A jaka przerwa między cewką, a magnetem?
Pojawił się prąd na cewce butelkowej A jak ten prąd stwierdzasz? Drugi zacisk cewki butelkowej jest dobrze umasiony? Cewka nowa, przewód dobry to chyba fajka została. Da się tą fajkę jakoś spradzić. Przykładamy kablem z cewki do głowicy i też żadna iskra nie pada To właśnie sprawdziłeś fajkę (metodą jej wyeliminowania). Jaki odstęp iskrowy zachowujesz?...
Gaźnik używany rozumiem? Poziom paliwa w komorze. Jaki typ gaźnika? Jaką przerwa na stykach i świecy? Jak ustawiłeś zapłon? Dodano po 1 Zatkany tłumik.
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
Witam was panowie... Czasami sprowadzaćie poziom dyskusji ponizej... najnizej jak sie da. Niko85 - z moich doświadczeń wynika, że ksiązkowe ustawienia sprawdzają sie najlepiej. Silnik pracuje poprostu optymalnie. Wyprzedzenie zapłonu - 1,8 mm przed górnym zwrotnym połozeniem tłoka to około 20stopni obrotu wału w przeciwnym kierunku... :) Przerwa na...
Jak powinien być poprawnie ustawiony zapłon w simsonie sr50 z przerywaczem, jaka powinna być przerwa na przerywaczu
przerwe na świecy sprawdź jeśli jest ok spróbuj wymienić świece Dodano po 2 przerwa jak coś na 0,4
Prawidłowa przerwa na świecy w wszystkich modelach motorowerów SIMSON wynosi 0,4mm a przerwa 0,6 dotyczy wszystkich modeli motocykli MZ. Kupując oryginalną świecę ISOLATOR ZM-260 do SIMSONA trzeba przerwę samemu zmniejszyć, ponieważ najczęściej wszystkie świece które są na rynku, zamawiane są u producenta jako świece do motocykli MZ i dlatego przerwę...
Chlopaki jaka powinna byc przerwa na swiecy?????
A klin nie oberwany na wale?. Przerwa ustawiona na platynkach?
Miesiąc temu było ale tera najwyraźniej nie jest skoro nie zapala na gorącym silniku. Najbardziej prawdopodobna przyczyna to zbyt mała przerwa platyn.
Koledzy przerabiałem ten temat kilka razy (remontowałem kiedyś te sprzęty zarobkowo) powodem jest za duża przerwa elektrody świecy zapłonowej z tego co dobrze pamiętam to 0,7mm będzie ok szczególnie świece bosch które mają duże przerwy Pozdrawiam!
Jaka przerwa na przerywaczu? Jaki kolor ma iskra generowana przez świecę? Kompresja jest ok?
W 1 kolejnosci w simsonie z takimi problemami: filtr powietrza misi stawiać opór bo na luźnym przelocie nie pojezdzisz. przerwa na świecy na 0,15(nie wnikaj ,tak zrób) regulacja powietrza wkręcona na maxa
A przerywacz zapłonu? Odbija? Jest przerwa 0.4mm?
mam problem z silnikiem wogole nie pali iskra jest na swiecy zaplon ustawiony idealnie przerwa zreszta tez ale silnik wogole nie pali prosze o pomoc!!!! z gory dzieki pozdro
Witam! Kiedyś miałem simsona i podobny problem i usterka była bardzo prosta otóż była za mała przerwa na przerywaczu . Ciężko palił , a jak po odpaleniu włączyło się światła to spadały obroty i gas.
Przerwa na platynkach ma być ustawiona na 0.4mm w momencie otwarcia platyn czyli przed 1.8mm przed GMP (50ccm), lecz w 70% simsonach które robiłem przerwę musiałem ustawić mniejszą. Świece najlepiej ustawić na wyczucie, czyli jak najlepiej będzie chodzić.
Witam :P Mam taki problem że co ustawie zapłon i platynki, trochę pojeżdżę to mi ginie przerwa na platynkach. I mam ustawione już wszystko na maksa nie mogę przesunąć bardziej zapłonu żeby mi się platyny otwierały na garbiku magneta. I mam pytanie czy to może być przyczyna skręcania się wału ???
