Jak jest urwany to się wstawia gwintowaną tulejkę. Lepiej naprawić oryginalną głowicę bo jakości zamiennika nikt nie zagwarantuje.
Iskra z kabla do głowicy przeskakuje?
Na klej wydasz połowę tego co warta jest głowica, a za tydzień się rozleci. Nowa głowica.
Uszczelek oryginalnych bym nie ruszał. Dzisiejsze uszczelki "org" ze sklepów to niestety badziewie. Oryginalne uszczelki miały jeszcze nieco inną grubość. Remont takiego silnik (rozpołowienie) jest niewskazane w obecnym stanie. Tym bardziej że nie masz narzędzi, przyrządów i doświadczenia. Głowicę zakłada się bez uszczelek. Warunkiem jest jednak dokręcenie...
Po co Ci uszczelka pod głowicą w Simsonie?
http://tedi60.bazarek.pl/opis/14877/cyli... kosztuje 160zł ale z tego co widzę jest OK .Będziesz się bawił w szlif głowicy ?
Od kiedy to w Simsonie jest uszczelka pod głowicą??? Czy na 100% masz dobre sprężanie. Pożycz manometr i zmierz. Co z zapłonem? Jaki ? Jaka iskra ile mm skacze z kabla na głowicę? Co z wydechem? Czy nie przytkany? Odkręć kolanko i zapal.
Czytam właśnie o tuningowaniu simsonów i zastanawiam się nad zmianą cylindra i głowicy w KO by uzyskać większą moc. Czy ktoś się orientuje czy taka operacja jest w ogóle możliwa?
Domyślam się że głowica nie jest oryginalna. Sporadycznie zdarza się że drżenia są wywoływane przez żebrowanie na głowicy czy cylindrze :) . Możesz spróbować upchnąć np korka czy innego materiału odpornego na wyższe temperatury i sprawdzić czy drgania ustąpią.
- Zdjąć głowicę cylindra - wyjąć stare i założyć nowe gumy - zamontować głowicę https://www.jackmotors.pl/oldtimer/guma-...
to logiczne ze brak uszczelek pod głowica i w 2-suwie pod cylindrem spowoduje spadek mocy a co to był za remont silnika jak nie ma uszczelek????
Osąd, to mój jest taki że silnik pracuje na bogatej mieszance, albo zostawiłeś silnik na 10 minut uruchomiony wyłącznie na biegu jałowym. Uszczelki pod głowicą w Simsonie się nie stosuje. Jednak gdy cylinder jest oryginalny DDR to nie ma problemu ze szczelnością. Cylindry Almota są źle obrabiane na styku z głowicą i przez nie sączy się olej z mieszanki.
A sworzeń tłoka wymieniony ,i co to za tłok oby nie jakieś polsko-węgierskie badziewie,i łożysko swożnia to chyba nie takie za 5zł ,ściąg głowice i zobacz czy na denku tłoka nie ma odbić może dotyka do głowicy
Miałem normalny silnik S51. Zamontowałem cylinder i tłok z 70. Głowica została z 50. Wszystko śmigało rewelacyjnie.
Jak przerwa na świecy? Iskra jaki kolor? Nie ściągałeś cylindra? Być może łapie powietrze na uszczelce cylindra lub głowicy dokręć szpilki.
Nie masz żadnych przedmuchów, może głowica nie siadła, posprawdzaj czy wszystko dobrze poskładałeś, może tłok założyłeś odwrotnie, strzałka zamiast do wydechu to do gaźnika. Przyczyn może być wiele, silnik rozpoławiałeś czy nie?
No i kolega może przedobrzył- ten silnik był budowany pod olej mineralny typu Mixsol. Olej się miesza z paliwem a potem leje do zbiornika. Może być już za późno na silnik. Wystarczy ściągnąć głowicę i popatrzyć na gładź.
Głowicę można roztoczyć, uszczelka jest zbędna
Dziękuję wszystkim za pomoc, przyczyną okazał się być "wydmuchnięty"? Simmering na wale.
a więc mam na platynkach... jak zgaśnie to postoi myśle tak gdzieś z 3 minuty i jedzie dalej... jak jest zimny nie mam żadnych kłopotow z paleniem... wtedy ma wolne obroty i wszystko... czy może to być wina głowicy bo mam trochę zbitą...?
