Witam mam problem z ww agregatem mianowicie spadają obroty silnika wyłączają się wentylatory na chłodni po sekundzie silnik odzyskuje obroty i wszystko zaczyna normalnie pracować jaka może być przyczyna Proszę uzupełnić tytuł postu- zgodnie z regulaminem pkt.3.1.15
Musisz znależć ten plus, dwa przekaźniki bo z stopnie prędkości wentylatora, wentylator załącza czyjnik, jest na chłodnicy patrząć od strony silnika na dole po lewej stronie. Na przekaźnik musi iść masa i plus, sprawdż dokładnie bezpieczniki w komorze silnika po prawej stronie, jak nie pomoże to trzeba iść po kablach od przekaźnika idą te przewody dołem...
Bezpiecznik jak najbliżej źródła zasilania, przewody 2,5 mm kw, przewody termowłącznik-przekaźniki 0,5-0,75mm kw. nie ma co dawać zbyt cienkich ze względu na wytrzymałość mechaniczną. Całość najlepiej w peszlu. Konektory najlepiej oblutować, chroni przed korozją, ale przy nieumiejętnym lutowaniu usztywnia przewód, linka zaciąga cynę. https://obrazki.elektroda.pl/1853670700_...
Witam, jestem świerzy i nie bardzo łapie się w elektronice. Mam samochód man z agregatem Carrier Genesis r90 który ostatnio zaczoł szwankować. objawy są takie. agregat odpala wszystko działa jak trzeba żadnych błędów nie ma, ale po ustawieniu temperatury, powinny się załaczyć wentylatory w chłodni żeby rozprowadzić schłodzone powietrze, a one włąśnie...
Temp. 94 to norma, później włączy się wentylator chłodnicy np. w korku i 105 stopni może pokazać w upał. Postaw auto na postoju, odpal silnik i sprawdź czy wentylator chłodnicy rusza.
Nie działa elektryczny wentylator na silniku lub masz zabrudzoną chłodnicę od zanotti.
Witam, wyntylator chłodnicy w tych silnikach załancza na sie dopiero przy temp 100C a wyłancza przy 95C , w opelku mam ukł. cisnieniowy dlatego korek zakrecamy zacznij od odpowietrzenia ukł. chłodzacego, musisz poluzowac czujnik temperatury przed dolewka płynu dolewamy płyn, jak juz przez oplyn bedzie nam leciec bez powietrza przez odpowietznik zbiorniczka...
Nie ma znaczenie czy robisz to na ciepłym czy na zimnym silniku. Można robić na zimnym - przynajmniej brak obawy o możliwość oparzenia. Mógłbyś podać jaki tam masz silnik bo samo 120 km (kilometry) nic nie mówi. Odpowietrznika zazwyczaj jest więcej w układzie chłodzenia ale zależy to od silnika. Może być też na termostacie. Sprawdź czy rurki od nagrzewnicy...
Ecu wysteruje przekaźnik, a znajdź mi ten przekaźnik i bezpiecznik od niego. Kodu silnika dalej nie podałeś. Nie znasz jak Francuzi robią elektrykę w autach, to dalej będziesz się swoje upierał. Jeżeli chcesz schematy jakimi posługuje się ASO to trzeba podać VIN.
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Z premedytacją nie pisałem jaki samochód, bo silnik jest przekładany i tylko mogłoby to zmylić. Instalacja jest typowa na 5 pinowym przekaźniku, czujnik 2 pinowy wkręcony w blok silnika. Nie wiem tylko czy szukać problemu w czujniku temperatury czy instalacji. Dziwi mnie że spięcie na krótko 2 pinów czujnika temperatury nie uruchamia wentylatora, bo...
Kolejny raz widzę na oczy auto TDI VW w którym wiertłem 2-3mm jest zrobiona dziurka w korku zbiornika płynu chłodzącego. To tylko potwierdza moją teorię na temat ynteligencji użytkowników tych 'aut TDI VW" :lol: Pewnie coraz więcej takich patentów z czasem się pojawi... Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej....
