Nie chcę gdybać, co do ewentualnych przyczyn, bo nie znam tego gaźnika i nie wiem jaką drogą benzyna dostaje się do gardzieli gaźnika. Nie sądzę też, ale również mogę się mylić, aby pływak był dziurawy, bo wtedy, wg mnie, byłyby kłopoty z uruchomieniem silnika, byłby permanentnie zalany. Może odezwie się ktoś bardziej kumaty. Ja z ciekawości, będę dalej...
w rogu komory pływakowej jest taki słupeczek poziom paliwa najlepiej ustawić na równo z nim
Zalewa Ci świecę. Wykręć gaźnik zlej paliwo i dmuchaj w rurkę doprowadzającą paliwo. W normalnej pozycji (pływak na dole) musi się dać wdmuchiwać powietrze. Obracając go do góry "nogami" już nie powinno. Jeśli nadal się da to pływak do regulacji.
Wyglada mi to na niedostateczny poziom dopływu paliwa do gaźnika i silnik wypala całe paliwo z komory pływakowej. Może być brudny filtr w baku, przypchaniy kranik, przewód lub w ostateczności zaworek iglicowy może się nie otwiera całkowicie. Polecam czyszczenie całego układu. Jeśli na zalewa się i mimo to nie można odpalić to możliwe, że pływak lub...
Pływak dobrze ustawiony? Zawór iglicowy nie przycina sie, jest przedmuch przez niego jak jest opuszczony pływak i zamyka jak podnosisz? Jak zdejmiesz wężyk z gaźnika to paliwo leci? Może sitko zapchane na kraniku.
pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
Pierwsza zasadnicza sprawa. Dolot powietrza: Tłumik szmerów, filtr powietrza, przegub łączący. Wszystko ma być czyste i szczelne. Paliwo: zbiornik paliwa, kranik, filtr paliwa, przewody paliwowe. To tez ma być czyste, przewody paliwowe najlepiej nowe. Gaźnik: zwyczajnie go rozbierz i najlepiej umyj w myjce ultradźwiękowej. Jeśli nie posiadasz lub nie...
Na dzień dzisiejszy chodzi, wyregulowałem gaźnik i pływak ale czasem nie chce się wkręcać na obroty, przez co trochę gorzej przyśpiesza, czasami nie chce przyspieszyć a czasem przyśpiesza z kopyta. Już nie wiem co to może być
Sprawdzanie poziomu paliwa Kolejność czynności podczas sprawdzania poziomu paliwa jest następująca: ustawić gaźnik pod takim kątem, aby blaszany jeżyczek oporowy pływaka przylegał do zamkniętego zaworu iglicowego i nie wciskał jednocześnie podpartego sprężyną amortyzatora drgań. W takim położeniu należy zmierzyć odległość między górną krawędzią pływaka...
Silnik pracuje ok, wkręca się dobrze i śmiga. Zmieniłem wczoraj gaźnik na stary i przez 30sekund nie kopcił i stopniowo zaczął kopcić coraz mocniej, więc moim zdaniem problem tkwi w gaźniku, ale iglica jest najniżej jak się da, pływak ustawiony według książki...
Witam poleciłbym sprawdzić czy pływak w komorze gaźnika nie jest przedziurawiony i nie nabiera paliwa przez co jest cięższy i nie zamyka zaworka paliwa. Po wymontowaniu należy wytrzeć pływak do sucha wstrząsnąć nim we wszystkie strony i sprawdzić czy nadal będzie suchy. Najczęściej pęka w miejscu lutowania. Jeśli wszystko jest ok to można jeszce zmniejszyć...
No chyba nie bardzo ponieważ przeczyściłem cały gaźnik pod ciśnieniem, pływak jest wyregulowany.
czyli pływak przestawiamy na 29 wtedy jest zamknięty dopływ i iglice na 2 rowek od góry? może trzeba gaźnik wymienić?
Regulacja paliwa w komorze pływakowej powinna załatwić sprawę. Weź pływak i odegnij ten języczek co naciska na zaworek w stronę gardzieli o jakieś 2mm. Co do regulacji mieszanki - zależy jaki masz gaźnik
Witam, mam problem z moim Simsonem, stał u mnie około 18 lat. Teraz go wyciągnąłem, założyłem nowy pływak (bo stary był połamany), zmieniłem wszystkie linki i zapalił. Jeździłem nim około dwa tygodnie ale stracił iskrę, to wymieniłem kondensator, cewkę zapłonową butelkową i przerywacz zapłonu. Jak już była iskra to i tak nie chciał odpalić. Rozkręciłem...
