Jeżeli masz spadek mocy to może wynikać z przyjarania silnika i zwarć między zwojami na którejś fazie. Silnik będzie pobierał większy od nominalnego prąd a będzie słabszy. To wykryjesz omomierzem. Jeżeli masz 3 zaciski to mierzysz każdy z każdym , masz 3 pomiary i to są wertości rez. uzwojeń w 3 fazach stojana powinny być jednakowe. Jeżeli masz 6 zacisków...
najwidoczniej kluczem do sukcesu zostało wymienić jeszcze pompę paliwa Ale dlaczego pompa pracuje na krótko i silnik chodzi? Sprawdź silnik pompy (zwarcie na zwojach wirnika) .Podłącz na krótko przez amperomierz i zobacz ile bierze prądu.
Silnik który posiadasz to silnik indukcyjny, klatkowy ze zwojem zwartym. Aby regulować prędkość w szerokich granicach trzeba by było zastosować przetwornicę częstotliwości. Przetwornica jest bardzo kosztowna i skomplikowana dlatego nie stosuje się jej do małych silników. Regulator z Allegro jest regulatorem silników komutatorowych. Działa on na zasadzie...
Silnik klatkowy działa dzięki asynchronizmowi. Podstawą jest wirujące pole magnetyczne stojana. I tu cześć odpowiedzi na twoje pytanie, 50Hz > 3000obr/min. Można dzielić tą częstotliwość dzięki odpowiedniemu rozłożeniu uzwojenia czyli 3000/2, 3000/3 itd. Stąd, znajdziesz silniki o prędkości wirowania pola magnetycznego np 1500. Wirnik zawsze się kreci...
Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. Celem stworzenia...
witam a więc akserwis z falownikiem jest tak że został on przerobiony z prostego falownika 3-fazowego. pomysł nasz (mój i jeszcze jednego gościa). bardzo dobrze zdaje egzamin przy regulacjach silników do 0,5kW np. stoły produkcyjne gdzie zostały zastosowane. sprawa jednofazowego silnika klatkowego wymagala przerobienia układu. a teraz z innej beczki....
Witam Muszę Cię zmartwić. Jeżeli kabel zasilający nie robi zwarcia to najprawdopodobniej masz spalony silnik. Zmierz omomierzem rezystancję uzwojenia silnika powinno być kilka, kilkanaście om. Niestety nie da to ostatecznej odpowiedzi czy nie ma tam zwarć pomiędzy zwojami. Zmierz kondensator omomierzem. Wartość rezystancji powinna dość szybko wzrosnąć...
W wirniku występują prądy kikadziesiąt - kilkaset A, napiecie kilka - kilkanascie V. Takie duże prądy i niskie napięcia występują w silnikach ze zwartą klatką, gdzie uzwojenie jest w zasadzie jednym zwartym zwojem. W silnikach pierścieniowych wirniki nawija się na wyższe napięcia właśnie w celu zmniejszenia prądu (musi być przeniesiony przez pierścienie...
Jeżeli temp. obudowy była 126 st.C to miejscowo temp.uzwojenia była dużo wyższa i mogło nastąpić uszkodzenie izolacji między zwojami. Jeśli przy tej temperaturze załączano silnik, to prąd rozruchowy (4-6 razy większy od znamionowego) mógł spowodować miejscowe przegrzanie izolacji. Uszkodzenie izolacji resztkami łożyska raczej powoduje widoczne uszkodzenie...
Zależy od rodzaju i konstrukcji silnika, im większy moment obrotowy silnika tym skuteczność takiego rozwiązania większa, ale to oczywiste. Akurat z racji hobbby bazuję na silnikach modelarskich, całkiem dużej mocy, w tym przypadku oznacza się to liczbą zwojów T (turn), im silnik ma więcej zwojów tym jest wolniejszy ale ma większy moment obrotowy, również...
To silnik z tzw. zwojem zwartym. Nie potrzebuje kondensatora do pracy.
Dokładnie nie widać, ale budową przypomina silnik z tzw. zwojem zwartym. W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów( konstrukcja mechaniczna na to nie pozwala).
Ewentualnie można je odtworzyć bez wnikania w indukcyjność. Karkas jest, średnica drutu nawojowego znana, liczba zwojów i warstw uzwojenia do policzenia przy odwijaniu. Samodzielnie lub w jakimś zakładzie gdzie są przezwajane silniki.
