Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
Napisałem "jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem" ale zapomniałem dopisać, że jak zobaczę logi. Skoro poza błędem niedoładowania innego nie pokazuje a podciśnienia jak piszesz masz połączone prawidłowo i układ jest szczelny (mam nadzieję) to w logach wyjdzie czy masz nieszczelność w dolocie. W celu sprawdzenia szczelności układu podciśnienia wystarczy...
Czy po naprawie problemł znikł czy występuje nadal? Jeśli piszesz o tym czarnym z boku egr to jest siłownik klapy gaszącej, podczas pracy nie ma tam podciśnienia. Nie widziałem logów bo pisze z komórki ale jeśli w 003 masz około 450mg to silnik pracuje na czystym powietrzu więc albo zimny, albo egr zaślepiony, albo coś nie tak z egr (podaj rocznik auta)....
Jak masz dziurawy siłownik klapy gaszącej, to silnik zatrzymuje się po wyłączeniu kluczyka z wyraźnym szarpnięciem. Ale ta usterka nie ma żadnego wpływu na działanie zaworu egr
A sprawdziłeś czy klapa gasząca się zamyka w trakcie gaszenia silnika na 3 sekundy ? Jeśli z jakichś powodów się nie zamyka to owszem telepnie nieprzyjemnie ale tylko silnikiem a nie całą budą. W każdym razie przyczyny braku działania klapy gaszącej mogą być dwie : 1. Elektryczna : - spalona cewka elektrozaworu N239 (sprawna powinna mieć rezystancję...
Zacznę od początku , od pewnego czasu zauważyłem że przy gaszeniu silnik strasznie się telepie, stwierdziłem ze nie pracuje siłownik klapy gaszenia lecz po podłączeniu do niego podciśnienia bezpośrednio z pompy wacum siłownik działa bez zarzutu idąc po wężach doszedłem do elektrozaworu znajdującego się pod podszybiem pod akumulatorem podciśnienia tak...
Ściągnij wężyk z siłownika klapy gaszącej, odpal silnik, załóż wężyk, jeśli zamknie klapę i zgaśnie to powtórz operację z odpiętą wtyczką z elektrozaworu N239, jeśli znów zamknie klapę, to uszkodzony jest N239, jeśli nie zamknie klapy to szukaj uszkodzenia w wiązce kabli lub sterowniku
Witam. W przewodzie wchodzącym do siłownika klapy gaszącej jest bez przerwy robione podciśnienie efekt jest taki że auto kopci i brakuje mu siły. Moje pytanie: Czy na kostce N239 podczas pracy silnika powinno być napięcie czy nie? Chciałbym sprawdzić czy to wina zaworu czy trzeba szukać gdzieś dalej. Komputer nie wyrzuca żadnych błędów.
Elektrozawory dozują podciśnienie do siłownika klapy gaszącej, egr i gruszki turbo (tu dodatkowo na przewodzie podciśnienia masz zaworek jednokierunkowy i sferyczny akumulator podciśnienia), aby siłowniki mogły wrócić do swojego spoczynkowego podłożenia niezbędny jest dopływ świeżego powietrza właśnie tym wężykiem, który zaślepiłeś
12V po zapłonie będzie na zaworze ciągle, zaworem steruje sterownik silnika podając mu sygnał masowy(podając masę na elektrozawór-otwiera klapę). Elektrozawór nie ma żadnej membrany, membranę ma siłownik podciśnieniowy sterujący klapą.
Witam Dziękuję bardzo za odpowiedź. Posprawdzam wszystko tylko proszę mi powiedzieć co to jest ten siłownik klapy gaszącej i gdzie on jest bo jak naciśniemy na tę dźwignię przy EGR to też zgasi silnik ale to chyba o to nie chodzi. Pozdrawiam
Jeżeli to klapa gasząca to elektrozawór poprzez siłownik zamyka klapę gasząca odcinając dopływ powietrza do silnika i wtedy silnik spokojnie gaśnie - czyli tak to ma działać
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
To nie jest schemat od silnika AGR 90 KM, prawdopodobnie jest to od silnika 110 km. U mnie nie ma zbiornika podciśnienia. Temat ogarnięty. Dla zainteresowanych i mających ten sam problem. Żaden ze schematów mi nie pomógł do końca. Załączam schemat połączeń przewodów (N75) do turbo w silniu AGR. 976937 Co do sterowania EGR i klapą gaszącą (N18+N239)...