Raczej przyczyna może tkwić w niedomykającym się tłoczku ssania. Weź pod uwagę że linki do Binga są inne, linka ssania musi mieć dłuższą część pracującą w stosunku do linki BVF. Natomiast zużycie iglicy czy rozpylacza nie daje tak spektakularnych efektów. Pływak musi być ustawiony tak, aby przy zamkniętym zaworze iglicowym pływaki były ustawione równolegle...
No pisałem o tym ale autor twierdzi że ma filtr na zaworku wiec syf można by wykluczyć. Inną przyczyną jest pływak i komora pływakowa czasem trzeba blaszkę pływaka wygiąć by dysza dozująca się otwierała poprawnie ale już nie pamiętam to było dawno. Gaźnik jest dolno pływakowy więc może być przytkany wentyl.
Witam. Sprawdź pływak w gaźniku, albo podmień gaźnik. Pozdrawiam.
I jeszcze możesz sprawdzić czy pływak jest dobrze ustawiony
Cześć mam simka s51 z gaźnikiem 16N1-11 lecz są z nim problemy ;/ Mianowicie: ciągle się zalewa, silnik nie chce się zawsze wkręcać na wysokie obroty, jak zakrence kranik to mam wysokie obroty i jest ok ale jak przełącze to znowu łapie muła i gaśnie... myślałem że to może dysze, ale nie wiem. Dysza 72 jest na przepustnicy, dysza 50 jest w tej panewce...
A pływak sprawdzałeś czy nie jest dziurawy, przyczyną może też być nieszczelny zawór iglicowy.
Kolego sprawdź pływak w gaźniku tj. czy nie ma w nim benzyny, co świadczyłoby o jego uszkodzeniu i wymianie na sprawny. Po kolorze dymu, dławieniu się silnika oraz nadmiernym zużyciu paliwa wnioskuję, że masz za wysoki poziom paliwa w gaźniku (regulacja na iglicy), bądź dziurawy pływak.
To dobrze zrozumiałem , że ci zalewa świece ( ponad to świeca przelała ) ? Bo jak ci zalewa świece to masz za dużą dawkę paliwa , może utopił ci się pływak albo przepuszcza zaworek . Jak masz ustawioną iglice na przepustnicy ?? :| Dodano po 59 Może być za duży poziom paliwa .
Też sugeruję sprawdzić gaźnik. W szczególności sprawdź, czy pływak nie jest dziurawy i czy nie z tego powodu "ciągle się topi". Jeśli pływak będzie ok., to "książkowo" wyreguluj poziom paliwa w gaźniku. Nie doczytałem się w Twoim opisie usterki, czy silnik osiąga normalne obroty i czy pojazd jest w stanie wystartować.
Ustaw zapłon wyczysc w gazniku dysze wyreguluj pływak bo moze go zalewa
Dziękuję za podpowiedzi. Pływak w tym gaźniku jest wykonany z jakiejś pianki (pełny) więc odpada dziura w pływaku. Zdejmę jeszcze raz gaźnik i skontroluję te odległości; pewne jest jednak to, że iglica zamyka paliwo bo sprawdzałem to podczas czyszczenia gaźnika.
Najprawdopodobniej przycina się pływak w gaźniku, poziom paliwa spada i motorek gaśnie, ssanie pobiera paliwo z dna komory, motorek odpali, szarpnie i odwiesi pływak. Tyle na odległośc.
A tam pływak gładko porusza się po osi, czy z oporem? Sprawdziłeś go?
Gaźnik jest dobrze wyczyszczony paliwo leci odpowiednio tez myślałem ze dostaje za mało paliwa ale pływak mam wyregulowany odpowiednio jak troszkę więcej podegne blaszkę to się przelewa wiec z tym już nic nie zrobię, ogólnie myślę że te gaźniki to kibel i trzeba wymienić. Napisałem na tym forum bo przypuszczalem ze może ktoś miał podobny problem
Prawdopodobnie gaźnik do czyszczenia, a mianowicie wszystkie dysze, i sprawdź poziom paliwa, podegnij trochę pływak bo wygląda jak by nie dostawał paliwa albo przez dysze albo przez pływak, bo ssanie to dodatkowa dawka paliwa.
