Hasło dla ciebie - mostek H na przekaźnikach . I znajdziesz rysunki, opisy, a nawet animacje, jak to działa. I dopasujesz sobie wyprowadzenia swojego przekaźnika, bo w nocie katalogowej jest ładnie narysowane.
Firma Elmes ma w swojej ofercie sterownik do rolet. Patrz na www.elmes.pl
Wiem jak zrobić coś takiego ale dla silniczka z magnetofonu :). Może robią też przełączniki na duże prądy :) http://obrazki.elektroda.net/15_11649882...
Jeśli siłownik posiada krańcówki, wystarczy zastosować przekaźnik z przynajmniej dwoma stykami zwiernymi i rozwianymi . Gdy mikro przełącznik zostanie zwolniony styk rozwierny załączy przekaźnik . Ten z kolei poda napięcie na otwarcie siłownika . Po powrocie mikro przełącznika do stanu pierwotnego,przekaźnik się rozłączy i poda napięcie na zamknięcie...
Chodzi o silnik liniowy pozycjonujący głowice w twardym dysku. To ma opór 12 omów, czyli przy 5V zasuwa przez cewkę ok. 400 mA. Mam zamiar to tak wysterować, żeby powstało coś w rodzaju szybkiego metronomu, powiedzmy 50 Hz. Zaraz popatrzę za mostkiem H i pewnie to będzie to. pozdrowienia Marcin P.S. Benji dziękuje i też pozdrawia :)
To prawda jeżeli chodzi o precyzyjne ustalenie kąta obrotu, zachowaniem pełnego momentu obrotowego to silnik krokowy + mostek H + AVR
Chyba standardowe uszkodzenie - podłączenie zasilacza 12V pod rotomat . Jeden zegarmistrz się do mnie zwracał aby mu to zrobić . Ten scalak to procesor i raczej nic z tym nie zrobisz bez przerobienie na Atmega . Rotomat zegarmistrza nie miał stabilizatora i był zasilany bezpośrednio z zasilacza 3V . Po podłączeniu pod zasilacz 12V oczywiście wszystko...
Skąpo opisałeś zagadnienie, np. czy masz zasilanie 12 V=, skąd impulsy wejściowe, co zasilają owe kable po zmianie polaryzacji (silnik prądu stałego?) itp. Zatem, jaki opis - taka odpowiedź. Ja spróbowałbym to zrobić na przekaźnikach na szynę TH32. Zmiana polaryzacji na przekaźnikach standardowych; sterowanie przekaźnikiem bistabilnym. Krzysztof Podstawa
Nie dasz rady wykonać takiego podłączenia bez odseparowania masy silniczka. Sam przełącznik potem to pestka. Obroty lewo i prawo uzyskujesz zmianą polaryzacji na zasilaniu silnika. Z racji odciążenia styków przełącznika, konieczne będą dwa przekaźniki.
Ok tylko ja nadal nie mam zielonego pojęcia jak to podpiąć i czy coś poza nim silnikiem i dwoma krańcówkami jest potrzebne tak aby obróciło polaryzację.
W linkach, które podałem jest opisana zasada działania oraz budowa silnika krokowego. Po przeczytaniu zawartości z linków będziesz wiedział czy można zastosować silnik krokowy jako dynamo. https://botland.com.pl/blog/silniki-krok... https://amgautomatyka.pl/aktualnosci/jak... Mam nadzieję,ze wiedza...
Jak dobrać filtr przeciwzakłóceniowy do silnika z wycieraczek 24V DC - częsta zmiana polaryzacji. Silnik zakłóca obraz z kamery. Jest to wózek z kamerą i silnikiem. Proszę o pomoc w doborze filtra przeciwzakłóceniowego.
Mimo wszystko przestrzegam Cię. To, że się obraca na zewnętrznym zasilaczu w obie strony nie oznacza , że jest 100% sprawny. W tego typu efektach następuje cykliczna zmiana polaryzacji silnika.
