Witam ja proponuje sprawdzić sobie koła zębate na rozrządzie, czy czasami nie ''zacięło'' klina któregoś czasem tak bywa, że ustawiony na znaki ale naderwany klin i całkiem nie tak pracuje silnik.
około 900 obrotów.
Pompa wstępna paliwa lub przekaźnik do sprawdzenia.
W moim Puncie KTS-500 też nie chciał "gadać" ze sterownikiem poduszki. pin 7 w złączu EOBD to linia K silnika...
No niestety mechanicy czasami tak robią, byle srednica oczka się zgadzała i długość przewodu.
witam czy ma ktoś może schemat rozrządu do silnika fiata marea 1,9 TD (nie JTD) z 1997 roku ? bardzo będę wdzięczny za pomoc
Generalnie się nie reguluje, jeżeli juz to 0,6-0,7 mm, ale raczej je wymień, istnieje ryzyko, że elektroda się ukruszy. Pal licho jezeli w momencie regulacji, co się stanie jak w czasie pracy silnika?
Podaj rocznik auta, pojemność, kod silnika.
Wiadomo...im mniej pod maską, tym mniej potencjalnych problemów ;) Silniki z Common Rail charakteryzują się wyższą kulturą pracy i większą mocą a także dynamiką przy niższym spalaniu. Minusami tego systemu jest wysoka podatność na uszkodzenia w wyniku zasilania paliwem niskiej jakości (stąd ważna jest regularna wymiana filtra paliwa, NAWET co 10-15...
Co d klimatyzacji to po 1 sprawdź czy masz czynnik (podjedź d zakładu gdzie mają sprzęt). Olej/filtr zmień plus przydałby się pomiar ciśnienia.Marchewka to juz potrzebna diagnostyka silnika.
Witam. Mam Fiata Marea 97r. silnik 1,6 z automatyczną skrzynią biegów. W jaki sposób mogę podłączyć się do skrzyni biegów. Jaki interfejs powinienem się zaopatrzyć. Nie wiem również czy do skrzyni jest osobne złącze, czy to samo co do komputera silnika.
Dla mnie skończona tarcza sprzęgła,ale lepiej wymień komplet całego sprzęgła i sprawdź jeszcze raz linkę.
Wałek rozrządu Ci się skończył... tylko za krótkie trasy robiłeś żeby Ci się porządnie zagrzał, więc nie odczułeś straty mocy po zagrzaniu silnika.
Stare auta grzeją o niebo lepiej niż nowe. Jak nie grzeje stare to albo termostat nie szczelny albo z dziureczką (takie są żeby układ się sam odpowietrzał) a przepływ przez dziureczkę 1,5mm przy mrozie skutecznie powoduje niedogrzanie silnika.
Ma ktoś schemat elektryczny połączeń elektronicznego systemu wtryskowo-zapłonowego do tegoż silnika ??
Dobrze rozumiem że w ciągu kilku miesięcy już po raz drugi wymieniasz obecnie panewki? Może masz wał korbowy krzywy? To by też tłumaczyło ewentualnie hałas w silniku...
Wyczyszczenie wtryskow rozwiazalo sprawe silnik pracuje rowno
Jakiś tam luz promieniowy będzie nawet na osi sprawnej turbiny. Jeśli kuleje i kopci, to albo wypaliło uszczelkę, albo stanął wtryskiwacz (ewentualnie już dziura w tłoku). Tak czy inaczej - hol i na warsztat. Dalsza jazda może się skończyć całkowitym zniszczeniem silnika.
witam miałem fiata marea z tym silnikiem 1.8 98r, łączyl sie z nim euroscan ten z 2xcom i fiatecuscan sprawdz jeszcze czujnik wałka rozrządu, tak było też w moim przypadku ze wymieniłem czujnik wału a czujnik walka powodował problem. ps. Pamietam ze oba "testery" pokazywały wtedy komunikat RPM/TDC signal.
jesli nie swieci to sprawdz zasilanie ,a zwłaszcza masę,która lubi się urwać na silniku.
czy może ma ktoś mareę , bravę 1,9 td 100KM i mógłby podesłać fotki z prawidłowymi podłączeniami z tyłu pompy lub schemat instalacji silnika tej wersji.
