Przyzwoite ma parametry jak na przyszłą piłę http://www.portal.pemp.pl/efektywnosc-en... tu masz tabelę z oznaczeniami klasyfikacji IE
I 1415/min
Jeśli dysponujesz zasilaniem 3 fazowym powszechnie spotykanym w Polsce, czyli 3x400 V, to nic nie stoi na przeszkodzie zasilić silnik bezpośrednio za pomocą wyłącznika silnikowego.
Nie, wyższe obroty są dla częstotliwości 60Hz, u nas jest 50Hz.
Przedstawione na zdjęciu dane znamionowe silnika, dotyczą trójfazowego silnika reduktorowego z wirującym polem magnetycznym (magnesy trwałe). Spotykane nazwy, to: "Getriebe-Drehfeldmagnetmotor"- (niem.), "редук ... моменm... двигаm...
Tego typu silniki potrafią się rozpędzić nawet do ok 10 000 obr/min. Jednak na niskich obrotach mocą nie grzeszą. Tak czy siak silnik winien być sterowany układem z triakiem. Tacho jest potrzebne do elektronicznej kontroli prędkości. Przy kontroli mechanicznej, np potencjometr regulujący bramkę triaka, tacho jest zbędne.
Będą większe straty - więcej idzie w ciepło, kontroluj temperaturę. Zwalnianie dociążonego silnika (poślizg) w ocenie słuchowo-optycznej będzie wartością subiektywną. Można się tym posiłkować, ale lepszy byłby już odczyt obrotów.
ale nie mogę znaleźć żadnego czujnika z wyjsciem 0-10v pod logo Bo czujnik który pokazałeś ma wyjście zero-jedynkowe: poziom osiągnięty, stan się zmienia. Wyjście przekaźnikowe, więc podłączasz go jak zwykłą krańcówkę. LOGO! to tutaj start z armatą na muchy. Wystarczy stycznik, przycisk i wspomniany czujnik. W szeregu dajesz przycisk normalnie otwarty,...
Silnik raczej trójfazowy, odczytaj resztę tabliczki.
Witam. Jak to jest ? Przecież nie mam 400V pomiędzy zerem a fazami. Masz 400V pomiędzy fazami i te fazy przyłączasz do 3 zacisków silnika.Pozostałe 3 zaciski łączysz ze sobą w układ gwiazdy(γ). 230V Cię nie interesuje. Jeśli masz instalację o 5 przewodach, to PE (zielono-żółty) przyłączasz do obudowy. przewodu N nie przyłączasz. Pomiędzy N a fazami...
Silnik trójfazowy skojarzony w trójkąt dla napięcia 230 V. Jako wyjścia faz widzę tu n/w przewody: para: czerwony-pomarańczowy 6Ω Trzeci czarny z czerwonym oraz pomarańczowym ma za każdym razem 6Ω Ta para czarnych przewodów prawdopodobnie do zabezpieczenia termicznego. para: czarny-czarny 120Ω
Do rozpołowienia silnik.
1-to baza dla wolnych i szybkich obrotów między 2-3 kondensator 16mF i napięcie 220V między 1-2 lub 1-3/będzie kręcić albo w lewo albo w prawo/ to samo dla szybkich obrotów 4-5 kondensator 1-4 Napięcie 220V lub 1-5 To kółko tajemnicze to sprzęgło odśrodkowe / stara,ale jara konstrukcja/
Na jakiej wysokości jest płytka sterownika na samym dole koło silnika?
Nie wiem jaki masz silnik, komutatorowy czy asynchroniczny, na prąd stały czy zmienny. Jeżeli jest to silnik na prąd zmienny nie może mieć przejścia między uzwojeniami a obudową. Odłącz zmywarkę od sieci zasilającej. Przełącz miernik na 2M, jedną jego końcówkę podłącz do metalowej obudowy a drugą dotykaj do odłączonych od instalacji zacisków silnika....
, na trzech fazach próbówka świeci. No i świecić będzie, a fazy nie będzie jak nie było. Wskaźnik neonowy nie służy do takich celów.
co dalej sprawdzać. - szczotki silnika.
Silnik połączony w trójkąt. Czyżby ? A jaki to silnik ? z soft startu na silnik. A stycznik gdzie, Szanowny Panie ? Jest zasada - przed sofstartem musi byc w obwodzie stycznik. Rzecz w tym, ze jeden tor w trójfazowych sofstartach ma zwarte wejście z wyjściem, czyli praktycznie zawsze występuje napięcie sieci po nim. :idea: Czy takie połączenie jest...
