Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
może szukaj - silniki ze zwartym zwojem itp. w nich regulację obrotów najłatwiej uzyskac przez zmianę f zaś.
A to zależy czy silnik indukcyjny z kondensatorem ( lub zwojem zwartym) czy komutatorowy (szeregowy bądź równoległy).
Dokładnie nie widać, ale budową przypomina silnik z tzw. zwojem zwartym. W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów( konstrukcja mechaniczna na to nie pozwala).
Witam Jest to silnik indukcyjny z uzwojeniem zwartym (lub zwojem zwartym). Tu możesz przeczytać o tym silniku: http://www.old.imnipe.pwr.wroc.pl/wydawn...
W zasadzie wirówka działa jednak w porównaniu z poprzednią trochę wolno się rozkręca ok 1 minuty do maksymalnych obrotów. Prawdopodobnie masz silnik jednofazowy ze zwojem zwartym (to jest faza pomocnicza).Cechą charakterystyczną takich silników jest mały moment rozruchowy i dlatego silnik wolno wchodzi na obroty około 1min. Czy są w ogóle wirówki z...
To silnik ze zwojem zwartym, więc jeśli ktoś nie zamienił połączeń (choć wtedy nie byłoby prawidłowych napięć wyjściowych) to mogą być skorodowane zwoje zwarte. Inna ewentualność to to iż mogło coś się dostać pomiędzy wirnik a stojan (np. stalowa podkładka) i ten się obraca normalnie a po włączeniu zasilania owe "coś" blokuje wirnik. Wyjmij silnik bez...
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
Całkiem możliwe, że jest to silnik ze zwartym zwojem. Dla pewności zrób zdjęcie silnika i je wstaw.
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
Nie pisałem, że nie można ale "raczej" nie można. Poza tym temat dotyczy jednak silnika ze zwartym zwojem - jak w pierwszym poście (zdjęcie).
Sprawa jest banalna. Kiedyś robiłem regulator do wentylatora i niepotrzebnie zasugerowałem się indukcyjnością, ale tam był zastosowany silnik ze zwojem zwartym, który jest odbiornikiem rezystancyjno-indukcyjnym. Ten Twój silnik jest z kondensatorem, więc jest to odbiornik rezystancyjno-indukcyjno-pojemnościowy. Bardzo możliwe, że wypadkowo silnik widziany...
Tak to silnik ze zwartym zwojem , nie wymaga żadnych elementów zewnętrznych by go uruchomić .Wyszukaj uzwojenie i zasil 230V 50 Hz .
ma na ta wplyw czy moze czestotliwosc poradu ? Jak by to zmienic ? Tak tu ma wpływ częstotliwość prądu dlatego ,że silnik w pompce jest synchroniczny to znaczy,że jego obroty w czasie pracy wynoszą przy 50Hz 3000obr/min. Konstrukcja tego silnika jest dość ciekawa ze względu na rozwiązanie mechaniczne zaskoku w synchronizm. Prawdopodobnie to rozwiązanie...
Jak widzicie ma wyprowadzone tylko dwa końce uzwojeń Przy dwóch wyprowadzeniach, to kondensatora nie dołączy. W tym silniku albo czegoś brakuje, albo to silnik ze zwartym zwojem. Fotki wnętrza silnika pewnie by wiele wyjaśniły.
Opornik w szereg i tyle. To rozwiąznie stosowane jest w p. okapach kuchennych z silnikiem ze zwartym zwojem.
(at)jaspi85 bardzo głupi pomysł. To na pewno silnik indukcyjny, prawdopodobnie ze zwojem zwartym / zwartą fazą pomocniczą. Z niego prądnicy nie zrobisz. Znaczy teoretycznie by się dało ale w praktyce to trudne, skomplikowane i niewarte wysiłku.
Ten typ silnika rzeczywiście jest klatkowe ale one nie mają kondensatora rozruchowego .W konstrukcji silnika zastosowano zwój zwarty do rozruchu.Jeżeli silnik nie wykazuje żadnej rezystancji to jest uszkodzony .Jeżeli już przeciąłeś przewody to sprawdź czy dochodzi 230 V. Grzegorz Dodano po 2 Załączenie następuje poprzez kontraktron(zamykając klapę)...
