To normalne.
B. prosty układ, odłączy się sam po osiągnięciu odpowiedniej wartości przez akumulator. http://obrazki.elektroda.net/62_12755138...
Tak, Nie powinien od razu jechać do połowy, a po za tym pewnie szybko się naładował .. Pozdr. J..
Ja bym wyjął cały stator, wyczyścił styki (wszystkie), po złożeniu magneto nie ma prawa o nic ocierać! Musi być luz... Może masz klin za wysoki i magneto "krzywo" wchodzi na wał (stąd ociera). Skoro wymieniałeś już z pół zapłonu to może wina jest w samych kablach - podłącz na krótko, wypnij z cewki WN przewody i pociągnij w ogóle poza motorem... Kolejny...
No to na pewno zwarta. Wymiana, lub przewinięcie.
Mogło uszkodzeniu ulec połączenie miedzy celami w aku, ale nie wiem co masz w instalacji. Opis jest zdawkowy. Nie wiadomo jak to wszystko masz połączone. Mógł paść jakiś element elektroniki. Czy podłączając inny aku efekt dalej występuje?
Regulator napięcia.
Masa jest na jednym z pinów więc dołączanie jej do obudowy nie jest konieczne, jednak przykręcenie regulatora do metalu zapewni mu lepsze chłodzenie i nie będzie "latał gdzie chce"...
W tym Simsonie nie było regulatora, dlatego nie wiem jak ten podłączyć.
Być może ma prawo to działać prawiddłowo, nie pamiętam tylko jakiej mocy jest ten tranzystor ale napedwno dość sporej. Podonie wygląda schem zasilacza regulowanego tyleże tam jest lm317 a tu lm7805, spróbuj go zrobić, układ prosty więc problemów nie będzie;-) jak nie zadziała to pomyśclimy nad czymś innym
Proponuję zmierzyć napięcie w oprawce w czasie pracy silnika. Może być jakaś pomyłka w poprowadzonej instalacji i magneto ładuje tam zawyżone napięcie.
12v,chcę zastosować przetwornice napięcia z około 4,2v do 40 regulowana niżej link do przetwornicy czy taka będzie odpowiednia, czy będzie dawała radę? https://nowyelektronik.pl/index.php?id_p... Podana w linku przetwornica działa na układzie LM317T , który z tego co widzę nie potrafi podnieść napięcia, a jedynie obniżyć....
Tak to powinno wglądać, czyli dokładnie tak, jak na Twoim rysunku. http://obrazki.elektroda.net/100_1266782...
W simsonie akku 6 v reszta tzn stop i światła pozycyjne i mijania 12V .Nie wolno połączyć równolegle 2 cewek tzn ładowania i świateł bo wtedy dają ok 22v obciązone i palą nawet 100W halogeny 12V ! Bo ładowanie jest poprzez 1 diode a cewka daje 12v i w sumie 6v na akkumulator idzie. A cewka ładowania jest taka sama jak świateł.
Post był raportowany Reg. pkt 8.3. Przeniosłem z: Upload plik
poczytaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... lub wpisując w wyszukiwarkę elki : regulator simson
Proszę o nie odsyłanie do kupna Elby czy oryginalnego regulatora, ponieważ to nie wchodzi w grę Z jakiej to przyczyny? oto schemat . I do tego radiator wielkości niewiadomo-jakiej... Nadto akumulator będzie wiecznie niedoładowany. dziwny masz ten regulator, czy to wysokie czy niskie obroty silnika, napięcie na wyjściu regu. powinno się nie zmieniać...
Simson ma instalację 6V.
Z regulacją to tylko samoróbka: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... Zacisk "Sense" trzeba połączyć razem z "Generator".
Jak nie masz schematów to wybierz coś dla siebie tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Najlepsze są z 2 części.
Strzelałbym że 6 V bo jeśli byłoby 12 to żarówki 6V by się poprzepalały.
dobra jak to zbadam to powiedz mi jak podłaczyc regulator
stabilizator na 12V (7812) powinien rozwiązać problem.
Sprawdź na jakie napięcie są żarówki w kierunkowskazach.
