Google -> "silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym"
Nie. To silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym.
Masakra ile pracy. Jaki potężny szrot dorwałeś :D. Warto chociaż przy tym pracować czy to tak z nudów przy tym siedzisz? Miałem klienta który dorwał na olx uszkodzoną hulajkę Xiaomi M365 za 400zł i szczęśliwy przywiózł mi do naprawy. Okazało się że silnik spalony - zwarte uzwojenia do osi, uszkodzony przewód silnika, zwarte dwa tranzystory silnika,...
czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
Właśnie wyświetla błąd e2. Zużyciu uległy szczotki silnika, zwarły uzwojenie i spaliły je. Silnik jest naprawiony, a błąd wciąż aktywny. Dlatego szukam pomocy.
Driver można uszkodzić na wiele sposobów, ale najpopularniejsze to niepodłączenie kondensatora 100uF lub usytuowanie go za daleko od drivera. Powinien być tuż przy pinach zasilania. Inny sposób to od- lub podłączanie cewek silnika przy obecności zasilania drivera. Jeszcze inny to podłączenie silnika ze zwartym uzwojeniem. Jest tego więcej, ale płytka...
To może być termicznie przypalony brud. Gdyby uzwojenia były zwarte, silnik by nie ruszył, a bezpieczniki by poleciały. Negatywny wpływ na temperaturę to ma.
jak nie to ,to zwarte uzwojenie,silnik do wymiany lub przezwojenia ale sprawdż jeszcze łożyska może są tak zapieczone że ledwo kręci
Witam Jest to silnik indukcyjny z uzwojeniem zwartym (lub zwojem zwartym). Tu możesz przeczytać o tym silniku: http://www.old.imnipe.pwr.wroc.pl/wydawn...
Mniejsza rezystancja nie ma wplywu na to ze silnik stoi. Jezeli uzwojenie mialoby zwarcie (czesciowe lub calkowite) to silnik rozpedzalby sie tylko na chwile albo predkosc obrotowa bylaby za duza. Powtorze jeszcze raz pytanie: sprawdziles sam silnik?
Raz że pogięłeś tarcze turbin przy rozkręcaniu - pewnie z tego tytułu coś trze. Zejście silnika z obrotów trakcie pracy, to niestety zwarcie w uzwojeniu.
Silnik ma regulację opartą na odczepach, próbując załączyć kilka na raz zrobił byś zwarcia pomiędzy uzwojeniami, silnik pracował by jak zwarty transformator ponieważ te uzwojenia są w jednym obwodzie magnetycznym. https://obrazki.elektroda.pl/8873617900_...
Nie chodzi mi o zatrzymany wirnik tylko oczywiscie o moment przyspieszania silnika Podczas przyspieszania jest ta sama opcja co przy zwartym uzwojeniu. Silnik tak czy siak musi wystartować z prędkością kątową równą 0. No chyba, że mówimy o sytuacji, gdzie wirnik silnika już się kręci i wtedy uruchamiamy zasilanie.
Są trzy możliwości 1. Brak pojemności kondensatora ( dlaczego silnik startuje? ). 2. Częściowa utrata pojemności ( silnik może startować bez obciążenia gorzej z obciążeniem ). 3. Zwarcie na kondensatorze ( Silnik nie startuje, "buczy", znacznie się grzeje ). Nie zapomnij kolego również o silniku on posiada uzwojenie robocze i tzw. "rozruchowe" możliwe...
roberto7727 Wygląda na wadliwy silnik. Jakieś zwarcie w uzwojeniu niestety. Zdejmij dekiel, wyjmij wirnik i profilaktycznie posprawdzaj jak wyglądają uzwojenia.
Twój silnik od suszarki, jest silnikiem asynchronicznym prądu przemiennego ze zwartym uzwojeniem rozruchowym. Prędkość obrotową w takich silnikach można regulować za pomocą przemienników częstotliwości, czy falowników. Ale to nie są urządzenia proste. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_elek...
Dzień dobry, Informacja dla osób szukających przyczyny uszkadzania się falownika. Trzeba sprawdzić indukcyjność uzwojeń między fazami lub po prostu nieco porozsuwać druty uzwojeń tuż przy łączeniach wszystkich zwoi. W moim przypadku na uzwojeniu silnika tuż przy łączeniu między poszczególnymi uzwojeniami na silniku były zwarte uzwojenia. Słabo emaliowany...
