Witam! Przymierzam się do złożenia silnika. Silnik chcę składać na uszczelki bez silikonu. Zakupiłem podobno oryginalne uszczelki. Oto fotka uszczelki od karterów: Niepokoi mnie perforowanie uszczelki (dziurkowanie). Czy mogę ją spokojnie założyć, czy będzie olej przeciekał? Ma ktoś doświadczenie z taką uszczelką?
Witam, mam pytanie - chciałem zamówić wał do Simsona S51 4biegowy, link: i mam pytanie czy będzie pasował, jak do tej pory był wał S51 i cylinder i tłok kupiłem nowy cylinder i tłok S51 i mam pytanie czy jak założę ten wał to będzie pasował wymiarowo i wszystko będzie git. Z góry dziękuję za porady. Pozdrawiam
Witam po małej przerwie, wstyd się przyznać ale zupełnie zapomniałem o tym wątku. Ponieważ żadna regulacja gaźnika nie przynosiła efektów, dałem sobie spokuj:cry:. Uratował mnie znajomy, który wygrzebał gdzieś u siebie gaźniczek do simsonka. Korzystając z okazji zamontowałem go u siebie. Silniczek odżył :D. Jednak nie mam pojęcia co tak naprawde było...
Ja leje orlen 2T i leje 30ml na litre bo tak mechanik kazal na dotarciu po przejechaniu ok 500 km mam zmniejszyc do 25ml Dodano po 6 przerywacz iskrzy to normalne a co do zalewania simka to mogą być dwie przyczyny silnik jest nieszczelny objaw świeca mokra i tłusta wycieki między cylindrem a kolankiem , między głowicą a cylindrem lub cylindrem a karterami...
Gaźnik do rozbiórki i regulacji! Sprawdź czy na tłoczku ssania jest uszczelka. Opisz sytuację dokładniej. Podaj: 1.Jak zapala na zimnym? 2.Jak pracuje zimny silnik i czy da się go wprowadzić na wysokie obroty. Ja nie zapali na ciepłym to: 1. Czy jest iskra i jaka (na samym kablu!) 2. Czy świeca jest mokra.
Świece takie powinny być w sprzedaży w dobrych sklepach motoryzacyjnych ewentualnie na lepszych stacjach benz. też raczej tych lepszych właścicieli. Platynowa: ze względu na materiał praktycznie niezniszczalna do końca okresu użytkowania wyznaczonego przez producenta. Pod względem trwałości przebija wszystkie inne. Srebrna: ze względu na konstrukcję...
Witam Simsonek nie chciał chodzić na wysokich obrotach, zapłon miał ustawiony dobrze iskra super natomiast brał chyba za dużo powietrza do gaźnika. Gdy przytkałem gaźnik chodził normalnie. Kupiłem mu nowy zapłon, cewkę zapłonowa, świece, wał, wymieniłem wszystkie uszczelki i simeringi. Zapłon ustawiłem elektroniczna suwmiarka (2 mm przed górowaniem)...
Witam, taki wydech to szczerze mówiąc nie najlepsze rozwiązanie (według mnie). Jeśli chcesz tłumikiem podnieść moc to ja widze dwa rozwiązania: 1. Tuningowy tłumik Leo Vince (włoski, naprawde dobry) jego cena to około 250zł Jest dostepny na aukcjach allegro u uzytkownika kniazw lub na www.simson.strona.pl szczegóły w zakładce cennik. 2. Tuningowy wydech...
Brak mi pomyslow na problem z simsonem. Otóż po dluzszym postoju np. po nocy silnik za ktorymś tam razem odpali i w miare normalnie pracuje. Po przejechaniu kilku km gdy silnik jest juz rozgrzany i zgaszeniu - ponowne odpalenie jest niemozliwe, paliwo jest iskra niebieska. Wszelkie regulacje np. gaznika BVX 16N3-4, zaplonu, przerywacza, wymiana cewki...
Pierwsza zasadnicza sprawa. Dolot powietrza: Tłumik szmerów, filtr powietrza, przegub łączący. Wszystko ma być czyste i szczelne. Paliwo: zbiornik paliwa, kranik, filtr paliwa, przewody paliwowe. To tez ma być czyste, przewody paliwowe najlepiej nowe. Gaźnik: zwyczajnie go rozbierz i najlepiej umyj w myjce ultradźwiękowej. Jeśli nie posiadasz lub nie...
Problem rązwiązany okazało się że uszkodzona była uszczelka na rozpołowieniu i olej z silnika dostawał się do cylindra i nie przepalał tego. Po usunięciu usterki simsonek chodzi jak powinien. Pozdrawiam.
A mój Simson 2.2l/100 km... Czytając to mam pewne uwagi. trzeba zrobić uszczelkę pod cylinder z gambitu 2,5 mm grubości Mam mieszane uczucia w tej kwestii. Płyty uszczelkowe powyżej 1 mm wykonywane są jako klejone. Wygodniej byłoby użyć podkładki z blachy. w głowicy jak ma się ten rowek gdzie wchodzi uszczelka trzeba go powiększyć do 41 mm Głowica powinna...