Sprawdź cewkę zasilającą układu zapłonowego, może robi się przerwa po nagrzaniu i podmień na próbę cewkę butelkową.
Przerwa na przerywaczu ustawiona? Jest taka szkoła, która mówi, że przerwa ma być minimalna - efekt to trochę mocniejsza iskra i mnóstwo zakłóceń. Iskra jest biało niebieska i silna, czy czerwona/pomarańczowa? Przerywacz nie ma luzów?
jaki masz zapłon? na platynkach?? silnik z pojemnością 70 miał inny kąt wyprzedzenia zaplonu a dokaldnie 1,4 - 1,6 mm przed GZP platynki na 0,3 - 0,4 mm i przerwa na świecy podobnie takie luźne 0,4mm.. a nie jak w fabrycznej 0,7 - 0,8.. tak samo w przy elektronicznym zmniejsz przerwę na świecy..
Za duża przerwa na przerywaczu i na świecy.
Witam od dłuższego czasu mam problem z simsonem s51 enduro platynkowiec jak tylko go kupiłem był bardzo słaby w porównaniu z innymi simsonami wymieniłem gaźnik i jako tako jechał ale nadal to nie było to zrobiłem remont silnika nowy wał łożyska tłok pierścienie cylinder został ten co był mza bo był w dobrym stanie kompresje ma gaznik ustawiony dobrze...
gaszenie to kabel nr2 z tego co wiem, którego po odpięciu jest to samo :/, na wysokich obrotach też przerywa w dodatku stacyjka była wymieniana 2 lata temu moja instalacja składa się z Elby, prostownika, 2 bezpieczników przerwa na świecy jest 0.4mm kable przejrzałem wszystkie i nie wydaje mi się żeby gdzieś masowały
Ustaw zapłon, przerwa na świecy, iglicę daj żeby była jak najwyżej. Możliwe, że już masz zużyty tłok/cylinder i kompresja spada. Cewka możliwe że kończy swój żywot.
Ustaw dobrze zapłon, w moim byłym Simsonie wystarczył ząbek i palił ciepły czy zimny. Przerwa na platynach 0.4mm, wyprzedzenie zapłonu 1,8 mm przed GMP. Jak ustawisz zapłon to wyreguluj gaźnik i musi śmigać cacy.
Przerwa za mała, powinno być 0,4 mm, nie 0,04 mm.
Na magnecie jest taka kreska i na karterze jest druga. Gdy one są współosiowo (równo) to wtedy ustawiasz platynki ale nie patrzysz jaka jest przerwa tylko tak zeby były luźno i dokręcasz. Ja robie tak zawsze i pali mi elegancko.
Teraz przerwa 0,25 mm a przedtem była 0,4 mm.
Guma of filtra powietrza mogła się osunać i ssie za dużo i do tego brudne , jak tak miałem i też za żadne skarby nie chciał odpalać , i strzelał ,wymieniałem wszystko po kolei aż w końcu poprawiłem gumę tak aby naszła do samego końca wejścia gaźnika i odpala od kopa , ba od lekkiego szturchnięcia kopki :D A jak nie to to z fajki zdejmij metalowa osłonkę...
Wymień kondensator, on najczęściej pada i daje takie objawy. Proponuje kondensator od malucha. Jaka przerwa na świecy? Może obroty jałowe za niskie? A może, to tłok puchnie?
witam muj simson niechce wchodzić na obroty, jak wiecej przygazuje to go muli i strasznie przerywa jak jade co to może być niewiecie. Dodano po 2 przerywa mi simson co to może być. Przyczyną mogą być 3 rzeczy, elektryka czyli, albo iskra na świecy jest do bani (sprawdź czy tańczy, jesli tak to zmień świece, jeśli jest biała to wina kondensatora, wymień...
za małe sprężanie będzie powodem takiego zachowania, ewentualnie sprawy związane z zapłonem przerwa na świecy i przerywaczu nie wspominając o dobrym ustawieniu przed GMP
Zapłon możesz sprawdzić też np. z pomocą suwmiarki lub czujnika zegarowego, ale musisz wiedzieć, ile mm przed GMP ma nastąpić zapłon. Czynność ustawienia wykonaj starannie, bo od tego m.in. zależy poprawna praca silnika. Czy silnik się przegrzewa, bo taki objaw może świadczyć o potrzebie wyregulowania zapłonu. Z uwagi, iż masz silnik 2T, to sprawdź,...
przerwa i zaplon ustawiony wedlug ksiazki. Ale jak wczesniej napisalem ze jak jest zimny to pali dobrze.
