walkkazimierz - temat z 2006! Wątpię czy masz prawidłowo ustawiony zapłon-jakie wyprzedzenie?
A zapłon jakie powinien mieć wyprzedzenie? To jest wał s70.
Ustaw dobrze zapłon, w moim byłym Simsonie wystarczył ząbek i palił ciepły czy zimny. Przerwa na platynach 0.4mm, wyprzedzenie zapłonu 1,8 mm przed GMP. Jak ustawisz zapłon to wyreguluj gaźnik i musi śmigać cacy.
sprawdz zapłon tz wyprzedzenie bo to też może byc przyczyna
Znajdź pinout do modułu. Podłącz i sprawdź iskrę. Jak Simson odpali to sprawdź wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopową.
Witam posiadam simsona sr50 i mam taki problem, że zrobiłem ostatnio remont silnika. Ustawiłem zapłon z wyprzedzeniem 1.8 Czego 1,8? Powinien być trochę ponad 3mm przed gmp
Witam mam problem z moim simsonem wyprzedzenie jest z 2cm przed a powinno być 1.8 mm mam platynarza i nie moge ustawić krece strojanem prawo lewo i nic co robić jak ustawic wyprzedzenie na 1.8mm domowym sposobem suwmiarka szczelinomierz. ?
Witam a czy sprawdzałeś może wyprzedzenie zapłonu?? może ma zbyt późny zapłon.. Kondensator sprawdzony ?? jak wygląda świeca po paru próbach jest sucha, mokra??
Skoryguj jeszcze raz wyprzedzenie zapłonu.
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach M53 to 1.5 mm przed GMP a nie 1.8 mm (w silnikach M541). Sprawdzić czy zapłon daje wystarczająco długą iskrę (powyżej 8 mm). Sprawdzić kompresję, a najlepiej w takiej sytuacji zdjąć cylinder i sprawdzić czy nie porysowany, czy pierścienie nie zużyte, tłok w dobrym stanie. Gaźnik musi być pewny, że sprawny. Nowe podróbki...
To nie jest normalne aby silnik pracował normalnie przy wyprzedzeniu zapłonu 50°. Tak duży kąt powinieneś odczuwać przy kopaniu, a mianowicie mocne odbijanie. Zapłon sprawdzałeś stroboskopem, tzn. zabawką z Allegro na 555?
Tak późny zapłon jest dobry do benzyny 94 oktany lub nawet gorszej, jakie wtedy były. Proponuję wcześniejszy zapłon. Silnik zdecydowanie lepiej pracuje, i ma większą moc. Ciekawe teorie. Czym podparte? Simsony były zaprojektowane do spalania benzyny "normal" czyli 91 oktany. Ogar 205 był zaprojektowany do spalania benzyny 78 oktanów, przy kącie wyprzedzenia...
Jeśli chodzi o zapłon to styki mają mieć przerwę 0,4 i wyprzedzenie 1,8. Jeśli masz dostęp do lampy stroboskopowej to możesz z niej skorzystać, ale jest trochę komplikacji. Ale wystarczy że ustawisz przerwę szczelinomierzem a później suwmiarką ustawiasz gmp. dokładnie to wygląda tak że do górnego miejsca dodajesz 1,8 i naklejasz na kole magnesowym i...
Bez lampy nie ustawisz dobrze zapłonu. Kąt wyprzedzenia zapłonu dla 60 cm³ to 20,5 stopnia (zapłon następuje 1,8 mm przed GMP). Do ustawienia takiego kąta musisz mieć stroboskop ponieważ tylko lampą możesz ,,zobaczyć" rzeczywisty punkt zapłonu.
Trochę się poduczyłem tak jak kolega mi radził i stwierdziłem że prawdopodobnie jest to jednak wina modułu. Chciałbym zrobić taki moduł ale ze zmiennym kontem wyprzedzenia zapłonu bo słyszałem że jest coś takiego ale nie mogę znaleźć schematu wie ktoś coś więcej na ten temat??
Tyle że nie stać mnie aktualnie na którykolwiek z tych zapłonów. Silnik w czasie normalnej pracy nie chodzi na tak wyokich obrotach, bo nie jest wysoko strojony. Chodzi tylko o sam fakt że da się wykonać to samemu. Projekt ma też cele dydaktyczne. Tak przy okazji, Pan budował kiedyś zapłon z zmiennym kątem wyprzedzenia. Ostatecznie zdało to egzamin?...
