Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
Sądziłem, że jak podłączę przewód z mikroprzełącznikiem COM do jednego z pinów, a przewody z NO i NC razem do drugiego, to uzyskam ten efekt. Jednak nie działa, więc proszę Was o pomoc. Jak chciałeś uzyskać przełączanie na dwóch kablach? Przecież przełącznik ma trzy wyprowadzenia. Kupiłeś zły moduł do twojego zastosowania. Kluczem jest słowo "bistabilny"...
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
całość należy podzielić na dwa człony : - mostek H - sterowanie przekaźnikami z podtrzymaniem i zabezpieczeniem zasada pracy mostka H polega na zmianie polaryzacji napięcia podawanego na silnik to powinno wszystko wyjaśnić http://pl.wikipedia.org/wiki/Mostek_H styki S1/ S4 to a1/a2 , S2 /S3 to b1/b2 chyba nie będzie problemu z zrozumieniem pracy oczywiście...
To zmierz, czego brakuje np na przód i potem na tył. Czy to tak trudne. I zmiana polaryzacji nie ma nic do tego. Będziesz wiedział, czy szukać w sterowaniu czy w wiązce.
A dla czego sterowanie na przekaźnikach ci nie pasuje. Wielu producentów tak robi. Nice, Horman. Jeśli chodzi o sterowanie silnikiem to zależy jakiego silnika użyjesz. Zasadniczo potrzebujesz 2 przekaźniki. Jeżeli będzie to silnik prądu stałego ( np napęd od wycieraczek ) to sprawa banalna. Zmiana polaryzacji na przekaźnikach. Jeżeli będzie to silnik...
Zdjęcia nie mam ale nie jest ono do niczego potrzebne, ona po prostu ściska wirnik Nie jest to żaden hamulec jest to śruba ustalająca luz przekładni. Po drugie
Z Twojego postu wynika że niewiele wiesz o elektronice i programowaniu mikrokontrolerów a to podstawa aby zbudować takie urządzenie . Na temat sterowania silnika krokowego lub DC są setki artykułów to samo dotyczy programowania . Wszelkie prace zaczyna się od planu budowanego urządzenia ( wymiary , potrzebne elementy , sposób przekazania napedu ) następnie...
Mam taki problem, że zrobiłem sterownik którego jednym z zadań jest sterowanie silnikiem 12VDC. Jest tam mostek H i na wyjściu mam 2 przewody na których zmieniam polaryzację przez co silnik kręci się w drugą stronę. Niestety zmieniły się nieco założenia i prawdopodobnie będę musiał zmienić silnik na mocniejszy a co za tym idzie ścieżki w obecnym sterowniku...
Przekaźnik bistabilny zagwarantuje ci jedynie włączenie go albo wyłączenie przez chwilowe puszczenie prądu przez cewkę. On będzie pamiętać to położenie i prąd płynie tylko wtedy gdy trzeba zmienić jego stan. Wersja dwucewkowa to tak naprawdę jedna cewka z odczepem pośrodku, żeby łatwo zmieniać kierunek pola elektromagnesu. Sterowanie jest proste: https://obrazki.elektroda.pl/2787157000_...
https://obrazki.elektroda.pl/7268233500_... Ten artykuł powstał w odpowiedzi na propozycję kolegi (at)Techekspert i jest rozwinięciem mojej prezentacji przedstawionej na konferencji The H(at)ck Summit w dniu 20 października 2023 r. Samą prezentację możesz pobrać stąd: Wyrzucamy algorytm Gutmanna do kosza Podstawowe informacje o niszczeniu...
https://obrazki.elektroda.pl/2638046800_... Witam wszystkich serdecznie Dziś Wam przestawię projekt który wykonałem na zamówienie mojej córki - projekt który był jednocześnie prezentem na I Komunię Świętą. Pamiętam jak 10 lat temu się żeniłem - czas szybko biegnie. W 2018 roku córka szła do Komunii Świętej, a że wszyscy w domu (i nie...
Wystarczy zastosować sterownik dwukanałowy i dwa odpowiednio skonfigurowane przekaźniki z sykiem przełączanym. Silnik jest na stykach wspólnych com przekaźników, a zasilanie "+" i "-" na stykach tych samych przełącznych. Załączenie przekaźnika powoduje podanie na jego wspólny styk com innego bieguna zasilania niż jest podany z przekaźnika drugiego pozostającego...
