pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
Witam, mam problem z Simsonem s51, chyba za dużo podgiąłem blaszkę. Zalewa mi go i nie chce odpalić. Kto wie jak to ustawić dobrze?
Kolego sprawdź, czy przypadkiem nie masz dziurawy pływak. Wyciek paliwa z gaźnika może wskazywać na zawieszenie się zaworka zamykającego dopływ paliwa lub dziurawy pływak. Jeśli pływak wykonany jest z materiału nieprzeźroczystego, to musisz sprawdzić na tzw. "słuch", czy paliwo jest w pływaku. Jeśli tak, to pływak do wymiany.
Ja myślę ,że zapłon powinien być jakieś 1,5mm przed GMP, ja dla cylindra 60cm3 mam jakieś 1,6mm. Sprawdź przerwę na platynkach powinno być 0,40mm i na świecy też jakoś 0,40mm. Sprawdź czy wogóle masz dobrą świecę zapłonową. Wykręć i oprzyj i masę(silnik) i kopnij. Będziesz widział czy na elektrodach świecy przeskakuje iskra. Jeżeli jest słaba lub przerywa...
Dobrze wiedzieć, że masz bagażnik. Generalnie u mnie zawsze odpalanie na prawidłowo ustawionym 16N3 wygląda tak, że 1-2 suwy (nie kopnięcia) na ssaniu, potem odpalanie bez ssania. Ssanie w tych gaźnikach jest wyregulowane do pracy silnika przy -20°C. Tak to zawsze silnik dostaje za dużo paliwa na włączonym ssaniu. Pewnie nie wiesz czy ssanie działa...
Wyglada mi to na niedostateczny poziom dopływu paliwa do gaźnika i silnik wypala całe paliwo z komory pływakowej. Może być brudny filtr w baku, przypchaniy kranik, przewód lub w ostateczności zaworek iglicowy może się nie otwiera całkowicie. Polecam czyszczenie całego układu. Jeśli na zalewa się i mimo to nie można odpalić to możliwe, że pływak lub...
Sprawdzanie poziomu paliwa Kolejność czynności podczas sprawdzania poziomu paliwa jest następująca: ustawić gaźnik pod takim kątem, aby blaszany jeżyczek oporowy pływaka przylegał do zamkniętego zaworu iglicowego i nie wciskał jednocześnie podpartego sprężyną amortyzatora drgań. W takim położeniu należy zmierzyć odległość między górną krawędzią pływaka...
1.Diagnostycznie podlej ok. 0.5 łyżeczki oleju pod świecę, wkręć świecę i powinien odpalić lub zamruczeć oczywiście z efektami z rury wydechowej. Potem na 100% czyszczenie świecy. Jeśli odpali = problem z kompresją, źle założone uszczelniacze na wale, przedmuchy. 2. Świeca - tylko nasza ISKRA.Cyt. "ale posiadam stary model świecy iskra" - wycieczka...
No pisałem o tym ale autor twierdzi że ma filtr na zaworku wiec syf można by wykluczyć. Inną przyczyną jest pływak i komora pływakowa czasem trzeba blaszkę pływaka wygiąć by dysza dozująca się otwierała poprawnie ale już nie pamiętam to było dawno. Gaźnik jest dolno pływakowy więc może być przytkany wentyl.
Najprawdopodobniej przycina się pływak w gaźniku, poziom paliwa spada i motorek gaśnie, ssanie pobiera paliwo z dna komory, motorek odpali, szarpnie i odwiesi pływak. Tyle na odległośc.
Czyszczenie gaźnika to w przypadku jakby nie dostawał paliwa. Gaźnik może tylko dawać za dużo mieszanki wtedy należy wyregulować na blaszce od pływaka. Piszesz, że strasznie kopci to lepiej sprawdź czy nie wywaliło zimering na wale.
A skład mieszanki paliwowo - olejowej masz dobry / regulacja gaźnika - poziom paliwa w komorze pływakowej / ssanie nie zacina się / świeca jaka - nasza polska Iskra? Dodano po 2 Tu masz dyskusję na ten temat:
1. Sprawdź czy dysze nie zostały pozamieniane przy montażu. Jeśli są dysze bez oznaczeń to wymienić na nowe, gdyż takie dysze ciężko rozróżnić (w szczególności dyszę główną z dyszą ssania). 2. Oznaczenie IFA na gaźniku ma każda chińska podróbka. Tylko oryginał BVF DDR i pseudooryginał MZA mają na korpusie logo BVF. W tym drugim oznaczenie MZA widnieje...