Sprawdź silnik na obecność zwartych zwojów.
To silnik z tzw. zwojem zwartym. Nie potrzebuje kondensatora do pracy.
Silnik klatkowy mocy ułamkowej ze zwartym zwojem pomocniczym.
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
Jeśli tam siedzi silnik jednofazowy ze "zwartym zwojem" (taki rodzaj silnika, nie znaczy to, że jest uszkodzony), to normalne - te silniki tak mają i grzeją się bardzo w czasie pracy.
Prędkością przesuwu taśmy. Jak to zrobiłeś? Tam był silnik klatkowy ze zwartym zwojem. Wymieniłeś silnik? Prędkość taśmy nic nie zmieni za wyjątkiem pogorszenia jakości dźwięku przy zmniejszaniu prędkości. Zmieni, ale też i wpłynie na jakość sygnału.
A w zwykłych cewkach również jest podobnie, że zwoje są izolowane? A jak sobie wyobrażasz cewkę w której wszystkie zwoje byłyby zwarte? Po co by nawijać kilkaset zwojów drutu, jeśli to samo można uzyskać jednym grubszym zwojem? Indukcyjność cewki (i wytworzony przez nią strumień magnetyczny) zależy od ilości zwojów i od prądu płynącego przez nie. Przy...
Silniki asynchroniczne są podkategorią silników indukcyjnych. W wentylatorach 1 fazowych stoswano przeważnie silniki z tzw zwojem zwartym lub przy większych mocach kondensatory. Silnik komutatorowy czyli jak sama nazwa wskazuje posiada komutator a więc i szczotki.
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
co się stanie jeśli podłącze te regulator, o którym pisałem do tego silnika, o którym pisałeś? Efekty dźwiękowe, jakieś brzęczenia etc. mógłbyś polecić jakiś regulator, w miarę mały do tego typu silników, o których piszesz? Dlatego pytałem o model silnika/wentylatora, może to być całkiem inna konstrukcja. W silnikach z kondensatorem pracy (nieco większej...
Tyle powiem, że to silniczek bezszczotkowy, wirnik nie ma żadnego uzwojenia, tylko magnes(?) To silnik ze zwartym zwojem. Wymaga odpowiedniego napięcia by mieć moc, przy obniżaniu napięcia w pewnym momencie obciążenie jest większe niż moc silnika i wirnik staje. To tak w uproszczeniu - w każdym razie nie da się regulować na nim obrotów. Zmianę wydajności...
Jest tam zapewne silnik ze zwojem zwartym więc obroty możesz zmienić mechanicznie po przez wyjęcie i odwrócenie wirnika,elektrycznie go nie wysterujesz jak byś tego chciał.
Widzę, że lubisz cytowanie selektywne... :) Z całego zdania zrozumiałeś tylko pierwszą część, podczas gdy to druga odnosiła się właśnie do Twoich przykładów. Kilka magnetofonów z tej serii naprawiałem i nigdy nie miałem uszkodzonych kół zamachowych. Swoją drogą - jak można zepsuć coś takiego? Nie mam pojęcia. A na marginesie - łożysko silnika da się...
Czy jak taki wentylator "zdechnie" to zaczyna pobierać większy prąd niz w czasie pracy Większość takich wentylatorów ma silniki ze zwojem zwartym. Tak się właśnie zastanawiam jak to z tym poborem jest.
a stosuje się zewnętrzne cewki w silnikach jednofazowych? do czego one służą? Nie stosuje się żadnych cewek zewnętrznych w silnikach indukcyjnych klatkowych, do "wytwarzania " fazy rozruchowej/ pomocniczej stosuje się kondensatory, bądź w przypadku silników mniejszej mocy uzwojenie rozruchowe o powiększonej rezystancji, bądź tzw. zwój zwarty.