Generalnie - sprawdzasz czy dolatuje mieszanka do silnika. Sprawdzasz czy mieszanka ma warunki do zapłonu - ciśnienie, iskra. Sprawdzasz czy spaliny mają swobodny wylot. No i sprawdzasz czy sam silnik działa jak trzeba (swobodny ruch tłoka, czy pierścienie są szczelne, czy komory silnika są szczelne. Oczywiście nie sprawdzasz wszystkiego na raz i przy...
Nie każdy ma komorę pływakową z okienkiem, na skrzywionym korpusie nie ustawi dokładnie poziomu paliwa takim przyrządem, ponadto wymiar 8 ±1 mm to dość duży zakres tolerancji. Nie uważasz, że sam sobie przeczysz? Najpierw piszesz o niemożliwości ustawienia poziomu przy pomocy komory z okienkiem a potem piszesz o szerokiej tolerancji tego ustawienia......
To było tak , jakiś czas temu ustawiłem pływak , tak na oko i chodził lepiej , lepiej odpalał i lepiej sie zbierał , tak od jakiegos czasu wsiadłem się przejechać i zaczął mi przerywać , myslałem że to wina świecy lub nagaru w tłumiku , wszystko wyczysciłem i dalej to samo , zapłon myślę że ustawiony dobrze ale to jutro sprawdzę bo dzisiaj nie mam czasu...
Kondensator chyba za wiele nie kosztuje ale może też wiesza się pływak i faktycznie zalewa. Ale wtedy lałoby się chyba z gaźnika, na zgaszonym.
W gaźniku jest iglica, która ma kilka pozycji stałego ustawienia, może jest za wysoko, może pływak nabrał paliwa, może zawór jest podgięty za mocno i ma za wysoki poziom paliwa.
Sprawdż czy twój pływak w gażniku nie jest dziurawy poprostu potrząś nim i posłuchaj czy nie ma w nim paliwa.Pozdro.
Napewno gaźnik czysty????, gaźnik to nie tylko dysza pamiętaj o tym. To również kanały w gaźniku i inne części (nic się w nim nie wiesza?) a jak działa iglica pływaka (nie zacina się), a pływak ok? Ale z Twich opisów obstawiam gaźnik. Jeżeli gaźnik odpada to sprawdź koniecznie cewkę.
Z góry zaznaczam że nie jestem Kaszpirowski i na odległość nie uzdrawiam. A co z tą linką od ssania czy jest podciągnięta czy lużna w końcu bo ciężko wywnioskowac z twojego pierwszego postu. Czy nie masz wrażenia że silnik pracuje non stop na ssaniu bo zbyt naciągnięta linka nie pozwala domkąć tego czegoś w rodzaju zaworka. Piszesz że kiedy linka jest...
Jak wyżej. Jeśli cieknie paliwo przez przelew w gaźniku to znaczy, że zaworek pływaka nie trzyma. Poziom paliwa jest za wysoki i przylewa świece. Wykręć ją to pewnie będzie cała czarna. Sprawdź jeszcze czy czasem pływak nie jest dziurawy i czy nie ma w sobie paliwa. Po potrząśnięciu powinno być słychać jakby się coś do niego dostało. Następnie sprawdź...
Gaźnik 16N1 , mieszanka jest dosyć bogata 1.5 bądź 1.75 obrotu jest wykręcona śruba regulacyjna jeśli dobrze pamiętam , kąt wyprzedzenia zapłonu jest odpowiedni 1.8/1.75 przed gmp a świeca to ngk b8hs a odnośnie świecy to takie pytanko bo wiem że można dać świece minimalnie cieplejszą bądź zimniejszą zależnie od warunków eksploatacji a ja mam tak że...
Bez ssania to nie ma prawa żaden silnik odpalać i pracować na zimnym, chyba że jest +40°C na zewnętrzu. Silnik który odpala bez ssania na zimnym sugeruje że gaźnik jest nieprawidłowo wyregulowany, tzn. ma za bogatą mieszankę biegu jałowego. Po rozgrzaniu będzie miał problemy z gaśnięciem na biegu jałowym, emitując przy tym znaczne ilości CO. Zwróć uwagę...
Na początku na twoim miejscu bym ściągnął wężyk i sprawdził jak leci paliwo. Jeśli jest OK to następna sprawa gaźnik. Nic nie kręć, nie reguluj (jeżeli wcześniej dobrze jeździł) lecz wyczyść. Dysze przedmuchaj, możesz też sprawdzić pływak jak go rozbierzesz czy nie tonie. Może zalewa simsona? Chociaż wątpię. Następnym krokiem sprawdzenie go na innej...