Przepalony bezpiecznik termiczny w silniku.
U mnie robi się to tak: przekładnik x/5A -> przetwornik 0-5A/4-20mA -> system. 3 przekładniki to trochę przerost formy nad treścią, wystarczy jeden. U Ciebie wystarczający będzie przekładnik 10A/5A małej mocy. https://obrazki.elektroda.pl/1894064400_...
Witam. Ja mam pęknięty w 3 miejscach i działa. Skleiłem go na super glue. Śmieszne, ale prawdziwe. Musi być dobrze wycentrowany. Sprawdź uzwojenia cewek czy nie mają zwarć i przerw, mosfety i diody, instalację. Jeśli masz oscyloskop to sprawdź sterowanie sygnałem prostokątnym f 135 - 160Hz, amplituda 12V i wypełnienie na próbę ok 50%. Czy test w % np...
Silnik przeznaczony do pracy w trójkącie, przy napięciu 400 V. możesz założyć przełącznik gwiazda/ trójkąt, choć nie jest to konieczne, gdyż piła nie jest dużym obciążeniem przy starcie. Zabezpieczenie termiczne warto podłączyć , a jest zamontowane w silniku.
Szczotki silnika sprawdź.
Na zdjęciu wygląda to na całkiem spalone uzwojenie,wiec nic tu nie zrobisz.
Jest to silnik szczotkowy więc najłatwiej będzie zastosować regulator na triaku np: https://allegro.pl/oferta/regulator-obro...
Witam ,widzę na zdjęciu że 1 szczotka jest walnięta trzeba by ją wymienić.Silnik podłaczenie zasilanie do przewodu z cewki mostek z cewki do szczotki ze szczotki na 2 cewke i na zasilanie czyli szczotki muszą byc połączone w szereg z cewkami będą to obroty max bo regulacja to jest przez układ z programatora
Wyeliminowały one zakłócenia całkowcie, natomiast po kilkunastu załączeniach silnika warystory eksplodują. Dostają za wysokie napięcie. Jakie napięcie jest na stykach stycznika - pewnie 400VAC . Warystor jest na 300V AC. Załóż warystor 25mm na 440V AC lub na 460V AC
Zrób pomiary każdy z każdym i rozpisz jakie oporności wychodzą, na tej podstawie się ustala który pin jest od czego. Dwa, do sterowania takiego silnika niezbędny jest moduł z triakiem który płynnie rozpędzi motor. Podłączenie go na żywca może skutkować zabiciem wirnika i remontem silnika.
Witam; https://elecena.pl/product/16615851/tran...
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
Prawdopodobnie trzeba będzie zajrzeć do szczotek silnika.
Mało się wyznaję na falownikach, ale wydaje mi się, że niezależnie od układu połączeń powinien Ci zapewnić softstart silnika. Tak więc silnik pewnie może być od razu połączony w układzie docelowym (np. w trójkąt, który jak już powiedziano daje większą moc) a falownik się martwi o rozruch. A łączysz chyba w kółeczko U2-V1-R(faza)///V2-W1-S(faza)///W2-U1-T(...
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... [url=http://ise.pl/forum/nie-jestem-elek... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Przy kręceniu wirnikiem pompy ręką czuć znaczny opór. A tą usterkę usunąłeś? Wirnik powinien obracać się swobodnie, a zwiększanie pojemności kondensatora, w tym przypadku spowoduje uszkodzenie silnika.
Roboty nie ma dużo. Da się to wykonać na logo. 3xSilnik 24V <pytaniejak regulować obroty silnika 24V DC?> Jesli chcesz regulowac analogowo, to proponuję moduł wyjścia analogowego 0..10V a do tego podłączyć układ na tranzystorach jako driver. 6ED1055-1MM00-0BA0 2xElektrozawor BOSCH Dodano po 4 2.Możliwe jest na wejścia np. czujnika temperatury...
Sprawdź szczotki w silniku.
Do sprawdzenia kubek hydrostatu, który jest połączony z tym wężem: https://north.pl/karta/waz-polaczeniowy-... pod warunkiem, że woda jest wypompowywana dynamicznie ze zbiornika pralki. Warto by było również zerknąć na stan szczotek węglowych w silniku.
Oczyść końcówki wyprowadzeń i wymień tą tabliczkę zaciskową, bo ta zardzewiała to już tylko na złom.