Szkoda nawet pytać, skoro do sprawdzenia: Czy nie przedostaje się powietrze z kompresora do układu chłodzenia, lub kopmpresja z silnika. Czy nie jest zanieczyszczona chłodnica (mycie) Czy sprawny jest termostat. Pierwszy punkt sprawdza sie na wolnych obrotach i obserwuje, czy płyn się podnosi w zbiorniczku i czy rośnie ciśnienie. Drugi punkt, wizualnie....
który rok transita ja nigdy nie słyszałem ami się nie spotkałem żeby miał jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem Większość Fordów ma takie zabezpieczenie, także Transit. Czujnik temperatury jest w głowicy, więc przy braku płynu jest szybka reakcja układu, bo to ona wpierw dostaje wysokiej temperatury... Ochrona silnika obejmuje: - zmniejszenie mocy,...
Renault megane 96r. 1.6 8v Problem z Wentylatorem chłodnicy i centralnym zamkiem. . Czujnik włącza wentylator przez przekaźnik w skrzynce bezpieczników na lewym nadkolu w komorze silnika. Tam powinny być trzy przakaźniki: jeden od pompy paliwa i dwa od wentylatora chłodnicy (jeśli dwubiegowa). Trzeba sprawdzić przekaźnik, no i kable: czujnik - cewka...
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
Witaj, Sterownik wentylatora: http://obrazki.elektroda.pl/8017505200_1... Sterownik silnika: http://obrazki.elektroda.pl/1947832700_1... Pinout sterownika silnika: http://obrazki.elektroda.pl/1174499900_1...
Znajdź inny tester i odczytaj sterownik silnika. Autocom Diagbox.
Wentylatory uruchamiają się razem z klimatyzacją i pewnie nawiew na szybę więc to normalne.
Wiatrak włącza sterownik silnika.
Akurat tokarkę i to taką co może toczyć wały do 6 metrów ma mój dobry kolega To Kolega zdecydowanie będzie wiedział jak to porządnie zamontować żeby nikogo nie zabiło. :) Jak jakoś ogarnę solidne mocowanie osi noża to już będzie chyba z górki Mechanicznie tak, zostanie elektryka.
Jaki masz czujnik ciśnienia klimy? Jakie auto i silnik? Klimatronic? W klimatroniku możesz zobaczyć warunki włączenia kompresora. Jak nie masz klimatroniku to w sterowniku silnika. Sprawdź bezpiecznik 16 w desce rozdzielczej, zasilania sterownika wentylatorów, pognite kable, i sam sterownik.
Jak mnie pamięć nie myli to tutaj pierwszy bieg jest bezpośrednio zasilany z termowłącznika na chłodnicy - jeżeli chodzi o chłodzenie silnika. Wentylatory mają dwa biegi - zobacz czy działają oba. Zmostkowałeś coś we wtyczce ale nie wiadomo który bieg uruchomiłeś. Dość często padają rezystory w tych wentylatorach przez co brak pierwszego biegu. Zrób...
Schemat modułu raczej nieosiągalny. -dlaczego przypuszczasz że drugi (szybki) bieg wentylatora nie pracuje. Drugi bieg to bieg krytyczny, załącza się wtedy gdy pierwszy bieg nie daje rady tzn. temperatura silnika znacznie urosła lub ciśnienie w klimie jest bardzo wysokie. Tu potrzebny tester z funkcją "test elementów", lub możesz zasymulować czujnik...
Czyli agregat chłodniczy o mocy silnika kompresora min 2,2 -3 kW. Może ktoś z Kolegow mnie poprawi, jeżeli się mylę? Tu kolega dobrze prawi. Moc agregatu 2,5kW przy temperaturze odparowania -5 stopni. Chłodnica obowiązkowo z wentylatorami pchającymi przez chłodnicę. No chyba że dziś przyjeżdża 5 ton kwiatów o temperaturze 25 stopni i masz je schłodzić...
Sprawdź czy wiskoza działa na wentylatorze chłodnicy.
Witam Jak pisze kolega Motronic spokojnie 30A,możesz jeszcze sprawdzić dla pewności podłączając amperomierz ,lub cęgi ditza.
W pasie przednim, gdzieś obok chłodnicy przykręcony jest sterownik wentylatorów, bywa że się psuje albo gnije wtyczka. EDIT Albo i nie, sterownik jest chyba w nowszych modelach, schemat do twojego silnika: https://obrazki.elektroda.pl/1205948700_... K12 - przekaźniki wentylatora S24 - włącznik termiczny R46 - rezystor M6 - wentylator...
