Witam po małej przerwie, wstyd się przyznać ale zupełnie zapomniałem o tym wątku. Ponieważ żadna regulacja gaźnika nie przynosiła efektów, dałem sobie spokuj:cry:. Uratował mnie znajomy, który wygrzebał gdzieś u siebie gaźniczek do simsonka. Korzystając z okazji zamontowałem go u siebie. Silniczek odżył :D. Jednak nie mam pojęcia co tak naprawde było...
a jak zmiezyc te natezenie po prostu przerwać obwód i wstawić w szereg opornik ajak przekroczy 20mA to podwyższyć rezystancje opornika a lepiej 2 diody w szeregu łączyę z 1 opornikiem i 1 diodą czy robić 2 oddzielne obwody??
Mam problem z simsonem. Po remoncie silnika spalily mi sie zarowki- przyd i tyl jednoczesnie. Jednak włókno z tylu ktore jest odpowiedzialne za swiatlo stopu nie przerwalo sie. Zaczelo mnie to zastanawiac wiec zmierzylem napiecie dochodzace do zarowek. Voltomierz wskazal ~45V W czym tkwi problem? Po wyjsciu z cewek nie ma zadnego zwarcia. Jakie sa mozliwe...
Teraz po całym grzebaniu i tysiącu porad to pewno i mechanik w warsztacie miałby kłopot... Daniello podejdz do tematu na spokojnie - ustal ciśnienie w cylindrze - w każdym warsztacie za browarek sprawdzą. Możemy gdybać do woli a okaże się że pierścionek pękł i w wydechu siedzi... Później zapłon - daj te 1,5, może 2 mm przed GMP oczywiście najpierw przerwa....
To spróbuj kolego przejechac Simsonem 1800 km w lipcowy upał bez przerwy z maksymalną jego prędkościa mając załadowane bagaże po obu jego stronach i robiąc odpoczynki tylko dla zatankowania. wtedy przekonasz się jaka mieszanka jest najlepsza na autostradę. Pozdrawiam. Dodano po 2 Jednak postanowiłem koledze obszerniej dopisać kilka danych. Otóż kolega...
Witam. Mam problem odnośnie mojego Simsonka s51 na gaźniku 16n1-11 zapłon platynki. A mianowicie dzisiaj jechałem i w delikatnie przerwał myślałem że jakiś paproch zaleciał więc to olałem bo jechał normalnie ale problem powrócił i zaczął przerywać aż zgasł. Próbowałem odpalić ale zaczął strzelać w wydech. Po x kopie odpalił ale nie chciał się wkręcić...
Co do odpowiedzi Patrycjusza. Można i tak spróbować ale nie wiem czy jest sens. Podczas gdy zapłon jest wyłączony obwód zapłonowy jest tak jakby zwarty do masy. Włączając zapłon następuje jego przerwanie. Jeżeli zrobie to po obejściu stacyjki (odłącze jeden z przewodów na listwie zaciskowej-zacisk 2) objawy nie ustępują.[/u]
Jedynym wytłumaczeniem dla mnie jest to ze cewki zapłonowe masz od platynowca (albo jak wyzej kol. pisał nie ma łacznosci kabel z cewka,np. lut nie trzyma kabel po drodze przerwany,musi ta cewka dac ok 100v(prosze o zrozumienie wartosc podaje na strzał w dłon)pozdrawiam wszystkich czesc Tak.... bite 5 lat żeby nie skłamać a pewnie więcej jeżdżę nim...
A przerwę na platynkach ustawiłeś bo też tak miałem i była winna przerwa. Polecił bym ci wymienić platynki to koszt zaledwie paru groszy a mogą być wyrobione.
Ja myślę ,że zapłon powinien być jakieś 1,5mm przed GMP, ja dla cylindra 60cm3 mam jakieś 1,6mm. Sprawdź przerwę na platynkach powinno być 0,40mm i na świecy też jakoś 0,40mm. Sprawdź czy wogóle masz dobrą świecę zapłonową. Wykręć i oprzyj i masę(silnik) i kopnij. Będziesz widział czy na elektrodach świecy przeskakuje iskra. Jeżeli jest słaba lub przerywa...
Ustawiałeś na nowo zapłon? Jeśli założyłeś nową świecę, to zmniejsz na niej przerwę do 0,4mm. A jak nie to musisz się pochwalić jaki masz model gaźnika i wyregulować w nim skład mieszanki.