Coś sprawdzałeś? Zaglądnij do szczotek silnika.
Cześć, Spróbuj uruchomić parzenie kawy używając opcji "kawa mielona" - będzie działać :) Komunikat przegrzania powoduje zazwyczaj przerwa w obwodzie silnika młynka.
. Otóż zdjąłem obudowę i widzę, że uzwojenie wygląda na nienaruszone. Silnik "stracił" moc ;) Zastanawiam się, czy gdzieś tam w zmywarce nie ma jeszcze kondensatora rozruchowego. Może to on padł? nie ma Pompka jako taka jest silnikiem. możliwa jest wymiana samego silnika.
Tanie szczotki potrafią skutecznie ubić silnik grupy BSH. Nie warto oszczędzać w przypadku tych silników. Mam taki termik z odzysku z uszkodzonego silnika, ale nie oferuję sprzedaży. Niech leży sobie w razie W. Ty musisz po prostu wydłubać taki bezpiecznik z silnika z wyrzuconej pralki itp.
Konkretnie w trzech miejscach - obie ścieżki bezpiecznikowe na zasilaniu i shunt-rezystory. Podejrzewam, że jak ściągniesz radiator to zobaczysz że mostek także poległ. Swoją drogą rezystory dość ciekawie uszkodzone... Wyzwolenie RCD może sugerować uszkodzenie (przebicie) w silniku - co mogło pociągnąć za sobą uszkodzenie elektroniki. Próbujesz kręcić...
Witam ale kolega namieszał po pierwsze w robotach są raczej serva w twoim przypadku DC czyli prawie silnik prądu stałego a nie silniki krokowe z tym hamulcem to różnie może być ale prawdopodobnie w twoim przypadku dopiero podanie napięcia na hamulec umożliwi swobodny obrót wałem trzeba po prostu podać napięcie na hamulec i sprawdzić działanie pozdrawiam
Na You... masz filmy jak się wymienia szczotki i dopasowuje w silniku.
sterownik jest przyśrubowany do silnika, do głowicy. Siemens Simtec MS70
Można , będą mniejsze obroty, może się bardziej grzać, stracisz 40% mocy i 50% momenty rozruchowego.
Witam Aby sprawdzić co to jest, trzeba zmierzyć rezystancję na zaciskach tej kostki.Rezystancja rzędu 1 oma wskaże że jest to tzw."termik lub clixon".Natomiast wartość rezystaancji powyżej kilkudziesięciu omów wskaże że jest to czujnik termistorowy.Ten sposób zabezpieczenia uzwojeń jest bardziej skuteczny aniżeli przekaźnik termiczny włączony w obwód...
Oto Schemat uzwojen silnika: http://obrazki.elektroda.net/51_11919559... Jak mam to podlaczyc??[/img]
Mam taki silnik SIEMENSA - - do czego służy , lub od jakiej maszyny pochodzi - chciałbym go sprawdzić podpinając do 230V , chcę podpiąć go w gwiazdę przewody + na U1 , - na V1 , z racji ze się na tym nie znam nie chciałby bym ewentualnie czegoś spalić , czy może potrzebuje jakiś kondensator do tego .
No chyba proste że wina silnika.
A na silniku nie ma metki? Pasowałoby schemat, szukałeś? Porób zdjęcia silnika?
Witam mam problm jak podłaczyć silnik 3 fazowy Siemensa aby działał. Jestem początkujący i dokładnie niewiem jaki schemat połączenia wybrać aby silnik zadziałał. Pomóżcie coś. Załanczam dane silniki i schematy instalacyjne tego silnika. Pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.net/68_12171696...
Bosch EDC16 ECU system https://obrazki.elektroda.pl/2660022200_...
Witam, Jestem w posiadaniu żaluzji automatycznych i nie wiem jak je podłączyć. Chodzi o uruchomienie silnika odpowiedzialnego za ich podnoszenie i opuszczanie. Czy potrzebuje jeszcze jakiegoś dodatkowego oprzyrządowania lub programatora? https://obrazki.elektroda.pl/7796391600_... https://obrazki.elektroda.pl/8037523000_...
Witam, Może ktoś z Was posiada informacje jakie łożyska mogą być zabudowane w silniku: 1. Siemens 1LA8 357-4PB80-7, 460kW 2. Siemens 1MJ8356/4AC60 - 260 kW Będę zobowiązany za pomoc .