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
Przeprowadzamy kalibrację baterii hybrydowej. Po zapaleniu silnika utrzymujemy obroty na poziomie 3tys aż wskaźnik baterii nie pokaże maksimum. Należy zrobić to przynajmniej 3 razy. Czyli odłączamy mały akumulator ponownie na minutkę, podłączamy i znowu kalibrujemy baterię. https://obrazki.elektroda.pl/3638090200_... Cieszymy się z...
Autko naprawione powodem awarii był przerwany przewód niebieski od sterownika wentylatora do komputera poprzez skrzynkę bezpieczników . Dodam dla potomnych ,że sterownik silnika znajduje się obok akumulatora . Aby Wam było łatwiej podpowiem że ze sterownika silnika wychodzą dwa niebieskie przewody . Jeden do sterownika wentylatorów a drugi do alternatora...
Tak, ale wtedy dolny wąż nie byłby gorący chyba że nagrzewa się od upału i bloku silnika. No i powinien działać na włączonej klimie.
tak sterownik silnika, odczytaj temp. silnika jakimś testerem
Hmmm... mam problem z przegzewaniem się silnika... nie chodzi tu po malucha tylko o roverka 214 Czujnik normalnie jest montowany w chlodnicy (ten od wiatraka), pod wezem doprowadzajacym zimny plyn... u mnie jest miejsce (przetloczenie) ale brak jest czujnika... nie wlacza się wcale wentylator, mimo iz jest sprawny... (sprawdzalem, smiga jak burza)......
Nad kolanami kierowcy, czerwony. Jezeli wentylator nie działa, to patrzymy na 30 amperowy bezpiecznik ulokowany w dodatkowej skrzynce za akumulatorem. Jeżeli jest przepalony to nieodmienna wina uszkodzonego silnika elektrowentylatora.Termowłącznik był w starszym modelu, z centralami IAW 16F
Kontrolka czerwona z ikoną temperatury zapali się gdy silnik przekroczy 115 stopni . sprawdzone na CGGB i myślę że tak samo będzie w BXW . Są to bliżniacze motory różniące się niewiele . Czujnik temperatury jest jeden . Drugi to termowłącznik wentylatora umieszczony na chłodnicy . Puszkę filtra powietrza wymontujesz w minutę . Razem z tą grubą rurą...
Witam, Czy podczas symulacji (pobudzania) przez DIAG sa dwie predkosci wentylatora? Jesli tak i jesli czujnik temperatury wody jest na pewno dobry (?), pozostaje tylko sprawdzic przewody od czujnika do sterownika silnika. Jesli i tu jest wszystko w porzadku, blad jest w dzialaniu samego sterownika silnika. Serwis powinien byl zaladowac najnowsza wersje...
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna cała, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny Termostat? https://obrazki.elektroda.pl/1872901700_... Podobnie będzie przy niesprawnej pompie wodnej: czy z cienkiego przewodu tryska płyn do wnętrza zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia podczas...
Generalnie jest tak że ona zaczyna świecić od razu praktycznie po kilku sekundach pracy auta. Po dłuższym czasie auto osiąga 105 stopni włącza wentylatory i temperatura ani nie spada ani nie rośnie. Nie wiem co mogło nawalić ale wcześniej było zawsze 90 stopni Jeszcze pytanie jak mam dwa czujniki na króćcu to jeden odpowiada za tą kontrolke i zegar...
W komorze silnika z boku pierwszy od lewej MF1 30A
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
Coś obracającego się może powodować metaliczny dźwięk stukania. Między chłodnicą a silnikiem jest wentylator, napinacz, koło pasowe wału korbowego, alternator, sprężarka klimatyzacji, pompa wody. Niech mechanik-diagnosta znajdzie przyczynę.
No to miernik w dłoń i sprawdzaj po kolei przewody gdzie mają zwarcie (zwarcie raczej będzie do masy). Odepnij przewody od przełącznika, silnika oraz wyjmij bezpiecznik i sprawdź który odcinek przewodu ma zwarcie (jest uszkodzony). Dodano po 2 Najprawdopodobniej przewód będzie uszkodzony w przejściu przez blachę (wejście do kabiny).
