Google -> "silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym"
Właśnie wyświetla błąd e2. Zużyciu uległy szczotki silnika, zwarły uzwojenie i spaliły je. Silnik jest naprawiony, a błąd wciąż aktywny. Dlatego szukam pomocy.
Masakra ile pracy. Jaki potężny szrot dorwałeś :D. Warto chociaż przy tym pracować czy to tak z nudów przy tym siedzisz? Miałem klienta który dorwał na olx uszkodzoną hulajkę Xiaomi M365 za 400zł i szczęśliwy przywiózł mi do naprawy. Okazało się że silnik spalony - zwarte uzwojenia do osi, uszkodzony przewód silnika, zwarte dwa tranzystory silnika,...
Nie. To silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym.
czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
Driver można uszkodzić na wiele sposobów, ale najpopularniejsze to niepodłączenie kondensatora 100uF lub usytuowanie go za daleko od drivera. Powinien być tuż przy pinach zasilania. Inny sposób to od- lub podłączanie cewek silnika przy obecności zasilania drivera. Jeszcze inny to podłączenie silnika ze zwartym uzwojeniem. Jest tego więcej, ale płytka...
jak nie to ,to zwarte uzwojenie,silnik do wymiany lub przezwojenia ale sprawdż jeszcze łożyska może są tak zapieczone że ledwo kręci
Witam Jest to silnik indukcyjny z uzwojeniem zwartym (lub zwojem zwartym). Tu możesz przeczytać o tym silniku: http://www.old.imnipe.pwr.wroc.pl/wydawn...
Mniejsza rezystancja nie ma wplywu na to ze silnik stoi. Jezeli uzwojenie mialoby zwarcie (czesciowe lub calkowite) to silnik rozpedzalby sie tylko na chwile albo predkosc obrotowa bylaby za duza. Powtorze jeszcze raz pytanie: sprawdziles sam silnik?
To może być termicznie przypalony brud. Gdyby uzwojenia były zwarte, silnik by nie ruszył, a bezpieczniki by poleciały. Negatywny wpływ na temperaturę to ma.
roberto7727 Wygląda na wadliwy silnik. Jakieś zwarcie w uzwojeniu niestety. Zdejmij dekiel, wyjmij wirnik i profilaktycznie posprawdzaj jak wyglądają uzwojenia.
Nie chodzi mi o zatrzymany wirnik tylko oczywiscie o moment przyspieszania silnika Podczas przyspieszania jest ta sama opcja co przy zwartym uzwojeniu. Silnik tak czy siak musi wystartować z prędkością kątową równą 0. No chyba, że mówimy o sytuacji, gdzie wirnik silnika już się kręci i wtedy uruchamiamy zasilanie.
Raz że pogięłeś tarcze turbin przy rozkręcaniu - pewnie z tego tytułu coś trze. Zejście silnika z obrotów trakcie pracy, to niestety zwarcie w uzwojeniu.
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
Silnik ma regulację opartą na odczepach, próbując załączyć kilka na raz zrobił byś zwarcia pomiędzy uzwojeniami, silnik pracował by jak zwarty transformator ponieważ te uzwojenia są w jednym obwodzie magnetycznym. https://obrazki.elektroda.pl/8873617900_...
Prawdopodobnie uszkodzone uzwojenie silnika. Przejrzyj połączenia i uzwojenia.
Twój silnik od suszarki, jest silnikiem asynchronicznym prądu przemiennego ze zwartym uzwojeniem rozruchowym. Prędkość obrotową w takich silnikach można regulować za pomocą przemienników częstotliwości, czy falowników. Ale to nie są urządzenia proste. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_elek...
Zwarcie uzwojenia silnika agregatu.
Silnik prawdopodobnie dostał zwarcia lub układ rozruchowy uszkodzony . Nie włączać do czasu konsultacji z monterem bo można spalić silnik. Jeżeli zwarte uzwojenia wymiana agregatu załatwi sprawę .
Kilkukrotnie wymieniałem kondensatory w silnikach jedno fazowych jednak nigdy nie dawały one efektu przygasania światła. Instalacja do wymiany w Twoim Domku :cry: . Kondensatora oczywiście jeszcze nie wymieniłeś ? Jeżeli po wymianie tak duży pobór prądu sie utrzyma, to silnik jest spalony / zwarte uzwojenia.
