w rogu komory pływakowej jest taki słupeczek poziom paliwa najlepiej ustawić na równo z nim
Nie chcę gdybać, co do ewentualnych przyczyn, bo nie znam tego gaźnika i nie wiem jaką drogą benzyna dostaje się do gardzieli gaźnika. Nie sądzę też, ale również mogę się mylić, aby pływak był dziurawy, bo wtedy, wg mnie, byłyby kłopoty z uruchomieniem silnika, byłby permanentnie zalany. Może odezwie się ktoś bardziej kumaty. Ja z ciekawości, będę dalej...
Zalewa Ci świecę. Wykręć gaźnik zlej paliwo i dmuchaj w rurkę doprowadzającą paliwo. W normalnej pozycji (pływak na dole) musi się dać wdmuchiwać powietrze. Obracając go do góry "nogami" już nie powinno. Jeśli nadal się da to pływak do regulacji.
Wyglada mi to na niedostateczny poziom dopływu paliwa do gaźnika i silnik wypala całe paliwo z komory pływakowej. Może być brudny filtr w baku, przypchaniy kranik, przewód lub w ostateczności zaworek iglicowy może się nie otwiera całkowicie. Polecam czyszczenie całego układu. Jeśli na zalewa się i mimo to nie można odpalić to możliwe, że pływak lub...
Pływak dobrze ustawiony? Zawór iglicowy nie przycina sie, jest przedmuch przez niego jak jest opuszczony pływak i zamyka jak podnosisz? Jak zdejmiesz wężyk z gaźnika to paliwo leci? Może sitko zapchane na kraniku.
pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
Pierwsza zasadnicza sprawa. Dolot powietrza: Tłumik szmerów, filtr powietrza, przegub łączący. Wszystko ma być czyste i szczelne. Paliwo: zbiornik paliwa, kranik, filtr paliwa, przewody paliwowe. To tez ma być czyste, przewody paliwowe najlepiej nowe. Gaźnik: zwyczajnie go rozbierz i najlepiej umyj w myjce ultradźwiękowej. Jeśli nie posiadasz lub nie...
Na dzień dzisiejszy chodzi, wyregulowałem gaźnik i pływak ale czasem nie chce się wkręcać na obroty, przez co trochę gorzej przyśpiesza, czasami nie chce przyspieszyć a czasem przyśpiesza z kopyta. Już nie wiem co to może być
Sprawdzanie poziomu paliwa Kolejność czynności podczas sprawdzania poziomu paliwa jest następująca: ustawić gaźnik pod takim kątem, aby blaszany jeżyczek oporowy pływaka przylegał do zamkniętego zaworu iglicowego i nie wciskał jednocześnie podpartego sprężyną amortyzatora drgań. W takim położeniu należy zmierzyć odległość między górną krawędzią pływaka...
Silnik pracuje ok, wkręca się dobrze i śmiga. Zmieniłem wczoraj gaźnik na stary i przez 30sekund nie kopcił i stopniowo zaczął kopcić coraz mocniej, więc moim zdaniem problem tkwi w gaźniku, ale iglica jest najniżej jak się da, pływak ustawiony według książki...
Witam poleciłbym sprawdzić czy pływak w komorze gaźnika nie jest przedziurawiony i nie nabiera paliwa przez co jest cięższy i nie zamyka zaworka paliwa. Po wymontowaniu należy wytrzeć pływak do sucha wstrząsnąć nim we wszystkie strony i sprawdzić czy nadal będzie suchy. Najczęściej pęka w miejscu lutowania. Jeśli wszystko jest ok to można jeszce zmniejszyć...
No chyba nie bardzo ponieważ przeczyściłem cały gaźnik pod ciśnieniem, pływak jest wyregulowany.
czyli pływak przestawiamy na 29 wtedy jest zamknięty dopływ i iglice na 2 rowek od góry? może trzeba gaźnik wymienić?