Dołożyć zewnętrzny blok z mostkiem H na tranzystorach lub przekaźnikach. Szczegóły można omówić gdy napiszesz co tam teraz masz i jakie masz wymagania co do prądów.
całość należy podzielić na dwa człony : - mostek H - sterowanie przekaźnikami z podtrzymaniem i zabezpieczeniem zasada pracy mostka H polega na zmianie polaryzacji napięcia podawanego na silnik to powinno wszystko wyjaśnić http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_H styki S1/ S4 to a1/a2 , S2 /S3 to b1/b2 chyba nie będzie problemu z zrozumieniem pracy oczywiście...
Witajcie, Szukam rozwiązania i pomocy. Może ktoś ma pomysł? Na wejściu: 24 V= ze zmienną polaryzacją. Tak sterowany był poprzedni silniczek przez zewnętrzną aplikację. Po zmianie polaryzacji w przewodzie zasilającym silnik kręcił się w przeciwnym kierunku. W zależności od polaryzacji. Niestety musiałem kupić drugi silniczek, mocniejszy. Też 24 V=, ale...
Nie miałem do czynienia z przekształtnikami tej firmy, ale w tych, które znam zmiana kierunku wirowania silnika odbywała się przez zmiane polaryzacji napięcia zadającego, tzn. napecie dodatnie to kierunek wirowania w lewo, a napięcie ujemne to kierunek wirowania w prawo. W Twoim przekształtniku jest to wejście nr 7 - "0 do +/- 10V".
Zmiana polaryzacji silnika moze nastapic tylko wtedy kiedy sielnik się zatrzyma. To rozwiazuje programowo prockiem. Aby uściślić, jeszcze żadnego przekaźnika nie uszkodziłem - dzialaja super - tylko co bedzie po miesiacu czy dwoch eksploatacji takiego robocika? Pewno sie zniszczą. Tego się obawiam.
Witam. zetdeel jesteś pewny że ten układ działa zgodnie z założeniami autora?. Czy działa bez konieczności resetu przed każdą zmianą kierunku wirowania silnika?. Pozdrawiam.
Skoro silnik działą lewo/prawo to znaczy, że gdzieś jest mostek H. Jeżeli jest na elementach dyskretnych można dorobić bramkowanie i uzyskać PWM.
Z wkładki mogę kluczykiem robić co chcę z dowolnych drzwi, myślę, że są to siłowniki innego typu i zmiana polaryzacji silnika może być dokonana tylko mechanicznie kluczykiem. Tapicerkę zdejmowałem i biegnie tam całkiem sporo kabli, jednak nie o takich kolorach z wyjątkiem może cz,ziel. Błąd, że nie zapisałem tego. Dziś niedziela.
wszyscy dobrze Ci radzimy zacznij od mechaniki , jeżeli ma to być najpierw model to zacznij od tego zastosuj dowolne wybrane przez siebie rozwiązanie i sprawdź jak się to zachowuje do prób wystarczy zmiana polaryzacji silnika bez żadnej elektroniki , potem sprawdź jak będzie układ pracował z krańcówkami , jeżeli wszystkie testy wypadną pomyślnie dopiero...
Silnik pradu stalego- np od wycieraczek samochodowych zmiana polaryzacji i silnik chodzi w druga strone, dzisiaj juz troche pozno, jutro rano postafam sie cos dla Ciebie wykombinowac
A co o tym sądzicie? http://www.elemid.republika.pl/polaryzac...
1. Potrzebujemy sterować prędkością obrotową silnika. 2. Potrzebujemy zmienić kierunek wirowania silnika, tzn. zmiana polaryzacji +-. 3. Potrzebujemy, aby silnik po zadanym czasie się wyłączył, niezależnie od prędkości obrotowej oraz kierunku. Czas od 1 do np. 20 min. Fajna opcja, jeśli po zadanym czasie, np. 10 min od załączenia, zmieni kierunek obrotów...
Do przełącznika jest doprowadzona masa! Tylko nie jest ona na stałe pociągnięta do silników regulacji. Tam następuje sterowanie zmianą polaryzacji. Skoro wyłącznik się wyciąga, to bardzo możliwe, ze jest on wspólny dla lewej i prawej strony. I wystarczy, że sobie poszukasz schematu z europejskiej wersji i będzie to jedynie różnica w położeniu regulatora...