Wrzuć w google: Silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym , znajdziesz wszystko na ten temat, np. http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL...
Są tam stosowane silniki indukcyjne ze zwartym uzwojeniem pomocniczym. Pozdrawiam
Witam. Jest to silnik z pomocniczym uzwojeniem zwartym i waśnie one powodują nagrzewanie silnika,co dla tego typu jest zjawiskiem normalnym. Właśnie dlatego w większości były stosowane wentylatory. Pozdrawiam.
Mam wrażenie, że te ,,wynalazki" celowo przypisywane sa osobom zmarłym, po to by nadać im pozytywnego wydźwieku. Co do Silników ze zwartym uzwojeniem rozruchowym to uczyłem się o tym na maszynach, ale nie sądziłem , że ktokolwiek to wykorzystuje, wiedząc ze poza mikromocowymi zastosowaniami to najgorszy z typów indukcyjnych. W klimatyzacji szeroko wykorzystuje...
Silnik miał zwarte uzwojenie, ale dodatkowo wytarła się obudowa w miejscu styku wałka tworząc luz bez możliwości naprawy. Sprzęt został oddany na elektro śmieci.
Między czarnymi a białymi jest 0 Ω, Multimetrem Kolega izolacji nie sprawdzi. Ten pomiar wskazuje uszkodzenie silnika, zwarcie między uzwojeniem głównym a rozruchowym.
To jest zwykły włącznik termiczny, nie ma na nim minusa. Odłącz silnik wentylatora bo na nim masz stałą masę i leci przez uzwojenie silnika na włącznik.
Są trzy możliwości 1. Brak pojemności kondensatora ( dlaczego silnik startuje? ). 2. Częściowa utrata pojemności ( silnik może startować bez obciążenia gorzej z obciążeniem ). 3. Zwarcie na kondensatorze ( Silnik nie startuje, "buczy", znacznie się grzeje ). Nie zapomnij kolego również o silniku on posiada uzwojenie robocze i tzw. "rozruchowe" możliwe...
Na razie sprawdziłem... Oporność grzałki względem masy Czym :?: Sprawdź, czy silnika uzwojenia nie mają zwarcia do masy. Osusz go i przedmuchaj z pyłu grafitowego. Na początek jednak wymieniłbym na Twoim miejscu grzałkę na nową.
Eeo Twój silnik ma fabryczne uzwojenie.Ktoś wyciągnął dodatkowe przewody które normalnie były zwarte na uzwojeniu wewnątrz silnika. winyl2 Twój silnik był pewnie przezwajany i stąd masz trzy przewody.Po dokładnym obejrzeniu uzwojenia można stwierdzić jak jest połączony.Jeżeli są wyprowadzone trzy przewody uważam że śmiało możesz podłączyć do sieci.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
tłumaczenie translatora google z reliable shaded-pole motor http://www.electropedia.org/iev/iev.nsf/... silnik ze zwartym uzwojeniem pomocniczym.
Też mam takie przypuszczenia - silnik ma na tabliczce max 20 min pracy, a był zajeżdżany przez kilka godzin dziennie, jak wyleciał termik to wciskali i jechali dalej. ------- Silnik przewinięty - zwarte uzwojenia Dziękuje za pomoc. ZAMYKAM
Potwierdzam, absolutnie nie. PS. Jest to jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym uzwojeniem pomocniczym.
Witam ! Rzeczywiście jakieś nietypowe ustrojstwo.Jedyne co ci pozostaje to próba przewinięcia uzwojenia które wykazuje zwarcie. Prawdopodobnie w tym silniku są tylko dwa uzwojenia nawinięte na wspólnym karkasie. Można to sprawdzić po rozebraniu silniczka,trzeba go delikatnie rozpiłować w miejscach zgrzania. Jeżeli jest tak jak mówię ,to z przewinięciem...
Silnik do przewinięcia , zwarte uzwojenia. Powinny być dwa niezależne uzwojenia. Dwa pomiary pokazują wartość w ohmach reszta przerwe .
Silnik ma zwarcie na uzwojeniu - do smieci :)
Rzeczywiście jest to błąd związany z silnikiem: otwarty / zwarty obwód uzwojenia, luźne połączenie, błąd elektroniki - PCB Proponuję omomierzem sprawdzić oporności: uzwojenie silnika ~2Ω +/- 10% (wyjścia z silnika U-V-W) prądnica tachometryczna ~40Ω, Jeśli te pomiary będą prawidłowe to uszkodzona jest prawdopodobnie elektronika sterowania...