Regulacja paliwa w komorze pływakowej powinna załatwić sprawę. Weź pływak i odegnij ten języczek co naciska na zaworek w stronę gardzieli o jakieś 2mm. Co do regulacji mieszanki - zależy jaki masz gaźnik
Witam, mam problem z moim Simsonem, stał u mnie około 18 lat. Teraz go wyciągnąłem, założyłem nowy pływak (bo stary był połamany), zmieniłem wszystkie linki i zapalił. Jeździłem nim około dwa tygodnie ale stracił iskrę, to wymieniłem kondensator, cewkę zapłonową butelkową i przerywacz zapłonu. Jak już była iskra to i tak nie chciał odpalić. Rozkręciłem...
Raczej przyczyna może tkwić w niedomykającym się tłoczku ssania. Weź pod uwagę że linki do Binga są inne, linka ssania musi mieć dłuższą część pracującą w stosunku do linki BVF. Natomiast zużycie iglicy czy rozpylacza nie daje tak spektakularnych efektów. Pływak musi być ustawiony tak, aby przy zamkniętym zaworze iglicowym pływaki były ustawione równolegle...
Witam. Sprawdź pływak w gaźniku, albo podmień gaźnik. Pozdrawiam.
No pisałem o tym ale autor twierdzi że ma filtr na zaworku wiec syf można by wykluczyć. Inną przyczyną jest pływak i komora pływakowa czasem trzeba blaszkę pływaka wygiąć by dysza dozująca się otwierała poprawnie ale już nie pamiętam to było dawno. Gaźnik jest dolno pływakowy więc może być przytkany wentyl.
I jeszcze możesz sprawdzić czy pływak jest dobrze ustawiony
Cześć mam simka s51 z gaźnikiem 16N1-11 lecz są z nim problemy ;/ Mianowicie: ciągle się zalewa, silnik nie chce się zawsze wkręcać na wysokie obroty, jak zakrence kranik to mam wysokie obroty i jest ok ale jak przełącze to znowu łapie muła i gaśnie... myślałem że to może dysze, ale nie wiem. Dysza 72 jest na przepustnicy, dysza 50 jest w tej panewce...
A pływak sprawdzałeś czy nie jest dziurawy, przyczyną może też być nieszczelny zawór iglicowy.
Kolego sprawdź pływak w gaźniku tj. czy nie ma w nim benzyny, co świadczyłoby o jego uszkodzeniu i wymianie na sprawny. Po kolorze dymu, dławieniu się silnika oraz nadmiernym zużyciu paliwa wnioskuję, że masz za wysoki poziom paliwa w gaźniku (regulacja na iglicy), bądź dziurawy pływak.
To dobrze zrozumiałem , że ci zalewa świece ( ponad to świeca przelała ) ? Bo jak ci zalewa świece to masz za dużą dawkę paliwa , może utopił ci się pływak albo przepuszcza zaworek . Jak masz ustawioną iglice na przepustnicy ?? :| Dodano po 59 Może być za duży poziom paliwa .
Też sugeruję sprawdzić gaźnik. W szczególności sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy i czy nie z tego powodu "ciągle się topi". Jeśli pływak będzie ok., to "książkowo" wyreguluj poziom paliwa w gaźniku. Nie doczytałem się w Twoim opisie usterki, czy silnik osiąga normalne obroty i czy pojazd jest w stanie wystartować.
Dziękuję za podpowiedzi. Pływak w tym gaźniku jest wykonany z jakiejś pianki (pełny) więc odpada dziura w pływaku. Zdejmę jeszcze raz gaźnik i skontroluję te odległości; pewne jest jednak to, że iglica zamyka paliwo bo sprawdzałem to podczas czyszczenia gaźnika.
Ustaw zapłon wyczysc w gazniku dysze wyreguluj pływak bo moze go zalewa
Najprawdopodobniej przycina się pływak w gaźniku, poziom paliwa spada i motorek gaśnie, ssanie pobiera paliwo z dna komory, motorek odpali, szarpnie i odwiesi pływak. Tyle na odległośc.
A tam pływak gładko porusza się po osi, czy z oporem? Sprawdziłeś go?
