Dla potomnych: Jak nie masz kątomierza, to należy zmierzyć obwód koła magneta. Np w Simsonie SR2 to 36 cm. Pełen obrót koła to, jak wiadomo 360 stopni. Wyznaczasz górny martwy punkt np. przy pomocy czujnika zegarowego, albo przy pomocy jakiegoś śrubokręta wsuniętego przez otwór świecy....
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony...
Konstrukcja oryginalnego zapłonu w Simsonie sprawia że jest podzespołem autodestrukcyjnym, powodującym w konsekwencji uszkodzenie karterów. Niewielkie luzy promieniowe nie powinny stanowić większego problemu, ale przy platyniarzu zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu podczas pracy. Większe...
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić...
Witam mam problem z moim simsonem wyprzedzenie jest z 2cm przed a powinno być 1.8 mm mam platynarza i nie moge ustawić krece strojanem prawo lewo i nic co robić jak ustawic wyprzedzenie na 1.8mm domowym sposobem suwmiarka szczelinomierz. ?
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP....
Sam sobie odpowiedziałeś kolego. Musisz ustawić odpowiednie wyprzedzenie zapłonu. W zależności jakiej firmy masz cylek bo np dla 60ccm wynosiło ono 1.5 a dla 60ccm ale ALMOTu to już 1.6. Poszukaj w googlach jakie jest odpowiednie wyprzedzenie zapłonu i wtedy ustawiaj. Pamiętaj też o przerwie...
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też...
Bez wydechu efekt masz taki, że jedzie praktycznie na niskich obrotach, na wysokie się nie wykręci. Wydech musi być także z tego względu, że wpływa na zmianę składu mieszanki produkowanej przez gaźnik. Benzyna nie wyczyści nagaru węglowego z wydechu, co najwyżej rozpuści niespalony olej....
Ustaw dobrze zapłon, w moim byłym Simsonie wystarczył ząbek i palił ciepły czy zimny. Przerwa na platynach 0.4mm, wyprzedzenie zapłonu 1,8 mm przed GMP. Jak ustawisz zapłon to wyreguluj gaźnik i musi śmigać cacy.
Też nie kocham przerywaczy. Już bardzo małe przesunięcie współpracujących elementów powoduje istotne zmiany w kącie wyprzedzenia zapłonu. A mogą być to różne rzeczy, luzy na wale (dramat w jawkach 50, gdzie skrzynia korbowa zamiast być chłodzona jest dogrzewana...), luzy na ośce przerywacza,...
Bez lampy nie ustawisz dobrze zapłonu. Kąt wyprzedzenia zapłonu dla 60 cm³ to 20,5 stopnia (zapłon następuje 1,8 mm przed GMP). Do ustawienia takiego kąta musisz mieć stroboskop ponieważ tylko lampą możesz ,,zobaczyć" rzeczywisty punkt zapłonu.
Witam was panowie... Czasami sprowadzaćie poziom dyskusji ponizej... najnizej jak sie da. Niko85 - z moich doświadczeń wynika, że ksiązkowe ustawienia sprawdzają sie najlepiej. Silnik pracuje poprostu optymalnie. Wyprzedzenie zapłonu - 1,8 mm przed górnym zwrotnym połozeniem tłoka to około...
Trochę się poduczyłem tak jak kolega mi radził i stwierdziłem że prawdopodobnie jest to jednak wina modułu. Chciałbym zrobić taki moduł ale ze zmiennym kontem wyprzedzenia zapłonu bo słyszałem że jest coś takiego ale nie mogę znaleźć schematu wie ktoś coś więcej na ten temat??
Witam. Mam problem dotyczący Simsona s51. Jako że zbliża się zima postanowiłem wykonać remont silnika. Simson przed remontem palił od kopy, działał bez problemowo. Postanowiłem zmienić szlif cylindra oraz tłoka z nominalnego na I. Po zamontowaniu Simson w ogóle nie pali od kopy, popych...
