Szaro - tak jak prosiłeś masz te materiały, jak który schemacik lub tekst jest nieczytelny to powiększę i prześlę na maila :wink:
Witam Sa dwa praktyczne rozwiazania z zastosowaniem falowników, - zastosować zwykły falownik i sprzężoną z osia prądniczke tachometryczna - zastosować falownik wektorowy i odpowiedno skonfigurować Rozwiązanie zależy od wielkości zmian obciążenia i wymaganych innych parametrów Pozdrawiam
To silnik bez zmiennej fazy na ssących,tak? Pasują wałki z 1.8 i 2.0 ale ssący musi być ze starego silnika f4r bez zmiennej fazy albo z wersji turbo. Robiłem kilka tych silników z urwanym lub przeskoczonym paskiem i we wszystkich wałki były całe, dźwigienki też spadały ale były ok.
Tak, po VINie można sprawdzić. Chyba, że ktoś już zmieniał silnika na starszy/młodszy. Podaj na PW to powiem czy jest czy nie, dostaniesz tez wycinek z dokumentacji. Dodano po 44 607 HATCHBACK 4DRZW 3.0i V6 24v 210 (ES9J4S) BVM 5 Wychodzi, że nie ma.
Z czujnika wału raczej nic nie zrobisz. Sygnał w alternatora trzeba by było przerobić na prostokątny za pomocą jakiegoś tranzystora. Wtedy podać go ECU i patrzeć co będzie. Nie wiadomo jaką prędkość będzie widział ECU bo przy zbyt małej nie załączysz tempomatu.
Krzysztof Kamienski napisał: jiwaniuk napisał: czujników Pt100. Nie w silnikach do zabezpieczeń termicznych. Zbyt rozbudowanych regulatorów wymagają. A czy wg Ciebie do każdego silnika używa się falownika? I czy bez falownika przypadkiem termistor nie potrzebuje układu elektronicznego żeby móc wyłączyć silnik w przypadku przekroczenia temperatury?...
Do odłączania proponuję przekaźnik czasowy, ale należałoły zastosować zabezpieczenie nadmiarowe - co się stanie gdy po kilku sekundach silnik nie ruszy? Można zastosowac prądnicę tachometryczną, która będzie oddziaływać na przekaźnik wyłączający kondensator. Najlepszym rozwiązaniem jest silnik z wyłącznikiem odśrodkowym kondensatora rozruchu, ale w...
P0009 Działanie systemu ustawienia silnika (rząd 2) do sprawdzenia - Czujnik położenia wału korbowego (Halla/MRE) P0597 Obwód sterowania podgrzewacza termostatu/otwarty P0014 Elektrozawór ustawienia wałka rozrządu zaworów wylotowych 1, rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu do sprawdzenia -1.Czujnik położenia wałka rozrządu (Halla/MRE)...
Witam ! Wyłącznik odśrodkowy znajduje się w środku silnika, należy odkręcić osłonę wentylatora, zdjąć wentylator z wału silnika i odkręcić kapę silnika. Uwaga ! wył. odśrodkowy wykonany jest z bakelitu, należy zachować ostrożność przy rozbieraniu silnika aby nie uszkodzić wył. odśrodkowego. Pozdrawiam. Stefan Wył odśrodkowy podłączony jest do R1 i 1.
To zależy jaki silnik. Silniki komutatorowe bez magnesów stałych, a z uzwojonym stojanem pracują tak samo przy prądzie stałym jak i zmiennym. Inne silniki ulegną uszkodzeniu.
może chwilowo przedłuzylibyśmy ci zycie ale po co jak pózniej ty jako niedouczony elektryk czy elektrotechnik sam się zabijesz bo nie będziesz wiedział co i jak i jeszcze ktoś za ciebie bedzie ponosił odpowiedzialność. Radzę samemu wziąść się do nauki bo co jaś za młodu to jan na stare lata Pozdrawiam i życzę sukcesów w nauce
Na silniku jest nalepka i jest tam napisane 230-50/60, co sugeruje, że silnik jest zasilany napięciem zmiennym 230V. Tak więc uszkodzony jest raczej moduł sterownika. Po podłączeniu odkurzacza do zasilania, napięcie na silnik nie jest podawane, a po włączeniu przyciskiem (lub zworkami) idzie właśnie na silnik napięcie zmienne 7V. Jeżeli jest informacja...