Nie wykluczam microswitcha ale najczesciej przyczyna jest utlenianie sie wiezchniej warstwy zwyklych stykow blaszanych (sniedzenie) umieszczanych w okolicy tacki. Zadaniem tych stykow jest zalaczanie lub rozlaczanie silnika w zaleznosci od polozenia tacki lub zmiana polaryzacji zasilania silnika tacki - zaleznie od modelu.
włącz/wyłącz/zmiana polaryzacji(wsteczny)
Witam.Proponuję jeszcze raz sprawdzić bezpieczniki w/g moich danych to bezpiecznik pozycja 17 i 20 powinny być od el.szyb (30A). Lub czy można jakoś awaryjnie zamknąć szybę Można o ile silnik szyby sprawny.Trzeba ściągnąć tapicerkę drzwi i podłączyć się bezpośrednio pod silnik (rozłączając go od instalacji samochodu).Podać na silnik (można z akumulatora)...
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
A dla czego sterowanie na przekaźnikach ci nie pasuje. Wielu producentów tak robi. Nice, Horman. Jeśli chodzi o sterowanie silnikiem to zależy jakiego silnika użyjesz. Zasadniczo potrzebujesz 2 przekaźniki. Jeżeli będzie to silnik prądu stałego ( np napęd od wycieraczek ) to sprawa banalna. Zmiana polaryzacji na przekaźnikach. Jeżeli będzie to silnik...
Nawet o przycisku "STOP" nie pomyślałem. Przydantny byłby do zatrzymywania całego mechanizmu, ale chciałbym aby zmiana kierunku następowala tylko przy użyciu jednego przycisku. P.S. Czy mógłbym prosić również o jakieś schematy?
Wiem że temat stary, ale dopadł mnie ten sam problem, brak zasilacza i nie działający silnik obciążenia. Może się to jeszcze komuś przyda co ustaliłem i jak naprawiłem. Zasilacz to 12V lub 9V sugerował bym 9V ze względu na to że ten duży niebieski kondensator elektrolityczny widoczny na fot.1 który jest na wejściu zasilania i ma wartość 1000uF/10V....
aby sterować tego typu silnikiem musi następować zmiana polaryzacji zasilania , jeżeli silnik ma dobre uzwojenia ( sprawdź omomierzem ) to na pewno jest dobry , włączanie zasilania bez zmiany polaryzacji nic nie daje tylko obrót o pewien kąt i to tylko jak odpowiednio ustawi się wirnik w stosunku do stojana , dokładniej potrzebujesz przebiegu 3fazowego...
To zmierz, czego brakuje np na przód i potem na tył. Czy to tak trudne. I zmiana polaryzacji nie ma nic do tego. Będziesz wiedział, czy szukać w sterowaniu czy w wiązce.
co do przekladania kabelkow moge odstapic obotnice wystaczy wtedy 1 konwerter no i mozlwosci wieksze musialbys dorobic sterownik 12V zmiana kierunku ruchu przez zmiane polaryzacji na silnik pozdrawiam
Do silnika napędowego wystarczy podłączyć diodę led która będzie świeciła gdy samochód będzie jechał do tyłu natomiast do przodu będzie brak świecenia z powodu zmiany polaryzacji zasilania silnika. Robią tak w zabawkach rodem z Chin.
W zamysle mialem popelnic taki uklad jak piszesz plus dodatkowy uklad na ne555 sterujacy zmiana polaryzacji zasilania silnika dc (zmiany kierunku obrotow silnika) i do tego trzeci uklad znow na ne555 z podpietymi do kola silnika czujnikami, ktory by wszystko uruchamial a ktory byl by sterowany kolejnym ukladem/odbiornikiem "wzbudzanym" pilotem droga...
Zmiana polaryzacji elektrod czyli zmiana kierunku przepływu prądu, coś jak nawrotne sterowanie silnika. Ja to tak odebrałem.
Witam, potrzebuje w miarę prosty sposób badać zmianę polaryzacji napięcia. W urządzeniu będzie procesor więc proszę wziąć pod uwagę wykrywanie polaryzacji przez procesor (AVR). Napięcie pochodzi z 2 pinów innego urządzenia sterującego silnikiem 12DC. W stanie spoczynku napięcia na pinach to 2 minusy-prawdopodobnie hamowanie silnika. Zmiana polaryzacji...