Gaźnik jest dobrze wyczyszczony paliwo leci odpowiednio tez myślałem ze dostaje za mało paliwa ale pływak mam wyregulowany odpowiednio jak troszkę więcej podegne blaszkę to się przelewa wiec z tym już nic nie zrobię, ogólnie myślę że te gaźniki to kibel i trzeba wymienić. Napisałem na tym forum bo przypuszczalem ze może ktoś miał podobny problem
Prawdopodobnie gaźnik do czyszczenia, a mianowicie wszystkie dysze, i sprawdź poziom paliwa, podegnij trochę pływak bo wygląda jak by nie dostawał paliwa albo przez dysze albo przez pływak, bo ssanie to dodatkowa dawka paliwa.
Nie każdy ma komorę pływakową z okienkiem, na skrzywionym korpusie nie ustawi dokładnie poziomu paliwa takim przyrządem, ponadto wymiar 8 ±1 mm to dość duży zakres tolerancji. Nie uważasz, że sam sobie przeczysz? Najpierw piszesz o niemożliwości ustawienia poziomu przy pomocy komory z okienkiem a potem piszesz o szerokiej tolerancji tego ustawienia......
To było tak , jakiś czas temu ustawiłem pływak , tak na oko i chodził lepiej , lepiej odpalał i lepiej sie zbierał , tak od jakiegos czasu wsiadłem się przejechać i zaczął mi przerywać , myslałem że to wina świecy lub nagaru w tłumiku , wszystko wyczysciłem i dalej to samo , zapłon myślę że ustawiony dobrze ale to jutro sprawdzę bo dzisiaj nie mam czasu...
Kondensator chyba za wiele nie kosztuje ale może też wiesza się pływak i faktycznie zalewa. Ale wtedy lałoby się chyba z gaźnika, na zgaszonym.
Sprawdż czy twój pływak w gażniku nie jest dziurawy poprostu potrząś nim i posłuchaj czy nie ma w nim paliwa.Pozdro.
W gaźniku jest iglica, która ma kilka pozycji stałego ustawienia, może jest za wysoko, może pływak nabrał paliwa, może zawór jest podgięty za mocno i ma za wysoki poziom paliwa.
Napewno gaźnik czysty????, gaźnik to nie tylko dysza pamiętaj o tym. To również kanały w gaźniku i inne części (nic się w nim nie wiesza?) a jak działa iglica pływaka (nie zacina się), a pływak ok? Ale z Twich opisów obstawiam gaźnik. Jeżeli gaźnik odpada to sprawdź koniecznie cewkę.
Z góry zaznaczam że nie jestem Kaszpirowski i na odległość nie uzdrawiam. A co z tą linką od ssania czy jest podciągnięta czy lużna w końcu bo ciężko wywnioskowac z twojego pierwszego postu. Czy nie masz wrażenia że silnik pracuje non stop na ssaniu bo zbyt naciągnięta linka nie pozwala domkąć tego czegoś w rodzaju zaworka. Piszesz że kiedy linka jest...
Jak wyżej. Jeśli cieknie paliwo przez przelew w gaźniku to znaczy, że zaworek pływaka nie trzyma. Poziom paliwa jest za wysoki i przylewa świece. Wykręć ją to pewnie będzie cała czarna. Sprawdź jeszcze czy czasem pływak nie jest dziurawy i czy nie ma w sobie paliwa. Po potrząśnięciu powinno być słychać jakby się coś do niego dostało. Następnie sprawdź...
Generalnie - sprawdzasz czy dolatuje mieszanka do silnika. Sprawdzasz czy mieszanka ma warunki do zapłonu - ciśnienie, iskra. Sprawdzasz czy spaliny mają swobodny wylot. No i sprawdzasz czy sam silnik działa jak trzeba (swobodny ruch tłoka, czy pierścienie są szczelne, czy komory silnika są szczelne. Oczywiście nie sprawdzasz wszystkiego na raz i przy...
Gaźnik 16N1 , mieszanka jest dosyć bogata 1.5 bądź 1.75 obrotu jest wykręcona śruba regulacyjna jeśli dobrze pamiętam , kąt wyprzedzenia zapłonu jest odpowiedni 1.8/1.75 przed gmp a świeca to ngk b8hs a odnośnie świecy to takie pytanko bo wiem że można dać świece minimalnie cieplejszą bądź zimniejszą zależnie od warunków eksploatacji a ja mam tak że...
