Dobre simmeringi produkuje firma Corteco . Można je dostać na All... albo w sklepach motoryzacyjnych. Używam takich w swoim Simsonie S70 - komplet 2 sztuk na wał kosztuje ok. 17 zł. Tak wygląda komplet do silnika Simsona typu M531/M541/M741: http://obrazki.elektroda.pl/6910842100_1...
Jak to wkleić simering? Simeringi się nie wkleja, tylko wciska. W jakim miejscu znajduje się ten simering?
Ogarnięty zmieniłem jeszcze raz simering
simering na wale jak jest uszkodzony to wystepuje taki wlasnie objaw jak opisany powyzej silnik poprostu zasysa obce powietrze przez nieszczelny simering na wale i gasnie zaraz po zapaleniu
witam zależy to od tego czy ktos juz kiedyś go rozbierał, bo w niektórch simsonach simering jest od wewnątrz czyli w tym przypadku trzeba rozpołowic silnik a w niektórcyh nie trzeba musisz rozebrać dekiel od strony oleju i będziesz widział czy jest simering widoczny jeżeli jest to odkręcisz koło zebate któro znajduje sie na wale i wydłubiesz siemring...
Jeśli olej to prawdopodobnie simering na wale.
W jakim stanie simering po stronie zapłonu? Napewno zapłon ustawiony prawidłowo? Jak i gaźnik? Może podasz procedure ustawiania?
Jak jest nieszczelny simering na wale , to nie będzie pod sysania na gaźniku i wystąpi podobny efekt . A jak go przelejesz na ssaniu , to potrafi wyciec paliwo przez ten simering .
Wałek kopnika nie ma nic wspólnego ale już uszczelka tak. Może ciągnąć "lewe powietrze" przez nieszczelność lub uszkodziłeś simering przy naprawach. Sprawdź uszczelkę na wierzchu i simering od strony zapłonu. Uszczelkę do sprawdzenia można poratować silikonem ale to tylko do sprawdzenia a potem nowa uszczelka.
Witaj, zdarza się czasami coś takiego, zwłaszcza w produktach niemieckich(mz, simson), można temu zaradzić robiąc proste prowadzenie za pomocą np. taśmy izolacyjnej, suto zwilżonej olejem w celu zmniejszenia tarcia, taśmą oklejasz czop wokół progu, o który się wywija simering, smarujesz ja olejem i można składać.
Tak klin cały, simering na wale też jest ok
Wał nie może mieć takich luzów. Więc do wymiany są albo łożyska albo nie są założone pierścienie segera ograniczające luzy boczne wału oraz łożysk. Słaba moc może wynikać ze zniszczonych simeringów na wale korbowym. Tak że bez rozbiórki silnika się nie obejdzie. Nie jest to nic strasznego.
może jaki simering przepuszcza?
uszczelka gaznik - cylinder jest OK, simering tez jest dobry ...
bardzo często przyczyą spadku macy jest wypchnięcie simeringu na wale korbowym więc ściąg koło magnetyczne i sprawdż,, sprawdż też od strony sprzęgła. jaki masz zapłon stykowy czy bezstykowy pozdrawiam
Może być uszkodzony simering na wale od strony sprzęgła.
Zapłon jest dobrze ustawiony. Wymienie simering i wtedy zobacz a czy simering może być przyczyną nie dochodzenia paliwa do cylindra.
Kompresje ma dobrą.Kopniak chodzi lekko.A do simeringów jeszcze zajrzę.
kondrad, zmniejsz ilość paliwa i mieszance, iglica do góry, albo śrubką wyreguluj. 2 sprawa, zalewa, czym. "Świeca czarna", mogło by oznaczać że za durzo oleju w mieszance lub simering od strony sprzęgła.
morze to być też wina zapłonu a dokładnie bolca na stojanie alternatora na którym jest osadzony przerywacz odkręć przerywacz i sprawdź czy nie ma luzów nie morze mieć żadnych luzów sprawdź też luz wzdłużny i poprzeczny wału korbowego jeśli tam jest luz to morze być tak że magneto podczas pracy silnika minimalnie się przesuwa wzdłuż i czasami lubi trzeć...
