Niepokoi mnie niska wartość rezystancji uzwojeń U,W. Przy mocy 11 kW bardziej powinna niepokoić rezystancja uzwojenia V1-V2, jest zbyt wysoka. Jeśli jednak silnik pracuje prawidłowo, to przyczyny bym szukał na styku zacisków i wyprowadzeń uzwojeń silnika. Zrób pomiar dołączając sondy miernika do wyprowadzeń, a nie do zacisków. Czasami dolna nakrętka...
Trochę informacji na temat tu: http://www.imne.pwr.wroc.pl/SkryptME/Pom... Pozdrawiam
Masz mozliwość zrobić te pomiary o których pisał kol. gts1991?
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
Triak sobie odpusć, nie da takich objawów. Co do silnika sugerował bym podjechanie do warsztatu zajmującego się naprawą silników elektrycznych. Powinni go wrzucić na pomiary, obejrzeć i posłuchać jak pracuje. Zwojówka, tak, zwarcie między uzwojeniami, najczęściej wirnika. Czasami jest to bardzo trudne do zidentyfikowania. Może być syfutacja taka, ze...
A jeżeli na obwodzie znajdowałby się stycznik, to rozumiem, że pomiar wykonuję przy załączonym styczniku przy załączonym odbiorniku? Odbiornik odłączony. Nie zawsze taki pomiar jest możliwy, dlatego można wykonywać pomiary beznapięciowe na odłączonych obwodach.
Tak jedno uzwojenie jest główne(pracy), drugie pomocnicze(rozruchowe). Jaki jest to do oceny po pomiarach.
Ta para cieńszych przewodów jest niewiele cieńsza od zasilających wiec chyba mają znaczenie. Ma znaczenie jak używasz mechanicznego przełącznika bo w korpusie silnika są oporniki/rezystory które ten przełącznik załącza na niższych biegach. Mam gdzieś taki przełącznik to mogę pomierzyć (silnika nie chce mi się rozbierać). Co jeszcze może być ważne nie...
Witam . W pierwszej kolejności zrób pomiar uzwojeń. Lewy dolny - dolny środkowy (U- V) Lewy górny - prawy dolny (Z- W) U - V Zasilanie Mostek lewy dolny (U)- lewy górny (Z) Kondensator; prawy dolny (W) jeden przewód kondensatora ,drugi przewód kondensatora do (V) Lecz w pierwszej kolejności POMIARY UZWOJEŃ.
Wygląda to na jakiś silnik od szlifierki, zrób pomiary rezystancji uzwojenia, najprawdopodobniej będzie potrzebny kondensator rozruchowy.
Kontrola stanu instalacji elektrycznej, stanu połączeń. Sprawdź, co się dzieje z obwodem alternatora. Masa silnika, masa pojazdu... Pomiary...
oględzin zew. w wew. musze wykonać pomiary silnika elektrycznego co 6 miesięcy? Czasokresy pomiarów powinny być podane w zakładowej instrukcji ruchu i eksploatacji.
Rozumiem, że badanie silnika na słuch jest dla Ciebie podstawą, a pomiar prądu jest czymś zbędnym? No ok, to jaki powinien być max. prąd na biegu jałowym dla tego silnika? Oprócz tego, że powinien być mniejszy niż znamionowy podany na tabliczce? Wszyscy wychodzą z założenia, że każdy użytkownik krajzegi ma do dyspozycji stanowisko badawcze silników...
wygląda że sterownik będzie zalany żywicą . pomiary.
Posiada instrukcję obsługi Widziałem kilka razy gdy człowiek w "gorącej wodzie kąpany" włączał krajzegę przełącznikiem gwiazda-trójkąt i za szybko przełączył, Nie czytał instrukcji, lub nie był przeszkolony. Proszę moderatora o wydzielenie nowego tematu lub usunięcia postów bo dyskusja odbiega od tematu autora. Osoby zainteresowane w razie czego zapraszam...
Czy jest ktoś kto mógłby wyjaśnić jak podłączyć stary silnik elektryczny ? Zanim go podłączysz do sieci energetycznej wykonaj pomiary stanu uzwojenia. Induktor posiadasz?