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
Jak nie kondensatory to zobacz zwarcie w uzwojeniu silnika lub coś z silnikiem?
A to nie jest tak, że styczniki nie wytrzymują "nawrotów"? Na szybko z jakiejś pracy" Ze szczególnie dużymi wartościami prądów przy załączaniu silników indukcyjnych można nic liczyć w następujących stanach ich pracy · przy powtórnym załączeniu jeszcze wirującego silnika, · przy nawrocie jeszcze wirującego silnika, · przy zwarciu...
Może jakieś zwarcie w uzwojeniu silnika?
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
lada zaczęła działać poprawnie... na obudowie mam wszędzie fazę Rozumiem skrót myślowy ale brzmi dziwnie, w takich wypadkach niestety trzeba powycierać kurz łokciami i podłączyć sprężarkę (najlepiej bez podpiętego silnika wentylatora) bezpośrednio pod 230v i sprawdzić czy ma przebicie (zamienić też na próbę przewody zasilające) a potem stopniowo podłączać...
Silnik na stół i sprawdzic bezpośrednio szczotki w szereg z uzwojeniem i zasilanie na drugie końce uzwojenia
Silnik ze zwartym uzwojeniem rozruchowym. Zawsze będzie miał ten sam kierunek momentu rozruchowego. Ale właśnie korzystając z faktu odbioru mocy od drugiej strony stojana uzyskasz to co chcesz. Jak widać pewien problem z powodu zanitowania łożyskowań.
Silnik może mieć zwarcie w uzwojeniu wirnika. Może dlatego padła płyta sterująca.
Pojemność kondensatora oznacza wielkość prądu. Czyli jeśli będzie nie dostosowana do silnika to w zależności od jego funkcji oznacza grzanie silnika lub niski moment rozruchowy. W przypadku zastosowania do rozruchu ma to mniejsze znaczenie ale ma. Weź jeszcze pod uwagę, że są silniki ze zwartym uzwojeniem rozruchowym.
silnik ma tylko obroty prawe, jest to jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym uzwojeniem pomocniczym
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
Robot wielofunkcyjny Hoffen T9532. W tym urządzeniu uszkodzony był wirnik silnika, zwarcie w uzwojeniu. Po przewinięciu wirnika jest start urządzenia, ale nawet po ustawieniu min obrotów wchodzi na najwyższe. Potem następuje nagłe zatrzymanie i kółko wyświetlacza z zielonego koloru na czerwone i błąd E4. Po wielu sprawdzeniach płytki wygląda ok. Ale...
Ale na pewno polecany schemat z postu #25 ma nadmiarową kropkę ... Czytam to już kilka razy i przyznam, że nie wiem o jaką kropkę chodzi. Może coś bliżej wyjaśnisz? Porównaj ze schematem z postu#1 - tam jest dobrze. Widziałeś kiedyś uzwojenie w silniku zwarte kondensatorem? Aczkolwiek tu pewno jeszcze włącznik rozruchowy w szeregu z uzwojeniem rozruchowym...
Dziękuję za wszystkie wskazówki, po wymontowaniu silnika okazało się, że zwarte jest uzwojenie wzbudzenia. Silnik jest już w zakładzie do przezwojenia.
Wystarczy, że w styczniku wykorzystasz złacze NC do zwierania stykow silnika. Po wyłączeniu zasilania silnika z wkrętarki aby go zatrzymać, trzeba zewrzeć jego uzwojenia.
Masa i wyprowadzony konektor połączone są najczęściej do końców uzwojenia pierwotnego, którego zwarcie wyłącznikiem zewnętrznym powoduje zatrzymanie silnika. Uzwojenie ma rezystancję najwyżej pojedynczych omów, więc miernik podręczny pokaże "zwarcie".
Zwiększyć pojemność kondensatora i próbnie bardzo dużo nawet 150 mikrofarad, dotykając powinno iskrzyć. Prądnica mając zwarcie między zwojowe wygląda jak nowa a nie wzbudza się za to silnik mając zwarcie uzwojenie się zabarwi . Można połączyć go jak silnik i zasilić z 230 V i powinien kręcić się i pobierać prąd znamionowy jak 2 kW 5-8 Amper. Jeżeli...