Wsadz taki sam silnik. !!!
Czujnik sprawdzony, wyczyszczony, prawidłowo dokręcony. Bez podłączonego zaworu ssącego - samochód jeździ i nie stukocze.
Tam jest napęd hydrostatyczny, czyli silnik ze zmienną geometria. Nie dasz rady samemu zrobić pomiary lepiej wezwać fachowca bo inaczej możesz skoczyć na wymianie drogich nie potrzebnych rzeczy.
Skoro silnik działą lewo/prawo to znaczy, że gdzieś jest mostek H. Jeżeli jest na elementach dyskretnych można dorobić bramkowanie i uzyskać PWM.
Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne. A nawet na pewno. Jak Kolega pisze: W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów
Nie wiem czy ten silnik ma zmienne fazy rozrządu, ale błąd mówi o czujniku położenia wałka wydechowego drugiej głowicy.
To co to jest przykręcone po lewej stronie przepustnicy , patrząc od przodu? To nie jest żaden silniczek krokowy. Popatrz sobie ile ma pinów we wtyczce a potem zastanów się nad zasadą działania silniczka krokowego i zastanów się ile minimalnie pinów powinien mieć. A służy i owszem, do regulacji ilości powietrza na biegu jałowym. A układ zapłonowy masz...
Witam Mam problem dotyczący obrotów silnika i nie wiem z czym to powiązać. Tak więc włączaja mi się zazwyczaj dwa rodzaje wolnych obrotów 600 min(prawidłowo) oraz 1800/min(za dużo). Nie wiem od czego to zależy ... zmieniłem przepływomierz na inny(używany) ale jest to samo(może trochę lepiej). W lecie nawet nie było to odczuwalne aż tak ale wraz z zimneymi...
Nie masz zmiennej fazy, oznaczenie silnika to F4P.
R_gora alias PinX.x `wejscie przycisku góra 0 = naciśnięty R_dol alias PinX.x `wejscie przycisku dół 0 = naciśnięty R_stop alias PinX.x `wejscie przycisku stop 0 = naciśnięty Kran_gora alias pinX.x `wejscie krańcówki góra Kran_dol alias pinX.x `wejscie krańcówki dół Roleta alias PortX.x `wyjście Start / Stop 1=Start 0=Stop Kierunek alias portX.x `wyjście...
Witam, "Madrik" możesz wskazać jakiś regulator 3f, który nie posiada sprzężenia zwrotnego? bowiem na razie nie spotkałem takiej konstrukcji fabrycznej (modelarskiej), która ingorowałaby sygnał zwrotny, wymagany do zapewnienia poprawnej pracy silnika w zmiennych warunkach obciążenia. Gdyby rzeczywiście prawdą było to co napisałeś to konstrukcja regulatora...
(at)andi421 PKZMO-4 i nisko go ustawić - masz w tej maszynie zmienne obciążenia silnika.
W Lagunie I ten silnik występuje bez zmiennej fazy. Koło pasowe wału jest wymienialne ale trzeba to zrobić w odpowiedni sposób, w innym przypadku nastąpi uszkodzenie silnika.
Generalnie w szmelcwagenach wentylator wysterowywany jest tak: 400Hz , 8V i wypełnienie zmienne. Pozdrawiam
Mój kolega ma to samo jak doda gazu to ogrzewanie jest dobre.Probowaliśmy wszystkiego odpowietrzanie itd. i nic dalej to samo więc nie chcę Cię martwic ale na 99% masz zabitą nagrzewnicę.Podjedż na myjkę samochodowa albo gdzieś żebys miał dostęp do węża z wodą,odkręć oba przewody do nagrzewnicy i spróbuj ją przepłukać (przy okazji zobaczysz jakie ciśnienie...