Jutro rozkręcę i zobaczę. Ale nie widziałem tam żadnej sprężynki-iglica stanowi mosiężny element zakończony gumowym stożkiem i wchodzi luźno w otwór w pokrywie komory pływakowej. Dopiero dzisiaj mogłem zdemontować gaźnik. Jutro go rozbiorę i jeszcze raz przejrzę tudzież zamówię podejrzane części. Niestety są one b. drogie-nie chciałbym niepotrzebnie...
Generalnie - sprawdzasz czy dolatuje mieszanka do silnika. Sprawdzasz czy mieszanka ma warunki do zapłonu - ciśnienie, iskra. Sprawdzasz czy spaliny mają swobodny wylot. No i sprawdzasz czy sam silnik działa jak trzeba (swobodny ruch tłoka, czy pierścienie są szczelne, czy komory silnika są szczelne. Oczywiście nie sprawdzasz wszystkiego na raz i przy...
Po pierwsze, podany w książce "Jeżdżę motorowerem Simson" float level jest niewłaściwy, dotyczy gaźników 16N1 i to nie każdego. Zamiast 29 mm powinno być 27 mm w przypadku gaźnika 16N3. Co do regulacji tego gaźnika i układu mieszanki biegu jałowego trzeba mieć wprawę, poza tym nie w każdym Simsonie daje się wyregulować. EDIT po latach. Wymiar 27 mm...
Dobry sprawdzian lewego powietrza. Włączyć delikatnie ssanie. Jak RPM spadną to można podejrzewać lewe powietrze. Gdzie się dostaje to już osobny problem. Z reguły puszcza simmering pod magnetem. Puszcza powietrze DO silnika (skrzyni korbowej) i zuboża mieszankę paliwo-powietrze. Jeżeli coś tam cieknie to nie ma się co zastanawiać tylko wymienić! Gaźnik...
Witam ! Mam simsona s51 enduro 1990 rok . Wymieniłem tłok z cylindrem na 60cm , gaźnik BVF 16N3-4 S i zapłon platynowy. Zębatka zdawcza 16 zębów , tylna standardowa. Problem polega na tym że simson traci moc na 4 biegu . Na pierwszym biegu przy gwałtownym starcie kopie i sie podrywa, na drugim i trzecim biegu jedzie bez zarzutu rozpędza się na trzecim...
Witam, mam Simsona Enduro z cylindrem 60ccm i gaźnikiem 16n1-11, 4 biegowego. Ostatnio zauważyłem coś dziwnego. Jechałem pod górę, jak zawsze go przypilnowałem i szedł na 2 tak jak zwykle aż nagle w połowie góry zaczął słabnąć. Nie żeby coś odcięło tylko łagodnie i musiałem zejść do 1. Nigdy nie było czegoś takiego a w ostatnim czasie parę razy mi się...
Zużyta (wytarta) iglica - tak one się także zużywają bo to wszystko wibruje podczas pracy, tudzież rozkalibrowany otwór w dyszy głównej (tej wkręcanej od spodu), względnie za wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej. Poczytaj tutaj: To co prawda nie Bing 17, ale wszystkie motorowerowe gaźniki do siebie są podobne.
Jeszcze jest regulacja przy pływaku. Jeżeli coś tam robiłeś, to całkiem prawdopodobne że ustawiłeś zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Po jeździe na wysokich obrotach, i wypaleniu paliwa które się tam znajduje, silnik nie ma " pokarmu ", nie ma czego spalać.
przedewszystkim sprawdż gazinik czy masz dobrze wyrególowany potem zapłon acha apropo jaki masz zapłon na przerywaczu czy elektronika?? a co do plucia przez gardziel z gazinika mieszanki to normalne morze to być terz przyczyna cewki wysokiego napjęcia albo świecy albo zaworku odcinającego w komorze pływakowej (zaworek morze się zawieszać)
na łączeniu gaźnika z cylindrem jest napewno szczelne bo mam dość grubą uszczelka z specjalnego tworzywa więc to odpada zobacze jeszcze simeringi ale ten od strony sprzęgła odpada bo wtedy by świeca była czarna z nagaru a tak nie jest więc odpada możliwe że ten od strany magneta ale tam jest sucho więc nie mam pojęcia Ps. w poście nie chodzilo mi o...
