Jeśli siłownik posiada krańcówki, wystarczy zastosować przekaźnik z przynajmniej dwoma stykami zwiernymi i rozwianymi . Gdy mikro przełącznik zostanie zwolniony styk rozwierny załączy przekaźnik . Ten z kolei poda napięcie na otwarcie siłownika . Po powrocie mikro przełącznika do stanu pierwotnego,przekaźnik się rozłączy i poda napięcie na zamknięcie...
Chyba standardowe uszkodzenie - podłączenie zasilacza 12V pod rotomat . Jeden zegarmistrz się do mnie zwracał aby mu to zrobić . Ten scalak to procesor i raczej nic z tym nie zrobisz bez przerobienie na Atmega . Rotomat zegarmistrza nie miał stabilizatora i był zasilany bezpośrednio z zasilacza 3V . Po podłączeniu pod zasilacz 12V oczywiście wszystko...
Dołożyć zewnętrzny blok z mostkiem H na tranzystorach lub przekaźnikach. Szczegóły można omówić gdy napiszesz co tam teraz masz i jakie masz wymagania co do prądów.
Firma Elmes ma w swojej ofercie sterownik do rolet. Patrz na www.elmes.pl
W linkach, które podałem jest opisana zasada działania oraz budowa silnika krokowego. Po przeczytaniu zawartości z linków będziesz wiedział czy można zastosować silnik krokowy jako dynamo. https://botland.com.pl/blog/silniki-krok... https://amgautomatyka.pl/aktualnosci/jak... Mam nadzieję,ze wiedza...
Hasło dla ciebie - mostek H na przekaźnikach . I znajdziesz rysunki, opisy, a nawet animacje, jak to działa. I dopasujesz sobie wyprowadzenia swojego przekaźnika, bo w nocie katalogowej jest ładnie narysowane.
Ok tylko ja nadal nie mam zielonego pojęcia jak to podpiąć i czy coś poza nim silnikiem i dwoma krańcówkami jest potrzebne tak aby obróciło polaryzację.
Skąpo opisałeś zagadnienie, np. czy masz zasilanie 12 V=, skąd impulsy wejściowe, co zasilają owe kable po zmianie polaryzacji (silnik prądu stałego?) itp. Zatem, jaki opis - taka odpowiedź. Ja spróbowałbym to zrobić na przekaźnikach na szynę TH32. Zmiana polaryzacji na przekaźnikach standardowych; sterowanie przekaźnikiem bistabilnym. Krzysztof Podstawa
Nie miałem do czynienia z przekształtnikami tej firmy, ale w tych, które znam zmiana kierunku wirowania silnika odbywała się przez zmiane polaryzacji napięcia zadającego, tzn. napecie dodatnie to kierunek wirowania w lewo, a napięcie ujemne to kierunek wirowania w prawo. W Twoim przekształtniku jest to wejście nr 7 - "0 do +/- 10V".
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Witam. zetdeel jesteś pewny że ten układ działa zgodnie z założeniami autora?. Czy działa bez konieczności resetu przed każdą zmianą kierunku wirowania silnika?. Pozdrawiam.
Nie dasz rady wykonać takiego podłączenia bez odseparowania masy silniczka. Sam przełącznik potem to pestka. Obroty lewo i prawo uzyskujesz zmianą polaryzacji na zasilaniu silnika. Z racji odciążenia styków przełącznika, konieczne będą dwa przekaźniki.
Wiem jak zrobić coś takiego ale dla silniczka z magnetofonu :). Może robią też przełączniki na duże prądy :) http://obrazki.elektroda.net/15_11649882...
Do przełącznika jest doprowadzona masa! Tylko nie jest ona na stałe pociągnięta do silników regulacji. Tam następuje sterowanie zmianą polaryzacji. Skoro wyłącznik się wyciąga, to bardzo możliwe, ze jest on wspólny dla lewej i prawej strony. I wystarczy, że sobie poszukasz schematu z europejskiej wersji i będzie to jedynie różnica w położeniu regulatora...
Skoro silnik działą lewo/prawo to znaczy, że gdzieś jest mostek H. Jeżeli jest na elementach dyskretnych można dorobić bramkowanie i uzyskać PWM.