Jak nie ma iskry to już wiemy żeby nie szukać przyczyn w paliwie czy powietrzu. Najlepiej gdybyś miał sprawną cewkę na podmiankę i podmienił, ale nowa też nie powinna być droga. Sprawdź też czy fajka nie lata luźno na świecy. Odnośnie dobrego sposobu ustawienia zapłonu: mierzysz suwmiarką 1,8mm przed GMP, odkręcasz od przerywacza kabelki i sprawdzasz...
Wału nie trzeba kupować nowego. Jeżeli ten od 50-tki jest OK, to wystarczy przerobić przeciwwagi. Tłok o wiekszej średnicy jest cięższy i w przeciwnym razie "zgubimy" wyrównoważnie. Silnik będzie bardziej drgał Pozostałe przeróbki/wymiany. Piszę z pamięci może coś umknąć. sorry. 1. Otwór w karterze, jak pisali koledzy, nalezy roztoczyć na średnicę ok....
Uszczelek oryginalnych bym nie ruszał. I naprawdę oryginalne uszczelki pod cylindrem i pokrywą sprzęgła wytrzymają ponowne ściśnięcie i utrzymają szczelność? Głowicę zakłada się bez uszczelek. Warunkiem jest jednak dokręcenie nakrętek głowicy z momentem 7 Nm. To fajnie, ale zawsze zawsze lepiej dopytać, bo jedyny podobny przypadek (aluminiowa głowica...
Może być to spowodowane nieszczelnością. :) Jak nie widać skąd cieknie to umyj i wytrzyj silnik i obserwuj gdzie następnym razem pojawi się wyciek. Jeśli to jest olej przekładniowy to może to być uszczelka między karterami, oring i/lub simering wałka startera, uszczelka pokrywy od strony sprzęga, ew. simering lub uszczelka wałka zdawczego (za zębatką...
Gaźnik 16N1 , mieszanka jest dosyć bogata 1.5 bądź 1.75 obrotu jest wykręcona śruba regulacyjna jeśli dobrze pamiętam , kąt wyprzedzenia zapłonu jest odpowiedni 1.8/1.75 przed gmp a świeca to ngk b8hs a odnośnie świecy to takie pytanko bo wiem że można dać świece minimalnie cieplejszą bądź zimniejszą zależnie od warunków eksploatacji a ja mam tak że...
Dzisiaj rozebrałem silnik na pół, bo uszczelka między karterami już mi zaczęła przeciekać, sprawdziłem zimmeringi i zastąpiłem uszczelkę silikonem.... A przyczyną jest na 100% gaźnik.... bo jak go poskładałem to nie chciał zapalić bo go zalewało... zdjąłem gaźnik i bez gaźnika zapalił od pierwszego.... ale go szybko wyłączyłem bo by sie zatarł.... potem...
Od strony sprzęgła jest olej i przy słabym simeringu może dostawać sie do cylindra. Wywalasz stare zakładasz nowe. Dobrze jest czymś posmarować aby łatwiej wlazło. Przy wkładaniu musisz uważać aby nie spadła sprężynka z simeringa. Potem pokrywę silnika tylko na coś musisz złożyć: uszczelka, hermetik, silikon czerwony. Nie jestem zwolennikiem hermetika...
Sprawdź wyprzedzenie zapłonu oraz stan i wielkość szczeliny przerywacza. Sprawdź, działanie kondensatora (najlepiej podmienić na inny). Rozbierz, na części pierwsze gaźnik oraz wymyj go w benzynie. Dokładnie przedmuchaj dysze, nie czyść ich drucikiem ! gdyż możesz rozkalibrować dysze. Sprawdź, czy występują duże luzy na przepustnicy. Ustaw prawidłowo...
Witam. 6 lat temu kupiłem simsona s 50, i przez ten czas śmigał jak należy ale silnik nie był już w najlepszej kondycji. Tak więc jakiś czas temu postanowiłem że nie będę go remontował tylko kupiłem silnik od s 51/60. Silnik po włożeniu w ramę chodził pięknie, lecz po pewnym czasie zgubił iskrę. Wymieniłem świecę,kupiłem nową cewkę zapłonową razem z...
Dobrze wiedzieć, że masz bagażnik. Generalnie u mnie zawsze odpalanie na prawidłowo ustawionym 16N3 wygląda tak, że 1-2 suwy (nie kopnięcia) na ssaniu, potem odpalanie bez ssania. Ssanie w tych gaźnikach jest wyregulowane do pracy silnika przy -20°C. Tak to zawsze silnik dostaje za dużo paliwa na włączonym ssaniu. Pewnie nie wiesz czy ssanie działa...
