Gdy odpalę silnik i włączę światła to gadaśnie (akumulator naładowany), czym może być to spowodowane? Pewnie masz gdzieś zwarcie do masy i przestaje być podawane napięcie do cewki.
Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Jeden fakt zaprzecza drugiemu. Tanie mierniki mogą mieć problem z pomiarem napięcia zmiennego o częstotliwościach większych niż 50 Hz.
Spróbuj zamienić początek i koniec jednej cewki, czyli połącz jedną cewkę odwrotnie i pomierz też napięcie zmienne.
Założyłem dzisiaj stary iskrownik i magneto, zrobiłem zapłon z akumulatorem. Zapłon ustawiony z kontrolką, iskra jest. Sytuacja taka sama. Wykręciłem świecę i pomocnik trzyma ją mocno do masy, kopiąc szybciej (raz po razie) brakuje iskry, gubi iskrę na obu zapłonach. Patrzę na wał i jest lekko przekrzywiony. Wydaje mi się, że to będzie przyczyną bo...
No to na pewno zwarta. Wymiana, lub przewinięcie.
A jaka przerwa między cewką, a magnetem?
Po stronie pierwotnej amplituda przepięcia wynosi około 200-400V ( to zalezy od tego jaki typ zapłonu) po stronie wtórnej od 10kV do 20kV. Ten miernik jeszcze jest sprawny?
Z regulacją to tylko samoróbka: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... Zacisk "Sense" trzeba połączyć razem z "Generator".
będzie ładowany niższym, a natężenie zależy od grubości drutu
Witam!!!!! Jak sprawdzić jakie jest napięcie cewek w elektrowni????
Witam Czy ktos wie jakie napięcia ma cewka ładowania przy instalacji 12v na zacisku 59a i 59b bo to co czytalem wcześniej na forum jakoś mi się nie zgadza ze schematem a nie chce spalić regulatora napięcia bo troche kosztuje (oczywiscie mowa o regulatorze 8107.10) i ewentualnie które napięcie idzie do którego zacisku regulatora.
Regulator napięcia wymieniłeś?
Nie, nic się nie zmieni. Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki. I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich. To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora. Równie dobrze...
To urządzenie to cewka wysokiego napięcia. Na pewno zwarta? Cewka na uzwojeniu pierwotnym czyli od "+" do "-" ma bardzo mały opór. Sprawdź też uzwojenie wtórne czyli wyjście na fajkę a "-". Napisz wyniki
Chciałem zobaczyć jak wielką iskrę potrafi wyprodukować moja cewka od simsona więc wymontowałem ją i podłączyłem do prostownika który służy do ładowania akumulatorów. Prąd na wyświetlaczu był około 2,5A, zamontowałem świecę i próbowałem przerywać prąd tak żeby na świecy powstała iskra ale nic z tego nie wychodziło. Później wywaliłem świecę i prosto...
No cóż, prądnicę i jakiś układ regulacji napięcia na 12V - to na pewno. A potem poszczególne odbiorniki prądu.
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
W simsonie akku 6 v reszta tzn stop i światła pozycyjne i mijania 12V .Nie wolno połączyć równolegle 2 cewek tzn ładowania i świateł bo wtedy dają ok 22v obciązone i palą nawet 100W halogeny 12V ! Bo ładowanie jest poprzez 1 diode a cewka daje 12v i w sumie 6v na akkumulator idzie. A cewka ładowania jest taka sama jak świateł.
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
Nie jest git bo nic nie sprawdzałeś. To jest Twój Simson. Cewki świetlne są sprawne? Jak stacyjka? A może w lampie ? - do którego punktu dochodzi lub nie napięcie z cewki....
Dokładnie, cewka ta nie ma nic wspólnego z cewkami od światła i ładowania. Na jakie napięcie jest cewka WN?
Przedstawiony wyżej układ regulatora można podłączyć bezpośrednio do cewki ładowania (prostowanie jednopołówkowe), jeden koniec cewki trzeba połączyć z masą. Nie można go podłączyć za mostkiem Graetza ponieważ nie będzie pracował poprawnie.
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Proponowałbym wymienić cewkę WN na "oryginał" MZA, tylko kosztuje ona koło 50 zł. Ta o oznaczeniu 8352 1/2? Czy są jakieś inne sposoby na sprawdzenie tej cewki? Jakie napięcie powinna generować cewka NN?
widzisz mi chodzi o to że chcę zrobić ładowanie akumulatora 12V do tego potrzebny mi jest regulator napięcia (A ten od simsona można go zastosować jakoś w komarku). Chodzi mi czy ktoś wie jak zrobić ten cholerny układ regulowania napięciem. Czy cewki od simsona są większe od cewek z rometa
Twój układ z pierwszego rysunku nie miał szansy zadziałać z braku rezystora przez który zamknął by się obwód zasilania diody LED (rezystor powinien być włączony między katodę diody LED a masę). Równolegle z tym rezystorem należałoby włączyć kondensator elektrolityczny o pojemności rzędu 100mikro - bez niego dioda przygasałaby w momencie pojawienia się...