Witam! W dmuchawie od kominka dospel KOM 600 II padł silnik. Po włączeniu buczy, czasami wystartuje, czasami nie. Musi być jakieś zwarcie między zwojami. Pojawia się pytanie gdzie taki silnik można dostać? Ewentualnie jakiegoś magika coby się nim zajął, najlepiej z Krakowa... Pozdrawiam, Mariusz
Pragnę zwrócić koledze uwagę,że te 300W to moc pobierana a nie na wale. Sprawność takich silników jest mała 0,2 - 0,4. Tyle to wiem od lat. Są jeszcze silnik do kosiarek ze zwojem zwartym. Produkują to Niemcy. Poszukaj to znajdziesz. Serdeczne dzięki. Nieomieszkam... V.
Dziękuję za tak liczny odzew. Przelutowałem układ jeszcze raz na płytce uniwersalnej (jest to prototyp więc nie ma tego jeszcze na laminacie). Dodałem parę elementów i zmieniłem diodę na 1N4007. Na chwile obecną schemat wygląda tak: A sam układ tak: Reszta jest pomontowana na stykówce. Co najważniejsze, na chwile obecną układ działa dobrze w 60% przypadków....
Witam wszystkich, mam taki oto mały problem już nie wiem jak to ugryźć w końcu przezwoję dla pewności cały silnik. Posiadam taką oto syrenę z czasów PRL jest ona na napięcie stałe 12V, nie wchodzi na obroty przy 12V jedynie przy 18V kręci się prawie tak jak należy, ale za to zaczyna się kopcić. Myślałem, że jest spalony wirnik, ale wszystko wskazuje...
Podłącz kable omomierza do kabla sieciowego i zobacz, jak zmienia się rezystancja podczas przełączania prędkości z minimalnej na maksymalną. Zmierz rezystancję na zaciskach kondensatora, powinna ona być równa sumie rezystancji wszystkich uzwojeń silnika. Jeśli na zaciskach kondensatora będzie nieskończenie duża rezystancja, jedno z uzwojeń przerwane....
Witam. Przez chwilę przeszło mi przez myśl zwarcie między zwojami w uzwojeniu, ale to nie te objawy, odgłosy, i uzwojenie z taką usterką, bardzo szybko by się przegrzało i spaliło. Ale do rzeczy. Przyszedł mi na myśl test, który może potwierdzić lub wykluczyć błąd w jednym z uzwojeń. Sprawne takie silniki połączone w gwiazdę i przyłączonym "N" do środka...
Jak masz czym, to pomierz prądy luzem i pod obciążeniem - na mój gust albo przebicie(zwarcie) między zwojami albo uwalony kondensator (w to drugie raczej wątpię) - kiedyś w "Zrób To Sam" był opisany fajny przyrząd do wykrywania zwartych zwojów - zakładam, że nie masz dostępu do fabrycznego - jak chcesz to mogę poszukać schematu z tej gazety - ja mam...
Nie podlączałeś przewodu neutralnego? Silnik Twój ma tylko 3 wyprowadzenia faz i na tabliczce także symbol gwiazdy więc ma pracować tylko w gwiazdę i nie da się połączyć w trójkąt, teraz będzie połączony w gwiazdę (zdjęcie 2) o ile w przewodach masz 3 fazy i o ile na przewodach wcześniej nie masz przełącznika gwiazda/trójkąt, ale aby dopełnić połączenia...
Silnik nie startuje to znaczy buczy ,kiedyś tez miałem taki problem i wymiana kondensatora rozruchowego pomogła ,z racji tego ze nie mogłem dostać kondensatora o pojemności 15 uF to w sklepie z elektroniką koleś dał mi kondensator o pojemności 16 uF ale on mi coś nie pasuje bo ma zastosowanie do pralek czyli końcówki na złączki a ten mój stary miał...
Witam Mam problem z silnikiem podajnika pieca miałowego. Silnik to 1-fazowy Besel 0,18kW. Wszystko zaczęło się od momentu gdy zaklinowała się szuflada. Niestety nie zerwało zabezpieczenia i silnik dalej kręcił. W końcu wywaliło różnicówkę. Pierwszy problem był z przekaźnikiem 30A w sterowniku (zespawany) - przekaźnik wymieniony. To niestety nie pomogło....
Najnowsze trendy w budowie wentylatorów w zamrażarkach idą w kierunku silników z magnesami (pewnie neodymowe) i bardzo skromnie nawiniętym stojanie i do tego elektroniczny falownik (?) Taki silnik pobiera kilkakrotnie mniej prądu niż stosowany dotychczas silnik ze zwartą fazą rozruchową. Ale nie ma w tym żadnej magii magnesów. Jego sprawność bynajmniej...
Jest to silnik asynchroniczny 1 fazowy , małej mocy. Na wirniku nie ma magnesów. Tutaj masz coś więcej na temat takich silników Dzięki. Wygląda na to że to silnik zwarto biegunowy, z symetrycznym uzwojeniem. Przynajmniej to wydaje się najbardziej prawdopodobne na podstawie zastosowań jakie są podawane w materiałach. Znalazłem jeszcze na str 37 piszą...