A wiesz że do precyzyjnego wyznaczenia kąta wyprzedzenia zapłonu sterowanego elektronicznie wypada mieć lampę stroboskopową? :P
Wyprzedzenie zapłonu jest prawidłowo ustawione, zgodnie z danymi fabrycznymi. Zmieniałem wartość ZZ wokół tej podanej w książce, tak dla sprawdzenia. Problem jest nietypowy. Wydaje mi się jednak, że jest to wina zapłonu a nie gaźnika. Po uruchomieniu objawy są takie jakby silnik wypadał...
Sprawdź dla pewności czy wyprzedzenie zapłonu rzeczywiście wynosi tyle ile powinno 2mm przed GMP ponieważ nowy moduł może w odrobinę miejscu dawać impuls a to zmienia zupełnie ustawienie zapłonu. To wykluczyłoby stronę "elektryczną" (pomijam oczywiście świecę zapłonową i kabel WN)....
Witam a czy sprawdzałeś może wyprzedzenie zapłonu?? może ma zbyt późny zapłon.. Kondensator sprawdzony ?? jak wygląda świeca po paru próbach jest sucha, mokra??
sprawdzałem właśnie bez fajki przykładając do głowicy to iskra uderza na jakieś 5-6 mm maksimum Nie jest to za dobry wynik, ale silnik powinien się na takiej iskrze odzywać. Jeśli jest możliwość to proszę sprawdzić zachowanie się zapłonu pod stroboskopem wyzwalanym sygnałem prądowym...
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna...
gdzieś już się o tym rozpisywałem (może nawet w tym temacie) ale niech tam... potrzebny czujnik zegarowy (raczej nikt kto się nie zajmuje mechaniką to go nie posiada) czyli przynajmniej suwmiarka (inaczej to się nie da bo i tak wyjdzie na oko) i teraz zapłon (przeskok iskry) czyli początek...
Czy są ślady uderzeń tłoka o głowicę? Dziwnie to wygląda w twoim opisie. Może zdjęcia pomogą? Wielokrotnie przerabiałem silniki Simsona z 50 na 70 ccm. Głowica była roztaczana i nie było żadnych problemów. Jednak roztoczenie było wzorowane na oryginalnej głowicy. Trzeba było pogłębiać...
Znajdź pinout do modułu. Podłącz i sprawdź iskrę. Jak Simson odpali to sprawdź wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopową.
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach M53 to 1.5 mm przed GMP a nie 1.8 mm (w silnikach M541). Sprawdzić czy zapłon daje wystarczająco długą iskrę (powyżej 8 mm). Sprawdzić kompresję, a najlepiej w takiej sytuacji zdjąć cylinder i sprawdzić czy nie porysowany, czy pierścienie nie zużyte,...
Gaźnik 16N3 czy 16N1? Poszarpywanie przy hamowaniu silnikiem można złagodzić próbując minimalnie wzbogacić mieszankę biegu jałowego. Stukanie może mieć kilka przyczyn. Po pierwsze zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu lub niewłaściwa świeca zapłonowa. Po drugie luzy w sprzęgle, uzębieniu...
sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu
jeżeli chodzi tylko o zwiększenie pojemności to wymieniasz cylinder tłok pierścienie i koniec. W przypadku całej przeróbki silnika (dotyczy poj. 70) do wymiany dodatkowo kosz sprzęgłowy, oraz tryby 3 i 4 biegu cała reszta bez zmian (jeszcze tylko korekcja wyprzedzenia zapłonu) po zmianie...
no i co z tego schematu? Przy okazji jeżeli kolega ma jakieś dane na temat tego modelu prosze o nastawy kąta wyprzedzenia zapłonu
przyczyna takich objawów tkwi w nieprawidłowym odstępie elektrod świecy zapłonowej - nie pamiętam teraz dokładnie czy taki efekt występuje z powodu zbyt małej przerwy czy zbyt dużej, w każdym razie silnik się przegrzewa i występują takie objawy - ustawić poprawny odstęp (wg instrukcji)...
masz zły kąt wyprzedzenia zapłonu elektroda powinna być kolory ceglastego.