Uzwojenie wirowania zwarte, stąd ta rezystancja. Silnik do przezwojenia, a cena zależna od regionu kraju - i tyle.
Sprawdź czy nie masz wycieku z zespołu piorącego na silnik. Tutaj też może być przyczyna. Był z uszczelniaczem na termostacie i silnik miał zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniu prania (silnik przezwojony a termostat porządnie uszczelniony silikonem).
witam. Dzięki za odpowiedzi i porady. Silnik uszkodzony ,ewidentne zwarcie uzwojenia do obudowy. Jest dziś nowy już zamontowany ,jak narazie jest ok. Falownik nie zgłasza usterki więcjest OK. Dzięki Temat zamykam Pozdrawiam
Witam. Mam pytanie do szanownych forumowiczów :). Odkurzacz jak w temacie, pracował koło 5 lat i przestał, czasem ruszył jak go się lekko "kopneło", hmm proste, szczotki... faktycznie były to szczotki, kupione nowe, wymienione, odkurzacz zaczął pracować (wydaje się..) lekko głośniej, minęły 2 miesiące i szczotki zjechane jak oryginalne po 5 latach......
A czy taka fotka może śiwadczyć o przegraniu silnika ? No bo zwarcia ani rozwarcia uzwojenia nie mają.
zgadzam sie z Wojtkiem44,juz w takiej chinszczyznie wymienialem silnik,bo mial zwarte uzwojenie,wiec napewno zaczolbym od jego sprawdzenia:) Pozdrawiam:)
Witam. A co chcesz zmienić ? Kierunek czy ich ilość? proszę dokładnie przeczytać co napisałem wcześniej , nic nie trzeba zmieniać tylko zamienić końcówki (wyprowadzenia) uzwojenia rozruchowego Nie tylko, wystarczy jak zmienisz biegunowość jednego z uzwojeń ,może być na uzwojeniu rozruchowym , ale tak samo można zmienić na roboczym , a jak to jest silnik...
Opisz problem trochę dokładniej i jaśniej. Jeśli po włączeniu jest zwarcie i wyłącza bezpieczniki trzeba sprawdzić miernikiem uzwojenia silnika.
Problem polega na tym, że silnik bardzo mocno się nagrzewa, A to, że się nagrzewa, to może być uszkodzona izolacja uzwojenia czyli zwarcie miedzyzwojowe.
Witam ! Czy silnik buczy ? czy silnik nie reaguje na zasilanie ? Jeśli nie reaguje na zasilanie to może być przerwa w uzwojeniu, uszkodzenie wyłącznika wykluczyłeś sam. Jeśli silnik buczy to przyczyn może być kilka: zwarcie uzwojenia silnika, uszkodzenia kondensatora i uszkodzenie mechaniczne np. zatarcie łożysk lub wyrobienie się ułożyskowania. Pozdrawiam....
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
A w jakim celu chcesz to łączyć? Jak połączysz tak jak napisałeś to zewrzesz uzwojenia silnika.
Widzę, że musimy zacząć jeszcze wcześniej: Silniki elektryczne: 1 - silniki komutatorowe - szeregowe, - bocznikowe - uzwojony stojan/magnesy, 2 - silniki indukcyjne, - silniki klatkowe zwarte, - silniki pierścieniowe, - silniki jednofazowe, ----silniki z fazą rozruchową zwartą, np silniczek od pompki z pralki, ----silniki z rozruchem kondensatorowym...
Cześć! Jeśli silnik ma zwarte uzwojenie to po dłuższej pracy powinien się grzać. Spróbuj dołożyć równolegle jeszcze jeden taki kondensator. I napisz czy jest poprawa w startowaniu silnika. Kondensator możesz sprawdzić też w taki sposób: Włącz ten silnik i odłączaj ten kondensator na pracującym silniku. Powinno iskrzeć (tylko zachowaj ostrożność). Jeśli...
Witam . Może faktycznie kondensator ma wiekszą pojemność co powoduje grzanie silnika , jednak sprawdz czy dobrze masz podłączone uzwojenie robocze (grubszy drut) równolegle do zasilania i rozruchowe (cieńszy drut) szeregowo przez kondensator. A najlepiej to odłącz kondensator , włącz normalnie silnik , zewrzyj na chwile uzwojenie rozruchowe do momentu...
Nie wiem jak go jeszcze mogę sprawdzić Głównym objawem uszkodzenia, jest mniejsza prędkość obrotowa i intensywne grzanie się - to z powodu zwarcia w uzwojeniu.