Szanowni państwo kochani moi Był u mnie " fachowiec " do mojego Tamacika . Był problem z programatorem jak stwierdził owszem coś porobił i nawet ale mało naprawił ( po powrocie od mechanika tak POPIER*****Ł kabel że jak przeskakiwało na wirowanie to pobierał wodę ,ale to zrobione ) wracając mam takie pytanie ,ponieważ od czasu wizyty silnik zaczął mieć...
Witam. Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych jest możliwa ale pod pewnymi warunkami: 1.Jest to silnik asynchroniczny klatkowy z kondensatorem pracy. 2.Posiada wyprowadzone przewody (początki i końce faz) na zewnątrz (do złącza). Zmiana kierunku obrotów polega na zamianie początku i końca fazy pomocniczej lub głównej. Zamiana tych przewodów...
Witam! Dzis sparawdziłem kondensator tzn zmierzyłem jego pojemnosc ma 15UF czyli w granicach tolerancji powinien miec 16UF +_ -5%.Czyli uszkodzenie kondensatora raczej nie wchodzi w gre no chyba ze ma jakąś upływnosc pod napieciem ale raczej mało prawdopodobne.Wyglada na to ze problem jest jednak z Silnikiem albo z programatorem w związku z tym mam...
To jest 2sd1472 sprawdz jeszcze uzwojenia czy nie mają między sobą przebić, albo czy nie ma zwarcia w zwojach
może szukaj - silniki ze zwartym zwojem itp. w nich regulację obrotów najłatwiej uzyskac przez zmianę f zaś.
Witam. Przepiąłem uzwojenie rozruchowe "na krzyż", silnik kręci w przeciwnym kierunku, ale stracił swoją moc. Pozdrawiam. To sprawdź czy silnik nie ma tzw. zwoju zwartego (miedzianej pętli wokuł części rdzenia stojana
Pomiar rezystancji uzwojenia nic nie da. Jezeli będzie zwarty jeden zwój uzwojenia mającego np 200zw to błąd pomiaru będzie dużo większy od zmiany oporności. Przy dużych silnikach oporności styków będą wprowadzać duży błąd pomiarowy. Najprostszym sposobem jest podłączenie obniżonego napięcia przemiennego (przy wyjętym wirniku) i badanie pola magnetycznego....
No chocby po wielkosci. Silniki jednofazowe ze zwojem zwartym sa to male silniczki i nie potrzebuja kondensatora. A to jest standardowy silnik klatkowy z dolaczonym kondensatorem. W budowie jest to silnik trojfazowy (ma uzwojenia rozlozone rownomiernie na trzy fazy), a tylko pracuje jedno, badz dwufazowo, dzieki odpowiednim polaczeniom koncow uzwojen...
Miałem taki przypadek i jest dośc częsty: uszkodzony wirnik w silniku, a dokładnie zwartych kilka zwojów, które uniemożliwiają normalny - płynny -rozruch. Każdy majster od silników jest w stanie sprawdzic go na "magnesie". Ale trop z tacho tez wydaje się dobry jedyna rada na sprawdzenie -podmiana na inny silnik sprawdź sposób podłączenia!! trzy razy...
Zapewne jest to silnik z tzw zwartą fazą rozruchową. Charakterystyczne jest to, że część magnetowodu (rdzenia) zwarta jest zwojem grubego drutu. W takim silniku zmiana kierunku wirowania możliwa jest poprzez odwrócenie wirnika w magnetowodzie. Po prostu, trzeba zdemontować wirnik i zamontować go tak aby, wałek na który zakładasz śmigło znalazł sie po...
Czy ma sens taka "regeneracja" czy poprostu lepiej wymienić na nowy bo oprócz tego w silniku coś się jeszcze dzieje z uzwojeniem? W uzwojeniu moga pojawić się zwarcia między zwojami, prowadzące do spalenia uzwojenia. Poza tym że w przypadku przegrzania komutatora odlutowują się czasem końcówki uzwojeń od jego działek - to można stwierdzić badając omonierzem...
Jest to silnik indukcyjny ze zwojem zwartym. Sprawdź czy do wszystkich 4 wyprowadzeń doprowadzone są uzwojenia, być może jest tylko jedno (dwa wyprowadzenia nie wykorzystane.
Witam Jest to silnik indukcyjny z uzwojeniem zwartym (lub zwojem zwartym). Tu możesz przeczytać o tym silniku:
Połączenia są fabryczne poza konektorami do kondensatora połączonymi na próbę.Uzwojenie pracy podłączone bez rozruchowego działa bo silnik rusza z pomocą.Uzwojenie pracy 14 omów a rozruchowe 0,5 oma. biorąc pod uwagę błąd pomiarowy mojego sonela.Po rozebraniu okazuje się że uzwojenie jest całe z aluminium i dostało zwarcia między zwojami na początku...