Jeżeli dostaje wysokich obrotów po uruchomieniu, to sprawdź, czy przepustnica nie jest zbyt dużo otwarta. Od zwietrzałej benzyny silniki nie dostają wysokich obrotów, niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu też nie spowoduje takiego efektu. Pozostaje tylko prosty gaźnik.
Sprawdź wyprzedzenie zapłonu oraz stan i wielkość szczeliny przerywacza. Sprawdź, działanie kondensatora (najlepiej podmienić na inny). Rozbierz, na części pierwsze gaźnik oraz wymyj go w benzynie. Dokładnie przedmuchaj dysze, nie czyść ich drucikiem ! gdyż możesz rozkalibrować dysze....
Wawrzyniec. Dotychczas zgadzałem się z Tobą, co moglo wyglądać na "towarzystwo wzajemnej adoracji", ale teraz jestem za, a nawet przeciw. :D W tym co piszesz tkwi błąd logiczny: Jak zapłon może być dobrze ustawiony (czyli x mm tłoka od GMP) gdy czop walu obrócił się w przeciwwadze??? A...
Więc na początek kąt wyprzedzenia zapłonu 1.5 mm zamiast 1.8 mm w tym silniku. Kompresor nie jest potrzebny. Wystarczy nożna pompka do kół z dość długim wężem i adapter lub coś co będzie można szczelnie przyłożyć do króćca ssącego cylindra. Z racji inaczej zamontowanych uszczelniaczy...
Ściągacz magneta ma gwint M24x1,5. Czy przypadkiem nie jest to gwint taki jak w ściągaczu magneta Simsona? Wg. mnie ten element nr3 powinien być płaski a nie stożkowy o ile chce się jeszcze skorzystać z nakiełka w czopie wału, czyli zamocować wał w kłach w celu sprawdzania bicia. Tego...
Skoryguj jeszcze raz wyprzedzenie zapłonu.
Może nie być iskry pod ciśnieniem i się nie kapnie . Podmienić świecę sprawdzoną , ustawić wyprzedzenie zapłonu przed GMP , wyregulować gaźnik ( co z tego , że nowy ) sprawdzić drożność filtra powietrza . A co z tłumikiem ?? Nie jest przypadkiem zapchany ?? Pod czas próby odpalania...
Przerwa jest 0,4 Świece sprawdzałem z 5 i na wszystkich praktycznie taka sama Na platynach też mam przerwę 0,4 i wyprzedzenie zapłonu jest dobrze ustawione
Czyli podejrzewać można nieszczelność skrzyni korbowej. Lepiej niech się wypowie inny specjalista wysokiej klasy. Ja nie miałem z tym sprzętem do czynienia. A na biegu jałowym działa to normalnie? Jak zwiększysz obroty silnika to już są problemy czy jak próbujesz jechać? Kąt wyprzedzenia...
Wszystkim wesołych świąt,wracając do tematu jezeli masz rowek na klin na najcienszej sciance to magneto jest od s51 i zapłon tradycyjnie jest mocowany(platyny na godzi ok 10-a)przenitowane magneto faktycznie zmieni znak na magnecie.Ja jestem fanem zapłonu elektronicznego(tylko orginalny jeszcze...
Koło magnesowe od silnika M53, dlatego zapłon przestawiony o 180°. Nowa podstawka zapłonu nie jest luźna w karterach? gdzie tłok jest 2,4mm przed ZW Kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 1.8 mm przed GMP (20.5° przed GMP) w silniku M541.
Witam mam Simsona sr50 rok temu zabrałem się za jego remont silnik bym dobry to nie ruszałem, rozebrałem wszystkie owiewki blotniki itp. Simson odpalał ale jechal na pół gazu, stwierdziłem że złożę cały skuter, nowa instalacja, żarówki dałem akumulator 6v oświetlenie wszystko działa...
