Rysunki techniczne narzędzi serwisowych do simsona. Skany uszczelek silnika. Film instruktażowy demontażu i montażu silnika.
Nadaje się byle nie był za gruby.
to logiczne ze brak uszczelek pod głowica i w 2-suwie pod cylindrem spowoduje spadek mocy a co to był za remont silnika jak nie ma uszczelek????
Wałek kopnika nie ma nic wspólnego ale już uszczelka tak. Może ciągnąć "lewe powietrze" przez nieszczelność lub uszkodziłeś simering przy naprawach. Sprawdź uszczelkę na wierzchu i simering od strony zapłonu. Uszczelkę do sprawdzenia można poratować silikonem ale to tylko do sprawdzenia a potem nowa uszczelka.
Jest tam element (blaszka), która trzyma sprężynę kopnika nie dokręciłeś jej bo myślałeś, że to śruba dekla. Na 100 źle złożyłeś automat, popatrz na zdjęcia [url=https://www.google.pl/search?newwin...
Od strony sprzęgła jest olej i przy słabym simeringu może dostawać sie do cylindra. Wywalasz stare zakładasz nowe. Dobrze jest czymś posmarować aby łatwiej wlazło. Przy wkładaniu musisz uważać aby nie spadła sprężynka z simeringa. Potem pokrywę silnika tylko na coś musisz złożyć: uszczelka, hermetik, silikon czerwony. Nie jestem zwolennikiem hermetika...
Od kiedy to w Simsonie jest uszczelka pod głowicą??? Czy na 100% masz dobre sprężanie. Pożycz manometr i zmierz. Co z zapłonem? Jaki ? Jaka iskra ile mm skacze z kabla na głowicę? Co z wydechem? Czy nie przytkany? Odkręć kolanko i zapal.
OK właśnie wymieniłem uszczelki i dam odp
Oglądając filmik nie wydaje mi się aby problem tkwił w zapłonie. Na krótkiej iskrze miałby problem z odpaleniem, przy wadliwym zapłonie ewidentnie by przerywał lub też strzelał i kichał. Coś słabo wydech słychać, sprawdzałeś jak się zachowuje bez tłumika oraz czy tłumik nie jest zawalony garścią nagaru z mixolu (w szczególności na przegrodzie "sitkiem"...
Po co Ci uszczelka pod głowicą w Simsonie?
łapie lewe powietrze .. masz żle uszczelniony silnik... uszkodzone simeringi przy zakładaniu lub naderwana któraś z uszczelek
Uszczelek oryginalnych bym nie ruszał. Dzisiejsze uszczelki "org" ze sklepów to niestety badziewie. Oryginalne uszczelki miały jeszcze nieco inną grubość. Remont takiego silnik (rozpołowienie) jest niewskazane w obecnym stanie. Tym bardziej że nie masz narzędzi, przyrządów i doświadczenia. Głowicę zakłada się bez uszczelek. Warunkiem jest jednak dokręcenie...
Witam. Gaźnik w simsonach to podstawa sprawnego działania silnika. Powiem krótko zamieść zdjęcia tego cacka, będziemy bardziej mogli Ci pomóc. Jeszcze możesz zmienić uszczelkę łączącą gaźnik z króćcem ssącym. Pozdrawiam
Głowicę można roztoczyć, uszczelka jest zbędna
A to co zrobić żeby nie ciekło Dodano po 1 uszczelki na cylindrze wymienić?
Simmeringi są dobre. A może to być wina rozwalonej uszczelki pomiędzy karterami?
niewiem kuzym mi tak gadał!!
Witam, mam pytanie - chciałem zamówić wał do Simsona S51 4biegowy, link: https://gmoto.pl/wal-s51-simson--lozyska... i mam pytanie czy będzie pasował, jak do tej pory był wał S51 i cylinder i tłok kupiłem nowy cylinder i tłok S51 i mam pytanie czy jak założę ten wał to będzie pasował wymiarowo i wszystko będzie git. Z góry dziękuję...