Mam problem. Chce zrobić instalacje pod elektryczne szyby. Silownik dziala w ten sposób ze jak zamieniam + z - to odpowiedznio kreci sie w dół lub w górę. Myslałem zeby zrobic to na przekażnikach ale wtedy bede potrzebował 4 przekażników na jeden przycisk czyl razem 8. Ma może ktoś pomysł jak to zrobić prościej lub czy są jakies inne przekażniki które...
Witam, otóż kolega ma taki problem, chce zrobić otwieranie i zamykanie nawigacji w samochodzie. Problem polega na tym że ja i on jesteśmy zieloni z elektroniki. Jego wizja jest taka: Przyciskam przycisk i przez załóżmy 2 sek, czy tam 1,5 sek, wysyła prąd (12V, co do amper to nie mam pojęcia :P) na wyjście 1, a na 2 GND, natomiast jeśli przycisnę jeszcze...
Poszukuje schemat zmieniacza polarycacji który zmieniałby polaryzację tak mniej wicej co 1sekunde moze być szybciej.
Witam Posiadam silnik krokowy (z drukarki) jak wiecie generuje on prąd zmienny przy zakręceniu nim. Wykorzystuję go do sterowania. Moim problemem jest to że podczas gdy kręcę w prawo czy w lewo mam prąd zmienny. A muszę mieć: kręcę w prawo + i - (lub odwrotnie) kręcę w lewo - i + (lub odwrotnie) wraz ze zmianą kierunku obracania silnikiem musi zmieniać...
Witam! Padło mi uzwojenie w silniku odpowiedzialne za wirowanie i dałem silnik do przezwojenia.Jakie było moje zdziwienie kiedy odebrałem i zamontowałem ten silnik.Otóż kiedy pralka miała wejść w program wirowania następował chwilowy ruch bębnem i zatrzymanie.Gdy nie było wirowania pompka pompowała wodę aż skończył się cykl i wyłączyła się.Myślałem,że...
Witam. Zaznaczę na początku że jestem laikiem jako elektronik. Siadł mi się układ sterujący w rotomacie zegarkowym i chcę go zastąpić czymś prostym. Silniki chcę podłączyć bezpośrednio przez włączniki do napięcia z transformatora i ten wpiąć w standardowy programator czasowy 220v. Wszystko OK tylko niektóre z zegarków nakręcają się w lewą stronę a niektóre...
Witam Kolegów! :D Potrzebuje pomocy – podpowiedzi. Posiadam silnik prawdopodobnie pralki polar, podobny do PREDOM-Poniatowa Typ OKC 2-2/12D z prądniczka tachometryczną. Brak na nim jakichkolwiek oznaczeń. Leży już chyba z 6 lat i chciałbym go wykorzystać do zrobienia ostrzałki pił widiowych, do pilarki tarczowej (krajzegi – cyrkularki)....
Moje zadanie polega na sterowaniu kierunkiem obrotu silniczka elektrycznego. Do dyspozycji mam dwa bity z portu LPT. Prowadzący zajęcia zaproponował użycie układu ULN2803 oraz przekaźnika dwu segmentowego (?). I tu pojawia się problem. Ta "magiczna" skrzynka ma osiem wyprowadzeń...do czego mam to podłączyć? Czy ktoś z Was ma może gotowy schemat pasujący...
W jaki sposób zrobić zmianę polaryzacji silnika na kilku włącznikach bądż też na dwóch.Mam pod ręką 6 włączników 2 to załączajace-wyłaczające,2 przełaczające 1-0-1 oraz 2 włączające -wył.z dwoma wejściami-wyjściami. czy może jakimiś innymi dało by sie to zrobic i może w łatwiejszy zposób.
dlaczego silnik pralki pracuje tylko w lewo
Witam kolegów Post podobny do innych ale tu chodzi o zmiane uzw/ stojanie !!! Silnik pralki polar -- do zastosowania w małej tokarce Jak zrobić lewe obroty na wirowaniu ? aby miał te 2800 obr/min z tego co na nim pisze to ma 900W /2800obr i do tokarki z przekladnią pasowa byłby jak znalazł ! ----------------------------------------...
Mam silnik z odzysku z aut. polar i chciałem go wykorzystać do szlifierki ewentualnie piły do błazeri. Podpiołem tak jak mi tu koledzy doradzili przez kondenzator 16 uF / na wirowanie/ i wszystko by było fajnie tylko po załączeniu buczy i trzeba go pobudzić ręcznie. W pralce pobudzał się sam i musi być na to sposób tylko ja jestem w tej dziedzinie zielony....
