Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Oczywiście w Twoim przypadku pomijasz przewody zielone biegnące do cewki tachogeneratora: https://youtu.be/o5iKA0WiMEc
Żólty-biały mostek zielony-siwy 220v zmiana obrotów żółty- siwy mostek zielony-biały 220v /będą to max. obroty,bo nie masz sterowania/
Silnik (pompa myjąca) jest montowany na wcisk w tuleję misy i zabezpieczony metalową opaską. Te silniki często padają. Sprawdź też kondensator rozruchowy silnika.
a tak przy okazji czy to prawda że nowy krzyżak nie ma gwintów w otworach na ramionach? ponoć śruby same mają go sobie zrobić.. tak mi powiedział sprzedawca ale zastanawiam się czy to prawda a nie chce sie wkopać ze złym krzyżakiem Prawda. I nie zapomnij przed wkręcaniem nasmarować śruby towotem, bo inaczej się ukręci... :)
Do naprawy lub do wymiany silnik.
Witam Tak się nie robi zasady bezpieczeństwa, mogłeś podłączyć równolegle małą żarówkę 230V jeżeli nie zaświeci lub będzie się zażyć to szukaj w sterowaniu, przekaźnik styki lub mikroprzełącznik lub po przewodach co steruje silnikiem.
Sprawdź szczotki silnika,tacho,uzwojenia-cały silnik.
kolego zacznij od sprawdzenia szczotek na silniku.
Tacho w silniku , to jego problem albo triak silnika.
Sprawdź rezystancję prądniczki tachometrycznej silnika.
Uszkodzony jeden z przekaźników obrotów silnika.
Uszkodzony silnik a konkretnie - wirnik silnika.
Skoro silnik i moduł wykluczasz pozostała do sprawdzenia wiązka -wtyczka silnika.
Wymień kondensator rozruchowy silnika.
Nie ruszaj programatora, bo się nie psuje. Weź za to pod lupę moduł elektroniczny oraz silnik.
(at)balonika3 Kostki pasowały, więc podłączyłem. Silnik jest od pralki Amica. Jeśli chodzi o ten element, to oznaczenie to "RP1". Dodano po 2 (at)davidserum Oznaczenie tego elementu to "RP1". Dodano po 1 Chciałbym również dodać, że jak żaden silnik nie jest podłączony, to również się grzeje.
Trop owszem jest poprawny. Teraz musisz się do niej dobrać i sprawdzić czy dochodzi prąd, normalną żarówką 230V albo próbnikiem 230V (nie neonówką, próbnikiem) Oczywiście może być zablokowana ale raczej słyszał byś buczenie silnika.
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
Na 99,99% masz skończony silnik.
Komutator w silniku iskrzy?
Jedna z najwredniejszych wersji pralek Amica. Tutaj należy podstawić nowy (a nie używany silnik) i dopiero potem zabierać się za wszystko inne. Zwyczajowo w takich przypadkach pomagała wymiana silnika.
Witam Sprawdź czy silnik nie ma przebicia
BTB16 sam się tak z siebie nie uszkadza (jak na foto). Pewnie wirnik lub stojan dostał niezłego strzała. Lub wiązka silnik - moduł.
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Na początek zdjąć pasek i posłuchać jak sam silnik działa. Sprawdzić luzy na bębnie naciskając bęben do góry przez drzwiczki przy samym fartuchu, luzy około milimetra bębna względem fartucha to początek końca łożysk, ale jak będzie z pół cm to łożyska do wymiany. Zakręcić bębnem ręką i słuchać odgłosów, wszelkie chrobotanie to robota łożysk. Pojawienie...
O ile dobrze pamietam to problem z silnikiem (tachometr).
Witam Odczytaj z tabliczki znamionowej silnika.
Nie jestem w stanie Ci powiedzieć. Z Amicą nie chce mieć nic wspólnego - jak nie muszę xD Silnik o którym rozmawiamy ma kod 32027625. Biuletyn Vestala widziałem, czytałem - stąd też swoje smutki i żale przelałem wyżej ^. Twój oryginalny silnik nie jest już produkowany, Vestel wskazuje że razem z silnikiem *625 trzeba wymienić inverter. Amica oferuje...
Te dwa obok siebie przy złączu do silnika.
Do tej amica wejdzie każdy silnik od innej amica. Nie wejdzie. Wejdzie tylko taki: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic35...
Witam . Proszę o informację czy moduł od pralki Amica (typ PCT4512B412) można zastąpić modułem od pralki PCT 5510B412 ? Czy jeśli to zrobię (zakupię) to jedyną stratą będzie 1000 obrotów wirowania a nie 1200 ? A może taka podmiana jest niemożliwa np. ze względu na inny silnik ? Proszę o rady . Możesz mieć problemy z wirowaniem. Pralki posiadają różne...
Z tego co wiem a nie jestem od wentylacji, to buczy silnik bo powietrze się cofa jakoś tak. Harmann jest wynalazcą tego typu silnika, reszta to są podróbki. I prawie nic się nie zmienia w jego pracy gdy całkowicie zatkasz wylot, tak skonstruowany. No i ma trzy biegi II-231m3
Trzeba sprawdzić silnik , czy szczotki są dłuższe niż 15 mm. Jeżeli są krótsze to należy je wymienić. Jeżeli są dłuższe to pewnie wirnik silnika do przezwojenia.
