Witam, mam pytanie - chciałem zamówić wał do Simsona S51 4biegowy, link: https://gmoto.pl/wal-s51-simson--lozyska... i mam pytanie czy będzie pasował, jak do tej pory był wał S51 i cylinder i tłok kupiłem nowy cylinder i tłok S51 i mam pytanie czy jak założę ten wał to będzie pasował wymiarowo i wszystko będzie git. Z góry dziękuję...
Witam! W przyszłości chciałbym zmienić pojemność w moim simsonie z 50ccm na 85ccm. Wiem że do takiej modyfikacji trzeba zmienić wał tylko czy sportowy wał s70 wystarczy? Czy trzeba kupić wał zt-tuning? Sportowy wał s70- https://www.jackmotors.pl/oldtimer/wal-k... Wał zt-tuning- https://zt-tuning.de/?a=25413&lang=pol
Witaam mam problem w swoim Simsonie s51 jakiś czas temu zrobiłem remont góry silnika cylinder tłok pierścienie A następnie dodajesz: wal nowy ale inne są lozyska Możesz to rozwinąć?
Uszczelek oryginalnych bym nie ruszał. Dzisiejsze uszczelki "org" ze sklepów to niestety badziewie. Oryginalne uszczelki miały jeszcze nieco inną grubość. Remont takiego silnik (rozpołowienie) jest niewskazane w obecnym stanie. Tym bardziej że nie masz narzędzi, przyrządów i doświadczenia. Głowicę zakłada się bez uszczelek. Warunkiem jest jednak dokręcenie...
mozna rowniez podlaczyc w jakiegos samochodu np. poloneza, tylko ze simson na 1 obrot walu ma 1 iskre, a polonez na 1 obrot walu ma 2 iskry. a wiec obrotomierz z poloneza w simsonie bezie pokazywal2 razy mniejsze obroty
To ze wolno schodzi z obrotow jest uzaleznione od mojego gaznika, ktory jest troche rozkalibrowany, co mozna uslyszec w glosnikach (dostaje lewe powietrze) Daje głowe ze wskazuje dobrze bo: - jest wykrecony z Poloneza z podwojna cewka - czyli zaplon dziala tak samo jak w Simsonie - jeden obrot walu - jeden impuls, wiec jesli zle wskazuje u mnie - w...
Nie no docieralem go jak w ksiazce -mieszanka 1:50 (nawet ciut wiecej dawalem) unikalem wysokich obrotow-jezdzilem przez 500 KM jak sierota max 50km/h tzn zauwazylem,ze nie ma juz ma wale podkladek dystansowych -wytarly sie. Luz wzdluzny jest dobrze wyczuwalny,lecz prostopadly do walu nie. Nie wiem czy we wszystkich simsonach jest cos takiego,ze gdy...
Czyszczenie gaźnika to w przypadku jakby nie dostawał paliwa. Gaźnik może tylko dawać za dużo mieszanki wtedy należy wyregulować na blaszce od pływaka. Piszesz, że strasznie kopci to lepiej sprawdź czy nie wywaliło zimering na wale.
Jak coś do simsona nie bedziesz wiedział to wal do mnie na GG7855552, ja już go mam 5 rok a moze już dłużej, ale już na wiosne czas sie z nim pożegnać, jak odezwiesz sie na GG to podpowiem jak polepszyć osiagi i moc
Tak ja wiem na czym to polega :) Przepraszam może nie dokładnie wam to wytłumaczyłem. Mi chodzi o to że ustawie platynki i przejadę 3km i nie ma przerwy i tak na okrągło ale one się nie ścierają ani nie przestawiają. I nie wiem co jest przyczyną ?
simering na wale jak jest uszkodzony to wystepuje taki wlasnie objaw jak opisany powyzej silnik poprostu zasysa obce powietrze przez nieszczelny simering na wale i gasnie zaraz po zapaleniu
Ktoś najwyraźniej wcześniej rozbierał silnik i zgubił podkładkę dystansową 10.5x16x1 o nr. kat. 225691, dlatego tulejka dystansowa zastępująca koło zębate IV biegu "weszła" w łożysko.