Jeżeli dysza jest dobra to może masz źle ustawiony pływak i co za tym idzie mało paliwa w gażniku. Ssanie jak dobrze pamiętam ma taką rureczkę i zbiera paliwo prawie z dna.
na regulacje zapłonu nie reaguje a z tym ssaniem to zobaczę, iglicę mam na środkowym ząbku, pływak mam nowy za 10zł ale spróbuje znaleźć dziurkę w starym (nie wiem jakim cudem bo jest nie widoczna) i założę stary pływak, przerwa jest 0,4mm Już mi opadają ręce! Jeszcze wymienię uszczelkę pod cylindrem "jak to nie pomoże to odkręcę kranik i podpalę złoma...
musisz gaźnik rozkręcić i wyczyścić to normalne ze baj sie coś zapcha to o paliwo nie dochodzi a gdy zaciągniesz ssanie wzbogacasz mieszankę i jedziesz obejrzyj też dokładnie pływak ewentualnie wyreguluj na nim poziom paliwa w komorze jaki ma sie utrzymywać powodzenia
Kolego ja stawiam na zawór iglicowy (nie zamyka) i zalewa się silnik ewentualnie pływak się zawiesił lub uszkodził. Efekty które podałeś mogą być przyczyną. Sprawdź świece czy jest mokra, jeśli tak wykręcaj gaźnik wyczyść i pozostaje regulacja.
Nie powinno się tak dziać po wymianie cylindra. Sprawdź szczelność pomiędzy gaźnikiem, a cylindrem i cylindrem, a karterami. Podczas rozbierania mógł się zawiesć pływak lub podkrzywić blaszki. Oryginalnie nie było uszczelki pod głowicą. W gaźniku 16N1-11 była normalnie dysza 72 więc powinno wystarczyć, chyba że ktoś ją podmienił.
dodam jeszcze ,że stało się to samo.... motor stał całą zimę potem jak go odpaliłem zaczęło mu odwalać Dałem wtedy iglice na największa ilość paliwa i chodził powiedzmy dzień... potem już nie używałem. Po dwóch tygodniach odpalam i zaczęło się tak dziać jak opisałem więc przeczyściłem wszystko ustawiłem pływak tak jak na schematach które znalazłem na...
Ty jestes juz na etapie dobrego mechanika,sam nie wiem wydasz kase a i tak ci precyzyjnie nie ustawi,obym sie mylił.Obstaje przy swoim zobacz na orginalnej płytce gdzie jest znaczek,mam foto takiej płytki tylko nie umiem wstawic,albo na gg bym ci przesłał tylko nr. potrzebny.Nie rozumie jednego zdania przy ustawianiu wolnych łapie ci przepustnice,co...
Układ zapłonowy iskrowy, Tak jak zgaśnie jest prawidłowa iskra, Gaźnik założyłem nowy chiński ale na poprzednim niemieckim było to samo, co do regulacji to regulowałem tylko na lince i srubką od wolnych obrotów bo pływak itp. to myśle skoro jest nowy gaźnik to nietrzeba rególować środka. Zimny silnik zapalam z ssaniem lecz kiedyś nieważne jak było zimno...
Otóż: Mam Simsona sr50, rocznik 89, 4 biegowy. Przez 3 lata wiernie mi służył z jedną kapitalką. Teraz stoi i nie wiem co jest grane. Na początku zaczęło się od szarpania. Dodanie gazu to była jedna wielka szarpanina (zwłaszcza na wyższych obrotach). Kombinowałem z zapłonem , gaźnikiem. Jeden z znajomych polecił mi abym wymienił pierścienie. Myślę sobie...
Witam Wiem ze jest to doswiadczone forum i dlatego tu pisze. Mam simaka Enduro gdy go kupilem mial gaznik typu 16n1-11 zmienilem tlok cylinder na 60 cm3 i chodzil dobze lecz pech chcial ze ten gaxnik sie poprostu rozsypał pływak dziurawy itd. wiec kupilem nowy 16N3-3 i od tego momentu zaczely sie problemy nie mozna go wyregulowac a gdy juz jakos taka...