Wrzuć w google: Silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym , znajdziesz wszystko na ten temat, np. http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL...
Silnik na stół i sprawdzic bezpośrednio szczotki w szereg z uzwojeniem i zasilanie na drugie końce uzwojenia
To jest zwykły włącznik termiczny, nie ma na nim minusa. Odłącz silnik wentylatora bo na nim masz stałą masę i leci przez uzwojenie silnika na włącznik.
Witam ! Rzeczywiście jakieś nietypowe ustrojstwo.Jedyne co ci pozostaje to próba przewinięcia uzwojenia które wykazuje zwarcie. Prawdopodobnie w tym silniku są tylko dwa uzwojenia nawinięte na wspólnym karkasie. Można to sprawdzić po rozebraniu silniczka,trzeba go delikatnie rozpiłować w miejscach zgrzania. Jeżeli jest tak jak mówię ,to z przewinięciem...
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
Eeo Twój silnik ma fabryczne uzwojenie.Ktoś wyciągnął dodatkowe przewody które normalnie były zwarte na uzwojeniu wewnątrz silnika. winyl2 Twój silnik był pewnie przezwajany i stąd masz trzy przewody.Po dokładnym obejrzeniu uzwojenia można stwierdzić jak jest połączony.Jeżeli są wyprowadzone trzy przewody uważam że śmiało możesz podłączyć do sieci.
Czytaj ostatnie zdanie, łopatologicznie napisane, masa diody czyli katoda... Dobrze, że tworzenie norm i przepisów zajmują się osoby bardziej pojęte ;). Dokładnie tak to ma działać, przerwanie żyły pilota, a w tym przypadku np przegrzanie silnika i zadziałanie czujnika wewnątrz uzwojenia, ma spowodować stan awarii w formie "zanik supo" i przerwanie...
Widzę, że musimy zacząć jeszcze wcześniej: Silniki elektryczne: 1 - silniki komutatorowe - szeregowe, - bocznikowe - uzwojony stojan/magnesy, 2 - silniki indukcyjne, - silniki klatkowe zwarte, - silniki pierścieniowe, - silniki jednofazowe, ----silniki z fazą rozruchową zwartą, np silniczek od pompki z pralki, ----silniki z rozruchem kondensatorowym...
Jeśli są zwarte zwoje w jednym uzwojeniu fazowym, to przy połączeniu w trójkąt mamy zwarcie dwóch wyjść falownika. Jeśli przepniemy w gwiazdę, to w szereg ze zwartym uzwojeniem dajemy dobre i bezpośredniego zwarcia dwóch wyjść falownika nie ma. Oczywiście silnik nie będzie działał prawidłowo, a przeciążenie i tak wystąpi.
Na razie sprawdziłem... Oporność grzałki względem masy Czym :?: Sprawdź, czy silnika uzwojenia nie mają zwarcia do masy. Osusz go i przedmuchaj z pyłu grafitowego. Na początek jednak wymieniłbym na Twoim miejscu grzałkę na nową.
Zwarcie uzwojenia silnika agregatu.
Uzwojenie wirowania zwarte, stąd ta rezystancja. Silnik do przezwojenia, a cena zależna od regionu kraju - i tyle.
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
Prawdopodobnie uszkodzone uzwojenie silnika. Przejrzyj połączenia i uzwojenia.
Czy aby czasem 22R za pomoca ktorego emitery mostkow tranzystorowych laczysz z masa to nie za duzo? Przez te rezystory plynie caly prad uzwojenia. Celem jest pomiar pradu a zarazem minimalizacja strat mocy. Reasumujac rezystor 1R Vref 0,8v. W chwili obecnej prad uzwojenia masz ograniczony suma rezystancji uzwojenia i 22R gdzie 22R to duzo wiecej niz...
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
Nie wiem jak go jeszcze mogę sprawdzić Głównym objawem uszkodzenia, jest mniejsza prędkość obrotowa i intensywne grzanie się - to z powodu zwarcia w uzwojeniu.