Witam, Mam tylko jedne pytanie-Czy tym układem da sie sterowac zwykłymi silniczkami DC?? oczywiście, że da się i to niezależnie dwoma. W tym układzie scalonym są dwa niezależne mostki do załączania i zmiany polaryzacji sterowanego silnika. Pozdrawiam
Przecież to można zrobić na samym włączniku i krańcówkach. A najprościej tak jak narysowałeś a żródło światła to ledy które mają swoją polaryzację zasilania.
Najprościej wystarczy transformator 220/110V, min 500 wat. za transformatorem musi być prostownik najlepiej pełno okresowy, układ nie wymaga kondensatorów, brzmi mądrze ale jest to proste. Myślę że sterowanie obrotów najprostsze można zrealizować zwykłym ściemniaczem do oświetlenia podłączonego do uzwojenia pierwotnego transformatora. Zmiana kierunku...
Ten konkretnie silnik ma magnesy trwałe. Więc zmiana polaryzacji wystarcza. W innym wypadku zmieniasz końce uzwojeń w miejscu podłączenia szczotek
Witam Zamiast siłownika pneumatycznego można zastosować silnik elektryczny z przekładnią ślimakową. Na wałku silnika zamocowany jest ślimak, który zazębiony jest z listwą zębatą. Wałek silnika obracając się powoduje przesów zębatki do silnika lub od silnika. Zębatka połączona jest z przepustnicą. Zmienny kierunek obrotów uzyskamy przez zastosowanie...
Niestety nie, gdyż aby móc sterować silnikiem bipolarnym potrzebujesz 2 mostki typu H. W końcu niezbędna jest zmiana polaryzacji prądu na dwóch cewkach silnika. Jedyna opcja, nad którą zresztą również myślałem to zastosowanie zasilania symetrycznego. Jednak bardzo mocno skomplikowało by to układy regulacji prądowej.
nie wiem czy zmiana obrotów lewo/prawo odbywa się poprzez zwykłej zmiany polaryzacji zasilania. Tak jak ktoś wyżej napisał, silniczek zasila się z 230V~ także zmiana polaryzacji... Silniczki takie osiągają zawrotną prędkość 4-6 RPM więc myślę, że wystarczy. Dostać je można pod nazwą "Silnik napędu talerza mikrofalówki" na popularnym serwisie aukcyjnym...
Nie przesadzasz z tymi kablami w oryginale masz 1 wspólny + 3 na każdy silnik , wybacz ale dodanie jeszcze 2 chyba nie jest rzeczą nie możliwa , dobra Twoja sprawa w pół - mostku masz tylko dwa elementy przełączające ( tranzystor , styki przekaźnika ) zmiana polaryzacji zasilania silnika następuje przez włączenie jednego z elementów przełączających...
Zdjęcia nie mam ale nie jest ono do niczego potrzebne, ona po prostu ściska wirnik Nie jest to żaden hamulec jest to śruba ustalająca luz przekładni. Po drugie
Sprawdź, we wtyczkach zamków wszystkich drzwi czy dochodzą impulsy +/- i -/+ sterujące silnikami siłowników. (zmiana polaryzacji ok.1s impulsów zasilających mikrosilniki siłowników podczas zamykania/otwierania)
Niech autor idzie na łatwiznę i kupi gotowca np: https://allegro.pl/oferta/zdalne-sterowa... dołoży do wyjść przekaźników jeszcze po jednym przekaźniku (dla zmiany polaryzacji silnika) i gotowe.
Witaj Tak jest to nadziewarka pionowa Silnik jest na prąd stały więc zmiana polaryzacji spowoduje zmianę obrotów Silnik ma wbudowane dwie prędkości obrotowe Problem mam z resztą układu Chciałbym by był niewielkich rozmiarów (schowany w obudowie nadziewarki) a potrafię wykonać go tylko na przekaźnikach i stycznikach a przy tych założeniach to sterowanie...
a siłowniczek centralnego zamka może być? najtańsze mają uciąg coś około 3kg i sterujesz jak zwykłym silnikiem DC (zmiana polaryzacji zasilania = zmiana kierunku ruchu)
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Witam. Moja "szuflada" nie przewija do przodu, po zamianie kabli na silniku przewija do przodu. Czy to może być problem ze sterowaniem? Nie zamienia polaryzacji na silniku, gdzie szukać przyczyny?