Witam ostatnio zauważyłem na allegro ciekawe silniki, co o nich myślicie. Linku nie mogę podać (regulamin). Tytuł aukcji Silnik elektryczny. ZMIENNE PRZEŁOŻENIE HIT!!!!! Zdjęcia: http://obrazki.elektroda.net/85_12062819... http://obrazki.elektroda.net/94_12062819... Czy warte są one swojej ceny 52zł, jak wygląda sprawa z ich jakością? Czy...
Jak dobrze pamiętam 69 nm Tam jest koleczek więc nie powinno być problemu
Wskazany schemat ma trzy kanały, reagujące na trzy pasma częstotliwości (akustycznej) wysoką - układ U1B, średnią układ U1C, układu U1C. Napięcie zmienne z wyjść tych wzmacniaczy jest prostowane (dioda i kondensator) na wyjściu tych wzmacniaczy operacyjnych, po czym napięcie to jest wykorzystane do sterowania za pośrednictwem tranzystora i triaka żarówki....
Czyli masz już w systemie przerwania zgłaszane ze stałą częstotliwością, zapewne na poziomie przynajmniej kilkuset Hz. Oznaczamy tę częstotliwość jako f. Mamy zmienną a - długą i całkowitą. Inicjujemy ją na 0. W każdym przerwaniu timera: - Dodajesz do tej zmiennej liczbę kroków na 10 s (czyli od 1 do 99) - Jeśli wartość tej zmiennej przekroczy 10*f,...
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
Na wtyczce przy gniazdku przy otwartym jest 7,8 Ω przy zamkniętym nieskończoność A nie odwrotnie przypadkiem? :D
Jak możemy sklasyfikować silniki krokowe ze względu na zasadę działania? Zadałeś takie pytanie. I otrzymałeś odpowiedź w wikipedii. jeżeli uważasz wikipedię za źródło wiarygodnych informacji to za bardzo pomocny chyba Pan nie będzie Czy to nie są wiarygodne informacje? Cytat: Są trzy podstawowe typy silników krokowych pod względem budowy: silnik z...
Cze mam problem z video, a mianowicie taki ze nierówno pracuje silnik -raz chodzi szybciej, raz wolniej-czym to moze byc spowodowane????? Pozdrawiam
Może kółko zmiennej fazy. Olej wymieniany regularnie? Silnik czysty wewnątrz?
Panie i Panowie. Kupiłem traktorek Honda 2622 z silniky GXV660 który odpalał i pracował, ale tylko gdy kluczyk był w pozycji "trzeciej", czyli prąd na rozrusznik. Do czasu, gdy prąd szedł na rozrusznik i się kręcił razem z kołem, wszystko bylo ok. Gdy kluczyk wraca na pozycję "druga" pracy, silnik gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia - silnik odpala...
Witam Turbosprężarka o zmiennej geometrii Silniczek elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii M30 zarejestrował usterkę układu sterującego. Możliwe przyczyny: •Usterka mechaniczna, uszkodzenie lub zużycie. •Utworzenie się lodu w turbosprężarce o zmiennej geometrii. •Rozdzielenie się dwóch części wałka silnika elektrycznego. •Usterka...
Tak bardzo nie będzie :) Jednak prościej skrzyżować wirnik. Stosowane jest to np. w wiertarkach, które mają prawe i lewe obroty.
Chyba jedyne wyjście to konwersja na mechaniczną, ćwiczyłem to u siebie w samuraju z oryginalnym silnikiem renaulta. Problemem może być automatyka podnoszenia obrotów przy zmiennym obciążeniu silnika (szczególnie przy klimatyzacji). Luknij sobie: http://jarekstryszawa14.w.interiowo.pl/s...
