z lewej strony na obudowie kola zamachowego jest czujnik przykrecony na trzy sruby na klucz 13 musisz wykrecic jego i krecic walem odwrotnie do kierunku wskazowek zegarka az pojawi sie na kole 2 naciecia i wtedy krecisz dalej do 1 naciecia i wal masz juz ustawiony walek rozrzadu z tylu co masz filter musisz zdjac obudowe i tam jest kolo zebate odkrec...
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
Można kręcić (można by też świece żarowe wykręcić), ale tokarki to ty rozrusznikiem nie zrobisz
Jak masz pompę sprawną i dobrze ustawiony rozrząd to tak ustawiając pompe musi być ok! zwróć uwagę na 3 punkt... z niego właśnie wychodzi że wartość wybita na pompie to górna część łuku... 1 - otworzyc wlew oleju 2 - krecic walem tak dlugo w kier. obr. (prawo) az na walku ssacym znak (odlew) bedzie wskazywal w gore (rys.R130589) Ten znak oznacza OT...
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
Silnik składany młotkiem. Łożyska nowe do wymiany. Wał do centrowania. Czy pomiędzy karterami jest oryginalna uszczelka czy naj* silikonu? Kartery są oryginalne od pary, czy prawy karter był wymieniany (wada: kiepskiej jakości stop aluminium, ciężki wydech i cienkie odlewy = pękanie mocowań wydechu)? Prawidłowo silnik powinien być montowany na ciepło,...
A ręcznie idzie kręcić wałem?
Wiec jest tak jak sadzilem i ten silnik bedzie mial klopoty krecic walem. Ta sinusoida jest chyba za plytka na wolne obroty. Przy kilku tysiacach moze sie okazac ze jest za gleboka.
Czy ten silnik ma automatyczny dekompresator?
Odgrzeje troche temat, widok kola pasowego na pierwszym obrazku z wycieciami na blokade to widok od boku czy od gory? Oczywiscie mam blokady, ale jak chce zablokowac wal narzedziem MOT 1536 to na wale i tak jest luz (czyt. moge krecic walem jeszcze w pewnym zakresie), w jakiej pozycji mam go dokladnie ustawic? dzieki za pomoc
Przepraszam za malo precyzyjny opis pisalem na predce. Rysunek przedstawia sciane do ktorej beda przymocowane kola zebate. Sciany beda dwie, miedzy nimi beda wisiec polki. Polki beda zamocowane na tulejejach umieszconych w otworach lancucha. Silnik ma za zadanie krecic walem ktory bedzie poruszac za pomocoa lanuchow kola zebate. Ma to byc rodzaj pionowej...
Odkręca się w tę stronę, w którą się kręci wał podczas pracy silnika.
To kręć wałem aż znaki się ustawią. Jak mnie pamięć nie muli to 32 albo 36 obrotów trzeba zrobić. Ma pokrycie. A ustawienie jest ma forum. 912 / 913 to to samo. Jest na forum. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Uspokoiles mnie. Jako, ze nie mozna krecic walem bez kola pasowego, to plan mam taki, ze ustawie gorne kolo na znaku, sciagne kolo pasowe, zobacze, jak jest ustawiony wal i policze, o ile musze go przekrecic, patrzac na gorne kolo. Po ustawieniu, ponownie sciagam kolo pasowe, jezeli jest ok , to sciagam pasek i ustawiam kolo od walka na znakach. Oczywiscie...
Czy samochod w tym przypadku moze nie krecic rozrusznikiem przez czujnik polozenia walu?
Jeśli nie można kręcić walem korbowym w żadną stronę to raczej nowy silnik.
tak przestal krecic, a z walem to musi byc .ok bo na zapych to pali bez problemu
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
Podłaczyć komputer i będzie wiadomo jak ciśnienie na listwie i czy nie błędu wałka. Jak tam będzie ok to trzeba by sprawdzić kompresję. Nawet kręcąc wałem czy jest opór kompresji na wszystkich cylindrach równy lub nawet nie słychać jak syczy.