Kolego pewnie po okresie zimowym uruchamiasz skuter i może masz jeszcze "stare" paliwo w zbiorniku (zmień je na świeże). Po opisie usterki proponuję "przeglądnąć" gaźnik tj. udrożnić wszystkie dysze i usunąć z niego ewentualne zanieczyszczenia (osady po starym paliwie, wodzie). Gaźnik należy zamontować poprawnie (równomiernie) i w razie potrzeby daj...
Jak najbardziej uszczelka też może być przyczyną...
Jak ci strzela w tłumik to nie ma bata - zapłon źle ustawiony. Jeśli musi działać na ssaniu bo dostaje wysokich obrotów to jest nieszczelność, albo simmeringi albo między karterami. Sądząc po stanie w jakim go nabyłeś to miał go ktoś niekompetentny czyli można się spodziwać pocharatanych karterów (od śrubokręta) a takie trzymają szczelność tylko po...
może i łapie jakieś lewe powietrze a doże masz wodę w paliwie i ja dostanie wody to przerywa Dodano po 5 może i łapie jakieś lewe powietrze a doże masz wodę w paliwie i ja dostanie wody to przerywa sprawdz
Witam mam problem, mianowicie ostatnio wymieniłem uszczelkę komory pływakowej w gaźniku i od tamtego czasu simson kiedy jadę na wysokich obrotach na 4 biegu i wrzucę luz zaczynają spadać mu obroty i gaśnie. Regulacja gaźnika nie pomogła, również czyściłem cały gaźnik ale też nic to nie dało co może być problemem?
No to to by wskazywało na przeciek. spuść olej ze skrzyni i odpal silnik, przyłóż palec do korka od oleju i sprawdź czy nie ma tam przedmuchów, jeśli będą to uszczelka między połówkami do wymiany.
Przepustnica nie była otwarta. Simeringi nowe. Czy zapłon jest oryginalny to ciężko powiedzieć, zamawiałem wszystko w sklepie z częściami do simsonów. Wymienie jeszcze uszczelkę pod głowicą bo wydawała mi się podejrzana. Najbardziej mnie zastanawia to niskie napięcie rzędu niecałych 3V w szczycie na wejściu cewki butelkowej, czy ono nie jest aby za...
Nowa uszczelka i trochę silikonu, a simmering nowy.
A co ma ustawienie iglicy do pracy silnika na biegu jałowym?! Wg. mnie zużyty gaźnik i/lub lewe powietrze. Sprawdź luz przepustnicy w korpusie gaźnika w okolicy jej dolnego położenia. W tych Simsonach nie było nigdy uszczelki pod głowicą!!! Po co zmieniałeś cylinder jak silnik dobrze chodził? Te podróby to katastrofa. Wróć do oryginału!
Swieca ma piękna niebieską iskrę pod cylindrem wymienialem tez uszczelkę jest nowa, kolor swiecy beżowy.
Wpierw o SILIKONIE, widze ze kilka osob proponuje uszczelke + silikon do polaczenia cylindra z gaznikiem, nie wiem czy oni wiedza za BENZYNA ROZPUSZCZA SILIKON, w gre wchodzi jedynie uszczelka papierowa albo miedziano-azbestowa itp, ostatnio kupilem do simsona uszczelke gumowo-aluminiowa czy cos takiego, sprawuje sie b.dobrze i kosztowala 1zl :D, co...
Jeżeli będzie pobierał powietrze z pominięciem gaźnika to właśnie tak będzie się działo. Pod cylinder i przy gaźniku nie dawaj silikonu, zastosuj normalne papierowe uszczelki.
Jak przerwa na świecy? Iskra jaki kolor? Nie ściągałeś cylindra? Być może łapie powietrze na uszczelce cylindra lub głowicy dokręć szpilki.
Witaj, Może przy czyszczeniu dostała sie jakaś drobinka do dysz w gaźniku, albo ewentualnie łapie lewe powietrze.Połączenienie gaźnik-cylinder dobrze jest składać na uszczelkę + cienka warstewka silikonu
uszczelka gaznik - cylinder jest OK, simering tez jest dobry ...