105 konny silnik nigdy nie miał zmiennej geometrii turbiny ! Taką turbinę miał 130 konny 1,9 dci Polecam lekturę: KKK54399880080 KKK54399880070
Silniki wizualnie podobne ale różniące się diametralnie między sobą. Silnik XER ma koła zmiennych faz rozrządu zaś XE1 nie. Z tego będzie wynikać inny sterownik silnika + inna wiązka. Nie to że jest to niemożliwe do wykonania ale na pewno nie podejdzie P&P
Trzeba sprawdzić jakie napięcie zmienne wychodzi z silnika ,min. i max. Niektóre ze skuterów mają granicę górnego napięci. Można spalić regulator.
Rozrzut ma kolega potężny, zmienne fazy lub pęknięty wał. Podpowiem- wał stuka cały czas.
Witam Ten silnik łączysz w gwiazdę ,przydałoby się zdjęcie listwy zaciskowej.
bo dane na porcie szeregowym pojawiają się dopiero po zakończeniu ruchu( domyslam się, że to przez funkcję delay) i to w "bliżej nieokreślonym" języku. Tak jakbym pomylił się w określeniu prędkości w Serial. begin . Drugą częścią komplikacji jest to, że nie ma mam pojęcia ( gdy uda mi się rozgryźć enkoder ) jak opisać ograniczenie obrotu. To co jest...
A teraz pytanie ciekawskiego do Stanisława: które parametry skłoniły cię do stwierdzenia, że kolektor łapie fałszywe powietrze? Po MAP = 40 kPa. W silnikach ze zmienną fazą rozrządu na wałku ssącym często taki MAP jest prawidłowy, w każdym innym powinien być w okolicy 30 kPa stąd taki wniosek choć słaba kompresja też może być przyczyną.
Bez podłączania napięcia sprawdź na samych zaciskach szczotek, czy masz jakieś przejście. Powinna to być wartość w omach. Wykluczy to winę samych szczotek i przy okazji sprawdzi uzwojenia silnika. Jak jest przerwa to silnik nie ruszy. Jak będzie przejście, to znaczy, że napięcie zmienne 230V nie dociera do silnika. Wtedy szybko będzie można określić...
Witam Wpadł mi w ręce silniczek jednofazowy ze sterowaniem prawo/lewo do sterowania przysłoną (przepustnicą) po zdemontowaniu na obudowie ani producenta, ani szczegółowych danych. jedynie odczytałem coś takiego: 03 90, 6443R, 220V~ 50/60Hz, 0,33uF tu zamieszczone zdjęcia http://83.14.146.230/silniczek/mini1.JPG http://83.14.146.230/silniczek/mini2.JPG...
Masz silnik Ecoflex DVVT, czyli z zmienną fazą rozrządu na dwóch wałkach. Silnik spełnia normę Euro 5. Posiada podgrzewany dolot. Czujnik odpowiada za ustawianie koła fazy na wylocie. Jeśli jest uszkodzony, może być problem z otwieraniem i zamykaniem zaworów na kole zmiennej fazy. Może to powodować spadek mocy i szarpanie. Wymień go tylko na nowy, wtedy...
aby wszystko było jasne , układ zasilasz napięciem stałym z pewnością na początek zastosujesz prostą sekwencję sterowania : 1000 0100 0010 0001 pomiędzy zmianą każdej sekwencją występuje przerwa czasowa tak wiec silnik zasilasz przebiegiem zmiennym w czasie dlatego była mowa o napięciu zmiennym w układzie i odpowiednich wzorach na obliczenie prądu
Tylko dlaczego? Wymieniane było niecałe dwa lata temu To po dwóch latach nie miało prawa się popsuć? Pewnie zamek w kole nie trzyma i sterownik próbuje zniwelować przesunięcie kątowe wałka. Odłącz czujnik wałka i sprawdź pracę silnika, jak sterownik przestanie sterować zaworem VVT to masz odpowiedź.