Urwana była nóżka od komputera silnika a olej brał silnik samochód został sprzedany
Cześć. Rozwiązanie problemu poległo tutaj na dolaniu wody do chłodnicy i bardzo dokładnie odpowietrzenie auta oraz w końcu zaadaptowanie się silniczka krokowego do pracy. Dzięki czmu na razie działa, ale temp. jest wyższa niż przedtem jak był problem
Poszukuję schematów elektrycznych do samochodu Fiat Marea silnik 1,6 16V benzyna, wersja z klimą. Dzięki za każdy
Schemat masz w dziale obok do ,Bravy Bravo! Schematy układów wtryskowych są takie same z tymi silnikami! Pozdrawiam!
procedura wymiany rozrządu którą opisujecie jest do silnika 1.6 16V !
Nie dam sobie głowy uciąć za reakcję tego sterownika na błąd fazy ale możliwe że odcina wtrysk i zapłon, w końcu brak synchronizacji wałków to słuszny powód by unieruchomić silnik.
Witam Czy istnieje możliwość zweryfikowania prxebiegu w Fiacie Marea (silniki benzynowe) wiem, że niektóre marki mają możliwość sprawdzenia przebiegu poprzez immo czy komputer wtrysku. Pozdrawiam
Wyczyść jeszcze przepustnicę. A silnik krokowy wymień.
Daj więcej szczegułów jaki typ silnika, czy kręci, czy jest iskra, itp.
Kolega ma racje. chyba cos nie tak z uszczelka pod glowica, zwlaszcza jak sie silnik nagrzeje i zostawisz na wolnych obrotach to objaw sie pojawia? Jezeli tak, to nie powinienes zwlekac z kontrola w serwisie (mozesz uszkodzic silnik).
bo kupiłeś niemca z przeszczepem od koreańców. ja miałem silnik OHC niemiecki 1.6 D. 1.7 były niemieckie i Isuzu. Z tego co wiem to była lipa i drogie części. i lubiły się w nich leciec uszczelniacze zaworów i całkiem spory koszt naprawy był w porównaniu do niemieckiego silnika
taki jaki pokazałeś. Jak jeden kolega pisał wielkości masła. Cięzko powiedzieć gdzie jest. Jak pyka to po dźwięku. Dodano po 5 znalazłem forum gdzie masz zdjęcia. Przekaźnik jest w skrzynce koło akumulatora http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-mar...
sądzę że nie sprawdziłeś wszystkich bezpieczników, np za schowkiem są jeszcze, i w komorze silnika są BM'y
Powiem ci tak nie znam tego silnika dobrze ale w gnojówkach gaszenie jest albo elektrozaworem na pompie wtrusk. albo klapą na kolektorze ssącym . poszukaj tam problemu ewentualnie stacyjka nie odcina prądu a na czym to pisałem..............
Wszystko sprawdzone. To jednak tylko Fiat...
Fiat Marea 1,6 16V na luzie wariuje obrotami zwiększa nawet do 4 tys, lub zmieniają sie same tak jak by ktoś bawił sie pedałem gazu. Problem mój jest taki że nie dzieje sie to zawsze tylko czasami 1 , 2 razy dziennie. czy to może być silnik krokowy?
Witam! Do sprawdzenia standardowo masa silnika i masa nadwozia , połączenia alternator, rozrusznik akumulator, zmierzyć warto prąd ładowania. Czy usterka występuje na ciepłym silniku zaraz po zapaleniu? Warto zmierzyć prąd ładowania w momencie wystąpienia usterki. To tyle jeśli chodzi o alternator. Warto zwrócić uwagę czy świece żarowe nie grzeją zbyt...
witam przerabiałem ten temat w Ulysee 1999 r , zegary Jaeger z cyfrowym licznikiem przebiegu km obrotomierz i prędkościomierz są tam na silniczkach krokowych – identyczne ustroje (są zamienne) można to tanio naprawić - kupiłem za 40 zł licznik od Fiata Marea i odzyskałem 2 silniki krokowe nie licząc żaróweczek przy zakupie nie sugerujecie się...
Sterownik do zrobienia.
To nie ma żadnego znaczenia.To czysty zbieg okoliczności że nie gaśnie
Przyznam szczerze, że nie znam się wcale na samochodach, ale przeczytałem na jednym z forów samochodowych, że może być walnięty CZUJNIK PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA. Co o tym sadzicie??
Na miejscu moderatora wywalił bym ten post. Nie doczytałem czy to Fiat Tipo 1,8 16V,czy też Bravo \Brava\Marea . Różnice niemałe,bo jedno na Marelli,drugie na Hitachi
Z dzisiejszych doświadczeń podpowiadam że zbyt mocno naciagnięta linka gazu...