Elektrycznie się nie da, chyba że wytniesz zwarty zwój i założysz go po przeciwnej stronie do wirnika. Odwrócenie wirnika to najmniej inwazyjna metoda.
Uzwojenia możesz sprawdzić omomierzem i porównać wyniki pomiędzy sąsiednimi uzwojeniami. Zwarć między zwojami poszczególnych cewek bez odpowiedniego sprzętu nie "wyłapiesz" chyba że sprawdzisz prąd jaki pobierają poszczególne uzwojenia na kolejnych fazach.
Silnik to nie żarówka. Oporności które podałeś o niczym nie świadczą, silnik może mieć uszkodzone uzwojenie, np. zwarcie pojedynczych zwojów w jednej cewce, tego w domu niczym nie sprawdzisz, może jest sprawny, to są tylko domysły.
Stojan, wirnik, uzwojenie stojana zwój zwarty, obejma łożyskująca. Szukaj silnik ze zwartą fazą rozruchową albo pomocniczą.
Jak widzicie ma wyprowadzone tylko dwa końce uzwojeń Przy dwóch wyprowadzeniach, to kondensatora nie dołączy. W tym silniku albo czegoś brakuje, albo to silnik ze zwartym zwojem. Fotki wnętrza silnika pewnie by wiele wyjaśniły.
Wydaje mi sie ze moglem podlaczyc jeden z tych przewodów zle, wyciąg działał około 3 tygodni bez problemu i potem przestał, uzwojenie stojana jest innego koloru (przegrzane) Ale miernik pokazuje 147 Ohm, I do niego dotykal czujnik temperatury który jest spalony A jaką wartość wskazywał miernik przed awarią? Nie wiesz. Nie masz więc żadnego punktu odniesienia...
uszkodzenia transformatora rzecz tyczy uszkodzenia cewki silnika i zwarcia tejże cewki do masy Ja to rozumiem. Dlatego prosiłem byś delikatnie nasuwał cewkę na rdzeń z podłączonym omomierzem między rdzeniem a uzwojeniem. Oczywiście jak już wcześniej pisano omomierz może nic nie wykazać ze względu na zbyt małe napięcie baterii ale jak sam pisałeś ten...
Przebojów z silniczkiem ciąg dalszy szczelności komór nie zrobiłem bo tak wyregulowałem gaźnik że pracował przystępnie choć na wolnych niezbyt stabilnie czasem obroty spadały ewidentnie kulał . Wczoraj byłem nad rzeką gdzie cały dzień pływałem i rano już nie odpalił , świece mokre , iskra słaba a jak sprawdzałem na czucie bo za dnia ciężko zobaczyć...
Pierwsze pytanie, czy na pewno chodzi o silniki na 500 V, bo to dość nietypowe? Drugie pytanie najważniejsze, do czego koledze ta wiedza? Jeżeli kolega chce sprawdzić czy stojan silnika jest sprawny (oczywiście zakładam, że mówimy o silnikach asynchronicznych klatkowych), wtedy wystarczy rozpiąć wszystkie sześć zacisków silnika i wykonać dwa rodzaje...
Mowimy o zwarciu między zwojami tej samej fazy(cewki). Piszesz "tylko się grzeje" - to musi być powód jakiś! Więc : 1. Jest zwarcie miedzyfazowe, ale Meger go nie "widzi" 2. Jest jak punkt 1 od strony mostka uzwojenia gwiazdy - to controler przestaje je widziec (odwróć gwiazdę) 3. Jest zwarcie w cewce, cewkach tej samej fazy. Musisz sprawdzić Pozdrawiam...
"skrócenie uzwojenia" czyli zwarcie pomiędzy zwojami, np sąsiednich warstw? W silnikach zdarza się nie rzadko...
Fakt - R7 to zielony matowy za kondensatorem i oprawką żarówki, ale skoro silnik jeździ - to powinien być cały. A silnik - podłącz kable prądowe do akumulatora samochodowego na bramie i przyjrzyj się czy w okolicy zamykania silnik nie zwalnia bo ma ciężko, sprawdzenie komutatora i szczotek zdaje się zrobiłeś. Odpal całość razem z prowadnicą - bramę...
Czyli są dwa kierunki dalszej diagnostyki na "stole": 1) Triak - czy sprawdzenie wg np. : wystarczy czy coś bardziej zaawansowanego jest potrzebne? 2)Silnik - sprawdzenie rezystancji uzwojeń stojana i wirnika, zwarcie z obudową? Czy sprawdzenie pod obciążeniem będzie niezbędne? A ta "zwojówka" to co to jest, zwarcie między zwojami? Dodano po 9 Czy coś...