Sprawdź iskrę ale na samym kablu bez fajki i świecy. Ma skakać na 8 mm. Jak mniej to podejrzany jest kondensator. Dołącz zewnętrzny przy stacyjce. Zdejm magneto (przy okazji okaże się czy klin nie jest ścięty) i podstawę iskrownika i sprawdź simmering. Twój argument że świeca byłaby w oleju nijak ma się do rzeczywistości. Z resztą rzadko się zdarza...
Post zamykam winowajcą była uszczelka pod głowicą zdjąłem ją i wszystko w normie .
A co ma ustawienie iglicy do pracy silnika na biegu jałowym?! Wg. mnie zużyty gaźnik i/lub lewe powietrze. Sprawdź luz przepustnicy w korpusie gaźnika w okolicy jej dolnego położenia. W tych Simsonach nie było nigdy uszczelki pod głowicą!!! Po co zmieniałeś cylinder jak silnik dobrze chodził? Te podróby to katastrofa. Wróć do oryginału!
Siemka wszystkim co się znają na tuningu simsona a dokładnie jego silnika otóż czy ktoś słuszał o firmie ZIGEN podobno niemiecka.Pytam bo pewien pan sprzedaje na allegro ich cylindry za 240zł 60ccm bez głowicy. Czy ta firma jest bardzo dobra??
Przepustnica nie była otwarta. Simeringi nowe. Czy zapłon jest oryginalny to ciężko powiedzieć, zamawiałem wszystko w sklepie z częściami do simsonów. Wymienie jeszcze uszczelkę pod głowicą bo wydawała mi się podejrzana. Najbardziej mnie zastanawia to niskie napięcie rzędu niecałych 3V w szczycie na wejściu cewki butelkowej, czy ono nie jest aby za...
W maluchu były stosowane świece z klasycznym krótkim gwintem, ale z projekcją elektrody. Rzeczywiście świece z długim gwintem były stosowane w silniku 126A1.048 czyli 650 z kwadratową głowicą. Jeszcze świeca F100 o wyższej wartości cieplnej i bez projekcji (taka jak np. do MZ, Simson, Chart) w silniku 126A1.072 czyli wersji na benzynę 74 oktanów.
zgadzam się z kolegą proponuje zmienić pierścienie lub możliwe że kompresję pod głowicą... może też pomóc jeśli podniesiesz trochę iglice do góry.......
Głowica może zostać tylko będzie troszkę dziwnie wyglądała jak skuter to nie widać. I do zmiany dysze w gaźniku polecam kupić nowy :). I zastanowił bym się czy warto w to wszystko inwestować !!! Kiedyś sam to przerabiałem i szału nie było
Czy są ślady uderzeń tłoka o głowicę? Dziwnie to wygląda w twoim opisie. Może zdjęcia pomogą? Wielokrotnie przerabiałem silniki Simsona z 50 na 70 ccm. Głowica była roztaczana i nie było żadnych problemów. Jednak roztoczenie było wzorowane na oryginalnej głowicy. Trzeba było pogłębiać komorę spalania aby stopień sprężania pozostał w rozsądnych granicach....
HEJ owocowy89 ma racje albo jest coś miedzy cylindrem a jego głowicą ( dostaje powietrze) albo któraś szpilka w cylindrze poluzowała się ja też tak miałem i wymieniłem wszystkie szpilki i dałem uszczelkę pod głowice i chodził jak marzenie.
Witam czy powinno się dawać podkładki pod nakrętki głowicy? Z tego co widzę w fabryce simsona nie dawali żadnych, sam osobiście zakładałem zwykłe m6 itd w zależności od wymiaru szpilki. Ostatnio w ofercie jednego ze sklepów widziałem do tego celu podkładki tzw faliste.
Witam. Nie dawno w moim Simsonie zrobiłem remont... Wymieniłem głowicę, cylinder, tłok, pierścienie, moduł, cewkę zapłonową, i chodził dobrze aż do pewnego czasu, stał na wolnych obrotach i zgasł... Teraz nie chce mi odpalić ponieważ zalewa świecę, próbowałem może na dziesięciu świecach go odpalić i nic... Jeżeli wyjmę świecę wytrę to trochę pokopię...