Do sprawy podszedłem fachowo, jestem elektromechanikiem Serio? I elektromechanik nie wie dla czego przy zmianie polaryzacji silnik pracuje w przeciwległym kierunku? Link poniżej do drugiego twojego tematu. Pompa wody-średnio ale działa Działa albo nie działa, tego typu silnik nie uzyskuje stanów pośrednich. Silnik-osmolony Serio osmolony i elektromechanik...
masz przyklejony temat o silnikach krokowych ..... silnika krokowego który ma 4 przewody masz silnik bipolarny do jego wysterowania potrzebny jest sterownik zawierający 2 mostki H w tego typu silnikach potrzebna jest zmiana polaryzacji zasilania cewek , a nie tylko sekwencja impulsów na poszczególne cewki taki układ ma zastosowanie jedynie dla silników...
W tym silniku zmiana kierunku obrotów odbywa się za pomocą zmiany polaryzacji zasilania. Wstaw tak krańcówkę aby silnik po jej wyłączeniu był odcinany od zasilania. W celu umożliwienie ruchu powrotnego wstaw odpowiednio spolaryzowaną diodę, Na drugim kablu drugi wyłącznik z diodą który ogranicza ruch w druga stronę i po kłopocie.
Daj tam 16-20V DC i wtedy zmierz jeszcze raz napięcia. Jeżeli zasilasz to z transformatora z mostkiem (i kondensatorem elektrolitycznym), ta jedna dioda na PCB może być tzw. "diodą życia" zabezpieczającą przed zmianą polaryzacji.
sprawdź podtrzymanie napięcia na przekaźniku w centralce(radioodbiorniku z przekaźnikami) sterującej zmianą polaryzacji tych silniczków,zazwyczaj sterowanie tych urządzeń jest rozwiązane poprzez zmianę polaryzacji napięcia na silnikach z krańcówką rozłączną.prawdopodobnie zimny lut lub brak pełnego styku
Przekaźnik z dwoma obwodami zasilany np. 5 lub 12V podłączony przez tranzystor npn ewentualnie transoptor do portu lpt. Na obwody podłączasz "+" "-" i na drugie położenie "-" "+" wyjścia do silnika. Zmiana stanu przekaźnika zmienia polaryzację. pamiętaj żeby do przekaźnika równolegle do uzwojenia podłączyć diodę, żeby nie ubić tranzystora. Zaraz sklecę...
silnik komutatorowy z magnesami stałymi (tak jak w zabawkowym autku) - na stałym prądzie się kręci, na przemiennym będzie stał (drgał). Zmiana kierunku obrotów jest możliwa po zmianie polaryzacji napięcia. silnik komutatorowy szeregowy (taki jak w wiertarce) - uzwojenia są połączone szeregowo więc silnik kręci się w określoną stronę. Na prądzie stałym...
Schemat mamy. http://obrazki.elektroda.pl/2740747400_1... Może źle interpretuje, ale.... 1. Wciskam przełącznik "PK" i przekaźnik "PK1" dostaje napięcie i zwiera styk "S1" co eliminuje trzymacie przycisku, ale krańcówka "KR1" podczas uruchomienia silnika zostaje automatycznie rozwarta, co skutkuje brakiem zasilania na "PK1" i rozwarciem...
chodziło min o to czy na lewych obrotach ten prosty silnik będzie generował taką samą moc obrotowa czy może być słabsza Skoro silnik posiada tylko przełącznik: prawo/lewo (bez sterownika elektronicznego), to obojętnie w której pozycji będzie ustawiony przełącznik, silnik będzie pracował taką samą mocą. Zmiana obrotów, prawdopodobnie polega na zmianie...