Bez wzgledu na to czy jest to rozuch przy pomocy kondesatora czy tez samej cewki i ukladu odsrodkowego wylacznika trzeba zmienic kierunek pradu .Jesli cewka jest wyprowadzona jest to latwe gdy jest cakowicie zalana nierealne .W przypadku silnika Farisa (ze zwartym zwojem )latwiej jest obrocic sam silnik .
W każdym razie nie jest to silnik indukcyjny! Ma magnes w wirniku. Dokładnie. Cały czas o tym piszę :cry: . Silniki do pomp pralkowych, to silniki indukcyjne ze zwartym zwojem i wirnikiem klatkowym .
Trafił do mnie odkurzacz Electrolux Z1161 mondo 1600W. Problem w tym , że nawet na pusto - bez worka już po 3 minutach pracy silnik jest bardzo gorący. W szczególności gorący robi się rotor - nie można go już po tym czasie dotnąć palcem. Kiedy wyjąłem obie szczotki - stwierdziłem że rotor obraca się bardzo lekko , bez jakichkolwiek oporów. Rozkręcony...
To chyba musisz coś kombinować ze zwykłym wentylatorem z wirnikiem rewersyjnym, silnik jednofazowy musi mieć wyprowadzone końcówki obydwu uzwojeń żeby można było zmienić obroty, chyba że ma uzwojenia symetryczne. A i jeszcze jedno, są silniki ze zwartym zwojem rozruchowym w których obroty można zmienić tylko poprzez odwrócenie stojana, taki nie nada...
Mam silnik z lodówki 95W ze zwojem zwartym, na silniku widnieje oznaczenie S3, dałoby się jakimś sposobem zmusić ten silnik do pracy ciągłej (ale możliwie jak najmniejszym kosztem jego żywotności)?
Jak sądzę jest to jednofazowy silnik iindukcyjne z tzw zwartym zwojem ( opóźnienie strumienia). Przestrzegam przed regulacją takiego silnika regulatorem fazowym. Jest to regulacja poprzez zmiane napięcia. Jak sądzicie co się stanie z momentrm w takim silniku?
Co do silników asynchronicznych ze zwojem zwartym, stosowanych w wiatraczkach czy dmuchawach do domowych kotłów CO - z samej zasady są one odporne na przeciążenia. Będzie chodził nawet silnik z fazą pomocniczą czyli kondensatorem - warunek - tylko gdy obciążeniem będzie dmuchawa. Zgadniesz czemu ?
Nie napisałeś a ja nie spytałem czy pilarka ma sprzęgło przeciążeniowe, może to sprzęgło wysiada? Jeżeli jednak tak jak napisałeś łańcuch blokuje przy cięciu deski i zatrzymuje silnik (czy tak rozumieć "przyblokowywuje"?) a wcześniej piła cięła dobrze, to widać że silnik stracił moc. Tak zachowują się silniki ze zwarciem międzyzwojowym. To że chodzi...
Pytania o trójfazowość kieruj proszę do Romana Kurdziela... Co do kondensatora masz rację - włącza się kondensatory dla poprawy sprawności silnika, ale tego co widać na zdjęciach i z tego co napisał Roman Kurdziel wynika, że silnik jest albo ze zwartym zwojem albo z fazą pomocniczą. Pozdrawiam
Moze kolega wytłumaczy jak działa silnik od wentylatora . Dodano po 22 Taka trochę wskazówka do poczytania Silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym SFZ, posiada wydatne bieguny z uzwojeniem jednofazowym skupionym i najczęściej jeden zwój zwarty. Rys.1. Silnik indukcyjny z pomocniczym uzwoje- niem zwartym Uzwojenie w postaci zwartego zwoju...
Zmierz indukcyjność, ze zwartym zwojem powinna być o rząd wielkości niższa.
Witam. Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych jest możliwa ale pod pewnymi warunkami: 1.Jest to silnik asynchroniczny klatkowy z kondensatorem pracy. 2.Posiada wyprowadzone przewody (początki i końce faz) na zewnątrz (do złącza). Zmiana kierunku obrotów polega na zamianie początku i końca fazy pomocniczej lub głównej. Zamiana tych przewodów...