Witam ! Przykładowy schemat silnika kosiarki: http://obrazki.elektroda.pl/3142546200_1... Twój schemat - "plus" umowny i C1 są razem połączone rezystancja 2omy to prawdopodobnie błąd Twojego miernika. Uzw. robocze - przeważnie ma mniejszą rezystancję od uzw. pomocniczego. Silniki elektryczne i inne urządzenia elektryczne jeśli są wilgotne...
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
Silnik komutatorowy jest w tej pralce? Zdejmowałeś go i oglądałeś + podstawowe pomiary?
Odłacz wyprowadzenia uzwojeń od tych zardzewiałych zacisków, pomiary zrób na samych wyprowadzeniach.
A nie podłączaj obciążenia (silnika) i zobacz czy się grzeje układ. To właśnie po nieuzasadnionym nagrzewaniu się układu - najprościej poznać jego uszkodzenie. Pomijam tu pomiary elektryczne, bo prawdopodobnie tu nie masz dużo możliwości.
http://www.bezel.com.pl/index.php/pomiar...
W pewnych specyficznych przypadkach wywali dopiero przy wyższych obrotach. Proponuję wyjąć silnik i wybrać się z nim na pomiary do firmy która zajmuje się naprawą silników elektrycznych.
Proszę wziąć w rękę schemat elektryczny osprzętu silnika i wykonać pomiary, a następnie przedstawić tu wartości, które odbiegają od normy.
Przy pomiarach rezystancji obwodów zasilania silników elektrycznych maszyn należy odpinać silnik od przewodów tak jak robimy to w przypadku pomiarów rezystancji obwodów oświetlenia tzn mierzymy rezystancje samego przewodu czy pomiar rezystancji obwodu dokonuje się razem z podłączonym silnikiem?
Do ostatniego pytania. Czy poza próbami uruchamiania cos sprawdzasz? Wnioskuję, że nie. A mechanik czeka na zlecenie naprawy a nie na konsultacje. Warto sprawdzić połączenia elektryczne (klemy, zasilenie rozrusznika, masowanie silnika). W miarę możliwości pomiary elektryczne przy próbie rozruchu. Niewykluczone zużycie rozrusznika (szczotki, tuleje).
Google-------------> czujnik łopatkowy. Na pewno znajdziesz satysfakcjonujące rozwiązanie. Chociaż ja używałem czujników pojemnościowych za szklanym wizjerem.
(at)szynal Sprawdziłeś enkoder (przesłona z otworkami i transoptor szczelinowy) i sterownik silnika np. żarówką? Wzrokowe sprawdzenie Zasilacza, i Silnika (również pomiary omomierzem) wykonane. To trochę za mało.
Do tego silnika jest potrzebny jeszcze kondensator, masz go czy nie? Dobrze byłoby zrobić pomiary rezystancji uzwojeń silnika, każde wyprowadzenie z każdym.
Daj więcej informacji. Silnik 2T czy 4T? Zrób dobrej jakości zdjęcia układu zapłonowego. Tzn. modułu i cewek magneta. Czy moduł jest rozbieralny? Na razie go nie rozbieraj! Czy masz miernik i umiesz robić pomiary elektryczne?
Na przewodach pisze AVG600V i AWM 600V, poniżej zdjęcia: To nic nie znaczy nie dotyczy silnika. Potrzebujesz do silnika kondensator o takiej wielkości jak na tabliczce znamionowej. Wie ktoś jak podłączyć taki silnik? Musisz podać pomiary oporności uzwojeń według kolorów.
Instalacja starsza 2 żyłowa. Silnik podpięty do gniazda. Z silnika wychodzą również 2 żyły. Podejrzewam że coś z silnikiem nie tak. Pisałem wyżej - pomiary silnika a po tej informacji odnośnie instalacji elektrycznej - doprowadzenie jej do stanu umożliwiającego bezpieczne korzystanie z urządzeń wykonanych w I klasie ochronności. Życie jest zbyt cenne...