Witaj,a jaki jest kolor świecy?Po dobrym rozgrzaniu silnika zgasić ,odczekać aż wystygnie głowica wykręć świecę i podaj kolor.
Witam. Wie ktoś jak mogą sie nazywać gumki po bokach silnika na ramie które go tak jakby trzymają w pionie?? Mi silnik trochę się opuścił i będę musiał go naprawiać lecz w innym simsonie widziałem że po bokach miał takie 2-3 centymetrowe gumy które przylegały do głowicy a przeszukałem google i jackmotors i takiego czegoś nie ma :/ Tutaj to mniej więcej...
Pojawił się prąd na cewce butelkowej i dalej nie ma iskry. Cewka nowa, przewód dobry to chyba fajka została. Da się tą fajkę jakoś spradzić. Dodano po 7 Przykładamy kablem z cewki do głowicy i też żadna iskra nie pada
Witam. Potrzebuję korbowód kompletny do simsona S 51-s70 produkcja DDR sworzeń stopy korbowodu DDR wał do regeneracji s 51 i s 70 z wypełniaczami lub same wypełniacze oryginalne np MZA, głowica s 70
Nigdy się tym nie interesowałem ale myślę że głowica się nagrzewa więcej niż 130°C. To nie jest silnik chłodzony cieczą.
W nieprzerabianych Simsonach zapłon nie ma związku z aku! Masz problem ze stacyjką. Odepnij brązowy( w oryginale) kabel ze złączki nr 2 na stacyjce i zaizoluj go. Nie będzie gaszenia czyli zwierania tego kabla do masy, ale pozbedziesz się wpływu stacyjki na układ zapłonowy. Jaki masz układ zapłonowy? Przerywacz czy elektroniczny? Iskrę sprawdzasz na...
Z tego co pamiętam ten silnik jak i silnik do Charta były przystosowane do najgorszego paliwa które już po ich wypuszczeniu odeszło do lamusa (nie mam już instrukcji ale była to chyba etylina 78 albo jeszcze niższa) przez co Simson jednak górował nad Chartem więc możesz spokojnie zwiększyć stopień sprężania przez splanowanie głowicy. Możesz nieco zwiększyć...
Te 2,4mm to ruch twojego śrubokręta względem głowicy spowodowany ruchem tłoka. Problem w tym, że trzeba umiejętnie trzymać ten śrubokręt, by nie zmieniał kąta względem płaszczyzny głowicy. Ja te pomiary robię suwmiarką z głębokościomierzem...
Na chwilę obecną nie wiem w jakim kierunku podążać, czy przyczyną jest zapłon a może zasilanie paliwem .Chce jeszcze podmienić cewkę WN, przewód i fajkę, ostateczność wymiana gaźnika . Wg mnie, to Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka...
Jeśli odpala i wchodzi na obroty to zapewne kompresja słaba. Jeśli filtr powietrza i tłumik drożne to pewnie potrzebny będzie szlif. Nie gubi kompresji pod glowicą?
Dziwne. Bardzo dziwne zjawisko.. Twoje metody pomiarowe są bez zarzutu, więc trzeba szukać w "otoczeniu". Napisz coś na temat samego silnika. Jego historii, przeróbek, remontów. Simsony z silnikiem 70 ccm były rzadkością. Większość z jeżdżących 70'tek to lepsze lub gorsze (z naciskiem na gorsze) przeróbki. Napisz jaki masz cylinder, tłok i wał i głowicę...
Hmnn rosyjski diesel to tylko z Krazem mi się kojarzy. Czy to możliwe żeby z Kraza skopiowali ten silnik?? Niee... A ty co się tak uczepiłeś tego silnika. Daj mu spokój a nie tyle OT tu już narobiłeś. Na mienie przesiedleńcze to Simsony szły a nie Ople. Nie wiem skąd masz takie info.