Mam problem Potrzebuje pomocy!! Chciałbym sterować silnikiem 12V ok. 0,4A aby po naciśnięciu krańcówki silnik zmieniał obroty na przeciwne. Jeżeli można to bym wolał na układzie 74H74 (przerzutnik T) Wiem że jest na forum kilka podobnych tematów ale nie wiem jak zmeniać polaryzację. Wszystkie się kończą na przekaźniku Pozdrawiam
Witam mam pyanie jak zrobić coś takiego jak w załączniku żeby jęździło a jak te wyłączniki czegoś dotknął to żeby silniczki zmieniały polaryzację??javascript:emoticon(':D') Very Happy http://obrazki.elektroda.net/12_11499334...
Witam!!! Mam Mechanizm oryginalny do szyb bmw e36, oraz przełącznik z czterwma wyjściami również oryginalny! Problem polega na tym, że nie moge zmienić polaryzacji. Silnik cały czas się kręci w jedną stronę, a w drugą niestety nie ma ochoty, )naciskając do góry i dołu kręci się caly czas w jedna stronę). Zamieszczam schemat jak to mniej więcej połączyłem!...
WItam. W oplu astrze spalił mi się układ obsługujący szyberdach. Czy może ma ktoś pomysł żeby podobny układ zrobić lub schemat układu który by zamieniał biegunowość. Nie potrzebuję żeby się zatrzymywał w końcowych położeniach tylko żeby po prostu się otwierał. Pozdrawiam Meteor80
Jak w temacie zauważyłem potrzebuje urządzenia, które zmieni polaryzacje na zaciskach wyjścia za pomocom tylko jednego przełącznika. Musze zauważyć, że ten przełącznik ma mi posłużyć jako cześć makiety kolejowej i powinien mieć możliwość współ pracy z różnymi napięciami i prądem, oraz z potencjometrem, lub działać bez niego(potencjometr będzie przed...
Witam wszystkich. Nie posiadam zbyt dużej wiedzy elektronicznej więc chcialbym się zwrócić do was z pomocą. Chciałbym wykonać urządzenie, które po naciśnięciu przycisku zmieniałoby polaryzację, czyli naciśnięcie raz powoduje ruch silnika w prawo, drugi raz w lewo no i tak wkółko.Napięcie pracy w granicach 50V i prądach do 20A. Jako element wykonawczy...
Witam, Elektronikę traktuje hobbystycznie :) Jestem w trakcie wdrażania w życie pewnego małego (pierwszego!) projektu i natrafiłem na problem dla mnie nie do przejścia... Narysowałem o co mi chodzi: http://img2.vpx.pl/up/20090525/costam91.... Wiec tak, mam sobie na wejściu (A) 5V i masę (B), wejście "kontrolne" (Z) jest w stanie spoczynku. Na wyjściu...
1. Potrzebujemy sterować prędkością obrotową silnika. 2. Potrzebujemy zmienić kierunek wirowania silnika, tzn. zmiana polaryzacji +-. 3. Potrzebujemy, aby silnik po zadanym czasie się wyłączył, niezależnie od prędkości obrotowej oraz kierunku. Czas od 1 do np. 20 min. Fajna opcja, jeśli po zadanym czasie, np. 10 min od załączenia, zmieni kierunek obrotów...
(...) cewki po pręcie? Jak tym sterować? Kiedy cewka będzie wypychała w lewo a kiedy w prawo? A może trzeba zastosować dwie cewki o przeciwnej polaryzacji? Spróbuję zapytać GPT o to, ale wydaje mi się, że się przeciąży i zawiesi więc wolę zapytać Sz.P. inżynierów tutaj. Dziękuje za podpowiedzi. (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Do...
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora tylko zmianą kierunku obrotów silnika Wprowadzenie Rozumiem, że Twoim celem jest zmiana kierunku obrotów silnika, a nie regulacja jego prędkości. Zmiana kierunku obrotów silnika jest kluczowa w przypadku sterowania żaluzjami, gdzie konieczne jest zarówno otwieranie, jak i zamykanie. Poniżej...
Próbowałeś z odwrotną polaryzacją na hallu? O jakim Hallu mówisz? Tu takiego nie ma, są dwa identyczne reluktancyjne (indukcyjne) które z Hallem nie mają nic wspólnego. Zmiana polaryzacji może ale nie musi mieć wpływu na pracę silnika, aczkolwiek miałem w życiu przypadek w Volvo FH12 gdzie przy naprawie spalonej (dosłownie) wiązki ECU zamieniłem polaryzację...
