Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Gwizd i ładowanie 13,5v to efekt zwarcia międzyzwojowego uzwojenia stojana. Pozdr.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
Witam. Diody sprawdzone ? Szczotek w tego typu agregacie nie ma. U mnie były zwarte uzwojenia stojana , oraz uszkodzony regulator AVR . Jeśli przy częstotliwości 50 Hz masz 290V pod obciążeniem , to najprawdopodobniej AVR jest uszkodzony . Ja mam wymieniony AVR na elektroniczny typ: AVR 20 .
Jeżeli kontrolka żarzy się podczas pracy silnika to mamy jeden z przypadków niesprawny regulator napięcia , zwarcie uzwojenia stojana z masą, albo zbyt duża rezystancja w obwodzie ładowania
Najczęstsza przyczyna w tych alternatorach to zwarcie uzwojenia stojana do masy -z starości.P
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
Zwarcie w uzwojeniu stojana.
Logicznie myśląc, gdyby przyczyną było zwarcie w uzwojeniu stojana i byłby to stan trwały, to dlaczego iskrzenie nie wystąpiło przy pierwszym uruchomieniu silnika po wymianie wirnika, a dopiero po pewnym czasie (identycznie było po naprawie w serwisie).
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Nic nie powróci praktycznie to zbieg okoliczności jak tam jest Denso obudowy nie pękają tylko jest wypychanie stojana w kierunku wirnika i następuje przetarcie a jednocześnie zwarcie uzwojenia stojana do masy.P
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Kupiłeś zamienne śmieci, zamiast oryginalnych części. Prawdopodobnie masz zwarty zwój, w uzwojeniu stojana.
A to nie jest tak, że styczniki nie wytrzymują "nawrotów"? Na szybko z jakiejś pracy" Ze szczególnie dużymi wartościami prądów przy załączaniu silników indukcyjnych można nic liczyć w następujących stanach ich pracy · przy powtórnym załączeniu jeszcze wirującego silnika, · przy nawrocie jeszcze wirującego silnika, · przy zwarciu...
Jeśli lampka kontrola żarzy się podczas pracy silnika to mogą wystąpić następujące usterki: - Duża rezystancja przejścia w obwodzie ładowania akumulatora - przeczyścić wszystkie styki. - Uszkodzony regulator napięcia -wymienić - Zwarcie uzwojenia stojana z masą - zlikwidować - Przerwa w diodzie dodatniej lub ujemnej (diody wysoko prądowe)- wymienić...
nie podałeś podstawowej informacji tzn czy w czasie rozruchu siada ci napięcie na aku czy nie jeżeli tak to problem tkwi w rozruszniku(zwarcie uzwojenia stojana) jezeli napiecie jest ok i słychać tylko klepanie elektromagnesu to szukaj złych styków przewodów tak jak to juj inni wcześniej pisali jezeli ok to znowu rozrusznik(przerwu w uzwojeniu stojana...
Witam. Jeżeli nie świeieci ci się kontrolka ładowania po przekręceniu stacyjki to masz na pewno albo zużyte szczotki w alternatorze lub uszkodzony regulator napięcia. Jeżeli jest to alternator w silniku Isuzu jak się domyślam bo sam taki posiadam tylko że 1,7TD sprawdź dokładnie alternator gdyż po dłuższej eksploatacji dostają zwarcia uzwojenia stojana.
Masz zwarcie w uzwojeniu stojana ewentualnie klatkę wirnika do blach. Raczej stawiam na stojan.
Kolejną przyczyną iskrzenia może byc zwarcie w uzwojeniu stojana.
Witam, wg mnie nie działa prawidłowo pompa, to że się luźno obraca i słychać ją podczas pracy nie świadczy jeszcze o tym, że pompuje. Tego typu pompy nagrzewają się bardzo tylko w wypadku kiedy wirnik wpada w oscylacje - nie kręci się, powoduje tylko drgania. Na wirniku tych pomp jest zamocowany element, który powoduje (ustala) obroty w jednym kierunku....