Witam sprobuj wymienic swiece,na nowa,moze jest za duza przerwa w tej twojej i zuzyta,tylko pamietaj dokrecaj z wyczuciem zeby nie przekrecic gwintu.Powodzenia.
Ja nie wiem co jest tu niezrozumiałe co napisałem ? Przecież napisałem jasno, iskra jest tylko wtedy jak kowadełko jest zwarte(a nie może być musi być przerwa 0,4mm) jak rozewrę chociaż bardzo mało to iskry nie ma.
pali z pierwszego kopnięcia na rozgrzanym silniku a na zimnym za 2/3 kopnięciem :D na przerywaczu przerwa jest wyśmienita ustawiona tak jak książka pisze na świecy jest bardzo ładna iskra po jakim czasie spadną te obroty????
kondensator wymieniony, a model gaźnika??? nie wiem. ale już chodzi, przerwa na platynach się przesawiła i świeca miała przebicie. ale jest słaby... czego to może być przyczyna? <pękł pireścionek:/>?
A czym można sprawdzić czy przerwa jest prawidłowa dodam że nie mam szczelinomierza czy można czymś innym to zrobić? Chciałem jeszcze zapytać jak mógł bym wyprostowac plywak bo trochę jest pogiety a narazie nie mam funduszy na nowy i trochę wytarta jest iglica czy to może być przyczyną tego zalewania?a linka od ssania jest luźna tak jak powinna być...
na regulacje zapłonu nie reaguje a z tym ssaniem to zobaczę, iglicę mam na środkowym ząbku, pływak mam nowy za 10zł ale spróbuje znaleźć dziurkę w starym (nie wiem jakim cudem bo jest nie widoczna) i założę stary pływak, przerwa jest 0,4mm Już mi opadają ręce! Jeszcze wymienię uszczelkę pod cylindrem "jak to nie pomoże to odkręcę kranik i podpalę złoma...
Świeca była testowana w wsk 125 wiec raczej jest dobra. To musi byc cos innego niz swieca. Zapłon jest ustawiony ze tak powiem ksiazkowo, przerwa na platynkach wynosi 0,4mm tyle samo co na siwecy. Piszcie jakie macie pomysly moze cos pominąłem a moze czegos nie sprawdzilem. Mi sie juz wyczerpaly:) P.S Jutro wrzucę fotke bo dziś juz nie dam rady
Długość iskry na zimnym silniku wynosi ok. 3,5 mm(mierzone na gołym przewodzie WN opartym o głowicę.)( wynik może być błędny bo gdy rozebrałem później silnik przerwa na przerywaczu wynosiła 0,45-0,5 mm, wczoraj musiałem źle wyregulować) na ciepłym silniku jeszcze nie sprawdzałem. Tłoczek ssania jest ok. Tak mam jeszcze oryginalny filtr Made in DDR,...
Tłumik jest dobry... bo jest nowy.... kolanko od tłumika też... Dodano po 2 Słuchajcie, a czy może być np. uszkodzony MODUŁ mimo tego, że daje iskrę?? Bo skoro nie gaźnik i nie cewki, bo wszystkie mierzyłem to chyba wychodzi na to, że z modułem jest coś nie tak:(( Jedynie nie jestem pewny za cewkę wysokiego napięcia... Proszę o odpowiedź i z góry dziękuję!...
zawsze przed założeniem nowych platynek smarowałem filcyk założenie nowego kondensatora też nic nie dało tak jak mówiłem po przejechaniu ok 100km ślizgacz młoteczka tak jakby sie przytapiał i przerwa zmniejsza sie i świeca robi sie czarna gdy na nowo ustawie przerwe to za jakieś 20 km simak gaśnie i platynki są do wyrzucenia nie wiem czy to może być...
sprawdzałem właśnie bez fajki przykładając do głowicy to iskra uderza na jakieś 5-6 mm maksimum Nie jest to za dobry wynik, ale silnik powinien się na takiej iskrze odzywać. Jeśli jest możliwość to proszę sprawdzić zachowanie się zapłonu pod stroboskopem wyzwalanym sygnałem prądowym (przekładnik na przewód WN) przy próbie odpalania. Oczywiście należy...