W przypadku silnika DC zmiana kierunku wymaga zmiany polaryzacji (zamiany + z -). Można to realizować elektroniczne tzw. mostkiem lub przy pomocy przekaźnika. Mostek to są zwykle 4 tranzystory połączone w odpowiedni sposób. Produkuje się takie mostki w formie układu scalonego. Jak duży jest to silnik i czy oczekujesz rozwiązania na przekaźnikach czy...
Chyba standardowe uszkodzenie - podłączenie zasilacza 12V pod rotomat . Jeden zegarmistrz się do mnie zwracał aby mu to zrobić . Ten scalak to procesor i raczej nic z tym nie zrobisz bez przerobienie na Atmega . Rotomat zegarmistrza nie miał stabilizatora i był zasilany bezpośrednio z zasilacza 3V . Po podłączeniu pod zasilacz 12V oczywiście wszystko...
masz przyklejony temat o silnikach krokowych ..... silnika krokowego który ma 4 przewody masz silnik bipolarny do jego wysterowania potrzebny jest sterownik zawierający 2 mostki H w tego typu silnikach potrzebna jest zmiana polaryzacji zasilania cewek , a nie tylko sekwencja impulsów na poszczególne cewki taki układ ma zastosowanie jedynie dla silników...
Chodzi o silnik liniowy pozycjonujący głowice w twardym dysku. To ma opór 12 omów, czyli przy 5V zasuwa przez cewkę ok. 400 mA. Mam zamiar to tak wysterować, żeby powstało coś w rodzaju szybkiego metronomu, powiedzmy 50 Hz. Zaraz popatrzę za mostkiem H i pewnie to będzie to. pozdrowienia Marcin P.S. Benji dziękuje i też pozdrawia :)
Po odwróceniu polaryzacji działanie będzie takie samo jak w przekaźniku np. Dokładnie! Opisałem to w poprawionym poście. (at)abuhamza. Ten film nie potwierdza Twoich twierdzeń. Pomijając nawet to, że rosyjskojęzyczny youtuber nie udowadnia zmiany wysterowania zaworu przez pokazanie przepływu jakiegoś medium przez zawór. Np. powietrza lub dymu. Ten...
chodziło min o to czy na lewych obrotach ten prosty silnik będzie generował taką samą moc obrotowa czy może być słabsza Skoro silnik posiada tylko przełącznik: prawo/lewo (bez sterownika elektronicznego), to obojętnie w której pozycji będzie ustawiony przełącznik, silnik będzie pracował taką samą mocą. Zmiana obrotów, prawdopodobnie polega na zmianie...
W tym silniku zmiana kierunku obrotów odbywa się za pomocą zmiany polaryzacji zasilania. Wstaw tak krańcówkę aby silnik po jej wyłączeniu był odcinany od zasilania. W celu umożliwienie ruchu powrotnego wstaw odpowiednio spolaryzowaną diodę, Na drugim kablu drugi wyłącznik z diodą który ogranicza ruch w druga stronę i po kłopocie.
Po co od razu mostek H. Jak masz silnik od szyberdachu, to zdobądź jeszcze oryginalny przełącznik do niego i podłączenie jest banalnie proste.
To prawda jeżeli chodzi o precyzyjne ustalenie kąta obrotu, zachowaniem pełnego momentu obrotowego to silnik krokowy + mostek H + AVR
Ten konkretnie silnik ma magnesy trwałe. Więc zmiana polaryzacji wystarcza. W innym wypadku zmieniasz końce uzwojeń w miejscu podłączenia szczotek
Dzisiaj postaram się przybliżyć Wam mostki H. Mostek H jest układem elektrycznym umożliwiającym zmianę kierunku silnika prądu stałego poprzez odwracanie polaryzacji napięcia na jego wyjściu. Mostek taki można wykonać np. z przekaźników, tranzystorów lub można zastosować gotowy układ scalony. Nazwa pochodzi od graficznego odwzorowania układu. Mostek...