Witam Mam problem z moim fiatem. Dzieją się cuda na zimnym silniku, a mianowicie gdy silnik jest zimny to straszni ciężko pali a przy tym obrotomierz nie pokazuje obrotów. Silnik przy tym dziwnie chodzi, tak dziwnie klekocze jak by to był jakiś diesel z 90 roku. Podczas tych ekscesów samochód nie ma mocy. Gdy się on zagrzeje to wszystko wraca do normy....
witam poszukaj gdzie idzie kabelek od czujnika wstrząsowego może być centralka w syrence alarmu pod maską silnika tak zwany kompakt
Witam Borykam się od paru dni z takim problemem, że pulsuje mi każda żarówka i światła w samochodzie przy zapalonym silniku ( na zgaszonym jest ok ). Silnik na niższych obrotach trochę szarpie, jakby tracił moc. Sprawdziłem więc napięcie ładowania i waha się w granicach 14.2V do 14.5V (wtedy wszystko pulsuje), lecz po puknięciu alternatora kluczem (...
Silnik może dostawać oba paliwa jednocześnie . Mógł tez paść czujnik położenia wału. Ciężko postawić diagnozę nie mając auta pod ręką.
U mnie jak były takie objawy to ruszyłem i dokręciłem masę silnika która jest nad termostatem
Rykfor dzięki wielkie już wszystko mam, tylko teraz kolejne pytanie czy w 1.9 TD był przepływomierz czy nie?? bo w Eperze nie mogę znaleźć tego silnika mam z marea znaleziono bo to te same były i tam jest przepływomierz a nie wiem jak w bravc było, bo może być rura też zamiast niego.
Od czego zacząć wymianę? Od diagnostyki, a nie wymiany na pałę wszystkiego po kolei Zgadzam się. A przed wymianą czego kolwiek sprawdź ciąglość instalacji elektrycznej! Poza tym, jezeli instalacja jest w porządku- to sa typowe objawy silnika krokowego.
Kolego mechanik zbywa Cię, a termostat podróbka jakaś czy oryginał fiata, wiem że te silniki lubią oryginały.
Boję się, że komputer nic nie wykaże. Mój brat ma Fiata Marea- silnik chodzi strasznie nierówno, a EXAMINER nie pokazuje żadnego błędu. Czy ta moja usterka może mieć coś wspólnego z instalacją gazową?? Pozdrawiam mistral
Witam. Potrzebuję pilnie głowicę (sprawną oczywiście) do Fiata Marea Weekend z silnikiem 1.9TD 100KM. Jeśli ktoś ma lub wie gdzie jest niech da zanać. Z góry wielkie dzięki
Nie budowałem nigdy czegoś takiego, ale mam silnik 1,8 110km od Fiata Marea, chyba nawet ze skrzynią. Jak zainteresowany to pisz priv. Choć dobrze byłoby wybrać najpierw ramę i pozostać przy dedykowanym do niej silniku. Ja bym tak zaczął.
Sorry, że tak późno odpowiadam. Usterka naprawiona. Przyczyna: - walnięty czujnik położenia wału korbowego. Jak się nagrzał dostawał przerwe i silnik gasł. Pozdrówka
Mhm.. jest też taka opcja że można by zamienić świece z innego samochodu. Taki sam silnik tylko fiat marea, a było by po najniższych kosztach no i sprawdziło by się czy to napewno one. Chodzi o to ,że to już jutro mógłbym zrobić a z kupnem to juz trochę potrwa.
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Regulacja LPG
Temperatura silnika po wymianie termostatu powinna być OK, jedź do mechanika bo wszystko wskazuje że ma rację z przestawieniem wskaźnika.
Ale pomogłes im jak były włączone, czy metoda siła*gwałt? Możliwe, że przymarzły ci i próbując włączając je przeciążyłes silnik, ktory dokonał zywota. Albo masz zmrożoną przekładnie, która blokuje pracę. dostań się do silnika i sprawdź, czy napięcia dochodzą. Możesz go odpiąc i podłączyc przez jakiś bezpiecznik bezpośrednio do aku. I postawisz diagnozę.
no ja mam to samo tyle tylko że jedna stacja nie gra, wszystkie grają pieknie i czysto, a tylko jedna nie gra i ma takie objawy jak u kolegi, jeżeli włącze zmieniarke to te objawy na tej stacji znikają z tym ze stacja gra cicho, podejrzewam ze coś mzoe byc z kablami od zmieniarki i radia, autko to fiat marea 97'r
Pewnie na czujniku się zakończy kłopot.
Podmień cewkę na inną - będziesz miał 100% pewność że Twoja jest sprawna. Druga sprawa - mógł polecieć w sterowniku driver sterujący cewką - ostatnio robiłem Bravo z taką usterką - wymiana jednej części w sterowniku silnika rozwiązała problem.