Łatwiej jest, doradzić gdy podasz jak najwięcej szczegółów. Może nawet zdjecie. Tylko, że i tak ja bym oddzielił silnik (elektrycznie) od reszty oprzyrządowania elektrycznego i wykonał pomiary zaczynając od omomierza (w pełni świadomy użycia do tego małego napicia pomiarowego).
Dodam jeszcze, że silniki II grupy mierzymy raz w tygodniu... A na jakiej podstawie, chyba że wewnętrznych przepisów. Ale wtedy do już jest demagogia, ktoś w tym zakładzie nie ma zielonego pojęcia o prowadzeniu ruchu elektrycznego .
Mam trochę inne podejście do tego typu pomiarów. Uczono mnie kiedyś, że pomiar impedancji na listwie zaciskowej urządzenia jak najbardziej wykonać należy, ale oprócz tego obowiązkowe jest wykonanie pomiaru na obudowie każdego elementu elektrycznego. Czyli jeżeli urządzenie posiada np: szafę sterowniczą, cztery silniki, osiem wyłączników krańcowych i...
Tylko przekaźnik pompy i N75 lecą na tej samej linii zasilania tak wynika ze schematu. Możliwe że gdzieś jest zwarcie wiązki do masy. Dwa pozostałe błędy nie powinny mieć związku z usterką. Ale tak czy taak trzeba wykonać odpowiednie pomiary. Pomierzyć zasilanie na tych elementach, sprawdzić czy gdzieś nie obciera wiązka o metalowe elementy budy albo...
Przecież jak któryś wtrysk niedomaga, to widać w grupie 18 w stabilizacji biegu jałowego, nadal będziecie się zachowywać jak te mechaniki i wymieniać na chybił trafił, a nie oprzecie się o danych pomiarowych silnika? Ten silnik ma "standardowo" jeszcze jedną usterkę mechaniczną, co też widać w pomiarach i wcale nie musi to być usterka elektryczna.
Witam, Chcę mierzyć dźwięk łożyska w silniku elektrycznym i na podstawie tego pomiary badać stan łożyska. Czemu kierunkowy? Ponieważ może zajść sytuacja że będę miał kilka dużych silniki jeden obok drugiego w jednym pomieszczeniu. W takim pomieszczeniu jest duży hałas więc zakładam iż mikrofon kierunkowy się sprawdzi. W pierwszej kolejności będą to...
Witam pomiary tranzystorów . jaką temperature ma sterownik
No to tak: P1 to maksymalna moc elektryczna pobierana przez silnik. P2 silnika to mechaniczna na wale P2 pompy to jaką maksymalną moc trzeba dostarczyć jej na wał, i będzie to w okolicy 2,4m³/h i tam też masz największe eta (sprawność) pompy i warto próbować zbliżyć się do tych wartości. Zaznaczony przez ciebie punkt pracy wymaga dostarczenia do...
Między pinem 1 i 2 opór ok. 10 Ohm, napięcie między 1 i masą wynosić powinno ok. 11-14V(na biegu jałowym). Między pinem 3 i 4 napięcie ok. 0,6V(silnik musi być rozgrzany do temperatury roboczej, pozostawiony ok. 2min. na biegu jałowym)
witam pomiar rezystancji a raczej okres między pomiarami rezystancji obwodów elektrycznych zależy od kategorii zobacz link http://www.sep.krakow.pl/pdf/biuletyn/19...
Witam Posiadam dużą ilość silników elektrycznych, sprawdzam, które są dobre, a które nie. Z kilkoma mam problem, są to silniki mocy 6,5 kW, 7,5 kW i 11 kW. Po wykonaniu pomiaru rezystancji izolacji pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami oraz pomiędzy każdym uzwojeniem, a obudową wyniki są poprawne, dla silnika 6,5 kW jest to 70 MΩ, dla 7,5 i 11 kW wynosi...