Kilkukrotnie wymieniałem kondensatory w silnikach jedno fazowych jednak nigdy nie dawały one efektu przygasania światła. Instalacja do wymiany w Twoim Domku :cry: . Kondensatora oczywiście jeszcze nie wymieniłeś ? Jeżeli po wymianie tak duży pobór prądu sie utrzyma, to silnik jest spalony / zwarte uzwojenia.
Silnik prawdopodobnie dostał zwarcia lub układ rozruchowy uszkodzony . Nie włączać do czasu konsultacji z monterem bo można spalić silnik. Jeżeli zwarte uzwojenia wymiana agregatu załatwi sprawę .
Sprzedaj . Możesz oddzielnie odzyskać miedź i żeliwo. Zwarcie uzwojeń w jednym uzwojeniu znaczy zakłócenia pracy w drugim uzwojeniu. Bo rdzeń stojana jest wspólny.
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
Witam ! Pierwszy krok to demontaż silnika aby zobaczyć jak wygląda uzwojenie. Dobranie się do 1/4 ( jednej cewki jednej fazy ) może być bardzo trudne. 1. Impregnacja uzwojenia. 2. Stosunkowo cienki drut.
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Prawdopodobnie z kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym , daj zdjęcie i będzie wszystko wiadomo. Dodano po 1 Uzwojenie pracy to U i ma mniejszą rezystancje niż uzwojenie rozruchu, wyłącznik jest zwarty(prawdopodobnie X).
Może być zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu po stronie pierwotnej. Jaki jest prąd jałowy z wstawionym wirnikiem i bez niego?
Z tej kartki odczytuję, że pomiędzy dwoma fazami silnika wyszła ci rezystancja zero. To oznacza że silnik na przewodach tej fazy jest zwarty. Jednak nie do końca rozumiem tych pomiarów na kartce bo są bardzo nieintuicyjne. Na zdjęciu które wysłałeś wcześniej też widzę że jedno uzwojenie ma o wiele ciemniejszy kolor drutu nawojowego co może świadczyć...
Prawdopodobnie udzkodzenie silnika. Serwo broniac sie przed uszkodzeniem przez prwadopodobne zwarcie uzwojenia wystawilo blad F2816 wstrzymujac proces uruchamiania. Przy kilkukrotnej probie wystapilo oszukanie ukladow zabezpieczenia ( lub ich uszkodzenie - taki pech ) i maszyna wystartowala z wiadomym skutkiem. Czy dym poszedl z mudulu serwa czy silnika...
a stosuje się zewnętrzne cewki w silnikach jednofazowych? do czego one służą? Nie stosuje się żadnych cewek zewnętrznych w silnikach indukcyjnych klatkowych, do "wytwarzania " fazy rozruchowej/ pomocniczej stosuje się kondensatory, bądź w przypadku silników mniejszej mocy uzwojenie rozruchowe o powiększonej rezystancji, bądź tzw. zwój zwarty.
Tym samym wylacznikiem (wylacznikiem, przekaznikiem, niewazne) zewrzyj jego uzwojenie twornika bezposrednio, albo przez odpowiedni rezystor. Tym samym silnik stanie sie generatorem i bedzie hamowal. Kazik
Witam wszystkich. Kupiłem jakiś czas temu silnik 1.5 kw jednofazowy z rozruchem we włączniku. Dopiero teraz postanowiłem go wykorzystać i okazuje się że ma przebicie - na obudowie jest napięcie. Jest to stary silnik, żeberka aluminiowe, włącznik obrotowy tzn. jeden obrót wprowadza silnik w stan rozruchu, kolejny obrót to praca ciągła, kolejny obrót...
Witam , posiadam silnik trójfazowy 5 kw , do niedawna pracował bez zarzutów jednak ostatnio zaczął dziwnie pracować to znaczy głośniej chodzi. Myślałem, że silnik się spalił ponieważ wydobywał się z niego dym jednak po rozkręceniu i wyczyszczeniu dymu nie ma natomiast nadal dziwnie chodzi i wyrzuca korki przy wyłączaniu go , czasem przy włączeniu go...