Wał nie może mieć takich luzów. Więc do wymiany są albo łożyska albo nie są założone pierścienie segera ograniczające luzy boczne wału oraz łożysk. Słaba moc może wynikać ze zniszczonych simeringów na wale korbowym. Tak że bez rozbiórki silnika się nie obejdzie. Nie jest to nic strasznego.
Pewnie ścięty klin na wale ustalający położenie koła magnesowego.
Witam ! Czy można jeździć Simsonem, kiedy wał i magneto rusza się do przodu i do tyłu ? Proszę o szybką odpowiedź !
ok dzieki za pomoc :) wczoraj rozpołowiłem silnik po raz kolejny. Niestety przy wczesniejszym wkładaniu a w sumie wbijaniu wal sie skrzywił. Wsadziłem inny i wszystko działa. Nie wiem tylko teraz co z tym zrobic...
Wolałbym tańszym kosztem aby wał i cylinder wyniosły max.300zł Wał(nadal nie wiem czy trzeba wymienić): http://www.jackmotors.pl/wal-korbowy-sim... Cylinder: http://www.jackmotors.pl/cylinder-simson... No i jakieś drobniejsze części typu zębatki,łożyska itp. Mógłby mi ktoś podesłać zdjęcie lub film...
Jeśli olej to prawdopodobnie simering na wale.
a jaki masz gaznik???? moim zdaniem wal dlugo nie wytrzyma na tym cylindrze!!!!
Juz od konca lat 20-stych / ok. 1927-28 calkiem sporo motocykli sportowych / wyscigowych mialo tzw. 'sucha skrzynie korbowa' - bo zastosowano w nich smarowanie cisnieniowe z pompa oleju 2-sekcyjna : jedna sekcja tloczyla olej do czopa walu korbowego, a druga - o wiekszej wydajnosci wysysala olej spod walu korbowego, czyli 'osuszala skrzynie korbowa'...
:D chcialbym spytac o tuning sima czy lepiej oplaca sie zamontowac wypelniony profesjonalnie wal tuningowy czy orginalny wloski tlumnik http://www.allegro.pl/item168487828_knia... to link do takiego walu czekam na odpowiedzi i chcetnie porozmawiam o tuningu z osobami ktore sa doswiadczone i pomoga mi stuningowac...
prawdopodobnie jest to zębatka od przekładni napędzajacej tylne koło w motocyklach awo simson lub stare bmw w wieloklin wchodził wal napędowy
Kluczem 14mm :D Jakby ktoś szukał to klin do chińczyka jest taki jak z wału od simsona.
Jak się dusi po otwarciu gazu z obrotów biegu jałowego, to masz zużyty uszczelniacz od strony zapłonu i ew. nieszczelność komory korbowej silnika. O ile można wykluczyć zapłon. Jak wygląda stan pozostałych części silnika? Wydech, filtr powietrza, cylinder, tłok, łożyska wału korbowego?
Napisz jaki zapłon. Sprawdź simeringi na wale.
Simmeringi na wale!!!!
W silniku M53/M54 konieczne jest rozpołowienie silnika w celu wymiany wałka startera, uszczelniaczy na wale korbowym.
ale wtedy musze zakladac duzy tryb na kolo zamachowe, kupowac druga pokrywe. A przy obrotach 10 tys/min musi byc idealnie wywazony bo jak dostanie wibracji to mi wal rozwali.
A uszczelniacze na wale sprawdzałeś?
Ścięty klin na wale -> przestawione magneto względem wału.
panowie ja wam powiem jak zrobić bez kleju i będzie się tak trzymać że wyjąć jest trudno. Bierzemy korek większy niż otwór w wale i (tu ciekawostka) gotujemy w wodzie korek robi się na tyle miękki że bez problemu wchodzi w otwór jak wystygnie nadmiar odcinamy i gotowe. Robić tak należy z tego względu że nawet gdy wepchniemy korek (bez gotowania) i będziemy...