Jest jeden z przodu i jeden od strony silnika.
Miałam nieprzyjemności wymieniać pompę wspomnienia. Dawno temu i po wymianie pompy i plynu dopiero zaczęły się problemy z tym ustrojstwem. Zawór o którym piszesz ma mieć +15 i sterowanie masą ze sterownika. U mnie zwarcie w zaworze spowodowało podanie plusa na sterownik silnika. Sterownik wyslany do naprawy rozwiązał problem a mi został zawór na pamiątkę.
Bezpieczniki od wentylatora są dwa pod maską na akumulatorze. Jeden to zwykły bezpiecznik - pierwszy od strony silnika (są tam 3 bezpieczniki) Drugi to blaszka - środkowy (jest ich 5). Ilość bezpieczników zależy od wyposażenia auta. Czasem też wentylatory nie działają bo skończyły się w nich szczotki.
W omegach jest wentylator chłodzenia skrzynki bezpieczników i sterownika silnika. Znajduje się w nadkolu. Co do wentylatorów to mają one trzy biegi sterowane czujnikiem na chłodnicy oraz przekaźnikami w skrzynce obok sterownika.
Przy sprawdzeniu powinien pojawić się symbol uszkodzonego czujnika np.g 42,to ułatwi lokalizację. Nr.błędu też może pomóc. Jakie oznaczenie silnika ?
Witam.Moim skromnym zdaniem bruździ tylko czujnik temperatury przed katalizatorem.Kalkulator na wszelki wypadek schładza silnik(na wypadek gdyby czujnik temperatury silnika kłamał)
Sterowaniem wenta zajmuje sie PCM...temperature silnika "czyta" ECT-sensorem i przy przekroczeniu progu załącza masą przekaźnik pt. FAN. Z ktorego roku auto? Wkleje ci schemat jesli chcesz.
Jaki by to ni był model oraz marka auta... Sprawdz czujnik temperatury - ten co podłączony jest do sterownika. Ściągnij dane - jakie temperatury i jakie oporności i przemierz go. Jeśli auto nie pokazuje błędów to znaczy że sterownik widzi czujnik i mu ufa...Załączenie klimy to oddzielne info dla sterownika, temperaturę silnika potrzebuje do wiekszości...
- Czy ten wentylator ma 2 stopnie prędkości obrotowej? Ma kilka prędkości, ciężko określić zakres 5-100%,2-14v itp - Czy prędkość jest zmienna - płynna i zależy od temperatury cieczy? Tak Z jakiego czujnika - który to i gdzie - brany jest sygnał do sterowania obrotami wentylatora? Sygnał PWM z ECU (sterownik silnika) na podstawie czujnika temp płynu,...
schemat jak najbardziej prawidłowy, ale ja tam na Twoim miejscu w chłodnicę wkręcił bym termowłącznik z Cinquecento który jest na 92st.C jeśli pasuje gwint (M22x1.5): https://allegro.pl/oferta/termowylacznik... i równolegle z nim możesz też ręczny włącznik dać, ale z mojego doświadczenia ten włącznik z Cinquecento...
Nr.6 jest od wentylatora
Na AUTO chodzi klima i załącza wiatraki.
Zmierz pomiar prądu silnika.Prawdopodobnie suche panewki powodują zwiększenie poboru prądu i dlatego "padaja"rezystory.
Czujnik jest termistancja! Nie szukaj na nim napiec! To sprawa wewnetrzna bitrona. Jesli sie boisz zwierac, to wstaw mala rezystancje (100 ohm np.). Bitron wyglada tak: http://obrazki.elektroda.net/21_12691787... Kolor pokrywki moze byc inny w zaleznosci od samochodu (rozne temperatury przelaczania). Postaraj sie zrozumiec, jak ten uklad dziala....
Możesz napisać, skąd ecu bierze info, kiedy ma włączyć wentylator chłodnicy i co to jest za czujnik przy chłodnicy, o którym pisze autor postu. Z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, znajduje się w okolicach termostatu. Sygnał pobierany jest do komputera silnika i odpowiednio obrabiany. Gdy wartość z czujnika zgodzi się z wartością zapisaną w pamięci...
