Wymiana na nową.
Klapa sterowana elektrycznie ma delikatne szpary. Ktoś w końcu wpadł na to, że będzie się tam zbierał nagar z oleju i spalin z EGR. Ciasno spasowana od nagaru szybciej by się zacinała, co kończyłoby się obcięciem plastikowych ząbków w przekładni silniczka. Klapy starszego typu, sterowane podciśnieniem, domykały się szczelnie, ale tam nie miało co się...
Można tak to nazwać, na jej pracę ma wpływ temperatura, obroty, obciążenie i przepływomierz, który to wszystko kontroluje.
Czy na kostce N239 podczas pracy silnika powinno być napięcie czy nie? Oczywiście, że nie Odłącz wtyczkę z zaworu, jak będzie otwarty to jest uszkodzony
Klapa gaszącą ma za zadanie miękko zdusić silnik w celu ochrony dwumasy. Czy działa czy nie, gdy auto zgasisz to silnik się zatrzyma, tylko myk polega na tym, że bez klapy gaszącej szarpie motorem, a z klapą nie.
https://forum.vw-passat.pl/topic/47735-p...
Pierścienie do wymiany, bo przepuszczają olej. Wibracje na śilniku: • urwana śruba od mocowania silnika • klapa gasząca
Do twojego nr win w/g VW powinien byc numer 038 128 063 L i nie zamienia sie na żaden z tych numerów co podałeś ponieważ te numery występują od 2009 -11 a ty masz auto 2005/06
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
Jedź do elektromechanika niech sprawdzi elektrozawór gaszenia na pompie wtryskowej. W DiD gaszenie realizowane jest za pomoca klapy gaszacej przy kolektorze dolotowym, możliwości jest kilka: uszkodzona klapa gasząca nieszczelność w układzie Vacum padnięty zaworek sterujący gaszeniem problem w sterowaniu zaworka
Silnikowi brakuje powietrza. Proponuję przy tych objawach odpiąć wtyczkę od elektrozaworu N239 sterującego zamykaniem klapy gaszącej u wlotu zaworu EGR - dotyczy tylko silników o oznaczeniu ATD, ASZ i ARL (elektrozawór może dostawać masę z ECU [przy stale podawanym napięciu 12V] w trakcie pracy silnika i przymykać klapę na 5/6 gwizdka, zwłaszcza jeśli...
A wystarczy że ci klapę gaszącą przycięło i całe halo.
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
Zamknięta klapa gaszenia sprawdź zawór .
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
Miał racje. Skoro nie pali na plaka to rozrząd a może zamknięta klapa gasząca.
Jeżeli jest objaw podobny do braku kompresji to sprawdził bym, czy nie jest zablokowana klapa gaszenia.
Sprawdź czy klapa gasząca się zamyka i drugi problem, przelutuj w środku przekaźnik 109
Kostka steruje turbosprężarką, cylinder egr-em. Kostka do działania wykorzystuje nadciśnienie z układu doładowania. Cylinder podciśnienie, którego źródłem jest serwo. Więcej zaworów w tym samochodzie nie ma, a przynajmniej ja nigdy nie widziałem. Czasem jest trzeci zawór do sterowania klapą gaszącą, ale u ciebie nie ma takiego czegoś. 1. Raczej nie,...
Sprawdź na włączonym laptopie - w podstawie jest czujnik który reaguje na pole magnetyczne. Najlepiej ustaw sobie żeby po zamknięciu klapy gasił się ekran, tak najszybciej znajdziesz czujnik ruszając magnesem po obudowie.
Mechanikiem może i jest a elektromechanikiem czy elektrykiem samochodowym to już nie do końca. Fakty wróżą klapę gaszącą.
silnik jest na pompowtryskach a zatem również posiada klapę gaszącą - sprawdź w jakiej jest pozycji, pomimo błędu P0321 powinien odpalić.
Tak rozwiązała. Problem był taki , że z nie wiadomego powodu załączały sie wszystkie zawory egr, turbo, klapa gaszenia . Auto oczywiście gasło, a po kilku minutach postoju moża było dalej jechać.
Obraziłeś się ale nie tędy droga. Z Twojej wypowiedzi wynikało, że nie masz bladego pojęcia o co biega z Twoim samochodem (wcale się nie dziwię). Objaw byłby rozpoznawalny od razu ale zauważ, że napisałeś tylko o tym mi.in. że ciężko wkręcić silnik wyżej niż 2000 obrotów i podałeś, że nie dało się nim ruszyć i przy tym kopcił ale gdybyś napisał, że...
Możesz, poza tym, co powiedzieli poprzednicy w korpusie EGR jest klapa gasząca i przez jej oś najczęściej wycieka olej, ale nie jest to nienormalne zjawisko
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
Normalnie działało to tak, że w momencie otwierania EGR przymykała się jednocześnie klapa umożliwiając zasysanie spalin, ta funkcja klapy została wykasowana, ale jednocześnie została wywalona druga jej funkcja, czyli zamykanie w momencie gaszenia silnika i czy tą funkcję można przywrócić nie przywracając pierwszej funkcji, czyli przymykanie jej w czasie...
czy moze za jakies kilka kilometrow komputer zastopuje mi slinik.Moje auto to Skoda Octavia 2006 Tour 1.9 tdi na pompowtryskiwaczach. I na koniec jakie sa ogolnie opinie o tym silniku-czy ten jest ok czy moze te starsze byly lepsze?Bardzo prosze o pomoc to nie komputer zastopuje Ci silnik tylko przekaźnik sterujący klapą gaszącą jeśli zacznie ją zamykać...