Tyle że nie stać mnie aktualnie na którykolwiek z tych zapłonów. Silnik w czasie normalnej pracy nie chodzi na tak wyokich obrotach, bo nie jest wysoko strojony. Chodzi tylko o sam fakt że da się wykonać to samemu. Projekt ma też cele dydaktyczne. Tak przy okazji, Pan budował kiedyś zapłon...
Tak ale w moim przypadku jest to silnik dwusuw i poza prędkością obrotową nic więcej mnie nie interesuj. A zastanawiałeś się nad charakterystyką jaką tam wgrasz, bo dla silników 2T może ona mieć całkiem nieoczekiwany kształt. Post z forum motocykistów: Jak na złość, nie mogę...
Witam serdecznie, Problem dotyczy mojego simka,głowie chodzi o niemożliwość odpalenia silnika.Starałem się poszukać wszystkiego co mogłoby mi pomoc.Zapłon ustawiony z wyprzedzeniem 1.8 (60ccm),przerwa na platynkach i świecy ustawiona ze szczelinomierza 0.4.Sytuacja jest o tyle dziwna,że...
Jeśli chodzi o zapłon to styki mają mieć przerwę 0,4 i wyprzedzenie 1,8. Jeśli masz dostęp do lampy stroboskopowej to możesz z niej skorzystać, ale jest trochę komplikacji. Ale wystarczy że ustawisz przerwę szczelinomierzem a później suwmiarką ustawiasz gmp. dokładnie to wygląda tak...
Odległość do impulsatora, mierząc głębokościomierzem suwmiarki przez otwór w kole magnesowym, powinna wynosić ok. 5-6 mm. Odległość można skorygować jedynie zmieniając grubość podstawki statora. Warto pamiętać że w wałach korbowych z wypełniaczami magneto wystaje dalej. Zapłon...
Stosowałem schemat modułu z regulacją kąta. Ten:
Mój upór wynika m. in. z tego, że cały sens posiadania przez mnie tego motorka polega na tym, że lubię sam go naprawiać i przerabiać. Nie wynika to z chęci zaoszczędzenia forsy na mechanika, tylko jest częścią "zabawy". Dziękuję Ci jack63 za tak szeroką gamę propozycji i wierz mi,...
Witam posiadam simsona sr50 i mam taki problem, że zrobiłem ostatnio remont silnika. Ustawiłem zapłon z wyprzedzeniem 1.8 odpalił odrazu bez ssania i chodził na wolnych obrotach ale nie wkręcał się na wysokie obroty i strzelał w wydech (nie w gaźnik), zapłon przestawiałem ale było gorzej...
Udało mi sie to naprawić - iskra powróciła. Przyczyną był brak przerwy pomiędzy kołem magnesowym a rdzeniem cewki. Niestety wpadłem z deszczu pod rynne. Silnik działa, jednak nie wchodzi na obroty i strzela w tłumik. Wygląda to tak jakby zapłon był spóźniony tylko ze ja nie widze nigdzie...
Niestety, ale stosując rozwiązanie mapy zapłonu z 4T nie poprawisz pracy silnika 2T, tutaj przebieg charakterystyki wygląda zupełnie inaczej. Przerabiałem temat podczas opracowywania mikroprocesorowego sterowania zapłonem w Simsonie. Dla przykładu na biegu jałowym kąt wyprzedzenia jest niski...
sprawdz zapłon tz wyprzedzenie bo to też może byc przyczyna
Sadzę że możesz spróbować 1,6. Wg mnie nie ma się co tak bardzo przejmować. Nie zauważysz różnicy między 1,5 a 1,6. Silnikowi na pewno to nie zaszkodzi. Zapłon ma "stałe" wyprzedzenie i jego ustawienie zawsze jest kompromisem. Nie masz hamowni, wiec nie będziesz się doktoryzować. Odnośnie...
zapomniałem dodać w poprzednim poście. nie chcę kupować kolejnego chińskiego modułu gdyż po pół roku znów padnie :/ . Czy można zastąpić jakimś innym modułem np z samochodu który na pewno nie padnie po pół roku ? gdzieś na "elektrodzie,, czytałem ze ktoś podłączył moduł od...
jaki masz zapłon? na platynkach?? silnik z pojemnością 70 miał inny kąt wyprzedzenia zaplonu a dokaldnie 1,4 - 1,6 mm przed GZP platynki na 0,3 - 0,4 mm i przerwa na świecy podobnie takie luźne 0,4mm.. a nie jak w fabrycznej 0,7 - 0,8.. tak samo w przy elektronicznym zmniejsz przerwę na świecy..