Prawdopodobnie gaźnik do czyszczenia, a mianowicie wszystkie dysze, i sprawdź poziom paliwa, podegnij trochę pływak bo wygląda jak by nie dostawał paliwa albo przez dysze albo przez pływak, bo ssanie to dodatkowa dawka paliwa.
Z góry zaznaczam że nie jestem Kaszpirowski i na odległość nie uzdrawiam. A co z tą linką od ssania czy jest podciągnięta czy lużna w końcu bo ciężko wywnioskowac z twojego pierwszego postu. Czy nie masz wrażenia że silnik pracuje non stop na ssaniu bo zbyt naciągnięta linka nie pozwala domkąć tego czegoś w rodzaju zaworka. Piszesz że kiedy linka jest...
Nieszczelny zawór iglicowy w komorze pływakowej lub źle ustawiony poziom paliwa w tejże. Nie zaglądałem do środka, ale spróbuj ściągnąć instrukcję:
Napewno gaźnik czysty????, gaźnik to nie tylko dysza pamiętaj o tym. To również kanały w gaźniku i inne części (nic się w nim nie wiesza?) a jak działa iglica pływaka (nie zacina się), a pływak ok? Ale z Twich opisów obstawiam gaźnik. Jeżeli gaźnik odpada to sprawdź koniecznie cewkę.
Kanały zaklejone to otwory technologiczne. Wierci się kanał gdzieś we wnętrzu gaźnika a "wyjście na świat" zatyka. Nie ma innej możliwości wykonana "pozakręcanego" kanału w wnętrzu gaźnika. Zmiana składu mieszanki paliwowo-powietrznej następuje w rózny sposób dla różnych otwarć przepustnicy: 1. Prawie zamknięta (lub całkowicie zamknięta jak na "twoim...
Zależy jak mocno go przechylasz. Jeżeli przekroczysz kąt ok 45o, to wylewanie się paliwa jest normalnym zjawiskiem. Komora pływakowa jest odpowietrzana i ciescz wylewa się z neij jak z każdego innego naczynia. Jak masz wątpliwości sprawdź poziom paliwa. Było to wielokrotnie opisywane na forum. Jeżeli gaźnik jest chińską podróbą możesz mieć dużo większe...
Na pewno masz coś z gaźnikiem, więc przydałoby się go rozebrać przeczyścić/przedmuchać, złożyć (prawidłowo) i wyregulować. Skoro silnik jest po remoncie to zapewne jest teraz docierany, więc może nie równo pracować. Kolejna rzecz to poziom w komorze pływakowej gdy jest niski to szybko pozbywa się paliwa i nie zostaje ono szybko uzupełniane (czasem to...
To było tak , jakiś czas temu ustawiłem pływak , tak na oko i chodził lepiej , lepiej odpalał i lepiej sie zbierał , tak od jakiegos czasu wsiadłem się przejechać i zaczął mi przerywać , myslałem że to wina świecy lub nagaru w tłumiku , wszystko wyczysciłem i dalej to samo , zapłon myślę że ustawiony dobrze ale to jutro sprawdzę bo dzisiaj nie mam czasu...
Dzisiaj przyszedł moduł i gdy fo założyłem to iskra wróciła lecz praca silnika ani trochę. ... rrgulowalem gaznik iglice, gilter powietrza, pływaki . Ale Simon cały czas chodzi tak samo... chociaż jest pewna poprawą bo jeżeli powoli wkrecam na obroty to wchodzi Ale gdy mametke podkrece gwałtownie to Simson się zadusza Dodano po 49 Pomocy bo podpale...
Sprawdż czy zawór ssania domyka się do końca[może go blokować zagięta linka].Skontrolować stan pływaka i zaworu [pływak może być dziurawy,zawór może nie domykać do końca,albo ma pękniętą sprężynkę]powoduje to zawyżony poziom paliwa i automatycznie wzbogaca mieszankę.