Rozebrany młotkiem i siekierą? Teraz możesz mieć problem ze zniszczonymi końcówkami wału korbowego (już go nie wycentrujesz) i uszkodzonymi karterami. Silnik Simsona dajesz mechanikowi który w Simsonach siedzi i posiada przyrządy specjalne. Te silniki mają w swojej konstrukcji pewne niuanse i trzeba o tym wiedzieć. Poza tym różnica w tym silniku polega...
Sprawdź uszczelkę pod głowicą,może też puchnąć tłok w cylindrze.Piszesz że jak silnik ostygnie to znowu jedzie normalnie aż znowu się nagrzeje i traci moc, typowe objawy początków zatarcia.
wytaczasz taką wkładkę z gwintem pod świecę w środku i jakimś innym z zewnątrz rowiercasz otwór w głowicy i robisz gwint pasujący do wkładki najlepiej jest gwint na wkładce wytoczyć trochę ciaśniej żeby się nie wykręcał przy wykręcaniu świecy albo wkręcić wkładkę na jakiś klej czy zapunktować Widze ze mnie do końca nie zrozumiałes bo chodzi mi gwint...
Nadlew w pokrywce komory pływakowej służy do zabezpieczenia osi pływaka przed przesunięciem i wypadnięciem z korpusu, a nie do kontroli ustawienia poziomu paliwa w gaźniku. Zapewne nie ustawiłeś języczka od maksymalnego otwarcia zaworu iglicowego, wysokość pływaka przy maksymalnym otwarciu ma wynosić 33.5 mm. Gaźnika 16N1 nie potrafisz wyregulować,...
wymiana samego tłoka nic Ci nieda jak chcesz mieć mocniejszego sima poczytaj o tuningu, większy cylinder, planowanie głowicy, polerowanie kanałów, ( http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic44... ) tu masz troche może Ci się przydać
Brawo - rozmawiasz z mechanikiem naprawiającym między innymi romety, jawki, simsony, auta i motocykle :) Tak więc do autora tematu, aby skończyć tą kwestię - mixol to bardzo zły olej, lux 10 jeszcze gorszy. Z tanich olejów to w/w olej orlenu lub platinum. Jeśli bardzo ci zależy zainwestuj w coś z markowej półki - najpopularniejsze są castrol, mobil...
Witam, posiadam simsona s51 silnik stał rozebrany wiele lat. Złozyłem go ksiązkowo mozna by rzec... po poskładaniu i załozeniu gaznika wstepnej regulacji i regulacji zapłonu simson nawet nie pierdnie... zapłon ustawiałem na kazdy mozliwy sposób zakładałem rozne gazniki nic. zmierzyłem kompresje wynosi ona 6-7 barów gdzies jest to prawidłowa kompresja?...
Popełniłeś wielki błąd rozwiercając dyszę! Musisz kupić nową. Przerobiłem kilkanaście Simsonów z 50 na 70. Prowadziłem "prace badawcze" porównując katalogi części zamiennych. Były spore różnice w mechanice: 1.Zmieniona konstrukcja przeciwwag wału korbowego. 2. Grubsza sprężyna sprzęgła. 3. Inne przełożenie przekładni głównej i łańcuchowej. 4. Inne ustawienie...
Witam. Mam problem dotyczący Simsona s51. Jako że zbliża się zima postanowiłem wykonać remont silnika. Simson przed remontem palił od kopy, działał bez problemowo. Postanowiłem zmienić szlif cylindra oraz tłoka z nominalnego na I. Po zamontowaniu Simson w ogóle nie pali od kopy, popych a nawet z wstrzykniętym paliwem bezpośrednio do cylindra. Był sprawdzany...
nie moze kapac olej tak jak to opisujesz jest raczej pewne ze olej dostaje sie do cylindra radze ci to rozobrac i dokładnie obejzec mysle ze odkrecenie głowicy wystarczy jesli nic nie bedzie widac to bedziesz musiał szukac przyczyny związanej z tłokiem ,są to nowe czesci wiec mozliwe ze cos pekło
Ok tak zrobie i dam zdjęcie. Dodano po 1 Zrobiłem tak ale trudno go było utrzymać na jednakowych obrotach bo gasł. Świeca miała kolor czarny (zwykły) na focie nie było bardzo widać.Sprawdziłem czy ma iskrę bo nie chciał palić miał dużą ładną iskrę ale paliwo nie dochodziło wstrzyknąłem ze strzykawki benzyny odpalił na kopa i przejechałem można powiedzieć...