Witam, potrzebuje w miarę prosty sposób badać zmianę polaryzacji napięcia. W urządzeniu będzie procesor więc proszę wziąć pod uwagę wykrywanie polaryzacji przez procesor (AVR). Napięcie pochodzi z 2 pinów innego urządzenia sterującego silnikiem 12DC. W stanie spoczynku napięcia na pinach to 2 minusy-prawdopodobnie hamowanie silnika. Zmiana polaryzacji...
aby sterować tego typu silnikiem musi następować zmiana polaryzacji zasilania , jeżeli silnik ma dobre uzwojenia ( sprawdź omomierzem ) to na pewno jest dobry , włączanie zasilania bez zmiany polaryzacji nic nie daje tylko obrót o pewien kąt i to tylko jak odpowiednio ustawi się wirnik w stosunku do stojana , dokładniej potrzebujesz przebiegu 3fazowego...
Witaj Tak jest to nadziewarka pionowa Silnik jest na prąd stały więc zmiana polaryzacji spowoduje zmianę obrotów Silnik ma wbudowane dwie prędkości obrotowe Problem mam z resztą układu Chciałbym by był niewielkich rozmiarów (schowany w obudowie nadziewarki) a potrafię wykonać go tylko na przekaźnikach i stycznikach a przy tych założeniach to sterowanie...
Witam.Proponuję jeszcze raz sprawdzić bezpieczniki w/g moich danych to bezpiecznik pozycja 17 i 20 powinny być od el.szyb (30A). Lub czy można jakoś awaryjnie zamknąć szybę Można o ile silnik szyby sprawny.Trzeba ściągnąć tapicerkę drzwi i podłączyć się bezpośrednio pod silnik (rozłączając go od instalacji samochodu).Podać na silnik (można z akumulatora)...
Witam wszystkich ! W związku z coraz częściej pojawiającym się tematem prostego sterowania silnikiem krokowym postanowiłem opisać sposób sterowania z wykorzystaniem typowych rozwiązań sterowników CNC , temat jest głównie wskazówka dla osób chcących wykorzystać tego typu sterowniki nie angażując do tego mikro kontrolerów . Opis dotyczy podstawowych zasad...
Sprawdź zachowanie zasilacza pod obciążeniem do jakich wartości spada napięcie to raz. Z czasem silnik może wykazywać tendencje do nie wiem jak to nazwać przebić, tętnień tudzież utraty polaryzacji na którymś uzwojeniu czyli gdy ma zostać zatrzymany przez kolejne uzwojenie przekręca się kawałek poza określony punkt zatrzymania. Nie ma to nic wspólnego...
Witam. Chyba dobrze wybrałem dział jak nbie to proszę mod o przniesienie. Mam silnik od dmuchawy z jakiegoś samochodu. I mam z nim problem bo jak bym nie podłączył zasilania (12V) to kręci się w jedną stronę. Silnik zasilam z aku 12V i chcę go zastosować do modelu pływającego. W tej chwili nie mam zdjęć ale jak coś mogę dodać. Co jest przyczyną tego,...
Dokładnie, zależy mi tylko na układzie załączającym oddzielnie styk Fw lub Bw w zależności od biegunowości napięcia zasilającego. To znaczy, że masz połączenie od sterownika do siłownika/ów, a chodzi o to, jak podać sygnał do sterownika, bo tu masz możliwość tylko podłączenia napięcia zasilania w jedną, albo w drugą stronę? Sterownik raczej wymaga...
Silnik pradu stalego- np od wycieraczek samochodowych zmiana polaryzacji i silnik chodzi w druga strone, dzisiaj juz troche pozno, jutro rano postafam sie cos dla Ciebie wykombinowac
W zamysle mialem popelnic taki uklad jak piszesz plus dodatkowy uklad na ne555 sterujacy zmiana polaryzacji zasilania silnika dc (zmiany kierunku obrotow silnika) i do tego trzeci uklad znow na ne555 z podpietymi do kola silnika czujnikami, ktory by wszystko uruchamial a ktory byl by sterowany kolejnym ukladem/odbiornikiem "wzbudzanym" pilotem droga...
silnik komutatorowy z magnesami stałymi (tak jak w zabawkowym autku) - na stałym prądzie się kręci, na przemiennym będzie stał (drgał). Zmiana kierunku obrotów jest możliwa po zmianie polaryzacji napięcia. silnik komutatorowy szeregowy (taki jak w wiertarce) - uzwojenia są połączone szeregowo więc silnik kręci się w określoną stronę. Na prądzie stałym...