Faktycznie, odsłuchałem na słuchawkach. Na rozruszniku dźwięk jakby pęknięty wal albo pęknięte flywheel. Taki łomot, ze powinieneś wyczuć luz kręcąc walem.
witam kupilem niesprawna astre 99r i okazalo sie ze pasek rozrzadu jest pekniety,odkrecilem swiece i niebylo widac aby tloki byly uszkodzone....niechce zwalac glowicy bo byc moze to zbedne....zalozylem nowy pasek,rolki napinacz i pape wody.ale auto nie odpala,moge swobobnie krecic walem i walkami rozrzadu.moje pytanie czy jest to klizyjny silnik bo...
To całkiem inna bajka niż w samochodach, pomiar robi się przy pomocy przyrządu z manometrem ale nie kręcąc wałem, tylko ustawiając tłok w GMP i podając odpowiednie ciśnienie (około 5 atm) do cylindra przez otwór świecy. Oczywiście wał musi być zablokowany, silnik rozgrzany a wlew oleju dobrze uszczelniony. Obserwuje się czy są przecieki powietrza przez...
Wykręć pierwszą świece żarową od rorządu i kręcąc wałem ustaw GMP tłoka a wtedy w okienku powinieneś mieć znak-tak mini kreska którą najlepiej czasami szukać przez lornetke :)
Witam, potrzebuję informacji jak działa napęd pompy ojeju w clio 1.5 dci. Gdy kręcę wałem pompa oleju nie kręci się stoi w miejscu, można ręką kręcić zębatka na wale. Nie powinno tam być jakiegoś klina który zaspala tą zębatkę z wałem?
Zawory masz widoczne po odkręceniu gornego i dolnego dekielka na zdjęciu 1.Klucz chyba 17. Ustaw ssacy na 0,05 (ten u góry) a wydechowy na 0,07 (ten na dole). Sprawdź przy okazji kręcenia wałem ustawienie rozrządu.
Weź poluzuj śrubkę którą masz po prawej stronie w obudowie zapłonu , nią regulujesz sprzęgło i zobacz wtedy czy się kręci wał korbowy. Możliwe że spadło CI koło zębate od sprzęgła ze stożka wału.
Cześć :) Posiadam sprężarkę Sanden SD7V16 z Seat'a Cordoby GLX z 96r. Sprężarka ma zużyte łożysko na kole pasowym, ale to nie problem. Zauważyłem ,że przy kręceniu wałem sprężarki słychać jak w pewnym momencie coś w niej stuka, stuknięcie jest zawsze w tym samym momencie przy kręceniu wałem, Po zerknięciu w korek wlewu oleju zauważyłem jak tarcza mimośrodowa...
Ustawiasz koła zgodnie ze znakami. Wkładasz delikatnie wałek tak żeby dwie pierwsze krzywki skierowane były do dołu odwrócone V. Później patrzysz i ustawiasz tak koło zębate żeby pasowało na znak z kołem pośrednim. Powinno się też zgrywać mniej więcej z otworami w wałku. Przykręcasz wszystko i kręcisz wałem sprawdzając czy nie będzie kolizji.
Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp.
Wykręcasz go i wkładasz gładką częścią w otwór, kręcisz wałem aż wpadnie w otwór w kole zamachowym. W tym miejscu ma być początek tłoczenia. Odkręcasz pokrywkę przed pompą, odkręcasz zdaje się dwie śrubki i kręcisz zębatką do momętu pokazania się na pierwszej sekcji paliwa. Skręcasz i tyle.
Nie jest to trudny rozrząd , na kole rozrządu masz dwa znaki więc się nie pomyl , pompa wtryskowa na kołek , wał korbowy na kołek w kole pasowym lub znak na kole zamachowym od spodu , kręcisz wałem i blokujesz rolkę .
w książce to kręcąc wałem w prawo wał powinien dojść do blokady Kolego nie bierz się na renówki , to co piszesz ma miejsce w 1,6 a w 2.0 wchodzi ciasno w oczko na wale.
Wygląda, jakby tłok blokował się w "górnym" położeniu. Możliwe, że jest woda w komorze spalania. Wykręcić świecę i przedmuchać komorę spalania kręcąc wałem. Po tym sprawdzić ręcznie, czy nic nie blokuje tłoka. Należy wykonać 2 pełne obroty wału ręką (nie rozrusznikiem), aby przejsc przez pelny cykl pracy silnika (4 suwy). Powinieneś wyczuć, czy opór...
ale jesteś pewny, że to wina kopki? jak kręcisz wałem, to nic nie trze? spróbuj złożyć ja bez smarowania, albo na rzadkim olejku... zwłaszcza "koło rozrusznika nożnego" i ten drucik prowadzący na nim... a kopniak odbija Ci do samej góry?