Myślisz, że ktoś w necie będzie wiedział? owszem - klapa gasząca się nie zamyka bo pewnie usterka elektryczna elektrozaworu N239 lub dziura w wężyku podciśnienia tego elektrozaworu, dziura w membranie siłownika sterującego klapą gaszącą lub zatarta sama klapa z powodu zarośniętego nagarem prześwitu wewnątrz obudowy EGR - jak słusznie zasygnalizowali...
jak chyba dobrze się domyślam to chodzi ci o ruchomą obrotową okrągłą klapkę, która znajduje się u wlotu obudowy EGR, a której zadaniem jest eliminowanie nieprzyjemnego wstrząsu podczas wyłączania silnika to stosuje się dwie nazwy (zrozumiałe dla większości personelu w motoryzacyjnych punktach handlowych) : - przepustnica powietrza doładowanego, - klapa...
albo Tobie n75 robi psikusy Może Psikusy może też robić klapa gaszenia , serwo.... i długo będziemy bredzić. Pomiary podciśnienia z vacupompy zrobione? Działanie elektrozaworów , siłowników , serwa hamulcowego wykonane? Sygnał z przepływomierza sprawdzony?
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
Oczywiście masz silnik ASV a nie AVS a klapa gasząca jest po to by silnik miękko gasnął bez upierdliwego nim telepnięcia, ta klapa nie ma żadnego powiązania z EGR poza oczywiście tym, że i ona i EGR znajdują się w jednej obudowie, klapa gasząca jest cały czas w pozycji otwartej a zamyka się tylko w trakcie gaszenia silnika po przekręceniu kluczyka w...
W pandzie robi się tylko otwieranie klapy bo zatrzaśnięta nie ma otwarcia od zewnątrz klamką.Przy montażu warto więc mieć funkcję otwierania z pilota bagażnika to nie trzeba będzie gasić silnika aby otworzyć część bagażową.Przy montażu warto zastosować 2 złączki montażowe aby awaria pilota bądź siłownika nie blokowała otwarcia z klucza,gdyż jak wiemy...
Witam. Niestety w 123 nie ma pompki centralnego zamka.Cały układ jest obsługiwany podciśnieniem które wytwarza pompa podciśnienia(do wspomagania hamulca,gaszenia silnika ) montowana na i napędzana z silnika.Po wyłączeniu silnika podciśnienie jest akumulowane w zbiorniczku znajdującym się w bagażniku pod tylną półką.Najczęściej przyczyną usterki jest...
przepustnica (klapa) gasząca, po wyłączeniu stacyjki siłownik podciśnieniowy zamyka ją, diesel bez powietrza (kompresji) zatrzymuje się łagodnie, bez szarpnięcia
Od centralnego co się nie sprawdzi że względu na temperaturę. Nie gadaj głupot że cewki są tylko do nowszych bo nigdy nic nie sprawdzałeś. Na dźwigni gaszenia masz na osi obrotu sprężynę ( musi być) a sam mechanizm gaszenia był w zależności od zastosowania bardzo różny. Cewka z przodu lub z tyłu równolegle do pompy. Ta z przodu najczęściej zasilana...
Witam. Problem trochę z pogranicza zabezpieczeń ale bliski alarmom. Problem 1. W aucie mam obecnie alarm Silicon Ultimate CD. Pod drugi kanał podłączyłem sobie siłownik otwierania bagaznika (siłownik ciągnie cięgno i odblokowywuje zamek uchylając klapę). Siłownik jest dokładnie ten: http://img13.allegro.pl/photos/oryginal/... Siłownik...
Trubo wyjmowałem rozbierałem je na kawałki, cały mechanizm VNT wypłukałem w benzynie ekstrakcyjnej i WD-40 dokładnie wszystko oczyściłem, wypolerowałem powierzchnie styku łopatek VNT z tym pierścieniem bo widoczne były rysy od przytartych kierownic, wyczyściłem zimną i gorącą muszlę, wirnik, koła kompresji, sprawdziłem luzy wszystko wyglądało idealnie...
Czy ktoś pomoże ocenić logi ? z tych logów jasno wynika, że kierownice zmiennej geometrii turbiny stoją dęba i są zapieczone na maxa w pozycji max doładowania - musisz się nastawić na demontaż i czyszczenie turbosprężarki, wszystko inne jest OK; czy ja Ci już czasem nie pisałem na tym lub innym forum gdzie znajduje się sztanga od zmiennej geometrii...
Przyczyny są takie : przycina się zmienna geometria w turbosprężarce i/lub sztanga siłownika podciśnienia przy turbo (popularnie zwanego gruchą ze sztangą) gdyż czujniki : ciśnienia barometrycznego i ciśnienia doładowania mierzą prawidłowo. Nie dzieje się to zawsze ale widać to w niektórych logach. Nie ma również znaczenia fakt, że ręką da się poruszać...