Witam Nie gniewaj się, ale jak tak zadajesz pytanie, to w BMW lepiej sam tego nie montuj. Przecież, widzisz, że w drzwiach są po dwa silniki, jedynie klapa jest sterowana "klasycznie" - prosto. Jeżeli masz jakiś prosty alarm, to z niego masz wyjście na silnik gdzie następuje zmiana polaryzacji (+ i -) dla zamknięcia i otwarcia, a nie sterowanie + czy...
http://obrazki.elektroda.pl/4725503200_1... 4 piny od prawej, od góry : 12 v masa obroty silnika w lewo obroty silnika w prawo zmiana obrotów po zmianie polaryzacji 3 przewody lewy, górny róg to potencjometr. I to wszystko, bez żadnego sprzężenia zwrotnego, żadnego czujnika, enkodera, halla, położenia, itp. Skala na potencjometrze odpowiada...
Witam Buduje sobie układzik do sterowania silnikiem prądu stałego. Chodzi przede wszystkim o zmiane kierunku obrotów. Więc znalazłem schemacik w internecie, zmontowałem go jak trzeba i wszystko jest OK. Pytanie mam takie po co są te 4 diody podłączone do silnika? Nic nie przychodzi mi do głowy. Może Wy wiecie o co chodzi? W załączniku zamieszczam ten...
W wentylatorach nie ma silników komutatorowych, więc zmiana polaryzacji zasilania spali Ci elektronikę sterowania silnikiem (zdejmij wirnik, to zobaczysz co jest w środku-tranzystory lub ukl. scalony). Zmianę kierunku dmuchania robisz sposobem przykręcenia do obudowy-każdy wentylator w jedną stronę dmucha, w drugą ciągnie. Nawet gdybyś miał silnik komytatorowy,...
Sprawa bardzo prosta. Silnik jest silnikiem prądu stałego (zasilany z baterii). Zmiana polaryzacji powoduje zmianę kierunku obrotów. Na filmie także widać, że zastosowany jest wyłącznik w postaci wyłącznika krańcowego.
Na obu końcach pomostu po jednej LED (najlepiej IR), a pod każdym torem lokomotywowni fotoelement. Zaświecasz diodę po stronie, która ma się zatrzymać na konkretnym torze, aktywujesz też "czujkę optyczną" dla danego toru, silnik rusza i zatrzymuje się po oświetleniu konkretną diodą (konkretną stroną pomostu) danego fotoelementu (konkretnego toru). Do...
Witam Ja do napędu wykorzystałem gotową przekładnie wraz z silnikiem. Urządzenie te wciągało kiedyś flagę na maszt. Silnik jest na napięcie 27V/ 12A, obroty ponad 2000.Przekładnia jest wykonana z mosiądzu,pracuje w oleju i jest samohamowna.Samohamowność, jest dużą zaletą, ponieważ dzięki niej nie stosowałem zamka zamykania.Silnik jest zasilany przez...
W linkach, które podałem jest opisana zasada działania oraz budowa silnika krokowego. Po przeczytaniu zawartości z linków będziesz wiedział czy można zastosować silnik krokowy jako dynamo. https://botland.com.pl/blog/silniki-krok... https://amgautomatyka.pl/aktualnosci/jak... Mam nadzieję,ze wiedza...
Dzięki za schemat bardzo fajny, ale nie do końca mi o to chodziło. Mam trafo 24V innego nie mam. To co naskrobałem to prostownik jedno połówkowy (tak mi się wydaje), i zmiana polaryzacji jest dokonywana przez diody i sinusoidę. silnik jest na 12V
Zmiana przewodów zasilających wirnik ,nie ma znaczenia. Ma znaczenie, grzybek za pewne " przewodzi" pole magnetyczne. Zmiana biegunu (zamiana przewodów) ma duże znaczenie np w zapłonie VAPE z czujnikiem indukcyjnym, przy złej polaryzacji silnik na wyższych obrotach nie pracuje poprawnie, na ten temat pisze także producent tego zapłonu.
co do przekladania kabelkow moge odstapic obotnice wystaczy wtedy 1 konwerter no i mozlwosci wieksze musialbys dorobic sterownik 12V zmiana kierunku ruchu przez zmiane polaryzacji na silnik pozdrawiam
zmiana polaryzacji zmiana polaryzacji przekaźnik sterownik zmiana polaryzacji
podłączenie drukarki routera windows porównać skrzynia automatyczna honda civic
podajnik peletu odkurzacz piorący
Czy telewizory LG, Sony i Samsung mają fizyczne przyciski? Pojemność baterii do podtrzymania zasilania domu 2000W przez 8 godzin