Na kole zamachowym masz znak OT. Na zdjętej pokrywie zaworów kręcisz wałem do momentu jak zawór wydechowy kończy iść do góry a zaczyna się naciskać zawór ssący. W miejscu tego kiwania znak OT powinien być na miejscu znacznika na obudowie. Od tego momentu robisz cały obrót koła zamachowego. W tej pozycji regulujesz zawory 0,25 na wydechowym i 0,20 mm...
Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
A podczas kręcenia wałem, patrząc na koniec wału, widać gołym okiem, że on jest krzywy? Jak są jakieś opory na wałku, to bym proponował rozebrać silnik i sprawdzić, czy wirnik nie obciera o stojan. I przy okazji wymienił łożyska, jeśli wirnik jest ok.
Po ściągnięciu pokryw zaworów, kręcisz wałem i patrzysz jak na 1 cylindrze dźwigienka zaworu wydechowego kończy iść do do góry i zaczyna się naciskać dźwigienka ssącego to dla czwartego cylindra jest zz przed suwem pracy czyli moment na regulację zaworów. Zawory kiwają się na 4 cyl, regulujemy 1 , Kiwają się na 3 regulujemy 2 i na odwrót,
W zasadzie potrzebny jest czujnik zegarowy , ale twardziele robią to bez niego . kręcisz wałem zgodnie z kierunkiem obrotów silnika, a ż sruba regulacyjna będzie w najniższym punkcie. dokręcasz śrubę reg ulacyjną na dźwigni zaworów do wyczówalnego oporu, popuszczasz o225stopni dokręcasz koontrę i gotowe . zaoszczędziłeś ze 300:) (niektórzy mawiają że...
Wg instrukcji masz wyjąć "zaślepkę" z głowicy aby włożyć blokadę. Następnie kręcić wałem zgodnie z obrotami silnika aż blokada "zaskoczy". Następnie zamocować blokadę na dolne koło zębate paska rozrządu. Wyreguluj napinacz aby wskazówka wskazywała na znak w napinaczu. Dokręć śrubę napinacza z siłą 23-28Nm.
Wszystko masz pokazane na rysunku nic więcej nie potrzeba. Nic nie ustawiasz na żadne 60 stopni tylko cofasz 60 stopni w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara przed dokręceniem rolki napinającej. Znak nr. 7 musi się pokrywać tak jak jest to na rysunku i wtedy bez problemu powinieneś wsunąć blokady 8 i 9. Po założeniu paska kręcisz wałem 6 razy...
Powiedzenie jednego z profesorów mojego wydziału (niestety już nieżyjącego): Maszyna kręci wał i robi robotę.
Jesli kondensator nie jest zamontowany na stale to mozna zmienic kierunek obrotow. W silniku jednofazowym bez przesuniecia fazowego miedzy strumieniami uzwojen jest pole pulsujace i silni moze krecic sie w dowolna strone. Jesli zakrecisz walem odpowiednio szybko w prawo to zacznie sie krecic w prawo, jesli zakrecisz w lewo to w lewo. Jesli dolozysz...
P.S. Napinacz jest dobry i trzeba kręcić wałem, nie wałkiem, wtedy takie głupoty się dzieją ;) A wystarczy wskazówkę ustawić na dziurkę i wałem kręcić.
miałem wiele takich przypadków dwa?
http://obrazki.elektroda.pl/4811959400_1... Tylko teraz jak tą przeciwwagę wyjąć - bo inaczej nie da się ustawić tych przeciwwag i wału. A siedzi ona bardzo mocna wciśnięta w łożysko.
Na przewód pierwszego wtryskiwacza montujesz szklaną kapilarę. Kręcąc wolno wałem korbowym, obserwujesz poziom paliwa w kapilarze. Drgnięcie jego ku górze, oznacza początek tłoczenia przez pompę!
