z lewej strony na obudowie kola zamachowego jest czujnik przykrecony na trzy sruby na klucz 13 musisz wykrecic jego i krecic walem odwrotnie do kierunku wskazowek zegarka az pojawi sie na kole 2 naciecia i wtedy krecisz dalej do 1 naciecia i wal masz juz ustawiony walek rozrzadu z tylu co masz filter musisz zdjac obudowe i tam jest kolo zebate odkrec...
Jak masz pompę sprawną i dobrze ustawiony rozrząd to tak ustawiając pompe musi być ok! zwróć uwagę na 3 punkt... z niego właśnie wychodzi że wartość wybita na pompie to górna część łuku... 1 - otworzyc wlew oleju 2 - krecic walem tak dlugo w kier. obr. (prawo) az na walku ssacym znak (odlew) bedzie wskazywal w gore (rys.R130589) Ten znak oznacza OT...
Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
Czy powinno wszystko działać od razu? Ma działać od razu Dokładnie obejrzyj i przeczytaj info z linku, zauważ, że wgłębienie/otwór w wariatorze NIE JEST znakiem do ustawiania rozrządu https://www.renaultbook.ru/pl/Fluence/1_...
Jesli kondensator nie jest zamontowany na stale to mozna zmienic kierunek obrotow. W silniku jednofazowym bez przesuniecia fazowego miedzy strumieniami uzwojen jest pole pulsujace i silni moze krecic sie w dowolna strone. Jesli zakrecisz walem odpowiednio szybko w prawo to zacznie sie krecic w prawo, jesli zakrecisz w lewo to w lewo. Jesli dolozysz...
Można kręcić (można by też świece żarowe wykręcić), ale tokarki to ty rozrusznikiem nie zrobisz
Uspokoiles mnie. Jako, ze nie mozna krecic walem bez kola pasowego, to plan mam taki, ze ustawie gorne kolo na znaku, sciagne kolo pasowe, zobacze, jak jest ustawiony wal i policze, o ile musze go przekrecic, patrzac na gorne kolo. Po ustawieniu, ponownie sciagam kolo pasowe, jezeli jest ok , to sciagam pasek i ustawiam kolo od walka na znakach. Oczywiscie...
Odgrzeje troche temat, widok kola pasowego na pierwszym obrazku z wycieciami na blokade to widok od boku czy od gory? Oczywiscie mam blokady, ale jak chce zablokowac wal narzedziem MOT 1536 to na wale i tak jest luz (czyt. moge krecic walem jeszcze w pewnym zakresie), w jakiej pozycji mam go dokladnie ustawic? dzieki za pomoc
Przepraszam za malo precyzyjny opis pisalem na predce. Rysunek przedstawia sciane do ktorej beda przymocowane kola zebate. Sciany beda dwie, miedzy nimi beda wisiec polki. Polki beda zamocowane na tulejejach umieszconych w otworach lancucha. Silnik ma za zadanie krecic walem ktory bedzie poruszac za pomocoa lanuchow kola zebate. Ma to byc rodzaj pionowej...
Witam mam nadzieje ze ktos mi pomoże. Wymienialem niedawno uszczelkę pod głowica po złożeniu spowrotem głowic podłączeniu okablowania wziąłem sie za ustawianie rozrządu nie miałem blokad a wie c wcześniej zrobiłem sobie punkty na walkach i ustawiłem rozrząd na tych znakach zanim zaczołem krecic auto najpierw kręciłem walem ze 20razy zeby zobaczyć czy...
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
A ręcznie idzie kręcić wałem?
Czy coś podgrzewałeś? Czy masz jakieś narzędzia poza młotkiem i śrubokrętem? Jakieś wciągacze, pobijaki... Wygląda, że zacisnąłeś łożyska przy składaniu. O ile wał nie jest skrzywiony. Łatwość kręcenia się wału należy sprawdzać ręką przed założeniem simmeringów, ale nawet z nimi opory nie mogą być duże. Da się to wyprowadzić o ile czegoś bardzo nie...
witam kupilem niesprawna astre 99r i okazalo sie ze pasek rozrzadu jest pekniety,odkrecilem swiece i niebylo widac aby tloki byly uszkodzone....niechce zwalac glowicy bo byc moze to zbedne....zalozylem nowy pasek,rolki napinacz i pape wody.ale auto nie odpala,moge swobobnie krecic walem i walkami rozrzadu.moje pytanie czy jest to klizyjny silnik bo...