Jest to pierścionek który wciska się w kartery a w niego wchodzi simering ale jeszcze jest podtoczenie aby uszczelniacz nie przeleciał na wylot tylko takie coś stosuje się jeśli wał (ośka) ma odpowiednie wymiary pod typowy simering. Dodano po 2 Obrazek takiego pierścionka Simson mofa w trakcie remontu. http://obrazki.elektroda.pl/5882104200_1...
Sprawdź szczelinomierzem odstęp pomiędzy cewką a magnetem moze być tak że ktoraś z cewek lekko ociera o koło magnesowe miałem tak u siebie. Lub czy nie uchylił sie simering nad łożyskiem na wale. Pozdrawiam
Jak byś wcześniej zrobił pomiary omomierzem przewodu WN i fajki to by wykrył przerwę w obwodzie tak samo z przerywaczem , a tak to się długo z tym męczyłeś . Co do ubytku oleju to puścił uszczelniacz simering lub oring. Co do rdzy w zbiorniku to powinno się trzymać w miarę w pełni zatankowany ale jak już wystąpiła rdza to będzie się odkładać w kraniku...
bardzo może się przyczynić i na pewno się przyczyniło ale to już nie jest elektryczna usterka a co do gaźnika to zerknij tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic48... ale na początek wymień simering i zobacz czy będzie dobrze
adam640 i jeszcze koła. Przyczyn może być kilka. Sprawdzałeś świece, czy zalewa? Czy w gaźniku nie ma wody np. po myciu? Ustawienie zapłonu? Prawdopodobnie do wymiany simering na wale z lewej strony dekla.
Tak, zapłon platynkowy. Jak sprawdzić czy ten simering jest dobry? Strzelanie i mało mocy może to być wina kondensatora?
Sprawdź dla pewności czy wyprzedzenie zapłonu rzeczywiście wynosi tyle ile powinno 2mm przed GMP ponieważ nowy moduł może w odrobinę miejscu dawać impuls a to zmienia zupełnie ustawienie zapłonu. To wykluczyłoby stronę "elektryczną" (pomijam oczywiście świecę zapłonową i kabel WN). A jeśli nie to, to dalej szukaj przyczyny w w ustawieniach gaźnika -...
Witam , ja miałem też problem z wysokimi obrotami , u mnie była delikatnie uszkodzona uszczelka pomiędzy cylindrem a silnikiem , kiedyś też miałem przypadek , że wyskoczył mi simering od strony sprzęgła i też szalały obroty , mocno dymił i nie miał siły. Co do ustawień iglicy to ustawienie jej na którymkolwiek zatrzasku nie powinno powodować znaczącego...
Nie, tylko będą lepiej smarowane, aczkolwiek te stare zawieszenia były produkowane z dużym luzem pomiędzy rurą nośną a goleniem. Nie, chodzi u uszczelniacze: http://www.stazet.inkontrahent.pl/produk...
trzeba spróbować wyregulować mieszankę a co do wycieku to w pokrywie masz simering przy odrobinie wprawy da się wymienić bez zdejmowania pokrywy
witam mam problem z simeringiem od strony zaplonu po kilku kilometrach mi wypada wiec co mam zrobic???:?::?:
Mam problem bo dostaje się olej na tłok i gaśnie, simering jest tylko na wale. Nie wiem, czy ma być ich więcej przy tym silniku i nie wiem, czy ma być olej na wale, u mnie jest go dużo, a wydaje mi się, że nie powinno go tam być.
Chce wymienić w silniku łozyska, wal, tłok, cylinder, simeringi, wałek zdawczy, popychacz i może kolo magnesowe. Silnik jest rozkrecony. Tylko zanim kupie nowe cześci to chce spytać bo nie wiem co robić z odrzutnikiem oleju -zostawić go czy co? Jedni mowią żeby go calkiem wyrzucić to bedzie lepsze smarowanie lożyska. Ale jeśli go wyrzuce to co dalej?...
Zrób mieszankę 1:50 (ja do simsona lałem orlen 2t semisynthetic) i zobacz co leci z wydechu. Jak chmura niebieskiego dymu i do tego opornie wchodzi na obroty to przez simering ze strony sprzęgła ciągnie olej ze skrzyni biegów. Jak będziesz wymieniać simeringi to za jedny razem z dwóch stron. Jak wykluczysz simeringi to możesz zająć się gaźnikiem.