Witam Posiadam Simsona S50 Electronic. Wymieniłem uszczelniacze, wszystkie uszczelki, cylinder DDR po szlifie. I jest problem bo Simson odpala i gaśnie. Poniżej zamieszczam filmik jak to wygląda. Proszę nie zwracać uwagi na kranik bo był zakręcony tylko na chwilę. Gaźnik wyczyszczony, zapłon ustawiłem na znaki ( nie mam lampy stroboskopowej), kompresja...
Przypuszczam że ssanie nie działa. Gdybyś polał benzyny na przepustnicę lub do cylindra, to by łatwiej odpalił. Na ssaniu powinien zalać świecę po kilkunastu kopnięciach. Powodów braku ssania może być kilka. 1. Wypadła gumka ssania z tłoczka ssania i dodatkowo przykleiła się do kanału w gaźniku. W innych przypadkach gumka potrafi stanąć bokiem przez...
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
mam simsona s51b kupiłem go od pewnego dziadka wtedy chodził jak cudo, palił na dotyk i wogóle. Teraz mam problem z gaźnikiem: jest rozregulowany, gdy przejade ok 4km, gdy sie troche zagrzeje to zaczyna przerywać, raz ciągnie a raz nie. iskra jest wporządku, wszystko ok, ja uważam ze to wina gaźnika. Zamierzam wymienić uszczelki w gaźniku bo myśle ze...
Re: Mam simsona SR50 i podczas jazdy zlepia mi sie świeca. Jest kilka przyczyn powstawania nadmiernego nagaru na świecy zapłonowej. 1 używasz niewłaściwej mieszanki paliwowo olejowej dla simka 1:50, 2 nieszczelna komora zasysania mieszanki ( do wymiany zimeringi lub uszczelki) silnik ciągnie olej ze skrzyni biegów, 3 źle ustawiony zapłon i/lub gaźnik....
Witam simson znowu zaczął strzelać gaźnik jest nowy 16N1-12 z szeroką przepustnicą wymienione cewka zapłonowa platyny oraz kond. wymieniona świeca oraz fajka i simsona strzela w filter powietrza a nieraz w wydech czy może poszła uszczelka w karterach w połowie nie wiem co już jest grane.
Przepustnica nie była otwarta. Simeringi nowe. Czy zapłon jest oryginalny to ciężko powiedzieć, zamawiałem wszystko w sklepie z częściami do simsonów. Wymienie jeszcze uszczelkę pod głowicą bo wydawała mi się podejrzana. Najbardziej mnie zastanawia to niskie napięcie rzędu niecałych 3V w szczycie na wejściu cewki butelkowej, czy ono nie jest aby za...
pierwsze co musiał byś zrobić przed regulacją to oczywiście zdjąć rozebrać na czynniki pierwsze i wymyć wyczyścić i najlepiej byłoby przedmuchać wszystkie kanałki w gaźniku sprężarką-kompresorem jeśli miałbyś do niego dostęp (postaraj się), zanim zaczniesz składać gaźnik w całość obejrzyj go dokładnie każdy element a zwłaszcza obudowę czy nie jest gdzieś...
Może błędne może nie. W zasadzie powinno się mieć komorę pływakową z oknem i ustawiać wg. zaznaczonych w tym oknie znaków. A do króća przelewowego to jeszcze daleko... Najpierw paliwo wypłynie przez nieszczelność uszczelki komory pływakowej przygniecionej pokrzywionym przez zbyt mocne dokręcanie korpusem. Standard w Simsonach i gaźnikach 16N. Nie każdy...
Pseudooryginał MZA też nie jest dużo lepszy. Na początek do wyrzucenia uszczelka komory pływakowej i zakupienie porządnej grubej gumowej. Niestety nie wiem nic o ich pochodzeniu ani też gdzie są one dostępne, natomiast uszczelki pseudooryginalne MZA, BVF to jest gówno puchnące od benzyny i cienkie jak bibuła. Następnie taki gaźnik trzeba gruntownie...
Witam, mam problem z Simsonem S50 platynowiec 12V, którego dostałem do naprawy. Objawia się to tym, że odpala, pracuje ładnie ale gaśnie po przejechaniu 100-200m i nie ma możliwości aby go odpalić na kopa czy "pych". Kompresja na zimnym silniku wynosi 8.5 bar przy otwartej manetce gazu. Generalnie gdy go dostałem to w ogóle nie dało się go uruchomić,...
Witam. Ostatnio gdy wymieniałem uszczelki na wałku startera w Simsonie i gdy zdjąłem cały wybierak, to wyleciał mi wałek startera i teraz moje pytanie. Czy zawsze tak jest, że wylatuje? I czy po włożeniu go na miejsce on ma latać? Bo u mnie rusza się w wszystkie strony. :(
Tak jak w silniku Simsona M531, uszczelniacze na wale korbowym są dwa, jeden od strony sprzęgła, drugi od strony zapłonu. Jeśli nie ma się pewności co do wieku i przebiegu uszczelniaczy, to warto je wymienić na nowe. Jeśli to był olej z przekładni, to gdy miałeś zdjęty cylinder nadmiar oleju trzeba było wyssać z komory korbowej, gdyż będzie zarzucać...