Taki wiekowy silnik jeżeli nie był nigdy remontowany zasysa powietrze przez uszczelnienia na wale.
Tylko tyle sprawdziłeś? Klin na wale cały?
A zapłon jakie powinien mieć wyprzedzenie? To jest wał s70.
Trochę to wygląda na nieszczelną komorę korbową - między karterami, pod cylindrem, uszczelniacze wału.
6204 jest na wale
Witam, wał będzie się nadawał, tak samo wszystkie łożyska i uszczelniacze, sprzęgło itp. Tylko kilka kół zębatych oraz aparat (i to nie cały) zmiany biegów nie będzie zamiennie sie nadawać.
Robisz to dobrze , [ zakładam że koło obraca się w prawo ] , ale niepokoi mnie luz na wale , prawdopodobnie nieszczelny jest uszczelniacz na czopie-wału .
juz sobie poradzilem! Okazalo sie ze jednak jest tam klin! Przy pomocy sciagacza poszlo.. Dzieki chlopaki za odpowiedzi ladamaniec: zabatka zdawcza to nie tylko ta na ktora zakladamy lancuch! Jak sama nazwe mowi ZDAJE naped! Rowniez z walu na kosz sprzeglowy ;-)
Jak to łożysko wału korbowego w dwusuwie to oczywiście że trzeba zdjąć osłony z łożysk !
Sprawdź czy koło magnesowe nie przestawiło sie na wale.
Dziękuję wszystkim za pomoc, przyczyną okazał się być "wydmuchnięty"? Simmering na wale.
No od simsona. ale jeden szlif powieksza o kilka ccm cylinder. a mam cylinder po 2 szlifie i nie wiem czy kupic 60ccm czy zrobic jeszcze jeden szlif. a chodzi mi o to zeby simson mial wieksza moc i v-max. i czy wal od cylindra 50ccm uciagnie to?
1.Wykręć gaźnik, na stół, wyczyścić go z dyszami, przedmuchać i odpalać. 2.Sprawdzić instalację zapłonu po stronie niskiego i wysokiego napięcia, fajka i tp. 3.Sprawdzić ustawienie zapłonu. 4.Sprawdzić czy nie oberwało klina na wale przy kole zamachowym. 5.Sprawdzić stan uszczelniaczy wału.
Najlepiej ustaw na znaki.Chyba ,że masz jakieś kombinacje z wałem.
Oczywiście mam taki zamiar, mam już nawet pompe wspomagania :) zaniepokoił mnie ten opór wprawdzie pierwszy raz mam do czynienia ze sprężarką jedyne porównanie jakie miałem to silniki wsk, romet, simson itd gdzie wałem można obracać jednym palcem. Czyli rozumiem że nie jest to nic czego mógłbym sie obawiać?
Witam. Mam pytanie czy można gdzieś kupić wypełniacz do wału?
masz racje -jesli ci bloklo wal to raczej na pewno bedzie krzywy-przejzyj go dokladnie czy nie jest gdzies pekniety
silnik dwu-suwowy nie może mieć zbyt ubogiej mieszanki ponieważ tym paliwem smarowany jest wał a raczej w simsonie całe ułożyskowanie wału wiec między innymi ograniczenie ilości paliwa wiąże sie z ograniczeniem smarowania a dalej to już tylko zużycie
Jeżeli miałeś przeciek oleju do skrzyni korbowej i do cylindra to ten olej musi się wypalić i dopiero wtedy powinien przestać kopcić. A co do przecieku to albo uszczelka połówek albo simmering wału.
Witam mam Simona s51 b z gaźnikiem amal 19t dysze 80 i 39 i Simon się dobrze zbiera i wszytko jest git ale jak będę zmieniał cylinder tłok i wal na s70 to jakie dysze muszę założyć i czy muszę zmienić głowice i coś jeszcze z góry dziękuję za pomoc
Ale zrobiłeś odkrycie! Przecież wystarczyło spojrzeć na schemat Simsona. Czy koło magnesowe Simsona pasuje na wał Rometa?