Zapłon sprawdź . Może trochę konkretniej? Jesteś pewien, że iskra znika po nagrzaniu, a nie są to problemy z paliwem? Jak zgaśnie na ciepłym, to spróbuj wstrzyknąć trochę paliwa do gaźnika i sprawdzić, czy odpali. Jeśli faktycznie nie ma iskry, to sprawdź, czy cewka nie jest gorąca. Może po nagrzaniu ujawnia się w niej jakaś przerwa. Do sprawdzenia...
Witam! Posiadam Simsona sr 50 od 3 lat. Rok temu robiłem malowanie. Przy okazji rozebrałem silnik by zobaczyć czy wszystko jest ok. Gdy go poskładałem nie chciał wchodzić na max obroty. Ustawiłem zapłon itd. Kupiłem nowy gaźnik, cewkę zapłonową( tą w iskrowniku) świecę, kondensator, platynki. Ma moc tylko robi przerwę na średnich obrotach a na wysokich...
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Tłumik jest dobry... bo jest nowy.... kolanko od tłumika też... Dodano po 2 Słuchajcie, a czy może być np. uszkodzony MODUŁ mimo tego, że daje iskrę?? Bo skoro nie gaźnik i nie cewki, bo wszystkie mierzyłem to chyba wychodzi na to, że z modułem jest coś nie tak:(( Jedynie nie jestem pewny za cewkę wysokiego napięcia... Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję!...
Naciagnalem lancuch i prawie nie dzwoni na wiekszej przerwie na swiecy.Na przerwie jaka powinna byc dzwoni :/
Jeśli chodzi o zapłon to styki mają mieć przerwę 0,4 i wyprzedzenie 1,8. Jeśli masz dostęp do lampy stroboskopowej to możesz z niej skorzystać, ale jest trochę komplikacji. Ale wystarczy że ustawisz przerwę szczelinomierzem a później suwmiarką ustawiasz gmp. dokładnie to wygląda tak że do górnego miejsca dodajesz 1,8 i naklejasz na kole magnesowym i...
Witam zanim zaczniemy walczyć z tymi regulatorami to proszę ,żeby kolega dokładnie opisał problem.W simsonach jest tak, że aby łdowanie w ogóle wystąpiło, napięcie w instalacji musi wynosić minimum 9V przy inst.12V. jeśli takiego napięcia nie ma to tyrystor zamontowany w układzie instalacji nie będzie działał i nie puści prądu ładowania. Jednym słowem...
Anndy - zajebista rada!!! Ma działać i tyle. Ale żeby działał, to musi być dobrze ustawiony. NIko85 - a co ma wspólnego szlif z ustawieniem zapłonu, a szczególnie przerwy na przerywaczu? Ustawiasz tak, jak zaleca katalog. A cały temat o simsonach masz tu: Poza tym używaj wyszukiwarki!!!
Dzięki za schematy, popatrzyłem i porównałem najbardziej zbliżony jest jednak taki, który znalazłem gdzieś w internecie mianowicie oznaczony jako SR 50/1 b ( z jedną żarówką z tyłu- pozycyjne i stop w jednej) co prawda zbliżony jest jeszcze również SR50/1c jednak posiada on element sterujący układem zapłonowym- czyli odpada bo ten mój tego nie ma. Tutaj...
na początek usta odpowiednią przerwę naświecy bo nowa świeca ma ok 0,8 a simson ładnie chodzi na przerwie 0,4mm
witam muj simson niechce wchodzić na obroty, jak wiecej przygazuje to go muli i strasznie przerywa jak jade co to może być niewiecie. Dodano po 2 przerywa mi simson co to może być. Przyczyną mogą być 3 rzeczy, elektryka czyli, albo iskra na świecy jest do bani (sprawdź czy tańczy, jesli tak to zmień świece, jeśli jest biała to wina kondensatora, wymień...
A nie lepiej dać szeregowo mosfeta P (źródło do plusa mostka, dren do plusa akumulatora) a bramka była by sterowana komparatorem który by pilnował napięcia na akumulatorze, jesli jest ok to na bramce był by stan niski powodując stałe przewodzenie tranzystora(mały spadek napięcia na nim) i jeśli by przekroczyło np 14,5V podał by stan wysoki na bramkę...
przede wszystkim przejrzyj zapłon - najważniejsze - czy magneto nie jest pokrzywione, czy nie ma luzu na ośce - jeśli tak - wymieniaj, płać itp. sprawdź zapłon (przerwa 0,2 mm na platynkach) a najważniejsze - sprawdź gaźnik!!!! - przeczyść koniecznie, wyreguluj (wkręcasz śrubę od mieszanki na full po czym odkręasz o 2 obroty, odpalasz i kręcisz tak...
nawet gdybyś miał w jakimś tam stopniu "skręcony" wał co jest w tym sprzęcie nie możliwe to w danym położeniu magneta i tak miałbyś przerwę na przerywaczu, klin jakby ścięło także owa przerwa była by lecz iskrę miałbyś w nie odpowiednim momencie, jeśli za każdym razem masz przerywacz zwarty na stykach to albo za słabo dokręcasz śrubę mocującą przerywacz...