Przerwa jest 0,4 Świece sprawdzałem z 5 i na wszystkich praktycznie taka sama Na platynach też mam przerwę 0,4 i wyprzedzenie zapłonu jest dobrze ustawione
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Odległość do impulsatora, mierząc głębokościomierzem suwmiarki przez otwór w kole magnesowym, powinna wynosić ok. 5-6 mm. Odległość można skorygować jedynie zmieniając grubość podstawki statora. Warto pamiętać że w wałach korbowych z wypełniaczami magneto wystaje dalej. Zapłon sprawdzisz pod stroboskopem, kręcąc wałem korbowym przy pomocy wiertarki...
Sadzę że możesz spróbować 1,6. Wg mnie nie ma się co tak bardzo przejmować. Nie zauważysz różnicy między 1,5 a 1,6. Silnikowi na pewno to nie zaszkodzi. Zapłon ma "stałe" wyprzedzenie i jego ustawienie zawsze jest kompromisem. Nie masz hamowni, wiec nie będziesz się doktoryzować. Odnośnie trwałości cewki ładującej. Sądzę, że PVL poprawiło jej konstrukcję/sposób...
od simsona chyba nie ma zmiennego kąta wyprzedzenia. Wejdż na www.clublada.of.pl do dzału download - tam są skany bodajże z PE z czujnikiem opto i z możliwością regulacji nachylenia krzywej kąt/obroty
Witam, niestety - wyglada na zatarte / zakleszczone pierscienie na tloku, tylko zdjecie cylindra z silnika moze wyjasnic sprawe... Stawiam na pierscienie zatarte od strony okien wylotowych z cylindra - czyli maksymalnie przegrzany tlok / od zbyt poznego zaplonu [ 3 mm przed GMP ] do dzisiejszej benzyny 95 Oktan... Takie ustawienie wyprzedzenia zaplonu,...
no do ustawienia pozostanie jedynie wyprzedzenie, bo przecież rolę przerywacza zastąpi impulsator z modułem a wyprzedzenie to zwyczajnie jak w simsonach - obracaniem iskrownika
Wszystkim wesołych świąt,wracając do tematu jezeli masz rowek na klin na najcienszej sciance to magneto jest od s51 i zapłon tradycyjnie jest mocowany(platyny na godzi ok 10-a)przenitowane magneto faktycznie zmieni znak na magnecie.Ja jestem fanem zapłonu elektronicznego(tylko orginalny jeszcze ddr--ski komplet,żadnych polskich)zauważyłem że u mnie...
jaki masz zapłon? na platynkach?? silnik z pojemnością 70 miał inny kąt wyprzedzenia zaplonu a dokaldnie 1,4 - 1,6 mm przed GZP platynki na 0,3 - 0,4 mm i przerwa na świecy podobnie takie luźne 0,4mm.. a nie jak w fabrycznej 0,7 - 0,8.. tak samo w przy elektronicznym zmniejsz przerwę na świecy..
Udało mi sie to naprawić - iskra powróciła. Przyczyną był brak przerwy pomiędzy kołem magnesowym a rdzeniem cewki. Niestety wpadłem z deszczu pod rynne. Silnik działa, jednak nie wchodzi na obroty i strzela w tłumik. Wygląda to tak jakby zapłon był spóźniony tylko ze ja nie widze nigdzie możliwości regulacji. Cewki przymocowane są do korpusu "na szywno"....
Bez wydechu efekt masz taki, że jedzie praktycznie na niskich obrotach, na wysokie się nie wykręci. Wydech musi być także z tego względu, że wpływa na zmianę składu mieszanki produkowanej przez gaźnik. Benzyna nie wyczyści nagaru węglowego z wydechu, co najwyżej rozpuści niespalony olej. Przy prawidłowej eksploatacji nagar naturalnie wypala się w wydechu....
Witam. Mam problem dotyczący Simsona s51. Jako że zbliża się zima postanowiłem wykonać remont silnika. Simson przed remontem palił od kopy, działał bez problemowo. Postanowiłem zmienić szlif cylindra oraz tłoka z nominalnego na I. Po zamontowaniu Simson w ogóle nie pali od kopy, popych a nawet z wstrzykniętym paliwem bezpośrednio do cylindra. Był sprawdzany...
Witam was panowie... Czasami sprowadzaćie poziom dyskusji ponizej... najnizej jak sie da. Niko85 - z moich doświadczeń wynika, że ksiązkowe ustawienia sprawdzają sie najlepiej. Silnik pracuje poprostu optymalnie. Wyprzedzenie zapłonu - 1,8 mm przed górnym zwrotnym połozeniem tłoka to około 20stopni obrotu wału w przeciwnym kierunku... :) Przerwa na...
