Google -> "silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym"
Nie. To silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym.
Driver można uszkodzić na wiele sposobów, ale najpopularniejsze to niepodłączenie kondensatora 100uF lub usytuowanie go za daleko od drivera. Powinien być tuż przy pinach zasilania. Inny sposób to od- lub podłączanie cewek silnika przy obecności zasilania drivera. Jeszcze inny to podłączenie silnika ze zwartym uzwojeniem. Jest tego więcej, ale płytka...
Witam Jest to silnik indukcyjny z uzwojeniem zwartym (lub zwojem zwartym). Tu możesz przeczytać o tym silniku: http://www.old.imnipe.pwr.wroc.pl/wydawn...
Twój silnik od suszarki, jest silnikiem asynchronicznym prądu przemiennego ze zwartym uzwojeniem rozruchowym. Prędkość obrotową w takich silnikach można regulować za pomocą przemienników częstotliwości, czy falowników. Ale to nie są urządzenia proste. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_elek...
Wrzuć w google: Silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym , znajdziesz wszystko na ten temat, np. http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL...
Nie chodzi mi o zatrzymany wirnik tylko oczywiscie o moment przyspieszania silnika Podczas przyspieszania jest ta sama opcja co przy zwartym uzwojeniu. Silnik tak czy siak musi wystartować z prędkością kątową równą 0. No chyba, że mówimy o sytuacji, gdzie wirnik silnika już się kręci i wtedy uruchamiamy zasilanie.
Witam. Jest to silnik z pomocniczym uzwojeniem zwartym i waśnie one powodują nagrzewanie silnika,co dla tego typu jest zjawiskiem normalnym. Właśnie dlatego w większości były stosowane wentylatory. Pozdrawiam.
Jeśli są zwarte zwoje w jednym uzwojeniu fazowym, to przy połączeniu w trójkąt mamy zwarcie dwóch wyjść falownika. Jeśli przepniemy w gwiazdę, to w szereg ze zwartym uzwojeniem dajemy dobre i bezpośredniego zwarcia dwóch wyjść falownika nie ma. Oczywiście silnik nie będzie działał prawidłowo, a przeciążenie i tak wystąpi.
Eeo Twój silnik ma fabryczne uzwojenie.Ktoś wyciągnął dodatkowe przewody które normalnie były zwarte na uzwojeniu wewnątrz silnika. winyl2 Twój silnik był pewnie przezwajany i stąd masz trzy przewody.Po dokładnym obejrzeniu uzwojenia można stwierdzić jak jest połączony.Jeżeli są wyprowadzone trzy przewody uważam że śmiało możesz podłączyć do sieci.
Są tam stosowane silniki indukcyjne ze zwartym uzwojeniem pomocniczym. Pozdrawiam
Mam wrażenie, że te ,,wynalazki" celowo przypisywane sa osobom zmarłym, po to by nadać im pozytywnego wydźwieku. Co do Silników ze zwartym uzwojeniem rozruchowym to uczyłem się o tym na maszynach, ale nie sądziłem , że ktokolwiek to wykorzystuje, wiedząc ze poza mikromocowymi zastosowaniami to najgorszy z typów indukcyjnych. W klimatyzacji szeroko wykorzystuje...
Potwierdzam, absolutnie nie. PS. Jest to jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym uzwojeniem pomocniczym.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Silnik z fazą rozruchową zwartą /ze zwartym uzwojeniem pomocniczym/. http://obrazki.elektroda.pl/8309007400_1... Interesują mnie 2 szt. takich silników - warunek - muszą (powinny być) identyczne !. moc: 25 - 50W napięcie zasilania: 220-240V Silniki te mogą nieznacznie konstrukcyjnie różnić się od silnika prezentowanego na załączonym...
tłumaczenie translatora google z reliable shaded-pole motor http://www.electropedia.org/iev/iev.nsf/... silnik ze zwartym uzwojeniem pomocniczym.