1. Potrzebujemy sterować prędkością obrotową silnika. 2. Potrzebujemy zmienić kierunek wirowania silnika, tzn. zmiana polaryzacji +-. 3. Potrzebujemy, aby silnik po zadanym czasie się wyłączył, niezależnie od prędkości obrotowej oraz kierunku. Czas od 1 do np. 20 min. Fajna opcja, jeśli po zadanym czasie, np. 10 min od załączenia, zmieni kierunek obrotów...
Chodzi o silnik liniowy pozycjonujący głowice w twardym dysku. To ma opór 12 omów, czyli przy 5V zasuwa przez cewkę ok. 400 mA. Mam zamiar to tak wysterować, żeby powstało coś w rodzaju szybkiego metronomu, powiedzmy 50 Hz. Zaraz popatrzę za mostkiem H i pewnie to będzie to. pozdrowienia Marcin P.S. Benji dziękuje i też pozdrawia :)
Sprawdź, we wtyczkach zamków wszystkich drzwi czy dochodzą impulsy +/- i -/+ sterujące silnikami siłowników. (zmiana polaryzacji ok.1s impulsów zasilających mikrosilniki siłowników podczas zamykania/otwierania)
To prawda jeżeli chodzi o precyzyjne ustalenie kąta obrotu, zachowaniem pełnego momentu obrotowego to silnik krokowy + mostek H + AVR
a siłowniczek centralnego zamka może być? najtańsze mają uciąg coś około 3kg i sterujesz jak zwykłym silnikiem DC (zmiana polaryzacji zasilania = zmiana kierunku ruchu)
Witam, potrzebuje w miarę prosty sposób badać zmianę polaryzacji napięcia. W urządzeniu będzie procesor więc proszę wziąć pod uwagę wykrywanie polaryzacji przez procesor (AVR). Napięcie pochodzi z 2 pinów innego urządzenia sterującego silnikiem 12DC. W stanie spoczynku napięcia na pinach to 2 minusy-prawdopodobnie hamowanie silnika. Zmiana polaryzacji...
Jak dobrać filtr przeciwzakłóceniowy do silnika z wycieraczek 24V DC - częsta zmiana polaryzacji. Silnik zakłóca obraz z kamery. Jest to wózek z kamerą i silnikiem. Proszę o pomoc w doborze filtra przeciwzakłóceniowego.
dziś przyjrzałem się dokładnie całość to jeden wielki analaog, masa W op, kluczy tranzystorowych rowniez w stopniu sterowania obrotami silnika ,sama zmiana polaryzacji dla kół realizowana jest na przekaznikach ,do tego wszystkiego "kanapkowa"konstrukcja z dwustronnym drukiem no rozpacz. Ale sa też i dobre wieści po rozebraniu tej kanapki i zlożeniu...
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
A co o tym sądzicie? http://www.elemid.republika.pl/polaryzac...
całość należy podzielić na dwa człony : - mostek H - sterowanie przekaźnikami z podtrzymaniem i zabezpieczeniem zasada pracy mostka H polega na zmianie polaryzacji napięcia podawanego na silnik to powinno wszystko wyjaśnić http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_H styki S1/ S4 to a1/a2 , S2 /S3 to b1/b2 chyba nie będzie problemu z zrozumieniem pracy oczywiście...
Ten konkretnie silnik ma magnesy trwałe. Więc zmiana polaryzacji wystarcza. W innym wypadku zmieniasz końce uzwojeń w miejscu podłączenia szczotek
aby sterować tego typu silnikiem musi następować zmiana polaryzacji zasilania , jeżeli silnik ma dobre uzwojenia ( sprawdź omomierzem ) to na pewno jest dobry , włączanie zasilania bez zmiany polaryzacji nic nie daje tylko obrót o pewien kąt i to tylko jak odpowiednio ustawi się wirnik w stosunku do stojana , dokładniej potrzebujesz przebiegu 3fazowego...
masz przyklejony temat o silnikach krokowych ..... silnika krokowego który ma 4 przewody masz silnik bipolarny do jego wysterowania potrzebny jest sterownik zawierający 2 mostki H w tego typu silnikach potrzebna jest zmiana polaryzacji zasilania cewek , a nie tylko sekwencja impulsów na poszczególne cewki taki układ ma zastosowanie jedynie dla silników...