W silnikach dwusuwowych długość i pojemność okladów dolotowego i wydechowego ma ogromne znaczenie, o wiele większe niż w czterowsuwach. W skrócie: zmniejszanie długości układu przed przepustnicą przesuwa obroty momentu maksymalnego i mocy maks. na wyższe. Podobnie z wydechem. Jawki 50, Simsony kupowane w polsce w latach 80-tych, nawet ogary 50(typ200)...
Zrehabilitować sie tylko możesz odpowiedzią na pytanie: Dlaczego nie powinno się obracać podstawą iskrownika? Odpowiedź w serwisówce Simsona. Podaj ją tylko ze zrozumieniem. Z resztą tam też jest opisany sposób sprawdzania iskry. Na pewno nie na świecy! W simsonie, gdzie zaznaczone są znaki wg, których ustawia się zapłon nie powinno się obracać podstawą...
Ściągacz magneta ma gwint M24x1,5. Czy przypadkiem nie jest to gwint taki jak w ściągaczu magneta Simsona? Wg. mnie ten element nr3 powinien być płaski a nie stożkowy o ile chce się jeszcze skorzystać z nakiełka w czopie wału, czyli zamocować wał w kłach w celu sprawdzania bicia. Tego typu stożkowe naciskacze niszczą nakiełek i to stopniu tym większym...
Kochani nie kłoćcie się. Funkcjonują dwa podstawowe rozwiązania konstrukcyjne 1. Simsony(elektroniki oryginalne) posiadają zapłon bezobsługowy, całkowicie elektroniczny - wyzwolenie iskry (wysterowanie tyrystora) odbywa się za pomocą cewki sterującej a nie przerywacza 2. Jawki MZ tki mają zapłony wysterowane przez przerywacz co w stosunku do zwykłych...
Sam sobie odpowiedziałeś kolego. Musisz ustawić odpowiednie wyprzedzenie zapłonu. W zależności jakiej firmy masz cylek bo np dla 60ccm wynosiło ono 1.5 a dla 60ccm ale ALMOTu to już 1.6. Poszukaj w googlach jakie jest odpowiednie wyprzedzenie zapłonu i wtedy ustawiaj. Pamiętaj też o przerwie na świecy, która przy ustawianiu zapłonu powinna wynosić 0.4.
Ja też mam SR 50 CE i już przejechał 30 tys. KM i nic mi sie nie psuło w układzie zapłonowym i powiem wam że lepiej dać dla kogoś kto tylko sie simsonami zajmuje i wam naprawi niż samemu grzebać bo można w nim nieźle narozwalać i tylko potem wieksze koszta bedą:)WYdaje sie że wszystko banalne a mały szczegól zawazy na mocy silnika, Ja miałem wyprzedzenie...
Oryginalny :D Jeżeli założysz inny licznik to prawdopodobnie będzie on źle pokazywał prędkość. Każdy ma swoje inne przełożenie, jedną liczą obroty z koła, jedne ze skrzyni biegów. To nie taka prosta sprawa założyć drugi licznik. Można oczywiście tylko że będzie nawet bardzo przekłamywał. liczniki od simsonów, chartów, komarów mają ten sam współczynnik...
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
gdzieś już się o tym rozpisywałem (może nawet w tym temacie) ale niech tam... potrzebny czujnik zegarowy (raczej nikt kto się nie zajmuje mechaniką to go nie posiada) czyli przynajmniej suwmiarka (inaczej to się nie da bo i tak wyjdzie na oko) i teraz zapłon (przeskok iskry) czyli początek rozwarcia styków przerywacza ma nastąpić 1,8mm przed G órnym...
Tak ale w moim przypadku jest to silnik dwusuw i poza prędkością obrotową nic więcej mnie nie interesuj. A zastanawiałeś się nad charakterystyką jaką tam wgrasz, bo dla silników 2T może ona mieć całkiem nieoczekiwany kształt. Post z forum motocykistów: Jak na złość, nie mogę znaleść w serwisówkach map zapłonu (a wiem, że w któreś było). Nawet nie mogę...
Też nie kocham przerywaczy. Już bardzo małe przesunięcie współpracujących elementów powoduje istotne zmiany w kącie wyprzedzenia zapłonu. A mogą być to różne rzeczy, luzy na wale (dramat w jawkach 50, gdzie skrzynia korbowa zamiast być chłodzona jest dogrzewana...), luzy na ośce przerywacza, niewyważone magneto, różne zjawiska dynamiczne, to się wszystko...
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Po złożeniu silnika do kupy zrobił mi taką niespodziankę że wcale nie chce pracować :D Generalnie wydaje mi się że nieszczelność ze skrzyni mogę odrzucić bo simmeringi nowe, na cylindrze też myślę że powinno byč ok bo wymieniłem słabą szpilkę i dla pewności dałem uszczelkę pod głowicę, iskra jest, na platynach minimalna tylko iskierka przeskakuje, zapłon...