Kondensatory na powyższych schematach są różnej pojemności, ale są inaczej połączone - wypadkowa pojemność jest praktycznie taka sama w obu schematach: schemat 1 - 1,1uF schemat 2 - 0,94uF
Witam . Mam następujący problem. W moim Simsonie pękło mi oryginalne magneto, kupiłem nowe tylko nie oryginalne, Simson chodził tylko palił żarówki i świece, z racji tego kupiłem oryginalne używane magneto założyłem wszystko tak jak ma być próbuje odpalić a tu nawet iskry nie ma, nie wiem co jest tego przyczyną, proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Chciałbym podłączyć jeszcze ten przerywacz. http://www.jackmotors.pl/przerywacz-kier...
witam 49-zasilanie po stacyjce 49a-wyście z przerywacza na przełącznik kierunków 31-masa 59-prądnica http://obrazki.elektroda.net/62_11849573... http://obrazki.elektroda.net/42_11849574... nie wiem czym się różnią ale jest fajna strona dla miłośników simsona http://simsony.net
Regulator napięcia wymieniłeś?
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem, a więc... po sobotniej jeździe zauważyłem że światło pozycyjne z tyłu nie świeci (zielona strzałka na schemacie). Zacząłem od wymiany żarówki, ale nic. sprawdziłem przewody, i nic. Światło stop działa, masa jest na pewno, bo sprawdzałem a ten plusowy przewód idący od żarówki światła pozycyjnego (zaznaczony...
będzie ładowany niższym, a natężenie zależy od grubości drutu
Witam. Wczoraj znajomy odstawił mi nowo zakupionego Simsona (platynkowiec) w celu przylutowania kabli do przełączników w lewej manetce. Podczas szukania odpowiednich kabli na jednym z nich (kabel od świateł mijania) pokazało się napięcie zmienne około 12V i tu zaczął się problem, bo wszystkie żarówki w motorze oraz ELBA jest na 6V. Nie jestem jakimś...
Gdy odpalę silnik i włączę światła to gadaśnie (akumulator naładowany), czym może być to spowodowane? Pewnie masz gdzieś zwarcie do masy i przestaje być podawane napięcie do cewki.
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
To jaka jest przyczyna takiego napięcia?
A tutaj schemat regualtroa z skutera który mam teraz I na obu jest mostek prostowniczy i za mostkiem jest napięcie stałe I chiński regulator działa dobrze niezależnie od obrotów Więc czego dalej szukasz? Mostek prostowniczy jest tylko do zasilania obwodu pomiarowego i wyzwalania tyrystora, który zwiera jedną połówkę sinusoidy do masy. To bardzo prymitywny...
Wiecie czym można zastąpić Regulator napiecia w simsonie SR50 ?
Szkoda bo nie bardzo mam kase na to żeby wydawać już na niego pieniądze ponieważ i tak już wiele w niego włożyłem. Ale jak go kupiłem to ten właściciel przede mną podłączył to jakoś że kierunkowskazy działały bez tego regulatora.....Tylko że ja nie pamiętam jak to było podłączone...
A regulator napięcia dobry?
Witam kiedyś miałem tez ten problem z elektronicznym regulatorem, zamieniłem na mechaniczny i później było OK. W miarę OK bo notorycznie przepalało mi tę cewkę, która umieszczona była na prądnicy. Do tej pory nie nie wiem dlaczego. Myśle, że przyczyną złego działania elektronicznego regulatora mogą być drgania. Ma on wewnątrz taką szklana rurkę z stykami...
Sprawdź jakie napięcie masz przed uruchomieniem silnika, a jakie po uruchomieniu. Być może simson ma zbyt duże napięcie na prądnicy... Pozdrawiam
Oglądałem dawno, ale to nie rozwiązuje problemu, jest tak samo, ale występuje błąd.
Założyłem dzisiaj stary iskrownik i magneto, zrobiłem zapłon z akumulatorem. Zapłon ustawiony z kontrolką, iskra jest. Sytuacja taka sama. Wykręciłem świecę i pomocnik trzyma ją mocno do masy, kopiąc szybciej (raz po razie) brakuje iskry, gubi iskrę na obu zapłonach. Patrzę na wał i jest lekko przekrzywiony. Wydaje mi się, że to będzie przyczyną bo...
Jakie masz napięcie przed mostkiem prostowniczym i za nim?
To pozostaje zakup akumulatora oraz sprawdzenie wartości napięcia ładowania.
Panowie i panewki. Problem jest. Simson wiaruje z napięciami. Pali mi wszystkie zarówki. Miałem 6v 25/25w, 6v 35/35w, 12v 25/25w, 12v 35/35w, h4 12v 55/60w i h7 55w i wszystkie żarówki mi pali. Napięcie na kablu do żarówki od iskrownika wynosi 7.5v podczas postoju na biegu jałowym, gdy dodam gazu prąd skacze do 14v co może być tego przyczyną i jak to...
