Witam, Po pierwsze nie jest "zawór od turbiny" a jest to zawór EGR z dodatkową klapą wykorzystywaną przy gaszeniu silnika ( to ten którym steruje siłownik od którego odpięty jest ów przewód). Klapa ta powoduje łagodniejsze zatrzymanie podczas gaszenia. Skoro przewód został zaślepiony to prawdopodobnie uszkodzony jest zaworek elektropneumatyczny (sterujący...
Pewnie chodzi Ci o klapę obiegu powietrza (zamknięty, otwarty). Klapa poruszana jest przez siłownik podciśnieniowy. Po wyjęciu schowka i zdemontowaniu osłony pod schowkiem będziesz miał do niego dostep. Sprawdź dokładnie przewody podciśnienia, zaczynając od rozgałęźnika pod maską, oraz zobacz jak pracuje klapa po odłaczeniu siłownika.
Jedyne wytłumaczenie to brak połączenia klapy z jej osią(urwana,ukrecona) Klapy nie widać bo jest wewnątrz obudowy nagrzewnicy.Zdejmij cięgno z dźwigni klapy i poruszaj ręką,powinna w pewnym momencie opaść pod własnym ciężarem,w innym wypadku ukręcona/urwana oś Dodano po 1 Skoro przewody nagrzewają się to oznacza że nie działa siłownik elektryczny ,...
Witam, właśnie trafił do mnie Peugeot 407 1.6 hdi 2006 rok z takim samym problemem jak opisujecie. Naprawa zajeła w sumie 40 minut. Jeśli klapa jest ułamana od strony siłownika to ów siłownik mozna przełożyc na drugą strone, czyli na strone pasażera. Wystarczy zdemontować schowek i przykrecić nieszczęsny siłownik z drugiej strony. jest tam dokładnie...
Czemu zaznaczyłeś jeszcze te 45mm? Jeżeli dobrze interpretuję rysunek, to siłownik jest zamontowany do klapy 240mm od krawędzi, i pod kątem 15 stopni do niej gdy jest zamknięta. Czemu zaznaczyłeś jeszcze te 45mm? W takim razie siła siłownika potrzebna do otwarcia klapy (działająca wzdłuż siłownika) to 9273N nie licząc oporów mechanicznych, bezwładności...
Trzebaby jakoś włączyć panel klimatronika, tak aby zaczął chodzić wentylator oraz podniosły się klapy. Tak mi przyszło do głowy by włączyć zapłon jakoś bez kluczyka. ale moze jakoś prosciej można wybudzić panel klimy. Dodano po 39 Klapy to CHYBA element Y3 (str. 67 schematów od Zafiry A). Ich na schemacie ręcznej klimy nie ma (wcześniejsze strony,...
Tylko że przeważnie problem jest za zapchaną nagrzewnica nie kamieniem a innym drobnym syfem (kawałki plastiku ,gumy, nikt raczej na wodzie nie jeździ). Wystarczy płukanie i czyszczenie bo filtr kabinowy przeważnie jest tylko na dopływie świeżego powietrza i wymiennik potrafi być zabity kurzem amen plus gąbki do uszczelniania które się zdegradowały...
Siłownik działa ok, np gdy reku przejdzie w tryb chłodzenia Nie ma czegoś takiego jak tryb chłodzenia. To rekuperator, czyli może odzyskiwać ciepło wychodzące lub "chłód" wychodzący. Gdy wymiana jest niepotrzebna, bo jej skutek byłby odwrotny od zamierzonego, ma otwierać się klapa obejścia (bypass). Stopień otwarcia powinien być regulowany przez siłownik...
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
Jeżeli to klapa gasząca to elektrozawór poprzez siłownik zamyka klapę gasząca odcinając dopływ powietrza do silnika i wtedy silnik spokojnie gaśnie - czyli tak to ma działać
Nie, nie przesadzam. Co bardziej świadomi producenci odchodzą od stosowania tego niebezpiecznego archaizmu ( podobnie jak ładowanie nieszczęsnej dmuchawy gdzie się tylko da ) . To nie temat o spalaniu więc nie chcę robić OT - informacji na ten temat jak i "kronik wypadków" jest pełno. Zdaję sobie sprawę jak wygląda taka przesłona i że nie da się zamknąć...