Prawidłowo kąt wtrysku powinien zostać ustawiony kątomierzem na stole probierczym. Po czym powinna zostać nacięta nowa kreska na obudowie pompy. Wtedy kreska w kreskę. Inaczej to masz zaślepkę od strony koła zamachowego (gumowa) po ściągnięciu jej i kręceniu wałem zgodni z obrotami silnika zobaczysz wybite na kole stopnie. I najprostszy sposób to na...
Cuda się zdarzają. Nawet maluch przy pewnych usterkach potrafił zapalić do tyłu (konkretnie odbić) i kręcić wałem w tył, nie za długo, ale jednak.
Zdjąłem osłone silnika i kręcąc wałem był delikatny opór ale wszystko się kręciło.
Tylko przypadkiem nie kręć teraz wałem bo możesz uszkodzić zawory.
ładnie jest :) teraz wykręć świece, miskę oleju ściągaj i poluzowuj stopki korbowodów po jednej i kręć wałem, kiedy zacznie się luźno kręcić bez większego oporu to tą panewkę złapało, odkręć stopkę i zobacz jak to wygląda, może bardzo wału jeszcze nie zatarło i wystarczy papierkiem ściernym przelecieć czop i założyć nowe panewki i może jeszcze będzie...
Wsadz śrube lub jakiegoś pręta m8 w otwór za rozrusznikiem i kręć wałem wpychając ten pręt w koło zamachowe aż wskoczy w swoje miejsce. Zdemontuj osłone paska jest przykręcona nakrętką m6 na dole i 3 śrubkami m6. W kółku rozrządu jest otwór przez który blokuje się też srubą m8 do głowicy. jeśli te kołki zablokujesz to rozrząd masz dobrze
Daj zasilanie na czujnik i podłącz LEDa. Wyjmij świece, kręć wałem i zobacz co się dzieje z dioda. Bez oscyloskopu to jedyne wyjście.
Na kole od paska klinowego masz znak który musisz zgrać ze znakiem zero na plastikowej osłonie rozrządu.Wtedy sprawdzasz czy znak na wałku rozrządu pokrywa się ze znakiem na blaszanej osłonie z tyłu koła.Może być konieczność obrócenia jeszcze raz wału o jeden obrót.W ten sposób możesz sprawdzić ustawienie rozrządu bez dalszej rozbiórki.Jeśli nie da...
Lewy wykonuje dziwne skoki. Czy płynnie kręciłeś wałem z wykręconą świecą? Nagraj od strony zaworów. Pozdrawiam.
Wymień sprzęgło i zobaczysz po miesiącu efekt. Gwarantuję że kręcąc wałem wszystko będzie OK.
Może po prostu tak ma się kręcić wał przez te dwurzędowe, proste łożyska. Zdalnie ciężko stwierdzić czy się rzeczywiście ciężko kręci wał.
Pierwsze wykręcić świece łatwiej kręcić wałem gdy nie ma kompresji dwa bezpieczniej. Nóż i piastę zdjąłeś więc ten etap można pominąć teraz wypadało zamocować coś do obudowy by w miarę blisko 1-2 mm przechodziło obok końcówki wału (np ścisk stolarski zamocowany na obudowie). Wtedy wystarczy zakręcić wałem i obserwować czy przestrzeń miedzy ściskiem...
Witam, faktycznie u mnie problem stanowił czujnik temperatury silnika. Dzisiaj probowałem uruchomić pojazd rano i nic, odpiąłem tylko wtyczkę od czujnika i zapalił na dotyk:) Kupiłem czujnik (koszt 51zł), zabieram się jutro za instalacje. Ponoć koniecznie na zimnym silniku wymieniać należy. Dzięki za wskazówki, Renata znowu na chodzi!
Witam mam nadzieje ze ktos mi pomoże. Wymienialem niedawno uszczelkę pod głowica po złożeniu spowrotem głowic podłączeniu okablowania wziąłem sie za ustawianie rozrządu nie miałem blokad a wie c wcześniej zrobiłem sobie punkty na walkach i ustawiłem rozrząd na tych znakach zanim zaczołem krecic auto najpierw kręciłem walem ze 20razy zeby zobaczyć czy...