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
Nie wiem co może się w takim silniki "zadymić" Na zwarciu silnika zawsze pali się uzwojenie. Jeszcze jedna sprawa, jeśli sprzęt był nowy to mógł wymagać dotarcia szczotek, ale na pewno nie było to powodem dymienia się z silnika.
Bardzo często przyczyną takiego zachowania silnika jest zwarcie, ale na statorze ( uzwojenia stałe). Objawy podobne jak przy zwartym uzwojeniu rotora ( wirnika). Silnik " buczy", występuje silne iskrzenie na szczotkach ( płynie duży prąd zwarciowy ), wirnik kręci się "ciężko", często czuć smrodek przypalonej izolacji...:cry:
Problemem był silnik, a konkretnie zwarcie w uzwojeniu. Wymiana na inny rozwiązała sprawę
Witam czy któryś z kolegów potrafiłby powiedzieć do czego służą te uzwojenia owinięte wokół magnesów? Bracia Hiszpanie tego nam nie zdradzą, ale po pobieżnych obserwacjach, uważam, że do stabilizacji strumienia magnetycznego w silniku. Piszesz o zwarciu tego uzwojenia, czy nie powstało już w Europie wschodniej na potrzeby lokalnego magika-elektryka?...
Czy aby czasem 22R za pomoca ktorego emitery mostkow tranzystorowych laczysz z masa to nie za duzo? Przez te rezystory plynie caly prad uzwojenia. Celem jest pomiar pradu a zarazem minimalizacja strat mocy. Reasumujac rezystor 1R Vref 0,8v. W chwili obecnej prad uzwojenia masz ograniczony suma rezystancji uzwojenia i 22R gdzie 22R to duzo wiecej niz...
Jest tak: silnik bez rozruchu berze o ile dobrze pamiętam 8-10x prądu znamionowego więc pytanie czy Twoja instalacja to wytrzyma (bezpieczniki będą wyskakiwać przy każdym starcie). Dodaj do tego jeszcze obciążenie jakie będziesz miał do rozpędzenia i okaże się że całość będzie b. ciężko wystartować. Sprawdź czy silnik - jego uzwojenia nie są zwarte...
i To wystarczy ???
Aby wykryć zwarcie w wirniku silnika kolektora, przykładam do niego stałe napięcie 10-50 woltów. Wirnik zatrzymuje się na uzwojeniu, w którym wystąpiło zwarcie.
Witam ! Kondensatory stosowane do rozruchu silników są kondensatorami do pracy krótkotrwałej. Podłączenie 230V na dłuższy czas niż rozruch silnika mogło doprowadzić do nagrzania kondensatora w efekcie do zwarcia kondensatora. Skąd Ciomateusz wiesz że wyłącznik odśrodkowy jest uszkodzony ?, rozkręciłeś silnik ? 4,4ohm uzwojenia pomocniczego sugeruje...
Jak masz miernik to sprawdz uzwojenia. Dostał zwarcia. na rozruchowym.
I tutaj jest całkowita zgoda. W chwili załączenia silnik jest w stanie zwarcia nieustalonego. Jeżeli silnik nie rusza to stan nieustalony przechodzi w stan zwarcia ustalonego. Wtedy przez uzwojenia nieruchomego silnika zasilanego napięciem znamionowym przepływa prąd nazywany prądem zwarcia. Jeżeli silnik nabrał obrotów to tutaj sprawę poboru prądu przejmuje...
Rozlacz mostki i zmierz rezystancje kazdej z cewek tzn U1-U2, V1-V2, W1-W2. Jezeli nadal jest roznica taka duza to oznacza ze jest skrot uzwojenia - zwarcie miedzy zwojowe. Silnik pracuje niepelnofazowo po dluzszej pracy moze sie spalic. Jezeli masz miernik cegowy to mozesz sprawdzic czy rowno sa obciazone fazy.
Gdyby nie było różnicy po między silnikiem klatkowym a pierścieniowym to po co by nawijano uzwojenia taśmą, wyprowadzano ich końców do pierścieni i bawiono się w pierścienie i resztę? Druga sprawa to samo wykonanie silnika. Silnik silnikowi nie równy. Inaczej jest konstruowany taki w którym start/stop odbywa się co minutę a inaczej do wentylatora. Przeciążenie...