No nad tą mieszanką też się zastanawiałem. Moim zdaniem jeden błąd może być w postaci oleju, ale dlaczego ? Leje olej półsyntetyczny z orlenu w ilości 1:50 , simson za każdym razem po nim mocno kopci, teraz wlałem go trochę więcej bo silnik jest po szlifie i wymianie tłoka to za mną zostaje biały dym. Świeca - bardzo możliwe. Mam oryginalną aka Electric,...
To było tak , jakiś czas temu ustawiłem pływak , tak na oko i chodził lepiej , lepiej odpalał i lepiej sie zbierał , tak od jakiegos czasu wsiadłem się przejechać i zaczął mi przerywać , myslałem że to wina świecy lub nagaru w tłumiku , wszystko wyczysciłem i dalej to samo , zapłon myślę że ustawiony dobrze ale to jutro sprawdzę bo dzisiaj nie mam czasu...
Witam, mam problem z Simsonem S50 platynowiec 12V, którego dostałem do naprawy. Objawia się to tym, że odpala, pracuje ładnie ale gaśnie po przejechaniu 100-200m i nie ma możliwości aby go odpalić na kopa czy "pych". Kompresja na zimnym silniku wynosi 8.5 bar przy otwartej manetce gazu. Generalnie gdy go dostałem to w ogóle nie dało się go uruchomić,...
Mam problem simson sr50 jak jest zimny to pali idealnie po rozgrzaniu gdy sie zatrzymuje to gaśnie i nie odpala dopiero na popych ustawiałem już przerwę i zapłon chyba ze 20 razy świeca jest pomarańczowa. Niewiem co się dzieje proszę pomóżcie
No tak ale zapomniałeś sprawdzić czy do cewki wysokiego napięcia (nazwałeś ją butelkową) dochodzi napięcie. Oczywiście możesz to sprawdzić podłączając pod stosowny zacisk śrubowy cewki miernik czy żarówkę 6V i naciskając rozrusznik nożny. W tym typie zapłonu w Simsonie cewka WN jest zasilana z cewki, którą masz pod kołem magnesowym. Poza tym po wymianie...
Golf 90 ma rację. Dwusuwa smarowanego mieszankowo nie należy docierać przy hamowaniu silnikiem. Siły tarcia duże, smarowanie żadne. Ja dwusuwy chłodzone powietrzem (simson, mz etz) docierałem tak: - montaż zespołu tłok-cylinder dość obficie na olej - mieszanka 1:30 - po pierwszym odpaleniu i lekkim nagrzaniu na postoju krótkie przejazdy (kilkaset m)...
Ustaw dobrze zapłon, w moim byłym Simsonie wystarczył ząbek i palił ciepły czy zimny. Przerwa na platynach 0.4mm, wyprzedzenie zapłonu 1,8 mm przed GMP. Jak ustawisz zapłon to wyreguluj gaźnik i musi śmigać cacy.
Długość iskry na zimnym silniku wynosi ok. 3,5 mm(mierzone na gołym przewodzie WN opartym o głowicę.)( wynik może być błędny bo gdy rozebrałem później silnik przerwa na przerywaczu wynosiła 0,45-0,5 mm, wczoraj musiałem źle wyregulować) na ciepłym silniku jeszcze nie sprawdzałem. Tłoczek ssania jest ok. Tak mam jeszcze oryginalny filtr Made in DDR,...
witam mam nietypowy problem. w silniku simsona s51 gdy go kupiłem zauwarzyłem za mam nowy zapłon i koło magnwsowe w simsonie mam zaplon 12v platynowy przerawa ustawiona na 0,4 mm silnik gasnie a puzniej ciezko go odpalic zauwarzyłem ze mam dwie przerwy na przerywaczu jedna przed górnym matrwym punktem (ta wlasciwa) a druga pojawia sie gdzies gdy tlok...