Może nie być iskry pod ciśnieniem i się nie kapnie . Podmienić świecę sprawdzoną , ustawić wyprzedzenie zapłonu przed GMP , wyregulować gaźnik ( co z tego , że nowy ) sprawdzić drożność filtra powietrza . A co z tłumikiem ?? Nie jest przypadkiem zapchany ?? Pod czas próby odpalania zdjął bym filtr i tłumik na wszelki wypadek . :|
Czy są ślady uderzeń tłoka o głowicę? Dziwnie to wygląda w twoim opisie. Może zdjęcia pomogą? Wielokrotnie przerabiałem silniki Simsona z 50 na 70 ccm. Głowica była roztaczana i nie było żadnych problemów. Jednak roztoczenie było wzorowane na oryginalnej głowicy. Trzeba było pogłębiać komorę spalania aby stopień sprężania pozostał w rozsądnych granicach....
Możesz na próbę podłączyć moduł od Simsona, ale obawiam się że wymagany jest moduł ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu.
Sprawdź dla pewności czy wyprzedzenie zapłonu rzeczywiście wynosi tyle ile powinno 2mm przed GMP ponieważ nowy moduł może w odrobinę miejscu dawać impuls a to zmienia zupełnie ustawienie zapłonu. To wykluczyłoby stronę "elektryczną" (pomijam oczywiście świecę zapłonową i kabel WN). A jeśli nie to, to dalej szukaj przyczyny w w ustawieniach gaźnika -...
Obawiam się że nie będzie pasować (chociażby wymiarami, wyprzedzeniem zapłonu, chińskie skutery są 4 suwowe). Lecz znalazłem lepszy pomysł: wyjąć 2 cewki świetlne (z tego co wiem 2 są świetlne, a jedna jest zapłonowa). Są one 3V 15W (połączone szeregowo). Chciałbym włożyć 2 cewki od simsona (12V 42W) połączone równolegle. Proszę o weryfikację, pozdrawiam.
Sprawdź wyprzedzenie zapłonu oraz stan i wielkość szczeliny przerywacza. Sprawdź, działanie kondensatora (najlepiej podmienić na inny). Rozbierz, na części pierwsze gaźnik oraz wymyj go w benzynie. Dokładnie przedmuchaj dysze, nie czyść ich drucikiem ! gdyż możesz rozkalibrować dysze. Sprawdź, czy występują duże luzy na przepustnicy. Ustaw prawidłowo...
- zawirowywacz spalin przy wydechu - różowy kabelek wychodzący z modułu CDI (przeważnie różowy, idzie on do przekładni i liczy obroty wariatora) Jakbym czytał te bzdurne posty dzieciaków w internecie. Zawirowywacz spalin w 2T to oczywiście tak, ale gdy przeczytałem że rurka przyspawana do wydechu 4T jak i sam wydech to blokada - :lol:. Ta rurka to...
Może to być kwestia rodzaju paliwa a dokładniej jego liczby oktanowej. Wykonaj próbę nieznacznie wyprzedzając zapłon. Bez lampy stroboskopowej poprawne ustawienie początku zapłonu jest raczej niemożliwe.
Witam Mam taki problem .Kolega zawiózł skuter (jest to keeway 2t ) do mechanika żeby mu ustawił gaźnik i zapłon.Gaźnik wyregulował ale zapłonu nie bo nie ma lampy stroboskopowej.Mam lampę i w simsonie sobie zapłon umię ustawić ale jak to jest w skuterze bo tam przecież jest jeszcze ten moduł.Czy są tam na magnecie kreska i na karterze kreska tak jak...
To teraz ustawiaj zapłon/przyspieszenie doświadczalnie - próbuj, jak silnik pracuje przy wyprzedzeniu 3 mm, później zwiększ do 4-5 mm i sprawdź. Ja tak sprawdzałem z tym silnikiem "Komar - pedałowiec", że jeździłem na każdym ustawieniu kilka minut i sprawdzałem przyspieszenie. Początkowo, na "środku fasolki" - nie chciał sie wkręcać na obroty, osiągał...
wyprzedzenie zapłon zapłon wyprzedzenie simson wyprzedzenie zapłonu
kalkulator procent elektryczna tylna klapa czujnik odciąć paliwo
magazyn energii lenovo zwarcie kondensator
Ile oleju do młotowiertarki Hilti TE 74? Jak podłączyć inwerter off-grid do wejścia AC?