No ale cyfrowy miernik też Ci pokaże, jak będziesz kręcił wałem, czy indukuje się (+) czy (-). Oczywiscie po podlaczeniu jakiegoś DC do wzbudzenia. Nie musi byc znamionowe, byle magnesowało. Mozesz też spróbować bez wzbudzenia, Moze na magnetyzmie szczątkowym pokaże parę mV. Dodano po 1 Kręć wałem powoli.
Stary kręci się razem z wałkiem. Jak ustawialiśmy rozrząd, to kręciliśmy wałem duuuzo razy żeby się znaki zeszły i też kręciło się wszystko razem. Wariator z wałkiem.
Z tego co przedstawiłeś wnioskuję że do wymiany jest rozrusznik ,silnik prądu stałego jest na łożyskach kulkowych i może tam ma jakieś opory ,Wymontuj rozrusznik i sprawdź czy dasz radę pokręcić ośką silnika jeśli możesz to rozrusznik jest do wymiany lub do naprawy np: (wymiana szczotek )wirnika -Nowy rozrusznik jak dobrze pamiętam to koszt ok 100 zł.....
musisz miec odpowiedni miernik i bierzesz demontujesz wtryskiwacze w miejsce wtryskiwacza montujesz miernik i kręcisz rozrusznikiem tylko zadbaj o dobry akumulator żeby pomiar był wiarygodny. później bierzesz wlewasz olej do cylindra tak z 50-dziesiatkę kręcisz walem żeby olej się rozprowadził po ściance cylindra i pomiar jak wzrośnie to pierścienie...
1 i 4 gar sa u gory, Cofnąć wał(10-15stopni do tyłu), żeby obniżyć tłoki, zamontować blokadę wałków tak aby górna krawędź blokady była równo z górną krawędzią głowicy (linia styku głowicy z pokrywą wałków ma się pokrywać z górną linią blokady wałków, wycięcia w wałkach poniżej linii styku głowicy z pokrywą wałków) Po zablokowaniu wałków zamontować...
W pompie wody jest korek spustowy nożna przez niego takim wygiętym haczykiem sprawdzić czy pompa wody sie obraca czy nie u mnie wirnik mogę zatrzymać jak kręcę wałem niestety puścił,90 tyś przebiegu.
Spojrzeć na schematy elektryczne w instrukcji obsługi oryginalnie instalacja 6 V [url=http://www.kolyaska.pl/planeta.pdf]... 51 strona instrukcji [url=http://www.kolyaska.pl/planeta_2.pd... też 51 strona 1. przydało by się podłączyć akumulator albo coś co go zastąpi do czasu uruchomienia (źródło napięcia 6V). 2. podłączyć multimetr na pomiar...
Próbowałeś recznie kręcić wałem. Czasem przykleja się pasek do koła na wale i blokuje obrót.
Witam. Zakupiłem wczoraj pompe sprężarki Pomet, jeszcze jej nie rozbierałem ale dgy kręcę wałem wydaje mi się że coś słabo pompuje powietrze, jakiej przyczyny mogę się spodziewać? Brakuje też koła zamachowego czy wie ktoś jaka powinna być śednica takiego koła do tej pompy i gdzie je kupić?? Dodaję zdjęcie jak ta pompa wygląda. Pozdrawiam.
OK Panowie. Jakieś patenty na odpalanie na "popych" z wiertarki 18V , kręcąc wałem ?
Kolega sprawdzi przełożenie mostu- kręcąc od strony wału policzyć ile obrotów na obrót półosi. Wygląda że komputer zgłupiał przez obroty do ABS.
Możliwe że pada cewkomoduł. W ostatnich latach to jest dość częsty problem i objawia się właśnie w taki sposób, że silnik odpala popracuje i zgaśnie, po jakimś czasie iskra wraca w wyniku np. zmiany naprężeń wewnątrz modułu i objawy się powtarzają. Żeby się upewnić, zamiast świecy zapłonowej weź kawałek jakiegoś pręta itp. który wejście w sprężynkę...
mam jeszcze jedno pytanie-czy jak po ustawieniu na w/w blokady rozrządu auto nadal nie odpali,to już jest pewne,że trzeba podnosić głowicę?Czy coś jeszcze można sprawdzić? Spokojnie po prostu ustaw wszystko na blokadach kręć wałem ręcznie kilka obrotów i sprawdz czy się nie blokuje i wtedy odpalaj. Jak nie zagada to nic nie rozbieraj i sprawdz na plaku...