Witam po przerwie. Temat dziwnego schematu instalacji w simsonie zakończony ze względu na brak zdrowia i czasu. Dziękuję serdecznie za porady i pozdrawiam wszystkich.
Nie za mała ta przerwa? jak dawałeś jeszcze silikon to trzeba było dać cienką warstwę. Co do świecy, większa przerwa, dwa-daj mu trochę więcej powietrza na gaźniku. Co do cewki, najlepiej by było gdybyś pożyczył od kogoś używaną bo jeśli to nie to to szkoda kupować chociaż mi się wydaje że to jej sprawka, no i sprawdź tę rezystancję impulsatora.
Prawidłowa przerwa na świecy w wszystkich modelach motorowerów SIMSON wynosi 0,4mm a przerwa 0,6 dotyczy wszystkich modeli motocykli MZ. Kupując oryginalną świecę ISOLATOR ZM-260 do SIMSONA trzeba przerwę samemu zmniejszyć, ponieważ najczęściej wszystkie świece które są na rynku, zamawiane są u producenta jako świece do motocykli MZ i dlatego przerwę...
Sprawdził bym kolanko wydechowe czy nie jest zapchane, jaka jest kompresja i jak wygląda iskra. Jak wszystko będzie w porządku to potem regulacja zapłonu, przerwy na świecy i czyszczenie/regulacja gaźnika. To i tak zawsze trzeba mieć ogarnięte. Edit: Właśnie się zorientowałem że pisałeś już wcześniej. Ogarnąłeś ten cieknący olej, dymienie, strzelanie...
Witaj! Za mało podałeś informacji o swoim motorku,żeby dokładnie Ci pomóc. Szukanie iskry w Simsonie to trzeba zacząć od sprawdzenia napięcia na akumulatorze.2 sprawdzenie przerywacza/dobroć styków -trzeba styki oczyścić i ustawić przerwę 0,4mm/3 sprawdzić kondesator. 4wykręcić świecę kręcąc kołem zamachowym w kierunku pracy i przed górnym punktem około...
Witam serdecznie, posiadam Simsona S50 1989 r. z instalacją elektryczną 6V. Ostatnio zauważyłem, że nie mam światła z przodu i z tyłu. Światło STOP działa. Sprawdzałem żarówkę z tyłu są sprawne, podmieniałem z żarówką STOP. Nie wiem czy problem ze stacyjką, z przerwanym obwodem czy uszkodzona jest cewka świetlna? Od czego mogę zacząć diagnozę? Mam pytanie,...
Mam problem z moim simkiem. Chodzi o to ze jak włożę jedynkę i ruszam i dam mu cały gaz to zrobi tak jakby nie miał paliwa czyli przerwie. Nie ma jednakowych obrotów przy ruszaniu tylko jak mu przygazuje z jedynki na starcie to jak ma już wysokie obroty to przerwie. tak jakby paliwa nie miał ale to trwa chwilkę. Potem jest dobrze, jedzie nie siepie...
Na świecy ustaw mniejszą przerwę. Powinno pomóc.
A klin nie oberwany na wale?. Przerwa ustawiona na platynkach?
Chodziło mi że jest ustawiona przerwa. A po kopnieciu sprawdzam miernikiem i praktycznie nie ma prądu w kablu. Poprobuje jeszcze i będę pisał.
Witam serdecznie, Problem dotyczy mojego simka,głowie chodzi o niemożliwość odpalenia silnika.Starałem się poszukać wszystkiego co mogłoby mi pomoc.Zapłon ustawiony z wyprzedzeniem 1.8 (60ccm),przerwa na platynkach i świecy ustawiona ze szczelinomierza 0.4.Sytuacja jest o tyle dziwna,że poskładałem go i chciałem odpalić na "czystym" silniku czyli paliwo...
Witaj! Sprawdź czy na cewce jest napięcie z jednej strony styku przychodzi napięcie a z drugiej połączone do przerywacza i kondesatora /to możesz sprawdzić żaróweczką po przekręceniu kluczyka/ Jeśli będzie świecić żaróweczka to znaczy,że napięcie dochodzi. Następnie oczyść styki przerywacza i kowadełka.Ustaw przerwę/0,3-0,4mm - może być blaszka od baterii...