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Odłącz uzwojenie od mostka diodowego i sprawdź diody, prawdopodobnie jedna ze wzbudzeniowych jest przepalona. Kolejną możliwą usterką może być zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana, wtedy należy wymienić stojan na nowy.
Tylko iskrzy, czy się grzeje, dymi i śmierdzi ? Jeśli tylko iskrzy to do wymiany szczotki i komutator wyczyścić/przetoczyć. Jeśli sie grzeje i śmierdzi to albo zwarcie w uzwojeniu stojana, albo wirnika. Po rozebraniu , powinno być widać zwęgloną izolację uzw. stojana, w przypadku wirnika jedynie specjalne urządzenie może stwierdzić zwarcie/ przerwę...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
I w końcu coś mądrego ,pasek piszczy bo zwarcie robi uzwojenie stojana (max obc.} suchy brak objawów.Pomaga wymiana lub lakierowanie (nie zawsze!!!!!!!!!!!).
Nie wiem co oznacza ten skrót , z Angielskiego może to być Central Iluminations Generator (C.I.G.) co może po maszemu oznaczać centralny lub automatyczny włącznik świateł.Dzięki za informację. Problem został rozwiązany , przyczyną grzania się alternatora było niewielkie zwarcie uzwojenia stojana do masy. Wiem podałem, że stojan w stosunku do masy nieskończoność...
Miałem ten sam problem w astrze 1,7TD isuzu gdzie obrotomierz jest elektroniczny i sterowany z alternatora, w alternatorze miałem zwarcie na uzwojeniu stojana najczęściej objawiało to się przy wjechaniu w wodę.
W rozruszniku samochodu innej marki przyczyną braku kręcenia wirnika okazało się zwarcie jednej połowy uzwojenia stojana od strony masy przy szczotkotrzymaczu. Małe odgięcie przewodu uzwojenia (z płaskownika miedzianego) o ok. 0,5mm pomogło uruchomić rozrusznik.
Problem z tym, że pytający nie wziął do ręki miernika. Ponieważ z opisów wynika, że urządzenie dawało efekt przeciążenia. Raczej nie należy zakładać zwarcia na diodach więc pozostaje zwarcie na uzwojeniu stojana.
multimetr cyfrowy Model 716,str .24 instrukcja ,test układu ładowania wyświetlanie przemiennie symbole: ,noC9" lub ,ALE".Prawdopodobnie zwarcie do uzwojenia stojana do masy lub uszkodzenie mostka prostowniczego, kup i od razu będziesz wiedział co szukać ,ja mam i nie szukam.
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
Witam . Warto sprawdzić wirnik na "brzęczyku" czy faktycznie ma zwarcia w uzwojeniu . Ale koniecznie należy sprawdzić stojan . Zwarcie występujące w uzwojeniu wirnika powoduje znaczne zmniejszenie obrotów silnika . Przyczyną nagrzewania może być sam komutator . Być może wystarczy go przetoczyć . Proszę pomierzyć prąd pobierany przez szlifierkę . Pozdrawiam...
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Uzwojenia stojana nie noszą śladów przegrzana? Bo może być tak ,że uzwojenia dostały zwarcia i się nagrzewają zbyt mocno i przez to obudowa się grzeje. Dodano po 1 Albo może podczas szlifowania za mocno docisnąłeś do powierzchni szlifowanej i to spowodowało nagrzanie się obudowy.
saskia W tym silniku nie musisz nic przewijac i nie potrzeba żadnych magnesów. Jedyny problem to obroty przy których tzw. magnetyzm szczątkowy bedzie powodował wzbudzenie go jako prądnicy. No ale można uzwojenia wirnika oddzielić od stojana i zrobić prądnicę obcowzbudna (chyba tak to sie nazywa, bo nie pamiętam). W każdym bądź razie jesteś w lepszej...