Witam, mam problem z Simsonem S50 platynowiec 12V, którego dostałem do naprawy. Objawia się to tym, że odpala, pracuje ładnie ale gaśnie po przejechaniu 100-200m i nie ma możliwości aby go odpalić na kopa czy "pych". Kompresja na zimnym silniku wynosi 8.5 bar przy otwartej manetce gazu. Generalnie gdy go dostałem to w ogóle nie dało się go uruchomić,...
Mam problem ze swoim simsonkiem sr 50. Otóż jak go kupiłem to strasznie mulił, więc wymieniłem gaźnik 16n3-2, niestety wiele to nie dało więc wymieniłem magneto, było krzywe, przerywacz, kondensator i cewkę zapłonową w iskrowniku, iskra jest teraz taka, że "konia by zabiła" ale niewiele to pomogło. Później zaczął strzelać, regulowałem zapłon ale nic...
Podłącz jeszcze przy cewce WN żarówkę 12V do wejść oznaczonych 15 i 1 i powinna co jakiś czas przerywać Żarówka ma za dużą bezwładność żeby było to widoczne. Wystarczy że się zajarzy. Wtedy problem będzie dotyczył przerwy na stykach przerywacza
Iglica jest dobrze złożona. A zapłon mam z przerywaczem. Zapłon jest dobrze ustawiony i świeca ma dobrą przerwę.
Witam, przy takim dlugim postoju / bez odpalania przynajmniej raz - 2 razy / tydzien / na 10 minut - z gaznika paruje benzyna, a olej w niej zawarty - zbiera sie na dnie komory plywakowej i pod dysza glowna i zakleja dysze... Gaznik trzeba zdjac, rozebrac i umyc dokladnie z wszelkich osadow olejowych, bo na '99%' - zaklejona jest starym olejem, osadem...
na początek usta odpowiednią przerwę naświecy bo nowa świeca ma ok 0,8 a simson ładnie chodzi na przerwie 0,4mm
jakie napięcie daje cewka z magneta? cewka WN wytwarza jak sama nazwa mówi wysokie napięcie które idzie na świece. sprawdź miernikiem rezystancję między końcówkami 1, 15 musi być ok. 3Ω ale dokładnie nie pamiętam zależy jaką masz instalacje 6 czy 12 V sprawdzić trzeba jeszcze rezystancje między końcówką która idzie na świece a zaciskiem... no właśnie...
Na świecy ustaw mniejszą przerwę. Powinno pomóc.
Jaką ustawiasz przerwę na świecy?
A może wlasnie przeciwnie - zalewa go? Skoro na zimnym silniku poprawnie pracuje a na ciepłym już nie? Jaki świeca ma kolor? Zmniejsz przerwę na świecy do 0,3, sprawdź czy ssanie domyka się i czy jest poprawnie osadzona gumka w tłoczku od ssania.
No jak nie mógł odpalać to może zapłon przestawiony ale sprawdzałeś ustawienie? Miałem raz taki przypadek, ustawiałem na znakach co wcześniej było ok, myślałem że kondensator. Wymieniłem i to samo. Okazało się, że zapłon źle ustawiony. Palić palił różnie. Drugi przypadek, najczęściej w ogarach. Jak się zagrzał to ciężko było odpalić, winny zawsze był...
masz moze uszkodzoną prądnice, mostek gretza bądz regulator napięcia. musiosz posprawdzac przewody czy nie mają przerwy.
Jeśli szmyrając kablem po masie uzyskujesz iskrę, to znaczy że przerywacz nie działa jak powinien. To ty tym kabelkiem niejako zastępujesz go. Magneto do ściągnięcia, albo niefachowo ustawiłeś przerwę na przerywaczu. Sprawdź to i upewnij się. Oczywiście do magneta obowiązkowo ściągacz, nie podważaj byle narzędziami bo pokrzywisz i będziesz miał większy...