Zgadza się, prawdopodobnie nawala zawór iglicowy, wg oznaczeń na gaźniku jest to SOLEX 30/35 PDSI(T). Zauważyłem, że gdy tak się morduje na benzynie i nagle odetnę mu jej dopływ poprzez elektrozawór (przełączam na fazę wypalania paliwa z gaźnika) to po paru chwilach silnik zaczyna pracować płynnie i ładnie. Więc winowajców może być dwóch, pływak albo...
Kolego zapłon opóźnia się z kierunkiem obrotów silnika a przyśpiesza w przeciwnym kierunku. W Twoim przypadku silnik ma chyba za wczesny zapłon, a więc aparat zapłonowy należy lekko obrócić zgodnie z obrotami silnika. Dobrze będzie się posłużyć np. suwmiarką i precyzyjnie wyregulować zapłon. Ponadto zwróć uwagę na pływak w gaźniku, może być dziurawy...
chłopaki macie strasznie barbarzyńskie sposoby :/ znalazłem nawet gościa którey stroboskopem chciał ustawić zapłon :/ (powiedz mi ja to zrobisz w silniku 1 cyl. :>) mi się porostu wydaje ze masz jakąś nieszczelność (lewe powietrze) moze też być juz znaczne zużycie przepustnicy. sprubuj jeszcze wyregulowac gaźnik do tego opisu: - najpier ustawiasz poziom...
Gruby1 - zapłonu nie ustawia się w GMP, oleju z karterów nie ciągnie, bo wymieniłem simmeringi. Nie rozumiem, co ma dać odkręcenie wydechu oraz próba z 2 świecami a staram się robić tylko to, co rozumiem ;) Gromleon - rzeczywiście na ssaniu część paliwa dostaje się przez dyszę wolnych obrotów i wkręt składu mieszanki. Pochopnie to napisałem. Założyłem...
Czyszczenie gaźnika to w przypadku jakby nie dostawał paliwa. Gaźnik może tylko dawać za dużo mieszanki wtedy należy wyregulować na blaszce od pływaka. Piszesz, że strasznie kopci to lepiej sprawdź czy nie wywaliło zimering na wale.
Siema simson gdy jest zimny nie chce wejść w obroty lub jak posto trochę. I jak ma być ustawiony pływak na jakiej wysokości gaźnik 16n1-11
Obstawiam poziom paliwa w komorze pływaka.
1. Sprawdź czy dysze nie zostały pozamieniane przy montażu. Jeśli są dysze bez oznaczeń to wymienić na nowe, gdyż takie dysze ciężko rozróżnić (w szczególności dyszę główną z dyszą ssania). 2. Oznaczenie IFA na gaźniku ma każda chińska podróbka. Tylko oryginał BVF DDR i pseudooryginał MZA mają na korpusie logo BVF. W tym drugim oznaczenie MZA widnieje...
Dziękuję za pomoc, problemem okazał się gaźnik, przez poprzedniego właściciela był mocno edytowany, prawdopodobnie chcieli zwiększyć moc przez lewe powietrze i niedomykanie pływaka(na języczku pływaka było wybite wgłębienie)
Sprawdź czy kondensator jest dobrze dokręcony i czy nie "lata" na boki. W gaźniku ustal właściwy skład mieszanki, pływaka nie ruszaj
Z dokonanego opisu problemu. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to. Simson "wypija" paliwo z komory pływaka, a uzupełnienie jego staje się problemem. Czyli może coś przytkane, zatkane? A benzyna z kranika leci swobodnie? Po drodze też powinien być filtr, może tam? Ogólnie chodzi mi o to czy paliwo jest dostarczane w wystarczających ilościach do gaźnika....
Kolego sprawdź, czy przypadkiem nie masz dziurawy pływak. Wyciek paliwa z gaźnika może wskazywać na zawieszenie się zaworka zamykającego dopływ paliwa lub dziurawy pływak. Jeśli pływak wykonany jest z materiału nieprzeźroczystego, to musisz sprawdzić na tzw. "słuch", czy paliwo jest w pływaku. Jeśli tak, to pływak do wymiany.
Sprawdź jak ci leci paliwo z kranika, wygotuj ten gaźnik, sprawdź ustawienie pływaka, przyczyn może być naprawde wiele
Nie ugięliście przypadkiem blaszki od pływaka? Jeśli nie spróbuj iglice przestawić nieco niżej. Pozdrawiam
iglica na którym rowku? Powinna być na środkowym, poziom paliwa w komorze pływaka może być też za duży.