Regulacja paliwa w komorze pływakowej powinna załatwić sprawę. Weź pływak i odegnij ten języczek co naciska na zaworek w stronę gardzieli o jakieś 2mm. Co do regulacji mieszanki - zależy jaki masz gaźnik
Dziękuję za pomoc, problemem okazał się gaźnik, przez poprzedniego właściciela był mocno edytowany, prawdopodobnie chcieli zwiększyć moc przez lewe powietrze i niedomykanie pływaka(na języczku pływaka było wybite wgłębienie)
Układ zapłonowy iskrowy, Tak jak zgaśnie jest prawidłowa iskra, Gaźnik założyłem nowy chiński ale na poprzednim niemieckim było to samo, co do regulacji to regulowałem tylko na lince i srubką od wolnych obrotów bo pływak itp. to myśle skoro jest nowy gaźnik to nietrzeba rególować środka. Zimny silnik zapalam z ssaniem lecz kiedyś nieważne jak było zimno...
Nie każdy ma komorę pływakową z okienkiem, na skrzywionym korpusie nie ustawi dokładnie poziomu paliwa takim przyrządem, ponadto wymiar 8 ±1 mm to dość duży zakres tolerancji. Nie uważasz, że sam sobie przeczysz? Najpierw piszesz o niemożliwości ustawienia poziomu przy pomocy komory z okienkiem a potem piszesz o szerokiej tolerancji tego ustawienia......
dodam jeszcze ,że stało się to samo.... motor stał całą zimę potem jak go odpaliłem zaczęło mu odwalać Dałem wtedy iglice na największa ilość paliwa i chodził powiedzmy dzień... potem już nie używałem. Po dwóch tygodniach odpalam i zaczęło się tak dziać jak opisałem więc przeczyściłem wszystko ustawiłem pływak tak jak na schematach które znalazłem na...
Siema simson gdy jest zimny nie chce wejść w obroty lub jak posto trochę. I jak ma być ustawiony pływak na jakiej wysokości gaźnik 16n1-11
Gaźnik 16N1 , mieszanka jest dosyć bogata 1.5 bądź 1.75 obrotu jest wykręcona śruba regulacyjna jeśli dobrze pamiętam , kąt wyprzedzenia zapłonu jest odpowiedni 1.8/1.75 przed gmp a świeca to ngk b8hs a odnośnie świecy to takie pytanko bo wiem że można dać świece minimalnie cieplejszą bądź zimniejszą zależnie od warunków eksploatacji a ja mam tak że...
Witam, mam problem z moim Simsonem, stał u mnie około 18 lat. Teraz go wyciągnąłem, założyłem nowy pływak (bo stary był połamany), zmieniłem wszystkie linki i zapalił. Jeździłem nim około dwa tygodnie ale stracił iskrę, to wymieniłem kondensator, cewkę zapłonową butelkową i przerywacz zapłonu. Jak już była iskra to i tak nie chciał odpalić. Rozkręciłem...
Pierwsza zasadnicza sprawa. Dolot powietrza: Tłumik szmerów, filtr powietrza, przegub łączący. Wszystko ma być czyste i szczelne. Paliwo: zbiornik paliwa, kranik, filtr paliwa, przewody paliwowe. To tez ma być czyste, przewody paliwowe najlepiej nowe. Gaźnik: zwyczajnie go rozbierz i najlepiej umyj w myjce ultradźwiękowej. Jeśli nie posiadasz lub nie...
Może zaworek igiełkowy nie trzyma, dostaje za dużo paliwa a ta czarna maź to rozpuszczony przez benzyne nagar z tłumika. Albo paliwo z komory pływakowej dostaje się gdzieś "bokiem" do gardzieli a nie przez dyszę głowną paliwa. Może to być też niesprawny układ ssania i dostaje paliwo cały czas tak jak by chodził na ssaniu, sprawdź zaworek ten który odkręca...
jeśli tłumik masz drożny, gażnik ustawiony wg.książki (pływak! oczywiście bez przecieków), wszystkie styki od zapłonu dobre, to napisz, jaki masz zapłon, jak z przerywaczem mechanicznym to stan styków kowadełko/młoteczek muszą być równiutkie (nalepiej polerka), ustawiona przerwa, i miłego grzebania przy przestawianiu zapłonu wcześniej/później zmieniaj...
Dzisiaj rozebrałem silnik na pół, bo uszczelka między karterami już mi zaczęła przeciekać, sprawdziłem zimmeringi i zastąpiłem uszczelkę silikonem.... A przyczyną jest na 100% gaźnik.... bo jak go poskładałem to nie chciał zapalić bo go zalewało... zdjąłem gaźnik i bez gaźnika zapalił od pierwszego.... ale go szybko wyłączyłem bo by sie zatarł.... potem...