A więc tak: po zmianie świecy problem nie znika. Lewe powietrze raczej nie na poprzednim gaźniku i uszczelkach było tak samo a simmeringi też były wymieniane. Iskrownik nie pamiętam kiedy był wymieniany, ale wygląda normalnie i jeszcze jedno po ostatniej jeździe Simson na biegu jałowym działa dobrze, a po wbiciu biegu przy gazie poniżej połowy manetki...
Drutem nie czyscilem.miedzy gaznikiem a cylindrem jest uszczelka i troche silikonu temperaturo-odpornego.Dysze juz nawet przekladalem na te stare ale tez nic nie dalo.Przemywalem je tez w benzynie i nafcie.
Wpierw o SILIKONIE, widze ze kilka osob proponuje uszczelke + silikon do polaczenia cylindra z gaznikiem, nie wiem czy oni wiedza za BENZYNA ROZPUSZCZA SILIKON, w gre wchodzi jedynie uszczelka papierowa albo miedziano-azbestowa itp, ostatnio kupilem do simsona uszczelke gumowo-aluminiowa czy cos takiego, sprawuje sie b.dobrze i kosztowala 1zl :D, co...
Witam napewno trzeba sprawdzic gaznik potem luz na łozyskach na wale czyli czy magneto bije jesli jest wyczuwalny lub bron boze oska wału jest mokra uszczelniacz do wymiany głownie siada od strony magneta.Nalezy sprawdzic wszystkie elementy tzn czy swieca jest czarna, mokra w moncie zgaszennie czy ma normalny kolor.Kolejna sprawa to uszczelka pod cylindrem...
Witam ja wypełniałem zwykłym korkiem wcisnietym na siłe w otwory i ładnie docietym. Czy efekt był? Trudno powiedziec bo przy okazji robiłem remont całemu silnikowi. Tak czy owak po przepolerowaniu kanałów i idealnym docieciu uszczelek na 3 wioski wokoło mnie nie było mocnych :). Martwiłem sie ze korek bedzie sie kruszył i brudził swiece ale przez 2...
ten silikon to można sobie w ... wsadzić podstawa gaźnika (na połączeniu gaźnika z cylindrem) ma być równa i pomiędzy idzie tylko uszczelka (rzadne silikony kleje ani hermetyki) Bez urazy ale ludzie robią tak: na drut, na silikon, tu patyk wetknie, a później się dziwi że nie chodzi jak należy
Czasem w silnikach dwusuwowych może wystąpić zapchanie sie układu wydechowego (zła mieszanka paliwa z olejem -za duzo oleju).Warto sprawdzić czy tłumik i kolanko jest drożne. Dodano po 3 Drugą możliwą przyczyną takiego stanu może być nieszczelność komory korbowej. Musisz sprawdzić stan uszczelki pod cylindrem oraz zimeringi na wale
ja simeringi wymieniam zawsze po rozpołowieniu silnika i tym razem też wymieniłem tak że to raczej nie simeringi ale na gaźniku bardzo prawdopodobne ponieważ mam taką poszarpaną uszczelkę a czy to też może być wina tej uszczelki co idzie pod gaźnikiem???? a co do przepustnicy to tak jak by się troszke cieła jutro wszystko rozpracuje dzięki za szybkie...
własnie mam zamiar zamówic te częsci rzt tylko chyba normalny wał nie wytrzyma około 20 koni Oczywiście wzmocniony wytrzyma dłużej ale dla 20 koni to nawet wzmacniany niewiele dłużej. 20 kucyków z takiej pojemności to jak na wyścig, więc żywotność też jak na wyścigu :-) . Albo go "lekko" podrasujesz do 6 i będziesz się cieszyć w miarę długim życiem...
HEJ owocowy89 ma racje albo jest coś miedzy cylindrem a jego głowicą ( dostaje powietrze) albo któraś szpilka w cylindrze poluzowała się ja też tak miałem i wymieniłem wszystkie szpilki i dałem uszczelkę pod głowice i chodził jak marzenie.
Sprawdź uszczelkę pod głowicą,może też puchnąć tłok w cylindrze.Piszesz że jak silnik ostygnie to znowu jedzie normalnie aż znowu się nagrzeje i traci moc, typowe objawy początków zatarcia.
Post zamykam winowajcą była uszczelka pod głowicą zdjąłem ją i wszystko w normie .
dziękuje za pomoc, wyjechana była ta mała uszczelka na pręcie, a może też był słabo dokręcony
A czy na dużych obrotach ruszysz, a ma w ogóle wolne obroty? To może być problem gaźnika i uszczelki, która znajduje się miedzy gaźnikiem a cylindrem. Jak miałem podobną sytuację, gasł i nie moglem go utrzymać na gazie. Ale wstaw jeszcze inna swiece.
Może dostawać obce powietrze - łączenie gażnika z cylindrem,uszczelka pod cylindrem a blokiem silnika ale zacznij od przedmuchania dysz i sprawdzeniu poziomu paliwa
uszczelka gaznik - cylinder jest OK, simering tez jest dobry ...