A cewka ładowania daje prawidłowe napięcie?
Witam! Kolega dał mi zadanie a by zrobić mu stabilizator napięcia do Simsona. Znalazłem taki schemat, ale nie wiem czy on ma jakiś sens. Proszę o opinie lub o inne schematy, które nadawałyby się, jako stabilizator napięcia do Simsona. http://obrazki.elektroda.net/94_12371490...
Spróbuj zamienić początek i koniec jednej cewki, czyli połącz jedną cewkę odwrotnie i pomierz też napięcie zmienne.
Jaką masz instalacje i jakiego simsona?? Najprościej jest to sprawdzić miernikiem.
Zrobiłem na mostek zamykam
Rozwiązanie takie jest praktycznie niespotykane, poza nietypowym rozwiązaniem modułu CDI i regulatora w skuterach Suzuki Katana 50 LC. Regulator taki ma więcej wad, np. większe straty mocy w tranzystorze, musi przez niego przepływać duży prąd, ponadto uzwojenie bez obciążenia w Simsonie generuje napięcie ok. 60V przy 10000 RPM.
Witam Zastanawiam się nad zastosowaniem innego regulatora napięcia niż ELBA ponieważ ostatni moduł uległ uszkodzeniu. Jaki inny regulator mógłbym zastosować w simsonie aby poprawnie ładował akumulator i i był w miarę tani. Z góry dziękuję za pomoc.
Niestety nie posiadam oscyloskopu.
Bardzo proszę o poradę jaka może być przyczyna ogromnego wzrostu napięcia w całej instalacji elektrycznej prowadząca do palenia żarówek nawet 45W ,stało się to nagle i mimo wymiany cewki oświetlenia i cewki stopu i ładowania oraz przewodów problem nie ustępuje napięcie rośnie wraz z obrotami silnika można powiedzieć w nieskończoność,i mimo że oświetlenie...
Po założeniu koła magnesowego z silnymi magnesami, to normalny objaw. Nie napisałeś jaką wersję instalacji masz w swoim simsonie. Zacznij od poczytania tego http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum26...
Moim zdaniem nie wpływa to na trwałość w takim stopniu jak na przykład zbyt wysoki prąd ładowania czy siarczyste mrozy w których przychodzi nieraz przebywać akumulatorom. Przykładowo w starszych modelach Simsona nie było regulatora napięcia (później weszły ELBY, zbudowane na tyrystorze który regulował dopływ pradu do akumulatora zależnie od stanu jego...
Kolega po prostu jeździ bez akumulatora, tylko nie chce napisać, że tak jest. Podaj oznaczenie regulatora napięcia.
I jak tu pomagać jak za mały błąd w pisowni usuwają posta, przez co coraz mniej ludzi będzie pomagać, a teraz na temat być może wyciągnąłeś i założyłeś na inny ząbek, a gaźnik był dobrzę wyregulowany na tamto ustawienie, wyreguluj teraz gaźnik, sprawdź czy dobrze wsadziłeś, zobacz czy nie masz napiętej przez przypadek linki od ssania bo być może ci...
Rozumiem ,że jesteś pewien ,że nie zamieniłeś cewek np, zapłonowej z ta od świateł?Jeśli wszystko w tej kwestii jest pewne to pozostaje kondensator i cewka WN(na jakie napięcie). Jaką masz instalacje 12V czy 6V?
a do tego badziewianego DDR-owskiego układu ładowania dochodzi napięcie?
widzisz mi chodzi o to że chcę zrobić ładowanie akumulatora 12V do tego potrzebny mi jest regulator napięcia (A ten od simsona można go zastosować jakoś w komarku). Chodzi mi czy ktoś wie jak zrobić ten cholerny układ regulowania napięciem. Czy cewki od simsona są większe od cewek z rometa
Pomiarów dokonujesz oscyloskopem za pomocą sądy wn. a i szukaj nowego miernika.