Kolego ,stachu_l ! W przyszłości UWAŻNIE czytaj posty, aby nie zniekształcać tego, co zostało napisane! Nie zalecałem używania silnika bez kondensatora , tylko do jego testowania. Jeśli silnik nie nagrzewa się bez kondensatora, jego pojemność jest nieprawidłowo wybrana! Jeśli nadal się nagrzewa bez kondensatora, przyczyny są wskazane w poprzednim poście...
Na fotografiach widać przegrzaną izolację uzwojeń stojana. Silnik nie został spalony całkowicie, tylko nastąpiło zwarcie między zwojami - stąd obniżona moc! Należy go po prostu przewinąć. Zajmują się tym firmy specjalizujące się w tego typu usługach.
Co byście powiedzieli gdyby zastosować koszulkę termokurczliwą ? Koledzy już doradzili . Możesz wsunąć pomiędzy zwoje kawałek taśmy PET (używana na izolacje międzyuzwojeniowe transformatorów) taśmy poliestrowej, a w ostateczności papieru kondensatorowego. zolacja typu silnikowego +lakier silnikowy. Wynalazki typu termokurcz w uzwojeniu trafo nie zdają...
Witam ! Do rozruchu uzwojenie pomocnicze, kondensator i wyłącznik odśrodkowy łączone są szeregowo. Gdy silnik wejdzie na obroty wył odśrodkowy rozłącza tą część silnika. 4,4ohm to za mało prawdopodobnie jest spalone uzwojenie pomocnicze. Czasem to widać po rozkręceniu silnika. Ze spalonym uzwojeniem rozruchowym silnik nie da się odpalić gdyż zwarte...
przezwojenie u mnie = 40zł. a Jafo niestety ale nie obraź się : bredzisz. Jak się przezwaja to tak jak było, ten sam drut i te same zwoje. A nawet lepiej, bo teraz są lepsze materiały. Jak słyszę opinie że silnik po przezwojeniu to już nie to, że "parametry" mu się pogarszają to nerwy mi puszczają, a w fabryce to używają złotego drutu i nawijają w jedwabnych...
Na litość Boską, silnika SYNCHRONICZNEGO NIE DA SIE REGULOWAĆ NAPIĘCIEM, jesli chodzi o prędkośc kątową. On dlatego jest synchroniczny, bo wiruje DOKŁADNIE w takt zmian biegunowości napięcia sieci. Albo wiruje z prędkością dokładnie synchroniczną, albo utyka i nie wiruje w ogóle. Kropka. Silniki asynchroniczne (inaczej indukcyjne, klatkowe oraz pierścieniowe)...
A ile czasu trzeba na naładowanie kondensatora? Jaki prąd może dać źródło zasilania? Może przy zasilaniu z bateryjki 6F22 (i to nie alkalicznej) to by tak wyszło, przy sensownym zasilaniu to jest ułamek milisekundy. Jeśli chcesz, żeby opóźnienie zadziałania miało jakieś znaczenie, to włącz szeregowo termistor NTC (jakiś o małej mocy - do uzyskania wysokiej...
Nie pisałem, że nie można ale "raczej" nie można. Poza tym temat dotyczy jednak silnika ze zwartym zwojem - jak w pierwszym poście (zdjęcie).
ZK 120 - nie gra, lampy się nie żarzą Jako że miałem pod ręką (bardziej) zepsuty egzemplarz 140T wymontowałem silnik i przełożyłem. Z tego co pamiętam to po wymianie magnetofon działał tak jak wcześniej, ale nie jestem pewien. Nie mógł działać. W tych magnetofonach silnik jest jednocześnie transformatorem. ZK140T jest tranzystorowy, uzwojenia wtórne...
Jest to silnik tak zwany z uzwojeniem Wirnika krótko zwartym Raczej tak zwany silnik klatkowy :wink: . Żeby się nie kręcił, trzeba usunąć (przeciąć) zwarte zwoje (chyba 2, drutu o średnicy ok. 2mm) umieszczone na stojanie w pobliżu wirnika. Wtedy powinien przestać wirować. Pozdrawiam
zmierzony prąd wskazuje, na to że jest uszkodzone uzwojenie silnika, najprawdopodobniej uzwojenie rozruchowe, to że po jego odłączeniu dalej silnik się grzeje nie eliminuje go jako uszkodzonego, gdyż pracuje ono wtedy jako zwój zwarty i właśnie ta ramka zwarta jest przyczyną nadmiernego nagrzewania się tego silnika. Oczywiśnie istnieje możliwość, że...