Kolego jeżeli masz skrzynie biegów nie szczelną to morze też karter (skrzynie korbową) i to powoduje dolegliwość, nie zasysa paliwa albo jeszcze zasysa olej ze skrzyni. Jeżeli zrobisz sam to wymiana uszczelek i uszczelniaczy to koszt znikomy. Ale na początek spróbuj wymienić kondensator.
Sprawdź poziom paliwa. Sprawdź czy tłoczek ssania się zamyka i czy ma uszczelkę. Sprawdź filtr powietrza. Sprawdź cały układ wylotowy czy nie przytkany.
cyborg39 Ile oryginalnych (znaczy dziewiczych) silników Simsona rozebrałeś w swoim zawodowym życiu? A katalog części zamiennych i serwisówkę masz? Nie pisz głupot! Uszczelka ma być! W starych dobrych czasach dawali uszczelki z cieniutkiego klingerytu. Potem już tylko papierowe. Nie wiem o jakie "zdystasowanie" ci chodzi? W ogóle to taki pseudo-techniczny...
Jeżeli miałeś przeciek oleju do skrzyni korbowej i do cylindra to ten olej musi się wypalić i dopiero wtedy powinien przestać kopcić. A co do przecieku to albo uszczelka połówek albo simmering wału.
A co ma ustawienie iglicy do pracy silnika na biegu jałowym?! Wg. mnie zużyty gaźnik i/lub lewe powietrze. Sprawdź luz przepustnicy w korpusie gaźnika w okolicy jej dolnego położenia. W tych Simsonach nie było nigdy uszczelki pod głowicą!!! Po co zmieniałeś cylinder jak silnik dobrze chodził? Te podróby to katastrofa. Wróć do oryginału!
Jak ci strzela w tłumik to nie ma bata - zapłon źle ustawiony. Jeśli musi działać na ssaniu bo dostaje wysokich obrotów to jest nieszczelność, albo simmeringi albo między karterami. Sądząc po stanie w jakim go nabyłeś to miał go ktoś niekompetentny czyli można się spodziwać pocharatanych karterów (od śrubokręta) a takie trzymają szczelność tylko po...
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
Odkręć od cewki butelkowej 2 kable [ cewka butelkowa pod bakiem ] od masy i iskrownika sprawdź czy z nich wychodzi prąd jeśli wychodzi ale jest słaby to sprawdź czy kable w iskrowniku nie mają luzu czy są dobrze przylutowane do iskrownika. Jeśli z iskrownikiem i kablami na iskrowniku wszystko ok to cewka butelkowa do wymiany , lub masz coś z powietrzem...
Trochę mi z gaźnika leci, ale wydaje mi się, że to wina wężyka. Uszczelkę zmieniałem jakieś dwa tygodnie temu. Tak połączenie gaźnik cylinder szczelne. Świeca w porządku. Spala ok. Motor ogólnie ma moc. Dobrze jeździ. Jest tylko czasem problem jak jest na niskich obrotach. Np. jak mam drugi bieg i tak z 3tys obrotów to jak dodam gazu to nie ma tego...
po 1 wymień świecę na inną ta może być zużyta pomimo tego że ma iskrę gdy robi się gorąca iskra raz jest raz nie. Raz u mojego kolegi nawet nowa świeca ze sklepu nie spełniała swojej roli. Po 2 czy u ciebie są styki(przerywacz) w tym modelu jeszcze chyba tak, wiec sprawdź ich rozwarcie ewentualnie przeczyść Po 3 czy masz w porządku pierścienie/uszczelkę...
hola hola, a masz uszczelkę między gaźnikiem a cylindrem? gaźnik powinien na sztywno trzymać się cylindra i drgać ewentualnie razem z nim. Amal to najlepszy gaźnik jaki istnieje i na pewno nic z niego nie powinno ciec. co do ostatniego to zobacz czy coś ci nie pływa w oleju (a może to tylko pierścionki ci dzwonią...)
Witam, mam Simsona S51 Electronic. Przyszedł czas, żeby się za niego zabrać. Moimi problemami są: -światła tyle- w czasie jazdy świeci się światło stopu, natomiast jak nacisnę hamulec to stop gaśnie i świeci się zwykłe tyle światło drogowe, które kable powinienem przemienić aby wszystko działało jak należy? -problemy z silnikiem-gaźnik jest(był) wyregulowany...
Dotarcie tego silnika ,rzecz bardzo ważna! Więcej oleju do paliwa,można dać coś lepszego od mixolu i nie ciągnąć po obrotach!Grubość uszczelki pod cylindrem ma duże znaczenie .I skąd kolego masz oryginalne części,przecież IFA już dawno tego nie produkuje .Kolega walczył z nowymi cylindrami rok czasu i d...pa .Wszystkie z nich miały złe fazy ssanie/wydech...
a może po prostu wysiadła gumka w kraniku i przy zamkniętym kraniku paliwo nadal leci do gaźnika i tak sobie spływa do komory korbowej i cały czas silnik jest zalany paliwem, niekiedy nawet szklanka paliwa tam jest a przecież powinny być tylko opaty , wykręcisz świecę tłok maksymalnie w górę i na noc a nawet kilka zostawić by paliwo odparowało, problem...