Czyli z jakiegoś powodu wentylator chłodnicy nie działa na pewno powyżej 105-110 C powinien się włączyć. Trzeba by sprawdzić pierwsze sam wentylator czy działa i bezpieczniki od niego.
Posiadam xsara picasso 2005 rocznik po lifcie i nie działa mi sterowanie lusterkami oraz spryskiwacz z przodu i z tyłu, które to mogą być bezpieczniki i gdzie ich szukać, gdyż są różne wersje opisów położenia bezpieczników.
Panie Pawelec nie poganiaj pan, jest niedziela ludzie odpoczywają. A teraz do sedna. Nic odkrywczego nie dodam w stosunku do tego co napisalni poprzednicy. Dla mnie jest to dość dziwny przypadek. Względnie maleńka komora chłodnicza 100 metrów kubicznych i zainstalowane tam silniki o łącznej mocy 20kW. Dostarczanie energii z szybkością 20kW do silników?...
Witam Fjodek, mam identyczny problem po odpaleniu silnika po dosłownie minucie włączają się wentylatory i pracują na drugim biegu po włączeniu klimatyzacji na chwilę przestają i po kilku dziesięciu sekundach znów pracuję na drugim biegu. Udało Ci się rozwiązać ten problem u siebie co było przyczyną. Proszę o pomoc.
Ja bym sprawdził czy pompa wody ma wydajność. dwa - co załącza wentylator ? Czujnik na chłodnicy czy sterownik silnika. Jak nagrzewa się chłodnica w stosunku do silnika ? Czy chłodnica ma dobrą drożność ?
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Cześć, mam problem z klimatyzacją w Mazda CX-7 2.2d. Nabita, sprężarka wymieniona. nie załącza sprzęgiełka na sprężarce. Wentylatory na chłodni pracują oba. Jakiś przekaźnik? Dodano po 50 Znalazłem przyczynę. Przekaźnik który znajduje się pod maską silnika. Dzięki za zainteresowanie Co to za przekaźnik. Mam tez sam problem.
lada zaczęła działać poprawnie... na obudowie mam wszędzie fazę Rozumiem skrót myślowy ale brzmi dziwnie, w takich wypadkach niestety trzeba powycierać kurz łokciami i podłączyć sprężarkę (najlepiej bez podpiętego silnika wentylatora) bezpośrednio pod 230v i sprawdzić czy ma przebicie (zamienić też na próbę przewody zasilające) a potem stopniowo podłączać...
Dlaczego cofa płyn chłodniczy do zbiorniczka i nagrzewnica nie grzeje? Po odpowietrzaniu zamykam zbiorniczek i odpalałem po zagraniu auta. Załączył się wentylator, ale nagrzewnica słabo grzeje. Po 3 godzinach uzupełniłem płyn i wywala do zbiorniczka. Auto to Renault Trafic. AI: Jaki jest rok produkcji i typ silnika Twojego Renault Trafic? 2010 2.0 dCi.
Andy, tak na logikę to tak jakbyś był zmuszony trzymać na wyciągniętych rękach 20 kilo przez 5 godzin, dopóki ktoś nie pozwoli Ci ich opuścić na 2 minuty. W przypadku człowieka - niewykonalne. W przypadku przekaźnika - owszem ale w aucie, gdzie podczas dodawania gazu napięcie wzrasta, przy zwalnianiu i ruszaniu w korku znacząco spada, będzie się iskrzyło,...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Witam. Mam podobny problem.Citroen Xantia1,8 B+G z klimą.Po odpaleniu silnika wentylatory chłodnicy cały czas pracują na wolniejszym biegu,bez względu na temperaturę silnika.Usterka objawiła się po wymianie żaróweczek podświetlenia deski rozdzielczej na diody.Mam pytanie,czy zastąpienie żarówki kontrolki przegrzania silnika diodą mogło uszkodzić BITRON?...
Bezpiecznik główny wentylatora pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika. Pierwszy z lewej (jak na niego patrzysz).
Ogolnie w takim aucie radio z wentylatorem raczej watrpie,, sprawdz bezpieczniki zaizoluj luzne przewody.. jesli bezpieczniki sn ok,, zaczal bym od sprawdzenia czujnikow czujnik temp plynu chlodzacego.. z tego co pamietam jeden jest od zalaczania wentylatora drugi z nich od wskazowki temp. Dodano po 6 Jest tez przekaznik wentylatora.. nie zrobiles gdzies...