Mam problem z wolnymi obrotami. Spada z obrotów i gaśnie i nie mogę tego ustawić. Jak ustawić wolne obroty ? Jaki ustawić poziom paliwa na "pływaku" (jakie powinny być odległości min-max). Czy w wersji elektronicznej ustawia się zapłon, jeśli tak to jak to się robi ? Zachciało mi się kupić dla syna taki pojazd i teraz mi głowę suszy.
OBER1: Dysze są nowe. thomas__1: Co do pływaka to nie sprawdzałem, ale jak pochyle silnik lekko do przodu to paliwo wylewa sie z zaworka przelewowego (nie wiem czy tak sie to nazywa). Więc paliwa w komorze pływakowej ma chyba dużo.
Witam! Szukałem informacji na ten temat na forach o simsonach ale tam nie znajde fachowej porady.Wiec zwracam się do Was.Wiem ze ejst tu sporo fachowców.Bardzo bym prosił o wskazówki jak ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej i jak dobrze ustawić dawkę paliwa i obroty na biegu jałowym. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam!
Sprawdż czy twój pływak w gażniku nie jest dziurawy poprostu potrząś nim i posłuchaj czy nie ma w nim paliwa.Pozdro.
Witam. Simson w prawdzie stary ale silnik wymieniony na 4-ro biegowy.Po wymianie jakiś czas chodził,tylko że podejżanie kopćił. Problem z tym że nie pali na kopkę,tylko na zapych ,z tym że tylko na jedynce i przy bardzo wysokich obrotach.Chodzi(tzn wyje) pod warunkiem że manetka gazu odkręcona do końca,a wystarczy puśćić gaz o centymetr a gaśnie. Iskra...
Witam Wiem ze jest to doswiadczone forum i dlatego tu pisze. Mam simaka Enduro gdy go kupilem mial gaznik typu 16n1-11 zmienilem tlok cylinder na 60 cm3 i chodzil dobze lecz pech chcial ze ten gaxnik sie poprostu rozsypał pływak dziurawy itd. wiec kupilem nowy 16N3-3 i od tego momentu zaczely sie problemy nie mozna go wyregulowac a gdy juz jakos taka...
musisz gaźnik rozkręcić i wyczyścić to normalne ze baj sie coś zapcha to o paliwo nie dochodzi a gdy zaciągniesz ssanie wzbogacasz mieszankę i jedziesz obejrzyj też dokładnie pływak ewentualnie wyreguluj na nim poziom paliwa w komorze jaki ma sie utrzymywać powodzenia
na przerywaczu. a gaźnik regulować na pływaku czy może jakąś inną śrubką. ja mam gaźnik 16N3-4
Wyreguluj poziom paliwa w komorze pływakowej a następnie sprawdź na którym rowku jest zapinka od iglicy.
Kolego ja stawiam na zawór iglicowy (nie zamyka) i zalewa się silnik ewentualnie pływak się zawiesił lub uszkodził. Efekty które podałeś mogą być przyczyną. Sprawdź świece czy jest mokra, jeśli tak wykręcaj gaźnik wyczyść i pozostaje regulacja.
Witam!!! Mam pewien problem z gaźnikiem. Jak odpalę simka i nim pojeżdżę na chwile to jest OK, ale po pewnym czasie paliwo zaczyna się lać przez boczny otwór gaźnika. Próbowałem już odginać blaszkę przy pływaku bo tak mi kuzyn poradził, ale to nic nie daje. Co mam zrobić ??? :cry: Regulamin pkt 11 wraz z podpunktami. Popraw temat!!
Ten kto sądzi że ten gaźnik reguluje się tylko dwoma śrubkami jest w błędzie. Zaczynamy od ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej ( ustawiamy paliwo na wysokości nadlewu w komorze "to odkręcane na dole od gaźnika" za pomocą odginania i doginania blaszki przy pływaku) sprawdzamy ustawienie zapłonu. Zapalamy Simsona, aby się zagrzał do normalnej...
Witam Musisz wyregulować poziom paliwa w komorze pływakowej. O ustawianiu poziomu paliwa w simsonie poszukaj na internecie lub w książce "jeżdzę motorowerem simson" jest to dokładnie opisane. Pozdrawiam
Gaźnik trzeba porządnie wyregulować! Żadne wykręcanie śrubki (której?) na ponad 1000 st (????). Poszukaj na Elektrodzie. Na pewno było to opisane. Jak będziesz miał wątpliwości to pytaj. Podpowiem, że regulujemy/sprawdzamy: 1. Ustawienie pływaka, a przez to poziomu paliwa. 27 mm. 2. Ustawienie zapinki iglicy - 4 rowek od góry. 3. Ustawienie śruby składu...