Możesz z jego pomocą szybko zdiagnozować uszkodzenie silnika od strony elektrycznej. Tych punktów się nie łączy
Witam. Szczegóły na temat wykonywania takich badań zawarł p. Orlik w swojej książce "Badania i pomiary elektroenergetyczne dla praktyków" Tam podano sposób wykonania badań, napięcie probiercze oraz wartości, jakie muszą spełnić uzwojenia dla różnego typu maszyn. Podano również wzór protokołu z takich badań.
Jakie pomiary kolega wykonał twierdząc że jest prąd na szczotkach tego silnika?
To nie zadziała. Prąd silnika jest zbyt duży i dlatego zastosowano układ regulacji z potencjometrem w rękojeści. Jeśli masz miernik zrób pomiary napięć wychodzących na rączkę.
Π217B, Π214B. Czy ktoś może mi pomóc w odszyfrowaniu tych elementów. Gdzie mogę znaleźć ich dane i zamienniki. Pomiary miernikiem sugerują, że są uszkodzone. Umieściłem to w dziale automatyki (może nie najlepiej), ale są to elementy pracujące w sterowniku silników elektrycznych przesuwających stół wiertarki produkcji radzieckiej. http://www.datasheetarchive.com/specshee...
Podaj dane z tabliczki znamionowej. Ze zdjęcia wynika że jest to silnik 3-fazowy. Zasilanie dajesz pod przewody wychodzące z silnika. . Uwaga Przed podłączeniem konieczne pomiary rezystancji uzwojeń , rezystancji izolacji.
Może Kolega Fabians powtórzyłby pomiary uzwojeń, bo widać dużą rozbieżność z pomiarami Kolegi Vorlog-a.
Silnik posiada cztery wyprowadzenia, dwa są razem połączone dlatego proszę o trzy pomiary. Silnik posiada trzy wyprowadzenia, niebieski, czarny i brązowy. Wykonam pomiary na zimnym i na zagrzanym.
Ok dzięki za pomoc wszystkim. Biorę się za pomiary i ewentualną wymianę łożysk. Temat uważam za zamknięty.
Witam:) Poraz pierwszy wykonuję pomiary instalacji elektrycznej i mm problem. Silniki zabezpieczone są PKZMO i teraz mam problem jaki przyjmuje się współczynnik k dla obliczeć max impedancji pętli zwarciowej. Mam dwa protokoły z poprzednich badań i współczynniki są tak różne że nie sposób uwierzyć.
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
...ewentualnie miernik TYPOWO do samochodówki (zwykłe pomiary elektryczne +kondensatory) i dodatkowo pomiar: - DWELL - pomiar kąta zwarcia zapłonu - Test wtrysku jedno i wielopunktowego TBI i PFI - RPM - pomiar prędkości obrotowej silników 4-suwowych i 2-suwowych to np BM319s Brymen, ale on już kosztuje jakieś 550zł (wg Ceneo jest oferta za 480zł) lub...
chyba widać ze napisałem ze się nie znam Na czym się nie znasz? Na pomiarach linijką z zakresu podstawówki? Bo co masz zmierzyć to napisałem. Twoja odpowiedź świadczy wyłącznie o Twoim poziomie. EOT
Silnik 1f czy 3f jaka moc silnika? Jaki zakres prądu cie interesuje? Jaki przedział cenowy? Sprawdź sobie: F&F DMA-1 amperomierz cyfrowy 1f F&F DMA-3 amperomierz cyfrowy 3f oba na szynę TH-35 F&F DMA-1T i DMA-3T montaż na panelach szaf ale wymaga przekładnika. Ewentualnie coś zarazem co mierzy prąd pobierany przez silnik i zarazem może go chronić przed...
Hej, Pomiary Test spadku diody 0,617 mV - więc jest chyba git Napięcia mx3212 VCC-GND 0,4 V po podpięciu dodatkowej elektroniki(opisana na zdjęciu wyżej skąd wchodzi VCC na ten pin) bez podpiętej elektroniki napięcie 0 V na pinach IN1,IN2,IN3 - 0 V ta płytka zasila silniki w samochodziku silniki oczywiście podpięte na krótko się kręcą przypuszczam,...