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
Jak na moje oko to ma uszkodzone uzwojenie (kilka zwojów zwartych ze sobą). Można rozebrać i zobaczyć czy nie jest gdzieś przetarte, spróbować to "naprawić" (odizlować papierem izolacyjnym takim jak w transformatorach). Jeżeli uszkodzenia nie widać to najlepiej przewinąć to uzwojenie w jakimś zakładzie naprawy silników. Gdybyś sie uparł i chciał go...
Dziękuje za odpowiedź. Jako pierwszy krok to było połączenie silnika wg.takiego schematu znalazłem go na google .Najciekawsze jest to że przy takim połączeniu silnik tak samo pracuje z kondensatorem jak i bez niego (praca głośna i niskie obroty). Coraz bardziej skłaniam się do teorii o zwartej części uzwojenia .Zastanawia mnie tak niska wartość rezystancji...
Podchodzisz do SWZ na równi z uszkodzeniem odbiornika. Odbiornik co do zasady nie jest częścią instalacji. I żaden pomiarowiec nie bada pętli zwarcia w zależności od miejsca uszkodzenia np. uzwojenia w silniku. Bo taki stan będzie miał wiele opcji. Przykładowo: Czy uszkodzenie to np. zwarcie uzwojenia w połowie jego zwojów do obudowy z jednoczesną przerwą...
To oznacza, że po prostu zlutować 3 zwoje do siebie? Ja tak zrobiłem i opór pomiędzy fazami to około 19 Ohm, ale sprawdzałem sposoby na sprawność silnika, m.in. zwarcie faz i kręcenie silnikiem. Powinienem czuć opór fizyczny przy kręceniu, a go nie ma. Także jak kręcę silnikiem ja to nie ma potencjału na fazach, a chyba powinien być.
Witam w opalarkach jest zrobiony odczep na silnik w odpowiednim miejscu na spirali zobacz czy nie ma zwarć między zwojami spirali, gdyż w przypadku zatrzymania silniczka tylko na chwilę spirala lubi wyjechać ze swoich żłobków i robi się zwara
Witam. Wydajemi się że jak "buczy"(i lekko drga), to może mieć zwarte zwoje lub odwrotnie połączoną cewke (zezwój) na uzwojeniu roboczym. Niestety nie mam danych tego silnika-po prostu spisz dane przy wyzwajaniu i porównaj to z tym co pisze kol.Topolski Mirosław.Jak masz elektromagnes do kontroli to sprawdż czy nie masz zwarcia.
Bez obciążenia (teoretycznego, bo łożyska, opór powietrza) obroty pozostaną bez zmiany. W praktyce, spadną, na wskutek zmniejszenia mocy doprowadzonej do silnika. A tak naprawdę, to ten silnik sie spali, z tego prostego powodu, że odpowiedzią obwodu rezonansowego (indukcyjność uzwojenia + kondensator) na odkształcenie sinusoidy (czyli jej odcinanie...
Obawiam się że jeżeli silnik pracuje nierówno to jednak uszkodzony jest wirnik. Miałem ciekawy przypadek w indukcyjnym silniku pralki automatycznej, Podczas nawijania uzwojenia stojana (w fabryce) na drucie nawojowym zrobiło się "oczko" które prawdopodonie drgało w czasie pracy silnika. Po kilku latach pracy pralki przetarł się lakier na oczku i zwoju...
Witam, Moja pralka przestała działać poprawnie tj. program prania działa (grzanie, pompowanie wody itp.) lecz silnik się nie kręci. Napięcie na odpowiednich zaciskach listwy silnika pojawia się w momentach odpowiadających załączeniu silnika, czyli płytka sterująca działa poprawnie. Postanowiłem wykręcić silnik. - Tachoprądnica sprawna; generuje napięcie...
Tak to wszystko się działo przez wadę czujnika na wale korbowym. Uzwojenie wewnątrz czujnika dostawało okresowo między zwojami zwarcia i właśnie wtedy silnik głośno pracował. po wymianie czujnika wszystko działa super. Dzięki koledzy za cenne rady.
Jak najbardziej zgadzam się z pomiarem rezystancji uzwojeń i porównaniem wartości ze wzorcem, tym bardziej w maszynach wielożłobkowych i maszynach o grupowanym uzwojeniu. Pomiar taki eliminuje całkowicie możliwość pomyłki. Swój sposób zaproponowałem ze względu na specyfikę budowy małych silników z magnesami trwałymi. Stojany mają przeważnie niewiele...
A co zrobi 5-krotnie większy prąd przez kilkanaście milisekund? Typowa gęstość prądu w uzwojeniach to około 2A/mm2, przy 10A/mm2 w 1cm3 wydzieli się moc niespełna 2W, która przez sekundę ogrzeje je mniej, niż o 1 stopień C; przez kilkanaście milisekund o setną część stopnia. Spokojnie można puścić 10 razy większy prąd. Natomiast nie wiem, na jakiej...