Tak, tak wymieniajmy od razu gaźniki nawet jeśli dysza się zatka. Podnieś iglice o jeden ząbek i zobacz. Te gaźniki nawet wiekowe jeśli będą w dobrym stanie są lepsze od tych nowych których nie idzie nawet dobrze wyregulować, mówię tu o gaźnikach produkcji no-name bo np. bingi albo amale nie są złe. Oprócz ustawienia iglicy i wyregulowania śrubkami...
Witam. Mam bardzo denerwujący problem z Simsonem. Simek bardzo mocno kopci i leje się mu olej z końcówki tłumika i kolanka. Jakoś w październiku wymieniłem simmer od strony sprzęgła bo simek kopcił, ale nie leciał mu olej z tłumika, tylko z kolanka. A teraz gdy odpaliłem go po zimie zaczął lecieć olej z tłumika i simek bardzo mocno kopci... Próbowałem...
Nie powinno się tak dziać po wymianie cylindra. Sprawdź szczelność pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem i cylindrem, a karterami. Podczas rozbierania mógł się zawiesć pływak lub podkrzywić blaszki. Oryginalnie nie było uszczelki pod głowicą. W gaźniku 16N1-11 była normalnie dysza 72 więc powinno wystarczyć, chyba że ktoś ją podmienił.
I jeszcze możesz sprawdzić czy pływak jest dobrze ustawiony
Jak wyjechałeś paliwo do "sucha", to cały brud ze zbiornika poszedł do filtra w kraniku. Spada poziom w komorze pływaka i silnik się dusi z nadmiaru powietrza.
BANANvanDYK - przede wszystkim dziękuję za fotki tulei i tłoka po dłuższym przebiegu, bo już wiem jak mogą i powinny wyglądać. To oczywiście daje do myślenia ale też nie wyjaśnia, jaka jest przyczyna złego stanu mojego tłoka itd. Ponieważ olej Mobil właśnie mi się skończył, to spróbuję Platinum Moto 2T, tylko pytanie dodatkowe: w jakim kolorze ma być...
Kondensator chyba za wiele nie kosztuje ale może też wiesza się pływak i faktycznie zalewa. Ale wtedy lałoby się chyba z gaźnika, na zgaszonym.
iglica na którym rowku? Powinna być na środkowym, poziom paliwa w komorze pływaka może być też za duży.
Witam ostatnio kupiłem motorower marki simson model s51 comfort. Motorek kupiłem do remontu który mam zamiar wykonać w zimę, ale najpierw chciałbym pojeździć trochę w stanie w jakim jest, jednakże nieuniknione było wymienienie niektórych części i poprawienie niektórych elementów. Simsonek już jeździł lecz trochę go muliło więc postanowiłem z ojcem wyczyścić...
Ustaw prawidłowo poziom paliwa w komorze pływakowej.
a może po prostu wysiadła gumka w kraniku i przy zamkniętym kraniku paliwo nadal leci do gaźnika i tak sobie spływa do komory korbowej i cały czas silnik jest zalany paliwem, niekiedy nawet szklanka paliwa tam jest a przecież powinny być tylko opaty , wykręcisz świecę tłok maksymalnie w górę i na noc a nawet kilka zostawić by paliwo odparowało, problem...
Pływak dobrze ustawiony? Zawór iglicowy nie przycina sie, jest przedmuch przez niego jak jest opuszczony pływak i zamyka jak podnosisz? Jak zdejmiesz wężyk z gaźnika to paliwo leci? Może sitko zapchane na kraniku.
Przekręcasz manetkę do oporu i nie wchodzi na obroty, a czasami nawet gaśnie?, na wolnych odpala? Jeśli tak to dysza główna gaźnika (przy pływaku, najlepiej odkręcić cały trzon kluczem 11, tam też się zbiera osad i zanieczyszczenia)
Więc tak, co by się nie działo jeśli motorower nie jest jakoś bardzo przechylony paliwo tak z samo z siebie nie może wylewać się z przelewu. Jeśli dalej dzieje się tak po zmianie zaworka znaczy, że nie wyregulowałeś poprawnie poziomu paliwa w komorze pływaka lub pływak jest dziurawy. Ustaw te platynki na 0,4mm szczelinomierzem. Jeśli jest to 50ccm platynki...