Powinienem zmierzyć U,V,W z obudową i uzwojenia między sobą czy każdą końcówkę z każdą ? Powtórka z teorii. http://bezel.com.pl/index.php/pomiary-el... Wykonaj też pomiary rezystancji uzwojenia silnika dla połączań Y i YY. Jeszcze jedno sprawdź czy wałek się swobodnie obraca. Jeśli nie, to łożyska zatarte.
Witam, ostatnio odkupiłem używany zestaw do konwersji roweru (koło z silnikiem TDM-1W2 36V 500W + sterownik TDK-2W 36V 500W i osprzęt), do tego dokupiłem baterie Lipo Turnigy połączone w pakiet 9S(37.8V po naładowaniu) 4.4Ah. Jest to moje pierwsze spotkanie z rowerem elektrycznym i powiem szczerze, że bardzo mi się spodobał pomysł elektrycznego roweru...
Witam ! To jest mało prawdopodobne aby oba uzwojenia miały przerwę, chyba że pomiędzy wirnik a uzwojenie wpado coś co uszkodziło oba ( trzy uzwojenia ). Takie uszkodzenie powinno być widoczne po rozebraniu silnika. Daj foto na jakim zakresie miernika robiłeś pomiary.
Z foto wynika że czerwone przewody to jako jeden przewód. Pomiar czarny-czerwony =a. Czarny-biały = b. Czarny-biały =c. a+b=c. Te 2 czerwone są zwarte w silniku, ten pomiar 0,9 oma jest nie potrzebny. Pomiary nie pasują, przed pomiarem oskrobać miejsca pomiaru do czystej miedź i .
Latem maszyna grzała świece, wszystko było dobrze, a teraz, gdy przyszły mrozy, rano nie podgrzewa świece, tylko dopiero po rozgrzaniu silnika. W jaki sposób Kolega doszedł do takiego wniosku? Były pomiary z zakresu prądu elektrycznego? Jeśli tak, to jakie i ile wynoszą odczytane wartości?
Zdalni to wróżenie z fusów. Trzeba urządzenie rozebrać i porobić stosowne pomiary, grzałek, termostatów, sprawdzić czy nie ma termostatu zabezpieczajacego (kliksona), sprawdzić wiązki elektryczne, silnik i drożność kanałów. To wszystko może powodować takowy objaw.
Stwierdziłem że się spalił Możesz to rozwinąć, robiłeś pomiary uzwojeń? podłączyłem go na innym przewodzie i teraz działa ale bardzo dziwnie i nie wchodzi w obroty. Najpierw trzeba było pomierzyć poprzedni przewód, przedłużacz, bo pewnie on się przyczynił do awarii silnika. Czy jest spalony Bez pomiarów uzwojeń silnika trudno odpowiedzieć na zadane...
Dobrą metodą jest podłączenie prądnicy i obciążanie jej elektrycznie. W najprostszym przypadku odpowiednio dobranym (moc i rezystancja) rezystorem nastawnym. Albo układem półprzewodnikowym. Możesz dokładnie kontrolować obciążenie, i pomiary będą powtarzalne, inaczej niż w przypadku zużywającego się klocka hamulcowego. Dodatkową zaletą jest brak części...
Nie można tak po porostu podłączać do sieci wszystko co się znajdzie. Przed podłączeniem takiego silnika do sieci należy wykonać jego pomiary przede wszystkim rezystancji izolacji. A zabezpieczenia mogą wybijać też ze względu na duży prąd rozruchu.
Tam po drodze są 2*wsuwki, kawałek cienkiego pcb i przekaźniki. Jednocześnie tam płynie prąd powiedzmy 15A, może to właśnie te cienkie ścieżki, dodałem zdjęcie tego sterownika i płytki po obu stronach. Dodatkowo dodałem też zdjęcie bebechów auta i miejsc gdzie robiłem pomiary. Nie wiem jak u autorki, ale u mnie oznaczenia silników to: RS550-12V NO:10000rpm...
Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Coś nie jasne te Twoje pomiary. Ile masz wyprowadzeń z silnika, 3 czy 4? Jeszcze raz pomiar rezystancji na wyprowadzeniach, każde z każdym. Podwójne druty w uzwojeniu niech Cię tu nie interesują.
