rozciąganie - ale nie dałem się nabrać:D. Nie warto ucinać i montować "skręcanej" wtyczki - długo nie pożyje. Zwijanie kabla powoduje dosyć "ostre" hamowanie wtyczką o obudowę i te fabrycznie zalewane są o wiele trwalsze...
Co do luzu to musisz kupić łożyska innej firmy bo te mają złą tolerancję wymiaru wałka. co ? Składasz poprawnie, kierownica ma mieć luz i jest to nieruchoma część całego zespołu. Teraz musisz nałożyć ostatnią turbinkę, dobrze skręcić sprawdzić czy turbinka nie ma bicia, jeżeli ma troche można ją naprostować. Dalej nabijasz blaszaną obudowę i sprawdzasz...
Gdyż masz inny model, mój ma silnik 305,5 dwuturbinowy, Twój chyba 306, mój odkurzacz ma oznaczenie 1020 albo 1120 (nie pamiętam). Jednakże mój i Twój silnik mają takie same łożyska.
to jest film z pracą silnika.
Jeżeli silnik jest znitowany to nic w nim nie zrobisz ,bo go po prostu nie rozbierzesz. Z tego co się orientuje ,to tylko zelmer ma rozbieralne silniki.
Na 99% jest uszkodzony wirnik. Trzeba wymienić na nowy jeśli uda się kupić.
R15 - 220R, co do triaka to myślę że możesz wstawić BTB16.
Ten odkurzacz to zelmer 338.5, więc ma silnik Zelmer typ 417. Jest to silnik dwu turbinowy (jak każdy w tych latach). Żadna silma! To nie te lata. Aby rozebrać silnik trzeba zbić metalowy ,,kubek" nałożony na turbiny. Następnie przytrzymać ręką turbinkę i za pomocą klucza (jeśli silnik jest oryginalny) to 13 odkręcić turbinkę, wyjąć ją i dokładnie wyczyścić...
Silnik w zasadzie nierozbieralny - jednorazowy, ale niektórzy próbują sie bawić z pozytywnym skutkiem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... Nowy silnik ok. 170zł.
Pokaż te kropki, może być to grafit ze szczotek silnika bądź jakiś brud.
zelmer silnik jupiter zelmer silnik zelmer cobra silnik
zwarcie klimatyzacji pocztówki dźwiękowe kontrolka oleju cieplym silniku
ekspres miele kolumny clatroniczków
Peugeot Boxer 2.8 Hdi 2003 resetuje się zegar po przekręceniu kluczyka – przyczyny i naprawa Kod błędu E2332 w płycie indukcyjnej Bosch - co oznacza?