Powodów może być wiele, na początku wyregulowałbym pływak, podniósł bym iglicę gdyż prawdopodobnie brakuje mu paliwa po podniesieniu przepustnicy, albo łapie lewe powietrze. Sprawdź uszczelki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Przy okazji warto tez spojrzeć na simmeringi na wale i luzy bo wiele osób to po prostu olewa. spróbuj tez zdjąć filtr powietrza...
Od kiedy to w Simsonie jest uszczelka pod głowicą??? Czy na 100% masz dobre sprężanie. Pożycz manometr i zmierz. Co z zapłonem? Jaki ? Jaka iskra ile mm skacze z kabla na głowicę? Co z wydechem? Czy nie przytkany? Odkręć kolanko i zapal.
Kolego pewnie po okresie zimowym uruchamiasz skuter i może masz jeszcze "stare" paliwo w zbiorniku (zmień je na świeże). Po opisie usterki proponuję "przeglądnąć" gaźnik tj. udrożnić wszystkie dysze i usunąć z niego ewentualne zanieczyszczenia (osady po starym paliwie, wodzie). Gaźnik należy zamontować poprawnie (równomiernie) i w razie potrzeby daj...
Po złożeniu silnika do kupy zrobił mi taką niespodziankę że wcale nie chce pracować :D Generalnie wydaje mi się że nieszczelność ze skrzyni mogę odrzucić bo simmeringi nowe, na cylindrze też myślę że powinno byč ok bo wymieniłem słabą szpilkę i dla pewności dałem uszczelkę pod głowicę, iskra jest, na platynach minimalna tylko iskierka przeskakuje, zapłon...
Witaj, Może przy czyszczeniu dostała sie jakaś drobinka do dysz w gaźniku, albo ewentualnie łapie lewe powietrze.Połączenienie gaźnik-cylinder dobrze jest składać na uszczelkę + cienka warstewka silikonu
1. Sprawdź czy dysze nie zostały pozamieniane przy montażu. Jeśli są dysze bez oznaczeń to wymienić na nowe, gdyż takie dysze ciężko rozróżnić (w szczególności dyszę główną z dyszą ssania). 2. Oznaczenie IFA na gaźniku ma każda chińska podróbka. Tylko oryginał BVF DDR i pseudooryginał MZA mają na korpusie logo BVF. W tym drugim oznaczenie MZA widnieje...
Kompresja na kopa dobra? Jak w miarę to nie uszczelka poszła. Sprawdź jak wygląda iskra. Sprawdź czy gaźnik na króćcu nie łapie lewego powietrza. Jak nie to rozkręć i wyczyść gaźnik.
Zwróć uwagę, po stronie łożyska 16004 na wałku jest osadzona podkładka dystansowa (20x32x1) i pierścień osadczy zewnętrzny 20x1.2. To jest jedyne miejsce w którym jakaś nietypowa kolejność złożenia miałaby znaczenie na odległość między łożyskami. Pytanie z innej beczki, jakiej grubości masz uszczelkę między połówkami karterów?
Sprawdż działanie urządzenia rozruchowego , to jest tłoczek na końcu którego jest uszczelka gumowa - czy jest cała i czy podczas manipulacji dżwigienką na kierownicy owy tłoczek płynnie się przesuwa i czy dochodzi do końca w swoim gnieżdzie. Może być też ze iskra jest słaba i pod ciśnieniem ginie. Rozumiem że świeca zapłonowa to dedykowana , czyli F-100...
Witam! Już od roku walczę z simkiem i cały czas przegrywam.. mam stale ten sam problem.. na biegu jałowym gaśnie przy 3k obrotów, przy włączonych światłach przy 4k. Wyeliminowałem całkowicie możliwość usterki mechanicznej, praktycznie całość jest nowa, od karterów przez cylinder na wszelkich uszczelkach kończąc. Sprężanie jest takie jak by nawet fabryka...
Ja bym sylikonu pod głowice nie dawał... A próbowałeś na innych świecach? Próbowałem i tak samo chodZi Dodano po 3 Osąd, to mój jest taki że silnik pracuje na bogatej mieszance, albo zostawiłeś silnik na 10 minut uruchomiony wyłącznie na biegu jałowym. Uszczelki pod głowicą w Simsonie się nie stosuje. Jednak gdy cylinder jest oryginalny DDR to nie...
Oglądając filmik nie wydaje mi się aby problem tkwił w zapłonie. Na krótkiej iskrze miałby problem z odpaleniem, przy wadliwym zapłonie ewidentnie by przerywał lub też strzelał i kichał. Coś słabo wydech słychać, sprawdzałeś jak się zachowuje bez tłumika oraz czy tłumik nie jest zawalony garścią nagaru z mixolu (w szczególności na przegrodzie "sitkiem"...