Poczytać forum bo pisano wiele razy. Klapa jest ok. walnięty siłownik
To też właśnie rozważam konstrukcyjnie tylko siłowniki o zakresie działania 0-90 stopni. Nie chcę bawić sie w odpowiednie ustawianie itp. Klapa przepustnicy nie ma żadnych mechanicznych blokad, więc gdyby nie taka konstrukcja to siłownik kręciłby klapą o 360 stopni... Prosze podsuńcie jakiś schemat z podłączeniem kontrolki pod siłownik, bo kombinuję...
Prawdopodobnie zakleiły się od oleju i siłownik nie może ich ruszyć. Najlepszym rozwiązaniem jest ich usunięcie i pozostawienie samego siłownika żeby sterownik widział ze fizycznie nimi porusza. Producent wsadził je tylko ze względów "ekologicznych" , mają one na celu niby polepszenie spalenia mieszanki poprzez zawirowanie powietrza . Po usunięciu i...
Na zasilaczu działa prawidłowo potencjometr i mechanizm osiąga skrajne obydwa położenia myśle że problem jest ze złym odczytem położenia potencjometru po stronie sterownika.Zostaje chyba iść po przewodach i znaleźć sterownik.Jeżeli ktoś wie gdzie pod deską jest ten sterownik to prosił bym o informacje lub schemat.
Też tak myślałem że to EGR, Tylko że popatrzcie gdzie jest EGR, wedlug mnie już w kolektorze pomiędzy silnikiem a klapą gaszącą tak? Filtr powietrza -> przepływomierz -> turbina -> intercooler -> klapa gasząca -> (tego nie jestem pewny - EGR) -> silnik. Czy tak jest w 1.9tdi? Byłem w aucie teraz i auto nie odpala jak jest podłączony wąż odmy (numer...
Zdejmij filtr powietrza i sprawdź czy zaraz po rozruchu uchyla się klapa rozruchowa, czyli czy działa siłownik pull-down (zubażający mieszankę po rozruchu).
Zgoda tylko dlaczego w tych warunkach (Tzew 28st) chcesz aby GWC był wyłączony Wcale tego nie chce. Przeczytaj, jako Tg określiłem temperaturę w rurze na wejściu do budynku. Nie jest to temperatura na zewnątrz. Czyli jeśli w lato temperatura w rurze będzie większa niż 25C może nastąpić niekorzystne rozmnożenie drobnoustrojów w GWC (na styku wilgotnej...
Przyczyny są takie : przycina się zmienna geometria w turbosprężarce i/lub sztanga siłownika podciśnienia przy turbo (popularnie zwanego gruchą ze sztangą) gdyż czujniki : ciśnienia barometrycznego i ciśnienia doładowania mierzą prawidłowo. Nie dzieje się to zawsze ale widać to w niektórych logach. Nie ma również znaczenia fakt, że ręką da się poruszać...
Jakie zasilanie odłączyłeś od retardera, elektryczne czy powietrzne? W jakim sensie odmówił tego posłuszeństwa? Przestał hamować bez wyraźnych objawów a zawór działa to sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów. Jak będzie nadmiar to masz przyczynę odmowy posłuszeństwa. I wtedy trzeba odłączyć powietrze od retardera zanim trafi do naprawy a sam retarder...
G – przycisk ręczny - klapa do góry, KG – krańcowy góra, i podobnie D od dół, 2 przekaźniki R-15 po trzy ruchome styki, zrobiłem kiedyś wg chyba tego układu ( piszę chyba, bo niestety nigdy nie rysuję, nie nanoszę poprawek, pełna prowizorka) sterowanie ręczne klapką powietrza do kotła, żebym nie musiał regulować powietrza wkładając zapałki...
Ciśnienie przed filtrem masz 11 barów? :| Pompa LUK ma własny zawór który ma puścić przy ok 7-8 barach. Ale pomijając tą pompę, masz zatkany układ paliwowy, filtr paliwa, może podróba która przy ciśnieniu robi się jak szmata i zatyka przepływ. Nie podam tu nazwy producenta tych ścierek z litości. :) Wyciągnij filtr, i ściśnij go lekko dłonią, jak swobodnie...
Witam Pablo- może siłownik na klapę powietrza i sterowanie z drugiego stopnia? A tak na poważnie Jaja Sobie Robisz??
szukam schemat jak i gdzie znajduja sie silowniki klap nawiewu powietrza w audi a4 2002
Najprawdopodobniej masz zacięty lub uszkodzony siłownik klapy powietrza ciepłego/zimnego.