To albo przerwa w instalacji albo cewka padnięta w magnecie
Wymień kondensator i przerywacz.Kup nową świece a nie patrz na tych oryginalnych bo nie wiadomo czy one są sprawne. Jaką masz przerwę między elektrodami?
poza odpowiednim ustawieniem kąta zapłonu najważniejsza jest przerwa na przerywaczu !
Przerwa powinna być w granicach 0.6-0.4mm
Witaj! Za mało podałeś informacji o swoim motorku,żeby dokładnie Ci pomóc. Szukanie iskry w Simsonie to trzeba zacząć od sprawdzenia napięcia na akumulatorze.2 sprawdzenie przerywacza/dobroć styków -trzeba styki oczyścić i ustawić przerwę 0,4mm/3 sprawdzić kondesator. 4wykręcić świecę kręcąc kołem zamachowym w kierunku pracy i przed górnym punktem około...
Witam po przerwie. Temat dziwnego schematu instalacji w simsonie zakończony ze względu na brak zdrowia i czasu. Dziękuję serdecznie za porady i pozdrawiam wszystkich.
Pieknie opisane,spytam tylko na jakim zapłonie kol. jezdzi,czy platynowy czy elektronik(przerwa na swiecy o,8mm--1mm)pozdrawiam .
Witam założyłem do Simsona s 51 trzybiegowy nowy iskrownik ustawiłem przerwę na przerywaczy ustawiłem górny martwy punkt i nie pali iskra jest na fajce a po włożeniu świecy nie ma nie wiem co jest grane Dodano po 3 Zaznaczam to nie jest elektronik
żeby tak wstępnie się ułożyło wszystko to przynajmniej kilkaset tak min. 500-600km póki co nie wolno przemęczać silnika.Czyli unikaj w ogóle większych wzniesień nie przesadzaj z prędkością.Jednak nie tocz się ledwo co, bo zamulisz silnik ! Trzeba po prostu jeździć tak na pół gwizdka i robić częste przerwy na ostygnięcie.
Jeszcze tak dla jasności to jak obracasz magnetem to obserwujesz na platynkach, że w pewnym momencie młoteczek odchyla się od kowadełka i powstaje szczelina między nimi? bo napisałeś: od razu zaznaczę że nie ustawiałem zapłonu po tej operacji, ponieważ nie posiadam szczelinomierza - iskry nadal brak. Jeśli młoteczek cały czas opiera się o platynkę na...
Witam po długiej przerwie. Udało mi się uruchomić silnik simsona (wymieniłem megneto na nowe) silnik działa dziękuje za rady temat zamykam.
Naciagnalem lancuch i prawie nie dzwoni na wiekszej przerwie na swiecy.Na przerwie jaka powinna byc dzwoni :/
Oj ciężko, ciężko. Nie odrobiłeś lekcji z teorii. Poruszasz się po omacku. Moje rady zakładają pewien poziom wiedzy i doświadczenia potrzebny w tej prostej, a jednak nietypowej sytuacji. Jak nie przekroczysz "bariery dźwięku", to nie ma możliwości ci pomóc. Nie mogę pisać elaboratów o każdym najbardziej oczywistym kroku! Robisz wszystko źle. Nie czytasz...
Impulsator wygląda normalnie. Rezystancję 14 Ω masz na cewce po stronie masy, czy po stronie przewodu niebieskiego? Sprawdź dokładnie rezystancję na punktach lutowniczych, czy też nie ma przerwy np. na przewodach. Jeśli dalej nic, to próbuj rozebrać impulsator dobierając się do płytki albo próbując trafić w punkty lutownicze cewek (patrząc na artykuł...
Wyczyść gaźnik, wyreguluj jak się da. Sprawdź czy paliwo z wężyka baku paliwa dobrze się leje bez przerw.😉Wstaw zdjęcie świecy zapłonowej od strony elektrody.
Witam, Dziś wymieniałem cały napęd w Simsonie SR 50 88r 6V platynki, odpaliłem go normalnie po nocy na 1 z ssaniem żeby sprawdzić czy wszystko jest okey i czy łańcuch nigdzie nie zawadza (dekiel był zdjęty). Po złożeniu wszystkiego w całość wymieniłem ELBĘ bo moja była zła bo nie działały kierunki. Potem była próba odpalenia i nie odpalił podpiąłem...