Wygląda na to że ma zbyt ubogą mieszankę na biegu jałowym albo za niski poziom paliwa. Problem może też nie wynikać z gaźnika a np z nieszczelnych simeringów wtedy ciągnie lewe powietrze i mieszanka siłą rzeczy bedzie uboga.
Za uszczelnienie skrzyni korbowej do której jest zasysana mieszanka paliwowo-powietrzna z gaźnika. Jak jest nieszczelny(widzialem przypadek, że został wypchany) to podbiera powietrze i silnikowi " brakuje paliwa". Te nowe gaźniki to badziew. Było na ten temat sporo postów. Te przypuszczenia okazały się prawdziwe. Simering po stronie magneta był okej...
Klin ok, simering również, ustawiłem zapłon ponownie, nie strzela i chodzi dobrze. Natomiast, po przejechaniu kilku km, nie wchodzi na obroty i gaśnie, jak wystygnie znowu jest wszystko ok.
no taki jasno niebieski i iskra nie jest zbyt duża. Dodano po 3 A jak będę wymieniał ten simering to muszę rozbierać cały karter czy tylko odkręcić lewy dekiel i zdjąć kosz sprzęgłowy?
mam problem chce rozebrać silnik ponieważ chce wymienic simering na wale korbowym niewiecie czy dużo musze rozebrać silnika żeby tam dojść a prośiłbym o jakieś stronki z schematami silnika s51 electronic bardzo bym prosił -----pomużcie-----
No właśnie chciałbym żeby Simson jeszcze posłużył do niezbyt intensywnej jazdy (poniżej 400 km rocznie) bez konieczności remontu. Wymianę simeringów i tak planowałem, podobnie jak uszczelki pod cylindrem i oczywiście pod pokrywą sprzęgła. Ale to nie jest problem, bo się da zrobić bez wyjmowania silnika. Natomiast męczy i niepokoi mnie perspektywa rozpoławiania...
Witam, W moim Simsonie sr 50 zesztywniały amortyzatory. A właściwie to z dużym oporem tłoczysko idzie do góry. W dół nie stawia aż takiego oporu. Rozebrałem je już, ale ku mojemu zaskoczeniu nie mogę znaleźć zestawu naprawczego. Znalazłem jedynie simering. Nigdzie nie ma tulejek gumowych oraz gumowej uszczelki. Proszę o pomoc. Czy ktoś już robił taką...
Jest po postole około 10 letnim. Świeżo po wyjeciu odpalił na kopa bez ssania. Posiadam drugi gaźnik i kilka części do niego wszystko oryginalne do Simsona sprowadzone z Niemiec. I jutro prawdopodobnie go zamontuje. U mnie stoi już miesiąc i tera zaczęły się problemy. Mi również bez problemu pali na kopa dzisiaj regulowalem gaźnik, ponieważ w ogólnie...
Cze obroty mogą być winą gaźnika , ale również może to być wina sprężania pierwotnego (tego na wale) czyli wina simeringów (wiem bo mnie to spotkało) a obroty usyawia sie różnie choć zawsze śrubką napisz mi jaki masz rodzaj gaźnika to postaram sie ci podpowiedzieć więcej a zapłon jak dobrz kojarze ustawia sie przesówając całą podstawkę z tym czujnikiem...
Może być to spowodowane nieszczelnością. :) Jak nie widać skąd cieknie to umyj i wytrzyj silnik i obserwuj gdzie następnym razem pojawi się wyciek. Jeśli to jest olej przekładniowy to może to być uszczelka między karterami, oring i/lub simering wałka startera, uszczelka pokrywy od strony sprzęga, ew. simering lub uszczelka wałka zdawczego (za zębatką...
Każda hurtownia z łożyskami, lub nawet sklep motoryzacyjny.. 6204 to łożysko stosowane np. w tylnej piaście samochodu TICO lub na wale korbowym motoroweru simson :) To są bardzo popularne łożyska. W przypadku łożysk do pralki muszą być 2stronnie kryte ale takie też na pewno dostaniesz. Możesz skorzystać również ze sklepów internetowych. http://www.lozyska.net.pl/...