Z tego co kojarzę simson ma osobno cewki na światła a akumulator, kierunkowskazy,sygnał dźwiękowy. Będzie działał najtańszy najprostszy 1,2. Z osobnym sensem nie ma potrzeby bo jest ryzyko kiedy się wypnie lub przerwie pójdzie maksymalne napięcie na aku. Bardziej już bym 3 albo ten ostatni co pokazałeś był włożył tylko ten ori mostek musisz pominąć...
Przerwa na przerywaczu ustawiona? Jest taka szkoła, która mówi, że przerwa ma być minimalna - efekt to trochę mocniejsza iskra i mnóstwo zakłóceń. Iskra jest biało niebieska i silna, czy czerwona/pomarańczowa? Przerywacz nie ma luzów?
Witam! Kiedyś miałem simsona i podobny problem i usterka była bardzo prosta otóż była za mała przerwa na przerywaczu . Ciężko palił , a jak po odpaleniu włączyło się światła to spadały obroty i gas.
Witam, Dziś wymieniałem cały napęd w Simsonie SR 50 88r 6V platynki, odpaliłem go normalnie po nocy na 1 z ssaniem żeby sprawdzić czy wszystko jest okey i czy łańcuch nigdzie nie zawadza (dekiel był zdjęty). Po złożeniu wszystkiego w całość wymieniłem ELBĘ bo moja była zła bo nie działały kierunki. Potem była próba odpalenia i nie odpalił podpiąłem...
Witam, dziś zrobiłem simsonem około 30-40km, aż nagle zaczął przerywać i zgasł, pierwsze co wymieniłem kondensator, ale to nie pomogło bo nadal nie pali, iskra dochodzi do cewki butelkowej, ale z niej nie wychodzi, cewka wn oraz platynki (przerywacz) maja około 3 tygodnie, sprawdzałem dwie cewki butelkowe i na żadnej nie ma iskry, a w simsonie kolegi...
W 1 kolejnosci w simsonie z takimi problemami: filtr powietrza misi stawiać opór bo na luźnym przelocie nie pojezdzisz. przerwa na świecy na 0,15(nie wnikaj ,tak zrób) regulacja powietrza wkręcona na maxa
Witam od dłuższego czasu mam problem z simsonem s51 enduro platynkowiec jak tylko go kupiłem był bardzo słaby w porównaniu z innymi simsonami wymieniłem gaźnik i jako tako jechał ale nadal to nie było to zrobiłem remont silnika nowy wał łożyska tłok pierścienie cylinder został ten co był mza bo był w dobrym stanie kompresje ma gaznik ustawiony dobrze...
Zaizolowalem 2 kable które wychodzą od kondensatora bo izolacja była przerwana i zwierały do budowy przez to Simson skuter nie wchodził na obroty
Witam założyłem do Simsona s 51 trzybiegowy nowy iskrownik ustawiłem przerwę na przerywaczy ustawiłem górny martwy punkt i nie pali iskra jest na fajce a po włożeniu świecy nie ma nie wiem co jest grane Dodano po 3 Zaznaczam to nie jest elektronik
Witam sprobuj wymienic swiece,na nowa,moze jest za duza przerwa w tej twojej i zuzyta,tylko pamietaj dokrecaj z wyczuciem zeby nie przekrecic gwintu.Powodzenia.
Witam dyskutujących po długiej przerwie. Na jednym ze schematów kolegi thomas__1 jest błąd. Układ scalony oznaczony jako QTC 4N35 9808k jest transoptorem, a powinien być TAA761. Najwidoczniej ktoś, kto rysował ten schemat zrobił go zna podstawie uszkodzonej ELBY, do której wlutował transoptor sugerując się tym, że coś co wygląda jak 6-cio nóżkowy układ...
kondensator służy do tego aby właśnie nie iskrzyło na przerywaczu ograniczając iskrzenie chroni on styki przed utlenianiem, zapewnia on także wzrost napięcia indukowanego w chwili rozwarcia styków a simsony z instalacją 6V faktyczni mają cewkę WN 12V jeżeli masz inną cewkę WN niekoniecznie od simsona aby na 12V to zamień i zobacz czy jest iskra przerwa...
