Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Oczywiście w Twoim przypadku pomijasz przewody zielone biegnące do cewki tachogeneratora: https://youtu.be/o5iKA0WiMEc
Ten przekaźnik ma cewkę 5V. Opis 28VDC dotyczy styków. Szukając zamiennika warto jeszcze zwrócić uwagę na właściwości styków. https://obrazki.elektroda.pl/9570434900_... https://obrazki.elektroda.pl/5645286600_... https://obrazki.elektroda.pl/9594103600_...
Czy po naciśnięciu start słychać zamknięcie zamka w drzwiach? Jeżeli nie są ryglowane drzwi to nic nie zawierają tylko kup nowa blokadę i zamontuj.
Nie jestem w stanie Ci powiedzieć. Z Amicą nie chce mieć nic wspólnego - jak nie muszę xD Silnik o którym rozmawiamy ma kod 32027625. Biuletyn Vestala widziałem, czytałem - stąd też swoje smutki i żale przelałem wyżej ^. Twój oryginalny silnik nie jest już produkowany, Vestel wskazuje że razem z silnikiem *625 trzeba wymienić inverter. Amica oferuje...
a tak przy okazji czy to prawda że nowy krzyżak nie ma gwintów w otworach na ramionach? ponoć śruby same mają go sobie zrobić.. tak mi powiedział sprzedawca ale zastanawiam się czy to prawda a nie chce sie wkopać ze złym krzyżakiem Prawda. I nie zapomnij przed wkręcaniem nasmarować śruby towotem, bo inaczej się ukręci... :)
To, że na module od AWCO będzie chodzić to nie znaczy, że będzie działać na module od PC, a problem może być dalej w silniku. Podłącz w takim razie stary silnik do AWCO i zobaczysz co się wydarzy. A co różni te moduły - pomijając wyłączony programowo AquaSpray?
Silnik chodzi na szybkich obrotach, ale po 2 min pracy uzwojenia bardzo mocno się nagrzewają i czuć spaleniznę, Jeżeli tak długo pracował w pozycji jak na zdjęciach to dlaczego się dziwisz że gorący? On nie ma chłodzenia.
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Do tej amica wejdzie każdy silnik od innej amica. Nie wejdzie. Wejdzie tylko taki: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic35...
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ sterownik silnika. Oczywiście że możesz wlutować nowy,ale tańszą opcją będzie naprawa uszkodzonego sterownika. Poszukaj Sobie elektronika który podejmnie się tej naprawy.
Z reguły są stosowane silniki indukcyjne z kondensatorem pracy, albo silniki reluktancyjne ze względu na trwałość. Musisz się dobrać do silnika, nie ma rady. On line go nie naprawimy. :cry:
Trzeba silnik wysuszyć następnie pomierzyć czy rezystancja izolacji pomiędzy zwojami jest wystarczająca do podłączenia silnika pod napięcie.
Silnik: AKO, type: 2058.315 AC-EL B/F, 220/240V 50Hz, 350/14000RPM.
Folia jest dodatkowym zabezpieczeniem wirnika w silniku. Można ją usunąć i prać dalej. No chyba, że ktoś się uprze i kupi nowy silnik. :wink:
SOLE.
Bez problemu.
Sam silnik kręci się lekko ale po załączeniu zasilania staje tak, że ciężko go obrócić. Jak na siłę go obróciłem to wystartował. Silnik jest uszkodzony.
Można założyć w zasadzie każdy silnik Amici z 6-cio pinową kostką.
Jak się dostać do silnika w tym modelu? Po zdemontowaniu przedniej dolnej pokrywy.
Tak to bardzo częsta awaria jeśli chodzi o typ z jet systemem(pompa pracuje podczas prawie całego prania)wymiana silnika pompy powinna pomóc
Właśnie niedawno "grzebałem" przy pralce. Mogę powiedzieć że; rezystancja pozystoru zaworu przekierowania: 2404 Ω rezystancja blokady drzwi: 3201 Ω rezystancja silnika pompy: 160 Ω Wszyskie pomiary dotycza elementów mojej pralki i u róznych użytkowników moga się różnić nawet 20% w stosunku do tej wartości zmierzonej. :D
Skończcie opowiadać pierd... jak wymienił pompe i zawór trójdrożny i dalej nic to wina wypompowywania wody po 3 min. tkwi w programatorze , jest uszkodzony triak smd od zaworu przesterowania i drabinka smd 10 kOhm i 330 Ohm. Koniec kropka. Moduł do naprawy jak chce proszę podesłać lub samemu bawić się. Dodano po 27 Dodam że nie jest to żaden elektrozawor...