Pojemność kondensatora oznacza wielkość prądu. Czyli jeśli będzie nie dostosowana do silnika to w zależności od jego funkcji oznacza grzanie silnika lub niski moment rozruchowy. W przypadku zastosowania do rozruchu ma to mniejsze znaczenie ale ma. Weź jeszcze pod uwagę, że są silniki ze zwartym uzwojeniem rozruchowym.
silnik ma tylko obroty prawe, jest to jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym uzwojeniem pomocniczym
Silnik ze zwartym uzwojeniem rozruchowym. Zawsze będzie miał ten sam kierunek momentu rozruchowego. Ale właśnie korzystając z faktu odbioru mocy od drugiej strony stojana uzyskasz to co chcesz. Jak widać pewien problem z powodu zanitowania łożyskowań.
Nie zmienisz łatwo obrotów w tym silniku.Trzeba by zmienić kierunek nawinięcia cewki, do której podłączasz zasilanie.
Witam. A co chcesz zmienić ? Kierunek czy ich ilość? proszę dokładnie przeczytać co napisałem wcześniej , nic nie trzeba zmieniać tylko zamienić końcówki (wyprowadzenia) uzwojenia rozruchowego Nie tylko, wystarczy jak zmienisz biegunowość jednego z uzwojeń ,może być na uzwojeniu rozruchowym , ale tak samo można zmienić na roboczym , a jak to jest silnik...
(at)jaspi85 A teraz poczytaj w internecie jak działa silnik indukcyjny, nawet trójfazowy. A potem jak działa silnik indukcyjny jednofazowy ze zwartym uzwojeniem pomocniczym. Tam nie ma żłobków, jest tylko jedna para biegunów a wirnik to kawałek metalu w którym obniżono wpływy prądów wirowych. Nawet jakbyś na wirnik nakleił magnesy w dowolny sposób...
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
No nie, to jest silnik z pomocniczym uzwojeniem zwartym, czyli indukcyjny, a obroty takiego silnika zależą od napięcia w bardzo małym stopniu, (do poślizgu krytycznego) więc nie można tu regulować prędkości za pomocą napięcia. Ten regulator jest przeznaczony do silników komutatorowych jak w odkurzaczu, albo w wiertarce.
Już wszystko jasne, to silnik pierścieniowy. Całe szczęście poszedł bez rozrusznika ze zwartym uzwojeniem rozruchowym. Śmiga aż miło. Pozdrawiam Tomek
Moje rozwiązanie się raczej nie nadaje się do tego silnika (tak mi się wydaje). Ja sterowałem silnikiem ze zwartym uzwojeniem pomocniczym. Oczywiście możesz spróbować i sam sprawdzić. Koncepcja opierała się o przepuszczanie pełnych cykli sinusoidalnych co jakiś czas. Czyli np. co drugi, co trzeci, dwa na trzy, trzy na 4, itd, czyli po prosty sterowanie...
Poszukuję silnika o następujących parametrach: Silnik asynchroniczny jednofazowy z uzwojeniem pomocniczym zwartym. YJ58 - 12A 220 - 240 V, 50 Hz Silnik napędzający śmigło dmuchawy Termowentylatora Ravanson FH-105
Właśnie wyświetla błąd e2. Zużyciu uległy szczotki silnika, zwarły uzwojenie i spaliły je. Silnik jest naprawiony, a błąd wciąż aktywny. Dlatego szukam pomocy.
Posiada to kondensator rozruchowy ? czy wersja ze zwartym uzwojeniem ?
Płytka jest dostępna, ale tania nie jest. Pełni rolę zabezpieczenia przed brakiem faz (ten czarny okrągły element na płytce przez który powinien przechodzić przewód jednej z faz), i steruje zasilaniem cewki stycznika. Do płytki doprowadzone jest zasilanie z transformatora 24V i po przez mikrostyk na głowicy (zwarty) zasila cewkę stycznika, do tego dochodzi...