- nic, w układzie tego silnika nie występuje. Zwartego zwoju w stojanie też nie ma - więc może jednak gdzieś na płytce jest (około 1-3uF/250-275VAC styroflex) i stracił pojemność.
To tak przy okazji zadam pytanie, może ktoś odpowie - czy jednofazowy silnik klatkowy z uszkodzonym wirnikiem, może sam startować na podłączonym tylko uzwojeniu roboczym oraz czy uszkodzenie klatki wirnika może powodować bardzo szybkie nagrzewanie się silnika tylko na biegu luzem? Dodam. Silnik nowy. Myślałem, ze ma zwoje zwarte, więc dałem do przewinięcia....
A co tam widzieć. Po prostu onegdaj powszechnie stosowano w wszelakiej maści wiatrakach/ wentylatorkach (oraz starszych gramofonach i magnetofonach) jednofazowe silniki klatkowe ze zwartym zwojem jako element generujący moment rozruchowy- notabene praktycznie prawie "niezniszczalne" :). Ich podatność na zmianę rpm/ kierunku obrotów jest praktycznie...
To ile te pompy na 12V kosztują? Bo koszt jednego falownika przekroczy 300zł i do tego trzeba kupić pompy na 230V. Poza tym nie wiem czy takie miniaturowe silniki mogą być zasilone niską częstotliwością. Nie znam się na akwarystyce, ale jak tam są silniki ze zwojem zwartym to raczej częstotliwością nie można regulować obrotów.
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
flaszkę Biskupa ? :D Kolego, metoda z Czasów Wiedźmina Są nowoczesne próbniki z generatorem wcz i LEDem, wielkości dużego długopisu. Bez Biskupa. Migający LED wskazuje miejsce zwartych zwojów.
a nie prościej sprawdzić obroty zasilając silnik z gniazda o znanym kieruku wirowania? co do wyszukiwania zwartych zwojów to polecam pomiar indukcyjności
Miałem silnik indukcyjny w wiertarce kolumnowej i podłączyłem t do czegoś takiego A ja miałem młotek i zegarka nie naprawiłem - więc śrubokrętem zegarmistrzowskim też nie dam rady. Takie to wnioskowanie. Właśnie po to jest prądniczka w sterownikach na TDA1085 żeby takie "cuda" się nie działy. A jak chcesz koniecznie schodzić z prędkością do zera, to...
(at)aksakal Ostatnio naprawiałem laboratoryjne mieszadło magnetyczne (uszkodzony zasilacz). Wiesz, jak tam była rozwiązana regulacja prędkości obrotowej tarczy z magnesami? Bo silnik normalny indukcyjny ze zwartym zwojem. Zastosowali ATmegę do "produkcji" odpowiednich impulsów dla silnika do wyzwalania triaka, ale użyli też coś w rodzaju prymitywnego...
Witam, mnie to wygląda raczej na silnik "dwubiegowy", gdyby potrzebny był kondensator to na tabliczce podana by była jego pojemność, jak możesz to pokaz foto uzwojeń albo zwróć uwagę czy nie ma tam zwartych zwojów wykonanych z grubego drutu.
Delikatne pływanie i niestabilność obrotów w dłuższym czasie to niestety norma w tego typu układzie stabilizacji obrotów O czym ty piszesz? Bambino, ze zwykłym silnikiem ze zwojem zwartym i przaśną przekładnią cierną nie pływał na obrotach; a co dopiero mechanizm z silnikiem ze stabilizacją obrotów w sprzężeniu zwrotnym. Idź dzieciaku na inne forum....
Silnik krótkozwarty-silnik prądu przemiennego; pojedynczy, zwarty zwój obejmuje część głównego strumienia magnetycznego umożliwiając rozruch. Silniki małych mocy np. wentylatorki ,dawniej w magnetofonach, gramofonach.