Masz zapchany wydech lub padła uszczelka silnik-kolektor
czy wystarczy samo koło teraz wymienić tak czy coś jeszcze? nie ile kosztuje teraz robocizna? 140
Taki silnik podłączasz pod zmienne napięcie znamionowe, takie jakie jest napisane na tabliczce znamionowej. Zasilasz tylko główną cewkę. Piszesz że silnik ma trzy wyprowadzenia, a na foto widać tylko dwa. Być może cewki są dwie nawinięte szeregowo (coś a la dwa biegi, podobnie jak w okapach kuchennych). Te silniczki mają bardzo mały moment rozruchowy,...
Po co proc w takim razie i skomplikowane drivery? Procesory daje się wszędzie bo tanio i łatwo. Może ten układ miał stabilizować obroty silnika przy zmiennym obciążeniu. Albo coś jeszcze innego. Jak mogę to sprawdzić ? Podłączałem pod te wejścia generator ale nic. Enkodery zwykle dają dwa przebiegi prostokątne przesunięte w fazie o 90 stopni. sterowanie...
Silnik ze zmiennymi fazami czy bez
Człowieku! Po co ci zmienne typu Single do liczenia kroków! Zastosuj Long jak już chcesz mieć zmienne 4 bajtowe.
Z transformatora 12V/4A możesz uzyskać stabilizowane napięcie 10V/2,5A. Dlaczego tak - doczytaj sam. Ale jak napisano wyżej - to rozwiązanie bez sensu, znacznie lepsze jest sterowanie PWM. Tym bardziej, że nie podałeś (nie znasz?) poboru prądu przy obciążonym silniku. Jeśli go nie znasz to należy bezpiecznie założyć prąd nawet 10-krotnie większy (start...
Może sobie puścić nawet 82Hz. Oj, głupota i teoretyzowanie. Znasz dokładnie produkt o którym rozprawiasz? Jak nie zapytaj producenta lub dystrybutora. Potem teoretyzuj. Jedyną wykładnią dla silnika i falownika jest Prąd i moment, Ty to pewnie silniki 50Hz zasilasz 400Hz. Ciekawe dlaczego producenci rozróżniają silniki na 50Hz,60Hz, 400Hz, czy silniki...
Dysk ma tylko 9tys. godzin z hakiem. Sprawdź zasilanie dysku miernikiem. Silnik ma problemy z rozruchem.
Nic nie skracaj. Trzeba naprawic uklad, a nie go przerabiac. Jesli na dwoch modulach jest tak samo, to problem tkwi w obwodach zewnetrznych. Czy swiece sa na pewno dobre? Wyzej nie zwrocilem uwagi, ze chodzi o Kangoo. W tym aucie modulem steruje kalkulator silnika (i pompa - przerwa w dogrzewaniu przy pelnym obciazeniu). Czas podgrzewania przed rozruchem...
Silnik wysterowujacy klape w kolektorze ssacym :) . lub silnik zmiennej geometrii kolektora ssacego :) itd.
Tam żadnego filtra być nie powinno. Jak coś jest na instalacji to ktoś już łapy pchał. Tak jak tzok napisał, zasilanie żarówką 21W równolegle z miernikiem sprawdzić. Ma być pełne napięcie akumulatora. Oczywiście na pracującym silniku.
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
Jak chcesz aby mało palił to szukaj silnika ze zmiennymi fazami rozrządu.
Tylko te silniki nie mają kół zmiennych faz :-(
Jeżeli jesteś pewien, że są to stuki w silniku to winowajcą mogą być panewki główne lub korbowodowe. Zmienne i dosyć duże obciążenie, (jakim jest kosiarka rotacyjna), powoduje stuki w silniku, nawet przy niedużych luzach na panewkach.