Panowie, trochę pokory, nie piszcie jak się nie znacie. W dwusuwie kupujemy łożyska bez tych plastikowych pokryw, a jak już kupimy z nimi to je wyjmujemy. Wał uszczelniony jest simeringami, a nie plastikowymi wkładkami RS. Te łożyska mają smarowanie od oleju w mieszance.
Raczej nie zabezpiecza żadnej z nakrętek bo średnica tej podkładki wynosi 4,5cm. Jak dobrze pamiętam ona była wsadzona między simering od strony zapłonu a wał. Czekam na dalsze podpowiedzi. Pozdrawiam EDIT: Znalazłem filmik który pokazuje jak rozebrać silnik i jest tam pokazane gdzie ta podkladka ma się znajdować. Poniżej link do filmu Podkladka ukazana...
Dobra.. wydawało mi się, że się poprawiło, ale jest jeszcze gorzej. Simering od strony sprzęgła wymieniony, bo wpadł do środka, poprawiłem łączenie gaźnika z cylindrem, wymieniłem śrubkę regulacji, sprężanie ma, obniżyłem stator na coś ok. 5,5mm. Efekt jest taki, że w dalszym ciągu nie trzyma wolnych obrotów a po przełączeniu na światła automatycznie...
Witam, mam problem z moim skuterem Gilera Runner 70ccm. Skuter był po przebiegu 40tys km i zrobiłem mu kapitalny remont silnika. Zmiana łożysk + uszczelniaczy, cylinder, wał. Od momentu złozenia skutera pojawił się problem, skuter odpala bez problemu pracuje na niskich obrotach, można powiedzieć że nawet równo lecz czasami gaśnie, śrubka od położenia...
Ja myślę ,że zapłon powinien być jakieś 1,5mm przed GMP, ja dla cylindra 60cm3 mam jakieś 1,6mm. Sprawdź przerwę na platynkach powinno być 0,40mm i na świecy też jakoś 0,40mm. Sprawdź czy wogóle masz dobrą świecę zapłonową. Wykręć i oprzyj i masę(silnik) i kopnij. Będziesz widział czy na elektrodach świecy przeskakuje iskra. Jeżeli jest słaba lub przerywa...
Simson S51 Enduro elektronik, 50cm3. Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka przy głowicy oraz połączeniach na rurze wydechowej . Po tych kilku sekundach świeca jest mocno mokra a po odkręceniu gaźnika widać ślady paliwa na łączeniu...
i kranik wyczyścić, i simeringi na wale też by nie zaszkodziło wymienić :)
simeringi są nowe założone wszystkie, szczelny jest wodą go nie myłem i gaźnik był już przedmuchany sprężarką i nic nie pomogło.
Witam mam poważny problem z simsonem s51. Na zimnym silniku simsonek chodzi wręcz bez zarzutów ale pojeżdżę trochę i nagle koniec. Świeca jest sucha lecz myślę że dostaje za mało powietrza ponieważ jak podkręcę tą śrubkę od regulacji wolnych obrotów o 1 obrót w górę to odpali ale z po pychu z kopniaka nie da rady, lecz znowu po chwili zgaśnie i tak...
Warto sprawdzić simeringi szczególnie ten od sprzęgła kiedys ni to wypchnelo i simson zaciągnął olej ze skrzyni ciezko palił dymi i brakło regulacji na gazniku moze przy remoncie cos poszlo nie tak
Na odkręconym gaźniku przyłóż palec na dolot i zobacz czy zasysa mocno. Jeśli słabo to simeringi, kompresja, a jeśli jest ok to 1 bieg i pchanie. Jak świeca będzie sucha to brak paliwa z gaźnika, jak mokra - coś z iskrą. Na platynkach najważniejsza jest cewka WN. Nawet nowe chińskie są do bani. Polecam PLITZ.