Oryginalnie 12V było w modelach S51/1 i SR50/1 od 1989 roku. Platyniarz współpracujący z lampą Bilux, elektronik z lampą halogen HS1. Halogen ciut lepszy + światło asymetryczne. Zapomniałem dodać jeszcze, że jakość kół magnesowych też pozostawia dużo do życzenia. Były czasy, kiedy po wymianie koła magnesowego zaczęły się problemy z przepalaniem żarówek...
hm.. no nie jest duza .. mysle 2 mm -3mm
Prosty partyzancki sposób to akumulatorek 6V np 2Ah, mostek prostowniczy lub nawet prościej jedna dioda prostownicza i żarówka 6V 3W Na akumulatorze będziesz miał napięcie rzędu 6-7,5V 6V przy zgaszonym silniku 7V na zapalonym a przy wysokich obrotach nieco ponad 7V. Napiecie przemienne prostujesz diodą prostowniczą (wystarczy 1A dla aku 2Ah , dla większego...
To czyli od tej yamahy bedzie pasować?
Witam Dokonaj pomiaru voltomierzem i wszystko się wyjaśni.Z tego co piszesz raczej na pewno siedzi regulator napięcia.
A jak tyś to napięcie sprawdził?
Prąd dochodzi do żarówki czy do włącznika ? Jeżeli masz napięcie w gnieździe żarówki, to nie ma szans, żeby nie świeciła. Aha i jaką wartość napięcia ?
Witam. Chciałem zrobić taki przeszczep bo regulatora od Simsona nie mam. Posiadam regulator napięcia od takiego skuterka http://www.allegro./item393287512_regula... Chciałem go podłączyć do Simsona i nigdzie nie mogę znaleźć schematu podłączenia. Proszę o pomoc.
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
Sprawdż na jakie napięcie są żarówki
Sprawdź przerwę na "platynkach" i kondensator na zwarcie. Czasem wystarczy nieprawidłowo poskładać podkładki z tworzywa na młoteczek. Napisz o efekcie szukania.
_PREDATOR_, właśnie złożyłem przerywacz zastosowałem do niego przekaźnik z napięciem załanczania 5V, ale aktualnie nie mam dostępu do simsona, i napięcie do testu biore z 4 bateri 6 V, ale chyba są lekko rozładowane bo dają 5.5 V, i pewnie mają niskie natęrzenie. ale gdy podaje napięcie do przeywacza, przekażnik zamknie i otworzy obwód i końiec., dopiero...
Pozwolę sobie odkurzyć by nowego nie zakładać. Otóż mam w/w obrotomierz, przerobiony, zamontowany w Simsonie, napięcie stałe 12V, zapłon stykowy. Problem jest taki że do 4-5k RPM pokazuję w miarę "czysto" lecz po przekroczeniu tej granicy zaczyna żyć własnym życiem, skacze do końca i z powrotem. Dodatkowo jest strasznie niestabilny lekkie zachwianie...
A ten Simson nie miał na wyposażeniu jakiegoś regulatora napięcia? Może łatwiej byłoby przywrócić stan oryginalny?
Dziękuje ślicznie :) Pozdrawiam
Sprawdzałem ładowanie przy odpiętym akumulatorze Od kiedy tak się sprawdza napięcie ładowania?
Najprościej użyć 2 cewek świetlnych połączonych szeregowo, do tego regulator napięcia 12V (np. od simsona pasuje) i układ prostujący napięcie. I powinno działać.
W simsonie cewka zapłonowa daje napięcie rzędu kilkuset wolt, także transformator jest zbyteczny.
Nie nie mam, odłaczyłem wszystystkie kable od mostka graetza zostawilem tylko te co wchodza z pradem przemiennym czy tam zmiennym i wtedy zmierzylem wyjscie mostka i na nim bylo nawet aż 30 V, Na akumulator nie bo o to elba dba przeciez aby nie bylo tyle V. poprostu potrzebuje ogranicznik napiecia na max 13-14v?? cos takiego
Witam !!! Posiadam przy Simsonie regulator napięcia Unitry z przewodem masowym "-" powinien iść na masę. Dwa przewody ze znakiem ≈, Które prawdopodobnie są podłączane do stacyjki. Zostaje jeden przewód "+" który należy gdzieś podłączyć ??? Jak podłączymy do + akumulatora (przez bezpiecznik) to mijamy się z ładowaniem prądnicy. Jak odwrotnie podłączymy...
Witam Czy ktos wie jakie napięcia ma cewka ładowania przy instalacji 12v na zacisku 59a i 59b bo to co czytalem wcześniej na forum jakoś mi się nie zgadza ze schematem a nie chce spalić regulatora napięcia bo troche kosztuje (oczywiscie mowa o regulatorze 8107.10) i ewentualnie które napięcie idzie do którego zacisku regulatora.