Zdjęcia nie mam ale nie jest ono do niczego potrzebne, ona po prostu ściska wirnik Nie jest to żaden hamulec jest to śruba ustalająca luz przekładni. Po drugie
Witam.Proponuję jeszcze raz sprawdzić bezpieczniki w/g moich danych to bezpiecznik pozycja 17 i 20 powinny być od el.szyb (30A). Lub czy można jakoś awaryjnie zamknąć szybę Można o ile silnik szyby sprawny.Trzeba ściągnąć tapicerkę drzwi i podłączyć się bezpośrednio pod silnik (rozłączając go od instalacji samochodu).Podać na silnik (można z akumulatora)...
A dla czego sterowanie na przekaźnikach ci nie pasuje. Wielu producentów tak robi. Nice, Horman. Jeśli chodzi o sterowanie silnikiem to zależy jakiego silnika użyjesz. Zasadniczo potrzebujesz 2 przekaźniki. Jeżeli będzie to silnik prądu stałego ( np napęd od wycieraczek ) to sprawa banalna. Zmiana polaryzacji na przekaźnikach. Jeżeli będzie to silnik...
Dokładnie. Mostek H powinien świetnie sobie dać radę. Tu masz trochę lepiej rozrysowane ;) http://www.benetnash.user.icpnet.pl/proj...
silnik liniowy jest na 4 przewody dwa są zasilaniem silnika ze zmianą polaryzacji, a dwa są z czujników krańcówek w silniku i z bezpiecznika przeciążenia silnika liniowego. Czujniki klapy są dwa 90 procent i 100 procent są one na złączu 3 pinowym w jednej kostce są to dwa kontaktrony włączone z rezystorami. Nie warto zawracać sobie głowy regeneracją...
W moim 330M nie było ani jednego elementu który by był polaryzowany, a częste wątpliwości dotyczące kierunku wirowania rozrusznika są bezzasadne, rozrusznik jest silnikiem szeregowym, zmiana polaryzacji zasilania powoduje jednocześnie zmianę i na szczotkach i na wirniku, więc rozrusznik kręci się w tę samą stronę. Dodam tylko że w zachodnich alternatorach...
Silnik pradu stalego- np od wycieraczek samochodowych zmiana polaryzacji i silnik chodzi w druga strone, dzisiaj juz troche pozno, jutro rano postafam sie cos dla Ciebie wykombinowac
Przekaźnik z dwoma obwodami zasilany np. 5 lub 12V podłączony przez tranzystor npn ewentualnie transoptor do portu lpt. Na obwody podłączasz "+" "-" i na drugie położenie "-" "+" wyjścia do silnika. Zmiana stanu przekaźnika zmienia polaryzację. pamiętaj żeby do przekaźnika równolegle do uzwojenia podłączyć diodę, żeby nie ubić tranzystora. Zaraz sklecę...
To zmierz, czego brakuje np na przód i potem na tył. Czy to tak trudne. I zmiana polaryzacji nie ma nic do tego. Będziesz wiedział, czy szukać w sterowaniu czy w wiązce.
Mimo wszystko przestrzegam Cię. To, że się obraca na zewnętrznym zasilaczu w obie strony nie oznacza , że jest 100% sprawny. W tego typu efektach następuje cykliczna zmiana polaryzacji silnika.
Witam Zamiast siłownika pneumatycznego można zastosować silnik elektryczny z przekładnią ślimakową. Na wałku silnika zamocowany jest ślimak, który zazębiony jest z listwą zębatą. Wałek silnika obracając się powoduje przesów zębatki do silnika lub od silnika. Zębatka połączona jest z przepustnicą. Zmienny kierunek obrotów uzyskamy przez zastosowanie...