Kumpel w chwilę ogarnął. Wystarczyło zwiększyć przerwę ba platynkach i chodzi jak marzenie ;) Problem rozwiązany ;)
Kolor prawidłowy szaro-żółty wcześniej przerwę mu zmniejsz na 0,35 ładnie chodził przez parę dni a teraz nic to nie daję. A może cewka, bądź tłumik przytkany.
A przerwę na platynkach ustawiłeś bo też tak miałem i była winna przerwa. Polecił bym ci wymienić platynki to koszt zaledwie paru groszy a mogą być wyrobione.
a jak sprawdzić kondensator?? troche będzie tego nawijania :( jak będe nawijał to musi być idealnie koło siebie ?? czy wystarczy dopilnować tego żeby nie krzyzował się drut?? nie mówie oczywiście o przerwie 2 cm. tylko takiej małej.
No nad tą mieszanką też się zastanawiałem. Moim zdaniem jeden błąd może być w postaci oleju, ale dlaczego ? Leje olej półsyntetyczny z orlenu w ilości 1:50 , simson za każdym razem po nim mocno kopci, teraz wlałem go trochę więcej bo silnik jest po szlifie i wymianie tłoka to za mną zostaje biały dym. Świeca - bardzo możliwe. Mam oryginalną aka Electric,...
Mam problem simson sr50 jak jest zimny to pali idealnie po rozgrzaniu gdy sie zatrzymuje to gaśnie i nie odpala dopiero na popych ustawiałem już przerwę i zapłon chyba ze 20 razy świeca jest pomarańczowa. Niewiem co się dzieje proszę pomóżcie
Zapewne chodzi tobie o model S 51. Z tego co wiem to silniki są takie same.Różnica jest w ilości biegów. Przerwa na maksymalnie rozwartych stykach przerywacza to 0.3mm . Początek rozwarcia styków przerywacza to 3.0 mm przed górnym martwym punktem ( ZZ).Jeżeli w trakcie jazdy stwierdzisz że coś nie tak to delikatnie na ,,oko" przyspiesz zapłon , tzn....
Witam, rownie dobrze / spalanie dzisiejszej benzyny 95 Oktan - moze trwac zbyt dlugo w tak nisko sprezonym silniku [ stopien sprezania 6,5 - 7,5 : 1 ], bo nikt nie napisal - z jakich lat jest ta WSK 125 ..? Jesli jest z lat 60-tych - to ma stopien sprezania 6,5 : 1 i byla przystosowana fabrycznie / do benzyny 70 - 75 Oktan, a jesli jest z lat 70/80-tych...
No tak ale zapomniałeś sprawdzić czy do cewki wysokiego napięcia (nazwałeś ją butelkową) dochodzi napięcie. Oczywiście możesz to sprawdzić podłączając pod stosowny zacisk śrubowy cewki miernik czy żarówkę 6V i naciskając rozrusznik nożny. W tym typie zapłonu w Simsonie cewka WN jest zasilana z cewki, którą masz pod kołem magnesowym. Poza tym po wymianie...
Sprawdź przerwę na "platynkach" i kondensator na zwarcie. Czasem wystarczy nieprawidłowo poskładać podkładki z tworzywa na młoteczek. Napisz o efekcie szukania.
ustawiając dość niewielką przerwę Prawidłowa wartość to 0,4mm.
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Sprawdź ustawienie zapłonu. Objawy wskazują na to, że masz zbyt późno występującą iskrę. Ustaw zapłon na 1,8mm przed GMP i przerwę na platynkach na 0,4mm jeżeli masz zapłon z przerywaczem mechanicznym
Witam, dziś zrobiłem simsonem około 30-40km, aż nagle zaczął przerywać i zgasł, pierwsze co wymieniłem kondensator, ale to nie pomogło bo nadal nie pali, iskra dochodzi do cewki butelkowej, ale z niej nie wychodzi, cewka wn oraz platynki (przerywacz) maja około 3 tygodnie, sprawdzałem dwie cewki butelkowe i na żadnej nie ma iskry, a w simsonie kolegi...