Takich przekaźników masz kilka tam. To, że w linku podałem, że jest do pompy paliwa od razu musi znaczyć, że tylko do tego? Przerabiałem ten temat u siebie, przy czym u mnie to były zupełnie losowe momenty, kiedy odpala a kiedy nie i ten sam błąd co u ciebie. Nie chcesz wierzyć, że to przekaźnik, trudno, wymień ecu. W naszych samochodach takich przekaźników...
Saly powiedz, na plaku pali? Jeżeli to silnik1.9d bez turbo to pompa Lucas (DPNC) . Zrób jak zrobiłeś w clio jak pompa sprawna i świece podgrzane bezpośrednio z akumulatora musi odpalić tylko kąt wtrysku nie skorygowany więc silnik chodzi twardo.
Fiaty mają silniczki z czasówkami, trzeba sprawdzić na silniku w kostce czy dochodzi prąd zprzełącznika ale winił bym silnik.Pozdr.
panowie mam pytanie jakie macie sposoby na sprawdzenie disla , mam problem bo chce kupić takie autko a konkretnie fiata maree w jtd i nie wiem jak to sprawdzić czy jest motor sprawny i ile ma naprawde najechane , bo blacha i reszta bajka , słyszałem ze ponoć po 200 000 km disle puszczają jakoś pare z rury , nie wiem ile w tym prawdy poradzcie coś
Pod pokrywą silnika. Po co Ci ta wiedza?
jest na obudowie silnika , trzeba rozebrac podszybie i dojsc do silniczka.
Tak się spytam, już w tym wątku, w gazecie AUTOmoto 11/2012 jest napisane cyt: "Kontrolka świec żarowych. jej miganie podczas jazdy wskazuje często na awarię wtryskiwaczy" Str 69, artykuł pt: "Wszystko o silnikach wysokoprężnych". Czy to prawda?
Pora na wizytę u mechanika i diagnozę. Problemem w grupie Fiat są alternatory, ale trzeba to zdiagnozować.
Dla sprostowania informacji auto pali na dotyk na ciepłym silniku na zimnym niestety nie.
Ja ustawiałem na blokady wałków rozrzadu,przyrząd do naciagu napinacza paska,przedłuzka i czujnik zegarowy do ustalenia górnego matrwego punktu na pierwszym cylindrze.Czy cos jeszcze trzeba do tego silnika?myśle że nie.
Jaki silnik?
FIAT Marea Weekend (kombi) z silnikiem 1.9 JTD lub 1.6 16V z LPG...
Mało danych, poza tym nie ma we fiacie silnika TDI, ale może to Ci pomoże:
Możesz kolego przemek... napisać o tej "różnicy" w osprzęcie i w jakiej Bravo Brava lub Marea z silnikiem 1.4 12V widziałeś zamiast sterownika Boscha ,sterownik Magneti-Marelli? Układ wtryskowy też był "inny"? Do autora pytania: Te auta niczym się nie różnią ,można śmiało przekładać wszystkie części , te "słabsze" były wypuszczane na niektóre rynki...
Jakie ustawienia silnika krokowego? Na wolnych i przy falowaniu?
Temat wielokrotnie poruszany z tym silnikiem ,wystarczyło poszukać!
Bez sprawdzenia panewek walka rozrządu to bym tego silnika nie odpalał.
Poszukuje schematu instalacji osprzętu silnika do fiata marea weekend 1.6 16v z 2001 r. tz.zasilanie wentylatorów , silnik krokowy przepustnica itp.
Trudno powiedzieć co działo się ze sterownikiem wcześniej. Ale to co piszesz ma ręce i nogi tymbardziej że dla tego samego silnika w bravo/brava/marea jest inny sterownik (IAW 1AF.16) ale w tej samej obudowie i raczej na tym samym TMS'sie. Pozostaje tylko pytanie jaki wpływ może mieć to na pracę silnka?
jezdze 2 miesiace i na trasie mi wychodzi 9 litrow tylko ze ja mam marea wekeend ale ten sam silnik i tez aluminiowy kolektor
Podaj dokładny rok ,pojemność i powiem . Wiekszośc Fiata to emulacja masa, ale jest kilka wyjątków a wszysko zależy od tego jaki układ wtryskowy jest w danym modelu dla silnika
Dzięki za odpowiedź. Muszę sprawdzić czy nie jest spalona kontrolka, Pozdrawiam!