Silink z "pompki od pralki"- tak jak kolega wczesniej wspomnial to silnik indukcyjny z pomocniczym-rozruchowym uzwojeniem zwartym. Zbudowanie takiego silnika w warunkach domowych jest raczej trudne. Jesli chodzi o zrozumienie to na poczatek lepiej wziac silnik wogole bez uzwojenia pomocniczego z samym uzw. glownym.
Silnik na zdjęciu to silnik jednofazowy indukcyjny z uzwojeniem pomocniczym zwartym (shaded-pole). Popularne rozwiązanie w systemach HVAC (wentylacja, ogrzewanie, klimatyzacja). Wadą jest niska sprawność - ok. 20-30%. Zaleta - cena (taniej kupić niż cokolwiek naprawić). A jeśli chodzi o regulację dla silników indukcyjnych - jednofazowych (z uzwojeniem...
To nie jest ten wzór.Po pierwsze,że jest to prąd zmienny,a po drugie nie znasz mocy silnika przy zwartych uzwojeniach moc jest zupełnie inna.
Masakra ile pracy. Jaki potężny szrot dorwałeś :D. Warto chociaż przy tym pracować czy to tak z nudów przy tym siedzisz? Miałem klienta który dorwał na olx uszkodzoną hulajkę Xiaomi M365 za 400zł i szczęśliwy przywiózł mi do naprawy. Okazało się że silnik spalony - zwarte uzwojenia do osi, uszkodzony przewód silnika, zwarte dwa tranzystory silnika,...
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
Witam ! Pokaż zdjęcia obu silników. Cytat: " W uzwojeniu roboczym jeden koniec jest zwarty z obudową a drugj koniec nie ." Jak to sprawdziłeś ?
Ja bym się jednak skupił na pompie. Jest to asynchroniczny silnik ze zwartym uzwojeniem rozruchowym i jego moment startowy jest bardzo mały. Lekki opór spowoduje, że pompa nie ruszy. Spróbuj po załączeniu pchnąć za wentylator, może ruszy. I czy z wałka jest ślad po wodzie. Ten zaciek pod pompą może być z tego, że wyciek jest gdzie indziej a pompa jest...
Witam. Wydajemi się że jak "buczy"(i lekko drga), to może mieć zwarte zwoje lub odwrotnie połączoną cewke (zezwój) na uzwojeniu roboczym. Niestety nie mam danych tego silnika-po prostu spisz dane przy wyzwajaniu i porównaj to z tym co pisze kol.Topolski Mirosław.Jak masz elektromagnes do kontroli to sprawdż czy nie masz zwarcia.
Teraz sobie przypomniałem że takie objawy miałem kiedyś przy zwartym uzwojeniu silnika - to może być to, ponieważ, jak twierdzisz, jest to drugi moduł. Dziwne że są uszkodzone w ten sam sposób. A silnik się pewnie bardzo grzeje?
Jest to silnik tak zwany z uzwojeniem Wirnika krótko zwartym Raczej tak zwany silnik klatkowy :wink: . Żeby się nie kręcił, trzeba usunąć (przeciąć) zwarte zwoje (chyba 2, drutu o średnicy ok. 2mm) umieszczone na stojanie w pobliżu wirnika. Wtedy powinien przestać wirować. Pozdrawiam
Moze kolega wytłumaczy jak działa silnik od wentylatora . Dodano po 22 Taka trochę wskazówka do poczytania Silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym SFZ, posiada wydatne bieguny z uzwojeniem jednofazowym skupionym i najczęściej jeden zwój zwarty. Rys.1. Silnik indukcyjny z pomocniczym uzwoje- niem zwartym Uzwojenie w postaci zwartego zwoju...
czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
Opisywałem jako przykład silnik prądy stałego jaki jest zastosowany w zabawkach elektrycznych zasilany z baterii. Ale może lepiej znasz pracę elektrycznego silnika asynchronicznego ze zwartym uzwojeniem wirnika. Na zwarte uzwojenie silnika działa zmienne sinusoidalnie pole strumienia magnetycznego. Ciągnące wirnik. W silniku magnetycznym układ magnesów...