Nie rozkręcaj pralki by zrobić pomiary. Można pralkę postawić na przykład na dwa krzesła itp. a wtedy jest dostęp do przyłącza elektrycznego pompy lub dwa przewody wpiąć we wtyczkę pompy i wyprowadzić na zewnątrz. Najprościej było by odpiąć wtyczkę pompy i zrobić pomiary, ale pralka nie wykrywając pompy może zatrzymać pracę urządzenia pokazując błąd...
Przezwojenie to koszt w przedziale 120-140 zł. trzeba jeszcze mieć pewność, że silnik ma problem elektryczny, a na pewno nie mechaniczny. Pomiary rezystancji nic mi nie dadzą, bo nie znam prawidłowych wartości- inaczej jest w 3 fazowym. Sprawdź, czy nie ma przebicia do stojanu (obudowy).
Witam. kolego Szymonie - jeśli silniki pracują ze stałym obciążeniem - a podejrzewam że tak jest - można dobrać kondensatory doświadczalnie i przyłączyć bezpośrednio do zacisków silnika. Wystarczy wykonac pomiary mocy czynnej i pozornej pobieranej przez kazdy silnik i na tej podstawie wyliczyć pojemność kondensatorów. Należy uważać aby nie przekompensować....
Jeździdełko ma jeszcze jakowyś sterownik elektroniczny czy tylko jednostopniowy wyłącznik? Z braku laku spróbowałbym zastosować zwykły bezpiecznik samochodowy - prąd dobrałbym na podstawie pomiaru rezystancji silnika.
Zrób pomiary rezystancji uzwojeń, do pomiarów należy odłączyć przewody i zdjąć mostki z tabliczki zaciskowej. Wstaw dobre zdjęcia uzwojeń z obu stron silnika.
Najpierw zrób pomiary na zaworze lub zrób podgląd parametrów rzeczywistych a później pytaj o schemat.
Zapewne jak by był RCD to odbyło by się to inaczej w większości przytoczonych przypadków. Nie dawno leciał znany serial "Pogromcy mitów" produkcji USA. Gdzie autorzy wrzucali do wanny różne przedmioty podłączone do sieci elektrycznej. I tą sławetną suszarkę też, silnik suszarki normalnie pracował i pompował wodę jak pompka w akwarium, RCD nie zadziałało...
A mógł by mi ktoś jeszcze przybliżyć w jaki sposób wykonuje się pomiary oświetlenia i czy potrzeba jakiś dodatkowych uprawnień do tego ? Od czego masz normy? Specjalnych uprawnień nie potrzebujesz. Potrzebujesz za to wiedzy której nie posiadasz. Egzaminy zdałeś, uprawnienia masz, lecz wiedzy i doświadczenia ci brak. Zacznij naukę pomiarów od własnego...
Jeżeli Twój mistrzuniu pomierzy wiązki elektryczne silnika do sterownika i kabelki będą ok., to wydaje się że mechanik ma rację - uwalony sterownik. Często w tych autach/silnikach zamakały wiązki elektryczne, co doprowadzało właśnie do uszkodzeń sterownika... Najpierw pomiary dokładne wiązek i będzie wszystko jasne. Dziwi mnie jednak fakt, że komp....
Nie ma w Polsce chyba ich dystrybutora przynajmniej nie ma takiej informacji na ich stronie http://www.roe-lo.de/ więc pozostaje Ci jedynie korespondencja z nimi lub poszukanie jakiegoś zamiennika.
Właśnie sprawdzałem ten czarny czujniki hall w kole ok tylko na czujniku pass niebieski i żółty jest 5v A na czerwony żółty 4.2 niebieski czerwony pokazuje 0.07 i brak reakcji przy pedalowaniu silnik sprawny bo jakimś cudem gdy robiłem pomiary sam się uruchomił
Zamówiłem w końcu odpowiedni wskaźnik i widły pracują poprawnie. Ale jest inny problem który był już wcześniej ale sporadycznie, teraz już na stałe. Nie chcę jechać przód i tył tylko tak niewielkimi skokami posuwa się delikatnie do przodu lub tyłu. Mam dostęp do podobnego widlaka i to co wykluczylem poprzez podstawienie to akumulator, falownik, potencjometr...