Witam. Tutaj jest dostępny cały silnik. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Pasuje od silnika pralki AMICA, ale te starsze wersje:)
Dwa są połączone z triakiem BTB12 600BW więc myślę, że to od silnika.
A wodę po silnikiem widziałeś?
Folia jest dodatkowym zabezpieczeniem wirnika w silniku. Można ją usunąć i prać dalej. No chyba, że ktoś się uprze i kupi nowy silnik. :wink:
Przy jakości tych modułów możliwe jest wszystko. Trzeba płytę wyjąć i przemierzyć. Na pierwszy rzut triak + przekaxniki silnika.
stwierdził że cewki wyschły pewnie Boże, widzisz i nie grzmisz. Wyjął te szczotki ? Silnik jakby "nie łączył", może wirnik poleciał, ale trzeba by podłączyć silnik poza pralką.
Nie wiem czemu szcotki położone są w taki sposób. Może po to by zmniejszyćich ścieralność itp.
Sprawdź szczotki w silniku i grzałkę.
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Takie strzały dość często zdarzają się w PC. Miałem różne przyczyny - podstawa do sprawdzenia obwód taho - sprzawdzić rezystor 2,7kΩ, ktoś też twierdził że w tym module zimne luty się nie zdarzają ale ja spotkałem. Miałem też przypadek że pomogło zamontowanie silnika od PA sole.
Sprawdź dokładnie wszystkie połączenia od silnika do modułu, prądniczke tacho, triak silnika na module.
Mogą być zawieszone szczotki (rozwarstwione), ale przecież jest na gwarancji. Jest też bardzo prawdopodobne uszkodzenie wirnika silnika.
Odkręć filtr i sprawdź czy nie ma luzu (dużego) na wirniku pompy, jeśli jest to wymień silnik pompki.
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
Błąd E07 w Amicach dotyczy zdaje się silnika Nie wprowadzaj nowych błędów w Amice - błąd silnika to E21, E22.
Silnik: AKO, type: 2058.315 AC-EL B/F, 220/240V 50Hz, 350/14000RPM.
Sprawdź szczotki w silniku.
Wymień silnik pompy i po kłopocie:)
Silnik do sprawdzenia.
Moja Amica (inny model) też tak świszcze. A dokładnie, to jej silnik tak pracuje.
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Sprawdź grzałkę i stan szczotek węglowych silnika napędowego na początek.
Trzeba silnik wysuszyć następnie pomierzyć czy rezystancja izolacji pomiędzy zwojami jest wystarczająca do podłączenia silnika pod napięcie.
Dostępny bez problemu: https://hurtownia-qwerty.pl/czesci-zamie... Nie możesz zastosować o większej lub mniejszej pojemności bo uszkodzisz silnik pompy.
ok :) a podlinkuje ktoś taki silnik z allegro? :) po ja jakoś nie mogę namierzyć, taki [url=http://allegro.pl/silnik-acc-20584-...
Uszkodzenie silnika napędowego pralki, silnik ma upływność prądową na masę. Spróbuj wydmuchać solidnie silnik z pyłu węglowego że starych szczotek i umyj go wewnątrz izopropanolem, jeżeli to nic nie pomoże to szukaj innego silnika.
7 mrugnięć to brak obrotów silnika silnik zablokowany,szczotki silnika,wyjęta wtyczka zasilania silnika,uszkodzony triak zasilania silnika
Trzeba sprawdzić silnik czy szczotki się nie zużyły.
SOLE.
Zacznij od sprawdzenia czy pasek napędowy pralki się nie jest zbyt luźny i się nie ślizga. Warto również sprawdzić w jakim stanie są szczotki węglowe w silniku napędowym.
To wygląda na bezpiecznik termiczny. Jeżeli nie przewodzi prądu to pozostaje go wydłubać I ewentualnie wstawić nowy. Ale wcześniej dobrze usunąć przyczynę, czyli np wyczyścić silnik i czymś go nasmarować, chociaż niekoniecznie bo są tutaj łożyska ślizgowe.
Błąd E21 jak zwykle jest związany z silnikiem, (sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika oraz okablowanie).
No właśnie chodzi mi o używany. Na Olx są silniki z wyglądu takie same, ale czy parametry mają takie same to nie wiem, bo na moim nic już się nie odczyta...
lewy amortyzator. Jest wygięty i cały zachlapany czarną mazią. Czy to normalne w pralkach Amica ? Zalała go woda wyciekająca z dozownika proszku.
Jeżeli silnik się kręci a bęben stoi to proponowałbym skontrolować pasek klinowy. Ja tu innego logicznego wyjścia nie widzę. Jak nie pobiera wody to skontroluj elektrozawory. Czy cewki maja przejście, czy dochodzi do nich napięcie. Jak nie dochodzi to trzeba szukać w sterowaniu. Tak samo skontroluj czy filtry na wodzie dopływowej nie są zatkane itp.