Bez ssania to nie ma prawa żaden silnik odpalać i pracować na zimnym, chyba że jest +40°C na zewnętrzu. Silnik który odpala bez ssania na zimnym sugeruje że gaźnik jest nieprawidłowo wyregulowany, tzn. ma za bogatą mieszankę biegu jałowego. Po rozgrzaniu będzie miał problemy z gaśnięciem na biegu jałowym, emitując przy tym znaczne ilości CO. Zwróć uwagę...
Na początku na twoim miejscu bym ściągnął wężyk i sprawdził jak leci paliwo. Jeśli jest OK to następna sprawa gaźnik. Nic nie kręć, nie reguluj (jeżeli wcześniej dobrze jeździł) lecz wyczyść. Dysze przedmuchaj, możesz też sprawdzić pływak jak go rozbierzesz czy nie tonie. Może zalewa simsona? Chociaż wątpię. Następnym krokiem sprawdzenie go na innej...
Jeżeli dysza jest dobra to może masz źle ustawiony pływak i co za tym idzie mało paliwa w gażniku. Ssanie jak dobrze pamiętam ma taką rureczkę i zbiera paliwo prawie z dna.
na regulacje zapłonu nie reaguje a z tym ssaniem to zobaczę, iglicę mam na środkowym ząbku, pływak mam nowy za 10zł ale spróbuje znaleźć dziurkę w starym (nie wiem jakim cudem bo jest nie widoczna) i założę stary pływak, przerwa jest 0,4mm Już mi opadają ręce! Jeszcze wymienię uszczelkę pod cylindrem "jak to nie pomoże to odkręcę kranik i podpalę złoma...
musisz gaźnik rozkręcić i wyczyścić to normalne ze baj sie coś zapcha to o paliwo nie dochodzi a gdy zaciągniesz ssanie wzbogacasz mieszankę i jedziesz obejrzyj też dokładnie pływak ewentualnie wyreguluj na nim poziom paliwa w komorze jaki ma sie utrzymywać powodzenia
Kolego ja stawiam na zawór iglicowy (nie zamyka) i zalewa się silnik ewentualnie pływak się zawiesił lub uszkodził. Efekty które podałeś mogą być przyczyną. Sprawdź świece czy jest mokra, jeśli tak wykręcaj gaźnik wyczyść i pozostaje regulacja.
Nie powinno się tak dziać po wymianie cylindra. Sprawdź szczelność pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem i cylindrem, a karterami. Podczas rozbierania mógł się zawiesć pływak lub podkrzywić blaszki. Oryginalnie nie było uszczelki pod głowicą. W gaźniku 16N1-11 była normalnie dysza 72 więc powinno wystarczyć, chyba że ktoś ją podmienił.
dodam jeszcze ,że stało się to samo.... motor stał całą zimę potem jak go odpaliłem zaczęło mu odwalać Dałem wtedy iglice na największa ilość paliwa i chodził powiedzmy dzień... potem już nie używałem. Po dwóch tygodniach odpalam i zaczęło się tak dziać jak opisałem więc przeczyściłem wszystko ustawiłem pływak tak jak na schematach które znalazłem na...
Ty jestes juz na etapie dobrego mechanika,sam nie wiem wydasz kase a i tak ci precyzyjnie nie ustawi,obym sie mylił.Obstaje przy swoim zobacz na orginalnej płytce gdzie jest znaczek,mam foto takiej płytki tylko nie umiem wstawic,albo na gg bym ci przesłał tylko nr. potrzebny.Nie rozumie jednego zdania przy ustawianiu wolnych łapie ci przepustnice,co...
pływak gaźnik pływak kosiarka regulacja pływak
agregat napięcie domofony breloki gniazdo satelitarne
How to Purchase Electronic Circuits: PCB, Modules, Brands, Suppliers, Quality, Counterfeit Checks Schellenberg – dodawanie drugiego oryginalnego pilota nie działa: ograniczenia, procedura, modele