Witam W tych układach z zapłonem elektronicznym,jest pewien haczyk-. Czy wal ma luz wzdłużny? Czy na czujniku niema śladów otarć? Czy kolega próbował go odpalić?
Dobre simmeringi produkuje firma Corteco . Można je dostać na All... albo w sklepach motoryzacyjnych. Używam takich w swoim Simsonie S70 - komplet 2 sztuk na wał kosztuje ok. 17 zł. Tak wygląda komplet do silnika Simsona typu M531/M541/M741: http://obrazki.elektroda.pl/6910842100_1...
Mam caly silniczek po remoncie(nowy cylinder,tlok,pierscienie,wszystkie lozyska(na wale c3 francuskie),wal po regeneracji,nowe uszczelniacze,nowe sprzeglo i pewnie cos jeszcze tlyko zapomnialem).Tak,silniczek jakby zaczal sie troche mocniej grzac.
Jest problem wal onciera od strony magenta pewnie przez to ze dałem ta podkładkę tata mnie zabije muszę od nowa rozbierać silnik :cry:
Witam. Zgodnie ze schematem z elektrody http://www.elektroda.net/download/dwpl.p... chcę skonstruowac obrotomierz cyfrowy do simsona s51 elektronika. Zauwazylem ze simson ten posiada "czujnik impulsow tyrystora" ktory zwiera sie (lub rozwiera - nie pamietam - za kazdym obrotem walu http://www.simsony.friko.pl/s70e2.jpg...
Myślałem właśnie o uszczelkach na wale, ale skoro tam jest sucho to nie wiem. Po drugiej stronie (skrzynia biegów) też sprawdzałeś? Tam też jest semering na wale.
Chyba Cię czeka wymian tłoczka i pierścieni, łożysk i uszczelniaczy na wale. Pozdrawiam!
Simmering na wale pod magnetem.
Witam moglby mi ktos podac elementy jakie trzeba kupic zeby zrobic obrotomierz LCD, diodowy albo ze wskazowka, podlaczany do cewki zaplonowej i zliczajacy ilosc iskier ktore potem przetwarza na ilosc obrotow? i jaki bylby maksymalny koszt takiego urzadzenia?. Dla mnie najbardziej odpowiadalby diodowy lub tez ze wskazowka, bo wiem ze LCD bedzie na pewno...
Witam, naprawiłem simka, zapłon wyregulowałem a przyczyną okazało się zły klin na wale. Pozdrawiam
Przy okazji zobacz też czy nie ścięło Ci klina na wale.
Witam. Poszukuję ustawienia zapłonu do Simsona wersja 3. biegowa (oryginalnie był 4. ale został wstawiony inny wał itp.), zapłon platynkowy. Szukałem ale wszędzie mam do 4. biegowego.
Simson po wymianie łożysk wału i wszystkich simeringów kopci na biało i leje z kolanka jest słaby i nie trzyma wolnych
Wał jest nowy
Witam. Podam dwie rzeczy które możesz sprawdzić. Nity na magnecie, jak puszczają to zanitować na nowo lub nowe magneto bo prędzej czy później zniszczą łożysko na wale. Zerknij czy magneto nie obciera o cewki. Pozdrawiam.
Witam jak poprawnie złożyć silnik motoroweru np. Romet, WSK, dokładnie drugi karter od strony sprzęgła aby nie było naprężeń, czy rozgrzać go osadzić w nim łożyska i dopiero montować w całość na wałki czy może tak jak Simson Lehrvideo czyli rozgrzać karter zamontować w całość i później osadzać łożyska? Czy za pomocą takiego przyrządu można osadzić wał?...
Obrotomierz jest ganc do motocykla na jeden obrut wału jedna iskra.
Simmering na wale. Tłumik do czyszczenia.
Może być to spowodowane zbyt małą kompresją (kiedyś zatarty, lub kompletnie wypracowany układ tłok - pierścienie - cylinder), lub uszkodzeniem simmeringów wału korbowego.