Witam Nie gniewaj się, ale jak tak zadajesz pytanie, to w BMW lepiej sam tego nie montuj. Przecież, widzisz, że w drzwiach są po dwa silniki, jedynie klapa jest sterowana "klasycznie" - prosto. Jeżeli masz jakiś prosty alarm, to z niego masz wyjście na silnik gdzie następuje zmiana polaryzacji (+ i -) dla zamknięcia i otwarcia, a nie sterowanie + czy...
Nie wykluczam microswitcha ale najczesciej przyczyna jest utlenianie sie wiezchniej warstwy zwyklych stykow blaszanych (sniedzenie) umieszczanych w okolicy tacki. Zadaniem tych stykow jest zalaczanie lub rozlaczanie silnika w zaleznosci od polozenia tacki lub zmiana polaryzacji zasilania silnika tacki - zaleznie od modelu.
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Witam, Przygotowuję się do realizacji takiego konceptu: zdalnie sterowany robot na bazie podwozia z 4 silnikami DC i Raspberry Pi. Z elektroniką miałem kiedyś sporo do czynienia, ale niestety wszystko wyparowało poza tym nie mam czasu żeby rozgryźć temat od podstaw jak i pieniędzy na ewentualne błędy. Pytanie jest następujące, jak najkorzystniej technicznie...
włącz/wyłącz/zmiana polaryzacji(wsteczny)
Zmiana polaryzacji elektrod czyli zmiana kierunku przepływu prądu, coś jak nawrotne sterowanie silnika. Ja to tak odebrałem.
nie wiem czy zmiana obrotów lewo/prawo odbywa się poprzez zwykłej zmiany polaryzacji zasilania. Tak jak ktoś wyżej napisał, silniczek zasila się z 230V~ także zmiana polaryzacji... Silniczki takie osiągają zawrotną prędkość 4-6 RPM więc myślę, że wystarczy. Dostać je można pod nazwą "Silnik napędu talerza mikrofalówki" na popularnym serwisie aukcyjnym...
Zrobiłem kiedyś regulator analogowy dla silnika DC24V/60W, zasilanie stojana 24V (zmiana polaryzacji=zmiana kierunku wirowania) a wirnik zasilałem 3-24V DC(prosta aplikacja 723 ale można i na LM), regulował pięknie.
Zmiana polaryzacji silnika moze nastapic tylko wtedy kiedy sielnik się zatrzyma. To rozwiazuje programowo prockiem. Aby uściślić, jeszcze żadnego przekaźnika nie uszkodziłem - dzialaja super - tylko co bedzie po miesiacu czy dwoch eksploatacji takiego robocika? Pewno sie zniszczą. Tego się obawiam.
W tym silniku zmiana kierunku obrotów odbywa się za pomocą zmiany polaryzacji zasilania. Wstaw tak krańcówkę aby silnik po jej wyłączeniu był odcinany od zasilania. W celu umożliwienie ruchu powrotnego wstaw odpowiednio spolaryzowaną diodę, Na drugim kablu drugi wyłącznik z diodą który ogranicza ruch w druga stronę i po kłopocie.
W wentylatorach nie ma silników komutatorowych, więc zmiana polaryzacji zasilania spali Ci elektronikę sterowania silnikiem (zdejmij wirnik, to zobaczysz co jest w środku-tranzystory lub ukl. scalony). Zmianę kierunku dmuchania robisz sposobem przykręcenia do obudowy-każdy wentylator w jedną stronę dmucha, w drugą ciągnie. Nawet gdybyś miał silnik komytatorowy,...
Niestety nie, gdyż aby móc sterować silnikiem bipolarnym potrzebujesz 2 mostki typu H. W końcu niezbędna jest zmiana polaryzacji prądu na dwóch cewkach silnika. Jedyna opcja, nad którą zresztą również myślałem to zastosowanie zasilania symetrycznego. Jednak bardzo mocno skomplikowało by to układy regulacji prądowej.
Siemka! Mi się wydaje że nie jest do tego potrzebny silnik krokowy, wystarczy zwykły silniczek który będzie w stanie przekręcić potencjometr. Za pomocą odpowiednio dobranych kluczy tranzystorowych wystarczy zbudować przełącznik zasilania do silnika ze zmianą polaryzacji i podpiąć to do wolnych pinów jednego z portów mikrokontrolera i sterować poziomami....