Przed demontażem zderzaka sprawdź duży 50 amperowy bezpiecznik pod puszka bezpieczników w komorze silnika. Patrząc z przodu na rząd bezpieczników maxi będzie to pierwszy z lewej. Jest to bezpiecznik zasilania silnika wentylatora. Następnie sprawdź rezystory wentylatora - oba muszą mieć przejście na krańcowych pinach. Do demontażu rezystorów nie trzeba...
Po nagrzaniu silnika bez klimy też nie chodzi? Podgląd parametrów,wysterowanie podzespołów...
Jak masz 2 wentylatory z podobnej mocy silnikami, to mozna zastosować rozwiązanie stosowane kiedyś w grupie PSA a mianowicie przekaźnik spinający je szeregowo przy włączonej klimatyzacji
Witam-- nurtuje mnie drugie zdanie że -- temperatura po kilku minutach rośnie do ponad 110 --tylko czy od zapalenia zimnego silnika jeżeli tak to może być : wirnik na pompie wody obluzowany(kierunek łopatek na wirniku zgodny do tego typu silnika),,węże pozamieniane miejscami (i wtedy do czujnika temperatury lub wentylatora dochodzi zaniżona temperatura...
Potrzebuje samemu wysterować wentylator chłodnicy w samochodzie. Wiatrak posiada dwa biegi a komputer samochodu decyduje na którym ma pracować, załączając przekaźnik RL1 lub RL2. W obwodzie sterowanym przekaźnikiem RL1 odpowiadającym za pierwszy bieg, jest bezpiecznik o natężeniu 30A, kable są cienkie. Obwód drugiego biegu (na przekaźniku RL2) ma bezpiecznik...
Witam. Zakładam nowy wątek, bo i naprawa niestandardowa. A więc: jak wielu użytkownikom Asterek przytrafiła mi się usterka 1-go biegu wentylatora chłodnicy. W Astra H 1,6XEP są dwa biegi silnika wentylatora chłodnicy, pomimo, że cały układ elektryczny przystosowany jest do trzech (3 przekaźniki: nr 11,12,13; okablowanie, opornica z podwójnym uzwojeniem:...
To jest zwykły włącznik termiczny, nie ma na nim minusa. Odłącz silnik wentylatora bo na nim masz stałą masę i leci przez uzwojenie silnika na włącznik.
Temperatura na wlocie chlodnicy byla podobna do temp silnika, na wylocie 3 stopnie mniej. chłodnica nie oddaje ciepła- za mały przepływ powietrza przez żeberka (wentylator) W przypadku szukania zastępczego ja bym sprawdził od vw t4 lub podobny. CC to nie ta liga jeśli chodzi o wydajność.
jeżeli zwierasz piny po wypięciu kostki z czujnika i wentylator działa, to na 99% masz do wymiany czujnik temp w chłodnicy... koszt jakieś 25 zł... Przy wymianie powinieneś teoretycznie spuścić płyn chłodzący z układu, ale jak wymiany dokonasz sprawnie to nie będziesz musiał wypuszczać płynu z chłodnicy. Dodano po 1 chodzi o ten czujnik na dole w chłodnicy...
Sprawdź ładowanie bez wentylatora i na pracującym wentylatorze
Passat B5FL nie działa ogrzewanie. Mam ustawiony klimatronic na HI. Nie działa mi ogrzewanie. Leci zazwyczaj zimne powietrze niezależnie ile stopni ustawie na klimatronic. Jeśli ustawię na 0 to wtedy leci jeszcze zimniejsze powietrze czyli normalne. Nie wiem czy jest to nagrzewnica czy coś innego. Uruchamiam auto, auto nabiera temperaturę do 90 stopni...
Witam, mam pytanie, gdzie znajduje się sterownik wentylatorów chłodnicy Skoda Octavia 2 1.9 TDI kod silnika BXE. Czy jest możliwość, że jest w wentylatorze dużym, bo tak mi powiedział jeden mechanik. Ale im więcej o tym czytam, tym bardziej w to wątpię.