Jak sprawdzić czy silnik jest sprawny? Zmierz rezystancję pomiędzy fazami dokładnym multimetrem który zmierzy opór rzędu 1mOhm. Zmierz czy uzwojenia nie mają zwarcia do stojana.
Może to moja wina, ale nie rozumiem co oznacza stwierdzenie założyłem nowy zestaw. Mowa o alternatorze, czy np regulatorze? 1200 obr/min to żadne wysokie obroty. Ja sugerowałem, że spada prąd wzbudzenia na wirniku. A to może dziać się za przyczyną marnego połączenia szczotek, zużycia lub owalizacji pierścieni ślizgowych. Możliwe jest także np rozlutowanie...
Uszkodzenie uzwojenia stojana (zwarcie międzyzwojowe) może dawać takie objawy, tracisz wtedy moment obrotowy. Raczej zmiana sprzętu na nowy wchodzi w grę,
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Koledzy, mam pytanie odnośnie podobnego silnika komutatorowefgo jednofazowego. Ogólnie obwód wygląda tak że prąd najpierw przepływa przez jedno uzwojenie stojana później idzie na wirniki (komutator) następnie przechodzi przez drugie uzwojenie stojana. (Silnik chyba od odkurzacza). Chcę podpiąć sam stojan do 230 żeby stowrzyć elektromagnes. Czy można...
Po ostatniej ciężkiej pracy mojej wiertarki Cedric Power Tool VM-BC003 o mocy 1000 W, zagrzał się stojan i niestety, uzwojenia się zwarły. Wyjąłem stojan, wyjąłem uzwojenia, ale podczas wyjmowania drut się poszarpał. Chcę spróbować nawinąć, ale nie doszedłem do tego w jaki sposób. Jedno z uzwojeń, wygląda, że jest nawinięte w prosty sposób, tak jakby...
uzwojenie stojana jest innego koloru To zły znak. Prawdopodobne zwarcie międzyzwojowe.
Sprzedaj . Możesz oddzielnie odzyskać miedź i żeliwo. Zwarcie uzwojeń w jednym uzwojeniu znaczy zakłócenia pracy w drugim uzwojeniu. Bo rdzeń stojana jest wspólny.
Witam, przepraszam że odświeżam temat. Chciałbym się dowiedzieć czy zwarcie zwojowe w uzwojeniu stojana silnika komutatorowego może spowodować uszkodzenie uzwojeń wirnika (zwarcie lub przepalenie drutu uzwojeń http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://ise.pl/index.php?option=com_jfusi... czy te...
uzwojenie rozruchowe włączane za pomocą takiego przekaźnika rozruchwego,nie kondensatorem. Na jakiej zasadzie on działa? Na jakiej zasadzie działa zwarte uzwojenie na stojanie w silniku 1 fazowym indukcyjnym? Wiem, że dzięki niemu silnik ruszy ale na jakiej zasadzie? Silnik komutatorowy ma moment początkowy czy moment jest równy zero ? W odkurzaczu...
Uzwojenie stojana szeregowo z uzwojeniem wirnika (wejście przez szczotki). Zwarcie 5-6 to właśnie połączenie jednej szczotki z jednym końcem uzwojenia stojana. Druga szczotka i drugi koniec uzwojenia stojana idzie do zasilania. Czujnik obrotu do czujnika obrotu. Kierunek obrotu silnika zmieniasz poprzez zmianę podłączenia szczotek. Pozdrawiam GREGOR
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
Według pomiarów które przeprowadziłem stojana, czyli opór i przejście to nie ma zwarcie, chyba że taki pomiar nie jest wystarczający. Tym sposobem nie sprawdzisz czy uzwojenie stojana nie ma zwarcia między zwojowego. Zasil z uzwojenia wtórnego jakiegoś transformatora jedną cewkę i zrób pomiar napięcia na drugiej, później odwrotnie. Jeżeli wyniki pomiarów...