Przepustnica nie była otwarta. Simeringi nowe. Czy zapłon jest oryginalny to ciężko powiedzieć, zamawiałem wszystko w sklepie z częściami do simsonów. Wymienie jeszcze uszczelkę pod głowicą bo wydawała mi się podejrzana. Najbardziej mnie zastanawia to niskie napięcie rzędu niecałych 3V w szczycie na wejściu cewki butelkowej, czy ono nie jest aby za...
Spróbuj zakręcić kranik i pchać na biegu bez ssania, manetka na full. Objaw jakby zbyt wysokiego poziomu w gaźniku, lewe powietrze (przez simeringi) lub słaba iskra.
Napisz jaki zapłon. Sprawdź simeringi na wale.
Sprawdziłem czy filtr zasysa powietrze i zasysa jeśli chodzi o drogę z baku do gaźnika to jest krótka bo w baku nakręcony jest kranik co ma w sobie filtr a potem idzie bezpośrednio do gaźnika. Dajcie znać bo nie wiem czy wymieniać te simeringi na wale czy nie
A simeringi na wale?Mają coś do tego??
Witam forumowiczów Mam problem z moim Simsonem.:cry: Jest po remoncie silnika ale gdy go odpalam pali tylko na ssaniu a gdy wyłączam ssanie motorek gaśnie. Zapłon jest dobrze ustawiony,simeringi nowe. Podejrzewam że to wina gaźnika(gaźnik 16n1) ale może to być też coś innego na co nie wpadłem. Czekam na jakieś propozycje. Dodam że clinder 60ccm gaźnik...
gaźnik mam 16N3-4. A simeringi ostatnio wymieniałem.
Zasadnicze pytanie-w jakim stanie technicznym jest silnik? To że kapie olej nie oznacza że, uszkodzone są simeringi - może być go za dużo w mieszance. Gaźnik do regulacji - /mokra świeca/. Sprawdź na innej świecy.
Mam simsona elektronik i mam z nim problem.Odpala chodzi przez 3-4 sekundy i nie można go utrzymać na niskich obrotach trzeba trzymać go na wysokich i tylko na wysokich obrotach chodzi silnik gdy ujmę gazu więcej nisz pół to gaśnie. Sprawdzałem czy gaznik nie jest zepsuty i wsadziłem go do innego simsona i chodził normalnie więc kupiłem nowy zapłon...
Brak mi pomyslow na problem z simsonem. Otóż po dluzszym postoju np. po nocy silnik za ktorymś tam razem odpali i w miare normalnie pracuje. Po przejechaniu kilku km gdy silnik jest juz rozgrzany i zgaszeniu - ponowne odpalenie jest niemozliwe, paliwo jest iskra niebieska. Wszelkie regulacje np. gaznika BVX 16N3-4, zaplonu, przerywacza, wymiana cewki...
Witam, piszę w takiej sprawie że mam Simson s51 jest z nim taki problem, że bardzo słabo odpalał jedynie z pychu i ciekł olej wymieniłem wszystkie uszczelniacze i simeringi zaczął odpalać, ale bardzo słabo na raczej dobrze wyregulowałem jak widać po świecy na zdj, ale jakoś dziwnie jedzie jakby miał bardzo krótkie biegi i nie jechał na 100% na moje...
Mam simsona elektronik i mam z nim problem.Odpala chodzi przez 3-4 sekundy i nie można go utrzymać na niskich obrotach trzeba trzymać go na wysokich i tylko na wysokich obrotach chodzi silnik gdy ujmę gazu więcej nisz pół to gaśnie. Sprawdzałem czy gaznik nie jest zepsuty i wsadziłem go do innego simsona i chodził normalnie więc kupiłem nowy zapłon...
Nie mam narazie bezyny bez mixola, ale najwyżej kupie. Iskra niebieska wpadająca w żółty. Simeringi są suchutkie. Macie jakieś jeszcze pomysły:?::?: Teraz zauważyłem, że jak jade na połowie gazu jest wszystko ok, a jak już dodam pełen gaz zaczyna go dusić i gaśnie. Może jakieś pomysły macie;/?
Witam Panowie mam takie pytanie czy kondensator bedzie miał wpływ na pracę silnika chodzi mi o to że pali dobrze ale nie chce wejść na obroty dusi się jak odkrecę świece to jest cała mokra tak jakby go zalewało i ma problemy z zapalaniem bylem u fachowca od gażników popatrzył poregulował i mówi że gażnik jest ok. dodam że silnik po remoncie simeringi...