Może lepiej opisz to, o co chodzi? Skąd układ ma "wiedzieć", w którą stronę ma zakręcić silnikiem? Czy jest/będzie tam jakiś czujnik?
Witam. W moim dość leciwym pojeździe zamontowano (fabrycznie) prosty układ podnoszenia szyb , bez przekaźników , elektroniki i wyłączników krańcowych. Poprostu , po dwa przewody do silników , a zmiana polaryzacji jest robiona w samym przełączniku. Być może jak to wszystko było nowe to parę lat taki układ zdawał egzamin. Obecnie co jakiś czas musze czyścić...
Sądząc po instrukcji (strona 8) na OUT1 iOUT2 są grubsze kable ("prądowe" - prawdopodobnie podając na nie +12 Vdc i 0 Vdc uzyskamy ruch silnika (po zmianie polaryzacji - ruch odwrotny). Pozostałe kabelki (dla danego silnika to zasilanie i sygnał z przetwornika hall'a). Te próby podłączania "na krótko" muszą być na tyle krótkie aby nie "przekosić" napędzanego...
Witaj Tak jest to nadziewarka pionowa Silnik jest na prąd stały więc zmiana polaryzacji spowoduje zmianę obrotów Silnik ma wbudowane dwie prędkości obrotowe Problem mam z resztą układu Chciałbym by był niewielkich rozmiarów (schowany w obudowie nadziewarki) a potrafię wykonać go tylko na przekaźnikach i stycznikach a przy tych założeniach to sterowanie...
Dziękuję kolegom za zainteresowanie tematem. Okazało się, że na jednym silniku jest błąd faz, zmiana polaryzacji załatwiła ten problem. Urządzenie nie działało nadal, kontakt telefoniczny z bardzo miłymi ludźmi, kiedyś serwisantami urządzeń nieistniejącej już dzisiaj firmy Car-Lift Ostrów Wlkp. przyniósł rezultat. Okazało się że podnośnik musi być ustawiony...
W przypadku silnika DC zmiana kierunku wymaga zmiany polaryzacji (zamiany + z -). Można to realizować elektroniczne tzw. mostkiem lub przy pomocy przekaźnika. Mostek to są zwykle 4 tranzystory połączone w odpowiedni sposób. Produkuje się takie mostki w formie układu scalonego. Jak duży jest to silnik i czy oczekujesz rozwiązania na przekaźnikach czy...
chodziło min o to czy na lewych obrotach ten prosty silnik będzie generował taką samą moc obrotowa czy może być słabsza Skoro silnik posiada tylko przełącznik: prawo/lewo (bez sterownika elektronicznego), to obojętnie w której pozycji będzie ustawiony przełącznik, silnik będzie pracował taką samą mocą. Zmiana obrotów, prawdopodobnie polega na zmianie...
Sprawa bardzo prosta. Silnik jest silnikiem prądu stałego (zasilany z baterii). Zmiana polaryzacji powoduje zmianę kierunku obrotów. Na filmie także widać, że zastosowany jest wyłącznik w postaci wyłącznika krańcowego.
Z wkładki mogę kluczykiem robić co chcę z dowolnych drzwi, myślę, że są to siłowniki innego typu i zmiana polaryzacji silnika może być dokonana tylko mechanicznie kluczykiem. Tapicerkę zdejmowałem i biegnie tam całkiem sporo kabli, jednak nie o takich kolorach z wyjątkiem może cz,ziel. Błąd, że nie zapisałem tego. Dziś niedziela.
Przecież to można zrobić na samym włączniku i krańcówkach. A najprościej tak jak narysowałeś a żródło światła to ledy które mają swoją polaryzację zasilania.
co do przekladania kabelkow moge odstapic obotnice wystaczy wtedy 1 konwerter no i mozlwosci wieksze musialbys dorobic sterownik 12V zmiana kierunku ruchu przez zmiane polaryzacji na silnik pozdrawiam
Nawet o przycisku "STOP" nie pomyślałem. Przydantny byłby do zatrzymywania całego mechanizmu, ale chciałbym aby zmiana kierunku następowala tylko przy użyciu jednego przycisku. P.S. Czy mógłbym prosić również o jakieś schematy?