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
Na diodę patrzyłem przez kamerę z telefonu i świeci na fioletowo. Na pcb są punkty A+ A- B+ B- i na tych punktach jak podłączyłem oscyloskop to pojawił się przebieg jak kręcę wałem. Sygnały te giną w drodze do kostki z przewodami.
Czyli jednak masz zapłon jak w kosiarce. :D To co nazywasz cewką, z resztą handlowcy też tak to nazywają, jest kompletnym układem zapłonowym. Nierozbieralnym, a przez to nie do ew. naprawy. Tylko wymiana. Na razie odłącz kabel od gaszenia i od czujnika obeności oleju i zaizoluj. Potem sprawdź iskrę na samym kablu, bez fajki o ile jest odłaączalna, zbliżając...
Nie mam jak posłuchać, ale uszkodzona panewka może postukiwać tylko w określonych warunkach (to dobrze bo może być tylko luz i obejdzie się na wymianie panewek, choć oczywiście może być i gorzej). Obrócona panewka (jak nawinie jedną półpanewkę na drugą) to już stały łomot (choć może być bezgłośnie, objawe będzie niskie ciśnienie oleju, wyjście korby...
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
A mam jeszcze jedno pytanko. Jakie powinny być luzy zaworowe. Jak kręcić wałem bo próbowałem od przodu za chlodnicą i nie ma tam jak dojśc.
Pierwsze co, to może ci padła świeca. Już kilka razy miałem że świece NGK (najpopularniejsze w Polsce) zdychały własnie tuż po zgaszeniu pojazdu. Ot tak sobie. Działa, działa, zgasisz i już nie odpalisz. Co śmieszniejsze, lubią tak padać wszystkie świece na raz. Druga opcja, jeśli dodajesz mu gazu a on spada z obrotów i gaśnie to znaczy że za uboga...
Serwis,na dziale części kupisz,coś koło 150 zł za to co widać na foto. A przyrząd do kręcenia wałem korbowym to od 105ki pasuje jak coś.
Kolega z Aberdeen dobrze podpowiada. Tak to czujnik halla. Jakakolwiek kontrolke na 12V , jeden koniec do + aku. , a drugim sprawdzamy kluczowanie (masą) na zespoloną zcewke zapłonową(biały i biało zielony kabelek). Tak samo sprawdzamy kluczowanie wtrysków i przekaźnik pompy paliwa. Jżeli nie ma na żadnym wysćiu , to uszkodzony; ECU lub czujnik Halla...
Rozrząd kompletny przyszedł, wymieniłem, ustawiłem rozrząd, ale podczas kręcenia wałem po chwili się on blokuje... Przed wymianą chodził elegancko. Czego to może być wina?
Żeby ustawiać luzy na zaworach musisz najpierw ustawić wał korbowy we właściwym położeniu dla każdego cylindra innym. Bez kręcenia wałem nie da się wyregulować luzów. Jak ustawiasz wał korbowy do regulacji ?
I aby łódka poruszała się do przodu, wał napędowy kręci się w prawo. Przy tzw. lewej, aby łódka poruszała się do przodu, wał napędowy kręci się w lewo. I to rozumiem ja i autor. Autor miał problem czy silnik przy lewych obrotach nie ma gorszych osiągów niż przy prawych bo zamierza założyć lewą śrubę tylko nie wie czy osiągnie taki sam uciąg jak na...
Ma to być tak jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/4824956600_1... Jeśli jest jak pisze Kolega - powodem jest stałe zwarcie do masy na "zielonym" odcinku (przetarty, przyszczypany przewód, zwarcie w przerywaczu lub też źle złożony przerywacz, dotykanie masy źle przykręconą końcówką przewodu na przerywaczu) albo też uszkodzony...
Panowie serdeczne dzięki i przypominajcie każdemu, magneto w LEWO. Generalnie, zasada jest taka, obracając podstawą iskrownika w kierunku, w którym obraca się wał, opóźniamy zapłon. Kręcąc w przeciwnym, przyspieszamy. W pilarkach, wał zawsze kręci się w lewo. W Twoim przypadku, aby zapłon opóźnić, musiałeś przekręcić podstawę w lewo.