No chyba nie bardzo ponieważ przeczyściłem cały gaźnik pod ciśnieniem, pływak jest wyregulowany.
A tam pływak gładko porusza się po osi, czy z oporem? Sprawdziłeś go?
Pseudooryginał MZA też nie jest dużo lepszy. Na początek do wyrzucenia uszczelka komory pływakowej i zakupienie porządnej grubej gumowej. Niestety nie wiem nic o ich pochodzeniu ani też gdzie są one dostępne, natomiast uszczelki pseudooryginalne MZA, BVF to jest gówno puchnące od benzyny i cienkie jak bibuła. Następnie taki gaźnik trzeba gruntownie...
Na początku na twoim miejscu bym ściągnął wężyk i sprawdził jak leci paliwo. Jeśli jest OK to następna sprawa gaźnik. Nic nie kręć, nie reguluj (jeżeli wcześniej dobrze jeździł) lecz wyczyść. Dysze przedmuchaj, możesz też sprawdzić pływak jak go rozbierzesz czy nie tonie. Może zalewa simsona? Chociaż wątpię. Następnym krokiem sprawdzenie go na innej...
Kolego, masz problem z poziomem paliwa w komorze pływakowej. Jest za wysoki, albo masz pływak dziurawy. Możliwy jest też uszkodzony zawór odcinający tzw. pływakowy, ale na tyle sztuk które miałem w swoich rękach nigdy mi się to nie zdarzyło. Wyjmij pływak i zobacz czy nie jest dziurawy lekko go podgrzej zapalniczką, jak będzie dziurawy to zobaczysz....
Witam, mam problem z moim simkiem, otóż zalewa świecę i silnik nie zapali. Świeca jest zalana paliwem a nie olejem, zapłon ustawiony dobrze, gaźnik też rozebrałem poprawiłem ustawienie pływaka bo było za dużo paliwa, teraz jest równo z tym wypustem w misce tak jak ma być, reszta też ustawiona a dalej to samo, próbowałem na innych świecach to też to...
Witam Posiadam Simsona S51 zrobiłem remont silnika i simson chodził, po kilku miesiącach postoju odpaliłem go i dostrzegłem problem z równą pracą silnika. Wymieniłem paliwo wszystko wyczysciłem w gazniku ustawiłem pływak i mam taki problem ze na wolnych obrotach chodzi bd wkręca sie tez ok ale jak przytrzymam go chwile na pełnych obrotach to się dusi...
Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być. Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek.
W gaźniku jest iglica, która ma kilka pozycji stałego ustawienia, może jest za wysoko, może pływak nabrał paliwa, może zawór jest podgięty za mocno i ma za wysoki poziom paliwa.
Też sugeruję sprawdzić gaźnik. W szczególności sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy i czy nie z tego powodu "ciągle się topi". Jeśli pływak będzie ok., to "książkowo" wyreguluj poziom paliwa w gaźniku. Nie doczytałem się w Twoim opisie usterki, czy silnik osiąga normalne obroty i czy pojazd jest w stanie wystartować.
Witam. Sprawdź pływak w gaźniku, albo podmień gaźnik. Pozdrawiam.
To dobrze zrozumiałem , że ci zalewa świece ( ponad to świeca przelała ) ? Bo jak ci zalewa świece to masz za dużą dawkę paliwa , może utopił ci się pływak albo przepuszcza zaworek . Jak masz ustawioną iglice na przepustnicy ?? :| Dodano po 59 Może być za duży poziom paliwa .
Obstawiam poziom paliwa w komorze pływaka.
Przypuszczam że ssanie nie działa. Gdybyś polał benzyny na przepustnicę lub do cylindra, to by łatwiej odpalił. Na ssaniu powinien zalać świecę po kilkunastu kopnięciach. Powodów braku ssania może być kilka. 1. Wypadła gumka ssania z tłoczka ssania i dodatkowo przykleiła się do kanału w gaźniku. W innych przypadkach gumka potrafi stanąć bokiem przez...
Czyli wiemy, że problemem był gaźnik. Powodem takiego zachowania może być zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej lub coś z zasilaniem gaźnika. Nie pamiętam, jak jest w Simsonie, ale może być coś z przyspiesznikiem zapłonu.