Witam simson znowu zaczął strzelać gaźnik jest nowy 16N1-12 z szeroką przepustnicą wymienione cewka zapłonowa platyny oraz kond. wymieniona świeca oraz fajka i simsona strzela w filter powietrza a nieraz w wydech czy może poszła uszczelka w karterach w połowie nie wiem co już jest grane.
Post zamykam winowajcą była uszczelka pod głowicą zdjąłem ją i wszystko w normie .
HEJ owocowy89 ma racje albo jest coś miedzy cylindrem a jego głowicą ( dostaje powietrze) albo któraś szpilka w cylindrze poluzowała się ja też tak miałem i wymieniłem wszystkie szpilki i dałem uszczelkę pod głowice i chodził jak marzenie.
Wału nie trzeba kupować nowego. Jeżeli ten od 50-tki jest OK, to wystarczy przerobić przeciwwagi. Tłok o wiekszej średnicy jest cięższy i w przeciwnym razie "zgubimy" wyrównoważnie. Silnik będzie bardziej drgał Pozostałe przeróbki/wymiany. Piszę z pamięci może coś umknąć. sorry. 1. Otwór w karterze, jak pisali koledzy, nalezy roztoczyć na średnicę ok....
Tomku jeżeli chcesz się pobawić podnieś trochę cylinder np.3-4 uszczelki pod cylinder,pokombinuj z zapłonem,miałem tłok wysoko podchodził opóźniłem zapłon 3 uszczelki i było znacznie lepiej.
jest taka uszczelka naokoło dyszy. Przynajmniej u nie była tylko jest już wytarta
Witam, taki wydech to szczerze mówiąc nie najlepsze rozwiązanie (według mnie). Jeśli chcesz tłumikiem podnieść moc to ja widze dwa rozwiązania: 1. Tuningowy tłumik Leo Vince (włoski, naprawde dobry) jego cena to około 250zł Jest dostepny na aukcjach allegro u uzytkownika kniazw lub na www.simson.strona.pl szczegóły w zakładce cennik. 2. Tuningowy wydech...
Witam Posiadam Simsona S50 Electronic. Wymieniłem uszczelniacze, wszystkie uszczelki, cylinder DDR po szlifie. I jest problem bo Simson odpala i gaśnie. Poniżej zamieszczam filmik jak to wygląda. Proszę nie zwracać uwagi na kranik bo był zakręcony tylko na chwilę. https://vimeo.com/157441026 Gaźnik wyczyszczony, zapłon ustawiłem na znaki ( nie mam lampy...
dzięki za pomoc oblukam czy nie wyleciał simering od strony koszyczka sprzęgłowego bo od magneta sprawdzałem jest ok wemienie dysze i dam nową uszczelkę między cylinder a gaźnik bo ta moja nie ciekawa jest
Śledzę forum od prawie samego początku i nie przypominam sobie żeby urzytkownicy zachwalali chinski gaźnik. Wrecz przeciwne sporo osob już zmieniało gaźnik. U mnie cieknie gdzies na uszczelce korpusu pływaka a robiłem uszczelki chyba już ze wszystkiego. Poza tym chcę dorwać gaźnik od simsona. Od jawki mam i napewno silniczek chodzil na nim chodził lepiej....
Dobrze wiedzieć, że masz bagażnik. Generalnie u mnie zawsze odpalanie na prawidłowo ustawionym 16N3 wygląda tak, że 1-2 suwy (nie kopnięcia) na ssaniu, potem odpalanie bez ssania. Ssanie w tych gaźnikach jest wyregulowane do pracy silnika przy -20°C. Tak to zawsze silnik dostaje za dużo paliwa na włączonym ssaniu. Pewnie nie wiesz czy ssanie działa...