Simmeringi są dobre. A może to być wina rozwalonej uszczelki pomiędzy karterami?
Jak przerwa na świecy? Iskra jaki kolor? Nie ściągałeś cylindra? Być może łapie powietrze na uszczelce cylindra lub głowicy dokręć szpilki.
Jak wyżej wspomniano, albo simmering na wale od strony sprzęgła, albo nieszczelność na składaniu karterów między skrzynią korbową a skrzynią biegów. Kartery składane na uszczelkę czy szczeliwo?
Nie chodzi o to, że źle wygląda bo szmatka przykryła jego krawędzie. Akumulatory tej marki, obsługowe jaki i bezobsługowe są po prostu niskiej jakości, o czym przekonałem się nie raz. Zwykle po upływie roku od zakupu padają. Jak naładujesz, to następnego dnia trup, albo przy większym obciążeniu pada po kilku sekundach. Stare Awiny były już lepsze. Teraz...
To niezłe dziadostwo ten cylinder. Trzeba byłoby stoczyć ten cylinder od dołu celem uzyskania wysokości 73.0 mm lub ew. 72.5 mm aby można było zastosować uszczelkę pod cylindrem o grubości 0.5 mm. Tylko taką operację może wykonać niewiele specjalistów w Polsce ze względu na konieczność uzyskania prostopadłości względem osi cylindra. Uszczelkę pod głowicą...
między karterami silikon+uszczelka mza (silikon cienko posmarowany). Przejechane już około 1500km po tym remoncie i bez zmian. Kondensator nowy MZA. Kabel + fajka nowe.
Trzeba popatrzeć na iskrę - jaki ma kolor, jak jest długa? Silnik w czasie rozruchu stawia wyraźny opór w chwili sprężania? Metodologia napraw - może to zepsute, może tamto? Można wymieniać w ciemno, ale najszybciej wymienić silnik lub cały pojazd na sprawny. Chcąc usunąć usterkę należy znaleźć ją na podstawie obserwacji niesprawnego silnika. Można...
Witam, W moim Simsonie sr 50 zesztywniały amortyzatory. A właściwie to z dużym oporem tłoczysko idzie do góry. W dół nie stawia aż takiego oporu. Rozebrałem je już, ale ku mojemu zaskoczeniu nie mogę znaleźć zestawu naprawczego. Znalazłem jedynie simering. Nigdzie nie ma tulejek gumowych oraz gumowej uszczelki. Proszę o pomoc. Czy ktoś już robił taką...
Wałek kopnika nie ma nic wspólnego ale już uszczelka tak. Może ciągnąć "lewe powietrze" przez nieszczelność lub uszkodziłeś simering przy naprawach. Sprawdź uszczelkę na wierzchu i simering od strony zapłonu. Uszczelkę do sprawdzenia można poratować silikonem ale to tylko do sprawdzenia a potem nowa uszczelka.
Swieca (tam gdzie daje iskre) jest sucha a przy gwincię mokra, regulowałem iglic i gażnik przerwę na świecy też, sprawdzę dzisiaj to ssanie. A czy powinna być guma w tym tłoczku od ssania (uszczelka?). Mam jeszcze taki problem wczoraj jeszcze odkręciłem zakrętkę od iglicy żeby ją przestawić ale zakręciłem i patrze że rolgaz się zacioł linka w każdym...
Witam, w danych technicznych pisza, ze silnik w S 51 ma sprezanie 9,5 : 1 [ czyli na dzisiejsze paliwo 95 jak najbardziej ], to kompresja powinna wynosic ok. 10,5 - 11 barow chyba ? Gdzies widocznie 'ucieka' cisnienie z cylindra, moze jest bardzo gruba uszczelka pod glowica, itp. ? A jak benzyna zaczyna juz leciec z 'wydechu', to moze 'chlupac' w skrzyni...
A to co zrobić żeby nie ciekło Dodano po 1 uszczelki na cylindrze wymienić?
Witam! Mam problem z pierścieniami, jeden kompletnie utknął i nie ruszał się, na siłę musiałem go wydzierać i się połamał. Średnica tłoka to 48mm. a grubość i wysokość pierścieni to 2mm. na 2mm. Pierścienie od SIMSON S80 nie wejdą ba mają inny kształt zamka.
Witam mam problem, mianowicie ostatnio wymieniłem uszczelkę komory pływakowej w gaźniku i od tamtego czasu simson kiedy jadę na wysokich obrotach na 4 biegu i wrzucę luz zaczynają spadać mu obroty i gaśnie. Regulacja gaźnika nie pomogła, również czyściłem cały gaźnik ale też nic to nie dało co może być problemem?
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=]Yamaha YZFR1L schematy mechaniczne, część 1 [url=]Yamaha YZFR1L schematy mechaniczne,...