No chocby po wielkosci. Silniki jednofazowe ze zwojem zwartym sa to male silniczki i nie potrzebuja kondensatora. A to jest standardowy silnik klatkowy z dolaczonym kondensatorem. W budowie jest to silnik trojfazowy (ma uzwojenia rozlozone rownomiernie na trzy fazy), a tylko pracuje jedno, badz dwufazowo, dzieki odpowiednim polaczeniom koncow uzwojen...
Witam. Przepiąłem uzwojenie rozruchowe "na krzyż", silnik kręci w przeciwnym kierunku, ale stracił swoją moc. Pozdrawiam. To sprawdź czy silnik nie ma tzw. zwoju zwartego (miedzianej pętli wokuł części rdzenia stojana
Bez kondensatora czyli ze zwartym zwojem. Wątpię czy regulacja fazowa zda egzamin bo silniki indukcyjne są wrażliwe na napięcie zasilające. Poniżej pewnej jego wartości przestają się kręcić a pobierany prąd znacznie wzrasta -stan zwarcia. Sterowanie grupowe nie było by lepsze?
Miałem taki przypadek i jest dośc częsty: uszkodzony wirnik w silniku, a dokładnie zwartych kilka zwojów, które uniemożliwiają normalny - płynny -rozruch. Każdy majster od silników jest w stanie sprawdzic go na "magnesie". Ale trop z tacho tez wydaje się dobry jedyna rada na sprawdzenie -podmiana na inny silnik sprawdź sposób podłączenia!! trzy razy...
Bez obciążenia (teoretycznego, bo łożyska, opór powietrza) obroty pozostaną bez zmiany. W praktyce, spadną, na wskutek zmniejszenia mocy doprowadzonej do silnika. A tak naprawdę, to ten silnik sie spali, z tego prostego powodu, że odpowiedzią obwodu rezonansowego (indukcyjność uzwojenia + kondensator) na odkształcenie sinusoidy (czyli jej odcinanie...
Po analizie świateł i cieni (przyciski "kropka" i "przecinek" w Youtube na komputerze) można wnioskować, że przebicie było spod silnika. Prawdopodobnie z uzwojenia pomocniczego zwartego (jeden zwój grubego drutu miedzianego). https://obrazki.elektroda.pl/7520854200_...
W wirniku występują prądy kikadziesiąt - kilkaset A, napiecie kilka - kilkanascie V. Takie duże prądy i niskie napięcia występują w silnikach ze zwartą klatką, gdzie uzwojenie jest w zasadzie jednym zwartym zwojem. W silnikach pierścieniowych wirniki nawija się na wyższe napięcia właśnie w celu zmniejszenia prądu (musi być przeniesiony przez pierścienie...
Nie jest to wirnik klatkowy jak w starszych konstrukcjach tego typu. Wygląda mi to na silnik do pompy z nowszych modeli pralek np. Indesit. Pompa nie posiada uszczelnień typu simmerring, bo cały wirnik jest wewnątrz pompy i ma zatopiony magnes stały w tej grubszej cylindrycznej części. Bieguny stojana obejmują plastikowy korpus pompy w miejscu gdzie...
Tego niestety nie widać na zdjęciu, ale silnik indukcyjny 1-fazowy małej mocy zwykle ma zwarte zwoje na części rdzenia stojana - po to, żeby pole magnetycznie zmieniało się asymetrycznie i kręciło wirnikiem. To sposób założenia tych zwartych zwojów decyduje o kierunku obrotu - jest zawsze od części bez zwartego zwoju do części ze zwartym zwojem (obie...
Taki silnik na rdzeniu (stojanie) ma opaskę - zwarty zwój, który przesuwa fazę strumienia magnetycznego. Jeśli wypadnie lub się rozłączy - silnik "nie wie", w którą stronę się ma kręcić.
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
silnik asynchroniczny ze zwartym zwojem. Jak regulowac obroty? 1. sciemniacz - jesli nie padnie moze byc, nie osiagniesz pelnego zakresu regulacji, ale tobie chodzi o zmiejszenie obrotow - wiec moze byc. 2. dolaczyc szeregowo kondensator NIEelektrolityczny okolo 0.68miF polaczony rownolegle z opornikiem 10k. Jesli uzyskane obroty nie beda odpowiednie...