Nie chodzi o to, że źle wygląda bo szmatka przykryła jego krawędzie. Akumulatory tej marki, obsługowe jaki i bezobsługowe są po prostu niskiej jakości, o czym przekonałem się nie raz. Zwykle po upływie roku od zakupu padają. Jak naładujesz, to następnego dnia trup, albo przy większym obciążeniu pada po kilku sekundach. Stare Awiny były już lepsze. Teraz...
dlatego mówiłem żeby się udać do hurtowni uszczelnień technicznych z całym rozebranym amortyzatorem - tam pomierzą suwmiarką gniazdo uszczelki i średnicę tulei i dobiorą odpowiednie z własnego doświadczenia
Przypuszczam że ssanie nie działa. Gdybyś polał benzyny na przepustnicę lub do cylindra, to by łatwiej odpalił. Na ssaniu powinien zalać świecę po kilkunastu kopnięciach. Powodów braku ssania może być kilka. 1. Wypadła gumka ssania z tłoczka ssania i dodatkowo przykleiła się do kanału w gaźniku. W innych przypadkach gumka potrafi stanąć bokiem przez...
Może dostawać obce powietrze - łączenie gażnika z cylindrem,uszczelka pod cylindrem a blokiem silnika ale zacznij od przedmuchania dysz i sprawdzeniu poziomu paliwa
dziękuje za pomoc, wyjechana była ta mała uszczelka na pręcie, a może też był słabo dokręcony
Jeszcze dodam, że jak motor jest zimny i go odpalam to wskakuje na 6 tys obrotów i tak powoli spada na 2-3 tys. Bez ssania. Jak włączę ssanie to motor od razu spada wtedy z obrotów. Nieszczelność, uszczelniacze wału, uszczelka pod cylindrem, lub połączenie gaźnik cylinder. Słabe sprężanie.
Witam. 6 lat temu kupiłem simsona s 50, i przez ten czas śmigał jak należy ale silnik nie był już w najlepszej kondycji. Tak więc jakiś czas temu postanowiłem że nie będę go remontował tylko kupiłem silnik od s 51/60. Silnik po włożeniu w ramę chodził pięknie, lecz po pewnym czasie zgubił iskrę. Wymieniłem świecę,kupiłem nową cewkę zapłonową razem z...
Tak jak w silniku Simsona M531, uszczelniacze na wale korbowym są dwa, jeden od strony sprzęgła, drugi od strony zapłonu. Jeśli nie ma się pewności co do wieku i przebiegu uszczelniaczy, to warto je wymienić na nowe. Jeśli to był olej z przekładni, to gdy miałeś zdjęty cylinder nadmiar oleju trzeba było wyssać z komory korbowej, gdyż będzie zarzucać...
Może błędne może nie. W zasadzie powinno się mieć komorę pływakową z oknem i ustawiać wg. zaznaczonych w tym oknie znaków. A do króća przelewowego to jeszcze daleko... Najpierw paliwo wypłynie przez nieszczelność uszczelki komory pływakowej przygniecionej pokrzywionym przez zbyt mocne dokręcanie korpusem. Standard w Simsonach i gaźnikach 16N. Nie każdy...
między karterami silikon+uszczelka mza (silikon cienko posmarowany). Przejechane już około 1500km po tym remoncie i bez zmian. Kondensator nowy MZA. Kabel + fajka nowe.
Sprawdź poziom paliwa. Sprawdź czy tłoczek ssania się zamyka i czy ma uszczelkę. Sprawdź filtr powietrza. Sprawdź cały układ wylotowy czy nie przytkany.
Myślałem właśnie o uszczelkach na wale, ale skoro tam jest sucho to nie wiem. Po drugiej stronie (skrzynia biegów) też sprawdzałeś? Tam też jest semering na wale.
Jak nie ma iskry to już wiemy żeby nie szukać przyczyn w paliwie czy powietrzu. Najlepiej gdybyś miał sprawną cewkę na podmiankę i podmienił, ale nowa też nie powinna być droga. Sprawdź też czy fajka nie lata luźno na świecy. Odnośnie dobrego sposobu ustawienia zapłonu: mierzysz suwmiarką 1,8mm przed GMP, odkręcasz od przerywacza kabelki i sprawdzasz...
Problem rązwiązany okazało się że uszkodzona była uszczelka na rozpołowieniu i olej z silnika dostawał się do cylindra i nie przepalał tego. Po usunięciu usterki simsonek chodzi jak powinien. Pozdrawiam.