Otóż: Mam Simsona sr50, rocznik 89, 4 biegowy. Przez 3 lata wiernie mi służył z jedną kapitalką. Teraz stoi i nie wiem co jest grane. Na początku zaczęło się od szarpania. Dodanie gazu to była jedna wielka szarpanina (zwłaszcza na wyższych obrotach). Kombinowałem z zapłonem , gaźnikiem. Jeden z znajomych polecił mi abym wymienił pierścienie. Myślę sobie...
Jest w deklu miejsce do którego ma sięgać paliwo. Nie ma czegoś takiego. Kiedy w końcu ludzie ruszą mózgownicą i odkryją że w komorze pływakowej znajduje się nadlew blokujący sworzeń pływaka przed wypadnięciem z gniazd w korpusie? Chyba że masz taką komorę pływakową (serwisową): Ludzie radzą sobie z prawidłowym ustawieniem poziomu paliwa w taki sposób:...
Dobra. Dzisiaj już jestem bardziej "na chodzie". Przed pracą dokonałem dokładnych oględzin pływaka do porannego słoneczka :-). Na bank jest uszkodzony - jakby spadł komuś kiedyś bo ma wgięcie od spodu i w środku tego wgięcia jest czarna kreska - wiadomo że to jest to uszkodzenie. Ponadto całą noc leżał na suchym a po potarciu w tym miejscu palcem miałem...
Witam, niedawno kupiłem MZtke 150 i ponieważ parę lat nie była odpalana to trzeba było wszystko posprawdzać min: Gaźnik wyczyściłem, zapłon ustawiłem i tak samo platynki (zapłon platynowy 12v) pierścienie wymieniłem, bo już przepuszczały i nowa świeca firmy iskra f95. No i dobra odpaliła, jakoś tam się przejechałem, no ale nie ma mocy na 4 biegu, jedynie...
Panowie ten gaźnik ala dellorto to jakaś porażka. To się nie nadaje do używania. Jak się silnik rozgrzeje to na oryginalnej dyszy także wchodzi na wysokie obroty. Mimo mniejszej ilości paliwa w komorze pływakowej i tak nie chce za bardzo jeździć. Dopiero jak zdjąłem filtr powietrza jakoś jechał. Nie będę się więcej z nim użerał. Zamówiłem już oryginalny...
Witam. Mam Charta z gaźnikiem Simson 16N1 i nie wiem jaki ustawić poziom paliwa, ustawiłem tak jak do "simka" suwmiarką i chyba brakuje mu paliwa. bo jadąc muszę zaciągnąć ssanie. Wie ktoś może, na ile ustawić ten pływak?
Wiem ze odpisywanie po 9 latach to trochę długo, ale może komuś się to przyda bowiem opisana przypadłość jest częsta w mikrociągnikach vari. Sam mam sprzęt vari prod 1990 z pełnym osprzetem bez przyczepki, jednostka napędowa DMJ 315 jak mnie pamięć nie myli. Miałem podobne problemy jak opisał kolega. Dość dziwne zresztą i nietypowe - wskazujące właśnie...
Zgadza się, prawdopodobnie nawala zawór iglicowy, wg oznaczeń na gaźniku jest to SOLEX 30/35 PDSI(T). Zauważyłem, że gdy tak się morduje na benzynie i nagle odetnę mu jej dopływ poprzez elektrozawór (przełączam na fazę wypalania paliwa z gaźnika) to po paru chwilach silnik zaczyna pracować płynnie i ładnie. Więc winowajców może być dwóch, pływak albo...
Zwróć uwagę że ustawienie pływaka w instrukcji jest podane na 27-28 mm, ale przy wciśniętym kołku sprężystym . To będzie się zgadzać tylko gdy masz oryginalny DDRowski zaworek iglicowy BVF. Przy obecnych podróbkach wykonanie tego kołka sprężystego jest inne niż w oryginale i ustawianie według tego spowoduje zmianę rzeczywistego poziomu paliwa w gaźniku...
pływak sprawny, zdemontowałem membrany przed kompresorem aby ich nie uszkodzić. Rozumiem ze skupic sie na gazniku tylko i wyłącznie?? Ssanie nie sprawdzone. Wiec jutro jeszcze raz go wyciagne. A te podcisnienie jak działa. Moja edukacja na mechanice skonczyła się na simsonie w latach dziewiećdziesiątych. A tam było wszystko proste jak budowa cepa. Tu...