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
mr.Sławek dlaczego silnik zwalnia jak robię zwarcie w uzwojeniu wtórnym transformatora ? Witam. Może być tak,że przy zwarciu "siada" napięcie strony pierwotnej.
a stosuje się zewnętrzne cewki w silnikach jednofazowych? do czego one służą? Nie stosuje się żadnych cewek zewnętrznych w silnikach indukcyjnych klatkowych, do "wytwarzania " fazy rozruchowej/ pomocniczej stosuje się kondensatory, bądź w przypadku silników mniejszej mocy uzwojenie rozruchowe o powiększonej rezystancji, bądź tzw. zwój zwarty.
Dzięki - to jest strzał w 10-kę ! Faktycznie wentylatory są typu jakiego szukam i jest ich "w bród".
Prawdopodobnie udzkodzenie silnika. Serwo broniac sie przed uszkodzeniem przez prwadopodobne zwarcie uzwojenia wystawilo blad F2816 wstrzymujac proces uruchamiania. Przy kilkukrotnej probie wystapilo oszukanie ukladow zabezpieczenia ( lub ich uszkodzenie - taki pech ) i maszyna wystartowala z wiadomym skutkiem. Czy dym poszedl z mudulu serwa czy silnika...
A ten silnik z kondensatorem do rozruchu od pralki automat Polar i inne? Sedno sprawy wyjaśnił Ci już (at)wesolyyyy ; A potem jak działa silnik indukcyjny jednofazowy ze zwartym uzwojeniem pomocniczym. To są całkowicie odmienne rodzaje silników, dla pewności należałoby zbadać jak ten tytułowy silnik jest zbudowany (najprawdopodobniej jest to jednak...
Jeśli są zwarte zwoje w jednym uzwojeniu fazowym, to przy połączeniu w trójkąt mamy zwarcie dwóch wyjść falownika. Jeśli przepniemy w gwiazdę, to w szereg ze zwartym uzwojeniem dajemy dobre i bezpośredniego zwarcia dwóch wyjść falownika nie ma. Oczywiście silnik nie będzie działał prawidłowo, a przeciążenie i tak wystąpi.
Jeśli podmieniłeś wszystkie kondensatory elektr. w układzie capstan -servo i zastosowałeś wszystkie porady,to kup zamrażacz i jak usterka się pojawi spryskaj układ silnika (chyba jakiś M)jak pomoże to nowy capstan-silnik bo pewnie i mogą być uzwojenia zwarte co przegrzewa silnik, uzwojenia mogą być również wytarte przez koło zamachowe i na to samo wychodzi(miałem...
Zawiesza sie wylacznik rozruchowy zwierajac non-stop uzwojenie rozruchowe lub silnik ma zwarcie miedzyzwojowe powodujac zwiekszenie pradu uzwojenia roboczego - dlatego nie wylacza sie rozruch. ----------------------- oj, nie doczytalem, jesli to mruczenie silnika, to znaczy silnik nie rusza tylko stoi, to kolega wyzej juz napisal ;)
Niestety..., silnik grzeje się mimo że podłaczałem go na wszystkie możliwe sposoby..., wiec albo wyrobione łożyska albo zwarcie na uzwojeniu. Silnika nie da się użytkować.
Uzwojenie silnika do sprawdzenia. Zwarcie do masy?, zwarcie zwojowe ?
Mozliwe uszkodzenie kondesatora lub zwarcie pomiedzy uzwojeniem kondestora a uzwojeniem bez tego elemnentu. Sprawdz kondesator. Potem czy niema zwarcia i pomiar rezystancji uzwojenia ,czy nie ma zwarcia uzwojenia do obudowy.
No nie, to jest silnik z pomocniczym uzwojeniem zwartym, czyli indukcyjny, a obroty takiego silnika zależą od napięcia w bardzo małym stopniu, (do poślizgu krytycznego) więc nie można tu regulować prędkości za pomocą napięcia. Ten regulator jest przeznaczony do silników komutatorowych jak w odkurzaczu, albo w wiertarce.
zewrze uzwoi pierwotny zewrze uzwoi stojan zewrze uzwoi trafa
blokada drzwi pralka sprawdzić gorenje mazda centralny monta telewizji
resetowanie baterii kettler sterownik
TD Systems: Affordable Spanish TV Brand Overview Sony RCD-W100 - Problemy z finalizacją płyt CD