Ten rozrusznik z obecnej sprzedaży to jednym słowem dziadostwo. Jeszcze dochodzi problem z tym, że pierwsze sztuki kiedy to pojawiły się w zeszłym roku składały się z części oryginalnych, natomiast później podróbki (czytaj nowa produkcja MZA z oznaczeniami oryginału). Z tego co wiem to pękają pokrywy w pobliżu rozrusznika - słaba jakość odlewu. Rozrusznik...
Miałem zrobione wszystko chyba co mozliwe :P - 4 szlif, - tłok z jednej strony skracany, - powiekszane, pasowane i polerowane kanały dolotowe, - gaźnik zupełnie inaczej regulowany niż orginalnie, - głowica planowana i składana bez uszczelek, - musiałem wzmacniać sprzegło bo nie dawało rady :P - i wiele innych rzeczy jak zawieszenie przednie od simsona,...
Oczywiście NGK -obecna świeca nowa - 5510 B8HS Dodano po 4 A od kiedy to wysokie napięcie mierzy się palcem? Masz woltomierz i amperomierz w palcu? Nie wspominając już skutkach przepływu prądu elektrycznego przez ciało. Pomiar długości iskry polega na przyłożeniu przewodu WN z wykręconą fajką do masy z ustaloną wcześniej odległością miedzianej żyły...
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Press ciekawy pomysł, pomyśle nad tym. Ja posiadam taki za 20 zł i taki za 56zł(UNI-T M890G) i oba szaleją. Zmieniłem kabel łączący czujnik z mikrokontrolerem i zapomniałem zamontować opornik 3,9k, aby w razie zwarcia nie spalić stabilizatora. I po kopnięciu mikrokontroler pokazuje błąd (zmienna ERR), gdy silnik wytraci obroty to pokazuje wyższe temperatury...
Możesz zrobić układ zapłonowy jak w Simsonie. Tzn. cewka zasilająca ok 100 zwojów drutem 0.6 mm nawinięta na rdzeniu i karkasie starej cewki zapłonowej oraz właściwa cewka wysokiego napięcia gdzieś w pobliżu głowicy cylindra. Może być dowolna cewka byle dało się ją "wcisnąć". Cewkę zasilającą możesz nawinąć sam. Większym problemem jest usunięcie starych...
Witam wszystkich serdecznie :) Otóż jestem tu nowy i postanowiłem zapytać się was kilka rzeczy, a mianowicie na temat mojej zabawy z simsonem. Mam w planie ze silnika, w którym brakuje: cylindra,głowicy oraz wału, zrobić 80ccm3. Sprawa wygląda tak, że był to oryginalny 50ccm3. Co będę musiał konkretnie zmienić? Bo na razie mam w planie taką modyfikację:...
Witam forumowiczów!! Mam problem z Simsonem sr50, 4biegi,12V AKU, zapłon platynowy (przerywacz). Otóż sytuacja jest bardzo dziwna: (naprawiałem juz sporo silników 2-u suwowych ale tu mam zagadkę) -wykręcam świece z głowicy, opieram ją o masę i przy kopnięciu jest ładna mocna iskra, -wkręcam świece (paliwo dostaje bo zalewa) kopie starterem i nic, nie...
A mój Simson 2.2l/100 km... Czytając to mam pewne uwagi. trzeba zrobić uszczelkę pod cylinder z gambitu 2,5 mm grubości Mam mieszane uczucia w tej kwestii. Płyty uszczelkowe powyżej 1 mm wykonywane są jako klejone. Wygodniej byłoby użyć podkładki z blachy. w głowicy jak ma się ten rowek gdzie wchodzi uszczelka trzeba go powiększyć do 41 mm Głowica powinna...
A co jedną motogodzinę dokręcać kolanko w Simsonie to wbrew pozorom nic dziwnego. Jak silnik wibruje to się odkręca. W motocyklach biorących udział w wyścigach obowiązkowe jest drutowanie śrub, korków w obawie przed samoodkręceniem i zrobieniu komuś krzywdy.