Śledzę forum od prawie samego początku i nie przypominam sobie żeby urzytkownicy zachwalali chinski gaźnik. Wrecz przeciwne sporo osob już zmieniało gaźnik. U mnie cieknie gdzies na uszczelce korpusu pływaka a robiłem uszczelki chyba już ze wszystkiego. Poza tym chcę dorwać gaźnik od simsona. Od jawki mam i napewno silniczek chodzil na nim chodził lepiej....
Jeszcze jest regulacja przy pływaku. Jeżeli coś tam robiłeś, to całkiem prawdopodobne że ustawiłeś zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Po jeździe na wysokich obrotach, i wypaleniu paliwa które się tam znajduje, silnik nie ma " pokarmu ", nie ma czego spalać.
Dzisiaj przyszedł moduł i gdy fo założyłem to iskra wróciła lecz praca silnika ani trochę. ... rrgulowalem gaznik iglice, gilter powietrza, pływaki . Ale Simon cały czas chodzi tak samo... chociaż jest pewna poprawą bo jeżeli powoli wkrecam na obroty to wchodzi Ale gdy mametke podkrece gwałtownie to Simson się zadusza Dodano po 49 Pomocy bo podpale...
Po pierwsze, podany w książce "Jeżdżę motorowerem Simson" float level jest niewłaściwy, dotyczy gaźników 16N1 i to nie każdego. Zamiast 29 mm powinno być 27 mm w przypadku gaźnika 16N3. Co do regulacji tego gaźnika i układu mieszanki biegu jałowego trzeba mieć wprawę, poza tym nie w każdym Simsonie daje się wyregulować. EDIT po latach. Wymiar 27 mm...
Jak wyjechałeś paliwo do "sucha", to cały brud ze zbiornika poszedł do filtra w kraniku. Spada poziom w komorze pływaka i silnik się dusi z nadmiaru powietrza.
Witam. Mam Charta z gaźnikiem Simson 16N1 i nie wiem jaki ustawić poziom paliwa, ustawiłem tak jak do "simka" suwmiarką i chyba brakuje mu paliwa. bo jadąc muszę zaciągnąć ssanie. Wie ktoś może, na ile ustawić ten pływak?
wiem ale gdy wyregulowalem pochodzi jakies 2 min. normalnie choc i tak niema mocy gdzy ruszam i pozniej slychac jakby dostawal za duzo paliwa no i z tym mam problem koles wyregulowane jest ale co z tego jak i tak zadnej zmiany jedyne co to niegasnie po regulacji choc czasem tak jak ktos ma pomysły pisac Dodano po 2 ja przeczytralem to no i co z tego...
Przekręcasz manetkę do oporu i nie wchodzi na obroty, a czasami nawet gaśnie?, na wolnych odpala? Jeśli tak to dysza główna gaźnika (przy pływaku, najlepiej odkręcić cały trzon kluczem 11, tam też się zbiera osad i zanieczyszczenia)
Sprawdż czy zawór ssania domyka się do końca[może go blokować zagięta linka].Skontrolować stan pływaka i zaworu [pływak może być dziurawy,zawór może nie domykać do końca,albo ma pękniętą sprężynkę]powoduje to zawyżony poziom paliwa i automatycznie wzbogaca mieszankę.
Żeby tak rozkalibrować dysze to musiałby chyba żebrówką szostką czyścić :) normalnie paliwo przelewa. Odkręć górę gaźnika i otwórz kranik, ruszaj góra dół pływakiem i patrz czy paliwo zamyka i otwiera. Jak się leje cały czas to zaworek. Dyszami takiego zużycia nie powinien zrobić, ja zakładałem wszystkie dysze jakie się dały wkręcić i nigdy spalanie...
Jest w deklu miejsce do którego ma sięgać paliwo. Nie ma czegoś takiego. Kiedy w końcu ludzie ruszą mózgownicą i odkryją że w komorze pływakowej znajduje się nadlew blokujący sworzeń pływaka przed wypadnięciem z gniazd w korpusie? Chyba że masz taką komorę pływakową (serwisową): http://www.moto-selmer.de/images/content...