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
skąd ECU bierze info o prędkości obrotowej silnika (1.9D)? Czujnik indukcyjny w skrzyni biegów.
Na cienkim jest przebieg o regulowanym wypełnieniu, z tego co pamiętam jak cienki jest odłączony to fena wchodzi w pełny luft ( tryb awaryjny) aby nie przegrzać silnika. Ale już nie pamiętam który silnik, bo w dużym silniku jest wtyczka do małego silnika.
Czy tam jest wentylator sterowany ze sterownika silnika (przez przekaźnik?) Jeżeli tak, to prawdopodobnieprzerwa w obwodzie czujnika temperatury. Sterownik wtedy włącza wentylator "na wszelki wypadek". Jak byś miał schemat tego cuda to wrzuć.
Najprawdopodobniej masz uszkodzony sterownik wentylatora (temperatury silnika) zwany Bitronem (od nazwy producenta) umieszczony na lewej przedniej podluznicy. Oczywiscie, zakladam, ze skoro twierdzisz, ze przekaznik jest OK, to sprawdziles, ze jest wysterowany i stad wentylator jest zasilany.
Odłączyłem czujnik temperatury silnika, poszło trochę płynu Z konektora czujnika?
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Ale właśnie czujnik pod wskaźniki to nie jest ten sam, który odpowiada za włączanie wiatraka. Musisz popatrzeć jak jest w Twoim samochodzie, ja to odkryłem jak miałem sytuację odwrotną, tj. szukałem przyczyny że mi wskaźnik temp przestał działać. I się właśnie okazało że mimo wskazania silnik pracował normalnie, u mnie czujnik od wentylatorów był bodajże...
Jaki dokładnie błąd, jaki opis? Najprawdopodobniej sterownik silnika nie widzi sterownika wentylatora, możliwe że uszkodzona jest instalacja.
Moim zdaniem nie musiały się skleić styki przekaźnika. Mógł ulec awarii jeden z termowłączników, które są wkręcone w chłodnicy. Sa one umieszczone na dwóch bokach od strony silnika, każdy z nich na innej wysokości i każdy włącza jeden z wentylatorów. Możesz zamienić je ze sobą, powinny być takie same (ale nie jestem pewien), gdyż drugi wentylator praktycznie...
O widzisz, dzięki za wyjaśnienie. Czyli dobrze rozumiem, że to sterownik silnika steruje wentylatorem na podstawie odczytu z czujnika temperatury? A jeśli nie włącza się w ogóle wentylator, to problem może być po stronie czujnika lub braku zasilania przez np. uszkodzoną wiązkę?
Ster silnika jak zgubi komunikację z modułem to odpala wentylator awaryjnie. Ten przedni to od klimy, to może czujnik ciśnienia klimy? Miałem 2 czy 3 takie i zawsze trzeba było w module pogrzebać, bo brak zasilania na płycie ze skrajnego pinu.
byl bezpiecznik? ma byc. a na serio, wentylatory wlaczaja sie od95 stopni do nawet i 105 w niektorych autach. skoro ma 80 i nie chodzi to tak ma byc... najzdrowiej dla silnika pracowac w temp 87 stopni w zaokragleniu 90 to jest temp robocza 90% silnikow w samochodach. a co do bezpiecznika moze odpowiada on za obwod np czujnika temp plynu, nie ma bezpiecznika...
Pierwszy bieg załączany jest przez termo-włącznik w chłodnicy, drugi przez sterownik wentylatorów po otrzymaniu sygnału z termo-włącznika. Sterownik steruje 1 i 2 biegiem jeżeli chodzi o pracę wentylatorów przy załączonej klimatyzacji. Steruje sprężarką, drugim biegiem wentylatorów ale z tym że czyta ciśnienie w klimie to bym się do końca nie zgodził....
Proszę oto wycinek schematu silnika na którym jest to czego potrzebujesz. http://obrazki.elektroda.pl/5334995100_1...
wentylator parownika chłodni resetowani chłodni serwis chłodni
kondensator kreska volvo silnika zasilacz lenovo zamiennik
satel perfecta nissan qashqai schemat
Designing a Synchronous Counter for States 0, 2, 4, 6, 8, 10 Wyświetlanie czasu mm:ss na HMI Weintek z Siemens LOGO! 8.4