To typowy tani chinczyk o AVR zapomnij to jest "magnetyczna stabilizacja uzwojeniem zwartym diodą" po drugie dochodzi w tym silniku lekkość bardzo mała masa koło zamachowe i obroty szaleją przy obciążeniu tam nawet napięcia mają rozrzut +/-50V lub wyżej
Bardzo często przyczyną takiego zachowania silnika jest zwarcie, ale na statorze ( uzwojenia stałe). Objawy podobne jak przy zwartym uzwojeniu rotora ( wirnika). Silnik " buczy", występuje silne iskrzenie na szczotkach ( płynie duży prąd zwarciowy ), wirnik kręci się "ciężko", często czuć smrodek przypalonej izolacji...:cry:
Trafne uwagi. Była to jednak tylko krótka próba dla zaspokojenia mojej ciekawości. Ciekawy jestem jeszcze czwartej możliwości, ale nie będę ryzykował ewentualnego uszkodzenia silnika, mianowicie: co będzie, gdy pierwszy bieg puszczę przy drugim uzwojeniu zwartym?
Oczywiście przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa ale nie tylko, jeżeli uzwojenie silnika (nawet nie używane rozruchowe) będzie miało zwarte zwoje to będzie płynął w tym uzwojeniu prąd zwarciowy i uzwojenie a tym samym silnik, nadal będzie sie nagrzewać do wysokich temperatur. Nie ma szans na prawidłową pracę takiego silnika.
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Ten silnik to tzw. silnik jednofazowy z dodatkowym zwartym uzwojeniem pomocniczym (rozruchowym). To uzwojenie widoczne jest w postaci pętli z grubego drutu na stojanie silnika. W trakcie normalnej pracy po rozruchu prad w tym uzwojeniu jest niewielki. Brak jednak wirnika powoduje przepływ dużego prądu w tym uzwojeniu rozruchowym i straty (nagrzewanie...
Silnik indukcyjny i klatkowy to to samo, a mówiąc ściślej klatkowy jest rodzajem indukcyjnego ze zwartym uzwojeniem wirnika w postaci "klatki". Silnik indukcyjny może być też pierścieniowy, choć takiego w swojej sprężarce nie znajdziesz z pewnością.
Witam.Chciałbym wyjaśnić kolegom elektronikom że jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym - to są te pręty (lub płaskowniki) miedziane przechodzące przez pakiet stojana wzdłuż cewek(słabo widoczne na zdjęciu).Praca silnika bez kondensatora. Sprawdzić trzeba czy nie mają przerw. Piszesz że masz inne tego typu to porównaj z nimi te zwoje rozruchowe....
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Z logicznego punktu widzenia jak mamy trzy takie same uzwojenia z identyczną ilością zwojów i takim samym rdzeniem to indukcyjność będzie taka sama. A jak będzie choćby jeden zwarty zwój to indukcyjność siłą rzeczy się zmieni. Przez mniejszą liczbę zwojów miedzy zaciskami i sam fakt zwartego uzwojenia. To tak jakby zmierzyć indukcyjność uzwojenia transformatora...
Ale na pewno polecany schemat z postu #25 ma nadmiarową kropkę ... Czytam to już kilka razy i przyznam, że nie wiem o jaką kropkę chodzi. Może coś bliżej wyjaśnisz? Porównaj ze schematem z postu#1 - tam jest dobrze. Widziałeś kiedyś uzwojenie w silniku zwarte kondensatorem? Aczkolwiek tu pewno jeszcze włącznik rozruchowy w szeregu z uzwojeniem rozruchowym...
Sadze ze chciales napisac " ze zwartym uzwojeniem miedzianym" (klatkami, od ktorych pochodzi nazwa typu silnika) , bo sam wirnik bedzie nadal z blach ferromagnetycznych.