Elementy odpowiedzialne za sterowanie silnikiem młynka.
Szczotki w silniku do wymiany.
Skoro jest zwarcie, to znaczy, że uzwojenie ma uszkodzoną izolację. Znaczy to, że gdzieś pod uzwojeniem miedź styka się z żelazem. Nie znam technologii, która pozwalałaby na odtworzenie w tym miejscu styku izolacji bez mechanicznej ingerencji w uzwojenie.
Witam to jest silnik szczotkowy nie wiem do czego chcesz zastosowac ten silnik bo musi miec regulacje szczotki laczy sie w szereg z uwojeniem i zasilanie na na 2 konce . przeprasza ze pisze bez polskich znakow bo akurat siedze na nemieckim kompie
Witam kolegów. Mamy napęd, być może jest to jakiś typowy od bramy podnoszonej. Na silniku brak jakiejkolwiek tabliczki znamionowej. Na pokrywie puszki połączeniowej jest tylko napis - Siemens. Generalnie- silnik działa, obroty R,L, stop- wszystko gra/ automatyka ,krańcówki, styczniki, wyłączniki - sprawdzone/. Na bazie tego zestawu została zbudowana...
Możesz podłączyć to w zasadzie ten sam silnik.
Szczotki silnika dokonały żywota.
Może znajdziesz kolekcjonera lub jakąś uczelnię która kupi ten wynalazek? :) Nowy silnik asynchr 11kW - 1000zł, nowy falownik siemens - 4000zł (źródło - alledrogo) i jakie możliwości regulacji :)
Proszę o foto?
Staram się znaleźć informacje jak zgrać EEPROM i widzę, że jest trochę zabawy. Pobawiłem się w międzyczasie w pomiary i znalazłem brak przejścia na hydrostacie przy jego pracy, a czy to może wpływać na F21 i brak zasilania silnika?
Dokupić moduł z wyjściami tranzystorowymi.
Ewidentnie elektronika podaje napięcie na silnik i je odcina. Nie jest przypadkiem motor zatarty na łożyskach ? Zwal pasek i spróbuj ręcznie obrócić oś silnika.
Tu coś znajdziesz: http://www.selmex.pl/go.live.php/PL-H58/...
Szczotki z pewnością wymagają wymiany, ale sprawdź również czystość tego: https://north.pl/karta/zbiornik-odpowiet... Jeśli pralka ma ten silnik: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... to tutaj pasujące szczotki: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-...
To co znalazłem ma inaczej wylot względem wlotu. Gdzieś na elektrodzie był też numer części serwisowej - turbina w obudowie, ale od dawna wycofany ze sprzedaży. Szkoda, ale chyba będzie trzeba kolejną. A jakieś przemyślenia co do silnika?
Parametry częstotliwość znamionowa (przełącznik na 50HZ) i napięcie silnika wprowadzone prawidłowo?
Ten duży o-ring uszczelnia korpus pompy a to małe to simmering grafitowy, uszczelnia się na turbinie pompy która ma tarczę ceramiczną. Przy demontażu nie zgub dystansy znajdującego się pomiędzy turbiną a silnikiem.
Dostała się wilgoć do silnika.. A był podłączany do sieci po tym zdarzeniu?
Masz tam 3 pary wyprowadzeń: -stojan (lekko ponad 1Ω) -wirnik (trochę więcej niż stojan, w granicach 3 - 4Ω, wartości mogą się zmieniać zależnie od położenia wirnika) -prądniczka tachometryczna (kilkadziesiąt Ω) Prawdopodobnie padły szczotki. Widzę że jesteś "kumaty" więc poradzisz sobie ;)
Szczotki wymień na silniku.
Proszę sprawdzić czy na elektrozawory dociera zasilanie, jeśli pralka nie pobiera wody. Jeżeli zasilanie jest to uszkodziła się cewka elektrozaworu. Warto by też sprawdzić stan szczotek w silniku pralki.
Wymieniłem silnik z pompą. Nowy silnik ma 4 wyjścia, stary miał 3. Nie wiem jak to podłączyć. Dodatkowo przez pomyłkę zwarłem 4 z 1 i zadziałało zabezpieczenie. Od tego momentu silnik przestał reagować - buczeć. Zwoje silnika są raczej ok bo mierząc omy mam dwoe wartości - 64 i 57. Proszę o pomoc . Na zdjęciu starego silnika jest źle podłączone uziemienie,...