W jakim celu chcesz podpiąć moduł do silnika klasycznym zapłonem? Regulator napięcia do Simsona to przeważnie "ELBA".
Mi chodzi o to aby cewkę montować poza silnikiem jak w np. Simsonie ,ogarze 200 Chce napięcie od świateł podpiąć pod platynki to na cewkę zapłonową od np simsona i teoretycznie by działało ale to tylko teoretycznie
kuras147 - a jaką masz instalację? 6, czy 12V? Ja podłączyłem z FSO, ale musiałem dostrugać kawałek instalacji -6V (hehe, podwajacz napięcia - simson ma 1 diodę prostowniczą). -6V dałem zamiast masy do obrotomierza i chodziło bardzo miodnie. pzdr
Jedyne co mi przychodzi do głowy rozłączenie alternatora z zasilaniem w momencie zbyt wysokiego napięcia prądniczki.
Witam stihler zrób jak pisze Błażej i nie szukaj "kwaratowych ...". Warunek jest jeden. Układ z samym prostownikiem będzie pracował w miarę poprawnie tylko ze zwykłym akumulatorem z korkami. Trzeba sprawdzać poziom elektrolitu i ew. dolewać wodę destylowaną. Po zamontowaniu jakiegoś regulatora od "chińczyka" można pokusić się o użycie lepszego (szczelnego)...
Odpal silnik, na stacyjce pin nr59 sprawdź źarówką czy jest napięcie. Jak jest to przekręć stacyjke w pozycje "światła" i sprawdź żarówką na pin56 czy jest napięcie.
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
W motocyklu masz ten luksus, że wybieranie biegów występuje sekwencyjnie; ruch w dół lub w górę. Obraca się natomiast wybierak w postaci wałka przesówek z wyżłobionym rowkiem, który to przestawia wodziki w skrzyni. Tak więc wystarczy na wałek dać styk lub lepiej magnes, a wokół rozmieścić styki lub kontaktrony. I wtedy można nawet za pomocą diód uzyskac...
No cóż, prądnicę i jakiś układ regulacji napięcia na 12V - to na pewno. A potem poszczególne odbiorniki prądu.
Jeśli kupiłeś diody na 12V, a tak jest wnioskując ze zdjęć oraz z tego że jedna świeci (jakby nie miała rezystora to uległaby natychmiastowemu spaleniu) to nie musisz kupować rezystorów. Ja jednak aby przedłużyć im żywot do każdej dołożyłbym opornik jakieś 150Ω. Nie spowoduje to zauważalnego spadku jasności a trochę ograniczy prąd w przypadku wzrostu...
Nie jest git bo nic nie sprawdzałeś. To jest Twój Simson. Cewki świetlne są sprawne? Jak stacyjka? A może w lampie ? - do którego punktu dochodzi lub nie napięcie z cewki....
Cześć. Mam pytanie, co mogło się popsuć albo mogło zostać źle podłączone ze gdy włączę światła moim Simsonie duo to napięcie ładowania spada do 2V a gdy światła są wyłączone to miernik pokazuje nawet do 12V? Wymieniłem stacyjkę i prostownik z selenowego na diodowy. Z tym prostownikiem kombinowałem trochę jak to podłączyć bo bez tego nie działały kierunki...
ELBA z mostkiem Graetza występowały zawsze w wersjach 12V z oświetleniem typu Bilux. W wersjach na halogen zamiast mostka był EWR + ELBA, nie licząc wersji z zapłonem PVL i VAPE. Wyjątkiem był model DUO 4/1 który jako jedyny posiadał cewkę ładowania 6V bezmasową i mostek Graetza do ładowania, bez żadnego regulatora napięcia.
Albo jak dodałem tą step-up i zrobić sobie te 12-14V i potem stosować oryginalne ładowarki samochodowe koszt podwyższającej 9zł .... Zabezpieczenie działa na zasadzie ograniczenia prądu przez spadek napięcia :P
WN a nie WM Wysokie Napięcie (cewki, świeca, przewód...)
napiąć cewka simson simson regulator napiąć regulator napiąć simson
sharp 40le830 sterownik lm339 gniazdo zapalniczki mondeo
storm silnik alternator renault premium
Oprogramowanie nie wykrywa kabla z miernikiem Brymen Smartfon ładuje się tylko do 98% - przyczyny i rozwiązania