Witam. Chyba dobrze wybrałem dział jak nbie to proszę mod o przniesienie. Mam silnik od dmuchawy z jakiegoś samochodu. I mam z nim problem bo jak bym nie podłączył zasilania (12V) to kręci się w jedną stronę. Silnik zasilam z aku 12V i chcę go zastosować do modelu pływającego. W tej chwili nie mam zdjęć ale jak coś mogę dodać. Co jest przyczyną tego,...
Niestety nie jestem elektronikiem i mam małe pojęcie o tym ale postaram się opisać problem. Mam układ sterownia silnikiem prądu stałego za pomocą PLC. W układzie są 4 przekazniki, 2 sterowane przez PLC i 2 ręcznie przez przyciski "lewo" "prawo". Zmiana obrotów silnika następuje poprzez zmianę polaryzacji na silniku (dlatego 4 przekaźniki). O ile te...
To jest układ który ogranicza prąd silnika do 150mA ponieważ jest to układ który zmienia polaryzację napięcia silnika DC w celu zmiany obrotów układ działa tak że w zależności od polaryzacji działa jeden lub drugi stabilizator i dioda szeregowa . Stabilizator działa w układzie stabilizacji prądu . Proste i przemyślane , działać będzie wpinasz w szereg...
wszyscy dobrze Ci radzimy zacznij od mechaniki , jeżeli ma to być najpierw model to zacznij od tego zastosuj dowolne wybrane przez siebie rozwiązanie i sprawdź jak się to zachowuje do prób wystarczy zmiana polaryzacji silnika bez żadnej elektroniki , potem sprawdź jak będzie układ pracował z krańcówkami , jeżeli wszystkie testy wypadną pomyślnie dopiero...
Polski Fiat 126 p: Dmuchawy - brak, Rozrusznik - silnik szeregowy, polaryzacja nieistotna, Wycieraczki - martwy punkt w tym samym miejscu, ramie mimośrodowe-kierunek obrotów nieistotny Prądnica - Silnik równoległy, polaryzacja nieistotna, regulator mechaniczny ( elektroniczny dymił ) Zegary - poza kontrolkami nie dopatrzyłem się żadnej elektroniki (...
Szukaj "zmiana kierunku obrotów silnika DC" https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic8...
W zamysle mialem popelnic taki uklad jak piszesz plus dodatkowy uklad na ne555 sterujacy zmiana polaryzacji zasilania silnika dc (zmiany kierunku obrotow silnika) i do tego trzeci uklad znow na ne555 z podpietymi do kola silnika czujnikami, ktory by wszystko uruchamial a ktory byl by sterowany kolejnym ukladem/odbiornikiem "wzbudzanym" pilotem droga...
sprawdź podtrzymanie napięcia na przekaźniku w centralce(radioodbiorniku z przekaźnikami) sterującej zmianą polaryzacji tych silniczków,zazwyczaj sterowanie tych urządzeń jest rozwiązane poprzez zmianę polaryzacji napięcia na silnikach z krańcówką rozłączną.prawdopodobnie zimny lut lub brak pełnego styku
do czego to ma być konkretnie zastosowane ? może wystarczy układ do zmiany polaryzacji na przekaźnikach , lub regulator obrotów silnika DC z zmianą kierunku niestety cena układów scalonych jest proporcjonalna do prądu silnika
Daj tam 16-20V DC i wtedy zmierz jeszcze raz napięcia. Jeżeli zasilasz to z transformatora z mostkiem (i kondensatorem elektrolitycznym), ta jedna dioda na PCB może być tzw. "diodą życia" zabezpieczającą przed zmianą polaryzacji.