A więc tak: po zmianie świecy problem nie znika. Lewe powietrze raczej nie na poprzednim gaźniku i uszczelkach było tak samo a simmeringi też były wymieniane. Iskrownik nie pamiętam kiedy był wymieniany, ale wygląda normalnie i jeszcze jedno po ostatniej jeździe Simson na biegu jałowym działa dobrze, a po wbiciu biegu przy gazie poniżej połowy manetki...
Zwróć uwagę, po stronie łożyska 16004 na wałku jest osadzona podkładka dystansowa (20x32x1) i pierścień osadczy zewnętrzny 20x1.2. To jest jedyne miejsce w którym jakaś nietypowa kolejność złożenia miałaby znaczenie na odległość między łożyskami. Pytanie z innej beczki, jakiej grubości masz uszczelkę między połówkami karterów?
Kompresja na kopa dobra? Jak w miarę to nie uszczelka poszła. Sprawdź jak wygląda iskra. Sprawdź czy gaźnik na króćcu nie łapie lewego powietrza. Jak nie to rozkręć i wyczyść gaźnik.
No to chyba była uszczelka bo wyjąłem ją w kawałkach i troche musiałem podregulowacć dawkę i już pali od kopa i jeździ ale mam jedno pytanie dlaczego jest taka różnica cenowa między zwykłym a tym gaźnikiem co on ma że droższy ???
Drutem nie czyscilem.miedzy gaznikiem a cylindrem jest uszczelka i troche silikonu temperaturo-odpornego.Dysze juz nawet przekladalem na te stare ale tez nic nie dalo.Przemywalem je tez w benzynie i nafcie.
1. Sprawdź czy dysze nie zostały pozamieniane przy montażu. Jeśli są dysze bez oznaczeń to wymienić na nowe, gdyż takie dysze ciężko rozróżnić (w szczególności dyszę główną z dyszą ssania). 2. Oznaczenie IFA na gaźniku ma każda chińska podróbka. Tylko oryginał BVF DDR i pseudooryginał MZA mają na korpusie logo BVF. W tym drugim oznaczenie MZA widnieje...
A więc tak co trzeba mieć do takiej przeróbki : tłok od Simsona S60 41 mm, cylinder rozwiercony pod tłok kosz takiej usługi ja po znajomościach 5 dych tak normalnie to około 110 zł, nową tulejkę do korbowodu taką ,żeby wchodził w nią sworzeń (musi mieć te 2 dziury jak masz w korbowodzie i kanał olejowy wgłębienie na środku tulejki ), trzeba zrobić uszczelkę...
Powodów może być wiele, na początku wyregulowałbym pływak, podniósł bym iglicę gdyż prawdopodobnie brakuje mu paliwa po podniesieniu przepustnicy, albo łapie lewe powietrze. Sprawdź uszczelki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Przy okazji warto tez spojrzeć na simmeringi na wale i luzy bo wiele osób to po prostu olewa. spróbuj tez zdjąć filtr powietrza...
Witam po małej przerwie, wstyd się przyznać ale zupełnie zapomniałem o tym wątku. Ponieważ żadna regulacja gaźnika nie przynosiła efektów, dałem sobie spokuj:cry:. Uratował mnie znajomy, który wygrzebał gdzieś u siebie gaźniczek do simsonka. Korzystając z okazji zamontowałem go u siebie. Silniczek odżył :D. Jednak nie mam pojęcia co tak naprawde było...
Może masz zabity kranik/filtr paliwa i słabo leci po dłuższym postoju, a jak się "rozrusza" to już potem jakoś idzie? Spuchnięta uszczelka w kraniku? W jaki sposób go odpalasz jak postoi dłużej i nie chce zagadać? Czy wstrzyknięcie mu odrobiny paliwa pod filtr powietrza albo świecę pomaga? Czy masz przezroczysty przewód paliwowy i widać czy coś cieknie...