Najlepiej wymień kondensator rozruchowy, powinno odrazu pomóc jak nie to może być programator, poprostu nie podaje fazy rozruchowej, a jak to byłoby sprawne to silnik ma zwój zwarty możesz to stwierdzić przez pomiar prądów. Jak by co to pisz.
Witam Emus opisz dokładnie i podaj parametry silnika wentylatora, regulatora wentylatora oraz silnika pompy. Czy to silniki komutatorowe czy klatkowe, a jeżeli klatkowe to czy ze zwojem zwartym. Przypuszczam, że falownik nie steruje tym silnikiem wentylatora. Falownik jest urządzeniem zbyt drogim i skomplikowanym do takich zastosowań. Pozdrawiam
najechałem na uzwojenie pierwotne nie przecinając wiązek cewek ale nacinając je delikatnie. Jak na zdjęciach. Na zdjęciu niewiele widać poza faktem nacięcia. Dobre oświetlenie, lupa i spróbuj ocenić czy nacięcie jest głębsze niż 1/5 średnicy. Jeżeli jest mniejsze to możesz skorzystać z mojej podpowiedzi. Podobne uszkodzenie miałem w silniku pralki...
W pompce do wody jest silnik indukcyjny z rozruchem zwartym - po jednej stronie padło zgrzewanie zwojów (grube przewody na stojanie ) ale potwierdzam - nic nie rób zgłoś do gwaranta
Ale dla mnie wciąż największa zagadką zostaje sterowanie. Czy możecie zamieścić jakiś schemat i linki do podzespołów, których należałoby użyć? Ale taki dla laików! Który kabelek połączyć z którym. Nie wiem, jak bardzo żarliwym laikiem Kolega jest - może wystarczy? :) https://obrazki.elektroda.pl/9024510400_... Pytanie zasadnicze, czy...
nie potrafię zlokalizować żadnego potencjometru który służyłby do regulacji napięcia podawanego na silnik. I nic w tym dziwnego, bo takiego nie ma. Czy jest możliwa regulacja obrotów tego silnika? Nie. W każdym razie "nie" bez znacznych nakładów. Silniki są asynchroniczne ze zwartym zwojem (taka nazwa) - ich prędkość obrotowa jest zależna od częstotliwości...
Powiem tak - nigdy nie kieruję się ,,budżetem" w tego typu konstrukcjach. Jeżeli to silnik reluktancyjny z wirnikiem klatkowym, lub indukcyjny z kondensatorem - to niestety falownik jednofazowy małej mocy. Jeżeli to silnik komutatorowy ( na pewno nie) to uklad regulatora napięcia na tyrystorze lub triaku. Zauważcie Koledzy, że np. szacowna firma ,,Danfoss"...
Ponieważ temat nie jest zamknięty to napiszę dla potomnych. Ten regulator nic nie da. Sterowany triakiem fazowo czy grupowo (mało prawdopodobne) może co najwyżej regulować obroty silników ze zwojem zwartym (to z maszyn indukcyjnych), Nadaje się do silników uniwersalnych, szeregowych i tyle (odkurzacz będzie działał). Natomiast kolega powinien sobie...
Silnik jednofazowy, pochodzący ze starego gramofonu (Элект ... "Вильн... Эльфа-12), był przeznaczony do zasilania z napięć AC 50Hz, 220V lub 127V. Widoczne, na Twoim zdjęciu, przewody zielone połącz razem, a pozostałe...
Silnik który posiadasz to silnik indukcyjny, klatkowy ze zwojem zwartym. Aby regulować prędkość w szerokich granicach trzeba by było zastosować przetwornicę częstotliwości. Przetwornica jest bardzo kosztowna i skomplikowana dlatego nie stosuje się jej do małych silników. Regulator z Allegro jest regulatorem silników komutatorowych. Działa on na zasadzie...