Witam, pracuję amatorsko nad mechanizmem do przesuwania soczewek w obiektywie. Układ ma wsuwać i wysuwać soczewki przy pomocy silniczka DC i mechanizmu śrubowego. Zmiana kierunku obrotów silnika ręcznie poprzez zmianę polaryzacji zasilania przełącznikiem trójpozycyjnym dwutorowym. W pilocie bateria, w.w. przełącznik kierunku i reszta drobiazgów. W obiektywie...
z układami które zaproponowaliśmy Tobie sprawa dość prosta są to typowe sterowniki do CNC , tak więc CLK - generator np . 555 masz możliwość zmiany prędkości , DIR - 1 port uC zmiana kierunku , ENABLE - 2 port uC start / stop jeżeli chodzi o sterowniki do silników bipolarnych to cała sprawa polega na końcówce mocy ( zmiana polaryzacji ) i jej odpowiednim...
Kiedyś miałem podobny problem z silnikiem o 3 wyprowadzeniach. Oprócz kolejności podawania napięcia, potrzebna jest zmiana jego polaryzacji! Komplikuje to układ wykonawczy :cry: sekwencje ustal doświadczalnie (nie ma wspólnego wyprowadzenia, napięcie podajesz na 1 parę uzwojeń).
Do silnika napędowego wystarczy podłączyć diodę led która będzie świeciła gdy samochód będzie jechał do tyłu natomiast do przodu będzie brak świecenia z powodu zmiany polaryzacji zasilania silnika. Robią tak w zabawkach rodem z Chin.
silnik komutatorowy z magnesami stałymi (tak jak w zabawkowym autku) - na stałym prądzie się kręci, na przemiennym będzie stał (drgał). Zmiana kierunku obrotów jest możliwa po zmianie polaryzacji napięcia. silnik komutatorowy szeregowy (taki jak w wiertarce) - uzwojenia są połączone szeregowo więc silnik kręci się w określoną stronę. Na prądzie stałym...
Próbowałeś z odwrotną polaryzacją na hallu? O jakim Hallu mówisz? Tu takiego nie ma, są dwa identyczne reluktancyjne (indukcyjne) które z Hallem nie mają nic wspólnego. Zmiana polaryzacji może ale nie musi mieć wpływu na pracę silnika, aczkolwiek miałem w życiu przypadek w Volvo FH12 gdzie przy naprawie spalonej (dosłownie) wiązki ECU zamieniłem polaryzację...
Witam. Szukam informacji jak stworzyć układ elektroniczny aby zasilić silnik BLDC bez czujników hala. Dawcą może być silnik od napędu CD albo dysku HDD. Założenie jest takie aby zasilić go napięciem 0-12V (prędkość obrotów sterowana w zależności od podania napicia), zmiana kierunku obrotów w zależności od zmiany polaryzacji. Da się to osiągnąć na mosfetach?
Nie prościej regulować napięcie na szynach i zmieniając ich polaryzację + / - = kierunek ? Tak jak to jest zrobione w większości "kolejek" modelarskich ? Zmiana napięcia = zmiana prędkości zmiana + / - - / + = zmiana kierunku jazdy... Wykombinować tylko płynną regulację napięcia i coś żeby nie dało się nagle zmieniać polaryzacji by nie uszkodzić silniczka...
Tak wiele razy się spotkałem do wymiany silnik napędu płyty lub do regeneracji zasilacz regulowany 0-12V popsikać kontaktem 60 i zmiana obrotów i powoli zwiększaj napięcie zmieniajać dodatkowo polaryzacje zasilania silnika powinno pomóc na jakiś czas.
Najprawdopodobniej wiem w czym rzecz, sygnał PWM ze sterownika wychodzi z „plusa” natomiast silniki powinny otrzymać PWM na masę (doszedłem do tego sprawdzając sposób podłączenia i sterowania przed zmianą sterownika). Potrzebuję zmienić polaryzację PWM. Czy ktoś może podpowiedzieć jak to zrobić? Czy da się to zrobić tranzystorem?
Czy moze byc ten schemat do takiej regulacji silnika (12V,12A)? Bardzo przydatna byla by tez zmiana polaryzacji. I jakie parametry elementów muszą być zastosowane? http://obrazki.elektroda.pl/9549551700_1...
Najprościej wystarczy transformator 220/110V, min 500 wat. za transformatorem musi być prostownik najlepiej pełno okresowy, układ nie wymaga kondensatorów, brzmi mądrze ale jest to proste. Myślę że sterowanie obrotów najprostsze można zrealizować zwykłym ściemniaczem do oświetlenia podłączonego do uzwojenia pierwotnego transformatora. Zmiana kierunku...