Witam, mam problem z nawiewem w Mercedesie w212, 2009r,od strony kierowcy dmucha gorącym powietrzem, nie zależnie od ustawień na panelu, strona pasażera reaguje prawidłowo. Po podłączeniu komputera jest błąd: 90A2 Siłownik lewej klapy powietrza. Pytanie gdzie na obudowie nagrzewnicy ten siłownik się znajduje i jak najlepiej się do niego dostać?
Po zamknięciu zaworu (podmieszanie)pompa musi mieć obieg na nagrzewnicy bo w przypadku usterki siłownika klapy świerzego powietrza w zimie woda mogła by zamarznąć jeśli będzie stała w miejscu.Przed zaworem trójdrogowym powinna być zrobiona spinka na podmieszaniu żeby woda miała swobodny obieg od zasilania do powrotu ze źródła ciepła lub cały układ na...
to są dwa zawory. jeden otwiera dopływ powietrza do zaworów dekompresyjnych na głowicach a drugi otwiera dopływ powietrza do siłownika zamykającego klapę-przepustnicę na wydechu, obok turbo. zdejmij wtyczki i podłącz 24v do obwodów cewek. Najlepiej przy nabitym powietrzu. będziesz widział czy coś się dzieje. Ten błąd to przerwa obwodu jednej z cewek....
4F8.Doszedłem że to jest silnik nastawy głównej powietrza V70 25b 00 Siłownik klapy rozprowadzania powietrza - Climatronic komora stop / odmrażanie 510 czujnik temperatury powietrza środek gdzie mogę to zlokalizować w golfie 4?
Witam. Silnik 2.0 TDI CR (CBAB). Czy robi się w nim adaptację siłownika klap zawirowania powietrza? Jeśli tak to w jakiej grupie? Mam błąd P2015 - czujnik położenia klap zawirowania - nieprawidłowy sygnał. Same klapy lekko się nie domykały ale to już jest zrobione. Siłownik też jest sprawny. Po uruchomieniu silnika siłownik stoi, lekko ruszę dźwignię...
Jest przepustnica powietrza (klapa regulacyjna) sterowana siłownikiem.
Ja robiłem regulator klap nawiewowych (chłodzenie powietrzem z zewnątrz) Składało się to z tremometru, siłownika sterownego napięciem analogowym oraz regulatora PID Projekt na sterowniku Siemens S7-300 (rozbudowałem istniejący sterownik, więc koszty nie były wielkie). http://wikimarek.referata.com/wiki/Sieme... (podrozdział regulator PID)
Czy ma FAPa? Czy problem występuje w trakcie wypalania FAPa ? Jeżeli tak, to dość prawdopodobną przyczyną jest sterowanie klapami obejściowymi powietrza. Zaworki / siłowniki podciśnieniowe...
Uszkodzony silnik/siłownik sterowania klapą temperatury V68. Konkretnie potencjometr podający info zwrotną o położeniu klapy w nim. Wyciera się i nie już rezystancji liniowej tylko przerywa i od tego głupieje sterownik. We wczesnej fazie pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie. Wymiana wg serwisu wymaga zdjęcia całej deski rozdzielczej. Ale można znaleźć...
W pierwszym poście zamieściłeś rysunek montażowy zespołu dystrybucji powietrza, zlokalizuj na nim siłownik klapy recyrkulacji i w ten sposób dojdziesz do miejsca usterki
Obieg zamknięty raczej nie ma z tym nic wspólnego- na nim też jest nawiew na przednią szybę. Bardziej bym obstawiał siłownik ustawiania klap dmuchawy- słychać jakieś zgrzyty przy przestawianiu trybu nadmuchu/dół, szyba ,środek, dmuchawę ustawić na 1, będzie słychać prace siłownika/.
Przypadkiem znam się na tych systemach - klapy są wsuwane w kanał - siła jaką potrzeba do wsunięcia klapy w czasie pracy odciągu jest znacznie większa niż mierzona bez jego pracy. Potrzeba więc kilkanaście kg ugiągu a nie 700 g. No chyba, że maszx klapy innego rodzaju - najlepiej jakbyś zrobił jaką fotkę. Co do sterowania to muszę podpowiedzieć, że...
witam sprawdziłeś jakie masz podciśnienie na tych przewodach??? Może któryś siłownik nie trzyma? Są 3 od egr od klap i od turbiny tak jak i 3 zaworki zaworki podmieniałeś to są ok a siłowniki sprawdzałeś. Jak będzie podciśnienie ok tzn ok -0.9 do chyba -0.7bar to powinno być ok to zostaje tylko przepływka do sprawdzenia. Dziwne że teraz problem z kątem...