Witam! Od jakiegoś czasu pralka przy próbie włączenia sygnalizuje kod: E01 następnie pralkę trzeba zresetować, wyłączyć, otworzyć i zamknąć drzwiczki i tak za 2-gim, 3-cim razem da się ją uruchomić. Błąd ten oznacza otwarte drzwiczki, ale drzwiczki są porządnie zamknięte i mam pytanie do serwisantów czy jest to uszkodzenie czujnika i należy go wymienić...
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
Już jej nie katuj tylko wymieniaj szczotki węglowe silnika bo za chwilę zabijesz silnik lub moduł albo jedno i drugie.
Sprawdź grzałkę i stan szczotek węglowych silnika napędowego na początek.
Błąd E07 w Amicach dotyczy zdaje się silnika Nie wprowadzaj nowych błędów w Amice - błąd silnika to E21, E22.
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Ten osad to pył ze szczotek węglowych silnika napędowego. Umyj płytę elektroniki izopropanolem i wymień szczotki węglowe: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr...
Pralka zgłasza błąd w ten sposób czyli awarię, niestety nie wiem jaki. Zacząłbym od sprawdzenia szczotek węglowych silnika napędowego czy się nie skończyły a następnie grzałkę.
Trzeba sprawdzić silnik , czy szczotki są dłuższe niż 15 mm. Jeżeli są krótsze to należy je wymienić. Jeżeli są dłuższe to pewnie wirnik silnika do przezwojenia.
Uszkodzenie silnika napędowego pralki, silnik ma upływność prądową na masę. Spróbuj wydmuchać solidnie silnik z pyłu węglowego że starych szczotek i umyj go wewnątrz izopropanolem, jeżeli to nic nie pomoże to szukaj innego silnika.
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Ten typ już tak ma. Amiki to najgłośniejsze pralki. A następnym razem uważaj bo nie wolno rozkręcać silnika do takich obrotów , gdyż może dojść do jego szkodzenia.
Pytanie do Ciebie kolego (at)adamo bo problem tyczy się Twojej pralki. I właśnie od sprawdzenia blokady drzwi bym zaczął. Ile lat ma pralka ponieważ zastanawia mnie też stan szczotek węglowych silnika napędowego. Jeżeli nie zablokują się drzwi i sterownik nie dostanie informacji, że są zablokowane pralka nie ruszy za Chiny ludowe: https://north.pl/karta/blokada-otwarcia-...
O grzaniu decyduje programator styki B9 i B11 na 5-ce oraz termostat 90 stopni, a o temperaturze grzania czujnik NTC na module, ale skoro Programator przechodzi dalej, a powinien czekać! na sygnał, czyli uruchomienie silnika programatora, aby rozłączyć grzanie! Ponieważ silnikiem rządzi moduł i programator, to masz problem z nim, a nie modułem - póki...
Na początek zdjąć pasek i posłuchać jak sam silnik działa. Sprawdzić luzy na bębnie naciskając bęben do góry przez drzwiczki przy samym fartuchu, luzy około milimetra bębna względem fartucha to początek końca łożysk, ale jak będzie z pół cm to łożyska do wymiany. Zakręcić bębnem ręką i słuchać odgłosów, wszelkie chrobotanie to robota łożysk. Pojawienie...
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
Witam. Błąd w obwodzie silnika prania - szczotki, wirnik, stojan, złącze przy silniku, przewody, moduł.
7 mrugnięć to brak obrotów silnika silnik zablokowany,szczotki silnika,wyjęta wtyczka zasilania silnika,uszkodzony triak zasilania silnika
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
A do silnika to "zanurkowałeś"? Zdemontuj go i zobacz co się stało a magnesem od tacho, bo pewnie jest ok tylko nie wiem na co czekasz ,może na serwis? Moze ten magnes trzeba poprostu wkręcić? A jaka jest opornosć tej cewki tacho?
Masz zwarty triak silnika na module.
Na początek do sprawdzenia szczotki silnika i kostka.
Czy ciężko później jest nałożyć ten pasek spowrotem? Nakładasz najpierw pasek na kółko pasowe silnika a później na koło pasowe bębna powoli nim kręcąc w dowolnym kierunku.
(at)dominowave Z tego co mi wiadomo pył szczotkowy potrafi narobić problemów z silnikiem więc lepiej go usunąć z komutatora również: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Keniu, w ilu pralkach wymieniłeś szczotki silnika i czyściłeś pył z komutatora? Ja powiem inaczej. Ze dwa tysiące razy wymieniałem szczotki w różnych silnikach...
amica demontaż silnika amica sprawdzenie silnika amica wirnik silnika
naprawa szarpaka wejścia kamery cofania ds18b20 uśrednianie
pompa ciepła kołton pralka fartuch uszkodzony
ESP8266 TCP klient – przykładowy kod Arduino, MicroPython, TLS, obsługa połączenia Konfiguracja HDMI-CEC dla Panasonic TX-L42E5E i dekodera HD2000