Ja myślę, że lata się robiło tak, i działało. Masz gotowy układ tylko go popraw. 1. Zasilanie procesora 2. Wywal bezsensowną D3 (co ona miała robić?) 3. Wstaw mostek prostowniczy (plus do plusa, minus do minusa, a zmienne na silnik) 4. odfiltruj też 24V 5. Poukładaj trochę przewody. I powinno być OK, jeśli nie masz błędów programowych Albert
A ten silnik to od kosiarki?
Pytanie na ile poprawnie mierzysz naciąg taśmy - na obrazku masz jakiś układ, ale jego działanie może być zakłócone zużytymi łożyskami, tarciem między taśmą a rolkami i tak dalej. Poza tym czy kontrolujesz osobno prędkość silnika? Inaczej układ ustabilizuje moment, ale nie prędkość. Następne pytanie, czy w ogóle silnik ci na to pozwoli - utrzymać stałą...
Witam. To nie zadziała, bo silniki tego typu są zasilane prądem zmiennym i to w konkretny sposób, zależnie jak ten prąd się będzie pojawiał masz możliwość sterowania kierunkiem obrotów i prędkością obrotową. Dlatego niezbędny jest sterownik. Pozdrawiam
Silnik bldc da się uruchomić bez sterownika prądem zmiennym tylko po włączeniu musisz nim zakręcić i wejdzie w obroty synchroniczne, zbyt duże obciążenie go wytrąca i staje. Oczywiście patrz na napięcie zasilania.
..... jest to silnik ze zmiennym obciążeniem, ale nie ma dużej ilości cykli rozruchu, ponieważ jest raz uruchamiany, a potem zmienia się tylko jego obciążenie ...... W związku z tym musi się udać :) Prawdopodobnie silnik ma zapas mocy i nie powinno być problemów. Kiedyś dobierałem kondensator do przezwajanego na 2800 obr/min silnika z pralki, który...
ten silnik ma zmienne fazy
AGR ma jeszcze wastegate, nie ma zmiennej geometrii. Bliźniaczy silnik ze zmienną geometrią to ALH.
Przedni most ze skrętem od czegoś, jeden silnik. Jedna pompa, ze zmienną wydajnością. I masz co chcesz. Pompa o stałej wydajności i 'regulator przepływu' = zamiana paliwa na ciepło. Nie stosuje się takich rozwiązań w układzie napędowym nawet w traktorkach/kosiarkach ogrodniczych......
Czy można stabilizować obroty silnika prądu stałego (komutatorowy) za pomocą stabilizacji napięcia na zaciskach silnika ? Zakładam układ bez sprzężenia zwrotnego, tzn sygnału zwrotnego z obrotów silnika. Tzn, przy zmianie obciążenia silnika (zmienne opory na wale silnika) silnik powinien otrzymywać stałe obroty.
Nie chcę uszkodzić upg A co to jest? Może być tak że z opóźnieniem otwiera i zostaje otwarty? W poldku nie jest trudno wyjąć i sprawdzić . Wyciąg, wsadź do garnka z wodą którą będziesz podgrzewał . Problemem może być brak termometru, ale możesz zakupić. Albo wymienić termostat bez sprawdzania.
Niemożna, jeśli działa na prądzie zmiennym to na pewno nie zadziała na prądzie stałym. To nie żarówka, której jest obojętne czym ją się zasila, zmiennym czy stałem. Niestety, silnik jest bardziej wymagający od żarówki.
Tu raczej będzie problem z jednym z elektrozaworów od zmiennych faz rozrządu.
Silnik, który był w samochodzie miał zawór upustowy turbo (wastegate), zatem była to wersja 90 KM. Drugi silnik ma już zmienną geometrię turbosprężarki, zatem jest to wersja 110 KM. Sterowanie zmienną geometrią różni się od sterowania zaworem upustowym, więc należało by przełożyć również sterownik silnika oraz zawór sterujący N75.