Silnik składany na silikon ? O kiedy to silnik uszczelnia sie silikonem? Do tego są specjalne masy uszczelniające. Np. Dirko. Jednak dla dobrego mechanika wystarczy porządnie wykonana uszczelka między połówki czy pod cylinder i ... kilka kropli oleju. Takie z resztą zalecenia są w serwisówce Simsona. Jednak pasowało by choć jedną porządną serwisówkę...
Wyrzuć tą "elektronikę" daleko za siebie, ale do odpowiedniego pojemnika na odpady! Zrób taki układ jak Simsona. Domyśłam sie ze masz elektronika? Dorób (jak go nie ma ) kabel masy od silnika (np. wkręt pokrywy sprzęgła) do punktu masy na ramie. Sprawdź przy okazji wszystkie masy. Prawdopodobnie zbyt duży poziom paliwa w gaźniku lub ssanie nieszczelne/brak...
To niestety trzeba będzie rozpołowić silnik... Ważne pytanie, dałeś pomiędzy karterami uszczelkę o grubości 0.5 mm? Czy zrobiłeś partyzantkę z samym silikonem albo uszczelką "z bibuły" ze zestawu? (Inna sprawa że to co można kupić w sklepach nie nadaje się do użycia, lepiej zrobić samemu uszczelkę z atestowanego materiału przeznaczonego do silników...
Z kolei wszystkie ES i Ts jakie w życiu rozbierałem miały. Jeszcze raz sprawdzałem książki, w każdej instrukcji napraw jest mowa o Dichmase. Chyba Pan nie miał okazji rozdziewiczać DDRa. Proszę sprawdzić samemu: Silniki Simsona M53 i M54 stosowane w serii SR4 i KR51 też nie miały uszczelki pomiędzy karterami. Dopiero w silnikach S50 i Duo w których...
Pomysł dość zacny i stosowany w nowszych cabrioletach. Jak się otwiera i zamyka dach to się szyby uchylają, a potem domykają. Czyli sprawa podobna do Twojej. W Twoim wypadku musisz mieć czujniki położenia dachu, czujniki położenia szyb, czujniki w klamkach oraz układ, który by to wszystko ogarniał i nie wariował na przykład gdy jedna szyba będzie otwarta...
Miałem zrobione wszystko chyba co mozliwe :P - 4 szlif, - tłok z jednej strony skracany, - powiekszane, pasowane i polerowane kanały dolotowe, - gaźnik zupełnie inaczej regulowany niż orginalnie, - głowica planowana i składana bez uszczelek, - musiałem wzmacniać sprzegło bo nie dawało rady :P - i wiele innych rzeczy jak zawieszenie przednie od simsona,...
Masz kolego problem bo to charakterystyczna praca przy nie szczelnym silniku, zasysa sobie lewe powietrze i dlatego chce chodzić tylko na ssaniu. A regulacje robi się bez ssania. Nie mylisz może w którą stronę ssanie włączasz? To na ssaniu właśnie powinien Ci przygasać na rozgrzanym silniku. A jeśli masz dziurę, czyli zasysa lewe powietrze to bez remontu...
Witam Z 10 lat temu miałem simsona i zachowywał się tak jak opisujesz. Walczyłem z nim ja i jeszcze kilku mechaników i co silnik po remoncie wszystko OK i lipa dalej to samo brak mocy, wolnych obrotów, ciężko odpalał. I co, zrobiłem ? wymontowałem silnik i zdemontowałem wszystkie dekle, magneto, cewki, kosz sprzęgła tak, że zostały mi połówki z cylindrem...
Da się kolego, specjalnie dla Ciebie zdjąłem koło i u mnie, gdy tłok jest w GMP, to wycięcie na klina jest od dołu czopa pod kątem 180' do cylindra, czyli na dole. Mam w swojej WSK wał na trzyrzędowe łożysko korbowodowe, ale to na pewno to samo co i twój. Co do tego dziwnego odpalania, to ja już dawno bym zdjął cylinder i może akurat wydmuchana uszczelka...
Rysunki techniczne narzędzi serwisowych do simsona. Skany uszczelek silnika. Film instruktażowy demontażu i montażu silnika.
Śledzę forum od prawie samego początku i nie przypominam sobie żeby urzytkownicy zachwalali chinski gaźnik. Wrecz przeciwne sporo osob już zmieniało gaźnik. U mnie cieknie gdzies na uszczelce korpusu pływaka a robiłem uszczelki chyba już ze wszystkiego. Poza tym chcę dorwać gaźnik od simsona. Od jawki mam i napewno silniczek chodzil na nim chodził lepiej....
To nie jest zimering tylko korek spustowy oleju. Kondensator w aparacie zapłonowym był wymieniany? Z tego co kolega pisze wnioskuję brak doświadczenia w naprawach takich silników[ bez urazy],proponuję wezwać jakieś fachowe wsparcie zanim sezon się skończy. Cylinder był wymieniony-grubość uszczelki pod nim ma duże znaczenie dla poprawnej pracy silnika.I...