Sposób podłączenia jaki kolega podał to gwiazda. Wystarczy obserwować na mierniku zmianę polaryzacji ( +, - ) DC.
silnik liniowy jest na 4 przewody dwa są zasilaniem silnika ze zmianą polaryzacji, a dwa są z czujników krańcówek w silniku i z bezpiecznika przeciążenia silnika liniowego. Czujniki klapy są dwa 90 procent i 100 procent są one na złączu 3 pinowym w jednej kostce są to dwa kontaktrony włączone z rezystorami. Nie warto zawracać sobie głowy regeneracją...
Zrobiłem kiedyś regulator analogowy dla silnika DC24V/60W, zasilanie stojana 24V (zmiana polaryzacji=zmiana kierunku wirowania) a wirnik zasilałem 3-24V DC(prosta aplikacja 723 ale można i na LM), regulował pięknie.
Polski Fiat 126 p: Dmuchawy - brak, Rozrusznik - silnik szeregowy, polaryzacja nieistotna, Wycieraczki - martwy punkt w tym samym miejscu, ramie mimośrodowe-kierunek obrotów nieistotny Prądnica - Silnik równoległy, polaryzacja nieistotna, regulator mechaniczny ( elektroniczny dymił ) Zegary - poza kontrolkami nie dopatrzyłem się żadnej elektroniki (...
dziś przyjrzałem się dokładnie całość to jeden wielki analaog, masa W op, kluczy tranzystorowych rowniez w stopniu sterowania obrotami silnika ,sama zmiana polaryzacji dla kół realizowana jest na przekaznikach ,do tego wszystkiego "kanapkowa"konstrukcja z dwustronnym drukiem no rozpacz. Ale sa też i dobre wieści po rozebraniu tej kanapki i zlożeniu...
Niestety nie jestem elektronikiem i mam małe pojęcie o tym ale postaram się opisać problem. Mam układ sterownia silnikiem prądu stałego za pomocą PLC. W układzie są 4 przekazniki, 2 sterowane przez PLC i 2 ręcznie przez przyciski "lewo" "prawo". Zmiana obrotów silnika następuje poprzez zmianę polaryzacji na silniku (dlatego 4 przekaźniki). O ile te...
Witam, moje prace już się posunęły naprzód... niedługo wkleję zdjęcia . kolego BNAPIERAJ jak rozwiązałeś sterowanie to znaczy chodzi mi o zmianę polaryzacji silników - obrotów lewo prawo ? Bo ja mam sterownik który ma dwa kanały które mogą być albo w trybie bistabilnym albo czasowym . Pewnie wykorzystam ten czasowy tylko jak zmianę obrotów wykonać....
To napięcie 12V to jest napięcie cewki tego przekaźnika. W prawdzie nie oglądałem jego karty katalogowej ale jeżeli jest to przekaźnik samochodowy to jego cewka jak i styki na pewno jest przystosowana do napięcia 12V (14,4V). To prawo / lewo to przykład sterowania tymi przekaźnikami. Oczywiście jeżeli w Twoim przypadku będzie to zmiana polaryzacji napięcia...
Witam. Chyba dobrze wybrałem dział jak nbie to proszę mod o przniesienie. Mam silnik od dmuchawy z jakiegoś samochodu. I mam z nim problem bo jak bym nie podłączył zasilania (12V) to kręci się w jedną stronę. Silnik zasilam z aku 12V i chcę go zastosować do modelu pływającego. W tej chwili nie mam zdjęć ale jak coś mogę dodać. Co jest przyczyną tego,...
W wentylatorach nie ma silników komutatorowych, więc zmiana polaryzacji zasilania spali Ci elektronikę sterowania silnikiem (zdejmij wirnik, to zobaczysz co jest w środku-tranzystory lub ukl. scalony). Zmianę kierunku dmuchania robisz sposobem przykręcenia do obudowy-każdy wentylator w jedną stronę dmucha, w drugą ciągnie. Nawet gdybyś miał silnik komytatorowy,...
do czego to ma być konkretnie zastosowane ? może wystarczy układ do zmiany polaryzacji na przekaźnikach , lub regulator obrotów silnika DC z zmianą kierunku niestety cena układów scalonych jest proporcjonalna do prądu silnika
Chodzi mniej więcej o coś takiego, robione na szybko, bieguny mogą być pomylone. Pytanie czy będzie zmiana polaryzacji, chodzi o kierunki obrotów silnika czy muszę to rozwiązać w inny sposób. http://obrazki.elektroda.pl/4361014700_1...