Sprawdź czy jak "kichnął" to nie wydmuchał uszczelniacza na wale. Sprawdź obydwie strony
To trzeba w pierwszej kolejności upewnić się co do sprawności silnika oraz regulacji, w szczególności układ dolotowy, wydechowy i zapłonowy. Następnie można przystąpić do regulacji gaźnika. W e930 (starsza wersja) powinien występować gaźnik z serii 16N1, niestety nie dysponuję informacją jaki dokładnie typ był montowany. Nie powinno być z nim problemu...
Panowie, ja przy magnecie nic nie robiłem od kiedy go mam z wyjątkiem zmiany klina. Wszystko było ok do ostatniego czasu kiedy właśnie to się stało :( Tak z ciekawości zapytam, jakim sposobem zostało zablokowane koło magnesowe w trakcie odkręcania/dokręcania nakrętki wału?
Może być uszkodzony simering na wale od strony sprzęgła.
Jeśli kartery są proste a gwinty nie wyrobione i śruby nie będą się luzować od drgań to sama uszczelka powinna dać radę. Co do samej grubości to nie powinna być ona zbyt gruba gdyż może spowodować luz poprzeczny na wale lub skrzyni biegów (konieczne wówczas są podkładki dystansujące).
Na początek zmień świecę może po nagrzaniu dawać podobne objawy. Oczywiście przyczyn może być wiele, począwszy od złej mieszanki po zużyte pierścienie tłoka, jeśli przy tym występuje problem z odpalaniem to może też są do wymiany uszczelniacze wału.
Sprawdź szczelinomierzem odstęp pomiędzy cewką a magnetem moze być tak że ktoraś z cewek lekko ociera o koło magnesowe miałem tak u siebie. Lub czy nie uchylił sie simering nad łożyskiem na wale. Pozdrawiam
Miałem simsona z cylindrem 60 ale po tygodniu wał poleciał nawet nie opłaca sie inwestować w nowy wał mocy nie wiele a bedzie palił tyle co duży fiat najlepszym wyjściem jest chyba polerowanie kanału dolot. i rozwiercenie dyszy samemu sie lepiej za to nie brać.
Poszukaj o tym na forum bo bylo a jak nie to gugle i jutu😉 jest tego od groma. Jak dlugo masz ten motorek i co bylo robione? Jakie masz paliwo?(świeże) czy bylo cos kręcone przy gazniku? Jaki masz tam gaznik? Moze kolo magnesowe poluzowane albo wogole klin scięty albo ociera o cewki? Jaki to zaplon?(platynki czy elektronik)? Może byc jeszcze...
Kolego zacznij od dobrego umycia i wyczyszczenia sprężonym powietrzem gaźnika.Po zimie w gaźniku zbiera się woda i mogą utleniać się dysze więc czyszczenie powinno pomóc. Jeżeli problem pozostanie pomimo sprawnego gaźnika(po czyszczeniu) to przyczyną takiej pracy silnika mogą być zużyte simmeringi na wale.
witam ostatnio włożyłem do mojego simsonka cylinder 70 z calym osprzetem + wal 70 i gaźnik nowy i odpalic go odpale ale po chwili mi go zaleje z rury leci paliwko co jest nie tak??? gaźnik czy zapłon???
Brak mi pomyslow na problem z simsonem. Otóż po dluzszym postoju np. po nocy silnik za ktorymś tam razem odpali i w miare normalnie pracuje. Po przejechaniu kilku km gdy silnik jest juz rozgrzany i zgaszeniu - ponowne odpalenie jest niemozliwe, paliwo jest iskra niebieska. Wszelkie regulacje np. gaznika BVX 16N3-4, zaplonu, przerywacza, wymiana cewki...
Witam ponownie jakie zmienianie instalacji na 12 v przewijasz tylko cewki z ładowania akku i to wszystko i co wymiana żarówek z 6 v na 12 to taki wielki problem??????:cry::cry::cry::cry::cry::c... człowieku zrobienie modułu zapłonowego nie jest takie proste, po pierwsze to co narysowałeś to może na pozór jest dobre ale w szczegółach tkwi problem...
A simeringi na wale?Mają coś do tego??