Zmiana polaryzacji: - najprościej mostek H na przekaźnikach (jeżeli mowa o silniku DC). Co do tej zasuwki (elektromagnes) to może na ramieniu głowicy HDD.
Witam, mam wiertarko- wkrętarkę BOSCH model GSB 1080-2-Li - wersję bez diody LED ( są także z diodą LED sprzedawane poza Europą ). Chciałbym domontować do niej diodę oświetlającą LED. Ze schematu myślałem, że to tylko kwestia wykorzystania istniejących przewodów i kupna diody, jednakże po zdjęciu obudowy nie znalazłem nigdzie w module elektronicznym...
Nie przesadzasz z tymi kablami w oryginale masz 1 wspólny + 3 na każdy silnik , wybacz ale dodanie jeszcze 2 chyba nie jest rzeczą nie możliwa , dobra Twoja sprawa w pół - mostku masz tylko dwa elementy przełączające ( tranzystor , styki przekaźnika ) zmiana polaryzacji zasilania silnika następuje przez włączenie jednego z elementów przełączających...
No, a obciążyłeś układ silnikiem? Daj jakiś opornik pomiędzy dren a mase albo zasilanie, w zależności w jakiej konfiguracji to tam masz, i dopiero patrz. Inaczej na drenie nie pojawi ci się przebieg, bo nie ma skąd. Bramka w mosfetach jest izolowana.
Dzięki za schemat bardzo fajny, ale nie do końca mi o to chodziło. Mam trafo 24V innego nie mam. To co naskrobałem to prostownik jedno połówkowy (tak mi się wydaje), i zmiana polaryzacji jest dokonywana przez diody i sinusoidę. silnik jest na 12V
Schemat ten rysowany w paint-cie taki układ tranzystorów jest oryginalny IRF3205S a jeśli chodzi o stojan zmiana polaryzacji na stycznikach powinno działać Jacek
(at)balonika3 , (at)sisko , ok. Nie wiem czy dobrze, ale zrobiłem takie sprawdzenie tego czujnika halla: 1. podłączyłem diodę 5V pod zasilanie i masę (brązowy + biały) - dioda świeci po włączeniu zasilania wiec 5V na czujniku jest 2. następnie zasilanie diody zostawiłem wpięte w zasilaniu czujnika, a minus wpiąłem po kolei w jeden sygnał, a potem w...
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... czy cos takiego. w razie czego jeszcze przelacznik obrotow (zmiana polaryzacji napiecia). czy cos takiego.
Witam Posiadam silnik krokowy (z drukarki) jak wiecie generuje on prąd zmienny przy zakręceniu nim. Wykorzystuję go do sterowania. Moim problemem jest to że podczas gdy kręcę w prawo czy w lewo mam prąd zmienny. A muszę mieć: kręcę w prawo + i - (lub odwrotnie) kręcę w lewo - i + (lub odwrotnie) wraz ze zmianą kierunku obracania silnikiem musi zmieniać...
Chodzi mniej więcej o coś takiego, robione na szybko, bieguny mogą być pomylone. Pytanie czy będzie zmiana polaryzacji, chodzi o kierunki obrotów silnika czy muszę to rozwiązać w inny sposób. http://obrazki.elektroda.pl/4361014700_1...
to nie jest krokowy tylko komutatorowy !!! kolega Goldwinger dobrze napisał a sterowany jest napieciem stałym i zmianą polaryzacji
Sposób podłączenia jaki kolega podał to gwiazda. Wystarczy obserwować na mierniku zmianę polaryzacji ( +, - ) DC.
zmiana polaryzacja silnik polaryzacja bateria zmiana zmiana polaryzacja antena
unitra r8040 dobrać tranzystory sterujące czujnik polozenia przepustnicy astra
dyfuzor samsung sterownik easynote te69kb
Ariston Clas X CF – błędy 102, 105, 101: ciśnienie, cyrkulacja, przegrzanie, diagnostyka Krups Sensation C50 reset: Nespresso U C50 vs Sensation EA910 series procedures