Stojan, wirnik, uzwojenie stojana zwój zwarty, obejma łożyskująca. Szukaj silnik ze zwartą fazą rozruchową albo pomocniczą.
lekko nie miały to przyznam , każę mu klęczeć na grochu przez 2 dni twarzą do ściany, i żuć ryż bez wody. Gdyby nawet przyjąć że sprzęt był do bani , to objawy jego uszkodzenia były wcześniej widoczne, a nie dopiero jak ; nagle stanęły w ogniu. Nie reagowały na wyłącznik, musiałem odłączyć kabel. Szczotki stopione/spalone jak na zdjęciach. A więc moja...
Mało z tym, że trzeba odlutować końce uzwojeń stojana od mostka, to jeszcze pomiar ich miernikiem nie do końca jest miarodajny, najlepiej sprawdzać żarówką 21W podłączoną szeregowo do akumulatora. Chyba, że któraś dioda ma przebicie/ zwarcie, wtedy od razu wiadomo, że mostek do wymiany (miernik będzie tak samo piszczał przy zwarciu diody - jak i uzwojenia...
Zmierz pobierany prąd przez urządzenie ,prawdopodobnie będzie większy od znamionowego przez częściowe zwarcie uzwojeń niestety.Iskrzenie jest oznaką końca żywota urządzenia.Najlepiej przebadaj wirnik i uzwojenia stojana
Witam. Mój stary agregat YAMAHA ET 600 A uległ uszkodzeniu. Zwarła się dioda w wirniku. Jest to prawdopodobnie konstrukcja samowzbudna gdzie jedno uzwojenie stojana jest uzwojeniem roboczym, drugie uzwojenie stojana jest podłączone d kondensatorem. Natomiast uzwojenie wirnika jest zwarte poprzez równoległe połączenie diody i rezystora 15kOhm. Uszkodzona...
Kolego termiczny w silniku jest bezpośrednio w obwodzie sterowania Kolego ,,zimny" :D . To się zgadza, niestety u Kolegi (at)kostekk ten wyłącznik bimetaliczny, bądź jego wyprowadzenia ewidentnie zwarły się z uzwojeniem stojana. Jeżeli silnik zachował prawidłowa rezystancję izolacji w stosunku do obudowy, odłączyć go zupełnie, a stycznik uzupełnić...
Alternator potrafi wyć gdy nawet jeden zwój w uzwojeniu stojana jest zwarty , jest to trudne do wykrycia . W takim wypadku nieobciążony alternator dość silnie się nagrzewa a nawet potrafi się spalić po kilku godzinach jazdy.
Żeby wyjaśnić co do czego to trzeba by przedrukować instrukcję i do niej raczej zajrzyj. Natomiast przy pomocy samego multimetru sprawdzisz, lecz nie wszystko. Sprawdzisz tym ciągłość uzwojenia, zwarcie do masy, w stojanie to łatwiejsze, a w wirniku musisz znaleźć wycinki komutatora które odpowiadają uzwojeniu w żłobku. I tak obracając sprawdzasz kolejno...
na początek sprawdź czy wirnik (jeden z końców) nie ma zwarcia do masi i czy jest ciągłość uzwojenia, to samo zrób w przypadku stojana, sprawdź ciągłość pomiędzy uzwojeniami i zwarcie do masy. Później pomyślimy dalej....
Wirnik jest na 90% w porządku - regułą jest zwarcie uzwojenia twornika do masy. przewijanie stojana (ok 100zł) lub swap z innego alternatora.
Wirnik można również sprawdzić w prosty sposób, zasilając go napięciem z akumulatora. Po podaniu napięcia na pierścienie powinien przyciągać do siebie stalowe przedmioty. Jednocześnie przy odłączaniu jednego z przewodów zasilających powinien powstać łuk elektryczny jak przy każdej cewce zasilanej prądem stałym.Jest to bardzo prymitywny sposób ale pozwalający...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
świadczy że regulator napięcia jest dobry i najprościej będzie wymienić cały alternator? Dokładnie. Ja obstawiam zwarcie na stojanie. Lata swoje robią i rdzeń puchnie od korozji zwierając druty uzwojenia.