Niegdyś w Nowym Elektroniku był falownik dla silnika jednofazowego na 4 MOSFETACH zdaje się IRF840 w mostku H. Ale silnik zasilany był i tak prostokątem, niby to działało, no ale... Firmą która produkuje falowniki 1faz/1faz jest Invertek. Modele Optidrive E2 przeznaczone są do silników jednofazowych z kondensatorem pracy (PSC) i uzwojeniem pomocniczym...
Z tym odłączeniem przy 50Hz (czy ogólnie ustawianej częstotliwości) to może być symulacja wyłącznika odśrodkowego. Są silniki jednofazowe, które mają mechaniczny wyłącznik, który jest zwarty jak silnik stoi i otwiera się jak nabierze obrotów. Często mają 2 kondensatory wtedy i to są dla mnie silniki z uzwojeniem rozruchowym. To co Ty masz jak sam widzisz...
... nie jest to kwestia konstrukcji samego silnika ... To jest zależne właśnie od konstrukcji silnika! Zwróć uwagę na charakterystyki silników: komutatorowego szeregowego (taki, jak w wiertarce) i indukcyjnego. Silnik komutatorowy pobiera stałą moc, zatem przy najniższych obrotach ma największy moment napędowy, a silnik indukcyjny przy najniższych...
est to silnik z uzwojeniem rozruchowym tzw. krótko zwartym. Obroty w tym silniku możesz regulować Nie wiemy o jakim silniku mówimy (autor nie podał) - więc teoria o krótko zwartym i jakiejkolwiek możliwości regulacji jest moim zdaniem na wyrost. Obecnie równie dobrze można trafić na pompę magnetyczną w której regulacja tylko falownikiem albo (dużo...
Podłącz pod zasilacz z ograniczeniem prądowym 1-2A na 12V i zobacz co się smaży. Może zwarta jest któraś para tranzystorów sterujących uzwojeniem silnika. Wtedy cały prąd pójdzie w rezystor źródłowy tranzystora.
Chciałbym zbudować tester do narzędzi na 230V z żarówką wpiętą szeregowo tak aby po włączeniu narzędzia zaswieciła żarówka a nie właczalo się narzędzie. Jak to najlepiej zrobić? Najprościej? Wystarczy żarówka 15W/230V wpięta szeregowo w obwód ale to ci nic nie da bo zarówno przy sprawnej wiertarce czy pile jak i narzędziu ze zwartym uzwojeniem silnika...
Typowe silniki na 230V to nie są synchroniczne tylko asynchorniczne czyli indukcyjne. Więc może ustalmy co tak na prawdę masz. Są szczotki? Jest kondensator przy silniku? Wirniki ma uzwojenie? Może jest magnesem? Stawiam, że masz silnik z uzwojeniem rozruchowym, pomocniczym czyli tzw zwój zwarty, zwykle pętla z bardzo grubego drutu na stojanie, to decyduje...
Witam ! Do rozruchu uzwojenie pomocnicze, kondensator i wyłącznik odśrodkowy łączone są szeregowo. Gdy silnik wejdzie na obroty wył odśrodkowy rozłącza tą część silnika. 4,4ohm to za mało prawdopodobnie jest spalone uzwojenie pomocnicze. Czasem to widać po rozkręceniu silnika. Ze spalonym uzwojeniem rozruchowym silnik nie da się odpalić gdyż zwarte...
jak nie to ,to zwarte uzwojenie,silnik do wymiany lub przezwojenia ale sprawdż jeszcze łożyska może są tak zapieczone że ledwo kręci
Falownik jakiego silnika? Rozumiem że pompy hydraulicznej. U mnie oprócz błędu był problem z uzwojeniem silnika pompy. Okazało się że jedna z faz jest zwarta do obudowy. Rozebrałem most. Okazało się że uszczelniacze puściły i olej ze zwolnic poszedł na uzwojenia. Myślałem że falownik to widzi i stąd jest błąd. Dziś umyłem uzwojenia i rezystancja wynosi...