Czy ten silnik ma automatyczny dekompresator?
witam odnosnie akumulatora w ciagnikach polskich stosowano dwie 6v ze wzgledu na miejsce lokalizacji ,w nowszych ciagnkach stosowane sa 12v akumulatory najczesciej umiejscowione z przodu kolo filtra powietrza pojemnosc takiego aku. nie moze byc mniejsza niz 100ah gdyz silnik diesla potrzebuje duzej sily uderzenia cis.sprezonego powietrza dochodzi do...
Rozumiem. Sprawdze to dokladnie jak to rozbiore i zoabcze jak wyglada ale nadal nie wiem jak sie za to zabrac. Na oko wyglada na to, ze zadnych elementow nie da sie odkrecic a nie chce krecic na sile. Od drugiej strony - czyli od spodu kosiarki tez nie mozna zdjac tej plastikowej nakladki na wal co trzyma kose (jest tam gwint z miejscem aby wlozyc srubokret...
TO JUZ SPRAWDZILEM-MIALEM KIEDYS GOLFA I TAM CHYBA KABEL BYL ZA CIENKI BO JAK DLUGO KRECILEM TO SIE AZ IZOLACJA TOPILA-TU TEGO NIE MA WSZYSTKIE PRZEWODY SPRAWDZILEM-ZRESZTA DAWALEM TEZ TEGO MOJEGO SPRZETA DO MECHANIKA KTORY PODOBNO MIAL SIE WLASNIE SPECJALIZOWAC W FORDACH TO TYLKO KAZAL MI KUPIC WIEKSZY AKUMULATOR-KUPILEM I NIEPOTRZEBNIE OCZYWISCIE...
wiem ze nie moge krecic tym jak kieratem i wiem ze jak przestawie za duzo jedno wzgledem drugiego to pokrzywi zawory albo rozwali glowice a w starych samochodach znaki moga nie pasowac z roznych wzgledow np ktos zalozyl sobie kolo pasowe od czegos innego bo pasowalo na wal mialem taki przypadek w fordzie eskorcie ustawiwszy wszystko jak ksiazka pisze...
pozwolcie ze dodam swoje 3 grosze. -Jesli chodzi o gaznik to kol DOHC (o ile sie nie pomylilem) slusznie zauwazyl ze gaznik powinien byc nadcisnieniowy zwykly gaznik nie wytwozy mieszanki nie zadziala (poytrzebuje podcisnnienia z cylindrow) -Jesli chodzi o skrzynie biegow musial bys miec druga zrobiona na ideal bo skrzynka z luzami bedzie powodowac...
Odkręca się w tę stronę, w którą się kręci wał podczas pracy silnika.
To kręć wałem aż znaki się ustawią. Jak mnie pamięć nie muli to 32 albo 36 obrotów trzeba zrobić. Ma pokrycie. A ustawienie jest ma forum. 912 / 913 to to samo. Jest na forum. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
Jeśli nie można kręcić walem korbowym w żadną stronę to raczej nowy silnik.
Podłaczyć komputer i będzie wiadomo jak ciśnienie na listwie i czy nie błędu wałka. Jak tam będzie ok to trzeba by sprawdzić kompresję. Nawet kręcąc wałem czy jest opór kompresji na wszystkich cylindrach równy lub nawet nie słychać jak syczy.
Faktycznie, odsłuchałem na słuchawkach. Na rozruszniku dźwięk jakby pęknięty wal albo pęknięte flywheel. Taki łomot, ze powinieneś wyczuć luz kręcąc walem.