Jak powinien być poprawnie ustawiony zapłon w simsonie sr50 z przerywaczem, jaka powinna być przerwa na przerywaczu
" zgina mi sie cypelek" Panowie troche więcej chociaż pozornie fachowego języka! Jesli chodzi o świece do simsona to oczywiście z krótkim gwintem!! Jeśli chcesz użyć samochodowej trzeba dołożyć podkładek( ale nie polecam tego rozwiązania - chyba ze nie ma wyjśćia). Jeśli chodzi o producentów to: NGK, Beru, Isolator ostatnio do swojego kupiłem SENID...
mi tak robił kiedy miałem zbyt małą przerwę na przerywaczu:/ ale w tym przypadku to mało prawdopodobne a sprawdzałeś czy ma dobra kompresję??? a kiedy stoi to wchodzi dobrze na obroty??? czy też mozolnie???
pali z pierwszego kopnięcia na rozgrzanym silniku a na zimnym za 2/3 kopnięciem :D na przerywaczu przerwa jest wyśmienita ustawiona tak jak książka pisze na świecy jest bardzo ładna iskra po jakim czasie spadną te obroty????
To była drobna pomyłka, sory .Przerwa była nie 0,05 tylko 0,5 mm. Na dzień dzisiejszy iskry juz nie ma.Natomiast trochę się temu przyjżałem i bardzo dziwne wydaje się to palenie żarówek,ponieważ wydaje się że instalki tzw.przerywaczowe nie mają nap.12V tylko elektroniki.Poza tym sprawdziłem w schemacie że do tego modelu instalacji przychodzi aparat...
masz moze uszkodzoną prądnice, mostek gretza bądz regulator napięcia. musiosz posprawdzac przewody czy nie mają przerwy.
mam jeszcze jedno pytanie. mianowicie co zrobić bo nie moge dobrze wyregulować silnika- albo nie łapie pełnych obrotów a na wolnych chodzi jak zegarek. a jak zmniejszę troszke przerwę na świecy to na wolnych gaśnie ale za to wkęca się na bardzo wysokie obroty. co robic???
mam problem z silnikiem wogole nie pali iskra jest na swiecy zaplon ustawiony idealnie przerwa zreszta tez ale silnik wogole nie pali prosze o pomoc!!!! z gory dzieki pozdro
Sprawdź ustawienie zapłonu. Objawy wskazują na to, że masz zbyt późno występującą iskrę. Ustaw zapłon na 1,8mm przed GMP i przerwę na platynkach na 0,4mm jeżeli masz zapłon z przerywaczem mechanicznym
Domyślam się że masz taką płytkę co na zdjęciu. Połącz nóżki (czarna linia), oraz czerwone krzyżyki przerwij :D Napisz jak działa Pozdrawiam :D
Podłącz jeszcze przy cewce WN żarówkę 12V do wejść oznaczonych 15 i 1 i powinna co jakiś czas przerywać Żarówka ma za dużą bezwładność żeby było to widoczne. Wystarczy że się zajarzy. Wtedy problem będzie dotyczył przerwy na stykach przerywacza
przyczyna takich objawów tkwi w nieprawidłowym odstępie elektrod świecy zapłonowej - nie pamiętam teraz dokładnie czy taki efekt występuje z powodu zbyt małej przerwy czy zbyt dużej, w każdym razie silnik się przegrzewa i występują takie objawy - ustawić poprawny odstęp (wg instrukcji) oraz sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu i będzie po...
Witam od pewnego czasu simson zaczął mi przebijać świece tak z 5 poszło po przejechaniu 20 kilometrów, aż pewnego dnia odpaliłem simsona przejechałem 300 metrów i simson zaczął gasnąc tak że bez gazu jechał dojechałem do domu wkurzyłem się przeczyściłem gaźnik kupiłem platynki(były spalone) świece i kondensator(był uszkodzony prze niego paliło świece)...
Simson to nie pożeracz szos dlatego przy kulturalnej jeździe przynajmniej z obowiązującymi przepisami dotyczącymi motorowerów, niezbyt ostrym zrywom i bezsensownemu gazowaniu można spokojnie zejść ze spalaniem poniżej 2 litrów. Moje najlepsze osiągnięcie to 1,45l/100km i to bez ściemy.Faktem jest, że czterosuwy mają przewagę, dlatego należy zadbać o...
No jak wał w GMP to pokręcam magnetem i patrze czy jest przerwa i ustawiam poprzez podkręcanie śrubki.
Koledzy przerabiałem ten temat kilka razy (remontowałem kiedyś te sprzęty zarobkowo) powodem jest za duża przerwa elektrody świecy zapłonowej z tego co dobrze pamiętam to 0,7mm będzie ok szczególnie świece bosch które mają duże przerwy Pozdrawiam!
Bzdura. Taka świeca daje również jedną iskrę, zależną od przerwy, jakości świecy, wartości cieplnej oraz jej przebiegu. Teoretycznie ten przebieg ma wydłużony, ale bardziej jest to chwyt handlowy.