Witam! Mam problem z silnikiem trójfazowym białoruskiej produkcji. Jest to silnik o mocy równej 4KW podłączony w gwiazde. Do niedawna wszystko było dobrze, jednak po jakiejś przerwie silnik nie startuje, jedynie trzaska wałkiem ruszając nim na lewo i prawo, nie wykonując pełnego obrotu. U mnie w domu przy takiej sytuacji wyrzuca bezpiecznik. Sprawdzałem...
Z góry mówię, że nie wiedziałem gdzie dać ten temat. Mam pytanie odnośnie silnika 2t od kosy z allegro. Kupiłem silnik za 190 zł niby 5 kuca i 43cc i mam z nim takie samo zachowanie jak ze starszym, tym samym silnikiem. Mianowicie - czasami jak daję gaz do oporu (na chwilę - 5 sek max żeby nie katować) to silnik zachowuje się tak jakby ktoś go hamował...
Witam. Mam taki nietypowy dla mnie problem z silnikiem podajnika węgla w piecu Kielar-eco. Mianowicie po włączeniu go, wirnik wykonuje tylko lekkie drgnięcie w kierunku obrotu i stoi. Nie wydaje żadnych dzwięków, można go swobodnie poruszyć ręką. Nigdy przedtem nie spotkałem się z tego typu awarią i nie wiem co robić. Załączam filmik pokazujący zachowanie...
Witam wszystkich w moim pierwszym wystepie :) Problem jest taki: Posiadam silnik jednofazowy, zdaje sie ze indukcyjny (nie znam sie, szczotek tam nie widzialem :p), silnik ma 3 wyjscia: bialy, niebieski i czarny. Po podlaczeniu oryginalnego kondensatora 10 µF/450V silnik ruszyl, lecz zauwazylem silne nagrzewanie sie silnika mimo zamocowanego na...
Witam forumowiczów Mam pytanie (silnik 3f 8,5 kW 900obr/min) https://filmy.elektroda.pl/92_1696316064... Silnik po przezwojeniu jakoś dziwnie pracuje piszczy jak na filmiku i nadmiernie się grzeje. Początkowo podczas pracy pobiera 14,5A na fazę. Po całym dniu pracy prąd wzrósł na 17A Może ktoś wie o co chodzi czy źle przezwojony? Wirnik na próbę był...
Witam Panów, mam problem z silnikiem trójfazowym (tabliczkę znamionową umieszczę wkrótce). Problem jest taki, iż z otworu z którego wychodzą wyprowadzenia uzwojeń wydobywa się dym podczas pracy, prócz tego silnik strasznie się grzeje. Przy połączeniu w gwiazdę dym zaczyna być odczuwalny dopiero po paru minutach, lecz przy trójkącie po 30 sekundach silnik...
Witam. Mam problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu załączenie silnika 3 fazowego powoduje wyrzucenie różnicówki( dodam, że wcześniej wszystko działało bez zarzutów) sprawdzałem czy nie ma przebicia miedzy fazami, nie ma. Nie ma też przebicia z obudową. Zauważyłem jedną niepokojącą rzecz zaśniedziałe styki i resztki rdzy w puszce prawdopodobnie dostała...
Witam. Mam silnik indukcyjny komutatorowy z obrotami prawo-lewo lecz pewnego dnia urządzenie nie ruszyło, aż do momentu wyciągnięcia kondensatora który służył podobno tylko do odkłucenia i wszystko działa. Obroty się zmieniają tylko gdy podłączy się zero ochronne to pojawia się ogień na wirniku i wybijają zabezpieczania. Osobiście raczej jestem wrogiem...
Witam. Mam następujący problem: kupiłem silnik 3fazowy 5 kW gość mi go podłączył ale od razu rzuciło mi się w oczy że nie podpiął przewodu ochronnego. Silnik wystartował na obu biegach ale teraz kiedy chciałem go podłączyć i podczepiłem przewód ochronny wyzwala mi zabezpieczenia. Bez tego przewodu silnik chodzi ale głośno (nie wiem czy to ma znaczenie)....
Witam Mam silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami. Ostatnio silnik zaczął buczeć przy załączaniu, kręci się ale bardzo buczy. http://obrazki.elektroda.pl/7655602600_1... Chciałem zmierzyć rezystancję uzwojeń. Między Z1 i Z2 jest 6 Ohma, między U1 i U2 jest 2 Ohma. A między U1 i Z2 jest 3,4 Ohma, tak samo między U2 i Z2. Oczywiście pomiarów...