Witam! Spokojnie możesz pominąć T1, 555 daje 200 mA na wyjściu. Jeszcze jedna uwaga. W momencie zalączenia przełącznka kierunkowskazów (w lewo lub w prawo) powinny się właczyć żarówki. W Twoim układzie może być tak, że włączysz kierunkowskaz i będzie przerwa (opóźnienie w sygnalizacji). Dlatego spróbuj włączyć zasilanie układu (wej. 7805 przez diody...
Raz jest raz nie, zależy jak koło się ułoży, możesz jeszcze przeczyścić styki przerywacza i skorygować przerwę , zobacz czy przy okazji czy elektrownia się nie rusza, czy łapki trzymają.
Nic nie trzeba odłączać. Wystarczy dobrać żarówkę większej mocy (min 21 - 45W) i ją dokładnie obserwować. Na 100% zmieni jasność świecenia. Pomiar trzeba robić SZYBKO. Moja praktyka pokazuje jednak że nie co się tak bardzo przykładać do ustawienia punktu zapłonu w 2T. ) 0.5mm a nawet 1mm w tą lub w tamtą stronę mało stanowi. Ważniejsze jest aby przerywacz...
Witam po przerwie. Jestem na etapie kompletowania układu elektrycznego i mam kilka pytań do osób z większą wiedzą niż moja: - czy cewka zapłonowa + świeca z silnika dwusuwowego (simson) będzie odpowiednia do silnika czterosuwowego? - jeżeli nie, to czy wystarczy zamiana świecy? Czy raczej potrzebny będzie komplet: cewka + świeca. - jeszcze jedno, czy...
Mam problem z simsonem. Po remoncie silnika spalily mi sie zarowki- przyd i tyl jednoczesnie. Jednak włókno z tylu ktore jest odpowiedzialne za swiatlo stopu nie przerwalo sie. Zaczelo mnie to zastanawiac wiec zmierzylem napiecie dochodzace do zarowek. Voltomierz wskazal ~45V W czym tkwi problem? Po wyjsciu z cewek nie ma zadnego zwarcia. Jakie sa mozliwe...
Rezystancje cewki, impulsatora i cewki WN oczywiście sprawdziłem na samym początku. Mam manual do tego motoru i z tamtąd wynika że rezystancja jest w granicach normy. Napięcie tez mierzyłem z cewki bez obciążenia, ale juz nie pamiętam dokładnie ile było jak kopałem. Jak cewka posiada dobra rezystancje to może byc uszkodzona? Bo wydaje mi się to dość...
To było tak , jakiś czas temu ustawiłem pływak , tak na oko i chodził lepiej , lepiej odpalał i lepiej sie zbierał , tak od jakiegos czasu wsiadłem się przejechać i zaczął mi przerywać , myslałem że to wina świecy lub nagaru w tłumiku , wszystko wyczysciłem i dalej to samo , zapłon myślę że ustawiony dobrze ale to jutro sprawdzę bo dzisiaj nie mam czasu...
(at)romet2 Zmiejszenie dyszy to już moc spada, więc to nie to, inne gaźniki próbowałeś? (at)SKM 1964 Tu się zgodzę, ciekawe jakie jest spalanie jak jedziemy w trasę ok 100 km bez przerwy :)
Witaj! Sprawdź czy na cewce jest napięcie z jednej strony styku przychodzi napięcie a z drugiej połączone do przerywacza i kondesatora /to możesz sprawdzić żaróweczką po przekręceniu kluczyka/ Jeśli będzie świecić żaróweczka to znaczy,że napięcie dochodzi. Następnie oczyść styki przerywacza i kowadełka.Ustaw przerwę/0,3-0,4mm - może być blaszka od baterii...
Jaki masz układ zapłonowy? "Klasyczny" z przerywaczem platynkowym pod magnetem, czy z impulsatorem i modułem? Ustaw przerwę na świecy na 0,40mm czyli taką dość małą. Jak wykręcisz świecę to jaki ma kolor? jest sucha/mokra(zalana) ??
simson przerwa przerwa świecy simson przerwa platynkach simson
obiektyw nikon holenderskie instalacje gazowe roomba akumulator
captor aplikacji captor aplikacji
Kontrola silnika DC 24V joystickiem i wyświetlanie poziomu baterii na LCD AVR Dragon zawiesza się podczas programowania HVISP