Na początek ustaw przerw na przerywaczu na 0,4 potem wyreguluj gaźnik, jaki masz model gaźnika?
A przerywacz zapłonu? Odbija? Jest przerwa 0.4mm?
A czy przerwa na przerywaczu nie jest zbyt mała?
Wymień kondensator i przerywacz.Kup nową świece a nie patrz na tych oryginalnych bo nie wiadomo czy one są sprawne. Jaką masz przerwę między elektrodami?
Z tego co piszesz przyczyna musi być typowo mechaniczna. Wkręcenie świecy powoduje, że ciśnienie w znacznym stopniu oddziaływuje na tłok a co za tym idzie na wał korbowy (jest "uciskany"). Być może przy dużym luzie na łożyskach wału korbowego i małej przerwie na przerywaczu nie następuje rozwarcie styków przerywacza a co za tym idzie brak iskry.
W przerwaczu do poprawnej i niezawodnej pracy potrzebne są następujące zabiegi: ustawienie poprawnej przerwy pomiędzy stykami-ok.0,30mm(niezbędny szczelinomierz listkowy),właściwe smarowanie na krzywce-ok.3krople oleju silnikowego na filc,i co najważniejsze sprawny kondesator. W Twoim przypadku stawiam na niesprawny kondensator,czego objawem jest iskrzenie...
Nie bardzo rozumiem, że przy zwartych stykach iskra jest a po rozwarciu na 0,1 mm jej nie ma. Jak to sprawdzasz, bo przecież magneto musi się obracać? W każdym razie musisz ustawić przerwę między stykami na 0,4 mm: obróć magneto tak, aby styki były maksymalnie rozwarte i szczelinomierzem zmierz przerwę. Jeśli będzie nieprawidłowa, to odkręć śrubkę dociskającą...
Witam wszystkich. Mam maly problem z moim simsonem poniewaz jak jest zimny to jezdzi idealnie i pali od "nogi'' a gdy sie zagrzeje to na calym gazie zamiast utrzymywac rowna predkosc to zwalnia i zaczynaja strasznie dzwonic pierscionki . Jesli chodzi o zaplon to jest dobry i przerwa tez. I to jest dla mnie w tym najdziwniejsze:cry: Z góry dzieki za...
Spróbuj wymienić świecę na inną, i zmniejsz jej przerwę... a jak nie to zobacz czy się odezwie z kopa, jak mu dasz trochę paliwa go gardziela...
1. Prawdopodobnie źle założyłeś sprężyne, bez ściągnięcia lewej obudowy chyba się nie obejdzie, przy okazji zobaczysz co jest ze sprzęglem... 2. Spróbuj zmniejszyć przerwę pomiędzy elektrodami na świecy. 3. A co do zużycia paliwa, to może nie domykać Ci się ssanie, odkręć tłoczek ssania i zobacz w jakim stanie jest gumeczka na tloczku, i obetnij trochę...
Jeśli masz prawidłowo wyregulowany gaźnik, to sprawdź na której pozycji masz ustawioną iglicę, i czy ssanie się domyka, no i jak kolega wyżej napisał poziom pływaka, zmniejsz przerwę na świecy (oryginalnie jest 0,7mm a powinno być 0,4mm) i jak to nie pomoże, można pobawić się zapłonem, ale odkręcić prawy dekiel i sprawdzić, czy się nie przestawił, to...
Pierwsze to sprawdź połączenia masy. Jak niema masy silnika to dorób kabel od wkrętu pokrywy sprzęgła przy kopniku do punktu masy ramy. Spróbuj coś takiego. Odepnij wiązkę kabli silnika a w zasadzie chodzi o kabel brązowy (taki był oryginalny kolor). Przyłóż złączkę kabla na odległość ok 1 mm do obudowy silnika. Obracając ręką koło magnesowe tam i z...