Czasem w silnikach dwusuwowych może wystąpić zapchanie sie układu wydechowego (zła mieszanka paliwa z olejem -za duzo oleju).Warto sprawdzić czy tłumik i kolanko jest drożne. Dodano po 3 Drugą możliwą przyczyną takiego stanu może być nieszczelność komory korbowej. Musisz sprawdzić stan uszczelki pod cylindrem oraz zimeringi na wale
Kapie olej z wydechu? Uszczelniacz na wale korbowym do wymiany.
A klin nie oberwany na wale?. Przerwa ustawiona na platynkach?
Witam. W moim simku od dawna coś dzwoniło myślałem że pierścienie to zmieniłem je i dalej jest to samo. Wał nie ma luzu. Co może być przyczyną??????
Z tym to się też zgodzę.
i kranik wyczyścić, i simeringi na wale też by nie zaszkodziło wymienić :)
Sprawdź simmeringi na wale, bo może ci powietrze hula tam.
Cześć Spróbuj od kogoś na chwile zamienić moduł elektroniczny bo to on może być przyczyną. Sprawdź też czujnik na wale, to taki przerywacz;-).
Jaki masz zamontowany gaźnik? Podaj typ. Np. 2N-3. Gaźnik do regulacji. Ew wymiany. Sprawdź simmering na wale od strony magneta.
Cześć mam pytanie czy ma ktoś pomysł lub jakiś patent na założenie łożysk na krzyżaku wału kardana w motocyklu avo simson 425 sport .Odebrałem części z chromowania i chcę poskładać ale podczas montażu igiełki zawszę gdzieś wypadają i tak w kółko,
Witam. Posiadam Rometa ogar 205 z silnikiem 2- biegowym. Wymieniłem wał, złożyłem, silnik odzywa się lecz nie ma siły wejść na obroty, na wolnych obrotach tez nie chodzi. Przy składaniu silnika troszkę za mocno ścisnąłem wal i zaczął się przycinać, ale ściągnąłem cylinder i delikatnie, śrubokrętem, rozgiąłem przeciwwagi i już się nie przycina ani nie...
witam .mam problem z simkiem , po ramoncie wymiana walu łożysk uszczelniaczy platynek . simek na zimnym silniku pali ok ale po rozgrzaniu gasnie i odpala po wystygnięciu . Zaplon ustawiony iskra jest nawet kondensator wymienilem. Jest też nowy gaznik sam juz nie wie o co chodzi i gdzie szukac przyczyny Gaznik ok na dwóch jest to samo .
Po uruchomieniu przejechałem 100 metrów i zaczął strzelać z rury wydechowej i zgasł. Brałem go na po pych w końcu zaskoczył, po dodaniu gazu strzelił kilka razy ale nie zgasł. Myślałem, że ok, że pojedzie. Dałem 1 po puszczeniu sprzęgła ruszył do tyłu ale nie zgasł. Dałem na 2 bieg. I dalej to samo. O co chodzi? Czy to zapłon? Krzywy wał?
do poprawienia osiągów w simsonie należy skupic sie na silniku i odpowiednio skrócić wydech popracować nad gażnikiem, cylindrem, tłokiem i wałem miałem kilka simsonów które po przeróbkach śmigały odpowiednio 50 ccm ok 90 km/h 70 ccm do 105 km/h nigdy nie zwiększałem pojemności na większą
Sprawdziłem czy filtr zasysa powietrze i zasysa jeśli chodzi o drogę z baku do gaźnika to jest krótka bo w baku nakręcony jest kranik co ma w sobie filtr a potem idzie bezpośrednio do gaźnika. Dajcie znać bo nie wiem czy wymieniać te simeringi na wale czy nie
krecic walem prostownik simson kierunkowskazy simson
skanowanie dwustronne sprawność klimatyzatora giełda elektroniczna katowice
tomasz łysek schemat bezpieczników atego
Zwarcie w piekarniku Amica przy ustawianiu temperatury Wzmocnione sprężyny tylne Skoda Octavia 2 - zastosowanie i montaż