To rozwiązanie wygląda moim zdaniem dużo bardziej sensownie niż poprzednie dwa. Jedynie można zastanawiać się, czy realizuje obniżanie wartości skutecznej napięcia wyjściowego wraz z obniżaniem częstotliwości. Prawdopodobnie nie, więc nadal istnieje ryzyko usmażenia uzwojeń silnika zbyt dużym prądem, tym większe im bardziej częstotliwość zostanie obniżona...
Kupiłem nowy silnik, pasujący do makity, made in china. Zębatkę przełożyłem, złożyłem wszystko i wkrętarka działa. Dziękuję kolego TomekB123 za pomoc. Nie wiedziałem, że ten silnik podejdzie. Nie podają nigdzie nawet wymiarów. Z ciekawości zmierzyłem opór pomiędzy wyprowadzeniami nowego silnika. Około 10,5ohm. Odwinąłem też cały drut z silnika starego....
Oczywiście przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa ale nie tylko, jeżeli uzwojenie silnika (nawet nie używane rozruchowe) będzie miało zwarte zwoje to będzie płynął w tym uzwojeniu prąd zwarciowy i uzwojenie a tym samym silnik, nadal będzie sie nagrzewać do wysokich temperatur. Nie ma szans na prawidłową pracę takiego silnika.
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
No to na temat przekładnika - to tylko zwykły transformator pracujący w szczególnych warunkach - uzwojenie wtórne na zwarciu a pierwotne to 1 zwój! Żeby dużo nie pisać i nie udziwniać narysuję: Podstawowa zależność z jakiej będziemy korzystać to wzorek na dole rysunku - dla prostych pomiarów (mało dokładnych, ale wystarczających dla zastosowań amatorskich...
Tego niestety nie widać na zdjęciu, ale silnik indukcyjny 1-fazowy małej mocy zwykle ma zwarte zwoje na części rdzenia stojana - po to, żeby pole magnetycznie zmieniało się asymetrycznie i kręciło wirnikiem. To sposób założenia tych zwartych zwojów decyduje o kierunku obrotu - jest zawsze od części bez zwartego zwoju do części ze zwartym zwojem (obie...
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
Witam Po wielu dniach walki z silnikiem, coś sie ruszyło (tj. zakręciło ;) ) Drutem fi 3 mm nie udało mi się nawinąć, ciągle zwarcie do obudowy miałem. Poprostu za grubo nawinąłem i rdzeń gniecie uzojenie. Zakupiłem drut fi 1 mm. Uzwojenia nawinąłem podwojnie tj. drutem złożonym na pół, ok. 40 zwojów (ok 10 m) na jeden biegun (są dwa bieguny) Połączyłem...
Hej Mam kilka pytań dotyczących silników DC (takich małej mocy z samochodu): 1. Co to są prądy wirowe? I dlaczego są niekorzystne i trzeba się przed nimi bronić dzięki izolacji kolejnych blach pakietu? 2. Czym się różni zwarcie od przebicia do masy? 3. Na komutatorze jest np. 8 działek. Czy to oznacza, że uzwojenie posiada również 8 osobnych obwodów?...
Witaj, Witam! mam problem bo mam wyjaśnić: Dlaczego silniki indukcyjne nazywane są teś asynchronicznymi? i co z tego wynika? z tej prostej przyczyny, iż wirnik w nich wiruje trochę wolniej od pola magnetycznego w stojanie którego prędkość synchroniczna ns (w obr/min.) wynosi: ns = 2p•f•60 obr/min ], gdzie; 2p - liczba par biegunów (najmniej...
Serdecznie witam Mateuszu - Widzę że pilnujesz tematu hi!,hi!. Wyśledziłeś mnie i opłacało się. Odpowiadam, kondensator jest tak duży, ze zwarcie można zlokalizować. Sprawdź, dokładnie czy płytka rotora (części ruchomej) nie dotyka statora (części nieruchomej). Przy powolnym pokręcaniu sprawdzaj czy nie czujesz jakby gdzieś coś ocierało. Pamiętaj rotor...
maniek__maniak Tylko czy on ci się wzbudzi? Magnetyzm szczątkowy wirnika może być za mały. Z tego co piszesz to rozumiem, podmagnesowujesz stojan jakimś fragmentem jego uzwojenia. Takich wynalazków nie próbowałem, może to jest jakiś ciekawy trik, trza by spróbować. Tylko jak póżniej będziesz regulował wzbudzenie - regulując prąd tego fragmentu uzwojenia...