Nadal wszystko pokręciłeś. Na pierwszym wykresie wcale nie chodzi o 3 uzwojenia silnika, a o charakterystykę silnika dla różnych rezystancji dodatkowych wpiętych w obwód wirnika. https://obrazki.elektroda.pl/2495277100_... To ta na dole. Zwykle silnik pracuje ze zwartym uzwojeniem wirnika (rezystancja dodatkowa wynosi 0). Pamiętaj,...
Też tak mi się wydaje, że coś nie tego, możesz sprawdzić jeszcze kolor uzwojeń po rozkręceniu go, ale jak się grzał od przewinięcia to trzeba było od razu zgłosić tę przypadłość, a teraz to nawet sprawdzanie tego nie ma chyba sensu bo skoro się grzał i grzeje to kolor uzwojeń i tak może być zmieniony, no chyba, że ewidentnie kolor będzie zmieniony wybitnie...
To może być termicznie przypalony brud. Gdyby uzwojenia były zwarte, silnik by nie ruszył, a bezpieczniki by poleciały. Negatywny wpływ na temperaturę to ma.
Mniejsza rezystancja nie ma wplywu na to ze silnik stoi. Jezeli uzwojenie mialoby zwarcie (czesciowe lub calkowite) to silnik rozpedzalby sie tylko na chwile albo predkosc obrotowa bylaby za duza. Powtorze jeszcze raz pytanie: sprawdziles sam silnik?
roberto7727 Wygląda na wadliwy silnik. Jakieś zwarcie w uzwojeniu niestety. Zdejmij dekiel, wyjmij wirnik i profilaktycznie posprawdzaj jak wyglądają uzwojenia.
To tak przy okazji zadam pytanie, może ktoś odpowie - czy jednofazowy silnik klatkowy z uszkodzonym wirnikiem, może sam startować na podłączonym tylko uzwojeniu roboczym oraz czy uszkodzenie klatki wirnika może powodować bardzo szybkie nagrzewanie się silnika tylko na biegu luzem? Dodam. Silnik nowy. Myślałem, ze ma zwoje zwarte, więc dałem do przewinięcia....
Wiatraczek na silniczku na napięcie 230VAC z powodzeniem będzie miał regulowaną prędkość Mianowicie na jakiego rodzaju silniku? Ściemniacz to nic innego jak regulator fazowy. A przeważająca cześć wentylatorów ma silniki asynchroniczne bezszczotkowe, ze zwartym uzwojeniem wirnika, nazwane klatkowymi. Dla pełnej i płynnej regulacji każdego silnika klatkowego...
http://obrazki.elektroda.pl/7264551600_1... W prawo zwarte: U2>Z2 / X1>Z1 W lewo zwarte: Z2>X1 / U2>Z1 Schemat jest poprawny (tylko kierunki zamieniłeś) http://obrazki.elektroda.pl/2566549800_1... Jeżeli na oryginalnych zworach pracuje poprawnie to coś twój przełącznik nie "styka" drugie,czyli rozruchowe jest zasilone...
Raz że pogięłeś tarcze turbin przy rozkręcaniu - pewnie z tego tytułu coś trze. Zejście silnika z obrotów trakcie pracy, to niestety zwarcie w uzwojeniu.
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Może mieć zwarcie międzyzwojowe w obrębie jednego uzwojenia. Wtedy będzie się zachowywał podobnie do transformatora ze zwartym uzwojeniem wtórnym. Nie będzie przebić pomiędzy uzwojeniami ani do masy. Jeśli ilość zwartych zwojów jest niewielka rezystancja uzwojenia praktycznie się nie zmieni.