Gdzieś czytałem, ze te silniki posiadają zmienną długość kolektora dolotowego.
Szajbka silnika miała zmienną średnicę.
Kiedy podasz na silnik symetryczny przebieg prostokątny, to silnik nie będzie się kręcił, ale to nie znaczy że nie będzie płynął prąd, prąd może płynąć całkiem spory, mierzyłeś? Silnik też może się od tego grzać. Jeśli problem wynika ze składowej zmiennej prądu silnika, to między mostkiem a silnikiem można dać filtr LC.
Obecnie nie ma takich samochodów ! jedyny wyznacznik jaki można wziąć pod uwagę to popularność na rynku i silniki czyli części zmienne które występują w innych modelach wówczas ich dostępność jest szeroka .
Nie , dla pełnych obrotów potrzebujesz 230V obojętne czy stałe czy zmienne
Inverter ma zmienną prędkość silnika co bezpośrednio wiąże się z wydajnością, od poniżej 50% wydajności "znamionowej" do ponad 100% (chwilowo).
Szum z grzejników to skutek dużej prędkości przepływu cieczy oraz kawitacji przy zamykaniu zaworu termostatycznego. Być może pompka jest przewymiarowana lub ustawiona na maksymalną wydajność - zmniejsz ją na minimum. Jeżeli zawory termostatyczne się pozamykają, większy przepływ pójdzie na otwarty grzejnik. Taki problem może rozwiązać pompka z silnikiem...
Iterm[A] = P[kW] * 2...2,1 ( wzór empiryczny )
Wyczytałem, że odpowiednie opornik dla każdego z nich załatwią ten problem (jeśli się nie mylę). Oporniki szeregowo z silnikami nie są w praktyce dobrym rozwiązaniem. Chodzi o to że jeśli nawet wyliczysz wartość opornika dla jakiś warunków pracy silnika (choć pewnie nie znasz nawet potrzebnych do wyliczeń parametrów silników), tak by na oporniku wytracić...
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
Nie jest to przypadkiem silnik o zmiennym skoku zaworów ssących?
Właśnie jestem po próbie zasilenia tego silnika napięciem zmiennym. Tylko buczy i drga. Żadnych obrotów. Więc napięcie musi być wyprostowane, a nie zmienne 50Hz.
Moje pytanie dotyczy stabilizatora obrotów silnika pradu stałego. Znalazłem kilka gotowych schematów i mam wątpliwości... czy te układy rzeczywiście stabilizują obroty, czy tylko prąd (moc) dostarczaną do silnika? W moim przypadku silnik będzie pracował pod obciążeniem, które może się bardzo szybko zmieniać w dość szerokich granicach. Myslę, że taki...
Czyli tak jak myślałem. Silnik zasilany zmiennym, podanie stałego powoduje załączenie cewki i przesunięcie mechanicznych styków ;)
Zrób zdjęcie okolicy korka wlewu oleju do silnika bo ten silnik może mieć jednak zmienną fazę Mylę ten silnik z 1.4 16V który jest bardzo podobny do 1.6fsi
Jeśli silnik jest na prąd zmienny to wystarczy Ci sam transformator 230V/12V . Może być niewielkiej mocy 2-3W max
Kolego Mobali - przewodów WN nie ma już w Renualt od 20 lat (cewki na świecach)... Czy ten silnik ma koło zmiennych faz rozrządu? Często zapycha się element regulujący, pomaga przemycie lub wymiana... Pozdr. J.
U mnie sa troszke inne znaki. Czy ten schemat jest do silnika 1,2 ze zmiennymi fazami rozrzadu?
silnik napięcie zmienne zmienne obciążenie przełączniki zmienne
indukcyjność łuku prąd bramki tyrystora ciśnienie układ chłodzenia
Instrukcja obsługi MEDION MD 31240 po polsku - gdzie znaleźć? Wydajność TF2 na procesorze Intel i3 2. generacji