Dałem uszczelka 0.5 taka z grubego papieru a mam jeszcze jedno pytanie jam powinny być założone łożyska od wału bo kulki są osadzone w takim jakby plastiku i są z jednej strony odkryte
Witam, w danych technicznych pisza, ze silnik w S 51 ma sprezanie 9,5 : 1 [ czyli na dzisiejsze paliwo 95 jak najbardziej ], to kompresja powinna wynosic ok. 10,5 - 11 barow chyba ? Gdzies widocznie 'ucieka' cisnienie z cylindra, moze jest bardzo gruba uszczelka pod glowica, itp. ? A jak benzyna zaczyna juz leciec z 'wydechu', to moze 'chlupac' w skrzyni...
Czasem w silnikach dwusuwowych może wystąpić zapchanie sie układu wydechowego (zła mieszanka paliwa z olejem -za duzo oleju).Warto sprawdzić czy tłumik i kolanko jest drożne. Dodano po 3 Drugą możliwą przyczyną takiego stanu może być nieszczelność komory korbowej. Musisz sprawdzić stan uszczelki pod cylindrem oraz zimeringi na wale
Między gaźnikiem a cylindrem mam uszczelkę - oring Musiał bym ściągnąć cylinder i zobaczyć czy coś sie tam nie stało ale nie sądzę by było coś z pierścionkami.
cyborg39 Ile oryginalnych (znaczy dziewiczych) silników Simsona rozebrałeś w swoim zawodowym życiu? A katalog części zamiennych i serwisówkę masz? Nie pisz głupot! Uszczelka ma być! W starych dobrych czasach dawali uszczelki z cieniutkiego klingerytu. Potem już tylko papierowe. Nie wiem o jakie "zdystasowanie" ci chodzi? W ogóle to taki pseudo-techniczny...
na regulacje zapłonu nie reaguje a z tym ssaniem to zobaczę, iglicę mam na środkowym ząbku, pływak mam nowy za 10zł ale spróbuje znaleźć dziurkę w starym (nie wiem jakim cudem bo jest nie widoczna) i założę stary pływak, przerwa jest 0,4mm Już mi opadają ręce! Jeszcze wymienię uszczelkę pod cylindrem "jak to nie pomoże to odkręcę kranik i podpalę złoma...
Sprawdź uszczelkę pod głowicą,może też puchnąć tłok w cylindrze.Piszesz że jak silnik ostygnie to znowu jedzie normalnie aż znowu się nagrzeje i traci moc, typowe objawy początków zatarcia.
Witam! Mam problem z pierścieniami, jeden kompletnie utknął i nie ruszał się, na siłę musiałem go wydzierać i się połamał. Średnica tłoka to 48mm. a grubość i wysokość pierścieni to 2mm. na 2mm. Pierścienie od SIMSON S80 nie wejdą ba mają inny kształt zamka. http://obrazki.elektroda.pl/3699585700_1...
Witam Z 10 lat temu miałem simsona i zachowywał się tak jak opisujesz. Walczyłem z nim ja i jeszcze kilku mechaników i co silnik po remoncie wszystko OK i lipa dalej to samo brak mocy, wolnych obrotów, ciężko odpalał. I co, zrobiłem ? wymontowałem silnik i zdemontowałem wszystkie dekle, magneto, cewki, kosz sprzęgła tak, że zostały mi połówki z cylindrem...
A czy na dużych obrotach ruszysz, a ma w ogóle wolne obroty? To może być problem gaźnika i uszczelki, która znajduje się miedzy gaźnikiem a cylindrem. Jak miałem podobną sytuację, gasł i nie moglem go utrzymać na gazie. Ale wstaw jeszcze inna swiece.
Miałem zrobione wszystko chyba co mozliwe :P - 4 szlif, - tłok z jednej strony skracany, - powiekszane, pasowane i polerowane kanały dolotowe, - gaźnik zupełnie inaczej regulowany niż orginalnie, - głowica planowana i składana bez uszczelek, - musiałem wzmacniać sprzegło bo nie dawało rady :P - i wiele innych rzeczy jak zawieszenie przednie od simsona,...
Brak mi pomyslow na problem z simsonem. Otóż po dluzszym postoju np. po nocy silnik za ktorymś tam razem odpali i w miare normalnie pracuje. Po przejechaniu kilku km gdy silnik jest juz rozgrzany i zgaszeniu - ponowne odpalenie jest niemozliwe, paliwo jest iskra niebieska. Wszelkie regulacje np. gaznika BVX 16N3-4, zaplonu, przerywacza, wymiana cewki...