WN a nie WM Wysokie Napięcie (cewki, świeca, przewód...)
Niemożliwe by 2 cewki były uszkodzone, sprawdzałeś miernikiem czy jest napięcie na wyjściu z cewki?
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
w szereg z cewką opornik,i pomiar spadku napięcia oscyloskopem.
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Należy sprawdzić prąd ładowania , bo naluzie to i dynamo w rowerze daje wysokie napięcie .
Ja mam u siebie jedną diodę prostowniczą i na wyjściu kondensator tłumiący tętnienia (bo mam elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w simku Enduro) a prostujesz tylko napięcie z cewki do ładowania... Ja użyłem diody na 5A żeby się nie grzała, a kondensator 2200 uF/16V... Pozdro!!!
To jaka jest przyczyna takiego napięcia?
Oczywiście, że lepiej jest wyprostować dwupołówkowo. Trzeba tylko odizolować uzwojenie od masy pojazdu lub biegun ujemny nie łączyć z masą. Dodać dobrą filtrację i przetwornicę podwyższającą pracującą od niskiego napięcia. Z przetwornicą wyciągnie się więcej mocy z cewki na niskich obrotach (dopasuje impedancyjnie źródło i obciążenie).
Oryginalnie 12V było w modelach S51/1 i SR50/1 od 1989 roku. Platyniarz współpracujący z lampą Bilux, elektronik z lampą halogen HS1. Halogen ciut lepszy + światło asymetryczne. Zapomniałem dodać jeszcze, że jakość kół magnesowych też pozostawia dużo do życzenia. Były czasy, kiedy po wymianie koła magnesowego zaczęły się problemy z przepalaniem żarówek...
Nie rozumiem was troche ma instalacje na 6V , to jakim sposobem ma naładować aku 12 v? Jeszcze da diode która ma straty, masz moze moduł w tym simsonie? I skąd wiesz, że jak da samą diode to jakie będzie napięcie, jakie wychodzi z cewki?
około 12 V przy cewce świetlnej 6 V Nie można być zdziwionym, że przepala! Bezpośrednio z cewki oświetleniowej ile woltów? Masz zwarcie w instalacji.
Faktycznie, tyrystor, bo to 6V. Tak, jeżeli jest uszkodzony - podaje napięcie na cewkę.
odwiń od tej cewki kilka zwojów to zmniejszy napięcie wtedy zastosujesz układ prostowniczy i będzie działać. czy od tej cewki są dwa odczepy tak jak w oryginale?
Sprawdź napięcie po cewce ładowania.
A jakie masz napięcie wychodzące z cewki do ładowania 6 cz 12 V ?
Odłącz akumulator i badaj napięcie bezpośrednio z cewki gdy będzie ok., podepnij mostek i sprawdź napięcie za nim. A może masz po prostu uszkodzony bezpiecznik lub jego oprawkę, sprawdź też masy.
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
A cewka ładowania daje prawidłowe napięcie?
ELBA'ę uszkodziłeś pewnie przy wcześniejszych próbach z innymi cewkami. Można ją naprawić, ale potrzebna wiedza z elektroniki. Sprawdź jeszcze prostownik. Czy potrafisz?A może jest źle podpięty? W zasadzie aku można ładować prądem z prostownika z pominięciem ELBA'y, ale nie będzie kontroli napięcia aku i może zostać przeładowany. Wygotuje się elektrolit...
Mi chodzi o to aby cewkę montować poza silnikiem jak w np. Simsonie ,ogarze 200 Chce napięcie od świateł podpiąć pod platynki to na cewkę zapłonową od np simsona i teoretycznie by działało ale to tylko teoretycznie
jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Czyli węszę problem z regulatorem napięcia.
Jak chcesz się bawić w odwijanie, to odwiń 20-30 zwojów. 6 to stanowczo za mało. Zmiany napięcia w funkcji RPM i obciążenia to normalka. Znalazłem w serwisówce takie informacje: Pomiary wykonywać z podłączonymi bezindukcyjnymi rezystorami pomiarowymi: 4.34 om dla cewki 42W (światła) i 6.5 om (zapięty po prostowniku!) dla cewki 21 W (stop/ładowanie)....
simson cewka cewka simson napiąć simson
uszkodzona grzałka kuchenki czujnik wstępnego ciśnienia wymiana łożyska silnika
podłączenie kondensatorów miele dotyk
Fujitsu D3501-A1 Micro-ATX – wymiary, montaż, nietypowe złącza OEM Podłączenie anody wolframowej: sterownik solarny czy zasilacz?