Nie ma się co dziwić, że silnik kulawo chodzi przez chwilę bo jak go wciągniesz na biegu jałowym na takie obroty to hydraulika nie wyrabia i podwiesza zawory, nie kręć go tak wysoko, co do wycieków oleju z zaworu EGR to czyszczenie nie usunie przyczyny, wyciek po chwili znowu się pojawi a olej z pewnością cieknie albo z prowadnic ośki klapy gaszącej...
Dzień dobry, opisując cały problem od początku. Zleciłem mechanikowi wymianę kolektora ssącego z wersji z klapami wirowymi na wersję bez klap wirowych. Po odbiorze samochodu nie było żadnego błędu, po dwukrotnym zgaszeniu i odpaleniu samochodu pojawiło się auto z kluczykiem. Wróciłem do warsztatu i dowiedziałem się, że problemem jest uszkodzona przepustnica...
Ja przeróbkę układu to rozumiem wywalenie tego co jest w plecaku i przejście na rozdzielacz zewnętrzny i na zewnętrzne sterowanie. Inaczej na tych gratach co jest teraz to nie ma za mocno sensu. A powiedz jeszcze, co masz na myśli pasowanie tulei? Chodzi o pasowanie cylindra z tłokiem czy jeszcze o coś innego? Bo ja jeszcze nie kupiłem nic ale byłem...
Witam mam problem z Golfem IV 1.9 TDI AHF, podczas gaszenia silnika na elektrozawór klapy gaszącej podawany jest zbyt krótki sygnał i siłownikowi nie udaje się przymknąć klapy przez co trzęsie silnikiem. Sygnał trwa ok. 1 s natomiast w bliźniaczym aucie znajowego z silnikiem ASV trwa ok 3 sek. Czy problem może być związany z zainstlowanym zabezpieczeniem...
Na pracującym silniku pomiń zawór N239 ( na klapę gaszącą podaj bezpośrednio podciśnienie łącząc małą rurką wejście zaworu z wyjściem na klapę) powinien silnik zgasnąć. Jak nie zobacz czy siłownik klapy się ruszy i czy dochodzi do niego podciśnienie. To jest prosty układ na klapę albo podaję pełne podciśnienie albo przełącza na atmosferyczne z filtra...
Szkoda, że nie napisałeś na jaki kolor kopci ale wygląda na to, że chyba elektrozawór N239 dostaje zwarcia i przymyka klapę gaszącą. Nie napisałeś czy zawór EGR wymieniłeś na nowy czy na jakiś używany a jeśli na używany to pewnie zasyfiony wewnątrz bo w przypadku zwarcia na N239 silnik (przy czystym EGR) by zwyczajnie gasł. Jeśli nie gaśnie a dławi...
Nie będę się już rozwodził co do przeznaczenia zaworu EGR - ogólnie służy on tylko dla ochrony środowiska, jego montaż w silniku jest podyktowany ciągle rosnącymi normami czystości spalin a jego zadanie to powtórne wpuszczenie części gazów wydechowych do dolotu celem ich ponownego przepalenia by wyeliminować ze spalin szkodliwe dla środowiska tlenki...
kolego robokop , skoro masz pojęcie i już wklejasz te zdjęcia to wyjaśnij wszystkim zasade działania zaworu EGR i jego sterowanie , pozostawiam ci pole do popisu Wyobraź więc sobie, że to zaznaczone czerwonym kółkiem na zdjęciu to wcale nie jest EGR. Bo do EGR-a żadne gumowe przewody z intercoolera nie dochodzą. To cały zespół nazwijmy to przepustnicy,...
Witam. Linka czy zawór odcinający paliwo nie wiele pomoże przy rozbiegnięciu się silnika. W takiej sytuacji jedynym sposobem zatrzymania silnika jest zamknięcie wlotu powietrza. Kolega pomylił pojęcie pomiędzy rozbiegnięciem a utratą regulacji prędkości obrotowej. W agregatach najpewniejszym rozwiązaniem stabilności prędkości obrotowej i utrzymaniem...
http://obrazki.elektroda.pl/7230920900_1... W artykule postaramy się przedstawić jak wygląda życie w Polskiej Stacji Polarnej na Spitsbergenie, patrząc na pobyt okiem elektronika, użytkownika Elektrody. http://obrazki.elektroda.pl/5588642200_1... W jaki sposób na stacji wytwarzany jest prąd i ciepło? Możliwość korzystania...
siłownik gasić klapa gasić siłownik gasić silnik
pionowa czarna linia konwersja kicad taktowanie obniża
sterowanie elektrownią wiatrową panasonic rejestracja słuchawki
Fioletowe plamy na ekranie Samsung po upadkach Brak podawania chłodziwa w maszynie - diagnostyka i rozwiązania