To całkiem inna bajka niż w samochodach, pomiar robi się przy pomocy przyrządu z manometrem ale nie kręcąc wałem, tylko ustawiając tłok w GMP i podając odpowiednie ciśnienie (około 5 atm) do cylindra przez otwór świecy. Oczywiście wał musi być zablokowany, silnik rozgrzany a wlew oleju dobrze uszczelniony. Obserwuje się czy są przecieki powietrza przez...
Weź poluzuj śrubkę którą masz po prawej stronie w obudowie zapłonu , nią regulujesz sprzęgło i zobacz wtedy czy się kręci wał korbowy. Możliwe że spadło CI koło zębate od sprzęgła ze stożka wału.
Wykręć pierwszą świece żarową od rorządu i kręcąc wałem ustaw GMP tłoka a wtedy w okienku powinieneś mieć znak-tak mini kreska którą najlepiej czasami szukać przez lornetke :)
w książce to kręcąc wałem w prawo wał powinien dojść do blokady Kolego nie bierz się na renówki , to co piszesz ma miejsce w 1,6 a w 2.0 wchodzi ciasno w oczko na wale.
Wykręcasz go i wkładasz gładką częścią w otwór, kręcisz wałem aż wpadnie w otwór w kole zamachowym. W tym miejscu ma być początek tłoczenia. Odkręcasz pokrywkę przed pompą, odkręcasz zdaje się dwie śrubki i kręcisz zębatką do momętu pokazania się na pierwszej sekcji paliwa. Skręcasz i tyle.
Wygląda, jakby tłok blokował się w "górnym" położeniu. Możliwe, że jest woda w komorze spalania. Wykręcić świecę i przedmuchać komorę spalania kręcąc wałem. Po tym sprawdzić ręcznie, czy nic nie blokuje tłoka. Należy wykonać 2 pełne obroty wału ręką (nie rozrusznikiem), aby przejsc przez pelny cykl pracy silnika (4 suwy). Powinieneś wyczuć, czy opór...
Nie jest to trudny rozrząd , na kole rozrządu masz dwa znaki więc się nie pomyl , pompa wtryskowa na kołek , wał korbowy na kołek w kole pasowym lub znak na kole zamachowym od spodu , kręcisz wałem i blokujesz rolkę .
Zawory masz widoczne po odkręceniu gornego i dolnego dekielka na zdjęciu 1.Klucz chyba 17. Ustaw ssacy na 0,05 (ten u góry) a wydechowy na 0,07 (ten na dole). Sprawdź przy okazji kręcenia wałem ustawienie rozrządu.
Ustawiasz koła zgodnie ze znakami. Wkładasz delikatnie wałek tak żeby dwie pierwsze krzywki skierowane były do dołu odwrócone V. Później patrzysz i ustawiasz tak koło zębate żeby pasowało na znak z kołem pośrednim. Powinno się też zgrywać mniej więcej z otworami w wałku. Przykręcasz wszystko i kręcisz wałem sprawdzając czy nie będzie kolizji.
Witam, potrzebuję informacji jak działa napęd pompy ojeju w clio 1.5 dci. Gdy kręcę wałem pompa oleju nie kręci się stoi w miejscu, można ręką kręcić zębatka na wale. Nie powinno tam być jakiegoś klina który zaspala tą zębatkę z wałem?
Jak wszystko pasuje na blokady to rozrząd dobrze i niczego nie popsułeś.Chyba ze kręciłeś wałem lub wałkami po zdjęciu paska.Mogło też nie wiem, ściąć klina na wałku.Ale to już naciągane teorie.Nie wiem może popychacz stuka itp.
No to problem w silniku..., bo zakładam, że drugi rozrusznik zachowuje sie podobnie, tak jak i wymiana akumulatora taż nie pomogła...
ale jesteś pewny, że to wina kopki? jak kręcisz wałem, to nic nie trze? spróbuj złożyć ja bez smarowania, albo na rzadkim olejku... zwłaszcza "koło rozrusznika nożnego" i ten drucik prowadzący na nim... a kopniak odbija Ci do samej góry?