W Simsonie procedura jest inna. Podstawę iskrownika ustawia się na znaki a punkt zapłonu zmieniając przerwę. bmarek14 Sprawdź simmering pod magnetem, a najlepiej wymień na nowy. Ma być twardy. Spróbuj dołączyć kondensator 220nF/400V do wyprowadzenia 2 stacyjki kabel brązowy.
a przepustnicę z iglicą masz dobrze złożoną? to dziwne, że dostaje wysokich obrotów, przy zamkniętej przepustnicy, może ssie lewe powietrze, wtedy też za bardzo by nie chciał chodzić, a wiesz jaki masz typ zapłonu, z przerywaczem czy bez? spróbuj jeszcze ustawić zapłon, i przerwę na świecy na 0,4mm
żeby tak wstępnie się ułożyło wszystko to przynajmniej kilkaset tak min. 500-600km póki co nie wolno przemęczać silnika.Czyli unikaj w ogóle większych wzniesień nie przesadzaj z prędkością.Jednak nie tocz się ledwo co, bo zamulisz silnik ! Trzeba po prostu jeździć tak na pół gwizdka i robić częste przerwy na ostygnięcie.
Jaką ustawiasz przerwę na świecy?
Przerwa na platynkach ma być ustawiona na 0.4mm w momencie otwarcia platyn czyli przed 1.8mm przed GMP (50ccm) W jaki sposób "w momencie otwarcia platyn" pojawi się na stykach od razu odstęp 0,4mm? Odstęp na stykach 0,4mm nie ustawia się ani w GMP ani innym ściśle określonym, tylko ma to być maksymalne rozwarcie styków. Ustawia się to poprzez obrót...
Źle zrobiłeś. Nie odcina się zapłonu przez masowanie lub przerwanie sygnału z impulsatora. W niektórych układach grozi to "przeładowaniem " głównego kondensatora ponad jego napięcie dopuszczalne. Lepiej zwierać cewkę ładującą (czerwony kabel z prądnicy) przez diodę do masy. Żaden przekaźnik nie jest potrzebny! Czy masz doprowadzoną pewną masę do cewko-modułu?...
Tak, tak. A co powiesz na średnioenergetyczny plazmowy zapalacz mieszanki uwarstwionej w piątym wymiarze silnika Honky? Jak on wpisuje się w temat? robokop. Proponuję przeprowadzić powyższe porównanie dla WSK. BANANvanDYK oczywiście ma rację. Nawet wartości szczeliny powietrznej zgadzają się z serwisówką Simsona. To jedyny praktyczny, a przy tym banalnie...
Biało-czerwony 59b idzie od razu na STOP (u mnie tylko STOP z tego szedł a na Twoim schemacie po załączeniu stacyjki idzie też na tylne światło). Może masz zwarcie na lampie STOP. Jęśli po wypięciu z listwy 59b nie ma napięcia względem masy to walnięta jest cewka lub przerwany kabel. A co jest z 59a czerw-żóltym - ładowanie? To jest odczep z tej samej...
A czym można sprawdzić czy przerwa jest prawidłowa dodam że nie mam szczelinomierza czy można czymś innym to zrobić? Chciałem jeszcze zapytać jak mógł bym wyprostowac plywak bo trochę jest pogiety a narazie nie mam funduszy na nowy i trochę wytarta jest iglica czy to może być przyczyną tego zalewania?a linka od ssania jest luźna tak jak powinna być...
Witam może Ci tłok puchnie sprawdź przerwę na świecy na platynach tak jak kolega wyżej mówił cewkę zobacz lub kable na iskrowniku. :) Pozdrawiam. PS wstaw fote świecy :)
Witam po krótkiej przerwie.Wreszcie ruszyłem do przodu z tym simsonkiem.Nie mogłem przeżyć tego że dwie elby wykończyłem i rozebrałem jedną z nich i co się okazało.Jest w środku mały potencjometr regulowany ręcznie i po jego regulacjach znalazło się ładowanie na akumulatorze.Trochę ciężko go ustawić aby ładował ok 14 V.Albo ładuję ok 15-16V alko wcale(na...
Jak masz blisko do Szprotawy to zrobię w nim wszystko co jest nie tak na poczekaniu i bardzo tanio. Teraz sprawa pomocy; po pierwsze podaj model gaźnika łącznie z cyfrą po myślniku, trzeba sprawdzić w gaźniku zgodność jego elementów według tabeli,tzn czy wszystkie dysze są od tego modelu gaźnika, iglica także. Później czyszczenie a następnie regulacja....
Sam sobie odpowiedziałeś kolego. Musisz ustawić odpowiednie wyprzedzenie zapłonu. W zależności jakiej firmy masz cylek bo np dla 60ccm wynosiło ono 1.5 a dla 60ccm ale ALMOTu to już 1.6. Poszukaj w googlach jakie jest odpowiednie wyprzedzenie zapłonu i wtedy ustawiaj. Pamiętaj też o przerwie na świecy, która przy ustawianiu zapłonu powinna wynosić 0.4.