(at)kovalsm Sprawdzić, czy oś wirnika obraca się bez oporu. Jeśli jest wyczuwalny opór, warto psiknąć panewki (łożyska wentylatora) jakimś izopropanolem, a zaraz po tym środkiem typu WD-40. Gdy odblokowany chwilę pochodzi (i nie ma luzów), wystarczy kilka kropel oleju "silnikowego" - absolutnie nie „jadalnego” (większość wentylatorów okapowych kuca...
Witam. Tu można kupić : http://www.sklep.hurt-agd.pl/amica-silni...
Ten jest akurat od zamka, a nie silnika :)
Silnik chodzi na szybkich obrotach, ale po 2 min pracy uzwojenia bardzo mocno się nagrzewają i czuć spaleniznę, Jeżeli tak długo pracował w pozycji jak na zdjęciach to dlaczego się dziwisz że gorący? On nie ma chłodzenia.
Kup nowy silnik pompy lub całą pompę i nie wydziwiaj bo oryginalny jest zużytym trupem: https://sklepadamus.pl/p4667,silnik-pomp...
Masz zwarty triak silnika na module.
Sam silnik kręci się lekko ale po załączeniu zasilania staje tak, że ciężko go obrócić. Jak na siłę go obróciłem to wystartował. Silnik jest uszkodzony.
Dioda D3 to błąd E21. Wykręcasz dwie śrubki mocujące silnik (klucz 8), podważasz do siebie i wychodzi. Problemem jest założenie paska. Silniki Sole rzadko się uszkadzały, przyczyną może być również elektronika. Na początek sprawdź dokładnie silnik.
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Na początek do sprawdzenia szczotki silnika i kostka.
Silnik masz popsuty.
Można założyć w zasadzie każdy silnik Amici z 6-cio pinową kostką.
Witam Sprawdź czy na silnik nie kapie woda, obejrzyj dokładnie obudowę szuflady na proszek
To raczej wygląda na zwarty triak sterujący silnikiem.
Silnik masz popsuty.
Problem z silnikiem
Sprawdź kubek hydrostatu czy nie zapchany mazią poproszkową , do sprawdzenia też szczotki silnika.
Ale i tak nie naprawie sam silnika, napięcie z tachopradniczki na około kilkuset obrotach wynosiło ponad 14V. Przy ustawieniu 100 obr/min silnik pracuje z normalną prędkością ale od 400 rozpędza się do maksymalnej prędkości szarpie iskrzy I wyświetla się bląd E22, te zawyżone obroty to wina silnika ?
Problem z silnikiem lub jego zasilaniem.
Ten typ już tak ma. Amiki to najgłośniejsze pralki. A następnym razem uważaj bo nie wolno rozkręcać silnika do takich obrotów , gdyż może dojść do jego szkodzenia.
Dziękuję bardzo, Do tego jest odpowiednie przyciski przy moich wpisach.
Elektryka do sprawdzenia czujniki i silniki.
Tak mniej więcej wiem, to taki symetryczny tyrystor. Z tym że ten stary działał jak tyrystor, a sprawdziłem to podpinając go pod prostownik. Odbiornikiem była żarówka, a na bramce był rezystor ok 350ohm i tak zmieniałem jego polaryzacje. I w jednej konfiguracji działał, a w drugiej nie. Nie bardzo wyobrażam sobie jak wyglądało to Twoje sprawdzanie...
Witam. Miałem identyczne objawy. Pomogła wymiana falownika przy silniku.
Silnik do wymiany. po prostu wymień Silnik.
Witam, przypomina to uszkodzone łożyska bębna i jakiś stukot, może krzyżak pękł. By mieć pewność, odłącz pralkę od prądu, zdejmij pasek i zakręć kołem pasowym, takiego dźwięku nie powinno być. Raczej za wcześnie na łożyska silnika.
Witam tak jak w temacie pralka zaraz po włączeniu wyzwala bezpiecznik w mieszkaniu. Proszę o pomoc w diagnozie usterki. Witam. Sprawdziłeś już coś? filtr p/zakłóceniowy, grzałka, silnik, pompka...
Błąd związany z silnikiem, sprawdź szczotki, prądniczkę tacho, kostkę silnika i okablowanie.
Bez problemu.
Sprawdź stan szczotek węglowych silnika napędowego. Silniki pralek Amica nie pracują prawidłowo na kończących się szczotkach.
Jeżeli nie masz sprężarki w domu to zabierz silnik ze sobą na jakąś stację paliw i wydmuchaj go porządnie sprężonym powietrzem bo pył z użytych szczotek może uszkodzić silnik.
pralka amica silniki amica pralki silniki silniki pralki amica
bd243 bd244 wzmacniacz prowadnica piła stołowy wyłącznik różnicowoprądowy uziemienia
zgrzewarka transformatorowa bateria podtynkowa
APC UPS – ładowanie całkowicie rozładowanego akumulatora VRLA, procedura i testy Pioneer GGS1152 – gdzie pobrać program serwisowy do AVIC-F70DAB, F77DAB, 6200NEX