Może być to spowodowane nieszczelnością. :) Jak nie widać skąd cieknie to umyj i wytrzyj silnik i obserwuj gdzie następnym razem pojawi się wyciek. Jeśli to jest olej przekładniowy to może to być uszczelka między karterami, oring i/lub simering wałka startera, uszczelka pokrywy od strony sprzęga, ew. simering lub uszczelka wałka zdawczego (za zębatką...
Swieca (tam gdzie daje iskre) jest sucha a przy gwincię mokra, regulowałem iglic i gażnik przerwę na świecy też, sprawdzę dzisiaj to ssanie. A czy powinna być guma w tym tłoczku od ssania (uszczelka?). Mam jeszcze taki problem wczoraj jeszcze odkręciłem zakrętkę od iglicy żeby ją przestawić ale zakręciłem i patrze że rolgaz się zacioł linka w każdym...
Gaźnik do rozbiórki i regulacji! Sprawdź czy na tłoczku ssania jest uszczelka. Opisz sytuację dokładniej. Podaj: 1.Jak zapala na zimnym? 2.Jak pracuje zimny silnik i czy da się go wprowadzić na wysokie obroty. Ja nie zapali na ciepłym to: 1. Czy jest iskra i jaka (na samym kablu!) 2. Czy świeca jest mokra.
Silnik składany na silikon ? O kiedy to silnik uszczelnia sie silikonem? Do tego są specjalne masy uszczelniające. Np. Dirko. Jednak dla dobrego mechanika wystarczy porządnie wykonana uszczelka między połówki czy pod cylinder i ... kilka kropli oleju. Takie z resztą zalecenia są w serwisówce Simsona. Jednak pasowało by choć jedną porządną serwisówkę...
Gaźnik 16N1 , mieszanka jest dosyć bogata 1.5 bądź 1.75 obrotu jest wykręcona śruba regulacyjna jeśli dobrze pamiętam , kąt wyprzedzenia zapłonu jest odpowiedni 1.8/1.75 przed gmp a świeca to ngk b8hs a odnośnie świecy to takie pytanko bo wiem że można dać świece minimalnie cieplejszą bądź zimniejszą zależnie od warunków eksploatacji a ja mam tak że...
Dzisiaj rozebrałem silnik na pół, bo uszczelka między karterami już mi zaczęła przeciekać, sprawdziłem zimmeringi i zastąpiłem uszczelkę silikonem.... A przyczyną jest na 100% gaźnik.... bo jak go poskładałem to nie chciał zapalić bo go zalewało... zdjąłem gaźnik i bez gaźnika zapalił od pierwszego.... ale go szybko wyłączyłem bo by sie zatarł.... potem...
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Sprawdź wyprzedzenie zapłonu oraz stan i wielkość szczeliny przerywacza. Sprawdź, działanie kondensatora (najlepiej podmienić na inny). Rozbierz, na części pierwsze gaźnik oraz wymyj go w benzynie. Dokładnie przedmuchaj dysze, nie czyść ich drucikiem ! gdyż możesz rozkalibrować dysze. Sprawdź, czy występują duże luzy na przepustnicy. Ustaw prawidłowo...
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
Da się kolego, specjalnie dla Ciebie zdjąłem koło i u mnie, gdy tłok jest w GMP, to wycięcie na klina jest od dołu czopa pod kątem 180' do cylindra, czyli na dole. Mam w swojej WSK wał na trzyrzędowe łożysko korbowodowe, ale to na pewno to samo co i twój. Co do tego dziwnego odpalania, to ja już dawno bym zdjął cylinder i może akurat wydmuchana uszczelka...
Witam napewno trzeba sprawdzic gaznik potem luz na łozyskach na wale czyli czy magneto bije jesli jest wyczuwalny lub bron boze oska wału jest mokra uszczelniacz do wymiany głownie siada od strony magneta.Nalezy sprawdzic wszystkie elementy tzn czy swieca jest czarna, mokra w moncie zgaszennie czy ma normalny kolor.Kolejna sprawa to uszczelka pod cylindrem...