Zacznij od rzeczy najtańszej czyli zwalenia głowic i sprawdz kondycję uszczelek. Przy okazji ( kręcąc wałem ) można sprawdzić stan tulei cylindrycznych ( szukaj pęknięć i rdzawych nalotów).
Może schowały się i ich nie widzisz? Albo je wszystkie pogubiłeś. Wolne koło masz z plastikiem (białym) czy w całości metalowe? Tak wygląda konstrukcja wolnego koła w motocyklach. http://obrazki.elektroda.pl/7369702900_1...
Popiera Mijelow. Rozrusznik kręci wałem korbowym. Czujnik wału to widzi, wysyła informacje do ECU, że się obraca. ECU uruchamia pompę paliwa, wtryski i świece, a silnik się uruchamia. Mówię o silniku benzynowym
i co, po takiej awarii nikt nie pomierzył wzniosu tłoków, ani nie sprawdził kompresji po zmontowaniu "naprawionego" silnika? Eh, pobożne życzenia. Wiele takich silników robiłem "a bo my mysleli, ze ze szwagrem zrobim" Jak ktoś nie potrafi ustawić rozrządu, to jeszcze można wybaczyć, zmęczony, zagapił się, 2 ząbki za dużo, zdarza się. Ale po to się...
Nie, tylko podczas kręcenia wali na biało ale jak odpali tylko podczas podnoszenia obrotów delikatnie zakopci na czarno jak to diesel.
I tak się będziesz się kręcił do zimy? Weź zamknij zawory z jednej i drugiej strony pompy, wykręć tą zaślepkę monetą, włącz pompkę i zobacz przez tą dziurę pod zaślepką czy pompka się kręci. Możesz wał przed włączeniem pompki do prądu pokręcić płaskim śrubokrętem. I nie powtarzaj w kółko "zatkało odetkało" jak mantrę bo to nic nie da. To trzeba po prostu...
miałem ostatnio takiego nissan , kolega zapomniał zapiąć czujnik i odpalał z samego wału oczywiście długo kręcił
na zdjeciach nakretka najbliżej bloku silnika to nie jest ta ostatnia?? jest jeszcze jedna glembiej, ta pod nasadke 27?? czy ta ciecz która jest w komorze spalania wyplynie z komór, bo nasadka 19 bede krecic za wal zeby tłoki wypchneły przez wtryski ta ciecz http://obrazki.elektroda.net/67_12634190... http://obrazki.elektroda.net/57_12634192...
Jak kręcisz wałem bez oporu to podłączanie komputera sobie daruj, nagraj filmik jak kręci rozrusznik i zamieść tutaj
Witam, Moje pytanie to czy część gwintów widoczna na rysunkach może zostać zastosowana do przytwierdzenia śrubami płytki PCB? Z rysunku wygląda ze część otworów jest nieprzelotowa i można by na nich coś zamocować. Ale to jest chińska dokumentacja (chyba), więc może się okazać różnie, Te tuleje chyba służą do mocowania kół na wale, te dodatkowe otwory...
witam panowie podpowie mi ktoś zakupiłem wspomaganie od megan i podłączyłem zgodnie z opisem gruby 1+ i na gruby 2- oraz mały pin 8 + wspomaganie słychać że działa po kilku sekundach ale kręcąc wałem na wyłączonym czy włączonym wspomaganiu nie czuje różnicy wspomaganie testowałem na warsztacie. Może czujnik skrętu nie działa a ja nie wiem gdzie on się...
wujmij wtryskiwacze, podłącz pod wężyki z pompy i kręć powoli wałem obserwując kiedy masz początek tłoczenia np na pierwszym garze i luknij wtedy czy masz tam wtedy koniec suwu sprężania... Dla porządku dla pozostałych cylindrów też. Powinno się conieco rozjaśnić. A kompresje masz? może zawory podparte alboco?
krecic licznik simson walem trzeba dlugo krecic zimny
prędkość sprinter rodzaje instalacji elektrycznych zamek podnosić kabina
wykrywacz metali schemat piekarnik samsung
Oleo-Mac 937: Wzrost obrotów po obróceniu na bok Spięcie w kabelkach robota kuchennego - przyczyny i naprawa