Witam zobacz cy klin na wale nie został sciety i druga sprawa jaka jest swieca? mokra czy sucha jak kopniesz pare razy? byc moze wczesniej miałes dziurawy albo zawieszony plywak i wał jest w benzynie miałem taki przypadek w mz etz 250 i paru simsonach
Na pewno masz coś z gaźnikiem, więc przydałoby się go rozebrać przeczyścić/przedmuchać, złożyć (prawidłowo) i wyregulować. Skoro silnik jest po remoncie to zapewne jest teraz docierany, więc może nie równo pracować. Kolejna rzecz to poziom w komorze pływakowej gdy jest niski to szybko pozbywa się paliwa i nie zostaje ono szybko uzupełniane (czasem to...
chcę mieć, że jak daję ssanie to obroty idą w górę i nie gaśnie Zapomnij. W MZ na ssaniu gaźnik ciągnie samo paliwo, w Simsonie jest mieszane z powietrzem, ale i tak ogromna pojemność komory ssania w pokrywce komory pływakowej sprawia że silnik prędzej się zaleje niż zacznie normalnie pracować na włączonym ssaniu. Musiałbyś zamontować gaźnik Dellorto/Keihin/Mikuni...
Cudów nie ma.... a zaworek pływaka sprawdzony?? , czy po tych 2 sekundach jak zgaśnie i szybko wykręcisz świecę to iskra jest??. Świece jak zaleje benzyna z olejem to wymieniasz na nową , czy jakoś inaczej do życia przywracasz? Kijowo się komuś pomaga jak świecę z fiata 126p wkręca do silnika dwusuwowego, to nie jest świeca do tego typu silnika....nie...
Mam problem z wolnymi obrotami. Spada z obrotów i gaśnie i nie mogę tego ustawić. Jak ustawić wolne obroty ? Jaki ustawić poziom paliwa na "pływaku" (jakie powinny być odległości min-max). Czy w wersji elektronicznej ustawia się zapłon, jeśli tak to jak to się robi ? Zachciało mi się kupić dla syna taki pojazd i teraz mi głowę suszy.
Zwróć uwagę że ustawienie pływaka w instrukcji jest podane na 27-28 mm, ale przy wciśniętym kołku sprężystym . To będzie się zgadzać tylko gdy masz oryginalny DDRowski zaworek iglicowy BVF. Przy obecnych podróbkach wykonanie tego kołka sprężystego jest inne niż w oryginale i ustawianie według tego spowoduje zmianę rzeczywistego poziomu paliwa w gaźniku...
Przyczyn może być kilka. Zatkany wciąż jeden z kanałów w korpusie, niewłaściwie wyregulowany poziom pływaka, pozamieniane dysze (szczególnie jeśli to są podróbki bez jakichkolwiek oznaczeń - koniecznie wymienić na prawidłowo oznaczone dysze), niewłaściwa regulacja lub też jazda bez fabrycznego filtra powietrza. Warto byłoby sprawdzić czy nie ma jakiś...
Tak, tak wymieniajmy od razu gaźniki nawet jeśli dysza się zatka. Podnieś iglice o jeden ząbek i zobacz. Te gaźniki nawet wiekowe jeśli będą w dobrym stanie są lepsze od tych nowych których nie idzie nawet dobrze wyregulować, mówię tu o gaźnikach produkcji no-name bo np. bingi albo amale nie są złe. Oprócz ustawienia iglicy i wyregulowania śrubkami...
Dobrze wiedzieć, że masz bagażnik. Generalnie u mnie zawsze odpalanie na prawidłowo ustawionym 16N3 wygląda tak, że 1-2 suwy (nie kopnięcia) na ssaniu, potem odpalanie bez ssania. Ssanie w tych gaźnikach jest wyregulowane do pracy silnika przy -20°C. Tak to zawsze silnik dostaje za dużo paliwa na włączonym ssaniu. Pewnie nie wiesz czy ssanie działa...
Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być. Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek.
1.Diagnostycznie podlej ok. 0.5 łyżeczki oleju pod świecę, wkręć świecę i powinien odpalić lub zamruczeć oczywiście z efektami z rury wydechowej. Potem na 100% czyszczenie świecy. Jeśli odpali = problem z kompresją, źle założone uszczelniacze na wale, przedmuchy. 2. Świeca - tylko nasza ISKRA.Cyt. "ale posiadam stary model świecy iskra" - wycieczka...
pływak sprawny, zdemontowałem membrany przed kompresorem aby ich nie uszkodzić. Rozumiem ze skupic sie na gazniku tylko i wyłącznie?? Ssanie nie sprawdzone. Wiec jutro jeszcze raz go wyciagne. A te podcisnienie jak działa. Moja edukacja na mechanice skonczyła się na simsonie w latach dziewiećdziesiątych. A tam było wszystko proste jak budowa cepa. Tu...