Zacznijmy od tego, że jego moc jest ciut za mała. Do traka stosuje się przeważnie od 11 kW wzwyż. Od 7,5kW się zaczynają, zerknij na producentów traków przewoźnych np. na Allegro. Powód? Wszędzie go podłączysz, jeśli ktoś ma "siłę" to przeważnie przydział mocy i stan instalacji wystarcza do takiego silnika. A nie u każdego zabezpieczenia i "druty"...
Na początku chciałbym sprostować co do zwarcia; jest to zwarcie wewnątrz zezwoju jednej fazy, pomiaru dokonałem zwykłym omomierzem (mniejsza rezystancja jednej fazy) oczywiście po demontażu blaszek. Dokładnych pomiarów induktorem dokonam za jakiś tydzień gdy pożyczę miernik, wtedy rozbiorę też silnik (mogę wstawić fotki). Pytam o schemat i dane przed...
Do wykrywania zwarć zwojowych np. wirników silników komutatorowych istotnie stosowano dawniej tzw metodę "na brzęczyk". Wykorzystywano do tego celu rdzeń otwarty z cewką zasilaną napięciem zmiennym. Po przyłożeniu rdzenia do wirnika , następuje zamknięcie obwodu magnetycznego. Jeżeli uzwojenie wirnika posiada zwarcie zwojowe, to powstaje strumień rozproszenia...
Nie mam się za speca od silników, ale tak jak napisałem wyżej, wystąpiło w którymś uzwojeniu zwarcie między zwojowe. Zwarcie takie powoduję skrócenie takiego uzwojenia, a wypadnięte z tego uzwojenia zwoje zwarte, tworzą osobne uzwojenie (można powiedzieć pomocnicze), którego obwód jest stale zamknięty i w którym płynie prąd, a jak płynie prąd to jest...
Układ działa poprawnie do pewnego czasu gdyż kontaktron drga z częstotliwością 50 Hz i to go zabija. Cewkę włączyć w przekątną mostka prostowniczego, na cewce zrobić zwarty zwój ze zlutowanej miedzianej lub mosiężnej blaszki. Ten zwarty zwój może też sie znajdować pod cewką (czyli kontakton w miedzianej rurce, na rurce cewka) - to nawet bardziej optymalne...
Hej Mam na warsztacie sterownik silnika DC ok. 300V - kilka sztuk z tym samym problemem. Nie za bardzo wiem od czego, to jakaś maszyna przemysłowa. Płytka ma oznaczenie Plotech E269497. Jest dość skomplikowana (sterowanie procesorowe, kwartet diod i mosfetów sterowanych driverem IR2106 i sporo drobnicy SMD) - ale we wszystkich płytkach uszkodzony jest...
ten temat służy mi do nauczenia się czegoś, jestem w trakcie nauki i chciałbym się co nieco wiedzy praktycznej nauczyć. Brzmi ambitnie. Mierzysz rezystancje pomiędzy wycinkami komutatora. Można, ale w ten sposób trudno ustalić obecność zwarć międzyzwojowych (chyba, że już widać po uzwojeniach, kiedy są nieźle popalone). Uzwojenia nie mogą mieć identycznej...
Na pierwszy rzut oka wygląda, że silnik jest spalony. Bo jest. Co to znaczy że silnik jest spalony? Jeżeli w którymś miejscu drut miedziany jest przerwany na cewce to silnik jest spalony? Czy ten drut jest izolowany na całej długości czy tylko w tych miejscach co widać na zdjęciach? Drut jest izolowany emalią na całej długości, dodatkowo końcówki wyprowadzone...
Ja mam wiertarkofrezarkę OPTIMA (chińska, ale wykonana pod niemieckim nadzorem) i ma silnik szeregowy. Nie była tania, kosztowała jak niemiecka. Oczywiście, ma płynną regulację obrotów i lewo - prawo. Jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym zwojem w stojanie (uzywany w zakresie mocy do ok. kilku W) ma stały kierunek obrotów. Kropka. Większych mocy...
Jeśli są zwarte zwoje w jednym uzwojeniu fazowym, to przy połączeniu w trójkąt mamy zwarcie dwóch wyjść falownika. Jeśli przepniemy w gwiazdę, to w szereg ze zwartym uzwojeniem dajemy dobre i bezpośredniego zwarcia dwóch wyjść falownika nie ma. Oczywiście silnik nie będzie działał prawidłowo, a przeciążenie i tak wystąpi.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
To tak przy okazji zadam pytanie, może ktoś odpowie - czy jednofazowy silnik klatkowy z uszkodzonym wirnikiem, może sam startować na podłączonym tylko uzwojeniu roboczym oraz czy uszkodzenie klatki wirnika może powodować bardzo szybkie nagrzewanie się silnika tylko na biegu luzem? Dodam. Silnik nowy. Myślałem, ze ma zwoje zwarte, więc dałem do przewinięcia....