Witam. Mam problem z zaprojektowaniem sterowania silnika 12v. Układ powinien działać w następujący sposób: Za pomocą przełącznika zmiany polaryzacji włączam silnik w jedną stronę. Silnik napędza mechanizm, który dotyka krańcówkę i odcina napięcie. Po przełączeniu przycisku i zmianie polaryzacji, silnik działa w drugą stronę, aż natrafi na drugą krańcówkę,...
Może lepiej opisz to, o co chodzi? Skąd układ ma "wiedzieć", w którą stronę ma zakręcić silnikiem? Czy jest/będzie tam jakiś czujnik?
Dokładnie. Mostek H powinien świetnie sobie dać radę. Tu masz trochę lepiej rozrysowane ;) http://www.benetnash.user.icpnet.pl/proj...
Dzięki za schemat bardzo fajny, ale nie do końca mi o to chodziło. Mam trafo 24V innego nie mam. To co naskrobałem to prostownik jedno połówkowy (tak mi się wydaje), i zmiana polaryzacji jest dokonywana przez diody i sinusoidę. silnik jest na 12V
Szukaj "zmiana kierunku obrotów silnika DC" https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic8...
Zmiana polaryzacji: - najprościej mostek H na przekaźnikach (jeżeli mowa o silniku DC). Co do tej zasuwki (elektromagnes) to może na ramieniu głowicy HDD.
Ta sama sytuacja dopadła mnie (Altea xl 2007). Tylne lewe drzwi po wcześniejszym zamknięciu z pilota można było otworzyć tylko od wewnątrz klamką. Rozebrałem kasetę, wyciągnąłem większy silniczek i wziąłem do testów. Po podaniu napięcia silnik kręci się w jedną stronę, po zmianie polaryzacji silnik nie działa. Po rozebraniu i wyczyszczeniu komutatora...
Tylko chodzi dokładniej żeby jeden kanał sterował serwo, drugi pójdzie np na mosfeta (pwm 0-100%) i trzeci na przekaźnik zmiany polaryzacji silnika, ja też bym potrzebo \wał właśnie taką wersje tyle że na 433 MHz ponieważ tylko takie nadajniki mam i nie chce kupować nowych.
Próbowałeś z odwrotną polaryzacją na hallu? O jakim Hallu mówisz? Tu takiego nie ma, są dwa identyczne reluktancyjne (indukcyjne) które z Hallem nie mają nic wspólnego. Zmiana polaryzacji może ale nie musi mieć wpływu na pracę silnika, aczkolwiek miałem w życiu przypadek w Volvo FH12 gdzie przy naprawie spalonej (dosłownie) wiązki ECU zamieniłem polaryzację...
Schemat ten rysowany w paint-cie taki układ tranzystorów jest oryginalny IRF3205S a jeśli chodzi o stojan zmiana polaryzacji na stycznikach powinno działać Jacek
Siłownik (typowy)od centralnego zamka ma "skok" ~2,5cm - swój "rozbebeszyłem" i po modyfikacji ma 3cm :) Siłownik taki działa na zasadzie silnika prądu stałegi i przekładni zębatej - zamykanie /otwieranie odbywa się przez zmiane polaryzacji napięcia zasilającego silnik(tym samym kierunku jego obrotów). Układ wykonałem działa perfekcyjnie - jak potrzebujesz...
Witam Nie gniewaj się, ale jak tak zadajesz pytanie, to w BMW lepiej sam tego nie montuj. Przecież, widzisz, że w drzwiach są po dwa silniki, jedynie klapa jest sterowana "klasycznie" - prosto. Jeżeli masz jakiś prosty alarm, to z niego masz wyjście na silnik gdzie następuje zmiana polaryzacji (+ i -) dla zamknięcia i otwarcia, a nie sterowanie + czy...
Tak wiele razy się spotkałem do wymiany silnik napędu płyty lub do regeneracji zasilacz regulowany 0-12V popsikać kontaktem 60 i zmiana obrotów i powoli zwiększaj napięcie zmieniajać dodatkowo polaryzacje zasilania silnika powinno pomóc na jakiś czas.