Zadziałanie przekaźnika nie jest po to żeby operator go resetował, tylko elektryk usunął przyczynę jego zadziałania. masz rację ale przy przeładowaniu maszyny silnik wpada w większy amperaż niż jest nominalny tudzież jak operator zatrzyma i chce ponownie załączyć albo wpadają większe kloce z powodu zamarzniętego materiału , przekaźnik ma na celu ochronę...
Dość,kol.ss721 niech zajmie się dziedziną w której posiada wiedzę a tematy elektryczne zostawi osobom kompetentnym. Ręce opadają.... Kol. Krzysztof Kamienski przed podłączeniem silnika należy wykonać pomiary rezystancji uzwojenia oraz izolacji i gdy będą pozytywne dopiero wtedy możemy podłączyć zasilanie. Kol. dobrze wie że autor nie potrafi posługiwać...
Wiecie może czego może być to wina? Jeżeli silnik się lekko kreci to raczej jest to uszkodzenie elektryczne, a nie mechaniczne. Musisz szlifierkę rozkręcić i wykonać jakieś pomiary. A na forum zamieścić ich wyniki, ewentualnie zdjęcia.
Tekst jest z książki pomiary elektryczne do 1kV. Cewka też magazynuje energię jak kondensator. Chodzi mi o silnik klatkowy. W silniku klatkowym tak jak DC może występować Eszcz?
Witam Uszkodziła mi się pralka "ARDO TL 410". Przestał działać silnik. Rozkręciłem obudowę i sprawdzałem wizualnie przyczynę. Nie stwierdziłem nic niepokojącego i przeszedłem do pomiarów elektrycznych. Sprawdziłem silnik i na uzwojeniach miałem pomiary oporności w granicach kilkudziesięciu omów więc stwierdziłem że nie ma zwarcia i przerwy. Następnie...
Pomierz rezystancję uzwojeń tych silników , jeśli rezystancja jest poniżej kilku omów to proponuje kolejne pomiary. Jeśli posiadasz wiertarkę elektryczną to jesteśmy w domu. Zakręć ośkę silnika zamiast wiertła i po podłączeniu pierwszego uzwojenia silnika do miernika ( miernik na pomiarze napięcia zmiennego ) włącz wiertarkę. Dobrze jest silnik zablokować...
Trzeba było zrobić pomiary, o których pisałem. To by dało obraz, czy usterka jest elektryczna, czy raczej mechaniczna. Zablokowany, np przez silnik, rozrusznik właśnie da takie efekty.
Na wtyczce od cewek i wtrysków mam dwa plusy To normalne. Na jednym zacisku jest plus "po zapłonie" podawany przez przekaźnik, który przez rezystancję cewki zapłonowej/cewki wtryskiwacza "przechodzi" na drugi zacisk. Ten drugi zacisk, podłączony do ECU powinien być kluczowany do masy gdy wał silnika się obraca... bo widzisz, żeby wykonywać pomiary...
Same błędy........ Silnik nie 1500 tylko 15000obr/min. To samo drugi, zero ci znikło. To nie jest mocniejszy silnik, na który wymieniłeś. Tylko silnik o większej prędkości obrotowej. A tym samym słabszy.... Bo oby dwa mają tylko 45W. Żeby samochód szybciej jechał trzeba dać mocniejszy silnik i trochę większej prędkości obrotowej. A tak przeciążasz tego...
Witam. Moim zainteresowaniem są silniki elektryczne, a tak dokładniej free energii, chciałbym poprawić sprawność elektryczną silnika. Po co to chyba wiadomo, więcej energii mechanicznej kosztem mniejszej energii elektrycznej czyli można by to wykorzystać do samochodów elektrycznych lub rowerów itp. Pierwsza myśl to zastosowanie magnesów o silnym polu...