Rocznik, kod silnika, Siemens/Bosch?
Co to za silnik - szczotkowy?
no właśnie tego się tyczy temat bo nwm która cweka jest U która V a która W i tutaj jest pies pogrzebany A przed chwilą było ... nie podłączam pierwszego silnika i schemat gwiazda trójkąt nie jest dla mnie obcy, więc sobie wypraszam jakieś aluzje osobiste ! Troche pokory bo widocznie nie jesteś elektrykiem. Po raz q.... 2 pisze że nie ma znaczenia...
witam czy ktos moze podac mi parametry tego silnika siemens chodzi mi dokladnie o napiecie zmanionowe i prad pozdrawiam
Jeśli jesteś pewny, że odkręciłeś wszystkie śruby mocujące to gumowy młotek w dłoń i opukuj silnik do skutku.
Witam, dzięki za szybką reakcję. Podpinałem go już do falownika, kręci sie dobrze nawet przy 1 Hz, falownik jest super maszyną w której można nawet ustawić prędkości silnika w których maszyna wpada w rezonans i falownik omija te momenty. Nie podpinałem jeszcze silnika do obciążenia więc tez nie wiem jak będzie sie zachowywał przy pracy w maszynie.
Sądzę że możesz bezpośrednio podłączyć ten silnik pod 230 V wpinając na zaciski bl+sw1. Oczywiście kondensator też musi być wpięty ( pod br i ge) . Pierwsze włączenie radzę próbnie poprzez żarówkę 100 W . Pewność można mieć dopiero po przeanalizowaniu co konkretnie za element był odpowiedzialny za przełączanie obrotów tego silnika .
odkręć krzyżak od bębna. I pamiętaj że na dole masz przykręcony silnik.
Służyła mi 15 lat. Z 25 lat przynajmniej. A jak zresetować błąd? Ustąpi po usunięciu przyczyny. Do przejrzenia silnik, ewentualnie moduł sterujący (jeśli dobrze pamiętam, jest z tyłu na dole. Tak w ciemno na 98% do uruchomienia bez większego problemu.
Sprawdź kolego stan szczotek węglowych w silniku pralki: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... https://north.pl/karta/00616505-weglowa-...
Najlepiej wyłącznik silnikowy.
Taki? https://obrazki.elektroda.pl/9958934000_... https://obrazki.elektroda.pl/9198000800_...
Hasło dla ciebie - mostek H na przekaźnikach . I znajdziesz rysunki, opisy, a nawet animacje, jak to działa. I dopasujesz sobie wyprowadzenia swojego przekaźnika, bo w nocie katalogowej jest ładnie narysowane.
Ten silnik jest trójfazowy, przy zasilanu jednofazowym będzie dużo słabszy, nie wiem jaki masz kompresor ale może nie dawać sobie rady, wyjdzie po testach z kompresorem. Nalepiej byłoby go zasilić z 3f ale jeżeli nie ma takiej możliwośći to kombinuj z tymi kondensatorami, tylko pod obciążeniem może się inaczej zachowywać. Co do czasówek na 230V, wpis...
Ok, wszystko rozumiem.... Ostatnie pytanie, do takiego układu silnika ( podwójna gwiazda ) musi być cała szafa z stycznikami itd ? Nie ma możliwości zastosowania zwykłego włącznika jak w przypadku silników gwiazda trójkąt czy tam włącznika " na raz " ??
Nie trzeba kodować wtrysków w tym silniku. Na jakim osprzęcie masz ten silnik? Bosch czy siemens?
zrób jak przedmówca albo jak masz za dużo pieniedzy to udaj sie do serwisu po całkiem nowy silnik bo ta część nie występuje samodzielnie tylko z całym silnikiem
Witam Niestety, wymiana szczotek nie pomogła, poddałem się, skończyło się na wymianie silnika.
Kod silnika? Siemens?
Błąd związany z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi.Mogą być przetarte przewody wtryskiwaczy w wiązce silnika w plastikowych rynienkach.
ściągnąłem radiator to układ FSB50450TB2 jakiś sterownik silnika
Sprawdź szczotki na silniku młynka
sterownik silnika siemens moduł silnika siemens schemat silnika siemens
budowa słuchawek bluetooth instalacji origin formatowanie niestandardowe excel
centralka hybryd tranzystor 13003
Schemat mikrofonu Yosan CB100 - budowa i działanie Renault Thalia 1.4 8V - Zimne powietrze z nawiewów