W moim 330M nie było ani jednego elementu który by był polaryzowany, a częste wątpliwości dotyczące kierunku wirowania rozrusznika są bezzasadne, rozrusznik jest silnikiem szeregowym, zmiana polaryzacji zasilania powoduje jednocześnie zmianę i na szczotkach i na wirniku, więc rozrusznik kręci się w tę samą stronę. Dodam tylko że w zachodnich alternatorach...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... czy cos takiego. w razie czego jeszcze przelacznik obrotow (zmiana polaryzacji napiecia). czy cos takiego.
To jest układ który ogranicza prąd silnika do 150mA ponieważ jest to układ który zmienia polaryzację napięcia silnika DC w celu zmiany obrotów układ działa tak że w zależności od polaryzacji działa jeden lub drugi stabilizator i dioda szeregowa . Stabilizator działa w układzie stabilizacji prądu . Proste i przemyślane , działać będzie wpinasz w szereg...
to nie jest krokowy tylko komutatorowy !!! kolega Goldwinger dobrze napisał a sterowany jest napieciem stałym i zmianą polaryzacji
Sprawa bardzo prosta. Silnik jest silnikiem prądu stałego (zasilany z baterii). Zmiana polaryzacji powoduje zmianę kierunku obrotów. Na filmie także widać, że zastosowany jest wyłącznik w postaci wyłącznika krańcowego.
W przypadku silnika DC zmiana kierunku wymaga zmiany polaryzacji (zamiany + z -). Można to realizować elektroniczne tzw. mostkiem lub przy pomocy przekaźnika. Mostek to są zwykle 4 tranzystory połączone w odpowiedni sposób. Produkuje się takie mostki w formie układu scalonego. Jak duży jest to silnik i czy oczekujesz rozwiązania na przekaźnikach czy...
Witam. CZy poprawny schemat powinien wyglada tak? : http://obrazki.elektroda.net/80_11517911... dziekuje za odpowiedz. pozdrawiam Dodano po 53 do przesuch ! W tym pliku masz odpowiedz na swoje pytanie dotyczace zmiany polaryzacji silnika na przekaznikach.Zrobilem ten projekt specjalnie dla Ciebie. Jezeli masz jakies pytania to pisz. Pozdrawiam.
z układami które zaproponowaliśmy Tobie sprawa dość prosta są to typowe sterowniki do CNC , tak więc CLK - generator np . 555 masz możliwość zmiany prędkości , DIR - 1 port uC zmiana kierunku , ENABLE - 2 port uC start / stop jeżeli chodzi o sterowniki do silników bipolarnych to cała sprawa polega na końcówce mocy ( zmiana polaryzacji ) i jej odpowiednim...
Albo przekaźnik, albo sterować mosfetami z osobna. Będziesz potrzebował szybkiej zmiany polaryzacji silnika (regulatory itp.)? Bo jeśli nie to można zrobić zmianę kierunków na przekaźniku, a mosfetem tylko PWMa zapodawać - to bardzo tanie rozwiązanie i zdecydowanie upraszcza całość. Z driverów jeszcze MAX620/MAX621 - widziałem na własne oczy - działa...
Nie prościej regulować napięcie na szynach i zmieniając ich polaryzację + / - = kierunek ? Tak jak to jest zrobione w większości "kolejek" modelarskich ? Zmiana napięcia = zmiana prędkości zmiana + / - - / + = zmiana kierunku jazdy... Wykombinować tylko płynną regulację napięcia i coś żeby nie dało się nagle zmieniać polaryzacji by nie uszkodzić silniczka...
(TA6586 mostek H) Gumiś, litości :not: Jaki tam mostek H, skoro zmianę polaryzacji na silniki (wsteczny bieg) realizują przekaźniki .
silnik zmiana polaryzacja polaryzacja bateria zmiana zmiana polaryzacja antena
przesuniecie obrazu fiata punto kontrolka poduszki włącznik pociągany podłączenie
wzmacniacz stereo podłącznie awaryjne budynku
Buczenie zmywarki Bosch podczas pracy - przyczyny i rozwiązania Reset mechanizmu drzwi zmywarki Whirlpool WSIO 3034 PFE X