Da się kolego, specjalnie dla Ciebie zdjąłem koło i u mnie, gdy tłok jest w GMP, to wycięcie na klina jest od dołu czopa pod kątem 180' do cylindra, czyli na dole. Mam w swojej WSK wał na trzyrzędowe łożysko korbowodowe, ale to na pewno to samo co i twój. Co do tego dziwnego odpalania, to ja już dawno bym zdjął cylinder i może akurat wydmuchana uszczelka...
Zapłon możesz sprawdzić też np. z pomocą suwmiarki lub czujnika zegarowego, ale musisz wiedzieć, ile mm przed GMP ma nastąpić zapłon. Czynność ustawienia wykonaj starannie, bo od tego m.in. zależy poprawna praca silnika. Czy silnik się przegrzewa, bo taki objaw może świadczyć o potrzebie wyregulowania zapłonu. Z uwagi, iż masz silnik 2T, to sprawdź,...
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
Czy przeciąłeś rdzeń cewki? Z tego zdjęcia trudno określić jak jak rozbebeszałeś. Co z impulsatorem? Może ta blaszka służyła do przekazania części strumienia magnetycznego do impulsatora? Szkoda że się pośpieszyłeś z "dewastacją". Może dało się usunąć tylko uzwojenie WN ? Przewinięcie tej cewki do postaci oryginału uważam za bardzo trudne. Nie znasz...
Proponuje sprawdzić cewkę wysokiego napięcia "butelkowa" odkręć świece przymocuj do głowicy weź źródło stałego napięcia (bateria 4,5V luba jakiś zasilacz 6V) podłącz jeden koniec przewodu do cewki WN a drugim tylko dotykaj "przerywając" Jesli pojawi się iskra na świecy to znaczy ze cewka WN jest sprawna. i powinno działać w końcu jak napisałeś wymieniłeś...
Dzisiaj kupiłem fajkę, przewód wn i świecę. Wymieniłem i nic nie dało. Dodam że po odkęceniu głowicy było dużo nagaru, aha i jeszcze jedno pytanie ponieważ dziś ustawiłem tak że palił na kopa elegancko wszystko itd. lecz gdy zgasiłem go i ostygł stało się to co na samym początku czyli nie chce palić, trzeba znowu grzebać w zapłonie. edit: Jakie ma objawy...
po 1 wymień świecę na inną ta może być zużyta pomimo tego że ma iskrę gdy robi się gorąca iskra raz jest raz nie. Raz u mojego kolegi nawet nowa świeca ze sklepu nie spełniała swojej roli. Po 2 czy u ciebie są styki(przerywacz) w tym modelu jeszcze chyba tak, wiec sprawdź ich rozwarcie ewentualnie przeczyść Po 3 czy masz w porządku pierścienie/uszczelkę...
Nowy gaźnik MZA należy traktować jako niewyregulowany, Każdy nowy należy tak traktować! A podróby nadają się tylko do solidnego przeglądu z oględzinami wszystkich części i pomiarami. Jednak nie wszystko widać i da sie pomierzyć. W zasadzie powinno się mieć analizator spalin. :cry: Ogólnie należy podchodzić do wszystkich obecnych części zamiennych z...
Widzę, że Ci nieźle namieszali w głowie poprzedni doradcy i ten ostatni też! Tak nieźle, że nie czytasz ze zrozumieniem tego co pisałem. Tego ostatniego też odeślij(!) i sam zapomnij na razie o "bogatszej mieszance" bo staniesz się uboższy o niepotrzebne wydatki. Zapłon należy minimalnie opóźnić. O ile nie wiem. W Simsonach było z 1.8 na 1.4. Trzeba...
Długość iskry na zimnym silniku wynosi ok. 3,5 mm(mierzone na gołym przewodzie WN opartym o głowicę.)( wynik może być błędny bo gdy rozebrałem później silnik przerwa na przerywaczu wynosiła 0,45-0,5 mm, wczoraj musiałem źle wyregulować) na ciepłym silniku jeszcze nie sprawdzałem. Tłoczek ssania jest ok. Tak mam jeszcze oryginalny filtr Made in DDR,...