BANANvanDYK Dziękuję za odpowiedź. Jednocześnie jestem pełen podziwu dla Twojej spostrzegawczości i analizy konstrukcji. Jednak nie do końca się zgadzam z niektórymi tezami. Po pierwsze pokrywki między łożyskami a simeringami NIE są odrzutnikami oleju. Odrzutnik musiałby się obracać! Ich rola jest podwójna. Stanowią "kieszeń" na olej. Chodzi o to aby...
Witam. 6 lat temu kupiłem simsona s 50, i przez ten czas śmigał jak należy ale silnik nie był już w najlepszej kondycji. Tak więc jakiś czas temu postanowiłem że nie będę go remontował tylko kupiłem silnik od s 51/60. Silnik po włożeniu w ramę chodził pięknie, lecz po pewnym czasie zgubił iskrę. Wymieniłem świecę,kupiłem nową cewkę zapłonową razem z...
My możemy pisać i pisać a kolega Syzyf123 i tak się uprze przy swoim i tak. Pracuje w serwisie stihla, husqvarny oraz innego mniej popularnego chińskiego badziewia od 7 lat, patrząc na twój silnik tzn podzespoły widać ewidentnie zatarcie spowodowane lewym powietrzem, do tego dochodzi przestawienie zapłonu, a myślisz że jak zatarł się silnik to łożyska...
Witam wszystkich czytających ten post. Przedstawiam Wam swój beznadziejny problem , bo już nikt nie ma pojęcia o co w tym simsonie chodzi . Pewnego dnia jechałem moim simakiem do szkoły , nagle w jednej chwili zgasł , tak bez dławienia bez niczego , po prostu zgasł , jakby ktoś mu zasilanie odciął , no to pobawiłem się nim w domu i okazało się że cewka...
Ile mój jest warty?? - kolor czerwony (został na nowo pomalowany dekle bak i rama) - wymienione szczęki hamulcowe, blaszki i rozwierak w obu kałach - wymienione łożyska w kierownicy by nie było luzów - wymienione wszystkie cewki ( iskrownik na platyny 12V) - wymieniony wał na sportowy z wypełniaczami MZA - wymieniony cylinder na 60 ccm i głowica cylindra...
Panowie Witam ponownie. Mam kilka ciekawych wieści! Otóż zakupiłem nowy gaźnik 16n3-5 (taki jaki miałem) wykonany przez MZA. Po założeniu simsonek odpalił. Z iskrą problemy się już skończyły. Jest wszystko w porządku łożysk nie zmieniałem ani uszczelniaczy. Simson chodzi normalnie na biegu jałowym mimo wyczuwalnego luzu na łożyskach. Założyłem nowy...
witam. zakupilem rometa chart'a i mysle nad lekkim tuningiem. W silniku wymieniony jest cylinder, tłok, pierscienie, simeringi na wale, tlumik od simsona, gaznik BING 14. Chcialbym zalozyc sportowy tlumik. Znalazlem na allegro cos takiego: http://obrazki.elektroda.net/22_12060213... Co o tym myslicie? Mam jeszcze jeden problem. Motocykl nie...
Masz kolego problem bo to charakterystyczna praca przy nie szczelnym silniku, zasysa sobie lewe powietrze i dlatego chce chodzić tylko na ssaniu. A regulacje robi się bez ssania. Nie mylisz może w którą stronę ssanie włączasz? To na ssaniu właśnie powinien Ci przygasać na rozgrzanym silniku. A jeśli masz dziurę, czyli zasysa lewe powietrze to bez remontu...
simering simson zdjąć simering simering bęben
pompa ciepła usterka lenze falownik potencjometr kondensator zastąpić zasilacz
napęd bramy przesuwnej uziemienie basenu
Peugeot Partner 1.6 HDi – napięcie na wtyczce elektrozaworu turbiny, sygnał PWM, diagnostyka Schemat ideowy spawarki Tecno MIG 205 – dokumentacja, zamienniki, diagnostyka