A dioda równolegle do rezystora mocy nie spowoduje zwarcia w silniku i przepalenia uzwojenia stojana? Rezystor pomiarowy prądu ma wartość bardzo małą, rzędu 0.1-0.05 Ohma..
To odłącz całkowicie silnik od włączników, ale zrób wcześniej zdjęcia jak co jest podłączone. Pomierz multimetrem rezystancję uzwojeń bez podłączonego kondensatora. Powinny być takie same lub różnić się max kilkoma dziesiątymi do 2 ohmów. Wartość "0" to zwarcie na stojanie. Jeśli uzwojenia będą w porządku to pogrzeb (jeśli masz czas i chęci) w przełączniku...
Zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana alternatora .Zbyt obciążony alternator(czytaj jakieś superszybkie ładowarki telefonów,przenośne lodówki, dodatkowe lampki i świecidełka,oświetlenie podwozia,dodatkowe Halogeny wzmacniacze muzyczne o mocy przekraczającej połowę mocy alternatora leżące w bagażnikach-nawet ja "stary wyga" nie raz jestem zaskoczony...
Napisałeś coś takiego: Podłączenie wtyczki z trzema przewodami pod regulator powoduje wyczuwalny spadek obrotów silnika i napięcie rzędu 35V na zacisku U+ oraz nadmierne nagrzewanie się tego ustrojstwa. A więc skoro grzeje się bez jakiegokolwiek obciążenia zewnętrznego to zapewne przyczyna wewnątrz. Aż się boję, że stojan umyłeś jakimś rozpuszczalnikiem...
Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli -- uzwojenie stojana na przebicie do masy, wszystkie...
Prądy zwarcia dwufazowego, płynąc przez uzwojenia stojana wytwarzają srumień fi z indxem t nieruchomy względem stojana o kierunku prostopadłym do osi fazy A. Uzwojenia wirnika odczuwają ten strumień jako wirujący w kierunku przeciwnym do kierunku wirowania wirnika. Polecam tobie książkę panów Jan Machowski oraz Stefan Bernas"Stany nieustalone i stabilność...
Widzę, że musimy zacząć jeszcze wcześniej: Silniki elektryczne: 1 - silniki komutatorowe - szeregowe, - bocznikowe - uzwojony stojan/magnesy, 2 - silniki indukcyjne, - silniki klatkowe zwarte, - silniki pierścieniowe, - silniki jednofazowe, ----silniki z fazą rozruchową zwartą, np silniczek od pompki z pralki, ----silniki z rozruchem kondensatorowym...
Witam........ Ze schematu wynika że jeden biegun uzwojenia wzbudzenia jest połączony do masy, natomiast uzwojenie stojana nie.Jeśli tak jest u Ciebie,to masz zwartą którąś diodę od strony masy.Sprawdź jeszcze te 3 diody które idą do punktu 61. http://arecki113.republika.pl/schematy/m... Powodzenia........
Uzwojenia w stojanie nie padają najwyżej zwarcie do masy ...a diody wzbudzenia... ???
Witam - możliwe że uzwojenie stojana ma zwarcie , proszę sprawdzić czy czujniki halla są całe , może są uszkodzone . Dodano po 46 https://obrazki.elektroda.pl/4948111000_...
Właśnie tego się najbardziej obawiam że może to być silnik. Tylko pytanie czy nastąpiło uszkodzenie izolacji w uzwojeniu stojana czy może zwarcie w samym wirniku (stąd iskrzenie na komutatorze i wybijanie zabezpieczeń), może da się dokupić sam wirnik. Na początku jednak sprawdzę szczotki. Dziękuję
Ten silnik to tzw. silnik jednofazowy z dodatkowym zwartym uzwojeniem pomocniczym (rozruchowym). To uzwojenie widoczne jest w postaci pętli z grubego drutu na stojanie silnika. W trakcie normalnej pracy po rozruchu prad w tym uzwojeniu jest niewielki. Brak jednak wirnika powoduje przepływ dużego prądu w tym uzwojeniu rozruchowym i straty (nagrzewanie...