Witam. Moj problem dotyczy tego iż dostalem pompe wodna, lecz nie dziala. Postanowilem ja rozkrecic i sprawdzicz czemu. Widze że na wyjściu jest kondensator i 4 przewody wychodzace z silnika. 2 idzie do kondesatora i dwa do sieci. 3 przewod z sieci na obodowe. Problem jest taki ze silnik nawet po wlaczeniu nie chodzi, nie wydaje zadnych dzwiekow. Wyjolem...
Koledzy jak w temacie. Posiadam silnik 4 kW. Trzy fazy który pracuje przy krajzedze. Problem mam z nim taki że motor stał kilka lat nieużywany i po próbie uruchomienia okazało się że do wymiany jest włącznik,a może już był kiedyś do wymiany,nie wiem bo nie ja go użytkowałem. Do sedna. Po wymianie owego włącznika silnik na pierwszym biegu (rozruch)tylko...
Witam, kupiłem silnik zaburtowy Mariner 20KM, 2 cylindrowy, 2 suwowy. Mam problem z jego poprawną pracą. Silnik odpalany na szarpankę, odpala bez problemu, iskra jest wzorcowa na obydwu cylindrach. Silnik wchodzi na obroty. Kłopot polega na tym, ze silnik "strzela" w rurę wydechową więc chyba wina leży po stronie zapłonu (gaźnik jest wyczyszczony na...
Witam Posiadam w urządzeniu silnik 7,5kW 3-fazowy, mam wrażenie że silnik "stracił moc", urządzenie pod pełnym obciążeniem zdecydowanie ciężej pracuje. Mierzyłem oporność uzwojeń i ewentualnych przebić na obudowe / miernikiem/ jednak wszystko wydaje się OK,z silnika nie wydobywa się także żaden podejrzany zapach :). Co może być przyczyną obniżenia sprawności...
Witam. Mam problem z silnikiem SZFe112Sa4A. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Podłączyłem wszystko według tego wątku co jest w linku powyżej lecza jak załączę na rozruch żarówki przygasają i po ok 15 sekundach przełączę na pracę silnik działa ale tak jak by buczy kabel który podłączyłem do zasilania robi się miękki tak jakby się nagrzewał...
Witam. Mam prośbę w zdiagnozowaniu następującego problemu. Silnik w odkurzaczu Zelmer Magnat zaczął nierówno chodzić i zaczęło śmierdzieć. Po rozkręceniu obudowy zaczęło jeszcze bardziej śmierdzieć i okazało się, że iskrzy ze szczotek w silniku. Po rozebraniu silnika kolega stwierdził, że uszkodzony jest wirnik. Został więc wymieniony na nowy co jednak...
posiadam silnik 1 fazowy ale mam mały kłopot z jego podlączenim . Posiada on 6 wyjść przewodów o oznaczeniach v u w x x z + kondensator . Wiem opodłączeniu trójkąt gwiazda ,ale dlaczego te 2 x ? Po zmierzeniu miernikiem pomiędzy V-U=2ohm,W-X=4ohm;x-z=o.8 ohm.Na dekielku jest schemat ,ale nie ma mowy o 2 x -ach ,może ktos pomoże -szkoda silnika . Regulamin...
witam Mam silnik 1.1kv na 220v ale nie wiem czy jest sprawny i i nie bardzo wiem jak go sprawdzić. Posiada on 2 uzwojenia (mierzyłem multimetrem i na jednym uzwojeniu pokazało około 2 omy a na drugim około 4 omy), oraz wyprowadzenia na wyłącznik chyba odśrodkowy (po zmierzeniu tych dwóch styków okazała się przerwa, uszkodzone?). Podłączony do niego...
zewrze uzwoi pierwotny tester zewrze uzwoi zewrze uzwoi stojan
accord bezpieczniki skrzynka energetyczna parownik zavoli
Resetowanie pralki Ariston Hotpoint - instrukcje i metody Jak rozsunąć półosie w przedniej osi okrągłej Ursus C-330?