Uparłeś się na brak paliwa i gaźnik. A może on nie jest główną przyczyną? Może są jeszcze jakieś inne przyczyny? Piszesz że muli go i gaśnie. Sprawdź i napisz jak wygląda świeca zaraz po zgaśnięciu. Co z zapłonem? Sprawdź iskrę na samym kablu - bez fajki. Ma skakać z kabla do głowicy na 8 mm! Co z wydechem? Może przytkany? To częsta przyczyna mulenia...
no niby tak tylko czy wskazanie będzie prawidłowe bo zegar od VW a czujnik fiat może ma inną rezystancję działać będzie tylko nie wiadomo czy prawidłowo znajdź parametry czujnika od fiata i takiego od VW i porównaj chyba że chcesz aby pokazywało cokolwiek (dla bajeru) Ale co by nie było to i tak czujnik wkręcony gdzieś w głowicę czy do żeberek nie osiągnie...
Wszystko jest podłączone, kostki sprawdzałem. Z tą sama podmianą gaźników to nie wiem czy tak będzie działać, ale spróbuję. Tam jest sonda lambda. Podejrzewam że ona może być uszkodzona skoro zalewa świecę i mieszanka jest bogata. Nigdy nie naprawiałem skuterów, z motorowerów to jedynie simsona s51. Co tamw normalnym skuterze wchodzi w skład układu...
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
Po złożeniu silnika do kupy zrobił mi taką niespodziankę że wcale nie chce pracować :D Generalnie wydaje mi się że nieszczelność ze skrzyni mogę odrzucić bo simmeringi nowe, na cylindrze też myślę że powinno byč ok bo wymieniłem słabą szpilkę i dla pewności dałem uszczelkę pod głowicę, iskra jest, na platynach minimalna tylko iskierka przeskakuje, zapłon...
1.Wykręć świecę, weź gwóźdź i wsadź do cylindra. 2.Poruszaj tłokiem do momentu w którym znajdzie się w górnym martwym punkcie ( trzeba to robić bardzo ostrożnie) 3.Gdy już znajdziesz GMP zaznacz czymś linię na gwoździu przy krawędzi głowicy. 4.Wyjmij gwóźdź, odmierz 1.8mm w stronę główki gwoździa i znów czymś zaznacz. 5.Poluzuj śrubki iskrownika. 6.Wsadź...
Czy cewka zapłonu w iskrowniku jest na swoim miejscu? Co to za cewka? Czy przerywacz się zamyka na 100% ? Na jaki kąt obrotu wału? (około 180o?) Jaką szczeline powietrzną przebija iskra z kabla do głowicy? Musi byc min. 7-8 mm. Co z masa cewki butelkowej? Co z masa silnika? Obie masy maja byc połączone kablem! Bije pewnie nie magneto, ale sam skrzywiony...
Ile mój jest warty?? - kolor czerwony (został na nowo pomalowany dekle bak i rama) - wymienione szczęki hamulcowe, blaszki i rozwierak w obu kałach - wymienione łożyska w kierownicy by nie było luzów - wymienione wszystkie cewki ( iskrownik na platyny 12V) - wymieniony wał na sportowy z wypełniaczami MZA - wymieniony cylinder na 60 ccm i głowica cylindra...
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
Witam napewno trzeba sprawdzic gaznik potem luz na łozyskach na wale czyli czy magneto bije jesli jest wyczuwalny lub bron boze oska wału jest mokra uszczelniacz do wymiany głownie siada od strony magneta.Nalezy sprawdzic wszystkie elementy tzn czy swieca jest czarna, mokra w moncie zgaszennie czy ma normalny kolor.Kolejna sprawa to uszczelka pod cylindrem...
Trzeba popatrzeć na iskrę - jaki ma kolor, jak jest długa? Silnik w czasie rozruchu stawia wyraźny opór w chwili sprężania? Metodologia napraw - może to zepsute, może tamto? Można wymieniać w ciemno, ale najszybciej wymienić silnik lub cały pojazd na sprawny. Chcąc usunąć usterkę należy znaleźć ją na podstawie obserwacji niesprawnego silnika. Można...
najmniej ile pasowałem to 1,5 setki a docieraniem się nie przejmuję ile muszę tyle będzie ważne żeby dojechać a czas pokaże kiedy silnik zrobi sie coraz żwawszy.Pierścienie z własnego doświadczenia pasowałem najmniej 2 setki na zamku a potem same się dotarły mając max 4 setki więcej się nie zwiększało a to dla tego ze nigdy nie mniej oleju daję niż...