Kolega Motronik ma rację może to być zwarta dioda. Ja dodam od siebie spalenie uzwojenia stojana. Tak czy inaczej alternator do ponownej rozbiórki.
Nie zmokła działała normalnie i nagle zaczęły się zmniejszać obroty,potem zaczęło się dymić z silnika Dodano po 16 Nie wiem jaki ma pobór prądu znamionowego bo akurat to jest starte a nie mam instrukcji do niej,pewnie uzwojenie stojana ma zwarcie i stąd ten gorący przedłużacz także
Spadek napięcia przy wzroście obrotów silnika wskazuje na niesprawność alternatora. A może to być zużycie szczotek, zużycie pierścieni ślizgowych, przerwa w połączeniu pierścień-uzwojenie wirnika lub zwarcie na uzwojeniach stojana.
Jak w prosty sposób zweryfikować uzwojenie stojana alternatora Denso 104210-5710. Interesuje mnie sposób połączenia uzwojeń wewnątrz stojana (prawdopodobnie "podwójna gwiazda"). Na załączonym zdjęciu widok tego stojana. Mostek diodowy zwarty a pasuje upewnić się co do sprawności stojana.
Masz zwarcie uzwojenia do obudowy. Silnik do przewinięcia. Możesz ewentualnie poszukać miejsca zwarcia miedzi ze stojanem, może podszedł jakiś kawałek metalu i da się to naprawić bez przewijania.
Witam - proszę wziąść lupkę i dokładnie sprawdzić uzwojenie stojana ( może jest zwarcie ) . Dodano po 38 https://obrazki.elektroda.pl/8009347000_...
Tak jak Ankuch napisał sprawdż cewki rozrusznika czy nie mają zwarcia. Ja sprawdzam na " żarówkę". Po rozkręceniu rozrusznika wpinam w obwód żarówki uzwojenie stojana i jednym przewodem dotykam do uzwojenia stojana a drugi przykładam do obudowy. Jeżeli jest zwarcie to żarówka świeci lub zaczyna się palić izolacja w miejscu przetarcia emalii. Sposób...
Bezpośrednio do 230 V go. ( Ostrożnie - sieć potrafi zabić) Czyli szary (wspólny - com) do zera sieci. Kierunkowe ( czyli przeważnie czarny i brązowy) spiąć kondensatorem i fazą dotykać brązowego lub czarnego. Siłownik powinien się wysuwać lub wsuwać. Jeśli tylko buczy to najpierw dokup w elektryku nowy kondensator ( nie musi być oryginał, wystarczy...
Jeśli silnik (stojan czy wirnik?) jest gorący to w uzwojeniu jest zwarcie. Tylko wymiana, przezwajanie nieopłacalne. Daj zdjęcie całej wkrętarki, kolega ma 2 garaże takiego szrotu, może akurat będzie taka.
Witam Ja stawiam że nastąpiło zwarcie międzyzwojowe w jednej z połówek uzwojenia stojana (bardzo rzadka usterka ale możliwa). Powodem moich przypuszczeń jest fakt zaczernionego filtra z jednej tylko strony oraz nadmierne grzanie. Trzeba dokładnie sprawdzić rezystancję obu połówek (muszą być jednakowe). Pozdrawiam
Przegrzane uzwojenie stojana. Wyprowadzenie przewodu ze stojana do szczotek (izolacja) wyraźnie przegrzana. Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę.