Silniki starych gramofonów miały zasilanie 1-fazowe, i bez kondensatora wytwarzały wirujące pole magnetyczne - przy użyciu zwartych zwojów. Tak samo silniki wentylatorów, kanałowych na przykład. Dodano po 1 kondensator rozruchowy (on jest po to żeby ograniczać prąd rozruchu). On jest po to by zwiększyć przesunięcie fazowe pomiędzy prądem uzwojenia...
2. pompka do pralki może nie wytrzymać ciągłej pracy spali sie uzwojenie. Pompki z silnikiem z tzw. zwojem zwartym mogą pracować ciągle. Ich trwałość jedynie ogranicza łożyskowanie, które jest ślizgowe. Dodano po 16 P Basen 15m2 o głebokosci 1,5m zawiera w sobie 22,5m3 wody, czyli 22500 litrów. 40kWh jest w stanie ogrzać tą ilość o 1,42°C. Przez ten...
Silnik patefonu wejdzie w obroty nominalne ze zwartym zwojem natomiast 1,1kW nie i to by było na tyle, a swoje zdanie możesz mieć. Prawa są takie same jednak uzyskanie poprawnej pracy maszyny to są szczególy które różnią budowę tych maszyn. W temacie chodziło o sprawdzenie silnika i tu dostałeś konkretną radę,a dalsza dyskusja w tym temacie to było...
Z ciekawości, czy jest tam pod obudową kondensator? Dodano po 4 W dmuchawach pieców jest zazwyczaj silnik jednofazowy indukcyjny ze zwojem zwartym. Jeśli masz kondensator, to fazowo steruje się uzwojenie główne a pomocnicze z kondensatorem bezpośrednio do sieci. Daje trochę lepsze efekty. Dodano po 7 Przy sterowaniu napięciowym silników jednofazowych...
Ja mam wiertarkofrezarkę OPTIMA (chińska, ale wykonana pod niemieckim nadzorem) i ma silnik szeregowy. Nie była tania, kosztowała jak niemiecka. Oczywiście, ma płynną regulację obrotów i lewo - prawo. Jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym zwojem w stojanie (uzywany w zakresie mocy do ok. kilku W) ma stały kierunek obrotów. Kropka. Większych mocy...
Zrób tak jak radzi kolega Bogdan-pe. Tylko nie dokońca chodzi o zwiększenie rezystancji gdyż ona przy pradzie przemiennym jest w tym przypadku mniejsza od impedancji i to ona głównie decyduje o pobieranym prądzie. To jest silnik ze zwartą fazą rozruchową (ten zwarty zwój z grubego drutu). Takie silniki były kiedyś wykorzystywane do napędu gramofonów...
Raczej okaże się że są zwarte zwoje, silnik nie będzie pracował poprawnie. Aby się upewnić należałoby pomierzyć indukcyjność uzwojeń. Albo prądu przy zasilaniu AC. Nawet napięciem 12-24V z małego trafa.
Witam, zmywarka Siemens Lady Typ S5S21S, SN 22300/11. W zmywarce nie startuje silnik pompy obiegowej, a właściwie to startuje mniej-więcej co piąte włączenie . Gdy silnik nie ruszy to buczy, gdy jednak wystartuje to wszystko działa jak trzeba, do chwili wyłączenia pompy przez program. W następnym cyklu mycia znowu to samo: albo ruszy, albo nie. :( Pierwszy...
Zapewne jest to silnik z tzw zwartą fazą rozruchową. Charakterystyczne jest to, że część magnetowodu (rdzenia) zwarta jest zwojem grubego drutu. W takim silniku zmiana kierunku wirowania możliwa jest poprzez odwrócenie wirnika w magnetowodzie. Po prostu, trzeba zdemontować wirnik i zamontować go tak aby, wałek na który zakładasz śmigło znalazł sie po...