No tak ale zapomniałeś sprawdzić czy do cewki wysokiego napięcia (nazwałeś ją butelkową) dochodzi napięcie. Oczywiście możesz to sprawdzić podłączając pod stosowny zacisk śrubowy cewki miernik czy żarówkę 6V i naciskając rozrusznik nożny. Co to za bezsensowne sposoby diagnozy podajesz??? Nie wprowadzaj w błąd autora tematu i innych czytających ten...
Witam mam Simona s51 b z gaźnikiem amal 19t dysze 80 i 39 i Simon się dobrze zbiera i wszytko jest git ale jak będę zmieniał cylinder tłok i wal na s70 to jakie dysze muszę założyć i czy muszę zmienić głowice i coś jeszcze z góry dziękuję za pomoc
do kolegi od wału moim zdaniem to nie wał ale cie pocieszyłem na dole wału nie ma zadnych podkladek dystansowych luz poprzeczny walu to ok.1,5mm objawy luzu walu to jak dasz gazu na postoju puscisz gaz i jest walenie aha u góry sa 2 podkladki dystansyjące tłok ale niektórzy ich nie wkladaja bo to troche trudne.Co ci wali u mnie była to głowica mam 2...
Na starym gaźniku również 16n-11 silnik odpalał od kopa, ssanie muszę dać na nowym. Na starym gaźniku po daniu gazu motor leciał do przodu jak rakieta, na nowym jest tylko Buuuu i się po woli rozpędza. Więc czemu kupowałeś nowy gaźnik? Nowy gaźnik posiada oznaczenia BVF, na stronie sklepu jest napisane że to niemiecki oryginał, Oj naiwny naiwny.......
witam mam problem z moim simsonem otóż gdy przerobiłem go na 70 podczas jazdy na pełnych obrotach przerywa jeśli puszcze manetkę gazu lekko jest ok. Dodam że mam cyl. 70 głowice 70 wał 70 gaźnik amal 21, Zapłon posiadam elektryczny jest ustawiony tak ja było na 50 proszę pomocy
Witam wszystkich. Co do podkręcania mocy silnika dwusuwowego (2T), to można to zrobić na kilka sposobów, ale najpierw trochę "minusów" takiego zabiegu. Przy podkręcaniu mocy tego silnika powyżej 10KM należy rozpatrzyć kwestię żywotności nie tylko samego układu korbowo-tłokowego (było o tym już pisane), ale również sprzęgła i skrzyni przekładniowej....
ja mam cylka 70ccm zebatke zmienianął i splanowana głowice;] rakieta licznik uszkodzony no i nie wiem ile max poleci ale jak by ktos mial licznik do skutera simka to bym chetnie kupil...
Na tokarce też można, na tarczy tokarskiej, ale tokarka musi mieć odpowiednią wielkość. Można też mocować detal na saniach posuwu poprzecznego jeśli mają "T" kanały pod śruby mocujące, a głowice z wytaczakiem mocować we wrzecionie tokarki. Tak czy inaczej samo mocowanie i dokładne ustawienie zabiera wielokrotnie więcej czasu niż sama obróbka.
Wciska się ten pręt od dołu i wskazówka przekręca się w prawo proporcjonalnie do tego jak głęboko wciśnięty jest pręt. No więc pitolisz waszmość głupoty :D - ten wałek nigdzie się nie wciska, owszem- przesuwa się, gdy zmieniamy położenie pokrętła zakresu (zmiana przełożenia przekładni wewnętrznej). Dociśnięta końcówka do np. czoła (nakiełka) obracającego...
simsony motory transit głowica głowica schemat głowica głowica
obroża elektryczna biblioteka borland programowanie pilota zamka centralnego
Głośny wentylator - przyczyny i rozwiązania Ograniczenie prędkości LAN do 100 Mb/s mimo ustawienia 1 Gb/s