Czytałem gdzieś kiedyś, ale nie potrafię podać źródła, że pasek po rozgrzaniu jest bardziej napięty niż zimny. Wydaje się to przeczyć zdrowemu rozsądkowi, ale podobnie działają napinacze w benzynowych 2 litrowcach ABT/ABK ze starych Audi B4, gdzie pasek jest luzowany w miarę wzrostu temperatury napinacza.. Tak czy inaczej, nikt za bardzo w to nie wnika....
Na kole zamachowym masz znak OT. Na zdjętej pokrywie zaworów kręcisz wałem do momentu jak zawór wydechowy kończy iść do góry a zaczyna się naciskać zawór ssący. W miejscu tego kiwania znak OT powinien być na miejscu znacznika na obudowie. Od tego momentu robisz cały obrót koła zamachowego. W tej pozycji regulujesz zawory 0,25 na wydechowym i 0,20 mm...
Pierwsze wykręcić świece łatwiej kręcić wałem gdy nie ma kompresji dwa bezpieczniej. Nóż i piastę zdjąłeś więc ten etap można pominąć teraz wypadało zamocować coś do obudowy by w miarę blisko 1-2 mm przechodziło obok końcówki wału (np ścisk stolarski zamocowany na obudowie). Wtedy wystarczy zakręcić wałem i obserwować czy przestrzeń miedzy ściskiem...
Na przewód pierwszego wtryskiwacza montujesz szklaną kapilarę. Kręcąc wolno wałem korbowym, obserwujesz poziom paliwa w kapilarze. Drgnięcie jego ku górze, oznacza początek tłoczenia przez pompę!
Tak jak wyżej albo oberwało coś od przestawionego rozrządu albo coś dalej jest nie tak z rozrządem. Przy kręceniu wałem np kluczem ma być wyczuwalny opór kompresji z racji że diesel to nawet więcej niż wyczuwalny. Powinien prawie uniemożliwiać szybsze kręceniem wałem z klucza.
Tylko przypadkiem nie kręć teraz wałem bo możesz uszkodzić zawory.
Cześć :) Posiadam sprężarkę Sanden SD7V16 z Seat'a Cordoby GLX z 96r. Sprężarka ma zużyte łożysko na kole pasowym, ale to nie problem. Zauważyłem ,że przy kręceniu wałem sprężarki słychać jak w pewnym momencie coś w niej stuka, stuknięcie jest zawsze w tym samym momencie przy kręceniu wałem, Po zerknięciu w korek wlewu oleju zauważyłem jak tarcza mimośrodowa...
Nie mam jak posłuchać, ale uszkodzona panewka może postukiwać tylko w określonych warunkach (to dobrze bo może być tylko luz i obejdzie się na wymianie panewek, choć oczywiście może być i gorzej). Obrócona panewka (jak nawinie jedną półpanewkę na drugą) to już stały łomot (choć może być bezgłośnie, objawe będzie niskie ciśnienie oleju, wyjście korby...
Jak nie będziesz próbował kręcić wałem, to nic się nie stanie.
Po ściągnięciu pokryw zaworów, kręcisz wałem i patrzysz jak na 1 cylindrze dźwigienka zaworu wydechowego kończy iść do do góry i zaczyna się naciskać dźwigienka ssącego to dla czwartego cylindra jest zz przed suwem pracy czyli moment na regulację zaworów. Zawory kiwają się na 4 cyl, regulujemy 1 , Kiwają się na 3 regulujemy 2 i na odwrót,
W zasadzie potrzebny jest czujnik zegarowy , ale twardziele robią to bez niego . kręcisz wałem zgodnie z kierunkiem obrotów silnika, a ż sruba regulacyjna będzie w najniższym punkcie. dokręcasz śrubę reg ulacyjną na dźwigni zaworów do wyczówalnego oporu, popuszczasz o225stopni dokręcasz koontrę i gotowe . zaoszczędziłeś ze 300:) (niektórzy mawiają że...
krecic licznik simson walem trzeba dlugo krecic zimny
myszka podwójny kliknąć spadek napiąć falownik prosty sterownik akwarium
stacja lutownicza ekspres ciśnieniowy
Czy zasilacz fontanny ogrodowej miE powinien się grzać? Podłączenie przewodów wysokiego napięcia w Audi 80 B3 1.8S 1989