Temat przypomniał się po latach w związku z wieloma pytaniami bezpośrednimi . Przyczyną tego stanu może być niesprawny siłownik elektryczny sterujący klapą przepływu powietrza . Jest to siłownik elektryczny i może nie dostawać zasilania bądź zaciąć się mechanicznie i jeszcze Bóg wie co, przyczyn może być b.wiele. Proszę nie dzwonić na telefon podany...
Zgnita "harmonijka" przy siłowniku najpewniej klapy bagażnika i pompka ciągle pracuje - gdyż nie uszczelnia (zamek) powietrza. Posłuchaj w którym miejscu "syczy" jak zamykasz. To samo miałem w A6 C4. Podobne moduły i siłowniki zamków.
Sprawdź przesłonę egr-u , czy nie jest luźna w stosunku do dźwigni . To samo sprawdź z klapą hamulca silnikowego . Odepnij siłownik egr-u z dźwigni i zabezpiecz ją drutem w pozycji zamkniętej . Sprawdź czy dymi . Przesłona EGRu może otwierać się przy zblokowanym wydechu , np hamulca silnikowego lub zapchanego katalizatora/tłumika .
Czy po naprawie problemł znikł czy występuje nadal? Jeśli piszesz o tym czarnym z boku egr to jest siłownik klapy gaszącej, podczas pracy nie ma tam podciśnienia. Nie widziałem logów bo pisze z komórki ale jeśli w 003 masz około 450mg to silnik pracuje na czystym powietrzu więc albo zimny, albo egr zaślepiony, albo coś nie tak z egr (podaj rocznik auta)....
No chociaż wersja się wyjaśniła. Blad chłodnicy powietrza nigdy nie widziałem takiego. Ale pamiętaj autorze ze twoje auto ma dwa czujniki ciśnienia - więc może dobrze było by tam zerknąć? Jak robisz coś tam sam, odlacz siłownik od egr i otwórz klapę przytrzymaj opaska i zrób traske. Od ilu kresek startuje to doładowanie? Z samego dołu czy np od 3 iej?
Prawdopodobnie jakaś klapa się odczepiła od cięgna, lub siłownika (zależy co tam masz) i pęd powietrza ją zamyka.
Nie wierzę w te samodzielne sprawdania. To raz. Po drugie-wyjaśnij rzeczowo co ma moduł do braku pracy akurat czwartego cylindra. Akuram mam Vectrę na warsztacie z takim samym silnikiem, z przewodu serwa jest jeszcze brane podciśnienie na siłownik klapy recylkulacji powietrza: http://obrazki.elektroda.pl/4907452000_1...
Napisz czy masz dobry nawiew na szyby bo z twojej wypowiedzi wynika że go nie ma i dlatego tak parują pod schowkiem jest taki siłownik pneumatyczny który steruje klapą dolotu powietrza sprawdź czy on się otwiera bo jeśli nie to jest przyczyną parowania szyb
Sprawdź hamulec wydechowy. Jak się zacina, to dławi przepływ spalin co ma ujemny skutek na ciśnienie doładowania i stąd ten błąd. Najlepiej odłacz i zaślep rurkę powietrza do siłownika a samą klapę zablokuj w pozycji otwartej drutem
Albo faktycznie pada uszczelnienie wałka turbosprężarki po stronie wydechu (gdyby padało również po stronie sprężającej to silnik wchodziłby na wyższe obroty bez wciskania pedału gazu) albo silnikowi brakuje powietrza za sprawą przymykającej się klapy gaszącej (wynikać z tego może ten odczuwalny brak mocy). W każdym razie dobrze gdyby autku przyjrzał...
A czy w takich uniwersalnych siłownikach nie ma czasami malej śrubki do upuszczenie powietrza ? jak jest trzeba uważać aby nie upuścić za duzo.
Poszukaj na youtube wymiana siłownika klapy temperatury V68 w polo 9n. Fabia 1 czy Ibiza 3 mają podobne rozwiązanie.
siłownik klapa klapa powietrza siłownik powietrza
awaria ekspresu philips samorozładowanie akumulator router opinia
zmywarka whirpool mruga start ogrzewanie podłogowe elektryczne
Woda z zaworu bezpieczeństwa po odkręceniu pętli Błąd F01 w pralce Indesit Moon - Triak silnika