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
Silnik ma regulację opartą na odczepach, próbując załączyć kilka na raz zrobił byś zwarcia pomiędzy uzwojeniami, silnik pracował by jak zwarty transformator ponieważ te uzwojenia są w jednym obwodzie magnetycznym. https://obrazki.elektroda.pl/8873617900_...
Prawdopodobnie uszkodzone uzwojenie silnika. Przejrzyj połączenia i uzwojenia.
Gdyby między końcówkami 1 i 3 było przejście a nie powinno być znaczyło by by to że cewki uzwojenia pomocniczego z uzwojeniem roboczym są zwarte gdzieś między przekładkami
Zwarcie uzwojenia silnika agregatu.
Iskrzy przy miedziany uzwojeniu. W którym miejscu (dokładnie) i w której chwili? Jeśli chodzi o blaszkę która idzie od uzwojenia to nie dołącza się po starcie, a po przeciazeniu. Gdy wróci na swoje miejsce (styka) to dalej zaczyna działać. Prawidłowo - taką ma funkcję. Myślałem, że poznałem zasadę działania tego wyłącznika, ale chyba nie. Po pierwsze...
Silnik prawdopodobnie dostał zwarcia lub układ rozruchowy uszkodzony . Nie włączać do czasu konsultacji z monterem bo można spalić silnik. Jeżeli zwarte uzwojenia wymiana agregatu załatwi sprawę .
Kilkukrotnie wymieniałem kondensatory w silnikach jedno fazowych jednak nigdy nie dawały one efektu przygasania światła. Instalacja do wymiany w Twoim Domku :cry: . Kondensatora oczywiście jeszcze nie wymieniłeś ? Jeżeli po wymianie tak duży pobór prądu sie utrzyma, to silnik jest spalony / zwarte uzwojenia.
Witam, w jaki sposób zrealizowana jest w sterownikach kotłów centralnego ogrzewania regulacja prędkości obrotowej dmuchawy? Silniki w takich dmuchawach to zazwyczaj silniki jednofazowe indukcyjne z kondensatorem lub jednofazowe indukcyjny z uzwojeniem pomocniczym zwartym. Sterowanie fazowe według mnie odpada, a nie chce mi się wieżyc że w takich sterownikach...
Ułożenie wystającego drutu wzdłuż uzwojenia, z którego wystaje, i unieruchomienie go powinno wystarczyć. Co do bezpiecznika, to może być gorzej. Przepalił się, bo silnik przekroczył dopuszczalną temperaturę. Mogło dojść do tego dlatego, że silnik obracał się ze zbyt dużym oporem (np. ciasto było zbyt kleiste, albo łożyska są uszkodzone/brudne i stawiały...
Troszkę się nie zgodzę. Proszę popraw mnie jeśli bzdury piszę. Zacznijmy od tego, że świeca tylko w określonych warunkach zamyka uzwojenie wtórne cewki, dzieje się to w momencie przeskoku iskry. Uzwojenie pierwotne zamykane i otwierane jest przez CU. Ruch pola magnetycznego magnesu, powoduje indukcje napięcia w uzwojeniach cewki zapłonowej pierwotnym...
Mowisz o pradzie indukowanym czy dostarczonym (zuzywanym przez urzadzenie) ? Dodano po 15 Sadze ze ten brak roznicy w obrotach czy to zwarte czy rozwarte 2 cewki wynika z tego ze urzadzenie po osiagnieciu odpowiednich obrotow ma zsynchronizowane czasy samoindukcji, wiec dwie cewki podtrzymuja prace a te rozlaczone pozostaja bez wplywu na obroty (brak...
Autor niestety wypowiedział się tylko na początku i mało co wiadomo o tym silniku - np. ile jest wyprowadzeń, czy uzwojenia są rozdzielone (2 uzwojenia powinny mieć 4 wyprowadzenia, i to uzwojenia, a nie wyprowadzenia mają opór). w silnikach tego typu prócz uzwojenia głównego, stosuje się uzwojenie pomocnicze o dużej rezystancji albo do obwodu tego...