Miałem tak w A3 1,9 TDi 110ps. Klapa gasząca tak zarosła nagarem, że została w pozycji zamkniętej. Odpalało dosłownie na 1 sek i gasło, później rozrusznik kręcił jak przy pogiętych zaworach, myślałem w pierwszej chwili, że rozrząd, ale czemu na sekundę zapala ?
Rechot jest stąd, że nie działa wtedy regulacja wyprzedzenia wtrysku. A zrób tak: wypnij węże podciśnieniowe z EGR i klapy gaszącej, zatkaj je śrubami czy czymś, włóż bezpiecznik i odpal. Z tymi pinami to miałem myśl, że może coś w sterowniku szwankuje, ale to głupie, bo przecież sąsiadujące piny nie oznaczają zaraz że na płytce sąsiadują układy.
Zamiast nakierować mechanika proponuję go zmienić.Nie będzie to klapa gasząca.
Wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany, nie tylko tej jeden. N75 powinien być na ścianie grodziowej - dochodzą do niego 3 wężyki - z N75, filtra powietrza i z trójnika gdzie idzie na EGR i klapę gaszącą.
To wada fabryczna tych klap gaszących, mgiełka oleju z turbiny i z odmy gromadzi się akurat tam gdzie mieszka silniczek, przekładnia, potencjometr i reszta elektroniki w tym podzespole. Obecność oleju nie oznacza uszkodzenia turbosprężarki, po prostu "ten typ tak ma"
Skoro nie pokazuje żadnego błędu to napisz czy masz u siebie przy zaworze EGR klapę gaszącą a jeśli tak to sprawdź w jakiej pozycji się znajduje (widać ją po zdjęciu węża powietrza doładowanego z obudowy zaworu EGR).
Temat zamykam, uszkodzony ECU, brak 5V.
Proponuję sprawdzić położenie klapy gaszącej wewnątrz wlotu do obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jeśli będzie tylko lekko otwarta to silnik da się uruchomić ale nie będzie miał mocy z powodu braku dostatecznej ilości powietrza doładowanego i objawy tego są identyczne jak u Ciebie.
Klapę gasząca można oglądnąć po zdemontowaniu części dolotu jak wygląda jej praca. Co do paliwa to najprościej jak zgaśnie to zajrzeć do filtra czy nie jest pusty (zdjąć zawleczkę zaworka i widać czy jest paliwo do samej góry). Można też założyć na testy przezroczyste węże od filtra od pompy tandem. Wtedy ładnie widać czy paliwo jest.
Witam.Posiadam opla vivaro silnik 1.9dti Mam pytanie czy ta jednostka posiada przepustnice lub klapę gasząca? . Mam objaw taki że jak gaszę auto to zatrzęsie silnikiem.Poduszki wszystkie mam sprawne a przepustnicy nie mogę znaleść . Egr wyczyszczony sprawny. Dwumasy raczej te jednostki nie posiadają.
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Witam wszystkich kolegów Piszę programy w Bascomie51 i ostatnio w bascomie AVR. Wydawało mi się, że mam już spore doświadczenie a tu klapa :cry: Wszystko mi dotychczas ruszało na ATMEGA8 więc ze spokojem przystąpiłem do testowania ATMEGA 16 i 32. Banalnie prosty test: $crystal = 1000000 Config Pind.7 = Output Do Reset Pind.7 Wait 1 Set Pind.7 Wait 1...
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Jaka przepustnica? Chodzi ci o klapę do gaszenia? To powinna się zamknąć po wyłączeniu kluczyka i otworzyć po sekundzie lub dwóch. Zrób zdjęcie tego elementu wtedy będziemy pewni.
Witam. posiadam peugeota 206 z 2004 r notorycznie pojawia się problem z silnikiem niestety serwisy nie potrafią ani ustalić usterki ani jej naprawić tylko ją maskują a auto po jakimś czasie znów świruje : 1 silnik zaczyna nierówno pracować 2 zaczyna gasnąć na wolnych obrotach 3 słabnie i gaśnie nawet na wysokich obrotach 4 zapala się pierwsza kontrolka...
Jeżeli sterownik silnika jest na podszybiu, a raczej jest to sprawdź czy pracujący mechanizm wycieraczek nie ociera się lub nie przetarł wiązki sterownika silnika.
Witam pacjent jak w tytule.. 3 różne przepustnice podstawiałem.. Na dwóch oryginalnych błąd od razu po przekręceniu zapłonu: -P0122 Potencjometr przepustnicy zwarcie z masą Na jakimś nowym zamienniki bodajże pierburga, w testach ruszy się 3x staje i wywala błąd; -P2111 zacina się w polozeniu otwartym. Podstawiałem drugie ecu i to samo.. Znalazłem mase...
Dokładnie jak kolega wyżej napisał. Po 2009 lepiej nie robic po obd bo przy wgraniu można się zdziwić.
Ale egr jest podciśnieniowy. Rurka wchodząca z tyłu w kolektor ssący.
Nie napisałeś czy wtryski mają wysterowanie . Jeśli tak to może klapa gasząca ("przepustnica" jak zwał tak zwał) zawiesiła się przy gaszeniu w pozycji zamkniętej ?
Przepustnica to w Diesliu to w sumie klapa gasząca. Powinna być otwarta całkowicie
Czasami stosowane również są żaluzje odciążające przy instalacji gaszenia gazem. W momencie uruchomienia gaszenia klapy się otwierają na krótki czas w celu wypuszczenia powietrza zastępowanego gazem gaszącym. Po chwili klapy ponownie są zamykane. Taka ciekawostka :)
klapa gasić silnik klapa gasić skoda siłownik klapa gasić
czujnika przechylenia sterownik bloker actros moduł silnika
Fiat Punto 1.3 Multijet 2013 – wycieraczki uruchamiają się po włączeniu świateł, masa G31/G35 Mercedes W220 4.0 CDI - Stały błąd P2033