Mam nadzieję że z wasza pomocą doprowadzę instalacje do ładu Powinieneś zacząć od podania od układu (typu) instalacji odbiorczej. . Na horyzoncie nie widzę elektryka któremu mógłbym zaufać Poszerz horyzonty. Warszawa to duże miasto. Jestem elektrykiem ale od kilkunastu lat nie praktykującym. Mam nadzieję że z wasza pomocą doprowadzę instalacje do ładu...
Z zasadzie te uprawnienia upoważniają do prac z urządzeniami elektrycznymi - możesz komuś podłączyć lampę, jakiś silnik etc. Możesz pociągnąć kawałek kabla, zrobić komuś rozdzielnicę... Pomiary daja ci możliwość wykonania protokołu, który potrzebny jest ZE przy podłączaniu kogoś do sieci nn. Aby jednak robić zawodowo instalacje elektryczne ( bruzdy,...
czy ktoś może powiedzieć w jakim celu wykonuje się ten pomiar? Pomiar metodą małych rezystancji można wykorzystać do sprawdzania stanu bezpieczników, wyszukiwania różnych połączeń, pomiaru rezystancji przewodów wyrównawczych i ochronnych, pomiaru rezystancji cewek, uzwojeń silników itd. Zaleta to mały, ciągły prąd pomiarowy i brak zmiany polaryzacji...
Nie wiem co za mania pisania czy ktoś miał podobny problem. Zacznij sprawdzać połączenia. Czy któryś pin nie wyszedł i nie kontaktuje. Potem pomiary elektryczne. Chociaż jak widzę że wystawiłeś wszystko, łącznie z przerywaczem kierunkowskazów i przetwornica niskonapięciowa to marne szanse na cokolwiek z pomiarów...
Bateria np. 9V ???? ;-) :-) ;-) :-) ;-) :-) masz poczucie chumoru ... Dziś zrobiłem testy warunkami domowymi, obyło się bez ofiar :). I zauważyłem że mój silnik dziwnie się zachowuje, bez namagnesowania, czyli bez podlączenia prądu stałego sam zaczyna się wzbudzać!!. Tzn na mierniku otrzymałem ok 2 V zmiennego bo bardzo wolno kręciłem, ale zamierzam...
Witam.Moim zdaniem należy wykonać podstawowe pomiary i przegląd instalacji elektrycznej w pomieszczeniu,oraz pobór prądu przez silnik.Na obecną chwilę zostają tylko teoretyczne rozważania.Pozdrawiam
przelutowałem główne punkty obwodów silnika na płycie (przekaźniki, triac), przemyłem złącza, oczyściłem konektory przy silniku i prysnąłem "polepszaczem" połączenia elektrycznego. Wg mnie zrobiłem wszystko co trzeba, ale zrobię to jeszcze raz. Może zawieszają się szczotki (chociaż pomiary na kostce silnika wykazały wszędzie rezystancje, inna sprawa,...
Oscyloskop posiada inteligentny system pomiarowy obejmujacy sygnal wejsciowy probkowanie ,obrobke danych ,automatyczne przeszukiwanie,zapisywanie i przechowywanie przebiegow elektrycznych .Posiada szerokośc pasma 8MHz realna szybkośc próbkowania 40MS/s z możliwościa uchwycenia impulsowych sygnałow przemysłowych .Pozwala na pomiary silników elektrycznych...
Witam. Małymi krokami przymierzam się do zrobienia pomiarów liczby obrotów silnika spalinowego, zanim to jednak zrobię, najpierw chcę to przetestować na małym, stałoprądowym silniczku elektrycznym. I teraz taka kwestia. Wiem, że należy użyć czujnika Halla, jednakże nie wiem nic konkretniejszego. Możecie polecić konkretny czujnik? Jak powinna wyglądać...
pomiary elektryczne silniki pomiary uzwojenia małe silniki elektryczne
power acoustik tomtom traffic dobre przewód pomiarowy
suszarka elektrolux philips az1830
Renault Trafic 2 - Szybkie miganie lewego kierunkowskazu Wymiana akumulatorków w maszynce Remington - krok po kroku