Odwrócenie zasilania byłoby zabójcze dla sterownika, chyba, że ten radzi sobie ze zwarciami a i silnikowi nie będzie wesoło. Niemniej jeśli umiałbyś ograniczyć prąd w odwrotnym zasileniu silnika to pomysł ma szanse zadziałać - rezystor to dość stratne rozwiązanie, może PWM?. Silnik pewnie nie ma osobnego dostępu do uzwojeń wzbudzenia bo można by było...
Witam ! Diody na wirniku należy oddzielić od uzwojenia i rezystora / jedną końcówkę / , wówczas dokonać pomiarów. Rezystancja obydwu cewek zbliżona , rezystory ok 15k ,diody w jednym kierunku. Stojan - dwa niezależne uzwojenia , główne i wzbudzenia zwarte przez kondensator / naprawiałem prądnice gdzie był 14 mikro /. Czy kondensator oryginalny był 8...
Solidne sprawdzenie polegać powinno na sprawdzeniu przede wszystkim: ewentualnego "przebicia do masy" -zwarcia do masy uzwojenia stojana lub wirnika informacja o ilości przewodów niepełna: sa wersje z trzema wyprowadzeniami ze stojana-jedno ze środka, wewnętrzne połączenie cewek Podłączyć w celu sprawdzenia należy: zmostkować wyjście z dowolnej szczotki...
Buczenie to raczej nie łożyska, prędzej coś nie tak z uzwojeniem. Może być i zwarcie międzyzwojowe albo uszkodzony prostownik silnie obciąża stojan. Alternator nie grzeje się nadmiernie?
witam mam takie zapytanie czy są jakieś urządzenia elektroniczne do rozruchu silnika pierscieniowego? chodzi mi o jakieś urządzenie które podłącza się zamiast oporów rozruchowych. wprawdzie nie spotkałem się z takim urządzeniem, ale może ktoś coś takiego widział. w końcu technologia poszła troszkę do przodu. wiem że wirnik można zewrzeć i podłączyć...
NA czole z jednej strony stojana lub z drugiej jest zwarcie między uzwojeniem pracy i rozruchowym.
Najlepiej osobnym regulatorem, poza pralką... (pewnie nie masz). Sprawdź na "oko" wygląd komutatora wirnika (brak widocznych wypaleń); miernikiem uzwojenia stojana; ewentualnie zwarcia wirnika i stojana do masy. Ale najpewniej, jak zaniesiesz silnik do warsztatu przezwajania, tam Ci dokładnie sprawdzą. Pozdrawiam. PS. Prądniczka tacho w ostateczności...
Może być tak, że tylko wirnik uległ zwarciu. Nie chcę wchodzić w czyjeś buty i udawać autorytetu w tym temacie, ale w moim odczuciu to tylko sprawa wirnika. W zawodowej praktyce (choć nie przezwajam silników) nigdy nie spotkałem się z uszkodzeniem uzwojeń stojana. Zawsze był to wirnik z uszkodzonym uzwojeniem poprzez zwarcia międzyzwojowe. Oczywiście...
Zwarta dioda powoduje asymetrię pola EM stojana, i uzwojenie w sposób charakterystyczny piszczy. Pasek klinowy płaski-mikrorowkowy, czy zwykły?
Przyczyną zbyt dużego prądu pobieranego przez silnik mogą być zwarcia zarówno w uzwojeniu wirnika jak i stojana lub przerwa w uzwojeniu stojana (brak wzbudzenia, silnik nie rusza albo rusza z małym momentem i wchodzi na bardzo wysokie obroty). Może ten wyłącznik jest źle dobrany albo uszkodzony.
takie iskrzenie jak na filmiku to objaw zerwanego drutu na wycinku komutatora (przerwa w uzwojeniu),może być to również zwarcie na jednej z cewek stojana,
uzwoi stojan stojan zewrze schemat uzwoi stojan
napięcie świetlówki laptopa seicento klema kolektor toyota corolla
instalacje wyspowe odzyskiwanie danych dysku
Medion MD 18861: Pełna bateria, brak działania Błąd pamięci w spawarce ESAB - przyczyny i rozwiązania