Silniki są bardzo czułe na jakość energii. W opracowaniu ze strony "automatyka B2B" wyczytałem iż 2% niesymetria napięcia powoduje 10% wzrost temperatury silnika. Niesymetryczne napięcie to "jajowate" pole magnetyczne co powoduje też wibracje. Jeśli zasilany był falownikiem to trzeba sprawdzić falownik i połączenia. Silnik może być "nadpalony" z tym...
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
chodzi o to,że w silniku zasilanym jedną faza powstaje pole magnetyczne pulsujące i wirnik "nie wiedziałby" w którą stronę ruszyć. stąd rdzenie ze zwartym zwojem ale dla małych mocy, dodatkowe uzwojenia z kondensatorem (czasami jako faza rozruchowa wyłączana po nabraniu przez silnik obrotów) Szczegóły w materiałach które już podał kolega.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Nic bardziej błędnego, napięcie MUSI byś idealnie sinusoidalne, na dodatek sporo większej mocy musi być przetwornica. Silniki kompresora zamrażarki mają zwój zwarty (utrudniony rozruch). Jeśli zamrażarka pobiera 250W to jaki prąd po stronie 12V? Podpowiem ok. 30A...
Stojan, wirnik, uzwojenie stojana zwój zwarty, obejma łożyskująca. Szukaj silnik ze zwartą fazą rozruchową albo pomocniczą.
Tak, to jest silnik 1-fazowy. Fazę pomocniczą tworzy zwój zwarty, więc nie wymaga kondensatora - w przeciwnym razie musiałby być zabudowany w środku, ale na to nie starczyłoby miejsca. Na pewno podłącza się go prosto do sieci 230 V AC, bez żadnych elementów pomocniczych.
Tak mi się zdaje, że ciężko będzie taki silnik wykorzystać.. No bo niby jak zbudować prąd w klatce..? Kręcąc tą klatką w... powietrzu? W mojej opinii nie ma jak się zaindukować napięcie.. Co innego maszyna pierścieniowa.. Pozdrawiam Niedouczony jesteś, wybacz Kolego, mała znajomość tematu maszyn elektrycznych.....To jak ta ,,klatka" kręci się w polu...
czy do tego silnika jest potrzebny kondensator Nie. To jest tzw. silnik z fazą zwartą, do rozruchu zamiast kondensatora jest ten pojedynczy zwój upchnięty w blachy, widać u Ciebie na zdjęciu, na górze.
Typowe silniki na 230V to nie są synchroniczne tylko asynchorniczne czyli indukcyjne. Więc może ustalmy co tak na prawdę masz. Są szczotki? Jest kondensator przy silniku? Wirniki ma uzwojenie? Może jest magnesem? Stawiam, że masz silnik z uzwojeniem rozruchowym, pomocniczym czyli tzw zwój zwarty, zwykle pętla z bardzo grubego drutu na stojanie, to decyduje...
Po pierwsze, przydałoby się wiedzieć, jakim prądem można to zasilać, żeby nie przegrzać uzwojeń. Najlepiej, skoro pisze na nim 220-240V~, podłączyć go do sieci i zmierzyć; skoro piszą 4W, to może to jest dopuszczalna moc tracona w uzwojeniach. Po drugie, przy 50Hz indukcyjność cewki ograniczała szybkość zmian prądu - przy 0,2Hz ten efekt będzie znikomy....
Jest bezpieczne, przewód ochronny (PE) jest zapewne podłączony do obudowy przy zaciskach zasilania okapu. Oczywiście przy tego typu modyfikacjach należy zwrócić szczególną uwagę na typ silnika, bo w zależności od konstrukcji silniki jednofazowe mają różny rodzaj rozruchu. Prawdopodobnie u Ciebie jest to po prostu zwarty zwój (silnik jak na zdjęciu poglądowym),...
silnik zwojem zwartym silnik zwartym uzwojeniem sterowanie stykiem zwartym
drugi pilot samochodu blaupunkt pobór prądu wygłuszanie pomieszczeń
Oleo-Mac 937 – docieranie po wymianie tłoka, proporcje mieszanki, olej Stihl HP Super Volkswagen Golf 4 ESP – brak hamulców tył po wymianie płynu, odpowietrzanie ABS