Pierwsza zasadnicza sprawa. Dolot powietrza: Tłumik szmerów, filtr powietrza, przegub łączący. Wszystko ma być czyste i szczelne. Paliwo: zbiornik paliwa, kranik, filtr paliwa, przewody paliwowe. To tez ma być czyste, przewody paliwowe najlepiej nowe. Gaźnik: zwyczajnie go rozbierz i najlepiej umyj w myjce ultradźwiękowej. Jeśli nie posiadasz lub nie...
Z kolei wszystkie ES i Ts jakie w życiu rozbierałem miały. Jeszcze raz sprawdzałem książki, w każdej instrukcji napraw jest mowa o Dichmase. Chyba Pan nie miał okazji rozdziewiczać DDRa. Proszę sprawdzić samemu: http://miraculis.de/aw/mz/mz.htmlhttp://... Silniki Simsona M53 i M54 stosowane w serii SR4 i KR51 też nie miały uszczelki...
Sprawdż działanie urządzenia rozruchowego , to jest tłoczek na końcu którego jest uszczelka gumowa - czy jest cała i czy podczas manipulacji dżwigienką na kierownicy owy tłoczek płynnie się przesuwa i czy dochodzi do końca w swoim gnieżdzie. Może być też ze iskra jest słaba i pod ciśnieniem ginie. Rozumiem że świeca zapłonowa to dedykowana , czyli F-100...
To nie jest zimering tylko korek spustowy oleju. Kondensator w aparacie zapłonowym był wymieniany? Z tego co kolega pisze wnioskuję brak doświadczenia w naprawach takich silników[ bez urazy],proponuję wezwać jakieś fachowe wsparcie zanim sezon się skończy. Cylinder był wymieniony-grubość uszczelki pod nim ma duże znaczenie dla poprawnej pracy silnika.I...
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
Pseudooryginał MZA też nie jest dużo lepszy. Na początek do wyrzucenia uszczelka komory pływakowej i zakupienie porządnej grubej gumowej. Niestety nie wiem nic o ich pochodzeniu ani też gdzie są one dostępne, natomiast uszczelki pseudooryginalne MZA, BVF to jest gówno puchnące od benzyny i cienkie jak bibuła. Następnie taki gaźnik trzeba gruntownie...
po 1 wymień świecę na inną ta może być zużyta pomimo tego że ma iskrę gdy robi się gorąca iskra raz jest raz nie. Raz u mojego kolegi nawet nowa świeca ze sklepu nie spełniała swojej roli. Po 2 czy u ciebie są styki(przerywacz) w tym modelu jeszcze chyba tak, wiec sprawdź ich rozwarcie ewentualnie przeczyść Po 3 czy masz w porządku pierścienie/uszczelkę...
Witam ja wypełniałem zwykłym korkiem wcisnietym na siłe w otwory i ładnie docietym. Czy efekt był? Trudno powiedziec bo przy okazji robiłem remont całemu silnikowi. Tak czy owak po przepolerowaniu kanałów i idealnym docieciu uszczelek na 3 wioski wokoło mnie nie było mocnych :). Martwiłem sie ze korek bedzie sie kruszył i brudził swiece ale przez 2...
Re: Mam simsona SR50 i podczas jazdy zlepia mi sie świeca. Jest kilka przyczyn powstawania nadmiernego nagaru na świecy zapłonowej. 1 używasz niewłaściwej mieszanki paliwowo olejowej dla simka 1:50, 2 nieszczelna komora zasysania mieszanki ( do wymiany zimeringi lub uszczelki) silnik ciągnie olej ze skrzyni biegów, 3 źle ustawiony zapłon i/lub gaźnik....
uszczelka simson simson licznik kierunkowskazy simson
kolumna aktywna akumulator straty przekładnika prądowego numer karty sieciowej
mikrokomputer cobra1 samsung ww60j4063lw
Podłączenie masy do akumulatora w pojazdach: zasady i zalecenia Stacja multimedialna Android PX5 - samoczynne włączanie i blokowanie