A zapłon jakie powinien mieć wyprzedzenie? To jest wał s70.
Witam, niestety - wyglada na zatarte / zakleszczone pierscienie na tloku, tylko zdjecie cylindra z silnika moze wyjasnic sprawe... Stawiam na pierscienie zatarte od strony okien wylotowych z cylindra - czyli maksymalnie przegrzany tlok / od zbyt poznego zaplonu [ 3 mm przed GMP ] do dzisiejszej benzyny...
- zawirowywacz spalin przy wydechu - różowy kabelek wychodzący z modułu CDI (przeważnie różowy, idzie on do przekładni i liczy obroty wariatora) Jakbym czytał te bzdurne posty dzieciaków w internecie. Zawirowywacz spalin w 2T to oczywiście tak, ale gdy przeczytałem że rurka przyspawana...
Witam, mam następujący problem z moim motorowerem, otóż po przejechaniu dosłownie 500-600m silnik zaczyna tracić moc, po 1km już praktycznie zaczyna się tylko toczyć i słychać rytmiczne stukanie z cylindra. Silnik to pierwsza generacja S-38 z iskrownikiem 2 cewkowym i aluminiowym magnetem....
Z impulsatora wychodzą cztery zaciski, dwa od frontu, czyli od strony magneta, dwa od strony karteru. Są zmostkowane, więc można przyjąć, że są dwa - masa i sygnał. Masę i sygnał można zamienić miejscami, więcej możliwości brak. Na rysunku pokazałem, jak to wygląda. Może być uszkodzony,...
jeśli udało Ci się bezproblemowo zgrać krzywkę wału z przerywaczem i da się ustawić odpowiedni dla silnika 023 kąt wyprzedzenia zapłonu, to z rozwiązaniem ładowania chyba nie powinno być problemu, na Twoim miejscu nie wyrzucałbym żadnych cewek, jedną wykorzystałbym do ładowania akumulatora,...
Możesz na próbę podłączyć moduł od Simsona, ale obawiam się że wymagany jest moduł ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu.
Obawiam się że nie będzie pasować (chociażby wymiarami, wyprzedzeniem zapłonu, chińskie skutery są 4 suwowe). Lecz znalazłem lepszy pomysł: wyjąć 2 cewki świetlne (z tego co wiem 2 są świetlne, a jedna jest zapłonowa). Są one 3V 15W (połączone szeregowo). Chciałbym włożyć 2...
W silnikach dwusuwowych długość i pojemność okladów dolotowego i wydechowego ma ogromne znaczenie, o wiele większe niż w czterowsuwach. W skrócie: zmniejszanie długości układu przed przepustnicą przesuwa obroty momentu maksymalnego i mocy maks. na wyższe. Podobnie z wydechem. Jawki 50,...
Kochani nie kłoćcie się. Funkcjonują dwa podstawowe rozwiązania konstrukcyjne 1. Simsony(elektroniki oryginalne) posiadają zapłon bezobsługowy, całkowicie elektroniczny - wyzwolenie iskry (wysterowanie tyrystora) odbywa się za pomocą cewki sterującej a nie przerywacza 2. Jawki MZ...
Z tym wtryskiem to pomysł tyle zabawny co absurdalny. Np. w Aprilii był wtrysk (do cylindra, nie w dolot) przy smarowaniu dozownikowym. Minimalizował straty mieszanki przez wydech, ale z tego co pamiętam to długo nie mogli go dopracować. W "motorze" Simson nie ma to absolutnie sensu. Przy mocy,...