Maree, Punta i cała masa innych aut segmentu B i C z tamtych lat tak ma. Tylko drzwi kierowcy mają moduł szyby, od strony pasażera silnik szyby jest sterowany bezpośrednio przyciskiem (ew. przez przekaźniki). W dekadę nowszym Grande Punto też tak mam. Krótkie naciśnięcie to "krok" przytrzymanie zamyka do końca, ew. kolejne naciśnięcie w trakcie jazdy...
Co do silnika w silniku było robione turbo to znaczy wymienione na nowe w fiacie przy 390000tyś tak poza tym to nic w silniku nie ruszane od nowego olej od nowego jest lany jeden i ten sam ,Selenia Turbo Diesel 10W/40 a zmiany rożnie co 10tys 13tys , tak widzę po tym co piszecie to chyba będę się tłuk fiatem dalej do puki nie nazbieram na coś nowego.
sprawdz zawor egr to czesta usterka
Sprawdź ciśnienie na cylindrach, bo może podczas tych prób odpalenia przeskoczył ci rozrząd i pogięło Ci zawory. I jeszcze jedno te silniki źle znoszą gaz. Pozdrawaim
Złe pozycjonowanie zbiornia , za mała poduszka gazu w stanie lotnym w zbiorniku. Ciekawe. W mój 45 litrowy zbiornik wchodzi 42 litry paliwa LPG.W tym roku muszę go wymienić, ponieważ mija 10 lat odkad został zainstalowany. Nigdy, ale to nigdy, nawet podczas mrozów sięgajacych minus 20 stopni nie miałem żadnych problemów z odpaleniem silnika na LPG.
O ile pamiętam wcześniej tego nie pisał ale nawet jak pyka to i tak iskra być powinna. Zobacz jeszcze masę czujników bo nie wiem czy dobrze pamiętam to jest przykręcana do silnika gdzieś koło rozrządu może niedokręcona !
każdy Fiat Bravo Brava Marea ma taki sam alternator tylko musi mieć taki sam silnik 1,6 16V, od Stilo też na 99% będzie ok
W komorze silnika, będą tam dwie, jedna do ABS druga do wtrysku.
mam ten sam problem. Kontrolka wtrysku gaśnie z dużym opóźnieniem. Dotyczy to zimnego silnika. Po nagrzaniu wszystko jest ok. Wszystkie świece żarowe wymieniłem, przy okazji sprawdzając stare, które okazały się sprawne. Problem nie ustąpił - kontrolka nadal się dziwnie zachowuje.
Na analizie spalin wszystko jest w normie. Kolega robi sobie jaja, od kiedy w dieslu robi się analizę spalin, jak jedyne badanie gazów wydechowych silnika diesla to współczynnik zadymienia.
Witam wszystkich urwała mi się linka od klapy , czy ma ktoś jakiś pomysł jak otworzyć klapę. Będę wdzięczny za pomoc lub jakieś sugestie , dodam tylko ,że od spodu raczej się nie da bo jest zabudowany zderzak.
Kolego greg1001, u mnie szybkie stukanie elektrowłącznika rozrusznika i przygasanie kontrolek pojawiło się gdy wypalił się słupek akumulatora na klemie masowej. Sprawdź to poprzez podpięcie kablem rozruchowym masy z akumulatora na masę silnika. Może kabel masy silnika gdzieś stracił kontakt. Auto fiat marea weekend 2,4jtd
Witam. fiat marea 1.8 16v - szarpie przy przyspieszaniu zarowno przy zasilaniu benzyna jak i gazem. Dodatkowo brakuje mu mocy. Na wolnych obrotach tez jest wyczuwalne kolysanie silnika, szarpanie obrotow. Wyglada podobnie jak by byla uszkodzona ktoras swieca zaplonowa, ale te sa nowe. Co to moze byc? Moze pasek rozrzadu, bo auto ma juz 80 tys km, silnik...
Witam jest to pierwszy moj post na tym forum :) Pprzechodze do rzeczy: Kupiłem niedawno Mareę z silnikiem 2.4 Td 1997r. z uszkodzoną turbiną. Po zamontowaniu Zregenerowanej turbiny bardzo "wyje" przy 2 tys obrotów i silnik nie ma mocy. Czy może ona być zamontowana na zwykłych śrubach czy mają to być jakieś specjalne i czy montuje się ją na jakiejś podkładce....
marea obroty silnika radio marea marea lampy
router talktalk nokia trybie offline pomiarach rezystancji izolacji
lodówka haier a3fe742cmj schemat elektryczny
Valtra 6850 - brak zasilania wyświetlacza licznika Kod błędu F134 w piekarniku Electrolux - przyczyny i naprawa