Gaźnik trzeba porządnie wyregulować! Żadne wykręcanie śrubki (której?) na ponad 1000 st (????). Poszukaj na Elektrodzie. Na pewno było to opisane. Jak będziesz miał wątpliwości to pytaj. Podpowiem, że regulujemy/sprawdzamy: 1. Ustawienie pływaka, a przez to poziomu paliwa. 27 mm. 2. Ustawienie zapinki iglicy - 4 rowek od góry. 3. Ustawienie śruby składu...
Zależy jak mocno go przechylasz. Jeżeli przekroczysz kąt ok 45o, to wylewanie się paliwa jest normalnym zjawiskiem. Komora pływakowa jest odpowietrzana i ciescz wylewa się z neij jak z każdego innego naczynia. Jak masz wątpliwości sprawdź poziom paliwa. Było to wielokrotnie opisywane na forum. Jeżeli gaźnik jest chińską podróbą możesz mieć dużo większe...
Ewidentnie nie doplywa paliwo do komory plywakowej lub przecieka bardzo powoli przez 'krociec doplywowy', na ktory naklada sie wezyk paliwowy...99% osob, ktore mowia, ze : 'czyscily gaznik' - nie udrozniaja tego malego detalu, bo tego prawie 'nie widac' - nikt nie mysli, ze w takiej 'malej rurce' - moze siedziec wrecz 'korek z paprochow i rdzy' - przez...
A czym można sprawdzić czy przerwa jest prawidłowa dodam że nie mam szczelinomierza czy można czymś innym to zrobić? Chciałem jeszcze zapytać jak mógł bym wyprostowac plywak bo trochę jest pogiety a narazie nie mam funduszy na nowy i trochę wytarta jest iglica czy to może być przyczyną tego zalewania?a linka od ssania jest luźna tak jak powinna być...
Witam, niedawno kupiłem MZtke 150 i ponieważ parę lat nie była odpalana to trzeba było wszystko posprawdzać min: Gaźnik wyczyściłem, zapłon ustawiłem i tak samo platynki (zapłon platynowy 12v) pierścienie wymieniłem, bo już przepuszczały i nowa świeca firmy iskra f95. No i dobra odpaliła, jakoś tam się przejechałem, no ale nie ma mocy na 4 biegu, jedynie...
CO do wskaznika paliwa to moze cos na zasadzie jak w czajnikach ?? Rurka przezroczysta i w srodku plywak()moze nawet jakas skala). WIadomo ze ciesz wypelnia naczynia polaczone na tym samym poziomie. Z tym obrotomierzem to tak na predce ciezka sprawa. Ale na ogol w benzyniaku zbierane i zliczane sa impulcy z aparatu zaplonowego w jednostce czasu. Wydaje...
Kanały zaklejone to otwory technologiczne. Wierci się kanał gdzieś we wnętrzu gaźnika a "wyjście na świat" zatyka. Nie ma innej możliwości wykonana "pozakręcanego" kanału w wnętrzu gaźnika. Zmiana składu mieszanki paliwowo-powietrznej następuje w rózny sposób dla różnych otwarć przepustnicy: 1. Prawie zamknięta (lub całkowicie zamknięta jak na "twoim...
gaźnik do : komara motorynki itp jest przekroju fi 12 zakładaj od niemieckich motorowerów obojętnie jaki i będziesz miał jeszcze ssanie, 16n1>> przekraczały emisję spalin i dlatego wypuścili 16n3>>. nie zapomnij założyć przewodu przelewowego do komory pływakowej by pojazd ci się nie zapalił jak wypłynie z komory paliwo na pochyłym zakręcie lub gdy zawór...
Witam, mam Simsona Enduro z cylindrem 60ccm i gaźnikiem 16n1-11, 4 biegowego. Ostatnio zauważyłem coś dziwnego. Jechałem pod górę, jak zawsze go przypilnowałem i szedł na 2 tak jak zwykle aż nagle w połowie góry zaczął słabnąć. Nie żeby coś odcięło tylko łagodnie i musiałem zejść do 1. Nigdy nie było czegoś takiego a w ostatnim czasie parę razy mi się...
pływak kosiarka pływak gaźnik regulacja pływak
naprawa uszkodzonej taśmy skrętce kamery zapchany ekspres
Gdzie kupić potencjometr 50KB-270°? Lokalizacja przekaźnika świec żarowych Volvo C30 2007 2.0 HDI