Każde uzwojenie posiada jakąś oporność.A więc przepuszczenie przez nie prądu spowoduje jego nagrzewanie.Jeśli jest to silnik indukcyjny wystarczy zablokować wirnik i podać napięcie na stojan.Silnik będzie wówczas transformatorem ze zwartym uzwojeniem wtórnym i będzie "grzał się aż miło".Oczywiście jest to ostatnia deska ratunku,ale skoro nie ma innego...
Zmień schemat, bramki Q1 iQ2 są zwarte przez silnik . A jak się obraca to masz na wyprowadzeniach silnika dodatkowo napiecie indukowane w uzwojeniu silnika. I jak to działa?
Gdyny był to kondensator to silnik praciwałby normalnie, ale nie ruszyłby. Mysiałbyś go obrócić ręką by wystartował. To jest tylko połowa prawdy - kondensator jest kondensatorem pracy, częściowa utrate pojemności skutkuje spadkiem mocy. Podłączę się z podobną sprawą. Niezbyt podobną, bo w termowentylatorze jest zwykle silnik z pojedynczym uzwojeniem...
Witam ! Jeśli prawidłowo dokonałeś pomiary to nastąpiło zwarcie między uzwojeniem roboczym a pomocniczym. Najczęściej zwarcie to występuje na czołach uzwojenia, gdyż tutaj druty się krzyżują. Brak przekładek izolacyjnych , nowa technologia impregnacji uzwojeń i przypuszczam że uzwojenie aluminiowe , pod wpływem temperatury i drgań spowodowało zwarcie....
Świece podłaczas pod 1 (zakładając, że 1 - 3 to wyprowadzenia uzwojenia wtórnego - do niego podłączony był iskiernik w tej zapalarce). 2 łączysz z 3 i dajesz tu + zasilania. Na 4 podajesz impulsy masy z przerywacza. Oudowę świecy łączysz z masą na stałe (podłączasz mase pod silnik - w przerywaczu też jeden styk jest odizolowany, a drugi zwarty do masy...
Silnik miał zwarte uzwojenie, ale dodatkowo wytarła się obudowa w miejscu styku wałka tworząc luz bez możliwości naprawy. Sprzęt został oddany na elektro śmieci.
Między czarnymi a białymi jest 0 Ω, Multimetrem Kolega izolacji nie sprawdzi. Ten pomiar wskazuje uszkodzenie silnika, zwarcie między uzwojeniem głównym a rozruchowym.
Silnik nie ma wyłącznika odśrodkowego, może kiedyś miał. Wył odśrodkowy jest zawsze w pokrywie. Nikt tego nie łączy w środku z uzwojeniem tylko zawsze wyprowadza przewody. Fizycznie jest to bardzo trudnego zrobienia. Przewody są cztery. Jak zrobisz na przełączniku wtedy musisz po podaniu napięcia druga ręka trzymać włączony przełącznik od rozruchu....
To jest zwykły włącznik termiczny, nie ma na nim minusa. Odłącz silnik wentylatora bo na nim masz stałą masę i leci przez uzwojenie silnika na włącznik.
Są trzy możliwości 1. Brak pojemności kondensatora ( dlaczego silnik startuje? ). 2. Częściowa utrata pojemności ( silnik może startować bez obciążenia gorzej z obciążeniem ). 3. Zwarcie na kondensatorze ( Silnik nie startuje, "buczy", znacznie się grzeje ). Nie zapomnij kolego również o silniku on posiada uzwojenie robocze i tzw. "rozruchowe" możliwe...
silnik zwojem zwartym silnik zwartym zwojem silnik uzwojeniem rozruchowym
żarówki volvo ne555 odstraszacz skasowac sensor
samsung rsa1ztvg samsung rsa1ztvg
Ekspres mieli kawę, ale nie parzy - co robić? Kolor świecy w pile spalinowej Oleo Mac 937 - kiedy zmienia się na jasnobrązowy?